بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی چقدر است؟

مدت مطالعه: 12 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 9 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

این روزها تمامی خانم‌ها نیاز به پشتوانه‌ای برای دوران بازنشستگی خود دارند. فرقی ندارد که فرد در سازمان‌های خصوصی و دولتی کار می‌کند یا این که خانه‌دار است؛ چرا که با توجه به قوه بدنی ضعیف آن‎ها، بیشتر نیاز به درمان در زمان بازنشستگی پیدا می‌کنند.

تمامی کارمندان و کارگران در بخش‌های خصوصی و دولتی، از بیمه‌های اجباری، اختیاری و مشاغل آزاد استفاده می‌کنند؛ در حالی که خانم‌های خانه دار، مشمول دریافت این بیمه‌ها نیستند.

همین موضوع سبب شده است که برای حمایت از خانم‌های خانه‌دار، بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی تنظیم شود. این بیمه مخصوص به خانم‌هایی است که از طریق دیگر بیمه نشده‌اند. از طرفی شرایط و قوانین خاص خود را دارد و هزینه آن هم با دیگر بیمه‌ها متفاوت است.

اگر شما هم به عنوان خانم خانه دار، نیاز به دریافت بیمه هستید، در ادامه این مطلب از وبسایت کارمنتو همراه ما باشید؛ زیرا تمامی آن چیزی که برای این بیمه لازم است بدانید را در ادامه معرفی می‌کنیم.

بنر تامین اجتماعی

بیمه زنان خانه ‌دار چیست؟

خانه‌داری، شغل اول و اصلی تمامی خانم‌ها است؛ البته در حال حاضر، بیشتر خانم‌ها، در کنار خانه‌داری مشغول کار در بیرون خانه هم هستند. چند سال پیش، خانم‌های خانه دار، مشمول بیمه خاصی نبودند؛ اما برای خانم‌های شاغل، طبق قانون، بیمه‌های مخصوصی در نظر گرفته می‌شود.

سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از خانم‌های خانه دار، طرح بیمه زنان و دختران خانه‌دار را اجرایی کرده است. این بیمه برای خانم‌های بدون شغل، به عنوان پشتوانه درمانی و مالی است که نیاز آن‌ها را برای دوران بازنشستگی برطرف می‌کند.

Please select another listing to show to avoid recursion.

قانون و شرایط بیمه‌ زنان خانه دار و دختران

طبق قانون تامین اجتماعی، تمام خانم‌ها و دختران خانه‌دار واجد شرایط، می‌توانند برای دریافت بیمه زنان خانه دار اقدام کنند؛ البته در مورد قانون جدید بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار، چند شرایط وجود دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

1.زنان خانه دار از چه سنی می‌توانند بیمه شوند؟

اولین و مهمترین شرایط بیمه زنان خانه دار، محدودیت سنی آن‌ها است. بر طبق قانون، تمامی زنان خانه دار بین 18 تا 50 سال می‌توانند از طرح بیمه زنان خانه دار سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

لازم است بدانید که تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه، نیاز به سابقه قبلی بیمه ندارد؛ اما با این وجود فرد از تمامی حمایت‌های تامین اجتماعی مانند بازنشستگی، از کارافتادگی و حق بازماندگان هم بهره‌مند می‌شود.

اما شاید این سوال را داشته باشید که شرایط بیمه زنان خانه دار بالای 50 سال چگونه است؟ باید بگوییم که اگر خانمی با سن بالای 50 سال اقدام به دریافت بیمه خانم‌های خانه‌دار کند، باید سابقه بیمه‌پردازی از قبل داشته باشد.

مثلا اگر فرد 54 سال دارد، باید حتما چهار سال سابقه بیمه از قبل داشته باشد. البته باید بدانید که برای خانم‌های خانه‌دار مشمول بیمه زنان خانه دار، امکان استفاده از بیمه تکمیلی هم وجود دارد؛ اما هزینه آن‌ها متفاوت است.

2. اگر بیمه همسر و پدر باشید، می‌توان از بیمه زنان خانه دار استفاده کرد؟

به طور کلی، حتی خانم‌های تحت پوشش بیمه پدر یا همسر هم می‌توانند مشمول بیمه زنان خانه دار در تامین اجتماعی شوند. به این صورت که همزمان هم بیمه زنان خانه دار هستند و هم تحت پوشش بیمه همسر یا پدر قرار می‌گیرند. البته در این شرایط، تنها امکان استفاده از خدمات درمانی بیمه برای آن‌ها وجود دارد.

بنابراین هیچگونه سابقه‌ای برای این دسته از خانم‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. این در حالی است که تنها با داشتن حق بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی، تمامی سوابق فرد هم ثبت می‌شود. همچنین برای این خانم‌ها، دیگر نیازی به پرداخت هزینه بیشتری برای پوشش درمانی بیمه زنان خانه‌دار نیست.

3. بیمه زنان خانه دار برای چه کسانی مناسب است؟

با این که امکان استفاده از بیمه تامین اجتماعی زنان خانه ‌دار برای افراد بین سن‌های 18 تا 50 سال وجود دارد، اما باز هم دریافت بیمه زنان خانه‌ دار برای افراد زیر مناسب‌تر است:

  • خانم‌های خانه‌داری که در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی کار نمی‌کنند.
  • خانم‌هایی که قبلا در محل دیگری مشغول به کار بودند و سابقه پرداخت بیمه دارند؛ اما در حال حاضر خانه‌دار هستند و بیمه دیگری ندارند. در این صورت، سابقه قبلی آن‌ها، به بیمه زنان خانه دار اضافه می‌شود.
  • خانم‌هایی که با وجود دریافت حقوق از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی، در حال کار هستند.

شرایط بیمه‌ زنان خانه دار و دختران

چگونه بیمه زنان خانه دار تهیه کنیم؟

تا چند سال پیش ثبت نام بیمه زنان خانه دار به صورت حضوری انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر، دو راه اینترنتی و حضوری برای ثبت نام بیمه زنان خانه دار در تامین اجتماعی وجود دارد.

آن دسته از افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند، می‌توانند به یکی از شعبه‌های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند. اما برای آگاهی از چگونگی ثبت نام بیمه زنان خانه دار به صورت اینترنتی، باید بخش بعدی را مطالعه کنید:

نحوه ثبت نام بیمه زنان خانه دار در سامانه تامین اجتماعی

یکی از بهترین راه‌های ثبت نام بیمه زنان خانه دار، از راه اینترنتی است؛ چرا که دیگر نیاز به صرف وقت برای ثبت نام در شعبه‌های بیمه وجود ندارد. اما طریقه ثبت نام بیمه زنان خانه دار به صورت اینترنتی، شامل مراحل زیر می‌شود:

  • در ابتدا، سایت سازمان خدمات الکترونیک تامین اجتماعی را در مرورگر خود جستجو کنید.
  • بعد از ورود به سایت، گزینه بیمه‌شدگان را کلیک کنید و به دنبال گزینه بیمه‌شدگان خاص باشید.
  • پس از انتخاب بخش بیمه‌شدگان خاص، گزینه انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار را انتخاب کنید.
  • اگر قبلا در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید، با وارد کردن کد ملی و رمز عبور، وارد سامانه می‌شوید؛ اما اگر تازه قصد ورود به سامانه را دارید، باید حساب کاربری خود را تشکیل دهید.
  • پس از ثبت نام و ورود به پنل شخصی، اطلاعات متقاضی را با فشاردادن گزینه موافقت نامه، تایید کنید.
  • در این مرحله، صحیح بودن اطلاعات را تایید کنید و احراز هویت شخصی یا با قیم را مشخص کنید.
  • شعبه تامین اجتماعی را مشخص کنید و به دنبال تعیین مبلغ حق بیمه باشید. به این صورت که پس از مشخص کردن مبلغ حق بیمه زنان خانه دار، گزینه محاسبه را انتخاب کنید.

با گذراندن این مراحل، می‌توانید ثبت نام بیمه زنان خانه دار در تامین اجتماعی را انجام دهید.

مدارک لازم برای تهیه بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

برای آن که در فرایند ثبت نام بیمه زنان خانه دار دچار مشکل نشوید، لازم است که مدارک لازم برای ثبت نام بیمه زنان خانه دار را آماده کنید. این مدارک، شامل موارد زیر می‌شود:

  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه فرد متقاضی
  • اصل و کپی کارت ملی فرد متقاضی
  • 2 قطعه عکس 3*4
  • کامل کردن فرم مربوط به بیمه زنان خانه‌دار

البته توجه کنید که اگر قصد بیمه کردن فرزندان یا پدر مادر را هم داشته باشید، باید مدارک شناسایی آن‌ها را هم به همراه داشته باشید.

بیمه

درمورد بیمه زنان خانه دار سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

حق بیمه زنان خانه دار

قطعا یکی از مهمترین دغدغه‌های خانم خانه‌دار برای بهره‌مندی از بیمه زنان خانه دار، این است که هزینه بیمه زنان خانه دار چقدر است؟ چه نرخ‌هایی برای این مدل بیمه وجود دارد؟ به طور کلی مانند برخی از بیمه‌های دیگر مانند مشاغل آزاد، سه نرخ 12، 14 و 18 درصدی برای پرداخت بیمه زنان خانه دار در نظر گرفته شده است. بنابراین افراد می‌توانند متناسب با بودجه و میزان حق انتخابی خود، یکی از این سه نرخ را انتخاب کنند:

شرایط پرداخت حق بیمه ۱۲ درصدی زنان خانه دار

برای افرادی که بسته بیمه زنان خانه دار با نرخ 12 درصد را انتحاب می‌کنند، خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی وجود دارد. هزینه پرداخت بیمه زنان خانه دار با نرخ 12 درصد، کمتر از بسته‌های دیگر است؛ اما از آن طرف  خدمات کمتری هم به این افراد تعلق می‌گیرد.

شرایط پرداخت حق بیمه ۱۴ درصدی زنان خانه دار

افراد مشمول حق بیمه 14 درصدی، از خدمات حقوق بازنشستگی و فوت بهره‌مند می‌شوند. این نرخ برای پرداخت بیمه زنان خانه دار، مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. از طرفی با توجه به خدمات ارائه شده در نرخ 14 درصدی، پیشنهاد معقولی برای خانم‌های خانه‌دار محسوب می‌شود.

شرایط پرداخت حق بیمه ۱8 درصدی زنان خانه دار

اگر می‌خواهید از خدمات کامل بیمه زنان خانه دار استفاده کنید، بیمه 18 درصدی انتخاب مناسب‌تری برای شما است؛ چرا که تمامی خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت را شامل می‌شود. البته هزینه پرداخت آن نسبت به دیگر درصد‌ها هم بیشتر است.

بیمه زنان خانه دار چند سال باید پرداخت شود؟

این که بیمه زنان خانه دار چند سال باید پرداخت شود، بستگی به زمان ثبت نام آن فرد دارد. مثلا شخصی از 18 سالگی بیمه می‌شود و شخص دیگر، از 50 سالگی اقدام به این کار می‌کند. تعداد سال‌هایی که فرد پرداخت بیمه را انجام می‌دهد، جزو سوابق آن فرد ثبت می‌گردد. اما به طور کلی، تا زمان سن بازنشستگی، باید نرخ بیمه زنان خانه دار پرداخت شود.

چگونه بیمه زنان خانه دار را پرداخت کنیم؟

مبلغ واریزی بیمه زنان خانه دار، بر اساس فرمول زیر محاسبه می‌شود:

نرخ انتخابی سهم بیمه شده* مدت یک ماه(30 و 31 روز)* حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر

لازم به ذکر است که حداقل دستمزد روزانه، در هر سال متفاوت است؛ چرا که این مبلغ، بر اساس تصویب وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای هر سال تعیین می‌شود. بر طبق این فرمول، هر فرد با توجه به نرخ‌های 12، 14 و 18 درصدی، باید هزینه بیمه را ماهیانه پرداخت کند.

 فیش بیمه زنان خانه دار را چگونه دریافت کنیم؟

پرداخت مبلغ واریزی بیمه زنان خانه دار، بر اساس فیش بیمه زنان خانه دار انجام می‌شود؛ بنابراین باید در ابتدا، فیش مربوط به هر ماه را دریافت کنید و سپس پرداخت را انجام دهید. در حالت کلی، چگونگی پرداخت حق بیمه زنان خانه دار و دریافت فیش آن، شامل دو راه زیر است:

  • در روش اول می‌توانید با داشتن مدارک لازم برای ثبت نام بیمه زنان خانه دار، به یکی از کارگذاری‌های بیمه سازمان تامین اجتماعی بروید و فیش را به صورت حضوری دریافت کنید. سپس برای پرداخت حق بیمه از طریق بانک یا خودپرداز، از کافی‌نت کمک بگیرید.
  • در روش دوم هم می‌توانید به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کنید و از قسمت لیست صدور برگ، گزینه درخواست برگ پرداخت را انتخاب کنید. سپس ماه‌های مورد نظر برای پرداخت را مشخص کنید و فیش بیمه زنان خانه دار را بگیرید.

تعهدات درمانی و نحوه استفاده بیمه شدگان زنان خانه دار

اکثر خانم‌های خانه‌دار جدای از دریافت حقوق در دوران بازنشستگی، نیاز به استفاده از خدمات درمانی هم برای بیمه شدن هم دارند. البته باید بدانید که استفاده از خدمات درمانی در بیمه زنان خانه دار، اجباری نیست. بیمه زنان خانه دار هم مانند دیگر بیمه‌ها، تعهداتی برای درمان ارائه می‌کند که در دو قسمت آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

میزان فرانشیز بیمه در طرح بیمه زنان خانه دار

میزان فرانشیز بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار، برای خدمات درمانی بستری، 10 درصد است؛ اما برای خدمات پزشکی سرپایی، این میزان به 30 درصد هم می‌رسد.

بیمه درمانی برای فرزندان با بیمه زنان خانه دار

اگر همسر خانم خانه‎‌دار، تحت پوشش هیچ بیمه دیگری قرار نگرفته باشد، خانم می‌تواند با پرداخت حق سرانه درمان، بیمه درمانی برای فرزندان خود هم دریافت کند. از طرفی حتی خانم خانه دار می‌تواند همسر بالای 60 سال را با شرط از کارافتادگی هم تحت پوشش خود قرار دهد.

شرایط بازنشستگی بیمه زنان خانه دار

شرایط بازنشستگی و دریافت مستمری در طرح بیمه زنان خانه دار

قطعا یکی از مهمترین موارد، زمان بازنشستگی بیمه زنان خانه دار و آگاهی از شرایط آن است؛ چرا که در این زمان، دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه وجود ندارد و فرد، مشمول مستمری هم قرار می‌گیرد. البته درباره این موضوع، چند سوال مهم به وجود می‌آید که به هر کدام از آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

زمان بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چه موقع است؟

حتما شما هم این سوال را دارید که بیمه زنان خانه دار چند سال باید پرداخت شود؟ اصلا چه زمانی خانم خانه‌دار بازنشسته می‌شود؟ باید بگوییم که مدت زمان استفاده از این بیمه، بستگی به خود فرد دارد. مثلا ممکن است که فرد سابقه کمی داشته باشد و دیگر از ادامه این بیمه منصرف شود. اما اگر شخص بیمه شده قصد استفاده از خدمات بازنشستگی را دارد، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • بیمه شدن زن با 55 سال سن و حداقل 20 سال کامل سابقه پرداخت حق بیمه
  • بیمه شده زن با 45 سال کامل و حداقل 30 سال کامل سابقه پرداخت حق بیمه
  • البته بیمه شده زن با 35 سال کامل سابقه پرداخت حق بیمه هم بدون شرط سنی می‌تواند اقدام به بازنشستگی کند.

البته در شرایطی که بیمه شده زن، 35 سال کامل سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، بدون شرط سنی هم می تواند اقدام به درخواست بازنشستگی و دریافت مستمری بازنشستگی کند.

حداقل دستمزد روزانه در طرح بیمه زنان خانه دار به چه صورت است؟

با توجه به این که نرخ حقوق و هزینه‌ها در هر سال دچار تغییر و تحول می‌شود، بنابراین مبلغ ثابتی برای حداقل دستمزد روزانه بیمه زنان خانه دار وجود ندارد. در واقع این نرخ را سالیانه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشخص می‌کند.

شرایط حقوق بازنشستگی برای زنان خانه دار چیست؟

با توجه به سه درصد مختلف برای پرداخت هزینه بیمه زنان خانه دار روستایی و عشایری و حتی افراد در شهر، شرایط حقوق بیمه زنان خانه دار در بازنشستگی با یکدیگر متفاوت است. بنابراین شرایط هر کدام از آن‌ها را شرح می‌دهیم:

  • شرایط حقوق بیمه 12 درصدی: مسمتری زمان بازنشستگی بیمه زنان خانه دار برای فوت در این دسته، تنها مربوط به بعد از بازنشستگی است ؛ از همین رو در صورتی که فرد قبل از بازنشستگی فوت کند، هیچ مسمتری به خانواده آن تعلق نمی‌گیرد.
  • شرایط حقوق بیمه 14 درصدی: در این دسته، اگر فرد قبل یا بعد از بازنشستگی فوت کند، حقوق بیمه زنان خانه دار به خانواده آن داده می‌شود.
  • شرایط حقوق بیمه 18 درصدی: در این نرخ، اگر فرد قبل یا بعد از بازنشستگی فوت کند، حق بیمه زنان خانه دار به بازماندگان آن داده می‌شود. از طرفی جدای از این موضوع، فرد بیمه شده، تحت پوشش خدمات از کارافتادگی و خدمات درمانی دیگر هم قرار می‌گیرد.

میزان حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چقدر است؟

حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چقدر است؟ یکی از چالش‌های افراد، درباره این سوال است. در حالت کلی، قانون جدید بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار برای محاسبه میزان حقوق بازنشستگی آن‌ها بر اساس فرمول زیر است:

متوسط دستمزد فرد بیمه شده ضرب در تعداد سال‌های که فرد حق بیمه پرداخت کرده و تقسیم آن با عدد 30،  فرمول محاسبه حقوق بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی است.

اما میزان دستمزد متوسط چگونه محاسبه می‌شود؟ برای این کار باید حقوق و مزایای مشمول کسر بیمه را در دو سال آخر پرداخت حق بیمه با هم جمع و در نهایت تقسیم بر 24 کنید.

بنابراین با وجود این که هر فرد سابقه خاصی برای چگونگی پرداخت حق بیمه زنان خانه دار دارد، نمی‌توان عدد مشخصی را ارائه کرد؛ بنابراین برای آگاهی دقیق میزان حقوق بازنشستگی، می‌توانید به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید و از قسمت مستمری بگیران، گزینه بازنشستگی را انتخاب کنید. سپس از دو راه دستی و خودکار، میزان حقوق خود را در زمان بازنشستگی محاسبه کنید.

نکته مهم در خصوص بیمه زنان خانه دار

با توجه به این که خانم‌های خانه‌دار می‌توانند از بیمه اختیاری هم استفاده کنند، این چالش برای آن‌ها به وجود می‌آید که آیا واقعا بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار را درست انتخاب کرده‌اند یا باید به فکر بیمه‌های دیگر باشند. بنابراین برای آن که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، در این قسمت، مزایا و معایب بیمه زنان خانه دار را به شما معرفی می‌کنیم:

مزایای بیمه زنان خانه دار

بیمه زنان خانه دار در تامین اجتماعی، مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • اجباری نبودن بیمه درمان: در بیمه‌های دیگر مانند بیمه اختیاری، نرخ بیمه 27 درصدی، حتما شامل خدمات درمان هم می‌شود. اما شرایط بیمه زنان خانه دار به گونه‌ای است که امکان انتخاب بیمه درمانی را هم فراهم می‌کند. بنابراین فرد در صورت عدم تمایل به استفاده از خدمات درمانی، می‌تواند تنها از پوشش‌های بازنشستگی، بیمه از کارافتادگی و فوت بهره‌مند شود. بر این اساس، اگر شما تحت پوشش همسر یا پدر باشید، هزینه کمتری را باید پرداخت کنید.
  • بهره‌مندی از مستمری: دریافت مستمری برای خود فرد بیمه شده، امری قانونی و کاملا طبیعی است. اما در نرخ‌های 14 و 18 درصدی بیمه زنان خانه دار بیمه تامین اجتماعی، در صورت فوت فرد، مسمتری به فرزندان خانم خانه‌دار تعلق می‌گیرد.
  • پرداخت حق بیمه: در بیمه زنان خانه دار روستایی و عشایر و زنان شهری، بر خلاف برخی از بیمه‌‎های دیگر، اجباری برای پرداخت حق بیمه به صورت 3 یا 6 ماهه وجود ندارد. بنابراین شخص بیمه شده می‌تواند حق بیمه خود را به صورت ماهیانه پرداخت کند. همچنین امکان پیش پرداخت 1 تا 15 ماه آینده برای فرد هم وجود دارد.

معایب بیمه زنان خانه دار

در کنار مزایای مختلف برای بیمه زنان خانه دار بیمه تامین اجتماعی، معایبی هم وجود دارد که قبل از ثبت نام بیمه زنان خانه دار حتما باید بدانید:

  • با توجه به این که خانم خانه‌دار راه درامد خاصی ندارد، پرداخت حق بیمه برای آن سخت می‌شود.
  • مبلغی که برای حق بیمه پرداخت می‌شود، به فرد بازگشت داده نمی‌شود؛ از همین رو امکان دریافت وام یا بازخرید آن وجود ندارد.
  • میزان مستمری که بعد از فوت فرد بیمه شده به خانواده آن پرداخت می‌شود، مبلغ کمی است. همچنین این مبلغ، بر اساس قانون انحصار وراثت تعیین می‌شود.
  • با وجود شرط سنی واجدین شرایط، بهره‌مندی بیمه زنان خانه دار بالای 50 سال با پرداخت هزینه مازاد است.
  • یکی دیگر از معایب بیمه زنان خانه دار این است که بیمه تامین اجتماعی، هیچ تعهدی برای بارداری، بیماری و حوادث مختلف ندارد.

سخن پایانی

در مجموع، بیمه زنان خانه دار در تامین اجتماعی هم مانند دیگر بیمه‌های موجود در این سازمان، قوانین و شرایط خاص خود را دارد. همچنین چگونگی ثبت نام بیمه زنان خانه دار، با مراحل و شرایط خاصی انجام می‌شود و نرخ‌های مختلفی هم برای حقوق بازنشستگی وجود دارد. ما در این مطلب، سعی کردیم که برخی از سوالات شما مانند چگونه بیمه زنان خانه دار را پرداخت کنیم، پاسخ کاملی را ارائه کنیم.

اما پیشنهاد می‌کنیم که برای مشاوره خصوصی و آگاهی از تمامی تبصره‌های قانون درباره این که حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چقدر است، از وبسایت کارمنتو کمک بگیرید. ما در این وبسایت امکان ارتباط تلفنی و آنلاین شما را با مشاوران متخصص در حوزه بیمه فراهم کرده‌ایم.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

سوالات متداول درمورد بیمه زنان خانه دار

1.بیمه زنان خانه دار چگونه است؟

بر طبق قانون، دختران و خانم‌های خانه دار بین 18 تا 50 سال که مشمول هیچ بیمه دیگری قرار نگرفته‌اند، می‌توانند از بیمه زنان خانه دار بهره‌مند شوند.

2. بیمه زنان خانه دار چقدر است؟

هزینه بیمه زنان خانه‌دار، بر اساس سه نرخ 12، 14 و 18 دصد تعیین می‌شود. هر کدام از خانم‌ها با انتخاب این سه بسته، باید مقدار مشخصی را ماهیانه پرداخت کنند.

3. برای بیمه زنان خانه دار چه مدارکی لازم است؟

بعد از این که چگونگی پرداخت حق بیمه زنان خانه دار را مشخص کردید، باید با داشتن مدارکی از جمله اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، 2 قطعه عکس 3*4 و فرم بیمه زنان خانه دار اقدام به ثبت نام کنید.

4. بیمه زنان خانه دار بازنشستگی دارد؟

بله. البته شرایط بازنشستگی خانم‌ها در بیمه زنان خانه دار، بستگی به سابقه آن‌ها دارد. سن و سابقه خانم‌ها برای بازنشستگی، در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 16 نظر

4 16
بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی چقدر است؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد