سامانه خدمات سازمان تامین اجتماعی

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 21 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

در حال حاضر کمتر کسی پیدا می‌شود که از سامانه سازمان تامین اجتماعی اطلاعی نداشته باشد و از آن استفاده نکند؛ چرا که بسیاری از افراد، تحت پوشش یکی از طرح‌های بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

از طرفی با توجه به اینترنتی شدن روند اداری بیشتر سازمان‌های دولتی و خصوصی، سازمان تامین اجتماعی هم امکان بهره‌مندی از خدمات مختلف غیر حضوری را برای متقاضیان فراهم کرده است.

با این کار دیگر نیازی به معطل ماندن در صف کارگزاری‌های بیمه برای پرداخت حق بیمه یا استعلام سابقه وجود ندارد. بنابراین در وقت و هزینه کارکنان و مراجعه کنندگان صرفه‌جویی می‌شود.

البته باید بدانید که سامانه سازمان تامین اجتماعی بخش‌های مختلفی دارد و برای هر کدام آدرس‌های خاصی ایجاد شده است. از همین رو برای آن که از بخش‌های مختلف سامانه آگاهی پیدا کنید و اگر می‌خواهید به تامین اجتماعی ورود پیدا کنید، مطالب موجود در این مقاله را مطالعه کنید.

بنر تامین اجتماعی

سامانه تامین اجتماعی tamin.ir چیست؟

بیمه تامین اجتماعی وظیفه حمایت‌های درمانی و خدماتی مختلفی از مردم را بر عهده دارد. این حمایت‌ها بیشتر برای خسارات جانی و مالی افراد در نظر گرفته می‌شود. خدمات اصلی سامانه تامین اجتماعی، تا چند سال پیش به صورت حضوری در کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شد؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی‌شدن امور اداری، سازمان تامین اجتماعی هم سایت مخصوص به خود را ایجاد کرده است.

با وجود سامانه تامین اجتماعی، دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد در مراکز حضوری بیمه وجود ندارد. بنابراین افراد تنها با داشتن کامپیوتر یا تلفن همراه، می‌توانند تمامی امور مربوط به انواع بیمه تامین اجتماعی را به آسانی انجام دهند. البته باید بدانید که تنها اشخاصی می‌توانند از خدمات این سامانه استفاده کنند که قبلا پرتال مخصوص به خود را تشکیل داده‌اند و در سامانه ثبت نام کرده‌‌اند.

Please select another listing to show to avoid recursion.

خدمات حضوری و غیرحضوری سایت تامین اجتماعی چیست؟

یکی از دغدغه‌های متقاضیان برای استفاده از سامانه تامین اجتماعی، آگاهی از خدمات حضوری و غیر حضوری آن است. با وجود این که در رسانه‌ها و وبسایت‌های خبری، درباره خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی مطالب مختلفی ارائه شده است؛ اما باز هم بسیاری از متقاضیان جدید و حتی بیمه‌شدگان قدیمی هم از تمامی خدمات حضوری و غیر حضوری بیمه تامین اجتماعی آگاهی ندارند.

همین موضوع هم سبب می‌شود که نتوانند از تمامی خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. بنابراین برای آن که اطلاعات کلی درباره امکانات این سامانه به دست بیاورید، باید موارد زیر را در دو قسمت خدمات حضوری و غیر حضوری بررسی کنید:

  • خدمات حضوری سامانه تامین اجتماعی

مهمترین و اصلی‌ترین خدمات سامانه تامین اجتماعی به صورت حضوری، شامل موارد زیر است:

  • خدمات سرپایی مراکز درمانی تامین اجتماعی
  • خدمات بستری مراکز درمانی تامین اجتماعی
  • انتقال حق بیمه تامین اجتماعی به صندوق‌های دیگر
  • انتقال کسور بازنشستگی از صندوق‌های دیگر برای بیمه‌شدگان خود سازمان تامین اجتماعی
  • خدمات غیر حضوری سامانه تامین اجتماعی

در حالت کلی، خدمات غیر حضوری سامانه، بیشتر از خدمات حضوری آن است؛ از همین رو به صورت کلی به برخی از این خدمات اشاره می‌کنیم. البته اگر می‌خواهید به طور کامل از تمامی خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی آگاهی پیدا کنید، مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید:

  • امکان دریافت لیست و حق بیمه کارفرمایان
  • مشاهده و ارائه بدهی کارفرمایان
  • ارائه سوابق بیمه‌شدگان
  • رسیدگی به اعتراض بیمه‌شدگان تامین اجتماعی
  • ارائه پاسخ به استعلام ارتباط بیمه‌ای
  • ابلاغ حکم‌های مطالباتی کارفرمایان و پیمانکاران
  • مشاهده تاییدیه استحقاق درمان
  • پاسخ استعلام سوابق بیمه‌ای و درمانی برای بیمه‌شدگان
  • محاسبه خدمت سربازی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی
  • تنظیم قرارداد با بیمه‌شدگان اختیاری
  • پیگیری بازرسی کارگاه بیمه‌شدگان و کارفرمایان
  • کامل کردن سوابق کسری از ماه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی
  • نام‌نویسی و تخصیص شماره تامین اجتماعی

خدمات حضوری و غیرحضوری سایت تامین اجتماعی

راهنمای ورود به سایت تامین اجتماعی tamin.ir

قبل از هر چیزی باید بدانید که یکی از شرایط ورود به تامین اجتماعی، ثبت نام در سامانه است. در واقع هر شخصی که قصد استفاده از خدمات سایت را داشته باشد، باید در ابتدا مراحل ثبت نام تامین اجتماعی را پشت سر بگذارد. بعد از ثبت نام در سامانه، می‌توانید مراحل زیر را برای ورود به تامین اجتماعی پشت سر بگذارید:

  • در مرحله اول باید آدرس سامانه تامین اجتماعی را در مرورگر خود جستجو کنید و وارد سایت شوید.
  • با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به صفحه اصلی منتقل می‌شوید. با ورود به این صفحه، خدمات مختلف سرویس تامین اجتماعی مشخص می‌شود.

کاربران متناسب با نوع نیاز و کاربری خود، می‌توانند از خدمات موجود در صفحه اصلی سامانه استفاده کنند.

بیمه

درمورد سامانه تامین اجتماعی سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

معرفی بخش eservices.tamin.ir سایت تامین اجتماعی

مهمترین خدمات سامانه تامین اجتماعی، در بخش eservices.tamin.ir تامین اجتماعی قرار دارد. به این صورت که تمامی بیمه‌شدگان می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات آنلاین، این آدرس را جستجو کنند و مستقیم به تمامی خدمات دسترسی داشته باشند. در این قسمت، استعلام سوابق بیمه، انعقاد قرارداد بیمه اختیاری و دیگر طرح‌های مخصوص بیمه وجود دارد.

همچنین توجه داشته باشید که برای استفاده از امکانات این بخش، فرد باید قبلا به صورت غیر حضوری در سامانه ثبت نام کرده باشد؛ اما اگر به عنوان کارفرما برای اولین بار قصد ورود به سیستم را دارید، باید علاوه بر ثبت نام غیر حضوری، به یکی از شعبه‌های تامین اجتماعی هم برای تکمیل فرم تعهد نامه مراجعه کنید.

دیگر خدمات این بخش، شامل قسمت‌های مخصوص به بیمه‌شدگان، کارفرمایان، مستمری‌بگیران و قسمت تامین اجتماعی من است که هر کدام از آن‌ها  امکانات خاصی برای افراد فراهم می‌کنند:

  • در قسمت بیمه‌شدگان، سرویس سایت تامین اجتماعی شامل موارد مختلفی مانند نام‌نویسی، دفترچه، استعلام سابقه و حمایت‌های کوتاه مدت بیمه تامین اجتماعی می‌شود.
  • در قسمت کارفرمایان، به موارد مهمی از جمله ارسال لیست حق بیمه و مفاصا حساب پرداخته می‌شود.
  • در قسمت مسمتری‌بگیران، تمامی موارد درباره درخواست برقراری مستمری و تغییرات بازماندگان وجود دارد.
Please select another listing to show to avoid recursion.

معرفی بخش es.tamin.ir سایت تامین اجتماعی

اگر می‌خواهید سوابق بیمه خود در سازمان تامین اجتماعی را مشاهده و بررسی کنید، به سراغ سرویس تامین اجتماعی es.tamin.ir بروید. با استفاده از این سرویس، شما می‌توانید در کمترین زمان، سوابق بیمه‌ای تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید.

معرفی بخش sabeghe.tamin.ir سایت تامین اجتماعی

یکی دیگر از راه‌های مشاهده سوابق بیمه‌ای برای بیمه‌شدگان، سامانه sabeghe.tamin.ir است. در این سامانه امکان دسترسی سریع و خاص به سوابق بیمه‌ای وجود دارد. بنابراین دیگر نیازی به صرف وقت برای پیدا کردن قسمت مشاهده سوابق بیمه در صفحه اصلی وجود ندارد.

معرفی بخش ep.tamin.ir سایت تامین اجتماعی

یکی از سرویس‌های سامانه تامین اجتماعی، بخش ep.tamin.ir است که آخرین به روزرسانی‌ها در سامانه نسخه الکترونیک و اخبارو رویدادهای مربوط به حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی را نمایش می‌دهد.

این سامانه برای دسترسی آسان به پرتال کاربری افراد در سایت  و برای دریافت نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی ایجاد شده است. بنابراین افراد می‌توانند با جستجوی آدرس ep.tamin.ir در مرورگر خود، نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی را دریافت کنند.

بخش ep.tamin.ir سایت تامین اجتماعی

معرفی بخش en.tamin.ir سایت تامین اجتماعی

اگر می‌خواهید به نسخه لاتین تامین اجتماعی ورود پیدا کنید، می‌توانید به آدرس en.tamin.ir مراجعه کنید. این سامانه امکان دسترسی کاربران به صفحه وب به زبان ترجمه شده لاتین را فراهم می‌کند.

معرفی بخش account.tamin.ir سایت تامین اجتماعی

یکی از خدمات تامین اجتماعی برای ورود به سیستم، در سامانه account.tamin.ir قرار دارد. کاربران می‌توانند برای ورود به سیستم بیمه‌شدگان، این آدرس را جستجو کنند و مستقیم وارد صفحه مورد نظر خود شوند.

معرفی بخش darman.tamin.ir سایت تامین اجتماعی

این بخش، بیشتر به خدمات مرتبط با درمان سایت تامین اجتماعی تمرکز دارد. به این صورت که تمامی بیمه‌شدگان می‌توانند موارد مختلفی از جمله بررسی دفاتر اسناد پزشکی در سراسر کشور، تعرفه پاراکلینیک‌ها، بررسی داروهای قابل ارائه به بیماران، ثبت نام پزشکان، اطلاع از طرف قراردادهای بیمه، بررسی داروها برای تداخل دارویی، دریافت لینک‌ها و فایل‌ها، مشاهده اخبارهای معاونت درمان و درخواست‌های بیمه‌شدگان را در این قسمت مشاهده کنند. البته برای مشاهده کامل خدمات این قسمت، می‌توانید مقاله مربوط به خدات درمانی بیمه تامین اجتماعی را مطالعه کنید.

معرفی سامانه nobat.tamin.ir تامین اجتماعی

شرایط ورود به تامین اجتماعی برای دریافت نوبت استفاده از خدمات درمانی، به صورت غیر حضوری است. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به سامانه nobat.tamin.ir، به صورت غیر حضوری نوبت پزشک مورد نظر خود را دریافت کنید. از طرفی توجه داشته باشید که فرقی ندارد شما در چه شهری اقدام به دریافت نوبت می‌کنید؛ زیرا در این سامانه، برای تمامی شهرهای ایران، امکان رزرو نوبت وجود دارد.

چگونه از قوانین موجود در تامین اجتماعی آگاهی پیدا کنیم؟

درست است که سامانه تامین اجتماعی، تمامی خدمات مربوط به امور بیمه را در سایت خود قرار داده است؛ اما بسیاری از افراد، قوانین استفاده از این خدمات را نمی‌دانند. بنابراین عملا امکانات موجود در این سامانه، خیلی برای آن‌ها مفید نخواهد بود.

بنابراین اگر می‌خواهید درباره تمامی امکانات موجود در سامانه و قوانین استفاده از هر کدام اطلاعات جامعی به دست بیاورید، می‌توانید روی کمک تیم کارمنتو حساب کنید. کارمنتو این امکان را فراهم کرده است که شما بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت آنلاین و تلفنی، با مشاوران خبره در زمینه بیمه ارتباط برقرار کنید. حتی در صورت تمایل، امکان بهره‌مندی از مشاوره متنی رایگان و چت آنلاین با پشتیبان هم برای شما وجود دارد.

از طرفی توجه کنید که مشاوران این تیم قدرتمند، در 7 روز هفته و در 24 ساعت آماده پاسخگویی به شما هستند و خدمات کاربردی متناسب با قیمت معقول در بازار را ارائه می‌کنند. همچنین با توجه به این که کارمنتو در 11 حوزه و 31 زیر حوزه مختلف فعالیت می‌کند، قطعا مشکل شما با یکی از 350 مشاور برتر کشور در این وبسایت، حل می‌شود.

سخن پایانی

سامانه تامین اجتماعی، به منظور آسان‌تر شدن امور اداری و صرفه‌جویی در وقت و هزینه کارکنان و متقاضیان تامین اجتماعی تنظیم شده است. این سامانه خدمات و امکانات مخلفی دارد که پس از ورود به تامین اجتماعی، می‌توانید هر کدام را بررسی کنید. ما در این مطلب، نکات مهمی درباره بخش‌های مختلف سامانه تامین اجتماعی را به شما ارائه کردیم.

اما اگر شما هم قصد استفاده از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی در این سامانه را دارید، می‌توانید با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا در وبسایت کارمنتو، سوالات خود را در چارچوب پلتفرم جامع ویژه مشاور و کارفرما بپرسید. قطعا مشاوران متخصص این وبسایت در حوزه بیمه، در کمتر از یک دقیقه به سوال شما پاسخ می‌دهند.

همچنین اگر نگران هزینه مشاوره هستید، باید بگوییم که تعرفه صحبت تلفنی با مشاوران کارمنتو مقرون‌به‌صرفه است. به این صورت که شما می‌توانید از کیف پول الکترونیکی استفاده کنید و با وجود شارژ اولیه رایگان، با اطمینان از محرمانه بودن اطلاعات، با مشاوران ارتباط بگیرید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 3 نظر

4 3
سامانه خدمات سازمان تامین اجتماعی

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد