karmento logo
خدمات مشاوره
مالی و مالیاتی مالی و مالیاتی
بیمه و قانون کار بیمه و قانون کار
امور حقوقی امور حقوقی
بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش
کارآفرینی کارآفرینی
منابع انسانی منابع انسانی
امور ثبتی امور ثبتی
برنامه نویسی برنامه نویسی
تجارت و بازرگانی تجارت و بازرگانی
دانش بنیان دانش بنیان
انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

خدمات مشاوره

مالی و مالیاتی

مالی و مالیاتی

تمامی زیر حوزه های مالی و مالیاتی

بیمه و قانون کار

بیمه و قانون کار

تمامی زیر حوزه های بیمه و قانون کار

کارآفرینی

کارآفرینی

تمامی زیر حوزه های کارآفرینی

منابع انسانی

منابع انسانی

تمامی زیر حوزه های منابع انسانی

امور ثبتی

امور ثبتی

برنامه نویسی

برنامه نویسی

تمامی زیر حوزه های برنامه نویسی

تجارت و بازرگانی

تجارت و بازرگانی

تمامی زیر حوزه های تجارت و بازرگانی

دانش بنیان

دانش بنیان

تمامی زیر حوزه های دانش بنیان

انجام پروژه مشاوره رایگان مقالات

رسیدگی به میزان مالیات تراکنش های بانکی

رسیدگی به میزان مالیات تراکنش های بانکی

رسیدگی به میزان مالیات تراکنش های بانکی

مالیات تراکنش‌های بانکی یا مالیات گردش حساب بانکی جزء قوانین جدیدی است که برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها قرار داده شده است. کارمنتو با استفاده از متخصصین باتجربه تمام امور از مشاوره تا بررسی اسناد و مدارک و ارائه لایحه دفاعی مالیاتی شما را انجام می‌دهد تا مالیات عادلانه و کمتری را برای تراکنش‌های بانکی‌تان پرداخت کنید.

کاربر گرامی توجه فرمایید:

مراحل درخواست انجام پروژه در کارمنتو

  • برقراری تماس جهت هماهنگی توسط کارشناسان
  • تخصیص متخصص جهت انجام پروژه
  • پرداخت هزینه توسط کارفرما
  • انجام و تحویل پروژه
  • ارزیابی و رضایت‌سنجی پس از انجام پروژه

مالیات گردش حساب بانکی یا همان مالیات تراکنش‌های بانکی، مستقیما بر اساس میزان درآمد فرد دریافت می‌شود. از آنجایی که قانون مالیات تراکنش‌های بانکی به تازگی وضع شده است؛ عموم مشمولان مالیات حساب بانکی از مواد این قانون و فرآیندهای پرداخت آن اطلاعی ندارند. لذا بهترین راهکار برای رسیدگی به تراکنش‌های بانکی و محاسبه مالیات آن، مشورت گرفتن از افراد خبره در حوزه مالیات است.

رسیدگی به تراکنش‌های بانکی شامل چه مواردی می‌شود؟

برای رسیدگی تراکنش‌های بانکی ابتدا باید در مورد حساب‌های تجاری اطلاعاتی داشته باشیم، اگر فردی حداقل ۳۵ میلیون تومان در ماه واریزی داشته باشد و تعداد تراکنش‌های آن حداقل 100 مورد باشد، مشمول حساب‌های تجاری می‌شود که این حساب‌ها مورد رسیدگی سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد. در ضمن سایر حساب‌هایی که سازمان امور مالیاتی به آن‌ها مشکوک شود نیز می‌تواند مورد این دسته بررسی‌ها قرار گیرد.

مدارک لازم برای کنترل گردش حساب بانکی

در هنگام بررسی تراکنش‌های بانکی ممیز مالیاتی موارد درخواستی را طبق خروجی سازمان به مودی می‌دهد و مودی نیز باید برای تمام تراکنش‌ها اسناد و مدارک به همراه دلیلی که مشمول مالیات اضافه نشود ارائه نماید.

مدت زمان لازم برای رسیدگی به تراکنش بانکی

مدت زمان لازم برای بررسی تراکنش‌های بانکی با توجه به فعالیت و قبل از مهلت ارائه شده توسط ممیز مالیاتی باید انجام شود.

هزینه رصد مالیات گردش حساب

هزینه مربوط به بررسی و تهیه اسناد و مدارک بابت مالیات بر تراکنس بانکی بستگی به نوع فعالیت، حجم فعالیت و سایر موارد متفاوت است. بنابراین مبلغ هزینه پس از جلسه اول که به صورت رایگان است مشخص می‌شود.

مزیت سپردن خدمات بررسی مالیات بر تراکنش‌های بانکی به کارمنتو

  • سابقه بیش از 20 سال متخصصان کارمنتو در انجام امور مالیاتی و لایحه نویسی
  • این مجموعه دارای بیش از 50 حسابرس مستقل در کل کشور است و در حال حاضر به بیش از 5000  پروژه حسابرسی خدمات شایسته ارائه داده است
  • جلسات مشاوره رایگان قبل از انعقاد قرارداد
  • پشتیانی در دسترس
  • تضمین کیفیت و قیمت

خدمات مالیات تراکنش‌های بانکی کارمنتو

طبق قوانین جدید مالیات در کشور، اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی جز موارد بررسی ممیزین مالیاتی قرار خواهند گرفت؛ از این بابت صاحبین کسب‌وکار می‌بایست با جداسازی حساب بانکی عملیات تجاری خود از حساب‌های غیرتجاری، روند بررسی تراکنش بانکی و مالیات مربوط به آن را سهولت بخشند.

تراکنش‌های بانکی که درآمدی نیستند و یا تراکنش‌های بانکی معاملاتی که مالیات آن‌ها پرداخت شده است در این دسته قرار نمی‌گیرند و اثبات این مورد در جلسات رسیدگی و بررسی تراکنش‌های بانکی ضروری است.

متخصصین باتجربه کارمنتو تمامی امور مربوط به مالیات تراکنش‌های بانکی از مشاوره تا بررسی اسناد و مدارک و ارائه لایحه دفاعی مالیاتی و شرکت در هیئت‌های مالیاتی شما را بر عهده می‌گیرند تا مالیات عادلانه و کمتری را پرداخت کنید؛ همینطور با ارائه برنامه مالیاتی از وقوع مشکلات مالی در آینده جلوگیری می‌کنند.

مالیات تراکنش‌های بانکی یا مالیات گردش حساب بانکی از جمله موضوعاتی هستند که ابهامات زیادی به همراه دارند. دلیل وجود این ابهامات جدید بودن اصطلاح مالیات تراکنش‌های بانکی است که به تازگی شنیده می‌شود. صاحبان مشاغل و مدیران مالی آن را به نام مالیات گردش حساب بانکی نیز می‌شناسند. عدهای هم از اصطلاح کلیتر به نام قانون مالیات بر حسا‌ب‌های بانکی استفاده می‌کنند.

اما واقعاً محاسبه مالیات گردش حساب بانکی بر چه اساسی است؟ رسیدگی به تراکنش‌های بانکی برای اخذ مالیات چگونه انجام می‌شود؟ به کدام درآمدها مالیات تعلق نمی‌گیرد؟ آیا امکان فرار مالیاتی در شرایط فعلی وجود دارد؟ اگر شما هم دغدغه این سؤالات را دارید، با کارمنتو همراه شوید تا به شفاف‌ترین پاسخ‌ها برسید.

مالیات گردش حساب بانکی چیست؟

مالیات گردش حساب بانکی یا مالیات تراکنش‌های بانکی، نوعی مالیات مستقیم است؛ یعنی این مالیات بر اساس تراکنش‌های بانکی مربوط به درآمد شخص از او دریافت می‌شود. این روش مالیاتی تقریبا جدید در گام نخست متکی بر اظهارنامه‌های مالیاتی است که سالانه ارسال می‌شود و در مرحله بعد گزارش بانک‌ها از گردش حساب‌ها به ویژه حساب‌های مشکوک مورد بررسی کارشناسان مالیاتی قرار می‌گیرد. حتما خودتان نیز متوجه شده‌اید که رصد تراکنش بانکی بخشی از اختیارات سازمان مالیات در این قانون است.

این مالیات درصورتی دریافت می‌شود که تراکنش بیش از سقف مجاز یعنی سالانه به میزان ۵ میلیارد تومان باشد. اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی تنها در موارد مربوط به درآمد شخص انجام می‌شود؛ در غیر اینصورت، باید ثابت شود که این تراکنش‌ها مربوط به دارایی و درآمد نیستند. نحوه پرداخت مالیات گردش حساب بانکی از طریق سایت سازمان امور مالیاتی و گزینه پرداخت الکترونیک انجام می‌شود.

ارسال اظهارنامه مربوط به مالیات گردش حساب اشخاص حقیقی و حقوقی باید با دقت بالایی انجام شود. برای کاهش مالیات تراکنش‌های بانکی مشاوره با وکیل مالیات جهت تکمیل اظهارنامه بسیار موثر است. همچنین صفر تا صد کار را می‌توانید به متخصصان کارمنتو بسپارید.

ماجرای بررسی حساب‌های بانکی از کجا آغاز شد؟

امروزه هرکاری که در اینترنت بانک، موبایل و اسام اس بانک‌ها انجام می‌گیرد به تراکنش مربوط می‌شود و رصد تراکنش‌های بانکی نیز در اولویت بانک مرکزی و سازمان مالیات قرار دارد. 

سال گذشته بود که سازمان امور مالیاتی با انتشار دستورالعملی در خصوص نحوه بررسی حساب‌های بانکی برای اخذ مالیات، اعلام کرد که چنانچه جمع بدهکار یا بستانکار مجموع حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی در یک سال، بیش از 50 میلیارد ریال شود، دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی موظف است نسبت به استعلام، دریافت و ارسال اطلاعات تراکنش‌های مشکوک رسیده بهاداره‌های کل امور مالیاتی اقدام کند.

در ادامه با کارمنتو همراه باشید تا در مورد نحوه محاسبه مالیات تراکنش بانکی بیشتر بدانیم.

در واقع سازمان مالیات کشور قصد دارد برای برقراری عدالت مالیاتی از اختیار قانونی خود در رسیدگی به تراکنش‌های بانکی استفاده کند و مالیات گردش حساب اشخاص حقوقی و حقیقی بالای 5 میلیارد تومان را از این طریق پیگیری کند.

در دستورالعملی که بر همین اساس منتشر شد، به صراحت گفته شد: اشخاصی که پرونده مالیاتی و درآمدی ندارند که مشمول مالیات باشد، نیازی به صدور برگ تشخیص مالیات نخواهند داشت؛ چنین اشخاصی تنها باید گزارشی در این مورد تهیه کرده و به سازمان امور مالیات ارسال کنند.

البته پیش از آن، دولت پس از تلاش‌های فراوان در قالب اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در تیرماه سال 1394 توانسته بود تا موضوع بررسی حساب‌های بانکی را به قانون تبدیل کند. براساس تکلیف قانونی ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، اصلاحی مصوب 31 تیر 1394 برای شفافیت فعالیتهای اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان مالیاتی شامل مواردی نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه‌ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد می‌شود.

در تبصره 5 این ماده نیز نحوه اجرای حکم ماده 169 بخصوص درمورد حساب‌های بانکی به تصویب آیین نامه اجرایی موکول شده بود که این آیین نامه در دی سال 95 برای بررسی اطلاعات حساب‌های بانکی 500 میلیون تومان به بالا تصویب شد؛ اما در کنار مخالفت‌ها و مقاومت‌ها در برابر این آیین نامه اجرایی، برخی از بانک‌ها با همکاری نکردن، در ارائه اطلاعات مشتریان خود نیز طفره رفتند؛ اما به نظر می‌رسد با تغییری که در کف مبلغ تراکنش‌های مورد بررسی صورت گرفته، دامنه انتقادات به این ماده قانونی به میزان زیادی کاهش یافته است؛ چراکه با افزایش 10 برابری مبلغ تراکنش‌ها تعداد محدودی از حساب‌های بانکی در قالب آیین نامه اجرایی بررسی مالیات تراکنش حساب بانکی جا می‌گیرند و تمام افراد حقیقی عادی از شمول آن خارج می‌شوند.

اقدامات اداره امور مالیاتی در خصوص نحوه عمل اطلاعات تراکنش‌های بانکی

به منظور ایجاد وحدت رویه اجرایی، در مورد اطلاعات تراکنش‌های بانکی ادارات کل امور مالیاتی مجموعه اقدامات ذیل را انجام می‌دهند.

در هر اداره کل متناسب با حجم اطلاعات دریافتی، یک یا چندگروه رسیدگی ویژه زیر نظر یکی از روسای امور مالیاتی که در امر حسابرسی مالیاتی دارای تبحر، دانش و تجربه کافی بوده تشکیل و مشخصات مأموران مالیاتی مذکور به همراه رونوشتی از احکام صادره برای ایشان به دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی ارسال می‌شود. رسیدگی به تراکنش‌های بانکی واصله به ترتیبی که در دستورالعمل مذکور تعیین شده است، در اجرای ماده 29 آیین نامه اجرایی ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم، توسط گروه یا گروه‌های رسیدگی مذکور صورت می‌گیرد.

ادارات کل امور مالیاتی پس از دریافت اطلاعات تراکنش‌های بانکی موظفند اطلاعات دریافتی را به منظور کنترل تراکنش‌های بانکی به صورت متمرکز به ادارات اطلاعات و خدمات مالیاتی ارسال و ادارات مذکور با توجه به شرح وظایف ابلاغ شده به قید فوریت به شرح زیر اقدام می‌نمایند:

  1. چنانچه تراکنش‌های بانکی واصله، متعلق به اشخاص حقوقی و یا اشخاص حقیقی که دارای یک پرونده در نظام مالیاتی هستند، باشد، بلافاصله و حداکثر ظرف مدت پنج روز کاری پس از دریافت اطلاعات تراکنش‌های بانکی، حسب دستور مدیرکل امور مالیاتی، این اطلاعات جهت بررسی مالیات بر تراکنش‌های بانکی در اختیار گروه رسیدگی ویژه قرار می‌گیرد.
  2. چنانچه تراکنش‌های بانکی واصله، متعلق به شخص حقیقی بوده که دارای بیش از یک پرونده در نظام مالیاتی است، شخص مذکور با هدف بررسی تراکنش‌های بانکی حداکثر ظرف دو هفته دعوت کتبی دریافت خواهد کرد. پس از حضور صاحب حساب، ضمن اخذ توضیحات کتبی ایشان در ارتباط با تراکنش‌های بانکی واصله و ارتباط آن‌ها با هر یک از پرونده‌های مالیاتی وی، نسبت به انجام تحقیقات لازم اقدام و با تنظیم فرم مربوطه که به امضای طرفین میرسد، حسب دستور مدیرکل امور مالیاتی این اطلاعات جهت بررسی مالیاتی تراکنش‌های بانکی در اختیار گروه رسیدگی قرار می‌گیرد.
  3. چنانچه در اجرای این بند مودی از امضای فرم استنکاف نماید، یا حداکثر ظرف مدت پنج روز از تاریخ ابلاغ دعوتنامه، به اداره امور مالیاتی مراجعه ننماید و یا به هر دلیلی امکان دسترسی به مودی فراهم نشود، مراتب در متن فرم قید و به امضای مأمور یا مأموران مالیاتی ذیربط می‌رسد.سپس پرونده متشکله به ضمیمه اطلاعات تراکنش‌های بانکی واصله، حسب دستور مدیرکل امور مالیاتی در اختیار گروه رسیدگی ویژه قرار می‌گیرد.
  4. چنانچه تراکنش‌های بانکی واصله، متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد پرونده در نظام مالیاتی کشور باشد، حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از دریافت اطلاعات، جهت رسیدگی به تراکنش‌های بانکی و با دعوت صاحب یا صاحبان حساب نسبت به تعیین موضوع فعالیت ایشان و تکمیل فرمی که به همین منظور طراحی شده اقدام و مطابق دستورالعمل‌های مربوط نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده برای اشخاص مذکور حسب مورد اقدام می‌شود. سپس اطلاعات تراکنش‌های بانکی واصله، طبق دستور مدیرکل امور مالیاتی در اختیار گروه رسیدگی ویژه قرار می‌گیرد. در صورتی که این اشخاص در پاسخ به دعوت کتبی به عمل آمده از طرف ادارات اطلاعات و خدمات مالیاتی از مراجعه حضوری یا ارسال پاسخ کتبی ظرف مدت پنج روزکاری خودداری نمایند، ادارات مذکور مکلفند با جمع‌آوری اطلاعات لازم و تنظیم فرم مربوطه، نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده برای این قبیل اشخاص اقدام نمایند و سپس حسب دستور مدیرکل امور مالیاتی اطلاعات تراکنش‌های بانکی در اختیار گروه رسیدگی ویژه قرار می‌گیرد. محاسبه مالیات بر گردش حساب اشخاص مذکور ممکن است در نهایت سبب تعیین مالیات اضافی شود؛ لذا به هیچ وجه احضاریه سازمان مالیات را کم اهمیت نشمارید.
  5. چنانچه تراکنش‌های بانکی واصله، متعلق به شخص حقیقی باشد که خود عضو هیأت مدیره، مدیرعامل یا کارمند شخص دیگری بوده، حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از دریافت اطلاعات تراکنش‌های بانکی، ضمن دعوت کتبی از صاحب حساب و اخذ توضیحات کتبی وی در خصوص ماهیت تراکنش‌های بانکی واصله، چنانچه براساس اظهارات مکتوب صاحب حساب، تراکنش‌های بانکی واصله مرتبط با فعالیت‌های شخص دیگری باشد و این موضوع مورد تأیید کتبی و رسمی آن شخص نیز قرار گیرد، با تنظیم فرم مربوطه که به امضای طرفین رسیده است، اطلاعات تراکنش‌های بانکی واصله حسب دستور مدیر کل امور مالیاتی در اختیار گروه رسیدگی ویژه قرار می‌گیرد و یا به اداره کل امور مالیاتی ذیصلاح حسب مورد جهت اقدام مقتضی، ارجاع میشود. در صورتی که شخص ثالث مذکور ادعای صاحب حساب مبنی بر ارتباط تراکنشهای بانکی با فعالیت خویش را تأیید ننماید و یا اساسا تراکنشهای بانکی واصله، باتوجه به اظهارات مکتوب صاحب حساب به خود شخص حقیقی تعلق داشته باشد، مطابق بندهای 1، 2 و 3 فوق الذکر حسب مورد اقدام مقتضی به عمل می‌آید.
  6. از آن جایی که تراکنش‌های بانکی واصله می‌تواند نتیجه معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی باشد، بنابراین رعایت مفاد دستورالعمل کشف معاملات و عملیات مشکوک و شیوه گزارش دهی در سازمان امور مالیاتی و اعلام محرمانه گزارش به دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی حسب مورد الزامی است.

احتمالا با مطالعه قوانین بالا کمی سردرگم شده‌اید، این مسأله کاملا طبیعی و البته قابل حل است. معمولا قوانین مالیات روی تراکنش‌های بانکی پیچیده هستند و هرشخصی با اطلاعات عام نمی‌تواند مفهوم این قوانین تخصصی را درک کند.

امروزه جهت سهولت هرچه بیشتر رسیدگی به تراکنشهای بانکی و محاسبه مالیات تراکنش‌های بانکی، میتوانید به خدمات بررسی مالیات بر گردش حساب در قالب دریافت مشاوره مالیاتی دسترسی داشته باشید. اگر علاقه‌ای به درگیر شدن با مسائل حقوقی ندارید و می‌خواهید میزان مالیات بر تراکنش‌های بانکی شما سریع و درست محاسبه شود، درخواست خود را به ثبت برسانید و انجام این کار را به کارمنتو بسپارید.

کدام گردش حساب‌ها ملاک تشخیص درآمد مشمول مالیات نیست؟

در این میان، قوانین می‌گوید که در صورت بررسی گردش حساب بانکی و رسیدگی توسط سازمان امور مالیاتی، مواردی هم وجود دارد که ملاک تشخیص درآمد مشمول مالیات نیست. به این معنا که مالیات گردش حساب اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول انتقال وجوه بین حساب‌های یک مودی نمی‌شود؛ ضمن اینکه مبالغ واریزی به حساب مودی که مربوط به دریافت وام و تسهیلات است، ماهیتا به عنوان درآمد تلقی نمی‌شود.

از سوی دیگر، وجوه دریافتی بابت تسویه تمام یا بخشی از وجوه پرداختی قبلی به سایر اشخاص، ماهیتا به عنوان درآمد تلقی نشده و می‌بایست برابر مقررات مربوط، آثار مالیاتی آن‌ها مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد. در عین حال در صورتی که مودی دارای درآمدهایی از جمله دریافت حقوق، درآمد اجاره یا سایر منابع باشد، این موارد نیز در ردیف تراکنش‌های بانکی مشمول مالیات قرار نمی‌گیرند و می‌بایست حسب مقررات و در چارچوب منبع درآمدی مربوطه بررسی شود.

چنانچه مواردی به یکی از فعالیت‌های موضوع ماده 81 قانون مالیات‌های مستقیم اشتغال داشته باشد، وجوه واریزی مرتبط با درآمدهای ناشی از فعالیت‌های مذکور، از سایر مبالغ واریزی تفکیک و مطابق با مقررات مربوطه در مورد آن اقدام خواهد شد، ضمن اینکه وجوه واریزی که بنا بر اظهارات کتبی صاحب حساب به مواردی نظیر سهم الارت، نذر، وقف و حبس مربوط هستند مشمول مالیات از تراکنش‌های بانکی نمی‌شوند و باید مطابق مقررات مربوطه مورد بررسی قرار گیرند.

مالیات گردش حساب بانکی اشخاص حقوقی و حقیقی برای وجوهی که با نرخ مقطوع از جمله فروش سهام و یا فروش املاک دریافت می‌شود، جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و حسب مقررات موضوعه اقدام می‌شود و در نهایت، چنانچه وجوه واریزی از مصادیق غیرمشمول مالیات و یا درآمدهای معاف از مالیات باشد، با رعایت مقررات در محاسبات، در مورد آن تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.

لیست تراکنش‌هایی که مشمول مالیات حساب بانکی نمی‌شوند به شرح زیر است:

  • تراکنش‌های مربوط به درآمد که در محاسبه مالیات سال اعمال شدند
  • تراکنش‌های مربوط به درآمد با نرخ صفر مالیات یا معاف از مالیات مانند درآمد کشاورزی، وقف، نذورات، ارث

چند نمونه از تراکنش‌های غیر از درآمد که مشمول قانون مالیات از تراکنش‌های بانکی نمی‌شوند نیز در ادامه ذکر شده‌اند.

  • دریافت و پرداخت حق شارژ
  • تراکنش مربوط به اعضای هئیت مدیره و سهامداران حقوقی
  • تسهیلات بانکی
  • سود بانکی دریافتی
  • دریافت و پرداخت به حساب اقوام و آشنایان
  • واریزی‌های مربوط به خرج روزانه زندگی
  • انتقال بین حساب‌ها
  • انتقال بین حساب شرکا در مشاغل مشترک
  • واریز تنخواه به حساب اشخاص توسط کارفررما
  • قرض و ودیعه دریافتی و پرداختی
  • واریزی و برداشت‌های سهامداران و اعضای هئیت مدیره
  • وجوه دریافتی به دلیل خسارت
  • انتقال بین حساب‌های بانکی خارج از درآمد
  • واریزی و برداشت اشخاص به عنوان واسطه بر اساس نوع کسب و کار شخص حقیقی

رسیدگی و تعیین درآمد مشمول مالیات نسبت به تراکنش‌های بانکی واصله

گروه رسیدگی ویژه پس از دریافت حکم رسیدگی، پرونده و اطلاعات تراکنشهای بانکی را از واحد ذیربط تحویل و حسب مقررات مواد 95 ،97 و 229 قانون مالیاتهای مستقیم نسبت به بررسی اسناد و مدارک و حسب مورد دعوت از مودی جهت ارائه اسناد و مدارک و تهیه صورتمجلس ارائه اسناد و مدارک اقدام نموده و موارد زیر را در بررسی اسناد، مدارک، قرائن و شواهد مدنظر قرار می‌دهد:

  1. تراکنش‌هایی که موید گردش وجوه بین حساب‌های مختلف بانکی یک مودی است به عنوان درآمد منظور نمی‌شود.
  2. مبالغ واریزی به حساب مودی که مربوط به دریافت وام و تسهیلات است، ماهیتا به عنوان درآمد تلقی نشده و می‌بایست برابر مقررات مربوط آثار مالیاتی آ‌ن‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.
  3. وجوه دریافتی بابت تسویه تمام یا بخشی از وجوه پرداختی قبلی به سایر اشخاص، ماهیتا به عنوان درآمد تلقی نشده و می‌بایست برابر مقررات مربوط آثار مالیاتی آن‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.
  4. درصورتی که مودی دارای درآمدهایی از جمله دریافت حقوق، درآمد اجاره ویا سایر منابع باشد، این موارد می‌بایست حسب مقررات و در چارچوب منبع درآمدی مربوط، بررسی شود.
  5. چنانچه مودی به یکی از فعالیتهای موضوع ماده 81 قانون مالیات‌های مستقیم اشتغال داشته باشد، وجوه واریزی مرتبط با درآمدهای ناشی از فعالیت‌های مذکور، از سایر مبالغ واریزی تفکیک و مطابق مقررات موضوعه اقدام می‌شود.
  6. چنانچه وجوه واریزی به حساب اشخاص، بنابر اظهارات مکتوب صاحب حساب ناشی از دریافت سهم الارث، نذر، وقف و حبس باشد، برابر مقررات مربوط مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  7. وجوه واریزی که مالیات آن‌ها براساس مقررات قانون مالیات‌های مستقیم بصورت نرخ مقطوع از جمله فروش سهام و یا فروش املاک دریافت می‌شود، جداگانه مورد بررسی و حسب مقررات موضوعه اقدام می‌شود.
  8. چنانچه وجوه واریزی از مصادیق غیر مشمول مالیات و یا درآمدهای معاف از پرداخت مالیات باشد، تراکنش‌های بانکی مشمول مالیات قلم‌داد نمی‌شوند و در بررسی مالیات به گردش حساب منظور نخواهند شد.
  9. پس از بررسی مالیات بر گردش حساب بانکی توسط گروه ویژه رسیدگی، چنانچه این گروه به صورت مستند یا مستدل ثابت کند برخی از واریزی‌های انجام شده به حساب مودی ناشی از فعالیت‌های اقتصادی وی بوده و پیش از این در بررسی مالیات تراکنش حساب بانکی ایشان منظور نشده است؛ مطابق مقررات برای بررسی مالیات تراکنش‌های بانکی این وجوه و مطالبه آن اقدام خواهد شد.
  10. چنانچه بر اساس اظهارات صریح و مکتوب مودی، در قبال وجوه واریزی به حساب‌های بانکی وی، ما به ازایی اعم از کالا یا خدمات توسط مودی ارائه نشده و یا در آینده ارائه نشود، و یا وجوه واریزی ناشی از معاملات محاباتی بوده، این امر موید وجود درآمد اتفاقی برای مودی است و حسب مقررات فصل ششم از باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات خواهد بود.
  11. در اجرای این بند دریافت وجوهی که ناشی از جبران خسارت بوده مشمول مالیات درآمد اتفاقی نیست. وجوه دریافتی ناشی از خسارت حسب مورد می‌بایستی بر اساس منشا خسارت مورد رسیدگی و اقدام مقتضی قرار گیرد. در اجرای این بند، مأموران مالیاتی ذی ربط می‌بایستی در چارچوب دستورالعمل کشف معاملات و عملیات مشکوک و شیوه گزارش‌دهی در سازمان امور مالیاتی نسبت به اعلام مراتب به دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی، اقدام مقتضی را به عمل آورند. با ملحوظ نظر داشتن موارد فوق، سایر وجوه دریافتی مودی را با فعالیت شغلی اعلامی توسط وی مورد مطابقت قرار داده و درصورتی که مودی دارای چند واحد شغلی است با درنظر گرفتن اسناد و مدارک مثبته و واقعیت امر، وجوه واریزی، به فعالیت‌های مختلف مودی تخصیص یافته و درآمد مشمول مالیات و مالیات متعلق به آن فعالیت‌ها برابر مقررات محاسبه و مطالبه می‌شود. بدیهی است آن قسمت از وجوه دریافتی مودی که پیش از این به عنوان درآمد توسط مودی ابراز و یا توسط اداره امور مالیاتی به عنوان درآمد شناسایی و مالیات مرتبط با آن مطالبه شده است، مجددا مورد محاسبه و مطالبه مالیات بر اساس تراکنش‌های بانکی قرار نمی‌گیرد.
  12. بدیهی است مأموران مالیاتی رسیدگی کننده به اطلاعات تراکنش‌های بانکی واصله، علاوه بر رسیدگی در چارچوب قانون مالیات‌های مستقیم و مطالبه مالیات متعلقه، موظف‌اند با رعایت فراخوان‌های ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده و در چارچوب قانون مالیات بر ارزش افزوده، رسیدگی‌های لازم را به عمل آورده و حسب مورد برابر مقررات نسبت به مطالبه مالیات و عوارض متعلقه نیز اقدام نمایند.
  13. با توجه به اینکه اطلاعات واصله مربوط به تراکنش‌های بانکی در قالب اطلاعات پولی بوده و این امر می‌تواند موید وجود فعالیت مالی باشد؛ لکن لزوما میزان فعالیت‌های مالی با فعالیت‌های پولی مودیان یکسان نیست و میزان مالیات تراکنش‌های بانکی تنها با توجه به این مورد محاسبه نمی‌شود. بنابراین کلیه اقلام وارده به حساب‌های بانکی مودی در بررسی مالیات بر گردش مالی حساب منظور نخواهد شد و محاسبه مالیات با توجه به واقعیت امر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  14. درصورتی که اشخاص حقیقی هیچگونه اطلاعاتی اعم از مستند و یا دلایل و قرائن، نسبت به حساب‌های بانکی در اختیار گروه رسیدگی قرار ندهند، گروه رسیدگی ضمن انجام اقدامات در قالب دستورالعمل کشف معاملات و عملیات مشکوک و شیوه گزارش دهی در سازمان امور مالیاتی، می‌بایست حسب مقررات ماده 93 قانون مالیات‌های مستقیم در قالب" اشتغال به مشاغل یا عناوین دیگر غیر از موارد مذکور در سایر فصل‌های این قانون" نسبت به بررسی مالیات تراکنش بانک و جرایم مربوط به آن و نهایتا، محاسبه و مطالبه نرخ مالیات تراکنش بانکی اقدام کنند.
  15. در کلیه موارد دستورالعمل مذکور که نیاز به صدور برگ تشخیص مالیات یا برگ تشخیص مالیات متمم یا برگ مطالبه مالیات حسب مورد باشد، می‌بایست مهلت‌های قانونی درخصوص مرور زمان مالیاتی از جمله ماده 157 قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره آن مد نظر قرار گیرد. صدور برگ تشخیص مالیات امری تخصصی است که در صورت انجام صحیح آن می‌توان درصد مالیات تراکنش‌های بانکی مودی را کاهش داد؛ لذا دریافت مشاوره از افراد خبره در این مورد یا سپردن صفر تا صد کار به افراد خبر در این حوزه پیشنهاد می‌شود.
  16. کارکنان ذیربط سازمان امور مالیاتی کشور که با انجام فرآیند رسیدگی به تراکنش‌های بانکی براساس ادله مثبته از وقوع جرم مالیاتی ارتکابی از تاریخ لازم الاجراء شدن قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 31/4/1394 مطلع می‌شوند، مکلف‌اند مراتب را به همراه اطلاعات و اسناد و مدارک مربوط به منظور اعلام جرم و اقامه دعوا در مرجع قضایی صالح به دادستانی انتظامی مالیاتی گزارش نمایند.

در صورتی که به لحاظ شمول مرور زمان مالیاتی، امکان اقدام برابر بند (15) دستورالعمل مذکور فراهم نشود، به لحاظ مسئولیت مرتکب یا مرتکبان جرم یاد شده در پرداخت اصل مالیات و جریمه‌های متعلق، همچنین ضرر و زیان وارده به دولت، اشخاص یاد شده موظف به گزارش کردن این موضوع نیز هستند.

متاسفانه علت اصلی بسیاری از جرایم مالیاتی، عدم آشنایی با قوانین این حوزه است که عمدتا نیز مبالغ جریمه سنگینی را به افراد خاطی تحمیل می‌کند. هزینه بررسی میزان مالیات بر تراکنش‌های بانکی توسط یک مشاور متخصص از مبلغ جریمه بسیار پایین‌تر است. استفاده از خدمات ثبت پروژه کارمنتو علاوه بر کنترل گردش حساب بانکی و کاهش مالیات، از وقوع ناخواسته جرایم مالیاتی نیز جلوگیری می‌کند.

افزون بر موارد پیشین، در صورت اطلاع از وقوع جرم موضوع ماده (274) یا تخلفات موضوع ماده (5) قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد که از تاریخ لازم الاجراء شدن آن قانون (21/10/1390) ارتکاب یافته است، کارکنان ذی ربط سازمان مالیات مکلفاند مراتب را برابر مقررات قانون یاد شده به منظور تعقیب در مرجع قضایی صالح گزارش نمایند.

لازم به ذکر است که؛ برای تعامل بیشتر با مودیان علاوه بر اجرای مفاد دستورالعمل مربوط به تراکنش‌های بانکی رعایت موارد ذیل نیز ضروری است:

الف)مودیانی که دارای سابقه و پرونده مالیاتی هستند:

  1. چنانچه جمع گردش بدهکار یا بستانکار مجموع حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی در طی یکسال بیشتر از پنجاه میلیارد ریال (معادل پنج میلیارد تومان) باشد، دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی موظف به استعلام، دریافت و ارسال اطلاعات تراکنش‌های بانکی مشکوک واصله به ادارات کل امور مالیاتی ذیربط خواهد بود. ضمنا در غیر این صورت با توجه به تعیین حد نصاب مذکور حسابرسی مالیاتی در خصوص این تراکنش‌ها موضوعیتی نخواهد داشت.
  2. در هر یک از ادارات کل امور مالیاتی، کمیته‌ای ویژه متشکل از مدیر کل امور مالیاتی، معاون مالیاتی اداره کل، رئیس امور مالیاتی حسابرسی ویژه، دادیار دادستانی مقیم ادارات کل و مسئول هراست اداره کل تشکیل می‌شود. این کمیته پس از دریافت اطلاعات تراکنش‌های بانکی مشکوک با توجه به مفاد بند 13 دستورالعملی که پیشتر به آن اشاره شد، مبنی بر اینکه "تمامی اقلام وارد شده به حساب بانکی شخص، درآمد تلقی نمی‌شوند و باید واقعیت امر در نظر گرفته شود" به بررسی مالیات بر گردش حساب‌های بانکی شخص مذکور خواهد پرداخت. در بررسی کمیته ویژه مالیات، حجم ریالی گردش حساب‌های بانکی مودی با سوابق شغلی و مالیاتی وی مطابقت داده می‌شود؛ در صورتی که اکثر اعضای کمیته اطلاعات تراکنش‌های مالی صورت گرفته را با فعالیت مالیاتی مودی متناسب بدانند، نیازی به حسابرسی این تراکنش‌ها وجود ندارد و از این حیث درآمد یا مالیات متممی برای مودی لحاظ نخواهد شد. در راستای این بند صرفا می‌بایستی صورتجلسه‌ای مبنی بر عدم نیاز به صدور برگ تشخیص مالیات توسط کمیته مذکور تهیه و از طریق اداره کل ذیربط برای دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی ارسال شود.
  3. در صورتی که با بررسی تراکنش‌های بانکی واصله (با رعایت مفاد دستورالعمل صدرالاشاره و بند (2) فوق) درآمد کتمان شده‌ای برای مودی متصور باشد، برای تعیین درآمد مشمول مالیات از ضرایب مالیاتی متناسب با فعالیت مودی و مرتبط به سال مالیاتی مربوط مندرج در دفترچه ضرایب مالیاتی موضوع ماده 154 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند 1366 و اصلاحیه‌های بعدی آن استفاده می‌شود. بدیهی است در صورتی که برای تعیین درآمد مشمول مذکور در دفترچه ضرایب سال عملکرد ضریبی تعیین نشده باشد به وسیله هیات حل اختلاف مالیاتی محل با توجه به ضریب مشاغل مشابه تعیین ضریب خواهد شد. در راستای سیاست‌های اصولی سازمان مبنی بر تعامل با مودیان محترم مالیاتی و رعایت اصل اعتماد بهمنظور ارتقاء فرهنگ خوداظهاری مالیاتی و با توجه به اینکه اطلاعات حسابهای بانکی فی نفسه موید درآمد اشخاص نیست؛ مقرر می‌شود کلیه ادارات امور مالیاتی در فرآیند حسابرسی مالیاتی تراکنش‌های بانکی مشکوک، برای جمع‌آوری اسناد و مدارک و ارایه توضیحات لازم توسط مودیان محترم مالیاتی، مهلت کافی و مورد نیاز را در نظر بگیرند. بدیهی است در اجرای مفاد این بند یکی از اساسی‌ترین اسناد و مدارک برای تعیین درآمد مشمول مالیات، اظهارات مکتوب مودیان محترم در خصوص تراکنش‌های بانکی است. لذا لازم است در راستای اجرای مطلوب این بند ترتیبی اتخاذ شود تا مهلت مذکور کمتر از هفت روز کاری نباشد.

ب) مودیانی که دارای سابقه و پرونده مالیاتی نیستند:

  1. با رعایت مفاد دستورالعمل فوق و به ویژه بند (13) آن، در صورت احراز کسب هرگونه درآمد توسط صاحبان حساب‌های بانکی دارای تراکنش‌های بانکی مشکوک، اداره امور مالیاتی و مراجع حل اختلاف مالیاتی حسب مورد، می‌بایست با رعایت جزء (3) بند الف دستورالعمل مذکور نسبت به تعیین درآمد شخص مشمول مالیات و بررسی مالیات بر اساس گردش حساب وی اقدام نمایند.
  2. بدیهی است در خصوص مودیانی که دارای سابقه و پرونده مالیاتی نیستند نیز در صورت عدم احراز کسب درآمد مشمول مالیات، الزامی به صدور برگ تشخیص مالیات نبوده و صرفا می‌بایست گزارشی مبنی بر عدم نیاز به صدور برگ تشخیص مالیات عنوان دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی تهیه و از طریق اداره کل امور مالیاتی ذیربط ارسال شود.

ج) سایر موارد:

  1. تمامی نکات مندرج در بندهای دستورالعمل فوق در خصوص مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده با رعایت کلیه مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه حسب مورد قابل تسری است.
  2. با توجه به مهلت زمانی کافی و لازم مورد نیاز ماموران مالیاتی و مودیان محترم مالیاتی حسب مورد برای حسابرسی مالیاتی و یا ارائه اسناد و مدارک و با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده با نهادهای ارسال کننده اطلاعات، مقرر می‌دارد از این پس ادارات کل امور مالیاتی نسبت به اطلاعات تراکنش‌های بانکی مشکوک واصله از دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی که حداکثر تا یکماه قبل از انقضای مهلت رسیدگی (مرور زمان موضوع ماده 157 قانون مالیات‌های مستقیم) دریافت می‌کنند، اقدام نمایند و در صورت دریافت اطلاعات تراکنش‌های بانکی از سایر مراجع، مراتب را برای ثبت و نگهداری سوابق به دفتر مذکور اعلام نمایند.

مالیات بر گردش حساب سال جاری

مالیات بر گردش حساب سال جاری با قوانین و شرایط جدید اعلام شد. ابتدا مقدار حقوقی که معاف از مالیات است، برابر با پنج میلیون و ششصد هزار تومان لحاظ شد. یعنی حداکثر تا این مقدار درآمد معاف از مالیات است.

بعد از اینکه حقوق معاف از مالیات مشخص شد، نرخ مالیات پلکانی تعیین می‌شود. درواقع هرچه درآمد بیشتری داشته باشید، نرخ مالیات حقوقتان نیز بیشتر است. در سال جاری کسی که بین پنج میلیون و ششصد هزار تومان تا پانزده میلیون درآمد دارد، باید 10% مالیات بپردازد. کسی که بین پانزده میلیون تومان تا بیست و پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرد، موظف به پرداخت ۵۱% مالیات است.

برای مالیات بر گردش حساب سال جاری باید سقف گردش حساب تراکنش‌های بانکی در سال جاری را بررسی کرد. به عبارتی باید به این سؤال پاسخ داد که تا چه میزان گردش در یک حساب باعث می‌شود اداره مالیات ما را تحت نظر نگیرد؟

در بخشنامه گردش حساب بانکی به این سؤال پاسخ داده شده است. حداکثر میزان فعالیت بانکی برای اشخاص مختلف شفاف سازی می‌شود. درصورتیک ه فرد بیشتر از سقف تعیین شده گردش حساب داشته باشد، از طریق پیامک یا به روش دیگر برای ارائه توضیحات به بانک فراخوانده می‌شود تا روند بررسی مالیات برای گردش حساب بانکی آن‌ها از این طریق آغاز شود.

استفاده از خدمات رسیدگی به تراکنش بانکی و درخواست رصد تراکنش‌های بانکی توسط یک مشاور خبره و کارآزموده، می‌تواند روند بررسی مالیات گردش حساب بانکی مودیان را برای ایشان شرح داده و مبلغ نهایی آن را نیز مشخص کند.

چنانچه درخواست کاهش مالیات تراکنش‌های بانکی را دارید و بخشی یا کلیه تراکنش‌های خود را مشمول این مالیات نمی‌دانید؛ باید به یک مشاور مالیاتی، درخواست کنترل گردش حساب بانکی دهید. دراین روش، ضمن تعیین میزان مالیات تراکنش‌های بانکی شما، مشاور دلایلی را که باید برای بانک شرح دهید، تعیین می‌کند؛ در مرحله آخر دلایل مذکور توسط مودی در بانک شرح داده می‌شود که انجام صفر تا صد این کار را می‌توانید به کارمنتو بسپارید و کافیست که تنها ثبت پروژه انجام دهید. اگر توضیحات فرد و استدلال‌هایش بانک را مجاب کرد و مشخص شد تراکنش‌ها مشکوک نیستند، بانک گزارش معاملات مشکوک را به وزارت دارایی م‌یفرستد و مشمولیت مالیات شخص بررسی خواهد شد.

در قانون مالیاتی کشور حداکثر تراکنش‌های بانکی برای اشخاص مختلف ذکر شده است:

  • بازنشسته: حداکثر ۲ میلیارد تومان
  • مستمریبگیر: حداکثر ۱ میلیارد تومان
  • بیکار: حداکثر 500 میلیون تومان
  • غیرفعال مالیاتی: 500 میلیون تومان

مالیات گردش حساب بالای ۵ میلیارد

مالیات گردش حساب بالای ۵ میلیارد بر اساس بخشنامه مالیات گردش بانکی، یک حساب مشکوک است. وقتی حسابی مشکوک اعلام می‌شود سازمان مالیاتی کشور آن را موردبررسی قرار خواهد داد.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اطلاعات بانکی تراکنش‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان از سال 93 به بعد تحت بررسی سازمان امور مالیاتی قرار دارد. تراکنش بانکی و مالیات هر فرد بر اساس کد ملی و اقوام درجه یک آن شخص تحت نظر خواهد بود. هدف جلوگیری از فرار مالیاتی است.

به گفته او شفافیت، اساس نظام مالیاتی هوشمند است. در این نظام همه اطلاعات و داده‌های مرتبط با ثروت، درآمد و مصرف اشخاص مشکوک که شامل ۵ یا 10 درصد جامعه هستند، بررسی می‌شود.

از طرفی بانک مرکزی نیز در راستای مبارزه با پولشویی سازمان امور مالیاتی وظیفه دارد اطلاعات حساب‌هایی با گردش مالی بالای ۵ میلیارد تومان را به سازمان امور مالیاتی دهد.

دستورالعمل بررسی گردش حساب بانکی اشخاص در سال 95 اجرایی شد. سازمان امور مالیاتی اعلام کرد حساب‌های دارای مجموع تراکنش‌های سالانه (اعم از پرداخت و دریافت) 500 میلیون تومان باید بررسی شود.

مخالفت‌های زیادی از سوی بانک‌ها نسبت به این طرح اعلام شد، بنابراین تصمیم لغو شد. سال بعد سازمان امور مالیاتی عقب نشینی بزرگی کرد و سقف 500 میلیون تومان را به ۵ میلیارد تومان افزایش داد. در حال حاضر، همین ۵ میلیارد تومان سقف بررسی حساب محسوب می‌شود.

اگر در سازمان امور مالیاتی تابحال پرونده‌ای نداشته باشید اما جمع تراکنش‌های بانکی شما در یک سال بیش از ۵ میلیارد تومان باشد، برای شما پرونده تشکیل خواهند داد و باید برای این گردش حساب، دلایل موجه بیاورید. معمولاً در چنین شرایطی صاحب حساب به پولشویی محکوم می‌شود. چنین موردی می‌تواند برای افراد نا آگاه بسیار شوکه کننده باشد؛ لذا توصیه می‌شود با توجه به پایین بودن نرخ بررسی تراکنش‌های بانکی، حتما از خدمات ثبت پروژه در این زمینه بهره‌مند شوید تا از اتهامات ناشی از عدم آشنایی با قانون در امان بمانید.

دقت داشته باشید، اگر قبلاً در سازمان امور مالیاتی برای شما پرونده تشکیل شده باشد هر سال اظهارنامه مالیاتی ارسال می‌کنید. شاید فکر کنید به راحتی می‌توان اطلاعات دروغین را در اظهارنامه مالیاتی وارد کرد، اما فراموش نکنید اداره مالیات گردش حساب بانکی شما را بررسی می‌کند. این گردش حساب با درآمدی که در اظهارنامه مالیاتی اعلام کردید، مقایسه خواهد شد.

البته اخیراً دولت و سازمان امور مالیاتی حساسیت بیشتری پیدا کرده است. به طوری که حتی با تراکنش‌های بانکی کمتر از ۵ میلیارد تومان، حساب شما زیر ذره‌بین می‌رود و باید پاسخگوی گردش حساب بالا بدون پرونده در سازمان امور مالیاتی باشید.

کارمنتو، همراه شما در پرداخت مالیات آسان

احتمالا تا به اینجا متوجه شده‌اید فرار مالیاتی در دنیای امروز و با توجه به نظارت شدید دولت بر گردش حساب‌های مالی کاری نشدنی است. در چنین شرایطی بهتر آن است که به جای بستن چشم‌ها بر روی مالیات تراکنش‌های بانکی و منتظر ماندن تا موعد مقرر سازمان مالیات، کاملا منطقی و عاقلانه به مقوله مالیات بپردازیم و در صدد کاهش آن باشیم.

اگر نگران ضوابط قانونی و پیچیدگی قوانین مالیاتی کشور هستید، باید بگویم که اصلا جای نگرانی وجود ندارد؛ مجموعه کارمنتو با تیمی از برترین مشاوران کشور در کنار شماست تا کمترین مالیات ممکن را از مسیری کاملا قانونی بپردازید. همچنین تیمی متخصص برای انجام پروژه‌های شما دارد که کار با کمترین درصد خطا انجام خواهد شد.

تعرفه خدمات رسیدگی به مالیات تراکنش بانکی و نرخ بررسی مالیات تراکنش‌های بانکی در کارمنتو به صورت منصفانه و به گونه‌ای تعیین شده است که عموم جامعه به راحتی توان استفاده از این خدمات را داشته باشند. لذا اگر شما نیز به دنبال انجام پروژه ارزان قیمت بررسی تراکنش‌های بانکی مشمول مالیات هستید و می‌خواهید از جریمه و اتهامات این حوزه در امان باشید، از خدمات بررسی مالیات بر تراکنش‌های بانکی کارمنتو استفاده کنید و پروژه خود را به ثبت برسانید تا متخصصان کارمنتو کار را به نحو احسن برای شما انجام دهند.

سوالات متداول

رسیدگی به تراکنش‌های بانکی به عهده کیست؟
سازمان امور مالیاتی مسئول رسیدگی به مالیات تراکنش‌های بانکی است.
میزان مالیات تراکنش‌های بانکی چگونه محاسبه می‌شود؟
میزان مالیات بر حسب نوع تراکنش، اسناد و مدارک و همچنین دلیلی که بابت ارائه مدارک به ممیز ارائه می‌دهید متفاوت است.
خدمات بررسی مالیات برای گردش حساب شامل چه مواردی می‌شود؟
این خدمات شامل: • بررسی موارد درخواستی ممیز مالیاتی و تطبیق آن با اسناد و مدارک موجود کارفرما • ارائه بهترین راه حل با توجه به اسناد و مدارک موجود • همکاری در جلسات دفاع مالیاتی مربوط به تراکنش‌های بانکی است.
تماس با 02149202020 داخلی 2

مطالب مرتبط با حوزه مالی و مالیاتی