karmento logo
خدمات مشاوره
مالی و مالیاتی مالی و مالیاتی
بیمه و قانون کار بیمه و قانون کار
امور حقوقی امور حقوقی
بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش
کارآفرینی کارآفرینی
منابع انسانی منابع انسانی
امور ثبتی امور ثبتی
برنامه نویسی برنامه نویسی
تجارت و بازرگانی تجارت و بازرگانی
دانش بنیان دانش بنیان
انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

خدمات مشاوره

مالی و مالیاتی

مالی و مالیاتی

تمامی زیر حوزه های مالی و مالیاتی

بیمه و قانون کار

بیمه و قانون کار

تمامی زیر حوزه های بیمه و قانون کار

کارآفرینی

کارآفرینی

تمامی زیر حوزه های کارآفرینی

منابع انسانی

منابع انسانی

تمامی زیر حوزه های منابع انسانی

امور ثبتی

امور ثبتی

برنامه نویسی

برنامه نویسی

تمامی زیر حوزه های برنامه نویسی

تجارت و بازرگانی

تجارت و بازرگانی

تمامی زیر حوزه های تجارت و بازرگانی

دانش بنیان

دانش بنیان

تمامی زیر حوزه های دانش بنیان

انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

ثبت برند

مشاوره ثبت برند

مسلما ثبت برند و علامت تجاری برای شما و دیگر شرکت‌های رقیب از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید در همین ابتدای مسیر بردارید تا بتوانید کسب و کار خود را با اطمینان بیشتر رونق دهید. کارمنتو مشاوره ثبت برند تجاری آنلاین و تلفنی را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید این کار را به صورت اصولی انجام دهید.

فیلترها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مرتب سازی براساس
پیش فرض بیشترین مشاوره بالاترین امتیاز
کارشناس و مشاور حقوقی و ثبتی
47+ مشاوره
karmento
4.9
مشاور بازرگانی
500+ مشاوره
karmento
4.7
مشاور کسب و کارهای آنلاین و آفلاین _کارشناس امورثبتی
350+ مشاوره
karmento
4.2
مشاوره امور ثبتی و حقوقی
200+ مشاوره
karmento
4.5
مشاور و مربی ایجاد و توسعه کسب وکار
150+ مشاوره
karmento
4.5
مشاور حقوقی و ثبتی
150+ مشاوره
karmento
4.7
کارشناس مالکیت فکری
100+ مشاوره
karmento
4.3
وکیل پایه یک دادگستری
100+ مشاوره
karmento
4.5
مشاور حوزه کسب و کار و برندینگ
54+ مشاوره
karmento
3.9
مشاوره امور ثبتی
20+ مشاوره
karmento
4.7

خدمات کارمنتو

خدمات مشاوره ثبت برند تجاری با توجه به فعالیت هر کسب و کار می‌تواند مدت زمان انجام این کار را کاهش دهد تا کارها به صورت اصولی و به درستی در کمترین زمان انجام شود. استفاده از خدمات مشاوره ثبت برند برای هر کسب و کاری ضروری است.

ثبت برند چیست؟

عموم مردم این کار  را آسان می‌دانند و تصور می‌کنند مشاوره ثبت برند تجاری کاری اضافی و به اصطلاح پول هدردادن است؛ ریشه این باور غلط، عدم اطلاع از ماهیت برند است. بسیاری نماد تجاری یک کسب‌و‌کار (لوگو) را با برند آن اشتباه می‌گیرند، در حالی که این دو، ماهیت متفاوتی دارند و ثبت هرکدام قوانین مختص خود را دارد. برند همان نامی است که اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند برای خود انتخاب و آن را در اداره مالکیت معنوی ثبت کنند که برای انجام آن به مشاور ثبت برند نیاز خواهید داشت؛ در حالی که لوگو نمادی است که روی محصولات یک شرکت درج می‌شود.

مشاوره ثبت برند با توجه به فعالیت هر کسب‌و‌کار، مدارک مورد نیاز در اداره مالکیت معنوی را برای صاحبان آن مشخص می‌کند. اداره مالکیت معنوی از زیرمجموعه‌های قوه قضائیه است که وظیفه ثبت برند در کشور را عهده‌دار است. جالب است بدانید که یک برند اعتبار مشخصی دارد و پس از حداکثر 10 سال منقضی خواهد شد؛ البته نیاز به نگرانی نیست، مشاور ثبت برند تجاری مراحل تمدید آن را به صورت کامل برایتان شرح خواهد داد.

چرا باید از مشاوره ثبت برند استفاده کنیم؟

امروزه سرعت بخشیدن به کارها لازمه پیشرفت هر کسب‌و‌کار است. ثبت کردن نام برند گامی مهم برای اعتباربخشی و شروع رسمی فعالیت شرکت‌ها است و توصیه می‌شود پیش از آغاز فعالیت شرکت انجام شود. مشاور ثبت برند با پاسخگویی به سوالات در مورد ثبت برند باعث اجرای اصولی این گام حیاتی خواهد شد. مسیر قانونی برای انجام این کار بسیار پیچیده و زمان‌بر است و بدون آگاهی و مشورت، باعث سردرگم شدن صاحبان کسب‌و‌کار می‌شود. گاهی اشتباه در تعیین نوع فعالیت و اهداف شرکت، سبب بروز مشکلات حقوقی بزرگی در آینده خواهد شد.

تنها راهکار برای عبور سلامت از مسائل حقوقی ثبت برند، مشاوره با وکیل ثبت برند است. چنین مشاورانی به خوبی از به این مسائل آگاهی دارند و از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، هرگونه شباهت ظاهری علامت تجاری شما با سایر برند‌های موجود، موجب رد درخواست شما خواهد شد. راهکار جلوگیری از تشابه برند، مشاوره ثبت علامت تجاری یا همان مشاوره ثبت لوگو است.

اهمیت ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند اولین گام در مسیر تاسیس یک شرکت است و بدون آن فعالیت کسب‌و‌کار به رسمیت شناخته نمی‌شود که مشاوره ثبت برند شما را در این مسیر راهنمایی خواهد کرد. ثبت کردن برند بدون شناخت قانون، کاری بسیار دشوار و زمان‌بر است، از سوی دیگر، بدون انجام این کار، کسب‌و‌کار هویت رسمی نداشته و احتمال سوءاستفاده از نام آن وجود دارد.

اگر قصد دارید شرکت تاسیس کنید، باید بدانید که کمک گرفتن از مشاوره ثبت برند تجاری، تنها راهنمای شما در این مسیر خواهد بود. مشاور ثبت برند، راهنمای افرادی است که می‌خواهند از مسیر پر پیچ‌وخم قوانین مالکیت معنوی کشور به سلامت عبور کنند. مشاوره ثبت برند مدیران را در مراحل مختلف ثبت راهنمایی می‌کند.

در ادامه زمینه‌های مختلف مشاوره ثبت برند معرفی می‌شود که به سوالات بنیادی مدیران کسب‌و‌کار درمورد حوزه‌های مختلف مشاوره ثبت برند تجاری پاسخ داده می‌شود.

انواع مشاوره ثبت برند: حوزه‌های مربوط به مشاوره ثبت برند

مشاوره ثبت برند در حوزه‌های مختلفی ارائه می‌شود. برخی از مهم‌‌ترین این حوزه‌ها عبارتند از:

  • مشاوره نام برند و طراحی علامت تجاری

  • مشاوره ثبت لوگو و استعلام قابلیت ثبت

  • مشاوره ثبت‌نام در سامانه ثبت برند

  • مشاوره برای تکمیل مدارک مورد نیاز

  • مشاوره با وکیل ثبت برند (پیگیری مسائل حقوقی)

  • مشاوره ثبت علامت تجاری و اظهارنامه ثبت برند

برای انجام این کار باید مراحلی را به صورت قانونی طی کنید تا بتوانید از مزایای حقوقی صاحب اثر برند، بهره‌مند شوید.

انتخاب برند مناسب

در مرحله اول باید برندی را انتخاب کنید که تابحال مشابه آن در اداره مالکیت معنوی ثبت نشده باشد و نام آن مغایر با ارزش‌‌های اخلاقی نباشد. نام‌‌گذاری برند به سادگی آنچه تصور می‌کنید نیست. برای آشنایی با اصول نام‌‌گذاری برند و انتخاب برند مناسب و قابل ثبت، می‌توانید از یک مشاور ثبت برند کمک بگیرید.

استعلام برند انتخاب شده

استعلام برند انتخاب ‌شده قبل از طی کردن مراحل ثبت الزامی است، چراکه اگر نام برندی مشابه نام برند شرکت شما از قبل در اداره مالکیت معنوی ثبت شده باشد، تمام مراحل را بی‌فایده طی کرده‌اید و زمان و هزینه زیادی را نیز از دست داده‌اید. بدین منظور می‌توانید از مشاوره استعلام برند استفاده کنید. در این مشاوره تشابه نام و لوگو برند شما نسبت به سایر برند‌های موجود بررسی خواهد شد.

ارسال مدارک فرد متقاضی

پس از استعلام نام برند و تایید اولیه آن باید یک نسخه از تمامی مدارک مورد نیاز را به اداره مالکیت معنوی تحویل داده و به صورت اینترنتی نیز این مدارک را در سایت اداره آپلود و ثبت نام نمائید. وجود هرگونه کم‌و‌کاستی در مدارک ارسال شده، موجب عدم تائید درخواست ثبت تا ارسال مجدد خواهد شد؛ لذا توصیه می‌شود برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی، حتما پیش از انجام این کار یک مرتبه از مشاور ثبت برند بخواهید تکمیل بودن آن را مورد بررسی قرار دهد.

ثبت اظهارنامه

ثبت اظهارنامه یکی از دشوارترین مراحل است. بدین منظور نیاز است در سایت اداره مالکیت معنوی ثبت‌نام کنید و فرم سایت را جهت دریافت گواهی امضاء به یکی از دفاتر ثبت اسناد ارجاع دهید. پس از دریافت و بارگذاری گواهی امضاء در سایت، بخش ارسال اظهارنامه برای شما فعال خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ‌وجه بدون تجربه قبلی و مشورت با افراد خبره، اقدام به انجام این کار نکنید. اظهارنامه کسب‌و‌کار شما قوانین حاکم بر آن را مشخص می‌کند. لذا توصیه می‌کنیم حتما از مشاوره ثبت برند تجاری استفاده کنید.

چاپ اعلامیه در روزنامه رسمی نوبت اول

چاپ اعلامیه در روزنامه رسمی باعث می‌شود در صورتی که افراد حقوقی و یا حقیقی نسبت به ثبت آن برند اعتراض داشته باشند، اعتراض آن‌ها با توجه به مراحل قانونی مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که به مدت یک ماه هیچ گونه اعتراضی اعلام نشود، باید مدارک فرد متقاضی به صورت حضوری به اداره ثبت مالکیت تحویل داده شود تا پروسه ثبت تکمیل گردد.

چاپ اعلامیه در روزنامه و گذشت بازه زمانی یک ماهه اجتناب‌ناپذیر است؛ مشکل اصلی زمانی آغاز می‌شود که لوگو برند شما مشابه شرکت دیگری باشد؛ در این صورت، مجبور به پرداخت مجدد هزینه‌های طراحی لوگو و چاپ مجدد آن در روزنامه خواهید شد. راهکار جلوگیری از بروز این مشکل پرهزینه و زمان‌بر، مشاوره ثبت علامت تجاری پیش از چاپ آن در روزنامه است.

پرداخت هزینه 

پس از طی مراحل فوق، باید حق‌الثبت برند را به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت برند پرداخت کنید.

چاپ اعلامیه در روزنامه رسمی نوبت دوم

با توجه به مراحل قانونی ثبت شده در اداره مالکیت، فرد متقاضی باید پس از تکمیل ثبت‌نام و پرداخت هزینه، مجدداً درخواست چاپ آگهی رسمی را در روزنامه رسمی بدهد.

تحویل گواهی

گام آخر تحویل گواهی است. در این مرحله پس از چاپ آگهی در روزنامه برای بار دوم، ابتدا یک نسخه از آن را تهیه می‌کنید. سپس به همراه تصویری از نمونه برند در ابعاد 6 در 6 و اظهارنامه که از قبل آماده کرده‌اید، به اداره مالکیت به صورت حضوری مراجعه کرده و سند ثبت برند را دریافت می‌نمائید.

هزینه مشاوره ثبت برند تجاری

با خواندن مزایای مشاوره ثبت برند تجاری، احتمالا تصور می‌کنید این مشاوره هزینه بالایی دارد؛ اما اینگونه نیست. امروزه خدمات مشاوره غیرحضوری ثبت برند، نظیر مشاوره تلفنی و آنلاین، موجب شده هزینه مشاوره نسبت به روش‌های سنتی و حضوری کاهش قابل توجهی داشته باشد. باید خاطر نشان کرد هزینه مشاوره ثبت برند قیمت ثابتی ندارد و با توجه به سابقه، نوع مشاوره و زمان آن قابل تغییر است. بدیهی است که مشاوران باسابقه اطلاعات کامل‌تری درباره ثبت کردن برند دارند و به تبع آن هزینه بیشتری نیز بابت حق مشاوره دریافت می‌کنند.

شرح وظایف مشاور ثبت برند

وظایف مشاور ثبت برند با توجه به نوع مشاور‌ه‌ای که انجام می‌دهد متفاوت است. برای مثال اگر مشاوره حول استعلام مدارک صورت گیرد، مشاور ثبت برند تنها وظیفه دارد تکمیل بودن مدارک را بررسی کند؛ همچنین برای مشاوره ثبت لوگو، مشاور باید تشابه علامت تجاری کسب‌و‌کار را با برند‌های دیگر مورد بررسی قرار دهد. البته یک مشاور با توجه به مهارت خود می‌تواند در چند زمینه مختلف مشاوره دهد که در آن صورت شرح وظایف مفصل‌تری خواهد داشت.

مشاور ثبت برند برای عمل به تمامی وظایف خود باید ویژگی‌های داشته باشند که عبارتند از:

  • فن بیان قوی برای انتقال کامل مفاهیم

  • توانایی مشاوره برای انتخاب علامت تجاری

  • آشنایی با بوروکراسی اداری و قوانین مالکیت معنوی

  • آشنایی با مراحل انجام کار

  • شناخت مدارک مورد نیاز برای طی کردن تمامی مراحل

  • آگاهی از مشکلات حقوقی ثبت برند و سابقه فعالیت در این زمینه

  • مشاوره متعهدانه و بدون انتفاع شخصی

  • آشنایی با برند‌های معروف در حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کار

  • معتمد بودن و محرمانه نگهداشتن اطلاعات متقاضی

مشاوره ثبت برند در تهران و شهرستان‌ها

دریافت خدمات سنتی و حضوری مشاوره ثبت برند در کلانشهر‌هایی نظیر تهران، مشهد، قم و اصفهان کاری دشوار است. همچنین اگر در شهر‌های حومه‌ای ایران نظیر کرمانشاه، اهواز، تبریز و مازندران به دنبال مشاوره حضوری ثبت برند باشید نیز، بدون شک با مشکلاتی مواجه خواهید شد. اما باید بدانید که با استفاد از اپلیکیشن یا سایت کارمنتو مرکز مشاوره ثبت برند، هر جای ایران که باشید در کمتر از 5 دقیقه خدمات تخصصی مشاوره ثبت برند تجاری برای‌تان فراهم است.

راه‌های ارتباطی با مشاوران ثبت برند شرکت کارمنتو

کارمنتو جهت سهولت دسترسی کاربران به مشاوره ثبت برند تجاری، خدمات خود را از سه مسیر ارتباطی مختلف ارائه می‌دهد که عبارتند از:

مشاوره تلفنی ثبت برند

مشاوره تلفنی ثبت برند، آسان‌‌ترین و سریع‌ترین پل ارتباطی کاربران کارمنتو با مشاوران مجموعه است. این روش با بهره‌گیری از تکنولوژی تماس تلفنی اینترنتی (viop) انجام می‌شود. هزینه مشاوره تلفنی ثبت برند به صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شود و نرخ آن با توجه به سابقه مشاوران و حوزه شغلی آن‌ها متفاوت است.

مشاوره آنلاین ثبت برند

مشاوره آنلاین ثبت برند یکی دیگر از پل‌های ارتباطی کارمنتو با متقاضیان مشاوره است. این نوع مشاوره از طریق سایت و اپلیکیشن کارمنتو انجام می‌شود. هزینه مشاوره ثبت برند آنلاین نسبت به حضوری به صرفه‌تر خواهد بود.

مشاوره رایگان ثبت برند

کسانی که سوالات محدودی دارند، می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان ثبت برند استفاده کنند که متنی و سوال محور انجام می‌شود. بهتر است برای پاسخ به سوالات ضروری خود از این مدل مشاوره استفاده نکنید، زیرا دریافت پاسخ ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد.

راهنمای دریافت مشاوره ثبت برند تجاری

  • برای دریافت مشاوره ثبت برند از کارمنتو، کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • ابتدا حوزه "امور ثبتی" و زیرحوزه "ثبت برند" را از منوی خدمات مشاوره انتخاب کنید.

  • از میان لیست مشاوران، یکی را انتخاب کنید و روی دکمه "دریافت مشاوره" کلیک نمایید.

  • در صفحه مشاور روی گزینه "تماس تلفنی" کلیک کنید.

  • مدت زمان مورد نیازتان برای مشاوره را مشخص کنید و با کلیک به روی دکمه "پرداخت"، هزینه آن را پرداخت نمایید.

  • در انتها، دکمه "تماس" را انتخاب و مکالمه خود با مشاور را آغاز کنید.

مزایای رقابتی کارمنتو برای مشاوره ثبت برند

برخی از مهم‌ترین مزایای کارمنتو که مشاوره ثبت برند تجاری این مجموعه را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده است، عبارتند از:

  • ارائه خدمات مشاوره به صورت 24 ساعته

  • پیشتبیانی آنلاین و سریع

  • امکان مشاهده رزومه و نمایش وضعیت مشاور

  • تضمین کیفیت مشاوره و عودت وجه در صورت نارضایتی

  • امکان چت آنلاین با پشتیبانی

  • ارائه خدمات مشاوره به سراسر کشور در کمتر از 5 دقیقه

  • امکان دریافت مشاوره فوری

  • تنوع خدمات مشاور‌ه‌ای در 11 حوزه اصلی

  • دارای بیش از 300 مشاور در 33 زیرحوزه تخصصی

  • امکان استفاده از اپلیکیشن و وب اپلیکیشن

  • تعیین قیمت معقول و منصفانه

  • قابلیت استفاده از کیف پول مجازی برای پرداخت آنی هزینه مشاوره

  • محرمانه بودن اطلاعات کاربران

مشاوره ثبت برند کارمنتو

متاسفانه امروزه به دلیل مشکلات و سوءاستفاده‌‌های زیادی که از سوی شرکت‌‌های تقلبی برای برند‌های تجاری شرکت‌ها بوجود می‌آید، ثبت برند به یکی از الزامات شروع یک کسب‌و‌کار تبدیل شده است. اما بهتر است بدانید، برای انجام این کار تخصصی باید دقت و اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید زیرا در طی انجام این فرآیند چالش‌‌های زیادی وجود دارد که حتی گاهی اوقات ممکن است انگیزه خود را از ادامه مسیر از دست بدهید.

در این حین کمک گرفتن از مشاور ثبت برند در این زمینه باعث می‌شود تا مراحل را سریعتر طی کنید. مشاورین ثبت برند کارمنتو با مسیر‌های ثبت کردن برند شرکت‌‌های تجاری و مشکلات پیش‌بینی شده کاملاً آشنا هستند و از نحوه انجام پروسه قانونی آن آگاهی دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر در انجام این کار مشکلی دارید، برای استفاده از مشاوره‌‌های تخصصی با مشاور ثبت برند تجاری کارمنتو در تماس باشید.

سوالات متداول

برند چیست؟
طرح یا نماد یا هر ویژگی دیگریست که مشخص‌کنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص می‌باشد و به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد.
ثبت برند چه فایده‌ای دارد؟
ثبت نکردن برند باعث می‌شود تا شرکت‌های نامعتبر با تولید محصولات تقلبی مشابه محصولات دیگر شرکت‌ها، درصدد سوءاستفاده از نام و محصولات تجاری باشند. بنابراین برای جلوگیری از این تخطی‌ها و حفاظت از حقوق تجاری صاحبان شرکت‌ها، با توجه به قوانین وضع شده در اداره مالکیت معنوی در رابطه با ثبت برند، حق استفاده از برند صرفاً در اختیار صاحب اثر خواهد بود.
هزینه ثبت برند چقدر است؟
هزینه ثبت برند با توجه به نوع شرکت و میزان کالاها متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مشاوره‌های تلفنی و یا آنلاین کارمنتو استفاده کنید. مشاوره‌های آنلاین کاملا رایگان بوده و تعرفه مشاوره تلفنی بر مبنای سوابق کاری مشاورین کارمنتو و مدت زمان مشاوره بر حسب دقیقه متفاوت است.

مطالب مرتبط با حوزه امور ثبتی

اخذ جواز کسب برای خانم‌ها

اخذ جواز کسب برای خانم‌ها

12 اسفند 1401
4 دقیقه مطالعه
اخذ مجوز سازمان غذا و دارو

اخذ مجوز سازمان غذا و دارو

11 اسفند 1401
6 دقیقه مطالعه