karmento logo
خدمات مشاوره
مالی و مالیاتی مالی و مالیاتی
بیمه و قانون کار بیمه و قانون کار
امور حقوقی امور حقوقی
بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش
کارآفرینی کارآفرینی
منابع انسانی منابع انسانی
امور ثبتی امور ثبتی
برنامه نویسی برنامه نویسی
تجارت و بازرگانی تجارت و بازرگانی
دانش بنیان دانش بنیان
انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

خدمات مشاوره

مالی و مالیاتی

مالی و مالیاتی

تمامی زیر حوزه های مالی و مالیاتی

بیمه و قانون کار

بیمه و قانون کار

تمامی زیر حوزه های بیمه و قانون کار

کارآفرینی

کارآفرینی

تمامی زیر حوزه های کارآفرینی

منابع انسانی

منابع انسانی

تمامی زیر حوزه های منابع انسانی

امور ثبتی

امور ثبتی

برنامه نویسی

برنامه نویسی

تمامی زیر حوزه های برنامه نویسی

تجارت و بازرگانی

تجارت و بازرگانی

تمامی زیر حوزه های تجارت و بازرگانی

دانش بنیان

دانش بنیان

تمامی زیر حوزه های دانش بنیان

انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

ثبت اختراع و مالکیت فکری

مشاوره ثبت اختراع و مالکیت فکری

 نداشتن آشنایی کافی با ضوابط قانونی ثبت اختراع و مالکیت فکری در کشور موجب می‌شود که فرآیند ثبت اختراع و مالکیت فکری، طولانی و گاها پیچیده باشد. کارمنتو مشاوره ثبت اختراع آنلاین و تلفنی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در این مسیر تنها نباشید.

فیلترها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مرتب سازی براساس
پیش فرض بیشترین مشاوره بالاترین امتیاز
مشاوره امور ثبتی و حقوقی
200+ مشاوره
karmento
4.5
کارشناس مالکیت فکری
100+ مشاوره
karmento
4.3
مشاور حوزه کسب و کار و برندینگ
54+ مشاوره
karmento
3.9
کارشناس و مشاور حقوقی و ثبتی
47+ مشاوره
karmento
4.9
مشاور و مربی ایجاد و توسعه کسب وکار
150+ مشاوره
karmento
4.5
مشاور حقوقی و ثبتی
150+ مشاوره
karmento
4.7
مشاوره امور ثبتی
20+ مشاوره
karmento
4.7
وکیل پایه یک دادگستری
9+ مشاوره
karmento
3

خدمات کارمنتو

مالکیت فکری و ثبت اختراع

نگاهی مختصر به مفهوم مالکیت فکری یا معنوی در درک اهمیت مشاوره ثبت اختراع و مالکیت فکری مفید است. تمرکز مالکیت فکری روی ابداعات، اختراعات و همچنین دستاوردهای ذهنی افراد است. قانون مالکیت فکری یک مسئله پذیرفته شده در تمام دنیا به شمار می‌رود. وقتی فردی، محصولی جدید با کاربردهای معین تولید می‌کند، علاوه بر منافع اقتصادی، باید از منافع معنوی اختراع خود نیز بهره‌مند شود.

حق مالکیت معنوی این امکان را فراهم می‌کند که یک فرد پس از ابداع محصول، برای همیشه آن را تحت اختیار و تملک معنوی خود دربیاورد. در این صورت سایر افراد جامعه نمی‌توانند نسبت به این محصول ادعایی داشته باشند؛ چراکه به طور کامل تحت مالکیت شخص مخترع قرار دارد. به عبارت بهتر، مالکیت معنوی یا فکری ابزاری برای پاسداری از حقوق مخترعین به شمار می‌رود. ذکر این نکته نیز ضروری است که مسئله مالکیت فکری از جنبه داخلی یا بین‌المللی بودن اثر تقسیم‌بندی می‌شود. ثبت مالکیت فکری یک اثر در داخل کشور یا در سطح دنیا به سبب قوانین مختلفی که وجود دارد، فرایندهای متفاوتی دارد.

چرا باید از مشاوره ثبت اختراع و مالکیت فکری استفاده کنیم؟

اهمیت مشاوره ثبت اختراع در طول چند سال اخیر بسیار بیشتر شده است؛ چراکه فضای اقتصادی به هیچ عنوان جای تعارف کردن نیست و کوچک‌ترین سهل‌انگاری موجب از بین رفتن مدت‌ها تلاش و زحمت افراد صاحب اختراع می‌شود. در کنار این مسئله، قوانین مختلفی در طول سال‌های گذشته در راستای ثبت اختراع و مالکیت فکری در کشور به تصویب رسیده است. طبیعی است که افراد مختلف اطلاعات تخصصی در این زمینه نداشته باشند. به همین دلیل معمولا ورود شخصی افراد در مسیر ثبت اختراع با پیچیدگی‌های بسیار زیادی همراه می‌شود. بوروکراسی اداری در کشور ما نیز بر پیچیدگی فرآیند ثبت اختراع می‌افزاید. اینجاست که مسئله مشاوره ثبت اختراع اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. مشاوره ثبت اختراع به افراد صاحب اثر کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به فرایندهای قانونی ثبت اختراع و مالکیت فکری محصول خود اطلاع پیدا کنند. به این ترتیب، افراد می‌توانند با پشت سر گذاشتن مراحل اداری و قانونی اختراع خود را برای همیشه به نام خود ثبت و ضبط کنند.

اهمیت ثبت اختراع و مالکیت فکری

تصور کنید که مفهومی به نام مالکیت فکری یا معنوی وجود نداشت. در این صورت چه اتفاقاتی در نبود این حق مالکیت رخ می‌داد؟ طبیعتا فضا برای سوءاستفاده از اختراعات و تولیدات جدید کاملا باز می‌شد. فردی که پس از مدت‌ها تلاش، نتیجه زحمات خود را در قالب خلق یک محصول جدید عرضه می‌کرد، به هیچ عنوان امکان انتفاع از آن را نداشت. چراکه اساسا حقی برای او به رسمیت شناخته نمی‌شد و محصول خلق شده تحت مالکیت او قرار نمی‌گرفت.

اما به موجب قانون مالکیت معنوی و ثبت اختراع، روابط اقتصادی پیرامون اختراعات جدید نظام‌مند شده است. اکثر مخترعین دانش فنی و تخصصی لازم را در حوزه کاری خود دارند؛ اما به هیچ عنوان سرمایه و توان اقتصادی لازم را برای تجاری‌سازی اختراعات خود ندارند. در نتیجه مجبور هستند که برای این منظور نزد سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مراجعه کنند. در صورتی که مالکیت فکری محصول تحت اختیار آن‌ها نباشد، سرمایه‌گذاران هیچ تعهدی برای شراکت با مخترعین نخواهند داشت. در مثال عامیانه این اتفاق باعث می‌شود که در عمل سر صاحب اختراع بی‌کلاه بماند و هیچ منفعت اقتصادی عاید او نشود.

نگاهی به برخی مزایای ثبت اختراع در ایران به کمک مشاور

اهمیت اخذ مشاوره مالکیت فکری به سبب بهره‌مندی از مزایایی است که با ثبت اختراع در کشور عاید افراد می‌شود. برخی از مهم‌ترین مزایای ثبت اختراع در ایران را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • مشاور ثبت اختراع به شما کمک می‌کند که با ثبت اختراع امکان شرکت در جشنواره جوان خوارزمی برای شما به عنوان یک مخترع فراهم شود. به این ترتیب در صورت کسب موفقیت در این جشنواره امکان کسب سهمیه بورسیه برای ورود به دانشگاه از طریق کنکور سراسری برای صاحب اثر فراهم است.

  • با ثبت اختراع به کمک مشاوره ثبت اختراع امکان بهره‌مندی از مزایای اخذ پروژه جایگزین برای خدمت سربازی بهره‌مند می‌شوید.

  • با ثبت اختراع با کمک مشاور ثبت اختراع امکان بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای صاحب اثر مهیا می‌شود.

  • مشاوره برای ثبت اختراع به شما کمک می‌کند که با ثبت اختراع فرآیند ثبت و تأسیس شرکت دانش‌بنیان آسان‌تر شود.

چه موقع باید از مشاوره ثبت اختراع و مالکیت فکری استفاده کنیم؟

برای دریافت مشاوره ثبت اختراع باید زمانی که از به ثمر رسیدن محصول نهایی خود مطمئن شدید، اقدام نمایید. به این ترتیب با برگزاری یک یا چند جلسه مشاوره ثبت اختراع از تمام روندهایی که باید برای این منظور طی کنید، اطلاع حاصل خواهید کرد.

مشاوره مالکیت فکری و ثبت اختراع شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشاوره مراحل ثبت اختراع

  • مشاوره مدت‌ زمان مجاز ثبت اختراع

  • مشاوره در خصوص هزینه ثبت اختراع در مراجع ذی‌صلاح

  • مشاوره روش‌های ثبت اختراع

  • مشاوره نحوه بهره‌مندی از مزایای ثبت اختراع

  • مشاوره آشنایی با سازمان‌های مرتبط با ثبت اختراع

هزینه مشاوره ثبت اختراع و مالکیت فکری

صحبت در خصوص هزینه مشاوره ثبت اختراع وابسته به روش‌های مشاوره است. مشاوره ثبت اختراع در کارمنتو به‌صورت تلفنی، آنلاین و رایگان امکان‌پذیر است. هزینه مشاوره مالکیت فکری حضوری در مقایسه با سایر روش‌ها بیشتر است. مسئله مهم در تعیین هزینه مشاوره ثبت اختراع، تخصص و تجربه شخص مشاور است. مشاور ثبت اختراع و مالکیت فکری باید از تخصص و تجربه کافی در زمینه ثبت موفق اختراعات و مالکیت فکری محصولات مختلف برخوردار باشد؛ بنابراین ضمن در نظر گرفتن این موضوع مهم در انتخاب مشاور ثبت اختراع، بدیهی است که هر چه تخصص و سابقه مشاور در این زمینه بیشتر باشد، هزینه مشاوره ثبت اختراع نیز بالاتر خواهد بود.

شرح وظایف مشاور ثبت اختراع و مالکیت فکری

یک مشاور ثبت اختراع وظایفی دارد که باید در قبال آن‌ها مسئولانه عمل کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین وظایف و ویژگی‌هایی که به تبع این وظایف باید در رفتار و عمل مشاور وجود داشته باشد، اشاره خواهیم کرد.

برخی از وظایف یک مشاور ثبت اختراع عبارتند از:

  1. مشاوره ثبت اختراع و مالکیت فکری: بدیهی است که مهم‌ترین وظیفه یک مشاور ثبت اختراع، مشاوره دادن باشد. یک مشاور خبره پیش از اقدام برای ثبت اختراع به خوبی متقاضی را با مراحل اینکار آشنا کرده و راه‌حل مشکلات احتمالی را به او نشان می‌دهد.

  2. بازخورد سازنده به ایده‌ها: مشاوره برای ثبت اختراع علاوه بر راهنمای مراحل قانونی؛ عاملی برای رشد و بهینه‌سازی ایده خام است. یک مشاور باسابقه، خلاقیت و قابلیت پیاده‌سازی ایده را بررسی و راهکارهایی برای بهینه‌سازی آن ارائه می‌دهد.

  3. جمع‌آوری اسناد و مدارک: ثبت اختراع نیاز به ارائه مدارک هویتی مخترع دارد. مشاور ثبت اختراع علاوه بر معرفی این مدارک به متقاضی؛ پیش از ارسال آن‌ را بررسی و تکمیل و قابل قبول بودن مدارک را تائید می‌کند.

  4. توجیح حقوقی متقاضی: مشاوران ثبت اختراع باید مخترعان را از حقوق خود آگاه کنند. همچنین، مشاوره با وکیل ثبت اختراع هنگامی که به حقوق مخترع تجاوز شده، حول محوریت شکایت و پیگیری قانونی موضوع انجام می‌شود.

  5. حفظ حریم خصوصی: مشاوران ثبت اختراع به هیچ وجه اجازه ندارند اطلاعات اختراع را در اختیار شخص ثالث قرار دهند. هرگونه نشر اطلاعات توسط مشاور و یا تلاش برای ثبت اختراع به نام خود، پیگیرد قانونی دارد و می‌تواند منجر به تعلیق موقت یا دائم وی از ادامه فعالیت شود.

مشاوره ثبت اختراع و مالکیت فکری در تهران و شهرستان‌ها

مخترعان زیادی در کشور وجود دارند که عدم دسترسی آن‌ها به خدمات مشاوره ثبت اختراع، موجب کپی‌برداری قانونی از اختراعات آنان و یا ثبت آن اختراع به نام غیر شده است. تصور کنید چقدر دشوار است با زحمت زیاد اختراعی کنید و بعد متوجه شوید که فردی دیگر آن را به صورت کاملا قانونی و در روز روشن از شما دزدیده است! بخش ترسناک داستان اینجاست که سارق اختراع می‌تواند از شما بابت ساخت اختراع خودتان شکایت کند؛ زیرا ثبت اختراع به نام او انجام شده است!!!

حجم بالای پرونده‌های ثبت اختراع در تهران بزرگ و در سایر کلانشهرهای کشور نظیر قم، مشهد، کرج، اصفهان و شیراز موجب شده رسیدگی به همه پرونده‌های مشاوره به روش حضوری امکان پذیر نباشد. علاوه بر این، در بسیاری از شهرهای پرجمعیت نظیر تبریز، اهواز و کرمانشاه نیز علی‌رغم وجود پتانسیل عملی بالا و ایده‌های ناب، خدمات مشاوره به طرز عادلانه و متناسب با این پتانسیل وجود ندارد. "کارمنتو" در همین راستا تولید شده تا مشاوره برای ثبت اختراع را آسان و عادلانه کند. خوشبختانه امروزه به لطف خدمات همکاران خوب ما در کارمنتو، دیگر نیازی نیست مدت طولانی به دنبال خدمات مشاوره ثبت مالکیت معنوی اختراع بگردید؛ حال دیگر می‌توانید در کمتر از 5 دقیقه با برترین مشاوران ارتباط بگیرید.

راه‌های ارتباطی با مشاوران ثبت اختراع و مالکیت فکری کارمنتو

برای ارتباط با مشاوران اختراع کارمنتو از روش‌های زیر استفاده نمایید:

مشاوره ثبت اختراع تلفنی

مشاوره ثبت اختراع تلفنی کوتاه‌ترین مسیر برای ارتباط با مشاوران کارمنتو است. در این روش شما می‌توانید لیست بلندبالایی از برترین مشاوران کشور را مشاهده و مطابق با میل و نیاز خود یکی را انتخاب کنید. مشاوره با وکیل ثبت اختراع به صورت تلفنی باعث می‌شود در زمان و هزینه مشاوره صرفه‌جویی شود؛ همچنین ارتباط کلامی باعث افزایش توانایی مشاور در انتقال مسائل می‌‍شود. هزینه این مشاوره به صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شود. مشاوره ثبت اختراع تلفنی کارمنتو بر بستر viop یا همان تماس تلفنی اینترنتی انجام می‌شود.

مشاوره ثبت اختراع آنلاین

مشاور ثبت اختراع آنلاین کارمنتو از طریق سایت و اپلیکیشن امکان‌پذیر است و کار را برای متقاضیان مشاوره بیش از پیش راحت می‌کند.

مشاوره ثبت اختراع رایگان

اگر قادر به پرداخت هزینه مشاوره نیستید و یا سوالات اندکی دارید که برای پاسخ به آن‌ها نیاز به مشاوره با وکیل ثبت اختراع نمی‌بینید، راهکار مناسب برای شما استفاده از مشاوره رایگان ثبت اختراع در کارمنتو است که کاملا به صورت متنی است. این نوع مشاوره تنها به افرادی پیشنهاد می‌شود که عجله‌ای برای دریافت پاسخ سوال خود ندارند؛ زیرا در این روش پاسخ به سوالات درمورد ثبت اختراع گاهی ممکن است تا 48 ساعت هم به طول بیانجامد.

راهنمای دریافت مشاوره ثبت اختراع و مالکیت فکری

مراحل ثبت درخواست مشاوره در سایت و اپلیکیشن کارمنتو به شرح زیر است.

  • از منوی اصلی سایت یا اپلیکیشن، گزینه "خدمات مشاوره" را انتخاب کنید.

  • حوزه "امور ثبتی" و زیرحوزه "ثبت اختراع و مالکیت فکری" را انتخاب کنید.

  • یکی از مشاوران آنلاین کارمنتو را انتخاب و روی گزینه "دریافت مشاوره" کلیک نمایید.

  • پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی مشاور، روی گزینه "مشاوره تلفنی" کلیک کنید.

  • مدت زمان مشاوره را انتخاب کرده و روی گزینه "پرداخت" کلیک نمایید.

  • در انتها روی گزینه "تماس" کلیک کرده و مکالمه با مشاور را آغاز کنید.

مزایای رقابتی کارمنتو برای ثبت اختراع و مالکیت فکری

اگر ایده‌ای نو یافته‌اید و یا به دنبال ثبت اختراعی جدید هستید، بدون شک کارمنتو بهترین گزینه پیش روی شما برای دریافت مشاوره در این حوزه است. اگر همچنان دودل هستید و تصمیم‌گیری برایتان دشوار است، اجازه دهید برخی از مزایای رقابتی کارمنتو را باهم بررسی کنیم.

  • محدودیت زمانی در کارمنتو معنایی ندارد، خدمات مشاوره به صورت 24 ساعته انجام می‌شود.

  • حریم خصوصی مخترعانی که قصد ثبت اختراع دارند کاملا محرمانه حفظ می‌شود.

  • کارمنتو تضمین کیفیت مشاوره دارد، یعنی اگر از مشاور راضی نبودید، هزینه مشاوره عودت داده می‌شود.

  • تیم بزرگ کارمنتو متشکل از بیش از 300 مشاور متخصص در حوزه‌های مختلف است؛ بنابراین، در هر حوزه‌ای به مشاور متخصص دسترسی دارید.

  • در صورت بروز هرگونه مشکل و ایجاد ابهام، چت سریع پشتیبانی کارمنتو آماده پاسخگویی به شما است.

  • در مواقع ضروری می‌توانید مشاوره ثبت اختراع فوری دریافت کنید.

  • چنانچه سوالات محدودی دارید، کارمنتو به شما مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

  • کیف پول مجازی کارمنتو کار را برای پرداخت هزینه مشاوره بسیار آسان می‌کند.

  • با اپلیکیشن و سایت کارمنتو، خدمات مشاوره به صورت عادلانه برای مردم سراسر ایران فراهم است.

  • قیمت مشاوره در مجموعه کارمنتو ارزان، منصفانه و با توجه به مهارت مشاور تعیین می‌شود.

کارمنتو همراه شما برای ثبت اختراع

تنها چیزی که می‌تواند شما را مالک یک ایده یا اختراع کند، ثبت اختراع است و برای عبور از مراحل قانونی اینکار به مشورت با یک شخص مجرب و کارآزموده نیاز خواهید داشت. برای مشاوره چه کسی را بهتر از یک وکیل می‌شناسید؟! تیم مشاوره ثبت مالکیت فکری اختراع در کارمنتو متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، مشاوران تخصصی ثبت اختراع و افراد فعال در حوزه‌های مربوط به مالکیت معنوی و فکری است. بدون شک "کارمنتو" به عنوان مرکز مشاوره ثبت اختراع می‌تواند تمام نیاز شما به مشاوره ثبت اختراع را پاسخگو باشد و شما را در تمامی مراحل قانونی، از ایده خام اولیه تا ثبت نهایی اختراع راهنمایی و هدایت کند.
 

مطالب مرتبط با حوزه امور ثبتی

اخذ جواز کسب برای خانم‌ها

اخذ جواز کسب برای خانم‌ها

12 اسفند 1401
4 دقیقه مطالعه
اخذ مجوز سازمان غذا و دارو

اخذ مجوز سازمان غذا و دارو

11 اسفند 1401
6 دقیقه مطالعه