karmento logo
خدمات مشاوره
مالی و مالیاتی مالی و مالیاتی
دانش بنیان دانش بنیان
بیمه و قانون کار بیمه و قانون کار
امور حقوقی امور حقوقی
بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش
سرمایه گذاری سرمایه گذاری
کارآفرینی کارآفرینی
منابع انسانی منابع انسانی
امور ثبتی امور ثبتی
تجارت و بازرگانی تجارت و بازرگانی
برنامه نویسی برنامه نویسی
انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات پشتیبانی

خدمات مشاوره

انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات پشتیبانی

مشاوره رایگان

پول واریزی فروش سهام از طریق کارگزاری بورس

با سلام اگر پرونده مالیاتی نداشته باشیم مثلا برای فرد کارمند یا بازنشسته یا دانشجو آیا پس از فروش سهام و واریز پول از طریق کارگزاری به حساب معرفی شده در سجام باید به نحوی به سازمان دارایی اطلاع دهیم که این واریز وجه از طریق کارگزاری بوده است چونکه در هنگام فروش سهام مالیات کسر شده و این انتقال پول نباید مالیاتی داشته باشد ؟در صورت لزوم آیا مثلا در سامانه مودیان روشی وجود دارد که واریزی هایی با مبلغ بالا را خودمان کتبا برای دارایی توضیح دهیم که اگر سوالی دارند بپرسند و بعدا مشکلی ایجاد نشود با توجه با اینکه پرونده های مالیاتی تا پنج سال باز هستند و اینکه اگر مبلغ فروش سهام مثلا پنج یا ده میلیارد تومان یا حتی بیشتر باشدچطور؟
1 ماه قبل 1 پاسخ

پاسخ مشاوران

1 پاسخ ثبت شده
درود بر شما. با توجه به اینکه در زمان خرید و فروش سهام مالیات محاسبه و توسط کارگزاری کسر می‌شود و وجه نقد واریزی از حساب سازمان بورس واریز می‌شود نیازی به توضیح و ابراز اضافه ای ندارد و معاف از مالیات میباشد‌.در حساب اشخاص حقوقی هم معاف از مالیات بردرآمد عملکرد میباشد.
مشاهده پروفایل مشاور

مشاورین مرتبط

در حوزه مالی و مالیاتی می‌توانید مشاوره تخصصی بگیرید

مشاور و مدرس امور مالی،مالیاتی
250+ مشاوره
امتیاز 4.6
مشاور رسمی مالیاتی
350+ مشاوره
امتیاز 4.7
150+ مشاوره
امتیاز 4.7