قوانین و مقررات
قوانین و مقررات
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است
۱-۱- مشتری: افرادی که در اپلیکیشن کارمنتو اعلام نیاز به خدمات کردهاند.
۲-۱- مشاور: افرادی که در اپلیکیشن کارمنتو برای انجام مشاوره اعلام آمادگی کردهاند.
۳-۱- کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به اپلیکیشن کارمنتو متصل و از خدمات نرمافزاری کارمنتو بهرمند میشود.
۴-۱- کاربران: مشتریها و مشاوران
۵-۱- شرکت: ارائهدهندۀ سرویس کارمنتو.
۶-۱- کارمنتو: سرویسی که شرکت هوشمند سازان دانش آتی نوین ارائه میدهد.
۷-۱- حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس کارمنتو در نرمافزار کارمنتو ایجاد کردهاند.
۸-۱- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس کارمنتو دارند.
۹-۱- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران مشتری و مشاور در اختیار کارمنتو قرار داده میشود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.
ماده ۲ - حساب کاربری
1-2- کاربر با ثبت نام در کارمنتو میپذیرد که قوانین و مقررات کارمنتو را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از کارمنتو به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲- برای استفاده از کارمنتو لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در کارمنتو بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در کارمنتو کنند. برای استفاده از کارمنتو کاربر باید نام، نام خانوادگی، و شماره همراه خود را در نرمافزار کارمنتو ثبت کند.
۳-۲- کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سرویس کارمنتو وارد کند.
۴-۲- هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در کارمنتو داشته باشد.
۵-۲- مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در کارمنتو یا سایر خدمات مربوط به کارمنتو انجام میشود به عهدۀ کاربر است.
۶-۲- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
۷-۲- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
ماده ۳ - استفاده از کارمنتو
1-۳- ارائه خدمات مشاوره تلفنی از طریق سامانه کارمنتو و در بستر ارتباطی مخابرات انجام می شود. کارمنتو تحت هیچ شرایطی، هیچ گونه دخالت در محتوای تبادل شده میان هر یک از مشاوران با کارفرمایان ندارد و کلیه مسئولیت قانونی ناشی از محتوای تبادل شده، منحصرا بر عهده مشاور و کارفرما می باشد. از آنجایی که برنامه پاسخگویی مشاوران، از سوی خود آن ها تعیین می شود، بنابراین در صورتی که مشاور در زمان اعلام شده در دسترس نباشد، مسئولیتی متوجه کارمنتو نخواهد بود.
۲-۳- با استفاده از سرویس کارمنتو کاربر میپذیرد که از کارمنتو برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند.
3-۳- کاربر متعهد میشود هیچگاه از سرویس کارمنتو به صورتی که به کارمنتو یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.
4-۳- کاربر میپذیرد که کارمنتو ممکن است از ارسال پیامک (SMS) به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر میتواند درخواست کند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرد که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
5-۳- کارمنتو ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه خدمات کاسته یا درصدی از هزینه خدمات پس از آن به کاربر برگردانده شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در کارمنتو اضافه میشود.
6-۳- کاربر میپذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر کارمنتو در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه کارمنتو رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.
7-۳- کاربر میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که کارمنتو در اختیار آنها قرار میدهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس کارمنتو قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
8-۳- کاربر میپذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که کارمنتو برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
9-۳- مسئولیت تامین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از سرویس کارمنتو به عهدۀ کاربر است.
۱0-۳- کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از کارمنتو است.
۱1-۳- کاربر میپذیرد که متن حریم شخصی کارمنتو را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.
۱2-۳- خدمات کارمنتو ممکن است با مشارکت خدمات شرکتهای دیگری ارائه شود که شرکت کارمنتو کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر میپذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و کارمنتو مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد .
13-۳- کاربران پذیرفتهاند که کارمنتو به عنوان یک نرم افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط مینماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین میتوانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند.
ماده ۴ – هزینهها و پرداخت
۱-۴- کاربر میپذیرد امکان استرداد هزینههایی که کاربر به کارمنتو میپردازد وجود ندارد.
۲-۴- کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس از قبل از طرف مشاور یا کارمنتو مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمیتواند داشته باشد. تا قبل از دریافت خدمت کارفرما میتواند سرویس خود را فسخ کند ولی در زمان خدمت یا پایان خدمت امکان فسخ سرویس وجود ندارد مگر اینکه در شرایط خاص با کارمنتو هماهنگ شود و در صورت صلاحدید کارمنتو این امر امکان پذیر است .
۳-۴- پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روشهایی که توسط کارمنتو مشخص میشود، میتواند صورت گیرد. این روش عبارت است از پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار از طریق سایت می باشد
۴-۴- کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگیهای سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.
۵-۴- کاربر میپذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه کارمنتو جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه کارمنتو یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر شرکت کارمنتو یا روشهای دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در کارمنتو کسر کند.
۶-۴- کاربر میپذیرد هیچوقت درخواست کارمنتو ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس کارمنتو را داشته باشد. کاربر مشتری اگر پس از ارسال درخواست سفارش و پذیرش درخواست توسط یک مشاور، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر مشاور اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انحام خدمت حضور پیدا نکند شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات کارمنتو که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، هزینهای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.
7-۴- زمان انجام مشاوره هنگامی است که کاربر از طریق سایت یا اپلیکیشن با مشاور ارتباط برقرار می کند
8-۴- حق عضویت برای مشاوران رایگان می باشد. هزینه مشاوره تلفنی برای مشاوران 20 درصد مبلغ مشاوره می باشد و هزینه مخابراتی نیز کسر می گردد.
۹-۴- کاربر مشتری نیازی به پرداخت هر گونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی به کارمنتو ندارد. کارمنتو این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمی¬کند و از کاربر مشتری میخواهد که این موارد را حتما به کارمنتو اطلاع دهد.
ماده ۵ - مسئولیت کارمنتو
۱-۵- کارمنتو با تمام امکانات خود از جمله واحدهای مرکز تماس، بازرسی و نظارت و میانجیگری، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفادۀ خدمات کارمنتو بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها میکند.
۲-۵- کارمنتو با استفاده از نظارتهای خود تلاش میکند سرویس با کیفیت به کاربران ارائه دهد.
۳-۵- کارمنتو تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم میکند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها یا همۀ شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفنهمراه و …) نخواهد داد
۴-۵- تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد کارمنتو محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.
۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران کارمنتو در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس کارمنتو مطرح و کارمنتو پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
ماده ۶ – مسئولیت کاربران
۱-۶- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و مشاور که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و کارمنتو هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و کارمنتو میتواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی کارمنتو بعمل آورد.
۲-۶- هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار کارمنتو شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و کارمنتو حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
3-۶- مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات کشوری برعهدۀ کاربران مشاوراست.
ماده ۷ – ضوابط رسیدگی به شکایات مربوط به سفارشات به شرح زیر است:
در موارد ذیل کاربر مشتری میتواند نسبت به اعلام شکایت یا نارضایتی از خدمات کارمنتو اقدام نماید:
۱-۷- دریافت دستمزد نامتعارف
۲-۷- عدم حضور مشاور در زمان مقرر
ماده 8– نظرات و شکایات
در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با شماره تلفن 02149202020 در ساعت 9 الی 17 تماس حاصل فرمایید.
ماده ۹ - موارد فنی
۱-۹- کاربر حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرمافزارهای کارمنتو شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
۲-۹- کاربر مجاز نیست با استفاده از روشهای Framing یا Mirroring یا روشهای دیگر نسخۀ دیگری از سرویس کارمنتو را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرمافزار کارمنتو یا در روش ارائه سرویس کارمنتو تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
۳-۹- کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت دادهکاوی روی سرویس اجرا کند.
۴-۹- کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس کارمنتو یا سرویس های مرتبط با کارمنتو انجام دهد.
ماده ۱۰ - محتوای تولید شده توسط کاربران
کارمنتو ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط به کارمنتو کاربران این حق را به کارمنتو میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین کارمنتو مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند.
ماده ۱۱ - قطع سرویس
کارمنتو در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (مشاور یا مشتری) میتواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا کارمنتوا خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس کارمنتو را دارد.