eservices.tamin.ir ثبت نام خدمات غیرحضوری و اینترنتی (الکترونیکی) تامین اجتماعی

مدت مطالعه: 9 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 19 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

تمامی افراد برای ادامه زندگی خود، نیاز به حفاظت در برابر خطر و برخی از نیازهای اجتماعی دارند که سازمان‎های بیمه، مسئولیت این کار را به عهده می‌گیرند. در حال حاضر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازمان بیمه، تامین اجتماعی است که تقریبا تمامی افراد جامعه را با طرح‌های مختلف، تحت پوشش خود قرار داده است.

تا چند سال قبل، افراد برای پیگیری امور بیمه‌ای خود، باید حتما به صورت حضوری به کارگزاری‌های تامین اجتماعی مراجعه می‌کردند؛ اما با توجه به حجم انبوهی از اطلاعات متقاضیان و سخت‌تر‌شدن مراحل خدمت‌رسانی، در حال حاضر، با وجود eservices.tamin.ir تامین اجتماعی، دیگر نیاز به حضور فیزیکی برای بسیاری از امور بیمه وجود ندارد.

سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی، به منظور رفاه حال متقاضیان، خدمات زیادی را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید از ویژگی‌ها و نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاعات کسب کنید، در ادامه این مطلب از کارمنتو همراه ما باشید.

بنر تامین اجتماعی

سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی  eservices.tamin.ir چیست؟

قبل از هر چیزی باید بگوییم که سازمان بیمه تامین اجتماعی، جزو سازمان‌های بیمه‌گر غیر دولتی است؛ اما وظیفه دارد که تمامی کارگران، مشاغل آزاد، مشاغل دولتی و حتی افراد عادی را تحت پوشش خود قرار دهد.

با وجود این آمار، حتما باید حدس بزنید که چه تعداد زیادی از افراد، در سازمان بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اند و چه تعدادی هم قرار است در آینده اضافه شوند.

قطعا پاسخگویی حضوری به تمامی متقاضیان، برای کارکنان تامین اجتماعی در سراسر کشور، کار دشواری است. همچنین از زمانی که دولت الکترونیک در کشور ایجاد شد و بیشتر امور اداری با استفاده از سامانه‌های اینترنتی انجام شد، سازمان تامین اجتماعی هم تصمیم به ایجاد سامانه eservices.tamin.ir تامین اجتماعی گرفت.

از زمان شروع کار سامانه تامین اجتماعی، خدمت‌رسانی به افراد خیلی آسان‌تر از قبل انجام می‌شود؛ چرا که قبل از این، افراد مجبور بودند که برای پرداخت حق بیمه کارگر و کارفرما خود، حتما به کارگزاری‌ها مراجعه کنند. همچنین تمامی سرویس‌ها و خدمات غیر حضوری جدید هم در این سامانه قرار می‌گیرند و قطعا در وقت و هزینه کاربران صرفه جویی می‌شود.

ورود به سایت خدمات اینترنتی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir چگونه است؟

برای آن که بتوانید از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی استفاده کنید، در ابتدا باید راه ورود به سایت را بدانید. برای دسترسی به سایت تامین اجتماعی، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در نوار جستجوی مرورگر خود، سایت tamin.ir را تایپ کنید.
  • در صفحه اصلی، گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.
  • نام کاربردی و گذرواژه خود را وارد کنید و به پرتال مخصوص به خود منتقل شوید.

زمانی که وارد پرتال خود شدید، می‌توانید از تمامی خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنید. البته توجه کنید که برای ورود به سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی، باید قبلا در سایت ثبت نام کرده باشید. بنابراین اگر هنوز هم ثبت نام خود را انجام نداده‌اید، قسمت بعدی را مطالعه کنید.

Please select another listing to show to avoid recursion.

ثبت نام در سایت خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir چگونه است؟

تمامی متقاضیانی که قصد استفاده از خدمات تامین اجتماعی الکترونیک را دارند، باید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنند. روند ثبت نام تامین اجتماعی را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • در مرحله اول آدرسtamin.ir را جستجو کنید و در صفحه اصلی، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  • در صفحه جدید، هویت حقیقی یا اتباع بودن خود را مشخص کنید.
  • در مرحله بعدی، باید اطلاعات هویتی خود مانند کد ملی و شماره همراه را وارد کنید. توجه کنید که مالکیت شماره تلفن همراه وارد شده، باشد متعلق به خود شما باشد.
  • در قسمت بعدی، باید اطلاعات شناسنامه خود را به درستی وارد کنید؛ در غیر این صورت، با اخطار سیستم مواجه می‌شوید.
  • در صفحه جدید، باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • تمامی افراد برای ورود به سامانه سازمان غیر حضوری تامین اجتماعی، نیاز به گذرواژه ورود دارند که به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود. شما هم باید در این قسمت، گذرواژه انتخابی خود را وارد کنید.
  • در مرحله آخر هم نوبت به بازبینی و تایید نهایی اطلاعات می‌رسد. اگر از صحت اطلاعات اطمینان پیدا کردید، دکمه تایید و ثبت نام را فشار دهید.
Please select another listing to show to avoid recursion.

بعد از تمام شدن مراحل ثبت نام خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی، پیامک حاوی حساب کاربری برای شما ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که حتما از گذرواژه خود محافظت کنید. همچنین لازم به ذکر است که با وجود اختیاری بودن گذرواژه، باید فرمت خاصی را برای انتخاب آن در نظر بگیرید.

نحوه ثبت نام در سایت خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی

فرمت مجاز جهت ثبت گذرواژه در eservices

بیشتر افراد برای جلوگیری از فراموشی گذرواژه خود، به سراغ موارد خاصی از جمله شماره ملی، شماره تلفن همراه، تاریخ تولد، اسم و فامیل می‌روند؛ اما بهتر است که شما هم مثل این افراد برای نحوه فعال سازی خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی فکر نکنید.

سیستم سازمان غیر حضوری تامین اجتماعی، به هیچ عنوان این موارد را قبول نمی‌کند. با توجه به اهمیت حفاظت از اطلاعات مهم افراد، سازمان تامین اجتماعی فرمت‌های خاصی را برای تعیین گذرواژه در نظر گرفته است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در کلمه عبور سازمان تامین اجتماعی، همزمان باید حروف کوچک و بزرگ لاتین وجود داشته باشد.
  • به هیچ عنوان اجازه شروع گذرواژه با عدد یا کاراکتر را ندارید و در ابتدای کلمه عبور، باید حرف وجود داشته باشد.
  • طول گذرواژه تامین اجتماعی نسخه الکترونیک، باید حداقل 8 کاراکتر باشد.
  • گذرواژه باید ترکیبی از کاراکترهای حرف، عدد باشد همچنین در بین علامت‌ها، تنها !، &، %، $ و # پذیرفته می‌شود.

توجه کنید که در صورت فراموشی رمز عبور، می‌توانید دوباره آن را بازیابی کنید؛ اما بهتر است که از رمز اولیه خود محافظت کنید. همچنین به هیج عنوان رمز انتخابی سرویس های خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید؛ زیرا امکان سوء‌استفاده از اطلاعات محرمانه شما وجود دارد.

معرفی خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

سازمان بیمه تامین اجتماعی، به سه گروه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران خدمت‌رسانی می‌کند. این خدمات شامل موارد مختلفی می‌شود که هر شخص متناسب با نیاز خود از آن استفاده می‌کند.

مثلا شما می‌توانید انواع بیمه تامین اجتماعی را در خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی خرید کنید. کاربران می‌توانند با ثبت نام خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی، خدمات مختلف این سامانه را مشاهده کنند؛ اما اگر هنوز ثبت نام نکرده‌اید، می‌توانید در این قسمت، از لیست خدمات برای قسمت‌های مختلف آگاهی پیدا کنید:

1. لیست خدمات اینترنتی و الکترونیکیeservices.tamin.ir  برای بیمه شدگان:

در قسمت اول، خدمات مربوط به بیمه‌شدگان وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • خدمات نام‌نویسی: در این قسمت، خدمات مختلفی از جمله استعلام اطلاعات هویتی و شماره تامین اجتماعی، استعلام ارتباط فعال با سازمان، استعلام شماره حساب‌های ثبت شده، اعلام شماره حساب بانکی، ثبت افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، دریافت عکس از پایگاه ثبت احوال و اعلام کد مجوز استعلام اشتغال به تحصیل ارائه می‌شود.
  • خدمات پرونده الکترونیک: در این قسمت از خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی، می‌توانید پرونده الکترونیکی خود را کاملا مشاهده کنید.
  • خدمات سابقه: تمامی موارد موجود درباره کلیه سوابق و اعتراض به سوابق ناموجود یا سابقه دارای کسری کارکرد، نمایش داده می‌شود. همچنین شما می‌توانید عنوانی شغلی خود را در این قسمت مشاهده کنید و میانگین دستمزد دو سال آخر را حساب کنید.
  • خدمات درمانی: لیست بازپرداخت هزینه‌های درمانی و استعلام‌گیری از حمایت درمانی، در این قسمت از تامین اجتماعی نسخه الکترونیک بررسی می‌شود.
  • حمایت‌های کوتاه مدت: اگر می‌خواهید برای غرامت دستمزد بیماری، درخواست و استعلام استحقاق هدیه ازدواج، کمک هزینه بارداری، درخواست اروتز پروتز، کمک هزینه مراسم ترحیم، مشاهده درخواست‌های تعهدات کوتاه مدت و تاییدیه‌های دریافتی از مرجع‌های پزشکی اقدام کنید، این گزینه را فشار دهید.
  • بازرسی‌های انجام شده از محل اشتغال: برای مشاهده بازرسی‌های انجام شده در سازمان و ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی، باید به این قسمت مراجعه کنید.
  • امور بیمه‌شدگان: در این بخش، محاسبه مبلغ برخی از خدمات مانند خرید خدمت سربازی، مبلغ هدیه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری انجام می‌شود. همچنین درخواست ابطال کفالت، برقراری کفالت، کمیسیون پزشکی و همچنین پرداخت و تکمیل سوابقه بیمه کسری از ماه هم در این قسمت است.
  • بازنشستگی: اگر می‌خواهید از نحوه محاسبه مبلغ مسمتری و حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی غیر حضوری آگاهی پیدا کنید، این قسمت را انتخاب کنید.
  • بیمه‌شدگان خاص/ بیمه فراگیر خانواده ایرانی: یکی از مهمترین موارد در بخش بیمه شدگان، این قسمت است. چرا که برخی از موارد مهم درباره راهنما و انعقاد قرارداد قرارداد زنان خانه دار و دختران، پرداخت حق بیمه زنان خانه دار و دختران، انعقاد و پرداخت حق بیمه دانشجویی، راهنما و انعقاد قرارداد و پرداخت بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اختیاری، محاسبه گروهی و مشاهده برگ پرداخت‌ها در این قسمت انجام می‌شود.
  • خدمات سلامت الکترونیک: نسخه‌های الکترونیک شما در بخش خدمات سلامت الکترونیک سازمان غیر حضوری تامین اجتماعی وجود دارد.
  • کارگران ساختمانی: پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی، در این قسمت از سامانه انجام می‌شود.
بیمه

درمورد سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی و نحوه فعالسازی و ورود به آن سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

2. لیست خدمات اینترنتی و الکترونیکی eservices.tamin.ir برای کارفرمایان

اگر شما هم به عنوان کارفرما قصد دریافت بیمه برای کارگران خود دارید، باید به بخش کارفرمایان در سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید. در این قسمت، خدمات مختلفی وجود دارد که در ادامه، با هر کدام از آن‌ها آشنا می‎شوید:

  • خدمات کارفرمایان: در این قسمت، برخی از درخواست‌ها مانند استفاده از خدمات غیر حضوری، بخشودگی جرائم تامین اجتماعی، تکمیل اطلاعات کافرمایی اشخاص حقیقی و حقوقی، کارگاه‌های کارفرما، پیمان‌های کارفرما، معرفی نمایندگان اشخاص حقوقی، برگ پرداخت‌های کارگاه، نام‌نویسی غیر حضوری فرد بیمه شده و مشاهده فرم مبانی انجام می‌شود.
  • واگذارندگان: در بخش واگذارندگان، پیمان‌های واگذارنده و درخواست صدور مفاصاحساب وجود دارد.
  • بازرسی‌های کارگاهی: اگر قصد مشاهده و اعتراض به گزارشات بازرسی‌های انجام شده از کارگاه خود را دارید، این قسمت را کلیک کنید.
  • لیست حق بیمه: ارسال لیست بیمه نیز از این قسمت انجام می‌شود.
  • مکاتبات و ابلاغ‌ها: تمامی موارد موجود درباره مکاتبات و ابلاغ‌های انجام شده از سازمان، مکاتبات غیر حضوری کارفرمایان با شعبه و درخواست رسیدگی به بدهی قطعی موضوع ماده 16 آیین نامه هیئت‌ها، در این بخش مشاهده می‌شود.
  • مطالباتی کارگاه: جزئیات محاسبه گردش حساب بدهی و استعلام بدهی کارگاه را باید در این قسمت بررسی کنید. همچنین مفاصاحساب ماده 38 هم در این بخش از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی قرار دارد.
  • بازرسی دفاتر قانونی: پورتال کارفرمایان و تعهدنامه بازرسی دفاتر قانونی از این قسمت پیگیری می‌شود.
  • مدیریت بدهی: پیگیری‌های مالی کارفرمایان، بیشتر در این قسمت انجام می‌شود؛ چرا که قسمت‎های مختلفی مانند ثبت درخواست قسطی شدن بدهی، پرداخت و پیگیری درخواست تقسیط بدهی، پرداخت غیر حضوری بدهی‎های ابلاغ شده، اعتراض به بدهی، مشاهده پرداخت غیر حضوری بدهی‌های ابلاغ شده و پیگیری وضعیت اعتراض در بخش مدیریت بدهی وجود دارد.
  • دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی: موارد مرتبط با مدیریت پرداخت حق بیمه و اقساط بیمه ساختمانی را در بخش خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی می‌توانید مشاهده کنید.

3. لیست خدمات اینترنتی و الکترونیکی eservices.tamin.ir برای مستمری بگیران

تمامی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، می‎توانند در زبانه مستمری بگیران تامین اجتماعی نسخه الکترونیک، کارهای خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. قسمت‌های مختلف این بخش را در زیر معرفی می‎کنیم:

  • راهنما: در قسمت راهنما، تمامی اطلاعات لازم برای خدمات مسمتری بگیران را پیدا کنید.
  • فیش حقوقی مسمتری بگیران: برای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی و مشاهده شماره حساب آن‌ها، باید به این بخش از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی بروید.
  • حکم مستمری بگیران: این بخش تنها برای مشاهده حکم افزایش سالیانه مسمتری است. بنابراین افرادی که در سال جاری جزو گروه مسمتری بگیران قرار گرفته‌اند، تا سال آینده نمی‌توانند حکم مسمتری خود را در این قسمت از تامین اجتماعی غیر حضوری دریافت کنند.
  • خدمات پرونده الکترونیک: اگر می‌خواهید پرونده الکترونیک خود را مشاهده کنید، باید در جستجوی این بخش باشید.
  • درخواست گواهی: صدور گواهی حقوق مسمتری بگیران و درخواست گواهی کسر اقساط، در بخش درخواست گواهی خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود. همچنین برای راهنمای ثبت درخواست گواهی کسر اقساط هم، به این قسمت مراجعه کنید.
  • بازنشستگی: تمامی موارد مهم درباره نحوه محاسبه مبلغ مسمتری بازنشستگی، راهنما و نحوه برقراری مستمری بازنشستگی، را باید در این بخش از سامانه پیگیری کنید.
  • اعلام شماره حساب بانکی ویژه مسمتری بگیران: شماره حساب بانکی برای مسمتری بگیران، در بخش اعلام شماره حساب بانکی انجام می‌شود.
  • استعلام وضعیت مسمتری بگیران: تمامی موارد مهم درباره سابقه بیمه مسمتری بگیران و پرداختی‌های آن‌ها، در این زبانه وجود دارد.
  • مسمتری بازماندگان: اگر به عنوان بازمانده فرد متوفی بیمه شده، می‌خواهید برای دریافت مسمتری پدر یا همسر خود اقدام کنید، در این بخش باید درخواست برقراری مسمتری و تعهد نامه فرزندان و نوادگان دختر را ارائه دهید.
  • مسمتری از کار افتادگی: در صورتی که فرد بیمه شده دچار از کارافتادگی شود، می‌تواند از خدمات موجود در این قسمت استفاده کند. در این بخش، تمامی موارد موجود درباره برقراری مسمتری از کار افتادگی، و ترک کار بررسی می‌شود.
  • تسهیلات مستمری بگیران: اگر می‌خواهید از تسهیلات مسمتری بگیران اطلاعات کسب کنید، به این بخش از خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید.
Please select another listing to show to avoid recursion.

لیست خدمات اینترنتی و الکترونیکی eservices.tamin.ir برای تامین اجتماعی من

کلی‌ترین بخش در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی، در این زبانه قرار دارد؛ چرا که در این قسمت از سایت، امکان پیگیری درخواست‌ها و سرویس‌های کارتبال شما نمایش داده می‌شود. لیست خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی در این بخش، شامل موارد زیر است:

  • درخواست‌های من: تمامی درخواست‌های شما به سازمان تامین اجتماعی الکترونیک، در این قسمت نمایش داده می‎شود.
  • صندوق شخصی من: اطلاعات مالی مربوط به هر بیمه شده، در قسمت صندوق شخصی من قرار دارد.
  • تیکت‌های پشتیبانی من: تمامی نامه‌ها و درخواست‌هایی که بیمه شده به سازمان تامین اجتماعی ارسال می‎کند، در این بخش از تامین اجتماعی من مشاهده می‌شود.
  • تغییر شماره موبایل: اگر بعد از ثبت نام خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی، قصد تعویض شماره تلفن همراه را دارید، به این قسمت مراجعه کنید.
  • ثبت تخلفات اداری: در صورتی که متوجه تخلفات خاصی در روند امور اداری سازمان تامین اجتماعی شدید، در این زبانه می‌توانید موارد مورد نظر خود را عنوان کنید.

لیست خدمات اینترنتی و الکترونیکی تامین اجتماعی

سخن پایانی

امروزه هر فردی که قصد استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی را داشته باشد، باید در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی عضو شود. این سامانه، خدمات غیر حضوری مختلفی از جمله خرید بیمه‌های مختلف را برای تمامی گروه‌ها فراهم می‌کند. اما توجه داشته باشید که قبل از انعقاد قرارداد هر کدام از بیمه‌ها، باید اطلاعات جامعی درباره هر کدام به دست بیاورید.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای آگاهی از تمامی قوانین و شرایط بیمه‎های تامین اجتماعی، از مشاور متخصص بیمه و قانون کار به صورت آنلاین و تلفنی کمک بگیرید. البته اگر می‌خواهید مشاور در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما باشد، به وبسایت کارمنتو مراجعه کنید.

این وبسایت امکان دریافت مشاوره رایگان را هم فراهم می‎کند و شما در هر ساعت، می‌توانید با پشتیبان خود، چت آنلاین داشته باشید. همچنین با توجه به تنوع خدمات در مشاورها و پروژه‌ها، دیگر نگرانی درباره درست نشدن کار خود ندارید؛ چرا که کارمنتو با بیش از 350 مشاور برتر کشور همکاری می‌کند و تنوع حوزه‌های آن به 11 حوزه و 31 زیر حوزه هم می‌رسد.

همچنین قیمت مشاوره در این مرکز، متناسب با قیمت معقول بازار است. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از کیف پول الکترونیکی و شارژ اولیه رایگان، یک بار تجربه صحبت با مشاوران را داشته باشید. از طرفی شما در هر مکان در کشور ایران، می‌توانید با اطمینان از محرمانه بودن اطلاعات، به صورت تلفنی با مشاوران در ارتباط باشید.

از همین رو اگر می‌خواهید از پلتفرم جامع برای مشاور و کارفرما استفاده کنید، حتما به وبسایت کارمنتو سر بزنید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین و تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 5 نظر

3 5
eservices.tamin.ir ثبت نام خدمات غیرحضوری و اینترنتی (الکترونیکی) تامین اجتماعی
سازمان تامین اجتماعی خدمات مختلفی از جمله انعقاد قرارداد، پرداخت حق بیمه و استعلام وضعیت بیمه را برای تمامی کارفرمایان، بیمه شدگان عادی و مسمتری‌بگیران فراهم کرده است.
در حالت عادی، برای بسیاری از خدمات تامین اجتماعی، نیاز به پیگیری حضوری وجود ندارد؛ اما در برخی از شرایط، لازم است که شخص بیمه شده به یکی از کارگزاری‌های تامین اجتماعی هم مراجعه کند.
برای ثبت نام و ورود به سامانه تامین اجتماعی، نیاز به پرداخت هزینه نیست؛ اما برای خرید طرح‌های بیمه مختلف، لازم است که هزینه مربوط به آن را در سامانه پرداخت کنید.

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد