انواع بیمه تامین اجتماعی چیست؟ نرخ هر یک چقدر است؟

مدت مطالعه: 11 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 9 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

 همانطور که افراد برای ادامه زندگی به پول و سرمایه نیاز دارند، به همان اندازه یا حتی بیشتر از آن باید به حفظ سلامت جسم و روح خود هم توجه کنند. از طرف بدن افراد با افزایش سن، دچار بیماری‎های مختلف می‌شود که امکان کار کردن را از آن‌ها می‌گیرد. اما اگر می‌خواهید در جوانی، رفاه نسبی خود در کهن سالی را تصمین کنید، باید به دنبال دریافت بیمه تامین اجتماعی باشید.

امروزه مدیران شرکت‌ها موظف به پرداخت حق بیمه برای کارمندان خود هستند؛ اما موضوع این جا است که تامین اجتماعی چند نوع بیمه دارد؟ بیمه تامین اجتماعی دارای انواع مختلفی است که در شرایط مخلتلف به افراد تعلق می‌گیرد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله از کارمنتو، انواع بیمه سازمان تامین اجتماعی را به شما معرفی کنیم.

بنر تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی چیست؟

با توجه به ضعیف شدن قوه جسمانی افراد در زمان بازنشستگی، امکان کار کردن از آن‌ها گرفته می‌شود؛ از همین رو افراد برای گذران امور زندگی خود، نیاز به مستمری دارند. همین موضوع، مفهوم بیمه تامین اجتماعی را ارائه می‌کند.

به بیان دیگر، بیمه تامین اجتماعی، تمامی حقوق بیمه‌گذار را تضمین می‌کند و با ارائه مستری و خدمات رفاهی و درمانی، به آن‌ها کمک‌رسانی می‌کند. بر این اساس، هر فردی که کد بیمه داشته باشد و نام آن در بیمه شرکت یا سازمان حقوقی ثبت شده باشد، از انواع بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شود.

شرایط و انواع بیمه تامین اجتماعی

با توجه به این که افراد در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند یا موقعیت خاصی برای خود دارند، شرایط و انواع بیمه تامین اجتماعی مختلفی ایجاد شده است که این افراد نحوه دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی را نیز باید بدانند. در ادامه می‌توانید با بیمه‌های مختلف در تامین اجتماعی آشنا شوید:

1.بیمه اجباری

هر فردی که در شرکت، اداره، فروشگاه، کارخانه یا هر نوع محل کار دیگری با دریافت دستمزد مشغول به کار باشد، باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرد. این بیمه را باید کارفرما پرداخت کند؛ در غیر این صورت کارفرما جریمه می‌شود.

حق بیمه اجباری به صورت اشتراکی کارفرما و کارگر است. به این صورت که درصد های بیمه تامین اجتماعی برای بیمه اجباری کارگر 7 درصد و کارفرما 23 درصد است.

2. بیمه اختیاری

اگر شما تحت پوشش هیچ بیمه خاصی نیستید، تنها با ثبت نام در سازمان تامین اجتماعی، می‌توانید تحت پوشش یکی از انواع حق بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرید. خدمات این بیمه شامل موارد درمانی، بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی می‌شود.

این افراد با پرداخت حق بیمه در تاریخ مشخصی از ماه و با شرایط خاصی، می‌توانند از بیمه اختیاری تامین اجتماعی استفاده کنند. حق بیمه پرداخت شده برای این مدل بیمه، 27 درصد از حقوق توافق شده است.

3. بیمه بیکاری

بیمه بیکاری هم یکی از زیر مجموعه‌های بیمه اجباری است؛ زیرا تمامی کارمندان بیمه شده در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، می‌توانند از این بیمه استفاده کنند. زمانی که فرد کار و شغل خاصی نداشته باشد، این بیمه را دریافت می‌کند؛ البته فرد باید به صورت غیر ارادی شغل نداشته باشد.

بر این اساس، میزان حقوق بیکاری حدود 55 درصد از دستمزد عادی افراد است و در صورت متاهل بودن، 10 درصد به آن اضافه می‌شود. دریافت بیمه بیکاری، ملزم به داشتن شرایط خاصی است که باید به طور کامل آن‌ها را بررسی کنید.

4. بیمه دانشجویی

یکی دیگر از انواع بیمه های تامین اجتماعی، مربوط به بیمه دانشجویی می‌شود. این بیمه با هدف تضمین آینده شغلی دانشجویان قرار داده شده است. به این صورت که هر دانشجویی پس از اتمام دوره درسی خود، با سابقه 4 ساله بیمه، می‌تواند در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شود.

طرح‌های مختلفی برای تعیین بیمه دانشجویی وجود دارد که متناسب با بودجه آن‌ها تعیین میشود. مثلا دانشجویان می‌توانند از نرخ 14 درصد، 16 درصد و 20 درصد بیمه دانشجویی استفاده کنند. همچنین دو درصد از سهم بیمه هم بر عهده دولت است.

5. بیمه زنان خانه دار

یکی از بهترین نوع بیمه تامین اجتماعی، مربوط به زنان خانه‌دار می‌شود. بر این اساس، زنان و دختران خانه دار که در شرکت خاصی مشغول به کار نیستند، می‌توانند با داشتن شرایط خاصی، خود را بیمه کنند. به این صورت که زنان متناسب با نوع درخواست خود، از سه بسته زیر برای بیمه زنان خانه دار استفاده کنند:

  • حمایت بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی، 14 درصد
  • بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی، 16 درصد
  • حمایت بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی، 20 درصد
Please select another listing to show to avoid recursion.

6. بیمه پدیدآورندگان، نویسندگان کتاب و هنرمندان

هنرمندان و نویسندگان، جامعه بزرگی را در کشور ایران به وجود می‌آورند. بنابراین یکی دیگر از انواع بیمه تامین اجتماعی، مربوط به هنرمندان پدیدآورندگان می‌شود. البته شرایط دریافت این مدل از بیمه، خاص است و به همه هنرمندان هم تعلق نمی‌گیرد.

میزان نرخ این بیمه، 18 درصد است که 10 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند و 8 درصد دیگر بر عهده هنرمند است. بنابراین می‌توان این بیمه را یکی از ارزان ترین بیمه تامین اجتماعی هم معرفی کنیم.

7. نویسندگان و هنرمندان مشمول یارانه

برای آن دسته از هنرمندانی که مشمول یارانه هستند هم نرخ 18 درصدی وجود دارد؛ اما تفاوت آن با هنرمندان بدون یارانه در درصد های بیمه تامین اجتماعی است. به این صورت که 8 درصد آن را هنرمند پرداخت می‌کند و 10 درصد دیگر، از هدفمندی یارانه پرداخت می‌شود.

8.  مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

افرادی که نیاز به کمک برای امورات زندگی خود دارند، می‌توانند از این نوع در انواع درصدهای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند؛ چرا که بیشتر پرداخت حق بیمه، بر عهده کمیته امداد امام خمیتی است.

خدمات این بیمه برای بازنشستگی، از کار افتادگی، درمان و فوت است. همچنین سه مدل بسته برای این طرح وجود دارد که شامل طرح‌های مشاغل آزاد، بیمه زنان سرپرست خانوار و مددجویان صندوق بیمه روستاییان و عشایر می‌شود. نرخ پرداخت این حق بیمه، 10.27 درصد از هدفمندی یارانه‌ها کمتیه امداد امام خمینی است.

9.  بیمه حرف و مشاغل آزاد

بیمه مشاغل آزاد مربوط به افرادی با شغل آزاد و غیر دولتی است. بر این اساس، تمامی رانندگان، کارفرمایان بیمه تامین اجتماعی، بنایان و دیگر مشاغل مشمول دریافت بیمه آزاد، می‌توانند از این طریق اقدام کنند. انواع درصدهای بیمه تامین اجتماعی شامل سه بسته 12 درصد، 14 درصد و 18 درصد ارائه می‌شود و بر اساس حداقل دستمزد سال تعیین می‌گردد.

مقایسه انواع بیمه تامین اجتماعی

10. مددجویان مشمول یارانه

آن دسته از مددجویانی که به دنبال استفاده از انواع درصد بیمه تامین اجتماعی هستند، باید به سراغ این مدل بیمه بروند. درصدهای موجود برای این بیمه، شامل 14، 16 و 20 درصد می‌شود.

همچنین مقدار پرداختی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، با افراد زیر پوشش بهزیستی فرق دارد. مثلا برای پرداخت حق سهم بهزیستی نسبت به دسته‌های مختلف، افراد باید به ترتیب 2، 4 و 8 درصد را پرداخت کنند و مابقی، برعهده هدفمندی یارانه‌ها است.

11. کارآفرینان بنیاد شهید

بیمه تامین اجتماعی برای ایثارگران و مجریان شاهد طرح‌های کارآفرینی، امکان دریافت خدمات بازنشستگی را ایجاد کرده است. بنابراین، تسهیلات رفاهی و درمانی برای فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان کارآفرین تنظیم می‌شود.

همچنین برای خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان هم می‌توانند با توجه به جدول هزینه انواع بیمه تامین اجتماعی، مبلغ مورد نیاز را پرداخت کنند. در نتیجه از تسهیلات این بیمه بهره‌مند می‌شوند.

12. زنان سرپرست خانوار مشمول یارانه

برای آن دسته از خانم‌هایی که مسئولیت سرپرستی خانواده را بر دوش دارند، این بیمه لحاظ شده است. بنابراین خانم با توجه به شرایط مورد نیاز، می‌تواند از سه نرخ 12، 14 و 18 درصد مانند نرخ انواع بیمه بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شود.

در نرخ 12 درصد، تعهدات بازنشستگی، در نرخ 14 درصد بازنشستگی و فوت و در نرخ 18 درصد، بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت وجود دارد.

13. مربی مهدکودک خود مالک مشمول یارانه

این مورد مربوط به مربی‌های مهد کودک می‌شود؛ چرا که این افراد روزانه با جان و سلامتی کودکان سروکار دارند. بنابراین در صورت بروز خسارت، می‌توانند از خدمات بیمه استفاده کنند. این بیمه هم در سه درصد 14، 16 و 20 ارائه می‌شود و شرایط خاص خود را دارد.

14. بیمه شاغلین کسب وکار خانگی

برخی از افراد از طریق مشاغل خانگی، کسب درآمد می‌کنند؛ از همین رو برای این دسته هم بیمه در نظر گرفته شده است. البته دریافت این بیمه، نیاز به شرایط سنی خاصی دارد. همچنین نرخ های 14، 16  20 درصد برای بازنشستگی، بازنشستگی و فوت و در نهایت بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار تلفنی آنلاین در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

15. بیمه نخبگان و استعدادهای برتر

برای حفاظت و تضمین آینده نخبگان و استعدادهای برتر، این بیمه در بین انواع بیمه های تامین اجتماعی ایجاد شده است. پرداخت حق بیمه در این نوع، بر عهده بنیاد نخبگان و استعدادهای برتر است.

16. بیمه کارگران باربر

بیمه باربری برای افرادی است که در شرکت‌های حمل‌ونقل کار می‌کنند. در این بیمه، بیمه‌گر با دریافت مبلغی از بیمه گذار، خسارت‌های احتمالی را جبران می‌کند. بنابراین اگر در طول مسیر حمل و نقل، خسارتی به بار وارد شود، فرد بیمه گذار با استفاده از بیمه آن را جبران می‌کند.

Please select another listing to show to avoid recursion.

17. بیمه خادمین ثابت مساجد

برای خادمین ثابت که حق بیمه دارند، این نوع کاربرد دارد. سازمان تامن اجتماعی برای خادمین ثابت مساجد، نرخ حق بیمه را 27 درصد تعیین می‌کند. البته 20 درصد از آن را دولت پرداخت می‌کند. بنابرابن این مدل، یکی از کم هزینه ترین بیمه تامین اجتماعی شناخته می‌شود.

18. بیمه خادمین ثابت مساجد فاقد کمک دولت

در برخی از مساجد، دولت به خادمین برای پرداخت بیمه کمک نمی‌کند؛ از همین رو این خادمین باید تمامی 27 درصد مشخص شده در جدول نرخ انواع بیمه تامین اجتماعی را خود پرداخت کند.

19. بیمه صیادان و زنبورداران مشمول یارانه

به طور کلی تمامی صیادان دارای کارت معتبر صیادی از شیلات هستند و از دیگر بیمه‌ها استفاده نمی‌کنند، از این بیمه بهره‌مند می‌شود. همچنین زنبورداران هم با داشتن پروانه فعالیت از اداره جهاد کشاورزی و اتحادیه زنبوداری هستند هم جزو این دسته از مشمولان بیمه قرار می‌گیرند. میزان نرخ این بیمه هم 27 درصد است.

20. بیمه ایرانیان خارج از کشور

برای برخی از ایرانیانی که به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند و در زمان زندگی در ایران، حق بیمه پرداخت می‌کردند هم بیمه تعلق می‌گیرد. این افراد پس از رسیدن به بازنشستگی، می‌توانند با افتتاح حساب در کشور، از حقوق بازنشستگی استفاده کنند. میزان نرخ این بیمه هم 14 و 16 درصد است.

21. بیمه کارگران باربر فاقد دولت

کارگران باربری که به دلایل مختلف از کمک‌های دولت محروم هستند، باید حق بیمه 30 درصدی را پرداخت کنند. اما توجه کنید که این بیمه، با توجه به شرایط خاصی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

22. بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار

با توجه به آسیب چشم‌های قالیبافان و بافندگان فرش، باید تسهیلاتی هم برای ایام بازنشستگی آن‌ها تعیین شود. همین موضوع سبب شده است که نرخ 27 درصدی حق پرداخت در بین انواع بیمه سازمان تامین اجتماعی به این دسته تعلق بگیرد. توجه کنید که پرداخت 20 درصد از این هزینه، بر عهده دولت است.

23. بیمه طلاب و روحانیون

برای روحانیون موجود در حوزه‌های علمیه هم بیمه مخصوص در نظر گرفته شده است. این بیمه شامل بیمه‌های تکمیلی، عمر، خدمات مسکن، رزرو هتل و دیگر خدمات درمانی است. پیشنهاد می‌کنیم که برای آگاهی کامل از شرایط این بیمه، مقاله بیمه تکمیلی طلاب را مطالعه کنید.

24. بیمه رزمندگان و بسیجیان فعال

بسیجیان فعال و رزمندگان، می‌توانند با داشتن شرایط مخصوص، از این بیمه استفاده کنند. خدمات بیمه رزمندگان و بسیجیان فعال، شامل کمک هزینه سفر، ازدواج و کم بودن نسبت قیمت انواع بیمه تامین اجتماعی است. درصد این بیمه 30 است و به دست موسسه تامین درمان بسیجیان پرداخت می‌شود.

25. بیمه مداحان و شاعران اهل بیت

جالب است بدانید که مداحان و شاعران هم می‌توانند یکی از انواع حق بیمه تامین اجتماعی را استفاده کنند. البته این که مداحان و شاعران از بنیاد دعبل یا ارشاد اقدام کنند، سبب تفاوت در نرخ بیمه آن‌ها می‌شود.

نرخ بیمه برای مداحان بنیاد دعبل، 27 درصد است که 20 درصد آن را بنیاد دعبل پرداخت می‌کند. در مقاله با مقایسه انواع بیمه تامین اجتماعی در این مورد، مداحان از طریق ارشاد، از حق 18 درصدی بهره‌مند می‌شوند. لازم به ذکر است که 10 درصد از آن را دستگاه بر عهده می‌گیرد.

26. بیمه پزشکان و پیراپزشکان

این بیمه، جزو بیمه‌های مدنی محسوب می‌شود؛ چرا که مربوط به جبران خسارات جسمی و روانی در اثر غفلت پزشک به بیمار است. توجه کنید که برای دریافت بیمه پزشکان و پیراپزشکان، باید شرایط و مدارک خاصی را به همراه داشته باشید.

27.  بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی

اتحادیه صنایع دستی، مسئولیت پرداخت حق بیمه برای هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی را فراهم می‌کند. این بیمه برای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است و با نرخ 30 درصد ارائه می‌شود.

28. بیمه اعضا سازمان نظام دامپزشکی

دامپزشکان‌ها هم می‌توانند از طریق صنف خود، اقدام به دریافت بیمه کنند. خدمات این بیمه شامل مستمری از کار افتادگی، درمان، کمک هزینه اردواج، سفر، مجلس ترحیم و از این قبیل موارد است و افراد را مشمول دریافت مزایای انواع بیمه تامین اجتماعی قرار می‌دهد.

29. بیمه اعضا جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی

طبق آمارهای موجود در سایت خبری ایسنا، راهنمای گردشگری به عنوان شغل رسمی در قانون کار معرفی نشده است؛ اما با تلاش افراد زحمت کش در این شغل، بیمه مخصوص برای آن‌ها تعیین شده است. البته شاید این بیمه جزو کم هزینه ترین بیمه تامین اجتماعی باشد؛ برای آگاهی از این حق بیمه، حتما شرایط آن را مطالعه کنید.

30. بیمه اعضا انجمن حمایت از مدیران مزرعه

برای اعضای انجمن حمایت از مدیران مزرعه هم بیمه در نظر گرفته شده است؛ البته نباید از تفاوت انواع بیمه تامین اجتماعی با این مدل هم غافل شویم. توجه کنید که دولت 3 درصد از 30 درصد بیمه این افراد را پرداخت می‌کند.

31. بیمه وکلا و کارشناسان قوه قضاییه

به طور کلی برای کمک به امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه هم بیمه مخصوص تعلق گرفته است. این بیمه از طریق مرکز امور مشاوران حقوقی وکلا و کارشناسان قوه قضاییه به افراد در این حوزه داده می‌شود.

شرایط و انواع بیمه تامین اجتماعی

 32. بیمه راکبین و نمایندگان پیک موتوری

بسیاری از افراد تا به حال نمی‌دانستند که تامین اجتماعی چند نوع بیمه دارد؛ چرا که بیشتر با دو سه نوع بیمه عادی آشنا شده بودند. در حالی که خوشبختانه برای راکبین و پیک موتوری هم بیمه خاصی در نظر گرفته شده است. البته شرایط حق بیمه و مشمولین این بیمه، به صورت خاص است و به همه راکبین تعلق نمی‌گیرد.

33. بیمه فعالان حوزه رسانه و مطبوعات

این بیمه برای افراد فعال حوزه رسانه فاقد رابطه استخدامی است که تاکنون تحت پوشش قرار نگرفته‌اند. همچنین موارد مربوط به این بیمه شامل بنگاه‌های خبری، رسانه‌های مکتوب، بر خط، دیجیتال و الکترونیک با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود.

34. بیمه کشاورزی

بیمه کشاورزی یکی از بهترین نوع بیمه تامین اجتماعی برای بازنشستگی است؛ چرا که با وجود اهمیت شغل کشاورزی در ایران، تسهیلات خوبی به کشاورزان در زمینه بروز حوادث تعلق می‌گیرد.

35. بیمه ناباروری تامین اجتماعی

اگر به هر دلیلی فرد به ناباروری دچار شد، می‌تواند هزینه‌های درمان آن را با استفاده از این بیمه تا حدودی پرداخت کند. بیمه ناباروری برای مردان و زنان است و به عنوان کمک بزرگی برای آن‌ها شناخته می‌شود.

36. بیمه شاغلین کسب وکارهای مجازی

جالب است بدانید که با افزایش کسب‌وکارهای مجازی، بیمه برای این افراد هم به وجود آمده است. البته همه افراد شاغل در کسب و کار مجازی هم مشمول دریافت این بیمه قرار نمی‌گیرند. نرخ 27 درصدی برای این بیمه در جدول هزینه انواع بیمه تامین اجتماعی ثبت شده است.

بیمه

درمورد انواع بیمه تامین اجتماعی سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

مزایای داشتن بیمه تامین اجتماعی چیست؟

شاید پس از آشنایی با انواع بیمه این سوال برای شما پیش بیاید که مزایای انواع بیمه تامین اجتماعی چیست؟ اصلا چرا باید هزینه برای بیمه پرداخت کنیم؟

باید بگوییم که شما با پرداخت انواع درصد بیمه تامین اجتماعی، جدای از دریافت حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی، از پوشش‌های درمانی مختلف هم بهره‌مند می‌شوید. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید هنگام از کار افتادگی، بارداری، ازدواج هم از تسهیلات ویژه برخوردار شوید.

توجه کنید که حتی بیمه، در زمان کفن و دفن هم به کمک خانواده شما می‌آید. با وجود این موارد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما با توجه به قیمت انواع بیمه تامین اجتماعی، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

Please select another listing to show to avoid recursion.

بهترین نوع بیمه تامین اجتماعی کدام است؟

برخی از افراد، با مقایسه انواع بیمه تامین اجتماعی، دچار شک برای انتخاب هر کدام از آن‌ها می‌شوند. بنابراین قطعا به دنبال بهترین نوع بیمه تامین اجتماعی هستند. باید بگوییم که هر کدام از این بیمه‌ها، دارای شرایط خاصی برای خود است؛ از همین رو بهتر است که هر شخصی از طریق صنف خود اقدام کند.

اما در بین همه این بیمه‌ها، بیمه تکمیلی به عنوان بهترین نوع بیمه تامین اجتماعی برای بازنشستگی شناخته می‌شود. البته بیمه تکمیلی هم انواع مختلفی دارد که بیمه انفرادی، مزایای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

توجه کنید که بیمه تکمیلی، بیشتر برای درمان مناسب‌تر است. بنابراین اگر به دنبال دریافت حقوق بازنشستگی هستید، بهترین نوع بیمه برای شما، از نوع خویش فرما و اجباری است. همچنین می‌توانید در مورد بازنشستگی پیش از موعد نیز در کارمنتو بخوانید.

سخن پایانی

اکثر افراد به دنبال ارزانترین بیمه تامین اجتماعی در بین انواع مختلف آن هستند؛ اما باید بگوییم که هر کدام متناسب با خدمات خود، هزینه دریافت می‌کنند.  از طرفی با توجه به تفاوت انواع بیمه تامین اجتماعی، انتخاب بهترین مورد آن نیاز به دریافت مشاوره دارد. بنابراین اگر نمی‌دانید کدام یک از شرایط و انواع بیمه تامین اجتماعی را انتخاب کنید، می‌توانید از متخصصان سایت کارمنتو به صورت تلفنی و آنلاین کمک بگیرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 9 نظر

5 9
انواع بیمه تامین اجتماعی چیست؟ نرخ هر یک چقدر است؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد