karmento logo
خدمات مشاوره
مالی و مالیاتی مالی و مالیاتی
بیمه و قانون کار بیمه و قانون کار
امور حقوقی امور حقوقی
بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش
کارآفرینی کارآفرینی
منابع انسانی منابع انسانی
امور ثبتی امور ثبتی
برنامه نویسی برنامه نویسی
تجارت و بازرگانی تجارت و بازرگانی
دانش بنیان دانش بنیان
انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات پشتیبانی

خدمات مشاوره

مالی و مالیاتی

مالی و مالیاتی

تمامی زیر حوزه های مالی و مالیاتی

بیمه و قانون کار

بیمه و قانون کار

تمامی زیر حوزه های بیمه و قانون کار

کارآفرینی

کارآفرینی

تمامی زیر حوزه های کارآفرینی

منابع انسانی

منابع انسانی

تمامی زیر حوزه های منابع انسانی

امور ثبتی

امور ثبتی

برنامه نویسی

برنامه نویسی

تمامی زیر حوزه های برنامه نویسی

تجارت و بازرگانی

تجارت و بازرگانی

تمامی زیر حوزه های تجارت و بازرگانی

دانش بنیان

دانش بنیان

تمامی زیر حوزه های دانش بنیان

انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات پشتیبانی

مشاوره رایگان

امید منکچهری

امید منکچهری

بازاریابی و فروش
عنوان سوال: بازاریابی غیر مستقیم

سلام وقت بخیر، پخش لوازم جانبی موبایل دارم طوری بازاریابی غیر مستقیم انجام بدم؟یعنی نخواهم مستقیم با بازاریابی و مشتری هدف و ترغیب کنم از کالا بهره؟
1 هفته قبل
1 پاسخ
دکتر علی قوامی

دکتر علی قوامی

1 هفته پیش

سلام، وقت شما هم بخیر بازاریابی غیرمستقیم یا Indirect Marketing یعنی شما به جای اینکه مستقیم بگید «این لوازم جانبی رو بخرید»، روش‌هایی به کار ببرید که مشتری به صورت طبیعی و بدون فشار تبلیغی جذب شود. در حوزه‌ی لوازم جانبی موبایل، چند استراتژی کارآمد وجود دارد: ⸻ ۱. تولید محتوا ارزشمند • راهنما و آموزش: مثلاً مقاله یا ویدئو کوتاه با عنوان «چگونه عمر باتری گوشی خود را با لوازم جانبی مناسب افزایش دهیم» یا «بهترین قاب برای جلوگیری از شکستگی گوشی». • اینفوگرافیک‌ ها و نکات سریع: «۵ نکته برای محافظت از گوشی شما در زمستان» با اشاره غیرمستقیم به محصولاتتان. • نتیجه: مخاطب بدون اینکه حس تبلیغ کند، شما را منبع معتبر می‌بیند و اعتماد ایجاد می‌شود. ⸻ ۲. استفاده از شبکه‌های اجتماعی به صورت سرگرمی و آموزشی ولیدکنندگان محتوا (اینفلوئنسر مارکتینگ غیرمستقیم) • انتخاب افرادی که موبایل • چالش‌ها و مسابقات کوچک: مثل عکس گرفتن از گوشی با کاور زیبا و هشتگ خاص شما. • استوری‌های تعاملی: نظرسنجی درباره رنگ یا مدل‌های محبوب قاب. • این روش باعث می‌شود محصول شما به شکل «بخشی از تجربه» دیده شود، نه تبلیغ مستقیم. ⸻ ۳. همکاری با تو تکنولوژی را معرفی می‌کنند، اما شما مستقیم تبلیغ نمی‌کنید. • مثال: اینفلوئنسر در ویدئو تست گوشی، قاب یا شارژر شما را نشان می‌دهد بدون اینکه مستقیم بگوید «بخر». • مخاطب ناخودآگاه محصول شما را می‌بیند و اعتماد می‌کند. ⸻ ۴. داستان‌سرایی و تجربه کاربری • داستان‌های کوتاه از مشتریانی که گوشی‌شان را با لوازم جانبی شما محافظت کردند. یجاد محتوای ویروسی یا کاربردی • مثلاً «۵ ترفند جالب با شارژر سریع که شاید ندانید • نکته: داستان واقعی و ملموس، تبلیغ مستقیم محسوب نمی‌شود و اثرگذاری بالایی دارد. ⸻ ۵. استفاده از برندینگ در محیط طبیعی • برندسازی آرام در همه نقاط تماس: بسته‌بندی جذاب، کارت تشکر با نکته آموزشی، یا عکس‌های جذاب در صفحه اینستاگرام. • هدف: مشتری وقتی نام برند شما را می‌بیند، ناخودآگاه آن را با کیفیت و تجربه خوب مرتبط کند. ⸻ ۶. ایجاد محتوای ویروسی یا کاربردی • مثلاً «۵ ترفند جالب با شارژر سریع که شاید ندانید» یا «چگونه گوشی خود را بدون شکستن از ارتفاع محافظت کنید». • محصول شما در بستر محتوا معرفی می‌شود اما تمرکز روی آموزش و سرگرمی است.

مشاورین مرتبط

مشاور راه‌اندازی و توسعه کسب و کار
100+ مشاوره
karmento
4.4
دیجیتال مارکتر
24+ مشاوره
karmento
4.8
کارشناس ارشد تکنولوژی سیستم‌های اطلاعات
14+ مشاوره
karmento
2.7