احراز هویت بیمه تامین اجتماعی از طریق فرم و کد مربوطه چگونه است؟

مدت مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 19 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

سازمان تامین اجتماعی به منظور رفاه متقاضیان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آن‌ها، سایت سازمان تامین اجتماعی را راه‌اندازی کرده است. تمامی متقاضیان برای ورود به این سامانه، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنند؛ اما این تنها راه برای ورود به سایت نیست.

تمامی افراد می‌توانند جدای از ارائه رمز ورود، دو مرحله احراز هویت را هم پشت سر بگذارند. به گزارش ایرنا، این احراز هویت، برای حفاظت از اطلاعات حساب کاربری بیمه‌شدگان است و برای جلوگیری از تهدیدات سایبری، اجرا می‌شود.

اما اگر شما هم می‌خواهید بدانید که نحوه احراز هویت در تامین اجتماعی چگونه است و مزایای این احراز هویت چیست، در ادامه این مطلب از کارمنتو همراه ما باشید.

بنر تامین اجتماعی

احراز هویت دو مرحله ای سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی چیست؟

سازمان خدمات غیر حضوری بیمه تامین اجتماعی، تمامی خدمات مربوط به بیمه‌شوندگان، کارفرمایان و مسمتری‌بگیران را در سایت تامین اجتماعی و اپلیکیشن تامین من، در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. همچنین افراد می‌توانند برای استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی، از طریق تلفن همراه و سیستم کامپیوتر اقدام کنند.

از طرفی با توجه به این که تمامی اطلاعات مالی و هویتی بیمه‌شوندگان در این سامانه وجود دارد، سازمان تامین اجتماعی نام کاربری و رمز عبور خاصی برای هر فرد تعیین کرده است. در واقع هر شخصی که قصد دسترسی به پورتال خود را دارد، باید در ابتدا رمز عبور مخصوص به خود را وارد کند.

اما مدتی است که سازمان تامین اجتماعی برای حفاظت بیشتر از اطلاعات، علاوه بر نام کاربری و رمز عبور، قابلیت جدید کد احراز هویت تامین اجتماعی را هم ایجاد کرده است.  کد مخصوص به احراز هویت تامین اجتماعی در زمان ورود به سایت، برای فرد بیمه شده ارسال می‌شود.

توجه کنید که بعد از انجام احراز هویت دو مرحله ای سامانه تامین اجتماعی، هیچ شخصی به غیر از شما نمی‌تواند با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب کاربری شما شود. این کار تنها در صورتی انجام می‌شود که کد مخصوص به احراز هویت تامین اجتماعی را وارد کند.

از طرفی باید بدانید که احراز هویت در تامین اجتماعی، برای بیمه‌شدگان، مسمتری‌بگیران و کارکنان ستادی، بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی، از روز سوم مهرماه سال جاری به تدریج شروع می‌شود. همچنین کارفرمایان هم از 2 آبان می‌توانند از  خدمات احراز هویت در این سامانه بهره‌مند شوند.

نحوه احراز هویت تامین اجتماعی چگونه است؟

با توجه به این که احراز هویت بیمه تامین اجتماعی، به تازگی اجرا شده است، بنابراین بیمه‌شدگان و کارفرمایان، سوالات زیادی درباره نحوه احراز هویت کارگران و کارفرمایان دارند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این قسمت، چگونگی انجام احراز هویت در سازمان تامین اجتماعی را به شما آموزش دهیم. مراحل انجام کار به شرح زیر است:

  • در ابتدا، برای احراز هویت کارفرما و کارگر، باید آدرس سایت تامین اجتماعی به آدرس tamin.ir را در مرورگر خود وارد کنید.
  • با انتخاب گزینه ورود، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر تا به حال رمز عبور خود را دریافت نکرده‌اید، حتما برای ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی اقدام کنید.
  • با فشار دادن گزینه عبور، پیامکی مبنی بر کد خاص، به شماره همراه فردی که در سامانه ثبت نام کرده است، ارسال می‌شود. این کد به منظور احراز هویت بیمه شده تامین اجتماعی است که باید در کادر مربوط به رمز، وارد کنید.

البته موارد قبلی، مربوط به نحوه احراز هویت تامین اجتماعی از طریق سایت است؛ اما اگر می‌خواهید از راه برنامه تامین اجتماعی من وارد پرتال خود شوید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا اپلیکیشن تامین من را نصب کنید و در صفحه ایجاد شده، روی گزینه بنفش رنگ برای ورود به حساب کاربری خود کلیک کنید.
  • در این مرحله باید نام کاربری و رمز عبور در زمان ثبت نام تامین اجتماعی در سامانه احراز هویت تامین اجتماعی را در کادرهای مشخص شده وارد کنید.
  • با وارد کردن رمز عبور اولیه، باید کد مخصوص را در فرم احراز هویت تامین اجتماعی وارد کنید. این کد به شماره همراه فردی که ثبت نام کرده است ارسال می‌شود و شخص تنها با این کد، می‌توانید احراز هویت کارگران تامین اجتماعی و کارفرما را انجام دهد.
بیمه

درمورد احراز هویت بیمه تامین اجتماعی سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

مزایای احراز هویت دو مرحله ای سامانه تامین اجتماعی چیست؟

همه ما رمزهای عبور انتخابی خود را به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای تامین امنیت اطلاعات خود می‌دانیم؛ اما در حال حاضر، با وجود سوء‌استفاده‌گران، حتی اگر یک نفر از رمز عبور شما آگاه شود، به راحتی می‌تواند با هویت جعلی به تمامی اطلاعات شما دست پیدا کند.

همچنین حتی ممکن است که در پرتال شما، بیمه خریداری کند و اصلا شما هم متوجه نشوید. بسیاری از افراد، انتخاب رمزهای سخت را عاملی برای جلوگیری از سوء‌استفاده می‌دانند؛ اما باز هم باید بدانید که رمز عبور، گزینه مناسبی برای حفظ امنیت اطلاعات شما در سامانه تامین اجتماعی نیست.

احراز هویت سازمان تامین اجتماعی، واقعا راه قوی‌تری نسبت به رمز عبور ساده است؛ اما اگر هنوز هم قصد استفاده از احراز هویت کارفرما و کارگر را ندارید، بهتر است که مزایای آن را مطالعه کنید:

  • بالا بردن امنیت اطلاعات: نکته مهم درباره احراز هویت دو مرحله‌ای، اطمینان از امنیت اطلاعات است. شاید شخصی بتواند از رمز عبور شما سوء استفاده کند؛ اما امکان سوء‌استفاده از کد احراز هویت بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد.
  • قابلیت استفاده برای کامپیوتر و تلفن همراه: زمانی که شما قابلیت احراز هویت دو مرحله ای سامانه تامین اجتماعی را فعال می‌کنید، امکان ورود به حساب کاربری از هر دو راه کامپیوتر و تلفن همراه وجود دارد.

آیا احراز هویت کارگر و کارفرما در روابط کار با تامین اجتماعی یکسان است؟

با توجه به این که سازمان تامین اجتماعی، انواع بیمه تامین اجتماعی را برای کارفرما و کارگر در نظر گرفته است، بنابراین بسیاری از افراد احراز هویت سازمان تامین اجتماعی را با احراز هویت در روابط کار یکسان می‌دانند. در حالی که این دو مورد، با یکدیگر متفاوت است.

در حال حاضر بسیاری از افراد در نقش کارفرما و کارگر، با یکدیگر مشکل پیدا می‌کنند و مجبور به شکایت هم می‌شوند. شکایت و اختلاف بین کارگر و کارفرما، در اداره کار و تعاون بررسی می‌شود. راه‌های احراز هویت کارگران و کارفرما برای سامانه اداره کار، در چند روش مختلف است.

اما سامانه اداره کار هم برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه افراد، امکان شکایت سیستمی را هم برای متقاضیان به وجود آورده است. تمامی افرادی که قصد ورود به این سامانه را دارند، باید احراز هویت شوند. احراز هویت در این سامانه هم به صورت اینترنتی است.

اما باید بدانید که نحوه احراز هویت تامین اجتماعی متفاوت است. در این شرایط، افراد برای ورود به سامانه تامین اجتماعی، باید کد مخصوص به احراز هویت را در قالب پیام کوتاه دریافت کنند.

برای آگاهی از چگونگی احراز هویت تامین اجتماعی، به کدام مرکز مراجعه کنیم؟

استفاده از قابلیت احراز هویت تامین اجتماعی، یکی از امتیازات جدیدی است که سازمان تامین اجتماعی برای متقاضیان خود ایجاد کرده است. بر این اساس، افراد می‌توانند با خیال راحت، انواع بیمه موجود در تامین اجتماعی را برای خود و افراد تحت تکفل خود، تهیه کنند.

اما با توجه به این که فرم احراز هویت تامین اجتماعی به تازگی برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است، بنابراین بهتر است که برای نحوه فعال‌سازی آن، از مشاوران بیمه و قانون کار مشورت بگیرید.

البته اگر نگرانی بابت هزینه زیاد مشاوران به صورت فیزیکی را دارید، می‌توانید از گروه مشاوره تلفنی و آنلاین کارمنتو، مشاوره دریافت کنید. مشاوران این وبسایت، در تمامی 7 روز هفته و در 24 ساعت روز، در دسترس هستند و از شما پشتیبانی می‌کنند.

همچنین جدای از احراز هویت کارگران تامین اجتماعی، اگر قصد آگاهی از شرایط و قوانین دریافت انواع بیمه تامین اجتماعی را دارید، امکان چت آنلاین با پشتیبان هم برای شما فراهم است.

دقت کنید که با وجود 11 حوزه و 31 حوزه مختلف در وبسایت کارمنتو، حتما با کمک یکی از 350 مشاور برتر کشور در این گروه، می‌توانید به سوالات خود پاسخ دهید.

آیا احراز هویت کارگر و کارفرما در روابط کار با تامین اجتماعی یکسان است؟

سخن پایانی

با وجود مزایای کاربردی احراز هویت بیمه تامین اجتماعی، بهتر است که تمامی متقاضیان از این قابلیت استفاده کنند. البته دانستن نحوه احراز هویت تامین اجتماعی، یکی از اطلاعاتی است که باید بدانید. هر شخصی که قصد انجام کارهای بیمه‌ای داشته باشد، با ده‌ها قانون و تبصره مختلف روبه‌رو می‌شود.

بنابراین وبسایت کارمنتو، پلتفرم جامع ویژه مشاور و کارفرما را برای آسان‌تر کردن آگاهی از این قوانین، فراهم کرده است. به این ترتیب که شما با پرداخت هزینه معقول برای مشاوره و شارژ کیف پول الکترونیکی، می‌توانید با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا، کارهای خود از جمله نحوه احراز هویت کارگران و کارفرمایان را  انجام دهید. البته دقت داشته باشید که به هر فرد، شارژ اولیه رایگان هم تعلق می‌گیرد.

همچنین اگر از بابت محرمانه بودن اطلاعات خود نگران هستید، باید بدانید که مشاوران کارمنتو، تمامی اطلاعات را به صورت امن حفظ و نگهداری می‌کنند.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 4 نظر

5 4
احراز هویت بیمه تامین اجتماعی از طریق فرم و کد مربوطه چگونه است؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد