سایت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی چیست؟

مدت مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 15 بهمن 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

امروزه بخش عمده‌ای از کاربران بیمه تامین اجتماعی را بازنشستگان تشکیل می‌دهند. در واقع تمامی بیمه‌شدگان بعد از گذشت چند سال، بازنشسته می‌شوند و حقوق و مسمتری دریافت می‌کنند.

از طرفی با توجه به این که خدمات ارائه‌شده به بیمه‌شدگان از طریق سامانه تامین اجتماعی انجام می‌شود، تمامی افراد باید امور مربوط به بیمه مانند سوابق بیمه، پرداخت حق بیمه، دریافت فیش و موارد دیگر را با استفاده از این سامانه انجام دهند.

همین موضوع سبب شده است که برای رفاه بیشتر بازنشستگان، سایت کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به وجود بیاید. این سایت کاملا مخصوص به بازنشستگان است و اطلاعات و امور مربوط به آن‌ها را در خود جای می‌دهد.

بنابراین اگر شما هم بازنشسته هستید و می‌خواهید در زمان کمی به امور بیمه‌ای خود رسیدگی کنید، بهتر است که در ادامه این مطلب از وبسایت کارمنتو همراه ما باشید؛ چرا که قرار است ضمن معرفی سایت، مراحل ورود و امکانات وجود در سایت بازنشستگان تامین اجتماعی را هم ارائه دهیم.

بنر تامین اجتماعی

معرفی سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

تا چند سال پیش، تمامی بیمه‌شدگان با رسیدن به سن بازنشستگی، باید برای تکمیل مدارک خود، به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کردند؛ اما این کار برای افراد بازنشسته که توان بدنی کمتری دارند، کار سختی بود. بنابراین سامانه تامین اجتماعی برای انجام این امور به صورت غیر حضوری ایجاد شد.

افرادی که برای اولین بار به سامانه تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند، بیشتر به دنبال خدمات این سامانه درباره پرداخت حق بیمه یا مشاهده سوابق بیمه‌ای خود هستند؛ اما بعد از گذشت چند سال پرداخت حق بیمه و واجد شرایط شدن برای بازنشستگی، اصولا به قسمت‌های دیگر سامانه به غیر از بخش مسمتری‌بگیران کاری ندارند.

از طرفی روزانه اطلاعیه‌های مختلفی برای مسمتری‌بگیران اعلام می‌شود که باید به اطلاع آن‌ها  برسد. سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به منظور ارائه خدمات مختلف به بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد شده است که بخش بزرگی از مشکلات آن‌ها را حل می‌کند. این سامانه به آدرس kanoone-ali.ir  است که تمامی خدمات مربوط به مسمتری بگیران را به صورت غیر حضوری ارائه می‌دهد.

همچنین توجه داشته باشد که تمامی اخبار مربوط به بازنشستگان از طریق سایت تامین اجتماعی بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می‌شود. بنابراین بازنشستگان دیگر نیازی به مطالعه منابع خبری مختلف برای آگاهی از اخبار گروه خود ندارند و تنها با مراجعه به این سایت، تمامی موارد را متوجه می‌شوند.

از طرفی ثبت نام در سایت بازنشستگی تامین اجتماعی شهرهای مختلف، باید بر اساس این انجام شود که آیا کانون شهر مورد نظر شما سایت دارد یا به صورت حضوری فعالیت می‌کند. اگر نحوه فعالیت کانون شهر شما به صورت حضوری باشد، باید از این طریق اقدام کنید.

جدای از این موارد، متقاصیانی که به این سایت مراجعه می‌کنند، همزمان می‌توانند به سایت‌های مرتبط به امور بیمه‌ای دیگر هم وارد شوند.

ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

اگر شما هم شرایط بازنشستگی را دارید و مسمتری دریافت می‌کنید، باید با نحوه ورود به سایت تامین اجتماعی بازنشستگان آشنا شوید؛ چرا که این سامانه خدمات الکترونیک از جمله دسترسی به سامانه‌های مختلف را به آسانی برای شما فراهم می‎کند.

البته توجه کنید که ورود به سایت بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به طی کردن مراحل سختی ندارد و به آسانی انجام می‌شود؛ اما برای آگاهی بیشتر، مراحل ورود به سایت را معرفی می‌کنیم:

  1. ابتدا در نوار جستجو مرورگر خود، آدرس سایت کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی یا آدرس kanoone-ali.ir را جستجو کنید. توجه داشته باشید که فرقی ندارد شما این کار را با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر و لپ تاپ انجام دهید.
  2. بعد از جستجوی نام سایت در میان پیشنهادات گوگل، سایت اصلی کانون بازنشستگان را انتخاب کنید و وارد سایت تامین اجتماعی بازنشستگان شوید.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که ثبت نام در سایت تامین اجتماعی بازنشستگان چگونه است؟ آیا اصلا نیازی به ثبت نام وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که بر خلاف دیگر سازمان‌های مربوط به تامین اجتماعی، برای ورود به سایت بازنشستگان تأمین اجتماعی نیازی به ثبت نام اولیه در این سامانه وجود ندارد.

بنابراین شما در هر زمان که بخواهید، امکان ورود به قسمت‌های مختلف سایت صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی را دارید. مثلا می‌توانید از وام‌های تامین اجتماعی استفاده کنید و شرایط رفاهیات را تنها با وارد کردن اطلاعات خود، مشاهده کنید.

البته لازم به ذکر است که اگر درخواست شما در دسته رفاهیات سایت سازمان تامین اجتماعی مسمتری بگیران نباشد، باید با استفاده از لینک‌های موجود در سامانه کانون، به سایت دیگری مراجعه کنید.

مثلا اگر می‌خواهید فیش حقوقی بازنشستگان را بگیرید؛ باید به سایت خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی بروید؛ اما سایت‌های مربوطه هم نیاز به ثبت نام دارند. بنابراین باید اول در سایت ثبت نام بازنشستگان تامین اجتماعی، ثبت نام‌های اولیه را انجام دهید تا با استفاده از نام کاربری و گذرواژه خود، بتوانید از خدمات سایت‌های دیگر بهره‌مند شوید.

با ورود به سایت بازنشستگان و مسمتری بگیران تامین اجتماعی، شما می‌توانید کارت عضویت کانون را هم دریافت کنید. داشتن کارت عضویت، شرط اصلی برای استفاده از خدمات مختلف کانون بازنشستگان است.

برای گرفتن کارت عضویت، شما می‌توانید با داشتن کارت ملی، حکم بازنشستگی و گواهی مشمولیت قانون کار، به کانون بازنشستگان شهر خود در دو حالت حضوری و غیر حضوری مراجعه کنید. زمانی که کارت را از سایت بازنشستگی تامین اجتماعی  دریافت کردید، امکان استفاده از اماکن گردشگری، رستوران‌ها و دیگر خدمات هم برای شما فراهم می‌شود.

البته اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره دریافت کارت و استفاده از آن برای امکانات رفاهی مختلف به دست بیاورید، مشاوران کارمنتو به شما کمک می‌کنند. ارتباط با مشاوران این وبسایت نیازی به حضور مستقیم ندارد و به صورت آنلاین و تلفنی انجام می‌شود.

بیمه

درمورد سایت بازنشستگان تامین اجتماعی سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

امکانات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

با توجه به این که سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به منظور رفاه حال بازنشستگان و مسمتری‌بگیران طراحی شده است، بنابراین طبیعی است که تمامی خدمات مربوط به بازنشستگان را ارائه دهد. بنابراین شما می‌توانید با ورود به این سایت، از امکانات مختلف زیر استفاده کنید:

  1. ارائه اطلاعیه‌ها و اخبار مهم تامین اجتماعی

شما می‌توانید با ورود به سایت بازنشستگان مسمتری بگیر تامین اجتماعی، از تمامی اطلاعیه‌های مهم موجود در سازمان تامین اجتماعی در زمان کمی آگاهی پیدا کنید. همچنین جدای از اطلاعات کلی، هر فرد با مشاهده مطالب موجود در سایت کانون مربوط به شهر خود، از تغییر و تحولات تامین اجتماعی در شهر خود هم مطلع می‌شوند.

  1. پرسش و پاسخ و ارتباط با رئیس کانون عالی

تقریبا تمامی بازنشستگان سوالات و مطالبات مختلفی دارند و به دنبال ارتباط با رئیس کانون عالی هستند؛ از همین رو امکان پرسش و پاسخ در سایت بازنشستگان تامین اجتماعی هم فراهم شده است.

بنابراین اگر سوالی درباره حکم حقوقی، فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی یا از این قبیل سوالات دارید، پرسش خود را در این بخش از سایت ثبت کنید. مطمئن باشید که تمامی سوالات شما در حالت دسته‌بندی شده، به اطلاع رئیس کانون عالی بازنشستگان رسانده می‌شود.

  1. وارد شدن به سامانه کانون‌های استان‌ها

اگر می‌خواهید سامانه بارنشستگان مربوط به شهر خود را پیدا کنید، می‌توانید از سایت اصلی تامین اجتماعی بارنشستگان اقدام کنید. در این قسمت، سامانه‌های تمامی کانون‎ها در شهرهای سراسر کشور قرار داده شده است.

بنابراین شما می‌توانید برای مشاهده هر کدام از سامانه ها، روی بخش کانون‌ها در سامانه کلیک کنید. سپس شهر مورد نظر خود را در نقشه موجود در سایت انتخاب کنید و به سایت کانون خود منتقل شوید. توجه کنید که با انتخاب هر شهر، آدرس، شماره تلفن و سایت کانون برای شما نمایش داده می‌شود.

  1. اطلاع از مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تکمیلی بازنشستگان

در حال حاضر برخی از مراکز درمانی با بیمه تکمیلی بازنشستگان قرارداد دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید از خدمات درمانی متناسب با بازنشستگان استفاده کنید، می‌توانید با ورود و بدون ثبت نام در سایت بازنشستگان تامین اجتماعی، روی گزینه مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه کلیک کنید. در مرحله بعدی، تمامی مراکز طرف قرارداد متناسب با بیمه تکمیلی خود را مشاهده می‌کنید.

  1. دسترسی به سامانه مربوط به حکم حقوقی بازنشستگان

اگر می‌خواهید به سامانه دریافت فیش و حکم‌های مربوط به مسمتری بازنشستگان دسترسی پیدا کنید، باید از این قسمت از خدمات سایت استفاده کنید. البته توجه کنید که برای استفاده از این خدمت، باید ثبت نام در سایت تامین اجتماعی بازنشستگان را انجام داده باشید. همچنین اگر شهر شما سایت مربوط به کانون هم نداشته باشد، باز هم می‌توانید از طریق این سایت، به سامانه فیش و احکام مسمتری متصل شوید.

سخن پایانی

امروزه با وجود سامانه مخصوص به بازنشستگان و مسمتری‌بگیران، هنوز هم بسیاری از مشمولان بیمه و قانون کار، از وجود این سازمان اطلاعی ندارند. این در حالی است که بسیاری از امور مربوط به بیمه کارگران بازنشسته شده، با کمک سایت سازمان تامین اجتماعی مسمتری بگیران برطرف می‌شود.

بنابراین ما در این مطلب، اطلاعات کاملی درباره سایت صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به شما ارائه کردیم. اما توجه کنید که برای استفاده از خدمات رفاهی این سایت، باید حکم بازنشستگی خود را دریافت کرده باشید.

بر این اساس، اگر در دریافت حکم مسمتری و بازنشستگی خود دچار مشکل هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مسئله را به کمک مشاوران بیمه و قانون کار برطرف کنید. کارمنتو این امکان را فراهم می‌کند که شما بدون زحمت خاصی و تنها با مراجعه به سایت کارمنتو، به بیش از 350 مشاور برتر در کشور دسترسی پیدا کنید.

این مشاوران، تخصص کافی برای حل مسائل متقاضیان در 11 حوزه و 31 زیرحوزه مختلف را دارند. همچنین تعرفه مکالمه در کارمنتو، بر اساس نرخ معقول بازار است و حتی امکان استفاده از شارژ اولیه رایگان هم وجود دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از پلتفرم‌های پیشرفته ویژه کاربر و مشاور، در تمامی روزهای هفته و ساعت‌های شبانه روز با مشاوران در ارتباط باشید، روی کارمنتو حساب کنید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
سایت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی چیست؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد