مشاوره ثبت برند

برای

مشاوره رایگان

کلیک کن
مشاوره رایگان

مسلما ثبت برند و علامت تجاری برای شما و دیگر شرکت‌های رقیب از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید در همین ابتدای مسیر بردارید تا بتوانید کسب و کار خود را با اطمینان بیشتر رونق دهید. اما ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که ثبت برند چیست؟ چه اهمیتی دارد و چه مدارکی برای ثبت برند مورد نیاز است؟ آیا می‌توان پروسه ثبت برند را با اطمینان بیشتر و در زمان کوتاه‌تری انجام داد؟ مشاوره ثبت برند چگونه می‌تواند کمک کند؟ هزینه ثبت برند چقدر است و بسیاری از سوالات دیگر که در ادامه به طور کامل پاسخ داده شده است

فیلتر بر اساس:

محمد پسندیده

فعال

محمد پسندیده

(0.0)

call phone icon 10
ثبت شرکت ،رتبه بندی ،تعیین صلاحیت اداره کار

با بیش از 15 سال تجربه کاری در زمینه ثبت شرکت رتبه بندی پیمانکاری تعیین صلاحیت اداره کار و اخذ کارت بازرگانی ، برند ، کارت پیمانکاری، ایمنی (HSE) کد اقتصادی

ثبت شرکت

ثبت برند

اخذ کارت بازرگانی

2,000 تومان/دقیقه

دریافت مشاوره تلفنی
سید احسان خوش سیرت

فعال

سید احسان خوش سیرت

(0.0)

call phone icon 13
انجام امور ثبتی، تبلیغاتی، حقوقی و بیمه پاسارگاد

بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور نامبرده و کار با شرکت های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی نام آشنا در زمینه های: ثبتی= ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت لوگو، اخذ کد اقتصادی، ثبت موسس...

بیمه تامین اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

ثبت شرکت

...

2,500 تومان/دقیقه

دریافت مشاوره تلفنی
احسان حبیبی

فعال

احسان حبیبی

(0.0)

call phone icon 1
وکیل پایه یک دادگستری

همان وکیلی که شما میخواهید

بیمه تامین اجتماعی

ملکی

شرکتی

...

5,000 تومان/دقیقه

دریافت مشاوره تلفنی
مریم جعفری

فعال

مریم جعفری

(1.0)

call phone icon 5
مشاوره امور ثبتی و حقوقی

بیش از ۱۵سال سابقه فعالیت در زمینه خدمات ثبتی و حقوقی دارای سابقه درخشان در زمینه همکاری با برندهایی چون روغن غنچه،بیسکویت گرجی و ....

ثبت شرکت

ثبت برند

اخذ کارت بازرگانی

3,000 تومان/دقیقه

دریافت مشاوره تلفنی
محمدمهدی قاسمیان گرجی

فعال

محمدمهدی قاسمیان گرجی

(0.0)

call phone icon 0
مشاور حوزه کسب و کار و برندینگ

با سلام و درود خدمت شما مدیران و سروران گرامی؛ اینجانب محمد مهدی گرجی متولد 1363 لیسانس مهندسی سیستم،لیسانس مهندسی صنایع گرایش تجزیه و تحلیل و فوق لیسانس مهندسی صنایع گرا...

شرکتی

شبکه‌های اجتماعی

سئو (SEO)

...

3,000 تومان/دقیقه

دریافت مشاوره تلفنی
امیر ضیغمی

فعال

امیر ضیغمی

(1.7)

call phone icon 41
مشاور حقوقی رده بالا

متخصص در امور کیفری و حقوقی ، شرکت ها ، تنظیم و تفسیر قراردادها ، داوری ، تخلفات ، خانواده ، بورس ،استارت آپ ، ثبتی ، نظام پزشکی ، بیمه ، اداره کار ، مطالبات ، مشارکت ، ب...

بیمه تامین اجتماعی

ملکی

قرارداد

...

2,000 تومان/دقیقه

دریافت مشاوره تلفنی

مشاوره ثبت برند و علامت تجاری

مسلما ثبت برند و علامت تجاری برای شما و دیگر شرکت‌های رقیب از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید در همین ابتدای مسیر بردارید تا بتوانید کسب و کار خود را با اطمینان بیشتر رونق دهید. اما ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که ثبت برند چیست؟ چه اهمیتی دارد و چه مدارکی برای ثبت برند مورد نیاز است؟ آیا می‌توان پروسه ثبت برند را با اطمینان بیشتر و در زمان کوتاه‌تری انجام داد؟ مشاوره ثبت برند چگونه می‌تواند کمک کند؟ هزینه ثبت برند چقدر است و بسیاری از سوالات دیگر که در ادامه به طور کامل پاسخ داده شده است.

 

ثبت برند چیست؟

شاید اولین سوالی که برای گسترش حوزه کاری به ذهنتان خطور کند، نحوه اعتباردهی و معرفی محصولتان به مشتریان باشد. برای پاسخ به این سوال می‌توان به مفهوم ثبت برند اشاره نمود. در عصر حاضر، ثبت برند یکی از مهم‌ترین گام‌های شروع یک کسب و کار است. در واقع با داشتن یک برند خاص و ثبت آن می‌توانید محصول خود را به راحتی به مشتریان معرفی کنید.
این کار باعث می‌شود مشتریان کالاها و محصولات شرکت شما را از دیگر شرکت‌های رقیب تشخیص دهند و در صورت رضایت از محصولتان، برند شرکت شما نسبت به دیگر برندها متمایز می‌شود. به عبارتی با داشتن برند و ثبت آن می‌توانید در صورت ارائه محصول با کیفیت، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب و برند شرکت خود را به یکی از برندهای معتبر و نام‌آشنا برای مشتریان تبدیل نمائید.

 

اهمیت ثبت برند و علامت تجاری

با توجه به اینکه هیچ الزامی برای ثبت برند و علامت تجاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد، بهتر است بدانید در صورتی که برند خاصی دارید و هنوز برای ثبت آن اقدام نکرده‌اید، احتمال سوءاستفاده‌های دیگران از کسب و کار خود را بالا برده‌اید. در واقع ثبت نکردن برند و علامت تجاری باعث می‌شود تا شرکت‌های نامعتبر با تولید محصولات تقلبی مشابه محصولات و کالاهای شرکت‌ها، درصدد سوءاستفاده از نام و محصولات تجاری شرکت شما نیز باشند.
بنابراین برای جلوگیری از این تخطی‌ها و حفاظت از حقوق تجاری صاحبان شرکت‌ها، با توجه به قوانین وضع شده در اداره مالکیت معنوی در رابطه با ثبت برند، حق استفاده از برند و علامت تجاری صرفاً در اختیار صاحب اثر خواهد بود. بنابراین شما می‌توانید با ثبت برند از امتیازات حقوقی بهره‌مند شده و با اطمینان بیشتر برای توسعه کسب و کار خود اقدام کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

ثبت برند با توجه به قوانین جمهوری اسلامی ایران در اداره مالکیت معنوی که زیرمجموعه قوه قضائیه است، انجام می‌شود. مدت زمان اعتبار ثبت برند و استفاده از حقوق انحصاری صاحب اثر نسبت به برند مشخص‌شده، حداکثر 10 سال است و این زمان قابل تمدید نیز می‌باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت برند:

  • کپی مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه صاحب اثر، تمامی مدیران و شرکا
  • کپی جواز کسب و کار (جواز تولید، پروانه بهره‌برداری، جواز کسب و یا هرگونه جواز صادره از نهادهای نظارتی بر اداره مالکیت معنوی)
  • نمونه تصویر از برند مدنظر به ابعاد 6 در 6 سانتی‌متر
  • کپی کارت بازرگانی (در صورت استفاده از حرف لاتین به هنگام انتخاب علامت تجاری)
  • کپی چاپ آگهی در روزنامه دوم و آخرین تغییرات ایجاد‌شده در شرکت
  • دریافت گواهی امضاء از اداره ثبت اسناد جهت عضویت رسمی در سامانه مالکیت معنوی

 

مراحل ثبت برند

مسلماً برای ثبت برند باید مراحلی را به صورت قانونی طی کنید تا بتوانید از مزایای حقوقی صاحب اثر برند، بهره‌مند شوید. با 8 مرحله ثبت برند بیشتر آشنا شوید:
1.    انتخاب برند مناسب
در مرحله اول باید برندی را انتخاب کنید که تابحال مشابه آن در اداره مالکیت معنوی ثبت نشده باشد و نام آن مغایر با ارزش‌های اخلاقی نباشد.
2.    استعلام برند انتخاب شده
استعلام برند انتخاب ‌شده قبل از طی کردن مراحل ثبت برند الزامی است، چراکه اگر نام برندی مشابه نام برند شرکت شما از قبل در اداره مالکیت معنوی ثبت شده باشد، تمام مراحل را بی‌فایده طی کرده‌اید و زمان و هزینه زیادی را نیز از دست داده‌اید.
3.    ارسال مدارک فرد متقاضی
پس از استعلام نام برند و تایید اولیه آن باید یک نسخه از تمامی مدارک مورد نیاز را به اداره مالکیت معنوی تحویل داده و به صورت اینترنتی نیز این مدارک را در سایت اداره آپلود و ثبت نام نمائید.
4.    ثبت اظهارنامه برای ثبت برند
برای ثبت اظهارنامه باید در ابتدا به صورت اینترنتی یک حساب کاربری در سایت اداره مالکیت معنوی ایجاد کنید. پس از وارد کردن مشخصات خود در بخش ثبت‌نام، فرمی برای شما ارسال می‌شود تا جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور، با ارائه آن به یکی از دفاتر ثبت اسناد، گواهی امضاء دریافت کنید.
پس از بارگزاری گواهی امضاء در سایت اداره مراحل ایجاد حساب کاربری صاحب اثر به طور رسمی انجام می‌شود. حال برای ثبت اظهارنامه برند در بخش ثبت اظهارنامه در سایت اداره مالکیت معنوی، هزینه و مدارک مورد نیاز ثبت برند را با توجه به حقیقی و یا حقوقی بودن بارگزاری کرده و منتظر می‌مانید تا کارشناسان مربوطه پرونده شما را بررسی کنند.
5.    چاپ اعلامیه در روزنامه رسمی نوبت اول
چاپ اعلامیه به منظور درخواست ثبت برند در روزنامه رسمی باعث می‌شود در صورتی که افراد حقوقی و یا حقیقی نسبت به ثبت آن برند اعتراض داشته باشند، اعتراض آن‌ها با توجه به مراحل قانونی مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که به مدت یک ماه هیچ گونه اعتراضی اعلام نشود، باید مدارک فرد متقاضی به صورت حضوری به اداره ثبت مالکیت تحویل داده شود تا پروسه ثبت برند تکمیل گردد.
6.    پرداخت هزینه ثبت برند
پس از طی مراحل فوق و تایید تمامی مدارک ارائه‌ شده به اداره مالکیت، باید حق‌الثبت برند را به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت برند پرداخت کنید.
7.    چاپ اعلامیه در روزنامه رسمی نوبت دوم
با توجه به مراحل قانونی ثبت شده در اداره مالکیت، فرد متقاضی باید پس از تکمیل ثبت‌نام و پرداخت هزینه ثبت برند، مجدداً درخواست چاپ آگهی رسمی ثبت برند را در روزنامه رسمی بدهد.
8.    تحویل گواهی ثبت برند
گام آخر تحویل گواهی ثبت برند است. در این مرحله پس از چاپ آگهی در روزنامه برای بار دوم، ابتدا یک نسخه از آن را تهیه می‌کنید. سپس به همراه تصویری از نمونه برند در ابعاد 6 در 6 و اظهارنامه ثبت برند که از قبل آماده کرده‌اید، به اداره مالکیت به صورت حضوری مراجعه کرده و سند ثبت برند را دریافت می‌نمائید.

 

چرا باید از مشاوره ثبت برند استفاده کنیم؟

امروزه با داشتن حوزه کاری مشخص و قرارگیری در یک بُعد زمانی محدود با تسریع درکارها می-توان به موفقیت‌های بیشتری رسید. ثبت برند یکی از مهم‌ترین راه‌های اطمینان‌دهی برای توسعه دامنه کاری شماست. برای طی کردن پروسه ثبت برند نیاز به زمان و صبر زیادی است. اگر شما هم صاحب یک برند تجاری خاص هستید و قصد ثبت آن را دارید، بهتر است بدانید در طی مسیر ممکن است با مسئله‌های حقوقی روبرو شوید و یا از نحوه صحیح انجام مراحل و ارائه مدارک مطلع نباشید.
مسلما این موضوع باعث می‌شود زمان، انرژی و هزینه زیادی را از دست بدهید. اما نگران نباشید. با بهره‌گیری از مشاوره ثبت برند می‌توانید مراحل قانونی ثبت برند تجاری شرکت خود را بدون دغدغه و نگرانی انجام دهید. علاوه بر این، مشاوره ثبت برند کمک می‌کند تا به طور قانونی از حقوق انحصاری برند خود محافظت کنید و از مزایای ثبت برند صاحبان شرکت‌های تجاری بهره‌مند شوید.

 

مشاوره ثبت برند کارمنتو

متاسفانه امروزه به دلیل مشکلات و سوءاستفاده‌های زیادی که از سوی شرکت‌های تقلبی برای برندهای تجاری شرکت‌ها بوجود می‌آید، ثبت برند به یکی از الزامات شروع یک کسب و کار تبدیل شده است. اما بهتر است بدانید، برای انجام این کار تخصصی باید دقت و اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید. در طی فرآیند ثبت برند چالش‌های زیادی وجود دارد که حتی گاهی اوقات ممکن است انگیزه خود را از ادامه مسیر از دست بدهید.
در این حین کمک گرفتن از مشاور ثبت برند در این زمینه باعث می‌شود تا مراحل را سریعتر طی کنید. مشاورین ثبت برند کارمنتو با مسیرهای ثبت برند شرکت‌های تجاری و مشکلات پیش‌بینی شده کاملاً آشنا هستند و از نحوه انجام پروسه قانونی ثبت برند آگاهی دارند. شما هم‌اکنون می‌توانید با واگذاری پروژه خود به کارمنتو به راحتی مراحل قانونی را طی کنید و کارهای اداری ثبت برند خود را بدون اتلاف وقت و هزینه انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم اگر در ثبت برندتان مشکلی دارید، برای استفاده از مشاوره‌های تخصصی با مشاورین حقوقی و تخصصی کارمنتو در تماس باشید.

km-arrow-left orange

سوالات متداول

km-arrow-left orange

مطالب مرتبط با حوزه ثبت برند

امور ثبتی

مدت مطالعه: 1 دقیقه

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

24 تیر 1399
امور ثبتی

مدت مطالعه: 1 دقیقه

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

23 تیر 1399
امور ثبتی

مدت مطالعه: 1 دقیقه

نکات طلایی قراردادهای مشارکت در ساخت

22 تیر 1399
km-arrow-left orange

نظرات کاربران

مشاهده نظرات بیشتر