ورود به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی چگونه است؟

مدت مطالعه: 8 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 4 اردیبهشت 1403
نویسنده: Niloofar Zamani

 بر اساس تامین اجتماعی، تمامی افرادی که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، برای دریافت حقوق و مزایای ایام بازنشستگی، باید حق بیمه خود را به صورت مداوم پرداخت کنند. سپس زمانی که فرد سن و شرایط قانونی برای بازنشستگی را داشت، دیگر باید منتظر پرداخت حقوق خود باشد.

بعد از پرداخت مستمری اولیه، برای بازنشستگان امکان مشاهده فیش حقوقی در سامانه تامین اجتماعی وجود دارد. اما سوال این جا است که چگونه باید فیش حقوقی تامین اجتماعی را دریافت کنیم؟ در گذشته افراد برای مشاهده فیش حقوقی، باید به صورت حضوری اقدام می‌کردند؛ اما در حال حاض، این کار آسان‌تر از قبل انجام می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره این فیش به دست بیاورید، در ادامه این مطلب از وبسایت کارمنتو همراه ما باشید.

بنر تامین اجتماعی

فیش حقوقی تامین اجتماعی چیست و چه کاربردی دارد؟

در قانون تامین اجتماعی، تعریف خاصی از بازنشستگی شده است. بر اساس این قانون، بازنشستگی به معنای تمامی شدن زمان اشتغال به کار فرد با رسیدن سن قانونی بازنشستگی است.

همچنین زمانی که فرد به سن مخصوص بازنشستگی رسیده باشد، می‌تواند مسمتری بازنشستگی دریافت کند. به بیان دیگر میزان حق بیمه که در طول سال‌ها پرداخت شده است، در قالب حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی به کارمند یا کارگر بازنشسته برگردانده می‌شود.

اما توجه کنید که سن قانونی طبق قوانین بازنشستگی تامین اجتماعی، مردان 65 سال و برای زنان 55 سال است.  همچنین بر اساس قانون، آن دسته از افرادی که سابقه 30 سال تمام پرداخت حق بیمه را داشته باشند، حتی در سن کمتر هم می‌توانند بازنشستگی دریافت کنند.

هز زمان که بازنشستگی فرد ثابت شود، زمان دریافت مسمتری و فیش حقوقی تامین اجتماعی مستمری بگیران است. فرقی ندارد که فرد به واسطه شغل خود بیمه شده باشد یا این که بیمه آزاد پرداخت کرده باشد؛ چرا که در نهایت، با رسیدن به سن مقرر، حقوق و مزایا دریافت می‌کند.

فیش حقوقی در واقع سندی است که در آن اطلاعات مالی مختلف در خصوص درآمد، پرداخت‌های مالی تامین اجتماعی به بازنشستگان، مالیات، اضافه کاری، نوبت کاری، جمعه کاری و وام وجود دارد.

تمامی کارفرمایان و کارگران با رسیدن به سن بازنشستگی و در هنگام دریافت حقوق مسمتری خود، می‌توانند فیش حقوقی تامین اجتماعی را بگیرند. با گرفتن فیش حقوقی تامین اجتماعی، شما از ریز موارد مالی مربوط به خود اطلاع پیدا می‌کنید.

مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق سایت

یکی از مهمترین راه‌های دریافت این فیش، از طریق سایت تامین اجتماعی فیش حقوقی انجام می‌شود. در حال حاضر چند میلیون نفر از بازنشستگان، به صورت مداوم حقوق و مزایای ایام بازنشستگی را دریافت می‌کنند؛ از همین رو امکان مشاهده فیش حقوقی تامین اجتماعی به صورت حضوری سخت‌تر است.

بر همین اساس، شما می‌توانید در سایت فیش حقوقی تامین اجتماعی به آدرس tamin.ir، این فیش را مشاهده و دریافت کنید. اما برای انجام این کار، باید مراحل استعلام فیش حقوقی تامین اجتماعی را به صورت زیر طی کنید:

  • در ابتدا آدرس سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی tamin.ir را در مرورگر خود جستجو کنید و وارد صفحه اصلی شوید.
  • بعد از ورود به این سامانه، باید در بخش میز خدمات پایین صفحه، گزینه فیش حقوقی مسمتری بگیران تامین اجتماعی را انتخاب کنید.
  • برای ورود به صفحه مربوط به دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا به پرتال اصلی خود منتقل شوید.
  • اگر نام کاربری و رمز عبور وارد شده کاملا صحیح باشد، اطلاعات هویتی شما نمایش داده می‌شود. برای آن که فیش حقوق تامین اجتماعی را ببینید، از بخش جستجو، فسمت‌های مربوط به سال، ماه و نوع پرداخت را مشخص کنید تا فیش در سایت تامین اجتماعی فیش حقوقی نمایش داده شود.
Please select another listing to show to avoid recursion.

البته اگر برای ورود به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی به چالش خاصی برخورد کردید، می‌توانید از طریق مشاوران وبسایت کارمنتو، مشکل خود را حل کنید.

روش‌های دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که چگونه فیش حقوقی تامین اجتماعی بگیریم؟ در پاسخ باید بگوییم که امروزه راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که بر اساس شرایط هر فرد تعیین می‌شود.

مثلا شما می‌توانید کاملا سنتی فیش حقوقی تامین اجتماعی بازنشستگان را دریافت کنید؛ به این صورت که با داشتن مدارک کامل، به سازمان تامین اجتماعی بروید.

از طرفی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف برای این کار وجود دارد که نحوه دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی مسمتری بگیران را آسان‌تر می‌کند. روش دیگر هم برای انجام این کار، ورود به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی است.

اما برای آن که با تمامی روش‌ها برای فیش حقوقی بازنشسته های تامین اجتماعی آشنا شوید، توضیحات کاملی را در این مطلب ارائه می‌کنیم.

دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی با مراجعه حضوری

با وجود این که دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت حضوری کمتر از قبل مرسوم است؛ اما اگر به هر دلیلی امکان مشاهده فیش حقوقی تامین اجتماعی غیر حضوری را نداشتید، می‌توانید با داشتن مدارک لازم، به نزدیک‌ترین شعبه بیمه منطقه خود مراجعه کنید و فیش بیمه خود را پرداخت کنید.

البته باید بدانید که دریافت یا پرداخت فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی حضوری، زمان زیادی را از شما صرف می‌کند. همچنین اگر به عنوان کارفرما برای فیش حقوقی تامین اجتماعی دریافت آن مراجعه می‌کنید، باید مالیات حقوق را پرداخت کنید؛ چرا که امکان بروز مشکل قانونی در خصوص مالیات و بیمه وجود دارد.

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان به صورت غیر حضوری

قطعا فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی به صورت حضوری، خیلی سخت و طولانی مدت است؛ از همین رو پیشنهاد می‌کنیم که دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی را به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت انجام دهید.

این روزها که بیشتر امور قانونی افراد به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود، شما هم می‌توانید برای آسان‌تر کردن کار خود، جدول فیش حقوقی تامین اجتماعی را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

البته در خصوص تامین اجتماعی فیش حقوقی، راه‌های گوناگونی برای بیمه‌شدگان وجود دارد که الزاما نیاز به اینترنت هم ندارد. درباره هر کدام از این راه‌های رویت فیش حقوقی تامین اجتماعی، در ادامه توضیحات کاملی را ارائه می‌دهیم:

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی

هر کدام از کارگران و کارمندان که بازنشسته شوند، در وهله اول به دنبال دریافت حقوق دریافتی، ریز دستمزد یا همان فیش حقوقی بازنشستگان و مسمتری بگیران تامین اجتماعی هستند. زمانی که همکاری فرد با شرکت یا کارگاه تمام شود، دیگر برای دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی بازنشستگان تامین اجتماعی باید به صورت شخصی اقدام کند.

اما برای آن دسته از بازنشستگانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، امکان دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی وجود دارد. به این صورت که تنها با وارد کردن کد ملی خود، می‌توانند تمامی موارد در خصوص حقوق و دستمزد را مشاهده کنند.

البته برای آن که نحوه دریافت فیش حقوقی با استفاده از کد ملی را انجام دهید، باید مانند روش عادی در سایت جدید فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کنید.

توجه داشته باشید که برای ورود به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی، باید در ابتدا ثبت نام تامین اجتماعی اولیه را برای دریافت نام کاربری و رمز ورود را انجام دهید.

دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی با کد دستوری USSD

بسیاری از بازنشستگان که دانش و مهارت کافی در زمینه کار با اینترنت و سایت فیش حقوقی تامین اجتماعی را ندارند، به دنبال راه جایگزین برای سامانه فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی هستند؛ از همین رو امکان مشاهده فیش حقوقی تامین اجتماعی از طریق کد USSD برای آن‌ها فراهم شده است. کد دستوری USSD مانند دیگر کدها برای استعلام تعیین می‌شود و مشاهده فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی را فراهم می‌کند.

برای انجام این روش، کافی است که کد دستوری # 713*724* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید و شماره قبض را وارد کنید. بعد از ثبت آن، باید اطلاعات مورد نیاز را برای استعلام فیش حقوقی تامین اجتماعی وارد کنید تا مبلغ پرداختی شما از حساب کم شود.

البته توجه کنید که این روش بیشتر برای پرداخت فیش یک نفر مناسب است؛ از همین رو برای تعداد زیاد، بهتر است که از راه سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی بازنشستگان اقدام کنید.

بیمه

درمورد فیش حقوقی تامین اجتماعی سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره بیمه تامین اجتماعی و قانون کار آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

نمونه فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

اگر تا به حال فیش حقوقی خود را دریافت نکرده‌اید، بهتر است که نمونه فیش حقوقی تامین اجتماعی را بررسی و مشاهده کنید. در این فیش، قسمت‌های مختلفی برای ارائه ریز دستمزد و پرداختی‌ها وجود دارد که می‌توانید از طریق سایت جدید فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی آن را بگیرید.

در جدول فیش حقوقی تامین اجتماعی، شرح تمامی پرداختی‌ها مانند حقوق و مزایای مختلف مانند کمک هزینه مسکن، خواروبار و موارد مربوط به امور مالی ذکر شده است و در روبه‌روی آن‌ها، مبلغ هر کدام ذکر شده است.

همچنین جمع کسورات و خالص دریافتی هم تعیین می‌شود تا افراد، از جزئیات فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی اطلاع داشته باشند. اما نمونه فیش حقوقی تامین اجتماعی را در قسمت زیر می‌توانید مشاهده کنید:

نمونه فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

دریافت فیش حقوقی با موبایل

ممکن است که بسیاری از افراد، دسترسی به سیستم کامپیوتر و لپ‌تاپ نداشته باشند و بیشتر امور قانونی خود را از طریق تلفن همراه انجام دهند. برای آن که چنین افرادی هم بتوانند فیش حقوقی مسمتری بگیران تامین اجتماعی را مشاهده کنند، امکان دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی با موبایل هم فراهم شده است.

با استفاده از این روش، دیگر تمامی بیمه‌شدگان بدون نیاز به حضور فیزیکی و تنها با داشتن تلفن همراه و اینترنت، همزمان می‌توانند به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی مسمتری و نرم‌افزارهای مربوط به آن دسترسی داشته باشند و فیش حقوقی خود را بگیرند.

البته با توجه به این که نسخه‌های مختلف اپلیکیشن فیش حقوقی تامین اجتماعی ورود به سامانه وجود دارد، بهتر است که برای دریافت آن، از مشاوران بیمه و قانون کار در وبسایت کارمنتو به صورت غیر حضوری  کمک بگیرید و با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

دانلود برنامه دریافت فیش حقوقی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی

برای آن که بتوانید فیش حقوق تامین اجتماعی مسمتری بگیران را از طریق موبایل به دست بیاورید، باید در ابتدا نرم‌افزار مربوط به آن را دانلود کنید. اجرای این نرم‌افزار در تمامی تلفن همراه اندروید و آیفون امکان‌پذیر است؛ از همین رو شما محدودیتی در دانلود فیش حقوقی تامین اجتماعی از طریق موبایل نخواهید داشت.

البته توجه داشته باشید که باید نرم‌افزار گرفتن فیش حقوقی تامین اجتماعی را از سایت معتبری دریافت کنید تا از سوء‌استفاده اطلاعات شما جلوگیری شود. اپلیکیشن مربوط به ثبت نام فیش حقوقی تامین اجتماعی، در واقع همان نرم‌افزار تامین من (برنامه تامین اجتماعی من) است.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای دانلود این نرم افزار برای فیش حقوقی تامین اجتماعی بازنشستگان، از سایت رسمی سامانه تامین اجتماعی به آدرس tamin.ir اقدام به انجام این کار کنید.

نحوه مشاهده فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی با موبایل

بعد از این که اپلیکیشن مربوط به فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را نصب کردید، باید نحوه دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی مسمتری بگیران در زیر هم آشنا شوید:

  • در مرحله اول از دیدن فیش حقوقی تامین اجتماعی، باید در بین سه گزینه بیمه‌شدگان، مسمتری‌بگیران و کارفرمایان، قسمت مسمتری‌بگیران را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی، کد ملی و شماره مستمری خود را به صورت کاملا دقیق وارد کنید و گزینه استعلام را فشار دهید. در صورتی که نمی‌دانید شماره مستمری را برای سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی مسمتری بگیران و نرم‌افزار را از کجا پیدا کنید، می‌توانید در صفحه اول دفترچه درمانی خود، آن را مشاهده کنید.
  • بعد از انجام این مراحل، باید منتظر نتایج فیش حقوقی تامین اجتماعی با کد ملی در موبایل باشید.

البته لازم به ذکر است که نحوه مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی، برای تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری، لشگری و نیروهای مسلح به شکل خاص است؛ از همین رو این نرم افزار، تنها برای متقاضیان تامین اجتماعی فیش حقوقی است.

تفاوت دریافت فیش حقوقی شاغلین با مستمری بگیران

در حالت کلی تمامی بیمه‌شدگان از جمله کارمندان، کارگران و بازنشستگان، همه نیاز به مشاهده و دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی سامانه دارند؛ اما باید بدانید که نحوه دریافت فیش حقوقی شاغلین تامین اجتماعی با بازنشستگان تفاوت دارد.

بازنشستگان و مسمتری‌بگیرانی که دیگر فعالیت خود را با سازمان یا کارگاه خود قطع کرده‌اند، باید به صورت شخصی فیش حقوقی تامین اجتماعی فیش حقوقی مسمتری بگیران تامین اجتماعی را دریافت کنند؛ اما برای شاغلین که هنوز هم پرداخت حق بیمه آن‌ها به دست کارفرما انجام می‌شود، برای مشاهده فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی، باید به شرکت مربوط به خود مراجعه کنند و از ان طریق، فیش خود را بگیرند.

سخن پایانی

یکی از مهمترین موارد برای تمامی بازنشستگان و مسمتری‌بگیران، دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی است. با وجود فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، شاغلین می‌توانند هزینه حق بیمه خود را برای رسیدن به حقوق بازنشستگی پرداخت کنند.

با توجه به اهمیت دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی، راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس شرایط خود، یکی از آن‌ها را امتحان کنید. ما در این مطلب به سوال شما درباره این که چگونه فیش حقوقی تامین اجتماعی بگیریم، اطلاعات مهمی را ارائه کردیم.

البته توجه داشته باشید که اگر در نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران یا دیگر شهرها دچار مشکل شده‌اید یا این که مدارک لازم برای گرفتن فیش حقوقی تامین اجتماعی حضوری را نمی‌دانید، می‌توانید به صورت تلفنی و آنلاین با مشاوران بیمه و قانون کار در کارمنتو ارتباط برقرار کنید.

ارتباط مشاور با کارمنتو در قالب پتلفرم جامع انجام می‌شود و در تمامی روزها و ساعت‌های شبانه‌روز امکان‌پذیر است. همچنین شما می‌توانید جدای از سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی، در خصوص موارد دیگر بیمه و قانون کار هم سوالات خود را بپرسید.

از طرفی تعرفه مشاوره در کارمنتو بر اساس نرخ معقول در بازار تعیین می‌شود و خیال کاربران را از این موضوع راحت می‌کند.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار تلفنی آنلاین در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 2 نظر

5 2
ورود به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی چگونه است؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد