karmento logo
خدمات مشاوره
مالی و مالیاتی مالی و مالیاتی
بیمه و قانون کار بیمه و قانون کار
امور حقوقی امور حقوقی
بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش
کارآفرینی کارآفرینی
منابع انسانی منابع انسانی
امور ثبتی امور ثبتی
برنامه نویسی برنامه نویسی
تجارت و بازرگانی تجارت و بازرگانی
دانش بنیان دانش بنیان
انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

خدمات مشاوره

مالی و مالیاتی

مالی و مالیاتی

تمامی زیر حوزه های مالی و مالیاتی

بیمه و قانون کار

بیمه و قانون کار

تمامی زیر حوزه های بیمه و قانون کار

کارآفرینی

کارآفرینی

تمامی زیر حوزه های کارآفرینی

منابع انسانی

منابع انسانی

تمامی زیر حوزه های منابع انسانی

امور ثبتی

امور ثبتی

برنامه نویسی

برنامه نویسی

تمامی زیر حوزه های برنامه نویسی

تجارت و بازرگانی

تجارت و بازرگانی

تمامی زیر حوزه های تجارت و بازرگانی

دانش بنیان

دانش بنیان

تمامی زیر حوزه های دانش بنیان

انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

منابع انسانی

مشاوره منابع انسانی

در چند سال اخیر، اهمیت مشاوره منابع انسانی بیش از پیش در هر سازمانی حس می‌شود. در گذشته کارآفرینان و مدیران یک سازمان، گمان می‌کردند که خودشان می‌توانند این وظیفه خطیر را به عهده بگیرند. اما خلاء حضور و فعالیت متخصصان در این جایگاه، به مرور زمان به یک شکاف بزرگ بین نیروهای کار و کارفرماها تبدیل شد.

زیرحوزه‌های منابع انسانی

فیلترها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مرتب سازی براساس
پیش فرض بیشترین مشاوره بالاترین امتیاز
مدير اداري و منابع انساني - مشاور و مدرس قوانين كار، بيمه تامين اجتماعي، حقوق و دستمزد، بيمه بيكاري، طرح طبقه بندي مشاغل و ...
350+ مشاوره
karmento
4.6
مشاوره مدیریت استراتژیک منابع انسانی، تیم سازی، مدیریت عملکرد
88+ مشاوره
karmento
4.7
کارشناس روابط کار و منابع انسانی
82+ مشاوره
karmento
4.4
مشاور روابط کار و بیمه تامین اجتماعی
37+ مشاوره
karmento
4.8
مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی و اداری
21+ مشاوره
karmento
5
مشاور بیمه تامین اجتماعی اصناف کشاورزی و حوادث
20+ مشاوره
karmento
3.7
مشاوره در امور منابع انسانی و انتخاب شغل
5+ مشاوره
karmento
3
مدیر و مشاور منابع انسانی و رفتار سازمانی
5+ مشاوره
0
مشاور مارکتینگ، برندینگ، فروش، توسعه کسب‌وکار
3+ مشاوره
karmento
5
مشاور در منابع انسانی و بیمه و کار
2+ مشاوره
0

خدمات کارمنتو

در چند سال اخیر، اهمیت بخش مشاوره منابع انسانی بیش از پیش در هر سازمانی حس می‌شود. در گذشته کارآفرینان و مدیران یک سازمان، گمان می‌کردند که خودشان می‌توانند این وظیفه خطیر را به عهده بگیرند. اما خلاء حضور و فعالیت متخصصان در این جایگاه، به مرور زمان به یک شکاف بزرگ بین نیروهای کار و کارفرماها تبدیل شد.


بگذارید حقیقت را به شما بگوییم. یک کسب‌وکار کوچک داشته باشید یا یک بیزینس بزرگ و ساختار یافته، تفاوتی ندارد. هر سازمانی با هر تعداد نیرو، نیاز به مدیریت منابع انسانی دارد. به خاطر داشته باشید که مدیریت منابع انسانی موضوعی فراتر از استخدام یا اخراج نیروی کاری است. اگر نمی‌دانید چطور این بخش را سازماندهی کنید، از مشاوره منابع انسانی کمک بگیرید.
 

اهمیت مدیریت منابع انسانی

تا زمانی که نیروی انسانی نباشد، محصول، خدمت و سازمانی وجود نخواهد داشت. در واقع یک سازمان و نیروی انسانی به طور متقابل به یکدیگر نیاز دارند. به همین خاطر مدیریت منابع انسانی برای هر سازمان به عنوان واسطه‌ای میان نیروها و مدیران، از نان شب واجب‌تر است. چطور؟


فرض کنید قرار است یک بخش از سازمان‌تان را گسترش دهید و با نیروهای بیشتری شروع به همکاری کنید. تمام رزومه‌های دریافتی شما قابل تایید هستند؟ آیا دانش کافی برای سنجش صلاحیت تمام رزومه‌ها در تمام حوزه‌های کاری را دارید؟ چطور در میان فهرست کارجویان، فرد مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید؟ چه زمانی را باید به جذب نیروی کاری اختصاص دهید؟ آموزش این نیرو چه انرژی و زمانی از شما خواهد گرفت؟ ایجاد حس همدلی و همراهی با این فرد چطور شکل می‌گیرد؟ با چالش‌های نیروی جدید و نیروهای قدیمی چطور مواجه می‌شوید؟ ارزیابی و کنترل نیروهای سازمانی به عهده کیست؟ چطور با نیروهای سازمان‌تان در صورت لزوم خداحافظی می‌کنید؟


می‌بینید، تمام این موارد نیاز به یک متخصص این حوزه دارد. در صورتی‌که به این نیازها به موقع پاسخ داده نشود، با آتش‌فشانی از مشکلات مواجه خواهید بود. آن زمان است که کپسول آتش‌نشانی یعنی صحبت‌ها و میانجی‌گری شما به عنوان مدیر، نمی‌تواند این آتش را مهار کند. پس باید به مدیریت منابع انسانی توجه ویژه‌ای شود.
 

یک مدیر منابع انسانی:
1-    بر فرهنگ سازمانی نظارت می‌کند.
2-    وظیفه استعدادیابی را بر عهده دارد.
3-    نیروهای کاری با ویژگی‌های منطبق بر سازمان را جذب می‌کند.
4-    نیروهای جدید را آموزش می‌دهد.
5-    بر عملکرد و بازدهی نیروهای سازمانی نظارت دارد.
6-    به مسائل حقوقی نیروهای کاری رسیدگی می‌کند.
7-    به چالش‌ها و مشکلات بین نیروهای کاری رسیدگی می‌کند.
8-    به چالش‌های میان نیروهای سازمان و کارفرما رسیدگی می‌کند.
9-    کیفیت عملکرد نیروهای سازمان را کنترل می‌کند.
 

مشاوره منابع انسانی چیست؟

مشاوره تخصصی به کسب‌وکارها برای مدیریت روابط، فعالیت‌ها و کمک به جذب نیروهای سازمانی را مشاوره منابع انسانی می‌گویند. کارشناسان این حوزه معتقدند اصلی‌ترین وظیفه مشاوره منابع انسانی کمک به ایجاد کانالی برای پیوند میان اهداف یک سازمان و اقدامات عملیاتی منابع انسانی است تا کارایی به حداکثر برسد. در واقع مشاوره مدیریت منابع انسانی یک لایه بالاتر از مدیریت این واحد قرار دارد و با استراتژی‌های سازمان در ارتباط است.
 

چرا باید از مشاوره منابع انسانی استفاده کنیم؟

برای درک و تحلیل نیازها، دغدغه‌ها و چالش‌های یک مجموعه در حوزه‌ منابع انسانی و همچنین ارتقای طرز فکر نیروها برای نگرش درست، داشتن رضایت شغلی، تعهد سازمانی، اشتیاق و از همه مهم‌تر فعالیت‌های گروهی، همراهی یک مشاور منابع انسانی ضروری به شمار می‌رود.
 

شرح وظایف مشاور منابع انسانی

وظیفه اصلی مشاوره منابع انسانی اطمینان حاصل کردن از عملکرد پرسنل برای دست‌یابی به اهداف اعلام شده است. سایر وظایف مشاوره منابع انسانی شامل توسعه، بررسی، اجرای سیاست‌ها و رویه‌های منابع انسانی، تجزیه و تحلیل برنامه‌های فعلی منابع انسانی و پیشنهاد راه حل‌ برای حل چالش‌هاست. یک مشاور با نظارت بر تمام بخش‌های منابع انسانی می‌تواند بهره‌وری، کارایی و انطباق با گردش کار را تضمین کند. یک مشاور موفق باید به دانش جامع بازاریابی و استخدام، تفکر استراتژیک، مهارت‌های ارتباطی و سازمانی مسلط باشد. 
 

اصلی‌ترین وظایف یک مشاور منابع انسانی عبارت‌اند از:
1.    پشتیبانی از بخش مدیریت منابع انسانی: مشاور منابع انسانی برنامه‌ها و اهداف را زیر نظر گرفته و نحوه اجرا و عملکرد را تجزیه و تحلیل می‌کند. همچنین برنامه‌هایی را برای حل مسائل منابع انسانی و بهبود روند مدیریت ارائه می‌دهد.
2.    مشخص کردن شرح شغلی، شایستگی و طبقه‌بندی‌های لازم برای یک‌پارچه‌سازی نیروهای منابع انسانی
3.    مدیریت عملکرد، تدوین و تجدید نظر در رابطه با سیاست‌های شرکت در ارتباط با منابع انسانی
4.    اطمینان حاصل کردن از تطابق برنامه‌ها و استراتژی‌های سازمان با قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی و مالیات
5.    تهیه گزارش‌های مرتبط با پروژه‌های منابع انسانی
6.    کمک به هماهنگی تغییرات گردش کار کارکنان
7.    اعمال ممیزی فعالیت‌های منابع انسانی
8.    برگزاری جلسات آموزشی مرتبط با مدیران منابع انسانی
9.    ارائه گزارش ارزیابی از شرایط منابع انسانی
10.    محاسبه نیاز به نیروهای انسانی و انجام برنامه‌ریزی در مقاطع مختلف
 

استفاده از مشاوره منابع انسانی در کارمنتو

بسیاری از شرکت‌ها با توجه به اهمیت بخش منابع انسانی، از یک متخصص در محیط شرکت برای مدیریت این بخش کمک می‌گیرند. اما مشاوره منابع انسانی در لایه‌ای میانی می‌تواند به تدوین استراتژی‌های سازمان برای رسیدن به اهداف کمک کند. این مشاوره می‌تواند به صورت برون‌سپاری انجام شود.


کارمنتو با فراهم آوردن امکان ارتباط با مشاوران متخصص منابع انسانی، شما را در رسیدن به اهدافتان همراهی می‌کند. مشاوره از طریق کارمنتو به صورت رایگان، تلفنی و آنلاین انجام می‌گیرد. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن کارمنتو به صورت رایگان با مشاوران منابع انسانی در ارتباط باشید و از آن‌ها کمک بگیرید. در ضمن می‌توانید با پرداخت هزینه از گزینه مشاوره منابع انسانی تلفنی کمک بگیرید.
 

هزینه مشاوره منابع انسانی در کارمنتو

هزینه مشاوره منابع انسانی در کارمنتو متفاوت است. همان‌طور که اشاره شد، هر کسب‌وکاری می‌تواند از مشاوره رایگان آنلاین در این سامانه کمک بگیرد. همچنین برای مشاوره تلفنی مدیریت منابع انسانی این امکان وجود دارد تا در میان فهرست متخصصان این حوزه، با توجه به نوع فعالیت و هزینه هر مشاور، متخصص مرتبط را انتخاب کنید. نقش مشاور منابع انسانی را دست کم نگیرید و در فرصت مناسب از بهترین آن‌ها کمک بگیرید.

سوالات متداول

مشاوره مدیریت منابع انسانی چیست؟
مشاوره تخصصی به کسب‌وکارها برای مدیریت روابط، فعالیت‌ها و کمک به جذب نیروهای سازمانی را مشاوره مدیریت منابع انسانی می‌گویند.
آیا امکان فعالیت بدون استفاده از مشاوره مدیریت منابع انسانی غیرممکن است؟
برای درک و تحلیل نیازها، دغدغه‌ها و چالش‌های یک مجموعه در حوزه‌ منابع انسانی و همچنین ارتقای طرز فکر نیروها برای نگرش درست، داشتن رضایت شغلی، تعهد سازمانی و از همه مهم‌تر فعالیت‌های گروهی، همراهی یک مشاور منابع انسانی ضروری به شمار می‌رود.
هزینه استفاده از مشاوره مدیریت منابع انسانی در کارمنتو چیست؟
در اپلیکیشن کارمنتو خدمات آنلاین به صورت رایگان ارائه می‌شوند. تعرفه خدمات تلفنی نیز بر اساس سوابق شغلی مشاورین و مدت زمات مشاوره بر حسب دقیقه متفاوت است.

مطالب مرتبط با حوزه منابع انسانی