- ۱-۱- مشتری یا کارفرما: افرادی که در اپلیکیشن کارمنتو اعلام نیاز به خدمات کردهاند.
- ۲-۱- مشاور: افرادی که در اپلیکیشن کارمنتو برای انجام مشاوره اعلام آمادگی کردهاند.
- ۳-۱- کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به اپلیکیشن کارمنتو متصل و از خدمات نرمافزاری کارمنتو بهرمند میشود.
- ۴-۱- کاربران: مشتریها (کارفرمایان) و مشاوران
- ۵-۱- شرکت: ارائهدهنده سرویس کارمنتو
- ۶-۱- کارمنتو: سرویسی که شرکت هوشمند سازان دانش آتی نوین ارائه میدهد.
- ۷-۱- حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس کارمنتو در نرمافزار کارمنتو ایجاد کردهاند.
- ۸-۱- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس کارمنتو دارند.
- ۹-۱- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران مشتری و مشاور در اختیار کارمنتو قرار داده میشود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.
- ۱-۲- کاربر با ثبت نام در کارمنتو میپذیرد که قوانین و مقررات کارمنتو را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفاده مستمر کاربران از کارمنتو به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
- ۲-۲- برای استفاده از کارمنتو لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در کارمنتو بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در کارمنتو کنند. برای استفاده از کارمنتو کاربر باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در نرمافزار کارمنتو ثبت کند.
- ۳-۲- کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سرویس کارمنتو وارد کند.
- ۴-۲- هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در کارمنتو داشته باشد.
- ۵-۲- مسئولیت همه فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در کارمنتو یا سایر خدمات مربوط به کارمنتو انجام میشود به عهده کاربر است.
- ۶-۲- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همه فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهده کاربر خواهد بود.
- ۷-۲- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
- ۱-۳- ارائه خدمات مشاوره تلفنی از طریق سامانه کارمنتو و در بستر ارتباطی مخابرات انجام میشود. کارمنتو تحت هیچ شرایطی، هیچ گونه دخالت در محتوای تبادل شده میان هر یک از مشاوران با کارفرمایان ندارد و کلیه مسئولیت قانونی ناشی از محتوای تبادل شده، منحصرا بر عهده مشاور و کارفرما میباشد. از آنجایی که برنامه پاسخگویی مشاوران، از سوی خود آنها تعیین میشود، بنابراین در صورتی که مشاور در زمان اعلام شده در دسترس نباشد، مسئولیتی متوجه کارمنتو نخواهد بود.
- ۲-۳- با استفاده از سرویس کارمنتو کاربر میپذیرد که از کارمنتو برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند.
- ۳-۳- کاربر متعهد میشود هیچگاه از سرویس کارمنتو به صورتی که به کارمنتو یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.
- ۴-۳- کاربر میپذیرد که کارمنتو ممکن است از ارسال پیامک (SMS) به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر میتواند درخواست کند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرد که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
- ۵-۳- کارمنتو ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه خدمات کاسته یا درصدی از هزینه خدمات پس از آن به کاربر برگردانده شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در کارمنتو اضافه میشود.
- ۶-۳- کاربر میپذیرد که اجازه انتقال یا فروش کدها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر کارمنتو در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه کارمنتو رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.
- ۷-۳- کاربر میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که کارمنتو در اختیار آنها قرار میدهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس کارمنتو قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
- ۸-۳- کاربر میپذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که کارمنتو برای ارائه این کدها هزینهای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجه استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
- ۹-۳- مسئولیت تامین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از سرویس کارمنتو به عهده کاربر است.
- ۱0-۳- کاربر متعهد به رعایت همه قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از کارمنتو است.
- ۱۱-۳- کاربر میپذیرد که متن حریم شخصی کارمنتو را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.
- ۱۲-۳- خدمات کارمنتو ممکن است با مشارکت خدمات شرکتهای دیگری ارائه شود که شرکت کارمنتو کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر میپذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و کارمنتو مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.
- ۱۳-۳- کاربران پذیرفتهاند که کارمنتو به عنوان یک نرم افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط مینماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین میتوانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند.
- ۱-۴- کاربر میپذیرد امکان استرداد هزینههایی که کاربر به کارمنتو میپردازد، وجود ندارد.
- ۲-۴- کاربر میپذیرد هزینه سرویس از قبل از طرف مشاور یا کارمنتو مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینه سرویس نمیتواند داشته باشد. تا قبل از دریافت خدمت کارفرما میتواند سرویس خود را فسخ کند ولی در زمان خدمت یا پایان خدمت امکان فسخ سرویس وجود ندارد مگر اینکه در شرایط خاص با کارمنتو هماهنگ شود و در صورت صلاحدید کارمنتو این امر امکان پذیر است.
- ۳-۴- پرداخت هزینه سرویس فقط از طریق روشهایی که توسط کارمنتو مشخص میشود، میتواند صورت گیرد. این روش عبارت است از پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار از طریق سایت میباشد.
- ۴-۴- کاربر میپذیرد هزینه سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگیهای سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.
- ۵-۴- کاربر میپذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه کارمنتو جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه کارمنتو یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر شرکت کارمنتو یا روشهای دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در کارمنتو کسر کند.
- ۶-۴- کاربر میپذیرد هیچوقت درخواست کارمنتو ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس کارمنتو را داشته باشد. کاربر مشتری اگر پس از ارسال درخواست سفارش و پذیرش درخواست توسط یک مشاور، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر مشاور اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت حضور پیدا نکند شرکت می تواند به علت عدم رعایت مقررات کارمنتو که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، هزینهای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.
- ۷-۴- زمان انجام مشاوره هنگامی است که کاربر از طریق سایت یا اپلیکیشن با مشاور ارتباط برقرار میکند.
- ۸-۴- حق عضویت برای مشاوران رایگان میباشد. هزینه مشاوره تلفنی برای مشاوران ۲0 درصد مبلغ تعیین شده توسط مشاور میباشد و هزینه مخابراتی ناشی از مشاوره نیز کسر میگردد. در ضمن کارمنتو این حق را دارد که در صورت نیاز و تمایل، مبلغ بیشتری را به عنوان هزینه کارمنتو به مبلغ حق مشاوره تعیین شده توسط مشاور اضافه کند و مابهالتفاوت مبلغ اضافه شده (هزینه کارمنتو)، به عنوان درآمد کارمنتو محسوب می شود.
- ۹-۴- کاربر مشتری نیازی به پرداخت هرگونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی به کارمنتو ندارد. کارمنتو این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمیکند و از کاربر مشتری میخواهد که این موارد را حتما به کارمنتو اطلاع دهد.
- ۱-۵- کارمنتو با تمام امکانات خود از جمله واحدهای مرکز تماس، بازرسی و نظارت و میانجیگری، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده خدمات کارمنتو بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها میکند.
- ۲-۵- کارمنتو با استفاده از نظارتهای خود تلاش میکند سرویس با کیفیت به کاربران ارائه دهد.
- ۳-۵- کارمنتو تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم میکند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همه دستگاهها یا همه شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفنهمراه و …) نخواهد داد.
- ۴-۵- تمامی اطلاعات کاربران بهعنوان اطلاعات محرمانه نزد کارمنتو محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.
- ۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران کارمنتو در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس کارمنتو مطرح و کارمنتو پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بهعمل خواهد آورد.
- ۱-۶- مسئولیت همه اقدامات و افعال کاربران مشتری و مشاور که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهده شخص متخلف بوده و کارمنتو هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و کارمنتو میتواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی کارمنتو بهعمل آورد.
- ۲-۶- هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار کارمنتو شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و کارمنتو حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
- ۳-۶- مسئولیت رعایت همه قوانین و مقررات کشوری برعهده کاربران و مشاوران است.
- ۱-۷- کاربر حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرمافزارهای کارمنتو شامل دیکامپایل (Decompile) ، مهندسی معکوس (Reverse Engineering) یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازه چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
- ۲-۷- کاربر مجاز نیست با استفاده از روشهای Framing یا Mirroring یا روشهای دیگر نسخه دیگری از سرویس کارمنتو را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرمافزار کارمنتو یا در روش ارائه سرویس کارمنتو تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
- ۳-۷- کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت دادهکاوی روی سرویس اجرا کند.
- ۴-۷- کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس کارمنتو یا سرویسهای مرتبط با کارمنتو انجام دهد.
- ۱-۸- کاربران توافق میکنند برای مبادله آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همه تغییرات و الحاقیههای شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریهها و ابلاغیههای مربوط به شرکت، از طریق اپلیکیشن کارمنتو بهعمل آید. کاربران ضمن پذیرش شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام میکنند.
- ۲-۸- حساب کاربری متعلق به شخص کاربر و استفاده از آن قائم به شخص کاربر و غیر قابل انتقال است. کلیه مسئولیتهای مربوط به حفظ و حراست از حساب کاربری برعهده کاربر دارنده حساب کاربری است. کاربران ضمن پذیرش کلیه مسئولیت ناشی از استفاده از حساب کاربری، همه داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور اعم از شکل، عبارت، تاییدیه، انتخاب اشکال و تایید آنها را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیه کاربران غیر قابل استماع و مردود است.
- ۳-۸- کاربران میپذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف شرکت به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
- ۴-۸- کاربران با عضویت در خدمات کارمنتو و استفاده از آن قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانه رایانهای و الکترونیکی اعلام میکنند.
- ۵-۸- کلیه رویههای حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیههای مرتبط ارائهشده توسط شرکت جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.
- ۶-۸- با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه شرکت و طرف تجاری، به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام میکند.
- کارمنتو در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (مشاور یا مشتری) میتواند برای شرکت، سایر مشتریان و یا کارمنتو، خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس کارمنتو را دارد.
- کارمنتو ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود، همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط به کارمنتو کاربران این حق را به کارمنتو میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین کارمنتو مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند.