بیمه دانشجویی تامین اجتماعی چیست؟

مدت مطالعه: 11 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 9 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تنها با کار کردن در شرکت‌ها و واحدهای خصوصی و دولتی می‌توانند مشمول بیمه شوند؛ در حالی که سازمان تامین اجتماعی در طول تحصیلات دانشگاهی هم طرح بیمه مخصوص به دانشجویان را ایجاد کرده است.

بر طبق این طرح، دانشجویان می‌توانند در حین ادامه تحصیل، برای خود سابقه بیمه داشته باشند؛ بنابراین اگر شما هم دانشجو هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات بیمه دانشجویی استفاده کنید.

البته بهره‌مندی از این مدل بیمه هم مانند طرح‌های دیگر، نیازمند شرایط و قوانین خاصی است که حتما باید بدانید. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم که برای آگاهی از تمامی موارد درباره بیمه دانشجویان تامین اجتماعی، در ادامه این مطلب از کارمنتو همراه ما باشید.

بنر تامین اجتماعی

بیمه دانشجویی تامین اجتماعی چیست؟

تمامی افراد مجبور هستند که حداقل 4 سال از عمر خود را صرف تحصیل در دانشگاه کنند. از طرفی با توجه به سخت بودن دروس دانشگاهی و شرایط دانشگاه‌ها، بسیاری از دانشجویان هم نمی‌توانند همزمان در کارگاه خاصی مشغول به کار باشند. بنابراین در حالت عادی، شاید بتوانند بعد از تحصیل خود، مشغول به کار شوند و مشمول بیمه قرار بگیرند.

همین موضوع سبب می‌شود که در این مدت، هزینه‌های درمان این افراد به صورت آزاد محاسبه شود. بنابراین در چند سال پیش، سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفت که طرح بیمه دانشجویی را برای این افراد به وجود بیاورد.

طرح بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، یکی از زیر مجموعه‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی است و در رده بیمه حرف و مشاغل آزاد قرار می‌گیرد. بر طبق این طرح، دانشجویان هم می‌توانند با پرداخت حق بیمه، در طول تحصیل خود از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

البته توجه کنید که بیمه دانشجویی تنها مربوط به امور درمانی نمی‌شود؛ چرا که پرداخت حق بیمه برای تمام دانشجویان در مقاطع مختلف و در دانشگاه‌های آزاد، دولتی و غیر انتفاعی، جزو سوابق بیمه آن‌ها قرار می‌گیرد.

شرایط ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

اگر می‌خواهید برای ثبت نام این مدل بیمه اقدام کنید، در ابتدا باید بدانید که شرایط بیمه دانشجویی چیست. البته با توجه به این که بیمه دانشجویی جزو بیمه‌های صاحبان حرف و مشاغل آزاد است، بیشتر شرایط آن هم مثل بیمه مشاغل آزاد است؛ اما با این تفاوت که دوران تحصیل دانشگاهی، جزو مشاغل محسوب نمی‌شود. مهمترین شرایط بیمه دانشجویی شامل موارد زیر می‌شود:

  • متقاضی باید حتما در یکی از دانشگاه‌های کشور ایران تحصیل کند.
  • برای دریافت بیمه دانشجویی، ارائه کارت دانشجویی معتبر ضروری است.
  • دانشجویان تحت پوشش خدمات درمانی به وسیله والدین هم می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه اضافی، از بیمه دانشجویی استفاده کنند.

نحوه ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

با توجه به اینترنتی شدن بیشتر کارهای اداری، ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی هم باید از طریق سامانه تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir انجام شود. البته امکان ثبت نام حضوری در مراکز تامین اجتماعی هم وجود دارد. بنابراین اگر شرایط لازم برای دریافت بیمه دانشجویی را دارید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا با ورود با سامانه، بایدبه حساب کاربری خود وارد شوید. بنابراین اگر رمز عبور حساب خود را ندارید، قبل از هر کار، باید از سامانه رمز را دریافت کنید.
  • نام کاربردی و رمز عبور را وارد کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • در منوی بالای صفحه، قسمت بیمه‌شدگان خاص را انتخاب کنید.
  • در پنجره بیمه‌شدگان خاص، گزینه فراگیر خانواده ایرانی را انتخاب کنید و به دنبال گزینه انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی باشید.
  • در صفحه جدید، قرارداد بیمه دانشجویی نمایش داده می‌شود. در این صفحه، باید گزینه مشاهده ضوابط و مقررات را انتخاب کنید.
  • تمامی قوانین و ضوابط ثبت نام بیمه دانشجویی را مطالعه کنید و در صورت موافقت، گزینه موافقم را فشار دهید.
  • بعد از انجام این مراحل، قرارداد بیمه دانشجویان تنظیم می‌شود و تنها نیاز به پرداخت حق بیمه دانشجویی دارد.
Please select another listing to show to avoid recursion.

مدارک لازم برای ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

ثبت نام بسیاری از بیمه‌های تامین اجتماعی تنها با داشتن مدارک زیاد و پیچیده انجام می‌شود؛ اما خوشبختانه برای ثبت نام بیمه دانشجویی، مدارک زیادی را نیاز ندارید و تنها موارد زیر برای این کار کافی است:

  • اصل و کپی شناسنامه دانشجو
  • اصل و کپی کارت ملی دانشجو
  • کارت دانشجویی معتبر
  • فرم کامل شده قبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

با داشتن این مدارک، می‌توانید برای ثبت نام بیمه دانشجویی اقدام کنید.

نحوه ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

نرخ بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

یکی از مهم‌ترین سوالات دانشجویان قبل از ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، آگاهی از نرخ این بیمه است. با توجه به این که هر کدام از دانشجویان، شرایط مالی خاصی برای خود دارند، بنابراین سه نوع نرخ بیمه دانشجویی برای این طرح در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نرخ حق بیمه دانشجویی 12 درصد

کمترین نرخ بیمه دانشجویی، 12 درصد است؛ اما باید بدانید که 2 درصد دیگر هم به عنوان سهم دولت به این میزان اضافه می‌شود. البته توجه کنید که با توجه به تعداد روزهای هر ماه، مبلغ شش ماه اول با شش ماه دوم سال برای تمامی نرخ‌ها متفاوت است.

  • نرخ حق بیمه دانشجویی 14 درصد:

هزینه بیمه دانشجویی با نرخ 14 درصد، جزو مبلغ‌های متعادل بین سه نرخ مشخص شده است. از طرفی میزان خدمات ارائه شده در این نرخ هم بین 12 و 18 درصد است. در این نرخ هم 14 درصد را فرد بیمه شده و 2 درصد دیگر را دولت پرداخت می‌کند.

  • نرخ حق بیمه دانشجویی 18 درصد

اگر می‌خواهید از بالاترین میزان خدمات بیمه دانشجویی تامین اجتماعی بهره‌مند شوید، نرخ 18 درصد را انتخاب کنید. هزینه این نرخ بیشتر از دو مورد قبلی است؛ ولی تمامی خدمات بیمه دانشجویی را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین توجه کنید که 2 درصد اضافه بر 18 درصد را هم دولت پرداخت می‌کند.

بیمه

درمورد بیمه دانشجویی و نحوه ثبت نام آن سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

نکات مهم در خصوص بیمه دانشجویی

برای آن که بتوانید به راحتی بیمه دانشجویی را دریافت کنید، لازم است که به نکات مهمی در این باره هم توجه داشته باشید. در ادامه به برخی از دغدغه‌های افراد برای دریافت بیمه دانشجویان تامین اجتماعی اشاره می‌کنیم:

1.سن بیمه‌شدگان:

یکی از مهم‌ترین نکات برای ثبت نام بیمه دانشجویی، سن متقاضی است. طبق قانون، دانشجویان 18 تا 50 سال می‌توانند از این طرح استفاده کنند. همچنین دانشجویان کمتر از 50 سال، برای دریافت بیمه دانشجویی، نیاز به سابقه پرداخت حق بیمه ندارند.

اما توجه کنید که دانشجویان بالای 50 سال، برای بهره‌مندی از انواع نرخ بیمه تامین اجتماعی، باید به اندازه حداقل معادل مازاد سنی نسبت به 50 سال، سابقه بیمه داشته باشند. مثلا اگر فرد قبلا سابقه 10 ساله بیمه داشته باشد، دیگر نیاز به رعایت شرط سنی ندارد.

2. چگونگی پرداخت حق بیمه دانشجویی:

برای پرداخت نرخ بیمه دانشجویی، لازم است که از طریق سامانه تامین اجتماعی اقدام کنید. البته امکان پرداخت حضوری برای بیمه دانشجویی هم وجود دارد؛ اما برای آسان‌تر شدن مراحل پرداخت، بهتر است که از طریق اپلیکیشن تامین من یا سامانه تامین اجتماعی پرداخت خورد را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه، تا پایان دو ماه بعد است.

3. افراد تحت تکفل:

شاید با خود فکر کنید که در بیمه دانشجویی، تنها فرد دانشجو می‌تواند از خدمات بیمه استفاده کند؛ اما یکی از مزایای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، امکان تحت تکلف گرفتن افراد دیگر است. به این صورت که دانشجویان می‌توانند با پرداخت حق بیمه دانشجویی، تمامی افراد خانواده خود را تحت تکلف قرار دهند.

مثلا خانم‌های دانشجو بیمه شده، می‌توانند فرزندان خود را تحت تکفل قرار دهند؛ اما در صورتی که همسر ایشان، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نباشد. از طرفی اگر همسر خانم دانشجو هم بیمه نباشد و بر اساس نظر کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی، از کار افتاده باشد یا این که بالای 60 سال داشته باشد، امکان قرارگیری تحت پوشش خانم را دارد. البته باید از نظر مالی هم تحت تکلف خانم قرار بگیرد.

همچنین اگر سن پدر و مادر دانشجو بالای 60 و 55 سال باشد و به تشخیص کمیسیون پزشکی سازمان، از کار افتادگی آن‌ها ثابت شود، می‌توانند تحت پوشش فرد بیمه‌شونده قرار بگیرند؛ اما در این مورد هم باید کفالت پدر و مادر بر عهده دانشجو باشد.

در این صورت، برای تمامی بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل، امکان استفاده از حق سرانه درمان و خدمات مراکز طرف قرارداد انواع بیمه تامین اجتماعی وجود دارد. از طرفی دانشجویانی که مستمری بازماندگان خود را دریافت می‌کنند هم می‌توانند از بیمه دانشجویی استفاده کنند و پرداخت حق بیمه، باعث قطع شدن مسمتری آن‌ها نمی‌شود.

4. معاینات پزشکی:

بیشتر دانشجویان، بیمه دانشجویی را تنها برای ایجاد سابقه در بیمه تامین اجتماعی دریافت می‌کنند؛ اما سوال این جا است که آیا بیمه دانشجویی مشمول خدمات درمانی می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که با پرداخت هزینه بیمه دانشجویی، می‌توانید از امکانات درمانی طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید.

فقط توجه داشته باشید که متقاضیان بیمه دانشجویی با نرخ 18 و14 درصد، باید حداکثر دو ماه بعد از انعقاد قرارداد، به پزشک معتمد سازمان تامین اجتماعی برای معاینه مراجعه کنند. همچنین تا زمانی که پزشک، از کارافتادگی دانشجو را تایید نکند، اجازه بهره‌مندی از بیمه 18 درصدی برای آن صادر نمی‌شود.

البته اگر متقاضی دو شرط زیر را داشته باشد، از معاینه پزشکی معاف می‌شود:

  • فرد تا 10 سال قبل از قرارداد بیمه، یک سال کامل هزینه بیمه دانشجویی را پرداخت کرده باشد.
  • فرد تا یک سال قبل از قرارداد هم سابقه پرداخت حق بیمه 90 روز کامل را داشته باشد.

بنابراین اگر دو نرخ 18 و 14 درصد را انتخاب کردید، حتما برای انجام معاینات پزشکی در موعد مقرر خود اقدام کنید؛ در غیر این صورت، بیمه دانشجویی تامین اجتماعی به شما تعلق نمی‌گیرد.

نکات ثبت نام بیمه دانشجویی

پوشش‌های بیمه دانشجویی

همانطور که ذکر کردیم، دانشجویان تحت پوشش بیمه دانشجویی، با پرداخت حق بیمه می‌توانند جدای سابقه بیمه، از خدمات درمانی مختلف استفاده کنند. اما باید بدانید که خدمات بیمه دانشجویی تامین اجتماعی بر اساس نوع بیمه متقاضی تعیین می‌شود. در ادامه خدمات هر سه نرخ بیمه را معرفی می‌کنیم:

  • پوشش نرخ بیمه 12 درصد

در این بسته، جدای از سابقه بیمه برای فرد متقاضی، امکان استفاده از تسهیلات درمانی مربوط به تامین اجتماعی وجود دارد. همچنین در صورت پرداخت حق بیمه 30 ساله حق بیمه، خدمات این بیمه شامل مسمتری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود؛ به این صورت که بعد از فوت هم مسمتری به بازماندگان تعلق می‌گیرد. (توجه کنید که منظور از پرداخت 30 ساله، تنها هزینه بیمه دانشجویی نیست و بیمه‌های دیگر هم جزو سابقه کنونی شما محسوب می‌شوند.)

  • پوشش بیمه نرخ 14 درصد

در این مدل از بسته بیمه دانشجویی، جدای از خدمات درمانی، تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی هم وجود دارد. به این صورت که حتی در صورت فوت فرد قبل از بازنشستگی، مسمتری به بازماندگان بیمه شده داده می‌شود.

  • پوشش بیمه نرخ 18 درصد

کامل‌ترین خدمات بیمه دانشجویی، در نرخ 18 درصدی ارائه می‌شود. خدمات بیمه در این پوشش، شامل تعهدات درمانی، بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی می‌شود. بنابراین اگر فرد در حین پرداخت حق بیمه، از کار افتاده شود، به آن مسمتری تعلق می‌گیرد.

چه مواردی تحت پوشش بیمه نامه دانشجویی قرار نمی‌گیرد؟

در حالت کلی، موارد تحت پوشش بیمه دانشجویی مشخص است؛ اما اگر می‌خواهید بدانید که چه خدماتی تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار نمی‌گیرند، باید موارد زیر را بدانید:

  • در بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، خدماتی از جمله هزینه پروتز و اروتز، کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد دوره بیماری یا بارداری، کمک هزینه سفر بیمار، هزینه کفن و دفن و دریافت بیمه بیکاری وجود ندارد.
  • همچنین لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید از خدمات بیمه برای مواردی مثل فوت در اثر حادثه، نقص عضو و از کار افتادگی در اثر حادثه، غرامت به علت از کار افتادگی بر اثر حادثه و از این قبیل موارد استفاده کنید، باید مشمول بیمه حوادث دانشجویی شوید. بنابراین در این مدل بیمه تامین اجتماعی، بیشتر به خدمات مربوط به بازنشستگی و مستمری پرداخته می‌شود.
Please select another listing to show to avoid recursion.

تاثیر بیمه دانشجویی تامین اجتماعی در سابقه بازنشستگی

اگر بخواهیم مهمترین مزایای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی را نام ببریم، باید به سابقه بازنشستگی فرد در آن اشاره کنیم. در حالت کلی، تمامی افراد از سن 18 سالگی نمی‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی یا خصوصی مشغول به کار شوند؛ بنابراین بسیاری از آن‌ها در زمان تحصیل، اصلا از بیمه خاصی بهره‌مند نیستند. از طرفی برخی دیگر هم مجبور به دریافت بیمه اختیاری می‌شوند؛ این در حالی است که قیمت بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، خیلی مناسب‌تر از برخی بیمه‌های دیگر است.

بنابراین کسانی که مشمول بیمه دانشجویی می‌شوند، می‌توانند از تعهدات بلند مدت سازمان تامین اجتماعی مانند بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی استفاده کنند.

از طرفی با توجه به این که هزینه‌های پرداخت شده در بیمه دانشجویی هم جزو سابقه بیمه فرد قرار می‌گیرند، بنابراین می‌توانند زودتر به دوران بازنشستگی و دریافت مسمتری دست پیدا کنند.

همچنین حتی اگر بعد از تحصیل خود در کارگاه خاصی مشغول به کار شدند، سابقه بیمه آنها محفوظ خواهد ماند. بر این اساس، دانشجویان می‌توانند تنها با پرداخت هزینه بیمه دانشجویی، بدون نیاز به کار کردن در شرکت‌ها، به افزایش سابقه بیمه خود بزرگی کمک کنند. البته اگر می‌خواهید از میزان مسمتری بازنشستگی بیمه دانشجویی آگاهی پیدا کنید، بخش زیر را با دقت مطالعه کنید:

نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی بیمه دانشجویی

با توجه به این که دوران تحصیل دانشجویان محدود است، بنابراین برای دریافت مسمتری، باید تا سن بازنشستگی، میزان قیمت بیمه دانشجویی تامین اجتماعی را پرداخت کرده باشید. با رسیدن سن بازنشستگی، مسمتری بازنشستگی بیمه دانشجویی با استفاده از فرمول زیر تعیین می‌شود:

مسمتری بازنشستگی= سال‌های پرداخت بیمه* متوسط هزینه دو سال آخر/ 30

بر این اساس، شما می‌توانید از مسمتری بازنشستگی دانشجویی خود استفاده کنید.

بررسی سایر نکات مهم و مزایای بیمه دانشجویی

جدای از موارد مهم درباره انواع نرخ بیمه، چگونگی پرداخت، پوشش های بیمه و محاسبه بیمه بازنشستگی دانشجویی، لازم است که به نکات مهم زیر هم توجه داشته باشید:

  • افراد مشمول بیمه دانشجویی، می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی هم پرداخت حق بیمه را تا سال بازنشستگی ادامه دهند.
  • در صورتی که مسمتری فوت همسر یا پدر را دریافت می‌کنید هم می‌توانید تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار بگیرید؛ اما فقط امکان دریافت 1 مسمتری برای شما وجود دارد.
  • استفاده از بیمه دانشجویی تنها برای افرادی است که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند؛ بنابراین نمی‌توانید برای خرید بیمه دانشجویی سال‌های گذشته تحصیل خود اقدام کنید.
  • بیمه دانشجویی تنها مخصوص دانشجویانی است که در دانشگاه‌های داخلی مشغول به تحصیل هستند. بنابراین برای دانشجویان خارج از کشور، بیمه ایرانیان خارج از کشور وجود دارد.
  • برای دانشجویان اتباع خارجی، امکان بهره‌مندی از بیمه دانشجویی وجود ندارد.
  • اگر دانشجو تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح یا بیمه خدمات درمانی قرار بگیرد، می‌تواند سابقه بیمه دانشجویی را انتقال دهد.
  • مقطع تحصیلی جزو شرایط بیمه دانشجویی نیست؛ بنابراین تمامی دانشجویان می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.
  • اجازه استفاده از بیمه دانشجویی برای افرادی که ترک تحصیل کرده‌اند، وجود ندارد.

بیمه دانشجویی؛ یک امتیاز برای استفاده از سال‌های دانشجویی به عنوان سابقه کار

شاید با خود بگویید چرا زمانی که تحت پوشش پدر یا همسر هستم، باید بیمه دانشجویی را انتخاب کنم؟ در پاسخ باید بگوییم که درست است شما در حال حاضر تحت پوشش پدر هستید و اتفاقا از خدمات درمانی هم استفاده می‌کنید؛ اما آیا سابقه بیمه خاصی برای شما ثبت می‌شود؟ قطعا این اتفاق در بیمه‌های تحت پوشش رخ نمی‌دهد.

بنابراین شما باید بیمه دانشجویی را به عنوان امتیاز برای سال‌های بعد نگاه کنید. زمانی که شما ثبت نام بیمه دانشجویی را انجام می‌دهید، علاوه بر این که از خدمات درمانی استفاده می‌کنید، باعث افزایش سابقه بیمه خود در آینده هم می‌شوید.

حتی جالب است بدانید که با وجود استفاده از خدمات درمانی و بیمه بازنشستگی دانشجویی، نیاز به پرداخت هزینه اضافه هم ندارید.

بیمه دانشجویی؛ یک امتیاز برای استفاده از سال‌های دانشجویی به عنوان سابقه کار

آیا تهیه بیمه دانشجویی، برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف یکسان است؟

در حال حاضر سه نوع دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی در کشور ایران وجود دارد که هر کدام از آن‌ها شرایط و ویژگی‌های خاصی دارند؛ اما شاید شما هم این سوال را داشته باشید که آیا شرایط دریافت بیمه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف، به شکل خاص تعیین می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم که نحوه ثبت نام تامین اجتماعی و استفاده تمامی دانشجویان در دانشگاه‌های حضوری و حتی غیر حضوری از بیمه دانشجویی، به یک صورت است. به این شکل که دانشجویان با پرداخت حق بیمه و انتخاب نرخ بیمه مورد نظر خود، می‌توانند از پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

جان کلام

استفاده از بیمه دانشجویی برای تمامی دانشجویان سراسر کشور، به عنوان امتیاز بسیار پر سود به شمار می‌رود؛ اما متاسفانه امروزه بیشتر دانشجویان نمی‌دانند که بیمه دانشجویی چیست و چه شرایطی دارد؟ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید برای دریافت این مدل بیمه اقدام کنید، حتما به سراغ مشاوره بیمه متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

در حال حاضر وکلا و مشاوران حقوقی مختلفی در زمینه بیمه و قانون کار فعالیت می‌کنند؛ اما بیشتر افراد به دلیل تعرفه‌های بالای مشاوره، ترجیح می‌دهند که به تنهایی مراحل دریافت بیمه دانشجویی را طی کنند.

این در حالی است که موارد مربوط به بیمه، قوانین و تبصره‌های زیادی دارد که حتما باید از آن‌ها سررشته داشته باشید. بنابراین ما در کارمنتو، با توجه به اهمیت مشاوره بیمه، امکان ارتباط تلفنی و آنلاین با قیمت مناسب را با مشاوران خبره فراهم کرده‌ایم.

بنابراین شما می‌توانید در سراسر کشور، با بهترین و متخصص‌ترین مشاوران بیمه و قانون کار ارتباط برقرار کنید و به راحتی مشمول بیمه دانشجویی و سایر بیمه‌های تامین اجتماعی شوید. در صورت تمایل به مشاهده خدمات این وبسایت، می‌توانید کلمه کارمنتو را جستجو کنید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین و تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

سوالات متداول درباره بیمه دانشجویی

1.چگونه بیمه دانشجویی بگیریم؟

تمامی افراد با سن 18 تا 50 سال، می‌توانند با داشتن مدارک خاصی مانند کارت دانشجویی معتبر، به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کنند و با پرداخت حق بیمه، مشمول این بیمه شوند.

2. بیمه دانشجویی جزو سوابق محسوب می‌شود؟

بله. تمامی ماه‌های پرداخت حق بیمه دانشجویی، جزو سوابق فرد در آینده محسوب می‌شود؛ حتی اگر فرد بعد از تحصیل، مشمول بیمه دیگری شود، باز هم این زمان جزو سوابق آن قرار می‌گیرد.

3. بیمه دانشجویی تامین اجتماعی چقدر است؟

نرخ بیمه دانشجویی بر اساس بسته‌های 12، 14 و 18 درصدی برای متقاصیان تعیین می‌شود. البته میزان خدمات هر کدام از بسته‌ها هم بر اساس نرخ آن‌ها افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

4. آیا کسانی که در حال حاضر دانشجو نیستند هم می‌توانند با پرداخت حق بیمه سال‌های تحصیلشان را به سوابق خود اضافه کنند؟

خیر. استفاده از بیمه دانشجویی، تنها برای افرادی است که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند. بنابراین امکان خرید بیمه دانشجویی سال‌های قبل، برای فرد متقاضی وجود ندارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 5 نظر

5 5
بیمه دانشجویی تامین اجتماعی چیست؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد