حقوق و دستمزد - کارمنتو
karmento logo
خدمات مشاوره
مالی و مالیاتی مالی و مالیاتی
بیمه و قانون کار بیمه و قانون کار
امور حقوقی امور حقوقی
بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش
کارآفرینی کارآفرینی
منابع انسانی منابع انسانی
امور ثبتی امور ثبتی
برنامه نویسی برنامه نویسی
تجارت و بازرگانی تجارت و بازرگانی
دانش بنیان دانش بنیان
انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات پشتیبانی

خدمات مشاوره

مالی و مالیاتی

مالی و مالیاتی

تمامی زیر حوزه های مالی و مالیاتی

بیمه و قانون کار

بیمه و قانون کار

تمامی زیر حوزه های بیمه و قانون کار

کارآفرینی

کارآفرینی

تمامی زیر حوزه های کارآفرینی

منابع انسانی

منابع انسانی

تمامی زیر حوزه های منابع انسانی

امور ثبتی

امور ثبتی

برنامه نویسی

برنامه نویسی

تمامی زیر حوزه های برنامه نویسی

تجارت و بازرگانی

تجارت و بازرگانی

تمامی زیر حوزه های تجارت و بازرگانی

دانش بنیان

دانش بنیان

تمامی زیر حوزه های دانش بنیان

انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات پشتیبانی

مشاوره رایگان

محمود محی الدینی

محمود محی الدینی

بیمه و قانون کار
عنوان سوال: حقوق و دستمزد

آیا کسی که همزمان در سمت مدیر عاملی و حسابدار شرکت با اطلاع هیات مدیره انجام وظیفه میکند و تمام اسناد حسابداری به امضای اون رسیده باشدمیتواند ادعای دریافت دو حقوق بکند یا خیر ؟
6 ماه قبل
1 پاسخ
سوگند لطفی فر

سوگند لطفی فر

6 ماه پیش

خیر، به‌طور کلی طبق قانون تجارت و مقررات حسابداری، مدیرعامل و حسابدار هر دو وظایف متفاوتی دارند و اصولاً دریافت حقوق جداگانه برای هر دو سمت بستگی به شرایط زیر دارد: تصویب هیأت مدیره: اگر هیأت مدیره صراحتاً در مصوبات خود اجازه دریافت دو حقوق برای این شخص را صادر کرده باشد، می‌تواند دو حقوق مطالبه کند. قراردادها: اگر دو قرارداد مجزا برای سمت‌های مدیرعاملی و حسابداری وجود داشته باشد، پرداخت دو حقوق امکان‌پذیر است. وظایف محوله: اگر صرفاً وظایف حسابداری در حیطه مسئولیت‌های مدیرعاملی تعریف شده باشد (و قرارداد جداگانه‌ای وجود نداشته باشد)، ادعای دو حقوق منطقی نیست. پیشنهاد: بررسی مصوبات هیأت مدیره و قراردادهای موجود تعیین‌کننده است.

مشاورین مرتبط

کارشناس امور حقوقی
250+ مشاوره
karmento
5
مشاور و کارشناس حقوقی
1000+ مشاوره
karmento
4.8
مشاور حوزه روابط کار
61+ مشاوره
karmento
4.2