سلام درود بک سوال داشتم سال ۱۴۰۵ من تازه کسب کار اینترنتی فعالیت شروع کردم مبخواستم بدونم کی باید تبصره ماده ۱۰۰ بکنم بعد اینکه کل در امد امسال من ۶۰ تومن بوده ممکنه مالیات من ۰ باشه امسال ؟
بعد اینکه من باید چه روزی تبصره ماده ۱۰۰ انجام بدهم؟
معمولاً خرداد تا اواخر تیر سال بعد (طبق مهلت اظهارنامه اشخاص حقیقی)
2) درآمد ۶۰ میلیون → ممکنه مالیاتت صفر بشه؟
بله، کاملاً ممکنه.
چون:
اول معافیت سالانه اشخاص حقیقی از درآمد کم میشه
بعد ضرایب و هزینهها حساب میشه
📌 اگر درآمدت واقعاً فقط ۶۰ میلیون باشه:
خیلی احتمال داره مالیاتت صفر یا خیلی کم بشه
مخصوصاً برای کسبوکار اینترنتی تازهکار
✔ ولی شرط مهم:
تراکنشها شفاف باشه
هزینهها قابل قبول باشه
پرونده درست ثبت شده باشه
باسلام، مطابق ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم و آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی مربوطه پایان خردادماه سال بعد از فعالیت مربوطه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی می باشد. باتوجه به گردش و شرایط مربوطه تبصره که شما طبیعتا مشمول آن نیز خواهید بود با اعلام سازمان و پیامک بشما فرم تبصره ۱۰۰ فعال خواهد گردید، ضمنا باتوجه به شرایط خاص و جنگ به احتمال زیاد این مهلت تمدید خواهد شد.
از توجه شما سپاسگزارم
با سلام و احترام،
براساس ماده 100 ق.م.م مودیان مالیاتی(صاحبان مشاغل) مکلفند تا اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت شغلی هرسال را تا پایان خردادماه سال بعد ارسال و یا تسلیم نمایند. تبصره ماده 100 ق.م.م اصولا یک طرح تشویقی برای مودیان مالیاتی است که سازمان امور مالیاتی جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای مودیان با درآمد کم ابلاغ میکند و مودیان را از انجام برخی تکالیف(ازجمله تسلیم اظهارنامه و یا اسناد و مدارک و...) معاف میکند). شما جهت عملکرد سال 1405 خودتون باید خردادماه سال 1406 اظهارنامه یا فرم تبصره 100 رو تسلیم نمائید. و جهت عملکرد سال 1404 خودتون باید خردادماه سال 1405 اظهارنامه یا فرم تبصره 100 رو تسلیم نمائید، ضمنا سقف معافیت مالیاتی مشاغل جهت سال 1404 مبلغ 200میلیون تومان بوده و مشاغلی که تا سقف فوق درآمد(سود) فعالیت داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند. اما حتما باید اظهارنامه یا فرم تبصره 100 رو (حسب مورد) تسلیم نمایند تا مشمول جرایم و تشخیص سیستمی یا... نشوند.
موفق باشید.