karmento logo
خدمات مشاوره
مالی و مالیاتی مالی و مالیاتی
بیمه و قانون کار بیمه و قانون کار
امور حقوقی امور حقوقی
بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش
کارآفرینی کارآفرینی
منابع انسانی منابع انسانی
امور ثبتی امور ثبتی
برنامه نویسی برنامه نویسی
تجارت و بازرگانی تجارت و بازرگانی
دانش بنیان دانش بنیان
انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

خدمات مشاوره

مالی و مالیاتی

مالی و مالیاتی

تمامی زیر حوزه های مالی و مالیاتی

بیمه و قانون کار

بیمه و قانون کار

تمامی زیر حوزه های بیمه و قانون کار

کارآفرینی

کارآفرینی

تمامی زیر حوزه های کارآفرینی

منابع انسانی

منابع انسانی

تمامی زیر حوزه های منابع انسانی

امور ثبتی

امور ثبتی

برنامه نویسی

برنامه نویسی

تمامی زیر حوزه های برنامه نویسی

تجارت و بازرگانی

تجارت و بازرگانی

تمامی زیر حوزه های تجارت و بازرگانی

دانش بنیان

دانش بنیان

تمامی زیر حوزه های دانش بنیان

انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

ثبت تغییرات شرکت با کمترین هزینه

ثبت تغییرات شرکت با کمترین هزینه

ثبت تغییرات شرکت با کمترین هزینه

هر شرکتی در طول زمان دچار تغییراتی می‌شود، اما هر نوع تغییرات شرکت نیازمند ثبت نیست و تنها تغییرات اساسی شرکت ثبت می‌شوند. متخصصین کارمنتو با تجربه طولانی در انجام امور حقوقی ثبتی، تمام امور مرتبط با ثبت تغییرات شرکت شما را بدون نیاز به مراجعه حضوری و در کمترین زمان انجام می‌دهند.

کاربر گرامی توجه فرمایید:

مراحل درخواست انجام پروژه در کارمنتو

  • برقراری تماس جهت هماهنگی توسط کارشناسان
  • تخصیص متخصص جهت انجام پروژه
  • پرداخت هزینه توسط کارفرما
  • انجام و تحویل پروژه
  • ارزیابی و رضایت‌سنجی پس از انجام پروژه

ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت یکی از اقدامات ضروری است که طی دوره‌ها و شرایط خاص کسب وکارها اقدام به اجرای آن می‌کنند. هر شرکت متناسب با شرایط و تغییراتی که در شرکت خود اعمال می‌کند باید این تغییرات را به صورت قانونی و تحت نظارت نهاد ذی ربط به صورت رسمی ثبت و ضبط ‌کند.

برای ثبت هرگونه تغییری در شرکت ابتدا باید متناسب با آن تغییرات، مجمع موردنظر تشکیل شود. مهم‌ترین مجمع‌هایی که برای این کار تشکیل می‌شوند و اهدافی که دارند، عبارت‌اند از:

انواع تغییرات شرکت

برای ثبت تغییرات شرکت، ابتدا باید این تغییرات را بشناسید و با انواع آنها آشنا شوید. بعضی از این تغییرات الزامی هستند و شما باید آنها را اعمال کنید. تغییرات دیگری هم هستند که اجباری نیستند اما بسیاری از شرکت‌ها معمولاً آنها را انجام می‌دهند.

تغییرات الزامی

از مهم‌ترین تغییراتی که باید در شرکت خود اعمال کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب و تعیین سمت اعضاء هیئت‌مدیره
  • تعیین وضعیت حق امضا
  • انتخاب بازرسین شرکت
  • تصویب ترازنامه و صورت‌های مالی
  • تغییر نماینده شخص حقوقی

تغییرات اختیاری

همان‌طور که گفتیم بسیاری از این تغییرات اختیاری است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افزایش سرمایه شرکت
  • کاهش سرمایه اجباری شرکت
  • تغییر نام شرکت
  • تغییر موضوع شرکت
  • تغییر آدرس شرکت
  • کاهش یا افزایش تعداد اعضاء هیئت‌مدیره
  • تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام
  • تغییر سال مالی شرکت
  • انحلال شرکت
  • تعیین دارندگان حق امضا
  • پرداخت سرمایه تعهدی
  • تأسیس شعبه
  • ورود و خروج شریک

و بسیاری دیگر از تغییرات که شما می‌توانید آنها را اعمال کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت

  • اصل و کپی تمامی مدارم ثبت شده شرکت همراه آگهی تأسیس
  • کپی آخرین آگهی تغییرات
  • اصل شناسنامه یکی از سهام‌داران که بهتر است متعلق به مدیرعامل شرکت باشد.
  • کپی کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید به بعد که باید در دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل شده باشند.
  • اصل مهر شرکت
  • اگر شرکت شما از مدت ثبت آن یک سال گذشته است باید، کپی شناسنامه و کپی کارت ملی تمام اعضا و سهام‌داران الزامی است.
  • اگر تغییرات در بابت ورود اعضای جدید به شرکت است، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت الزامی است.
  • برگه دارایی، در صورت نقل‌وانتقال سهام
  • اگر تغییرات در مورد تبدیل نوع شرکت است، امضای اوراق جدید الزامی است.

تغییراتی که درمورد انحلال شرکت، خروج از شرکت، کاهش سهم سهام‌داران و یا کاهش سهم اعضای آن است، امضا و اثر انگشت روی وکالت‌نامه هم‌زمان با حضور ایشان در محل مؤسسه یا اداره ثبت شرکت‌ها الزامی است.

به این نکته دقت کنید که، اگر شرکت شما با مجوز به ثبت رسیده است، برای اعمال تغییرات در آن باید از نهادهای مختلف گروهی مجوز گرفت. همچنین صورت‌جلسه تغییرات را به همراه اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهید. توجه داشته باشید که صورت‌جلسه تغییرات باید به تأیید مجوز درآمده باشد.

مدت‌زمان ثبت تغییرات شرکت

اگر همان روز مجمع یا جلسه هیئت‌مدیره، صورت‌جلسه امضا شده و در سامانه ثبت شود، تقریباً یک هفته مراحل تغییرات در اداره طی می‌شود اما مدت‌زمان دقیق و معینی برای ثبت تغییرات شرکت وجود ندارد چون بعد از اینکه از طریق پست، صورت‌جلسه به اداره ارسال شد ممکن است وضعیت یک پرونده حتی تا 20 روز اعلام آگهی نشود.

هزینه ثبت تغییرات شرکت

انجام تغییرات شرکت و ثبت کردن آنها هزینه‌هایی به دنبال دارد که باید آنها را پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل موارد زیر است:

  • اگر قصد گرفتن وکیل را دارید باید حق وکالت آن را پرداخت کنید که این مسئله کاملاً اختیاری است.
  • پرداخت هزینه بابت حق ثبت صورت‌جلسه تغییرات شرکت که هزینه هر صورت‌جلسه به‌صورت جداگانه در اداره ثبت شرکت‌ها از شما دریافت می‌شود.
  • پرداخت حق تمبر
  • هزینه ورود سیستمی تمام صورت‌جلسه‌های تنظیم شده
  • پرداخت هزینه پست و پاکت‌های مربوط با تغییرات شرکت اداره ثبت
  • هزینه بابت روزنامه رسمی
  • پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار، بنا به توافق طرفین
  • پرداخت هزینه تنظیم و ثبت اشخاص حقوقی شرکت
  • پرداخت بابت، تنظیم و ثبت کد فراگیر اشخاص غیر ایرانی
  • در شهرستان‌ها و شهرهایی به‌غیر از تهران هزینه صورت‌جلسه تغییرات با هزینه کمتر و حتی بدون وکیل انجام می‌گیرد.

تمام مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم برای روشن شدن مراحل و هزینه‌های ثبت تغییرات شرکت است. شما می‌توانید با استفاده از متخصصین باتجربه کارمنتو تمامی این مراحل را بدون نیاز به مراجعه حضوری، در کمترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه انجام دهید. تنها کافی است که درخواست خود را ارسال کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ثبت تغییرات شرکت یکی از اقدامات غیر روتین ولی ضروری است که طی دوره‌ها و شرایط خاص کسب وکارها اقدام به اجرای آن می‌کنند. هر شرکت متناسب با شرایط و تغییراتی که در شرکت خود اعمال می‌کند باید این تغییرات را به صورت قانونی و تحت نظارت نهاد ذی ربط به صورت رسمی ثبت و ضبط ‌کند.

شرکت‌ها موظف هستند در سریع ترین زمان ممکن تغییرات قانونی و حقوقی مهم را به صورت رسمی ثبت کنند و مطابق قانون این تغییرات را اطلاع رسانی کنند. اگر دارای شرکت خاصی هستید یا در آینده قصد تأسیس شرکت خود را دارید، لازم است ثبت تغییرات شرکت را به طور کامل یاد بگیرید تا در هنگام اعمال تغییرات به‌راحتی کار خود را انجام دهید.

ثبت تغییرات شرکت و درک مراحل آن یکی از وظایف مدیران شرکت‌ها به شمار می‌رود و باید از مدارک مورد نیاز، هزینه و مدت زمان برای ثبت تغییرات اطلاعات داشته باشند. کارمنتو در این مسیر تمام جزئیات مربوط به فرایند را با شما به اشتراک می‌گذارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین کارمنتو در حوزه مشاوره امور ثبتی تماس بگیرید.

مجمع‌های لازم برای ثبت تغییرات شرکت

برای ثبت هرگونه تغییری در شرکت ابتدا باید متناسب با آن تغییرات، مجمع موردنظر تشکیل شود. مهم‌ترین مجمع‌هایی که برای این کار تشکیل می‌شوند و اهدافی که دارند، عبارت‌اند از:
 

مجمع‌عمومی عادی

این مجمع برای اتخاذ تصمیمات کلی و راهبردی شرکت تشکیل می‌شود که در آن سهام‌داران شرکت با مدیران، به تبادل نظر پرداخته و تصمیمات لازم را انتخاب و در دستور کار قرار دهند. این مجمع، معمولاً در چهار ماه ابتدایی سال مالی برگزار می‌شود.

از اهداف این مجمع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تصمیم درباره تمام امورات شرکت، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره و سمت آن‌ها، تقسیم سود حاصل در بین سهام‌داران، انتخاب کردن بازرس‌ها و شرح دادن وظایف آنها، بررسی و تصویب حساب‌های سود و زیان در طول سال که بین سهام‌داران تقسیم می‌شود و تصمیم‌گیری درباره روزنامه کثیرالانتشاری که قرار است اعمال تغییرات در آن به چاپ برسد.
 

مجمع‌عمومی فوق‌العاد

این مجمع هم در چهار ماه ابتدایی سال مالی برگزار می‌شود که در آن باید نیمی از سهام‌داران حضور داشته باشند و تصمیمات لازم برای شرکت را اتخاذ کنند. این تصمیمات گرفته شده را به رأی‌گیری می‌گذارند که برای اجرای آن باید بیشتر افراد حاضر، حدود دو سوم آنها موافقت خود را اعلام کنند.

هدف از برگزاری این مجمع عبارت است از:

بررسی موضوع ورود شریک یا شرکای جدید برای شرکت، تصمیم درباره تغییر در اساسنامه، تصمیم‌گیری درباره انحلال شرکت، افزایش یا کاش سرمایه، تغییر نام، موضوع و محل اقامت شرکت، ایجاد سهام ممتاز، موافقت برای صادرکردن اوراق قرضه و غیره.
 

مجمع هیئت‌مدیره

افرادی که سهام‌دار یک شرکت هستند، هیئت‌مدیره آن شرکت را تشکیل می‌دهند که می‌توانند در بین خود عنوان‌هایی مانند: رئیس، نایب‌رئیس و... را انتخاب کنند. همچنین با برپایی جلساتی در میان خود، تصمیم به یک سری تغییرات بگیرند و در نهایت ثبت تغییرات شرکت را عملی کنند.

هدف از برگزاری این مجمع به شرح زیر است:

هر شش ماه یک‌بار میزان سود شرکت و قرض‌های آن را بررسی کرده و تحویل بازرسان شرکت می‌دهند، تصمیم‌گیری درباره نوع معاملات شرکت و در میان گذاشتن این تصمیمات با هیئت‌مدیره، انتخاب مدیران داخلی برای شرکت و غیره.

بیشتر بخوانیم: ثبت برند مادرید چیست و چه مراحل، مدارک و شرایطی برای ثبت دارد؟ 

انواع تغییرات شرکت

برای ثبت تغییرات شرکت، ابتدا باید این تغییرات را بشناسید و با انواع آنها آشنا شوید. بعضی از این تغییرات الزامی هستند و شما باید آنها را اعمال کنید. تغییرات دیگری هم هستند که اجباری نیستند اما بسیاری از شرکت‌ها معمولاً آنها را انجام می‌دهند.
 

تغییرات الزامی

از مهم‌ترین تغییراتی که باید در شرکت خود اعمال کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب و تعیین سمت اعضاء هیئت‌مدیره
  • تعیین وضعیت حق امضا
  • انتخاب بازرسین شرکت
  • تصویب ترازنامه و صورت‌های مالی
  • تغییر نماینده شخص حقوقی

و بسیاری از موارد دیگر که اگر تمایل دارید این تغییرات را یاد بگیرید، با مشاوران کارمنتو تماس بگیرید.
 

تغییرات اختیاری

همان‌طور که گفتیم بسیاری از این تغییرات اختیاری است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افزایش سرمایه شرکت
  • کاهش سرمایه اجباری شرکت
  • تغییر نام شرکت
  • تغییر موضوع شرکت
  • تغییر آدرس شرکت
  • کاهش یا افزایش تعداد اعضاء هیئت‌مدیره
  • تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام
  • تغییر سال مالی شرکت
  • انحلال شرکت
  • تعیین دارندگان حق امضا
  • پرداخت سرمایه تعهدی
  • تأسیس شعبه
  • ورود و خروج شریک

و بسیاری دیگر از تغییرات که شما می‌توانید آنها را اعمال کنید.


همچنین بخوانیم: صفر تا صد اخذ کارت بازرگانی با کارمنتو

مراحل ثبت تغییرات شرکت در کارمنتو

برای ثبت تغییرات شرکت باید مراحل مختلفی را سپری کنید که باید تمام آن‌ها را بادقت زیادی انجام داد. این مراحل به شرح زیر هستند.

  • اولین کار این است که مجمع‌عمومی عادی یا فوق‌العاده را تشکیل دهید که هرکدام از این مجمع‌ها را کامل شرح دادیم که چگونه است و چه هدفی دارند.
  • باید تمامی تغییراتی که می‌خواهید اعمال کنید، به تصویب هیئت‌مدیره برسد.
  • صورت‌جلسه را که تنظیم کردید، باید تمام شرکا آن را امضا کنند.
  • به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید و اطلاعاتی که خواسته شده را به طور کامل و دقیق ثبت کنید.
  • تمامی مدارک را از طریق پست به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید.
  • تغییراتی که ثبت شده است را حتماً پیگیری نمایید.
  • پرداخت فیش‌های ثبت شده
  • آگهی ثبت شده توسط وکیل را از اداره ثبت شرکت‌ها دریافت کنید.
  • هزینه روزنامه رسمی را پرداخت نمایید.
  • درخواست دریافت روزنامه رسمی را از طریق سایت ارسال کنید.
  • در نهایت آگهی روزنامه رسمی را به مشتری ارائه دهید.
ثبت تغییرات شرکت

مزایای ثبت تغییرات شرکت در کارمنتو

ثبت تغییرات شرکت در کارمنتو مزایای فراوانی را به همراه دارد که از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ایجاد تغییرات در ساختار حقوقی و اجرایی شرکت
  • توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت
  • مدیریت درست شرکت و جلوگیری از بحران و مشکلات حقوقی
     

آگهی تغییرات شرکت و مدت‌زمان اعتبار

تمامی تغییراتی که در شرکت اعمال می‌شود باید به ثبت رسمی برسد و اطلاع‌رسانی شود. این تغییرات طیف وسیعی را شامل می‌شود.

 از جمله این تغییرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عوض شدن نشانی شرکت، جابه‌جایی سمت اعضای هیئت‌مدیره، تصمیم سهام‌داران یا شرکا برای افزایش یا کاهش سرمایه شرکت و... که باید همه این تغییرات بعد از تصمیم‌گیری جمعی اعضا و بحث شدن در جلسات رسمی، در قالب صورت‌جلسه تنظیم شود.
  2. ثبت تغییرات شرکت مطابق قانون کاملاً الزامی است و تا زمانی که انتشار نیابد، نهایی محسوب نشده و اعتبار ندارد.
همچنین بدانیم: منظور از تصفیه شرکت چیست؟ و مدیر تصفیه چه کسی است؟

مدارک موردنیاز برای ثبت تغییرات شرکت

برای ثبت تغییرات شرکت لازم است مدارک خاصی را ارائه دهید تا تغییرات به طور رسمی اعمال شوند. این مدارک عبارت‌اند از:

  • اصل و کپی تمامی مدارم ثبت شده شرکت همراه آگهی تأسیس
  • کپی آخرین آگهی تغییرات
  • اصل شناسنامه یکی از سهام‌داران که بهتر است متعلق به مدیرعامل شرکت باشد.
  • کپی کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید به بعد که باید در دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل شده باشند.
  • اصل مهر شرکت
  • اگر شرکت شما از مدت ثبت آن یک سال گذشته است باید، کپی شناسنامه و کپی کارت ملی تمام اعضا و سهام‌داران الزامی است.
  • اگر تغییرات در بابت ورود اعضای جدید به شرکت است، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت الزامی است.
  • برگه دارایی، در صورت نقل‌وانتقال سهام
  • اگر تغییرات در مورد تبدیل نوع شرکت است، امضای اوراق جدید الزامی است.
  • تغییراتی که درمورد انحلال شرکت، خروج از شرکت، کاهش سهم سهام‌داران و یا کاهش سهم اعضای آن است، امضا و اثر انگشت روی وکالت‌نامه هم‌زمان با حضور ایشان در محل مؤسسه یا اداره ثبت شرکت‌ها الزامی است.

به این نکته دقت کنید که، اگر شرکت شما با مجوز به ثبت رسیده است، برای اعمال تغییرات در آن باید از نهادهای مختلف گروهی مجوز گرفت. همچنین صورت‌جلسه تغییرات را به همراه اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهید. توجه داشته باشید که صورت‌جلسه تغییرات باید به تأیید مجوز درآمده باشد.

 

راهنمای ثبت تغییرات اینترنتی

در حال حاضر ثبت تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، کافی است به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید و تقاضای ثبت تغییرات شرکت‌تان را به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید.

برای این‌که بتوانید اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت را وارد کنید لازم است ابتدا اطلاعات شرکت را ثبت کنید. برای این منظور مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • به سامانه تنظیم صورت‌جلسات وارد شوید و استان و واحد ثبتی خود را انتخاب کنید.
  • اطلاعات شرکت و شناسه ملی آن را وارد کنید.
  • در این مرحله شماره ثبت شرکت را وارد کنید. اگر شناسه ملی را در اختیار ندارید، می‌توانید شماره ثبت در صورتجلسه تأسیس و اساسنامه شرکت را وارد کنید.
  • نوع شرکت شامل سهامی خاص، با مسؤلیت محدود یا هر نوع دیگر آن را انتخاب کنید.
  • نوع صورتجلسه شامل مجمع عمومی عادی، فوق‌العاده و… را تعیین کنید.
  • تعداد اعضای حاضر در جلسه را مشخص کنید و سپس مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی و… را ثبت کنید.
  • سمت متقاضی را تعیین کنید.
  • در این مرحله باید تاریخ برگزاری جلسه، ساعت شروع و پایان آن را مشخص کنید.
  • شماره دسترسی 19 رقمی در قسمت پذیرش موقت را دریافت کنید.
  • نام و نام خانوادگی و سمت اعضای امضا کننده دفتر را تعیین کنید و سپس از فهرست نوع تصمیم، تصمیمات اتخاذ شده در جلسه را مشخص کنید.
  • در این مرحله باید نام درخواستی و ثبت نام را وارد کنید. می‌توانید حداکثر پنج نام را پیشنهاد دهید.
  • تعیین اعضای حاضر در جلسه و عنوان سمت آن‌ها در جلسه شامل نوع شخص، نام شخص، مشصات شناسایی، تابعیت.
  • اگر ایرانی هستید شماره ملی و در غیر این‌صورت شماره گذرنامه خود را وارد کنید.
  • ثبت سمت در شرکت
  • تعیین ارتباط اشخاص در جلسه شامل نماینده یا وکیل بودن.
  • به تأیید رساندن مدارک مورد نیاز بنا به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه و همچنین نوع صورتجلسه توسط متقاضی.
  • تایپ متن صورتجلسه با استفاده از متن پیشنهادی
  • به تأیید رساندن پذیرش به منظور ارسال صورتجلسه مکانیزه به ثبت شرکت‌ها.

تذکر: بر اساس ماده 7 قانون ثبت شرکت‌ها، "تغییرات راجع به نمایندگان شرکت و یا مدیران شعب آن باید به اداره ثبت اسناد کتباً اطلاع داده شود تا وقتی که این اطلاع داده نشده عملیاتی که نماینده یا مدیر سابق به نام شرکت انجام داده عملیات شرکت محسوب است، مگر اینکه شرکت اطلاع اشخاصی را که به استناد این ماده ادعای حقی می‌کنند از تغییر نماینده یا مدیر خود به ثبوت رساند".

 

مدت‌زمان ثبت تغییرات شرکت

اگر همان روز مجمع یا جلسه هیئت‌مدیره، صورت‌جلسه امضا شده و در سامانه ثبت شود، تقریباً یک هفته مراحل تغییرات در اداره طی می‌شود اما مدت‌زمان دقیق و معینی برای ثبت تغییرات شرکت وجود ندارد چون بعد از اینکه از طریق پست، صورت‌جلسه به اداره ارسال شد ممکن است وضعیت یک پرونده حتی تا 20 روز اعلام آگهی نشود.
 

هزینه ثبت تغییرات شرکت

انجام تغییرات شرکت و ثبت کردن آنها هزینه‌هایی به دنبال دارد که باید آنها را پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل موارد زیر است:

  • اگر قصد گرفتن وکیل را دارید باید حق وکالت آن را پرداخت کنید که این مسئله کاملاً اختیاری است.
  • پرداخت هزینه بابت حق ثبت صورت‌جلسه تغییرات شرکت که هزینه هر صورت‌جلسه به‌صورت جداگانه در اداره ثبت شرکت‌ها از شما درافت می‌شود.
  • پرداخت حق تمبر
  • هزینه ورود سیستمی تمام صورت‌جلسه‌های تنظیم شده
  • پرداخت هزینه پست و پاکت‌های مربوط با تغییرات شرکت اداره ثبت
  • هزینه بابت، روزنامه رسمی
  • پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار، بنا به توافق طرفین
  • پرداخت هزینه تنظیم و ثبت اشخاص حقوقی شرکت
  • پرداخت بابت، تنظیم و ثبت کد فراگیر اشخاص غیرایرانی
  • در شهرستان‌ها و شهرهایی به‌غیر از تهران هزینه صورت‌جلسه تغییرات با هزینه کمتر و حتی بدون وکیل انجام می‌گیرد.
     

صورت‌جلسه تغییرات شرکت

برای ثبت تغییرات شرکت لازم است صورت‌جلسه تغییرات شرکت به طور کامل تدوین گردد که برای این کار باید چند کار را انجام دهید:

  • با برگزاری مجمع‌عمومی و فوق‌العاده تمامی تغییرات شرکت را مشخص کنید.
  • تمام اطلاعات مربوط به شرکت خود را وارد می‌کنید.
  • آن قسمت از تصمیماتی که باعث تغییرات در شرکت شده را وارد می‌کنید.
  • اشخاص که در جلسه حضور دارند را کامل وارد می‌کنید.
  • در نهایت صورت‌جلسه تدوین و تنظیم شده و اصل آن که شامل امضای تمام اعضا و مهر شرکت است، به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌گردد.

سخن نهایی

در این مقاله ثبت تغییرات شرکت با کارمنتو را به طور کامل بررسی کردیم و هرآنچه که برای ثبت تغییرات شرکت خود نیاز دارید را ذکر کردیم تا به‌راحتی تمام‌کارها را با دانش و آگاهی بالا انجام دهید.

اگر درباره ثبت تغییرات شرکت با کارمنتو سؤالی دارید یا در این زمینه تجربه‌ای کسب کرده‌اید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با 02149202020 داخلی 2

مطالب مرتبط با حوزه امور ثبتی