برنامه تامین اجتماعی من برای آیفون و اندروید چگونه دانلود و نصب می شود؟

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 20 آذر 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

امروزه افراد ترجیح می‌دهند که به جای صرف وقت، انرژی و هزینه برای مراجعه حضوری به اداره‌ها و سازمان‌های دولتی، کارهای خود را غیر حضوری انجام دهند. از طرفی جدای از کارهای اداری و مهم، روز به‌روز از تعداد افرادی که حتی برای خرید مهم‌ترین مایحتاج زندگی خود به فروشگاه‌های حضوری می‌روند، کمتر از قبل می‌شود.

خب طبیعی است که افراد راه آسان‌تری را برای خرید کردن انتخاب کنند. قطعا تجارت الکترونیک، خیلی بهتر از درگیری با مشتریان و متقاضیان مختلف است. همین موضوع سبب شده است که سازمان تامین اجتماعی هم برای آسان‌تر کردن کار کارکنان خود و رفاه متقاضیان، برنامه تامین اجتماعی من را برای انجام امور بیمه در نظر بگیرد.

بر این اساس افراد با نصب برنامه اپلیکیشن تامین اجتماعی من، می‌توانند به جای معطل ماندن در صف طولانی کارگزاری‌های بیمه، به راحتی از طریق اپلیکیشن مخصوص به سازمان بیمه تامین اجتماعی، تمامی کارهای مربوط به بیمه را انجام دهند.

این اپلیکیشن، امکانات و ویژگی‌های مختلفی دارد که هر بیمه شده می‌تواند متناسب با نیاز خود از آن‌ها استفاده کند. بنابراین اگر می‌خواهید با ویژگی‌ها و راهنمای کار با نرم افزار بیمه تامین اجتماعی آشنا شوید، در ادامه این مطلب از کارمنتو همراه ما باشید.

بنر تامین اجتماعی

نرم افزار تامین اجتماعی برای چه افرادی مناسب است؟

سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمان‌های ارائه‌کننده انواع بیمه در ایران است که خدمات مختلفی مانند پرداخت حق بیمه، استعلام سوابق بیمه و فیش حقوقی مسمتری‌بگیران را برای متقاضیان خود فراهم کرده است. افراد می‌توانند از سه راه حضوری، سامانه تامین اجتماعی و نرم افزار تامین اجتماعی، به امور مربوط به بیمه خود رسیدگی کنند.

اما اگر دغدغه این را دارید که نرم افزار بیمه سازمان تامین اجتماعی برای چه کسانی مناسب است، باید بگوییم که تمامی کاربران می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. فرقی ندارد که در جایگاه بیمه شده، کارفرما یا مسمتری بگیر قرار دارید؛ چرا که خدمات این اپلیکیشن برای تمامی کاربران به صورت یکسان ارائه می‌شود. البته با توجه به این که هر کدام از افراد شرایط خاص خود را دارند، نحوه استفاده هر کدام از برنامه تامین اجتماعی متفاوت است.

چه پیش شرطی برای استفاده از برنامه تامین اجتماعی وجود دارد؟

درست است که نرم افزار بیمه تامین اجتماعی به تمامی کاربران خدمت‌رسانی می‌کند؛ اما باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این نرم‌افزار، باید در ابتدا اقدامات اولیه را هم انجام دهید. همه افراد برای بهره‌مندی از خدمات ویژه تامین اجتماعی من اپلیکیشن، باید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشند.

برای ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی، لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا سامانه تامین اجتماعی را در مرورگر خود جستجو کنید.
  • در پنجره باز شده، اطلاعات هویتی اولیه خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که شماره همراه وارد شده، باید به نام شخص بیمه شده باشد.
  • در مرحله بعدی، اطلاعات کامل هویتی را وارد کنید.
  • برای ورود به سامانه تامین اجتماعی، باید گذرواژه انتخابی خود را متناسب با فرمت خاصی مشخص کنید.
  • در مرحله آخر، اطلاعات را تایید می‌کنید و در نهایت، مراحل ثبت نام کامل می‌شود.

نحوه دانلود برنامه تامین اجتماعی من برای اندروید و آیفون چگونه است؟

یکی از سوالات کاربران، چگونگی دانلود برنامه تامین اجتماعی من است؛ چرا که این برنامه، شامل تمامی اطلاعات مهم بیمه‌شوندگان است و امنیت دانلود آن برای متقاضیان اهمیت دارد. در حالت کلی شما می‌توانید از چند راه مختلف برای دانلود نرم افزار بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید. اما با توجه به این که سیستم عامل‌های تلفن‌های همراه با هم متفاوت است، بنابراین برای دانلود هر کدام از نسخه‌های برنامه تامین من، باید به صورت خاصی اقدام کنید که در زیر هر کدام را توضیح می‌دهیم:

1.نحوه دانلود برنامه تامین اجتماعی اندروید:

اگر به اینترنت دسترسی دارید، بهترین راه برای دانلود این اپلیکیشن، مراجعه به سایت رسمی تامین اجتماعی است. اگر در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید، با ورود به سایت تامین اجتماعی می‌توانید گزینه دریافت اپلیکیشن کلیک کنید.

سپس لینک مستقیم دانلود نرم افزار تامین اجتماعی من اندروید را کلیک کنید و مراحل دانلود اپلیکیشن را پشت سر بگذارید. همچنین روش دیگر هم برای دانلود نرم افزار بیمه تامین اجتماعی اندروید، از طریق برنامه بازار است.  به این صورت که باید نام نرم افزار را در بازار جستجو و دانلود کنید.

2.نحوه دانلود برنامه تامین اجتماعی من برای آیفون:

چگونگی دانلود نرم افزار تامین اجتماعی برای کاربرانی با سیستم عامل تلفن همراه ios، متفاوت‌تر از سیستم عامل اندروید است. در سایت تامین اجتماعی، فایل مستقیم برای دانلود نرم افزار بیمه تامین اجتماعی برای ایفون وجود ندارد.

بنابراین دارندگان گوشی‌های آیفون باید از نسخه تحت وب تامین اجتماعی من استفاده کنند. بنابراین اگر شما هم تلفن همراه آیفون دارید، باید یه سایت تامین اجتماعی مراجعه کنید.

سپس قسمت دریافت اپلیکیشن را فشار دهید و به دنبال گزینه نسخه دانلود گوشی‌های آیفون با سیستم عامل ios باشید. توجه کنید که برای تلفن‌های همراه ایفون امکان دانلود برنامه تامین اجتماعی من برای ایفون از طریق نرم‌افزارهایی مثل پلی‌استور یا گوگل پلی هم وجود ندارد. بنابراین حتما باید از طریق سایت تامین اجتماعی اقدام کنید.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که نسخه وب اپلیکیشن برنامه تامین اجتماعی چه تفاوتی با لینک‌های دیگر چیست؟ در واقع مهمترین وجه تمایز بین این دو مورد، در نوع استفاده آن‌ها به صورت آنلاین و آفلاین است.

کاربرانی که از نسخه تحت وب نرم افزار تامین اجتماعی من استفاده می‌کنند، باید حتما به اینترنت دسترسی داشته باشند. این در حالی است که برای استفاده از نسخه نصب شده این اپلیکیشن روی تلفن همراه، نیازی به دسترسی مستقیم به اینترنت وجود ندارد. البته ناگفته نماند که در نهایت کلیه امور مربوط به بیمه، با وجود اینترنت انجام می‌شود.

دانلود و نصب دانلود برنامه تامین اجتماعی من برای اندروید و آیفون

نحوه نصب نرم افزار تامین اجتماعی من چگونه است؟

بعد از دانلود این نرم‌افزار، نوبت به نصب آن روی تلفن همراه می‌رسد. البته قبل از این که مراحل نصب برنامه تامین اجتماعی من را معرفی کنیم، باید بدانید که مهمترین مجوز برای استفاده از برنامه تامین اجتماعی، داشتن حساب کاربری است.

بیمه‌شدگانی که قصد نصب نرم افزار بیمه تامین اجتماعی را دارند، باید با مراجعه به سایت تامین اجتماعی، در ابتدا حساب کاربری خود را به صورت غیر حضوری تشکیل دهند. سپس در صورت انجام ثبت نام تامین اجتماعی در سایت، باید مراحل زیر را برای نحوه نصب نرم افزار بیمه تامین اجتماعی طی کنند:

  • در مرحله اول بهتر است که برای دانلود و نصب نرم افزار، از طریق لینک مستقیم سامانه اقدام کنید و نسخه مربوط به سیستم عامل خود را انتخاب کنید.
  • بعد از تکمیل روند دانلود، باید فایل را باز کنید و روی گزینه install کلیلک کنید. بعد از گذشت چند ثانیه، نسخه مناسب برای نرم افزار تامین اجتماعی من روی سیستم شما نصب می‌شود.
  • با توجه به راهنمای نصب نرم افزار بیمه تامین اجتماعی، شما می‌توانید از دو راه مختلف وارد نرم افزار بیمه تامین اجتماعی شوید. در روش اول کاربر باید با وارد کردن کد ملی، وارد حساب کاربری سامانه خدمات غیر حضوری خود شود. همچنین در روش دوم هم امکان ورود به نرم‌افزار از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند برای بیمه‌شدگان وجود دارد.
  • در مرحله بعدی، کاربر باید نوع کاربری خود را تعیین کند. در راهنمای نرم افزار بیمه تامین اجتماعی، سه کاربری مختلف بیمه شده، کارفرما و مستمری‌بگیر وجود دارد. هر شخصی متناسب با نیاز خود، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کند و بعد از آموزش کار با نرم افزار بیمه تامین اجتماعی، از خدمات آن بهره‌مند شود.
بیمه

درمورد برنامه تامین اجتماعی من سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

راهنمای کار با نرم افزار بیمه تامین اجتماعی

نرم افزار بیمه تامین اجتماعی، تقریبا تمامی خدمات مربوط به بیمه و درمان تامین اجتماعی را به متقاضیان خود ارائه می‌دهد. بنابراین هر شخصی می‌تواند در کمترین زمان شما را به هدف خود برساند.

همچنین با وجود کاربری آسان اسم نرم افزار بیمه تامین اجتماعی، تمامی افراد با تخصص‌های مختلف، امکان استفاده از آن را دارند. اما با این وجود، شاید همه افراد از ویژگی‌ها و امکانات این نرم‌افرار آگاهی نداشته باشند. بنابراین در ادامه، راهنمای نرم افزار بیمه تامین اجتماعی را ارائه می‌دهیم:

امکانات اپلیکیشن تامین اجتماعی دیجیتال چیست؟

بعد از نصب برنامه تامین اجتماعی من، صفحه اصلی با عنوان استعلام خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی به شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه، چند بخش مختلف وجود دارد که شامل تمامی خدمات نرم افزار تامین اجتماعی می‌شود.

هر شخصی باید متناسب با نیاز خود، نوع کاربری خود را در قسمت استعلام خدمات غیر حضوری انتخاب کند. بنابراین اگر تمامی قسمت‌های این صفحه را در ادامه بدانید، قطعا راحت‌تر با آن کار می‌کنید:

  1. بیمه شدگان

در بخش اول از آموزش کار با نرم افزار بیمه تامین اجتماعی، باید قسمت بیمه‌شدگان را معرفی کنیم. برای استفاده از خدمات بیمه‌شدگان، باید اطلاعات خاصی از جمله کد بیمه، گذرواژه و تلفن همراه خود را وارد کنید و سپس روی گزینه استعلام ضربه بزنید. با این کار، استعلام اطلاعات بیمه‌ای آسان‌تر می‌شود.

البته تنها کسانی که قبلا در سامانه مشاهده سوابق تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از استعلام نرم افزار تامین اجتماعی من اندروید استفاده کنند. البته برای کاربرانی که هنوز عضو سامانه نیستند، گزینه ثبت نام سامانه مشاهده سوابق در پایین صفحه اپلیکیشن وجود دارد.

  1. کارفرمایان

اگر به عنوان کارفرما قصد استفاده از خدمات برنامه بیمه تامین اجتماعی دارید، باید گزینه کارفرمایان را انتخاب کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز در این قسمت را تکمیل کنید و استعلام بدهی‌ها را ببینید. البته در این بخش هم باید کارفرما قبلا در سامانه ارسال غیر حضوری ثبت نام کرده باشد یا این که از گزینه ثبت نام پرتال کارفرمایان در پایین صفحه نرم افزار برای این کار اقدام کنید.

  1. پرداخت حق بیمه

یکی از بهترین امکانات دانلود برنامه تامین اجتماعی من برای کامپیوتر، امکان پرداخت حق بیمه‌های مختلف است. در این بخش، شما می‌توانید بیمه مورد نظر خود را انتخاب کنید و حق بیمه مربوط به خود را پرداخت کنید.

  1. پرسش و پاسخ

اکثر کاربران درباره انواع بیمه‌ها سوالات مختلفی دارند؛ از همین رو در نرم افزار بیمه تامین اجتماعی، قسمت پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است. بر این اساس، شما می‌توانید پاسخ تمامی سوالات خود را درباره انتقال سوابق، بیمه بیکاری، کمک برداری، غرامت دستمزد بیماری، حوادث ناشی از کار و دفترچه درمانی را در این قسمت مشاهده کنید.

  1. راهنمای مراکز

شما می‌توانید با دانلود برنامه تامین اجتماعی من، همه شماره تلفن‌های مورد نیاز از جمله معاونت درمان و معاونت اداری و مالی را مشاهده کنید.

آیا در نرم افزار بیمه تامین اجتماعی، امکان دسترسی به مشاور هم وجود دارد؟

در نرم افزار بیمه تامین اجتماعی من اندروید، تمامی کارهای مخصوص به بیمه انجام می‌شود؛ اما امکان دسترسی به مشاور بیمه وجود ندارد. اما اگر می‌خواهید با مشاور متخصص بیمه به صورت تلفنی و انلاین ارتباط داشته باشید، می‌توانید روی کمک تیم کارمنتو حساب کنید. در این وبسایت، امکان دریافت مشاوره متنی رایگان وجود دارد؛ اما به صورت تلفنی، باید هزینه معقولی را متناسب با نرخ بازار پرداخت کنید. همچنین می‌توانید از کیف پول الکترونیکی استفاده کنید و به مرور آن را شارژ کنید.

توجه داشته باشید که در 7 روز هفته و در 24 ساعت، امکان پاسخگویی مشاوران و چت آنلاین با آن‌ها فراهم است. از طرفی کارمنتو با بیش از 350 مشاور برتر کشور همکاری دارد؛ از همین رو شما می‌توانید از آن‌ها برای نحوه نصب نرم افزار بیمه تامین اجتماعی نیز کمک بگیرید.

سخن پایانی

یکی از بهترین سرویس‌ها برای خدمات غیر حضوری بیمه، نرم افزار بیمه تامین اجتماعی برای آیفون و اندروید است. این اپلیکیشن قسمت‌های مختلفی دارد که متناسب با نیاز هر کدام از کاربران است. البته اگر شما هم سوال خاصی درباره تامین اجتماعی من اپلیکیشن  یا دیگر موارد مربوط به بیمه دارید، می‌توانید از جدیدترین تکنولوژی دنیا در وبسایت کارمنتو استفاده کنید.

کارمنتو پلتفرم جامع برای کارفرما و مشاور دارد و امکان برقراری ارتباط در همه جای ایران را هم فراهم می‌کند. از طرفی اگر دغدغه امنیت اطلاعات خود را دارید، کارمنتو این نگرانی را برای شما برطرف می‌کند و امنیت را در اولویت کار خود قرار می‌دهد.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین و تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 2 نظر

3 2
برنامه تامین اجتماعی من برای آیفون و اندروید چگونه دانلود و نصب می شود؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد