مالیات صادرات کالا و خدمات چه قوانینی دارد؟ چگونه محاسبه میشود؟

مدت مطالعه: 11 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 10 مهر 1403
نویسنده: Niloofar Zamani

وقتی که بیزینس و تجارت‌ خاصی انجام می‌شود؛ درآمدی از آنها دریافت می‌گردد که دولت، بخشی از آن را به عنوان مالیات اخذ می‌کند. زیرا بخشی از درآمدزایی دولت از طریق همین مالیات‌ها است. صادرات هم در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. یعنی اگر شما قصد داشته باشید صادرات کنید، باید مالیات صادرات را هم پرداخت کنید. اینکه دقیقاً مالیات بر صادرات چیست، چه قوانینی دارد و چگونه آن را اخذ می‌کنند، تبصره‌های مختلفی دارد که باید با آنها آشنایی پیدا کنید.

بنر مالیاتی

مالیات صادرات چیست؟

زمانی که صادراتی انجام می شود، کاملا طبیعی است که درآمد خوبی از این کار کسب می‌گردد. تمامی این درآمدهایی که توسط فرد صادر کننده دریافت می‌شود، مالیات دارد که به آن مالیات صادرات می‌گویند. البته که هر کسی نمی‌تواند اقدام به انجام صادرات کند. فقط افرادی می‌توانند صادرات و واردات را انجام دهند که کارت بازرگانی داشته باشند. اگر هم قرار باشد یک ارگان، یک سازمان یا شرکت‌ها اقدام به انجام صادرات و واردات کنند، برای آنها هم کارت بازرگانی جداگانه صادر می‌شود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که کارت بازرگانی دارید و به طور منظم صادرات می‌کنید، باید مالیات صادرات با کارت بازرگانی را پرداخت کنید که حتماً باید سر تاریخ مشخص این کار انجام شود.

اگر این موضوع توسط دولت به طور کامل رسیدگی شود، از هرگونه ضرر و زیان در کسب و کار در مورد امور مالیاتی پیشگیری خواهد شد. از طرفی هر گونه سهل انگاری هم به طور دقیق پیگیری می‌شود. همین باعث می‌شود که تمامی اقدامات مربوط به صادرات و واردات به صورت اصولی باشد و حق کسی ضایع نشود.

اگر شما هم می‌خواهید مالیات بر صادرات را به درستی محاسبه کنید و به یکباره غافلگیر نشوید، حتماً باید نرم‌افزارهای مخصوص داشته باشید که بتوانند درآمد و هزینه‌های شما را به طور دقیق محاسبه کنند و میزان مالیات را اعلام کنند، زیرا اگر قرار باشد خودتان این محاسبات را انجام دهید، قطعاً خطای انسانی رخ خواهد داد.

مالیات صادرات با کارت بازرگانی در مورد اجناس مختلف هم متفاوت است. به خاطر همین ما توصیه می‌کنیم از نرم‌افزارها کمک بگیرید تا بدانید که برای هر نوع کالایی چه مقدار باید مالیات پرداخت کرد. اگر این آمادگی ذهنی را داشته باشید، بهتر برنامه‌ریزی می‌کنید و مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین هم نخواهید بود.

بر اساس ماده ۱۴۱ قانون مالیات مستقیم، درآمدی که از صادرات خدمات و کالاهای غیر نفتی به دست می‌آید یا درآمدی که مربوط به محصولات بخش کشاورزی است؛ مالیات ۱۰۰ درصدی و درآمد حاصل از صادرات مربوط به مالیات بر صادرات مواد خام و نیمه خام، ۲۰ درصد مالیات بر درآمد صادرات را با نرخ صفر شامل می‌شود.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا در سال‌های گذشته مالیات صادرات کالا وجود نداشت. در چند سال گذشته سیاست‌ها متفاوت بود و در آن زمان از صادرکنندگان مالیات نمی‌گرفتند، زیرا بر این عقیده بودند که می‌توانند برای کشور ارز وارد کنند اما اکنون بر این عقیده هستند که این افراد باید مالیات پرداخت کنند و دیگر مسئله مربوط به معافیت مالیات صادرات ایجاد نخواهد شد.

هدف از مالیات های صادراتی

خیلی از شما این سوال را می‌پرسید که مالیات صادرات کالا به چه هدفی از صادر کنندگان گرفته می‌شود. مالیات بر صادرات با این هدف است که قیمت‌های داخلی از بازار جهانی جداسازی شود. در نتیجه از افزایش قیمت در داخل کشور جلوگیری خواهد شد. از طرفی اطمینان حاصل می‌شود که تمامی امکانات در اختیار مردم به صورت متعادل توزیع می‌شود. زمانی که یک کشور صادر کننده باشد، برای آن مالیات صادراتی در نظر می‌گیرند تا عرضه داخلی مازاد بر آن بتواند باعث کاهش قیمت‌های داخلی شود.

اگر کشوری قصد دارد به عنوان یک صادر کننده کاملاً وسیع و گسترده برای کالاهای مختلف عمل کند و در سطح بازار جهانی قدرت بالایی به دست بیاورد، این انتظار برایش وجود دارد که روی قیمت‌های بین المللی تاثیرگذار باشد و از این طریق حجم صادرات را کم کند، در نتیجه مالیات بر ارزش افزوده صادرات هم از آنها کمتر اخذ می‌شود. افزایش قیمت‌ های بین‌المللی زمانی رخ می دهد که بسیاری از صادر کنندگان کوچک چنین اقداماتی را اعمال کنند.

در چه صورتی صادرکنندگان مشمول پرداخت مالیات صادرات میشوند؟

صادرکنندگان ایرانی در شرایط زیر مشمول پرداخت مالیات صادرات می‌شوند:

  • قوانین مالیاتی کشور
    مالیات بر ارزش افزوده: صادرات میوه و سایر کالاها به طور معمول مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود. اما در صورتی که صادرکننده ثبت‌نام نکرده باشد یا فاکتورهای مالیاتی معتبر ارائه ندهد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.
    مالیات بر درآمد: اگر صادرات به میزان قابل توجهی سودآور باشد، ممکن است صادرکننده مشمول مالیات بر درآمد شود. این مالیات معمولاً به درصدی از سود خالص حاصل از صادرات بستگی دارد.
  • نوع محصول
    برخی از محصولات خاص ممکن است به دلیل حساسیت‌های اقتصادی یا زیست‌محیطی مشمول مالیات‌های خاصی شوند. به عنوان مثال، میوه‌هایی که در طبقه‌بندی خاصی قرار دارند یا تحت تأثیر سیاست‌های تجاری خاصی هستند.
  • میزان صادرات
    صادرکنندگان بزرگ یا کسانی که از حد درآمد خاصی فراتر می‌روند، ممکن است مشمول مالیات برای کسب درآمد حاصله شوند. همچنین، صادرات به کشورهای خاص ممکن است تحت تأثیر تعرفه‌ها و مالیات‌های تجاری قرار گیرد.
  • سیاست‌های دولتی
    دولت ممکن است در زمان‌های خاص برای حمایت از تولید داخلی، مالیات‌های ویژه‌ای بر صادرات اعمال کند. این می‌تواند شامل مالیات‌های موقتی یا افزایش تعرفه‌ها باشد.
  • مقررات تجاری بین‌المللی
    توافق‌های تجاری یا تحریم‌ها نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند. برای مثال، اگر صادرات به کشوری تحت تحریم باشد، ممکن است مشمول قوانین مالیاتی خاصی شود.
  • عدم رعایت مقررات صادرات
    اگر صادرکننده نتواند به مقررات مربوط به صادرات، مانند مجوزهای بهداشتی یا استانداردهای کیفیت پایبند باشد، ممکن است با جرایم مالیاتی مواجه شود.
  • ثبت نام و اسناد مالی
    صادرکنندگان باید تمامی اسناد و مدارک لازم را نگهداری کنند و در صورت عدم ارائه اسناد معتبر، ممکن است مشمول پرداخت مالیات شوند

آیا صادرات مشمول ارزش افزوده می‌شود؟

طبق آخرین گزارشی که از خبرگزاری فارس در تبریز گرفته‌اند و طبق اظهارات فردی به نام محمد جعفر عظمایی با خبرنگاران؛ مسئله مربوط به مالیات بر ارزش افزوده برای صادرات در کمیته‌هایی مطرح شده است که امور مالیاتی استانداری اداره کل صمت و انجمن‌های تخصصی در این حوزه در آن جلسه شرکت کرده‌اند.

نتیجه گفتگوی آنها بر این منوال شد که اعضا و نهادهای مختلف بخش‌های خصوصی و دولتی باید با یکدیگر ترکیب شوند. در واقع باید مصوبات قانونی در این جلسه به انجام برسند تا آنها بتوانند قوانین مختلف را به اجرا در بیاورند و از طریق مقامات ارشد استان، کارشان را پیگیری کنند. آنها به موضوع اخذ مالیات از طریق واحدهای اقتصادی فعال تاکید داشتند و گفتند که تمامی واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی وظیفه دارند که این قانون را رعایت کنند.

البته که آنها بیان کردند، نرخ مالیات صادرات باید به صورت جداگانه برای هر کدام از کالاها استفاده شود. از طرفی برای اینکه بتوانند میزان آب پایدار برای مصارف صنعتی را به خوبی تامین کنند، هنوز تبصره‌هایی را در قانون حذف نکرده‌اند. به عنوان مثال خیلی از افرادی که به عنوان فعال اقتصادی قصد دارند آب مورد نیاز صنعتی را فراهم کنند، باید به صورت تخصصی‌تر آنالیز و تجزیه تحلیل شوند و بعد مشخص کنند که برای این افراد صادرات مالیات دارد یا نه.

مشاوره مالی و مالیاتی

از طریق مشاوره مالیاتی تلفنی آنلاین بدون پرداخت هزینه تلفن، از طریق اینترنت و تماس امن VOIP زیر 1 دقیقه پاسخ سوالات خود را در زمینه مالیات صادرات کالا و خدمات دریافت نمایید.

کالاهای معاف از مالیات بر صادرات

شاید در مورد معافیت مالیاتی صادرات غیر نفتی چیزهایی شنیده باشید. ایران جزو کشورهایی است که کالاهای تولیدی زیادی دارد. از طرفی صادرات زیادی را هم انجام می‌دهد اما بعضی از این کالاها مجبور به پرداخت مالیات نیستند و در لیست مالیات علی الحساب صادرات قرار می‌گیرند. در ادامه این کالاها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • اموال غیرمنقول داخل کشور
  • محصولات کشاورزی فراوری نشده
  • کالاهای وارد شده توسط مسافران که بیشتر از نیاز آنها باشد
  • کالاهای بلاعوض تحویل داده شده به وزارتخانه، نهاد دولتی و غیر دولتی
  • هرگونه صادرات مربوط به دام و طیور زنده
  • آبزیان و زنبور عسل
  • انواع و اقسام بذرها، سم، نهال و کود
  • تمامی کالاهای مربوط به حوزه مطبوعات، کتاب و لوازم تحریر
  • مواد خوراکی مانند حبوبات، شیر، برنج، نان، گوشت، آرد خبازی، پنیر، سویا، قند، روغن نباتی و شیر خشک برای کودک
  • انواع اقلام مربوط به خدمات درمانی
  • انواع داروها و خدمات مربوط به توانبخشی
  • تمامی تجهیزات مربوط به هوانوردی و راهبری مثل رادار
  • خوراک پرندگان و دام‌ها
  • اقلام انتظامی و نظامی که باعث امنیت کشور می‌شود
  • خدمات مربوط به حمل و نقل عمومی مانند خدمات جاده‌ای، هوایی، ریلی، مسافری درون و برون شهری و دریایی
  • خدمات مربوط به مالیات حقوق و درآمد بر اساس قانون مالیات مستقیم
  • خدمات پژوهشی و آموزشی اعلام شده توسط وزارتخانه‌های علوم فناوری و درمان، آموزش و پرورش و آموزش پزشکی
  • خدمات بانکی، تعاونی‌های اعتباری، صندوق قرض الحسنه مجاز، اعتبار بانک، معاملات کالای داخل بورس و غیر بورس

البته در بعضی از مواردی که گفتیم، نه تنها نرخ مالیات صادرات را در نظر نمی‌گیرند، بلکه برای خود صادرات این محصولات هم محدودیت‌هایی وجود دارد و باید قوانین آن رعایت گردد. در این بخش دیدید که معافیت مالیاتی صادرات محصولات کشاورزی مانند بذرها هم همیشه وجود دارد.

Please select another listing to show to avoid recursion.

مالیات صادرات با کارت بازرگانی چگونه محاسبه می‌شود؟

تمامی افرادی که در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند، به عنوان شخص حقیقی و یا حقوقی تراکنش های بانکی مشمول مالیات دارند. همه این تراکنش‌ها نیازمند پرداخت مالیات است اما برای اینکه بتوانند به این مهم دست پیدا کنند و صادرات خود را به درستی انجام دهند، باید یک کارت بازرگانی معتبر را در اختیار داشته باشند که مربوط به پرداخت مالیات خواهد بود. این کارت بازرگانی توسط آنها استفاده می‌شود و مزایای زیادی برایشان به همراه دارد. مثلاً اینکه نشان می‌دهد که مالیات آنها چقدر است و همه چیز دقیق و اصولی و با برنامه‌ریزی انجام خواهد شد. گاهی اوقات در بعضی از موارد هم آنها معافیت مالیات صادرات کالا پیدا می‌کنند.

میزان و نحوه محاسبه مالیات صادرات

تعرفه مالیات صادرات بسیار اهمیت دارد. زیرا می‌تواند از همان اول وضعیت مالی شما را مشخص کند.‌ افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند برای اینکه در زمینه صادرات و واردات کالاهای مختلف فعالیت داشته باشند، از کارت بازرگانی استفاده کنند و از این طریق محاسبات برای آنها به طور دقیق انجام خواهد شد. البته که دارندگان کارت بازرگانی در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند و شرایط آنها برای نحوه محاسبه مالیات هم متفاوت است.

  • مالیات صادرات شخص حقیقی

نرخ مالیات برای کارت بازرگانی افراد حقیقی طبق ماده ۱۳۱ قانون مالیات مستقیم کشور حساب خواهد شد. آنها قانون ۵۳ قانون مالیات مستقیم را در نظر می‌گیرند که اصلاحیه ۹۴ دارد‌. طبق این قوانین این افراد وظیفه دارند برای اینکه از مزایای کارت بازرگانی استفاده کنند، مبلغی را به اداره مالیات بپردازند که مربوط به مالیات خدمات صادراتی می‌شود. گروه بندی مشاغل اشخاص حقیقی در تعیین میزان مالیات خدمات صادراتی، بر اساس ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم، نقش حیاتی دارد.

نحوه محاسبه به این صورت است که اگر درآمد سالیانه تا سقف ۳۰ میلیون ریال باشد، نرخ ۱۵ درصد را برای مالیات در نظر می‌گیرند. اگر سقف درآمد تا ۱۰۰ میلیون ریال باشد، نرخ ۲۰ درصد را در نظر می‌گیرند. اگر درآمد سالیانه فرد در طول سال تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال باشد، نرخ ۲۵ درصد را باید برای مالیات او در نظر بگیرند. برای مازاد درآمد یک میلیارد ریال هم در طول یک سال نرخ مالی ۳۵ درصد است.

  • مالیات صادرات شخص حقوقی

مالیات صادرات شخص حقوقی ساده‌تر از شخص حقیقی محاسبه می‌شود و هیچ ربطی هم به میزان درآمد فرد ندارد. طبق قوانینی که در این خصوص ارائه شده است، در پایان سال برای آنها سود سالانه را حساب می‌کنند و ۲۵ درصد آن را به عنوان مبلغی برای مالیات سود صادرات در نظر می‌گیرند.

مالیات صادرات میوه

با وجود اینکه پرداخت قبوض مالیاتی برای صادرات میوه الزامی است، صادرکنندگان به دلیل چالش‌های مختلفی مانند فاسدشدنی بودن محصولات و مشکلات ارزی، با چالش های زیادی در این زمینه مواجه هستند. در صادرات آنها باید نکات زیادی را رعایت کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید. از طرفی با خیلی از کشورها ارتباط بانکی ندارید و مشکلات ارزی به وجود می‌آید. همین باعث می‌شود که در صادرات موانعی ایجاد گردد. در مورد مالیات صادرات محصولات کشاورزی هم تبصره‌هایی وضع شده است اما اکثریت آنها از قانون بازگشت ارزی معاف هستند؛ ارزی هم که از صادرات این اقلام به دست می‌آید، به بازگشت ارز نیازی نخواهد داشت. به خاطر همین مالیات بر صادرات را از آنها نمی‌گیرند. درمورد مالیات بر درآمد کشاورزی در این مقاله کارمنتو بیشتر بخوانید.

قوانین مالیات صادرات میوه و نحوه محاسبه آن

مالیات بر صادرات پتروشیمی

طبق آخرین قوانینی که در مورد مالیات بر صادرات پتروشیمی وضع شده است، تمامی محصولات معدنی، محصولات گازی، پتروشیمی، مالیات صادرات مواد نفتی و صنایع معدنی غیر فلزی و فلزی باید مالیات پرداخت کنند و حداقل نیم درصد از ارزش صادرات آنها به عنوان عوارض یا مالیات صادرات از آنها اخذ خواهد شد که توسط وزارت صمت ارائه شده است.‌

مالیات صادرات زعفران

مالیات صادرات زعفران هم جزو مباحث بسیار مهم است. زیرا زعفران را به عنوان یکی از با ارزش‌ترین محصولات می‌شناسند. صادرات آن می‌تواند سود بالایی را رقم بزند. شما می‌توانید این کار را از طریق کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی انجام دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید و به سود بالایی برسید. همچنین از پرداخت مالیات هم به طور کامل معاف باشید که این یکی از بزرگترین مزایای صادرات زعفران است. در واقع می‌توانید هم به صورت بسته‌بندی و هم بصورتت فله‌ای این کار را انجام دهید که در هر دو مورد نیاز به پرداخت مالیات نیست و اصلاً نیازی به یادگیری نحوه محاسبه مالیات صادرات هم وجود ندارد.

زمانی که صادرکنندگان کالاها، به ویژه محصولات کشاورزی، اقدام به فروش در بازارهای بین‌المللی می‌کنند، درآمد حاصل از این فعالیت‌ها ممکن است مشمول مالیات بر درآمد مشاغل شود. این به معنای آن است که علاوه بر رعایت الزامات مالیاتی مرتبط با صادرات، صادرکنندگان باید به درآمدهای خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و از مالیات‌های مربوطه آگاه باشند. شناخت دقیق این دو نوع مالیات می‌تواند به صادرکنندگان کمک کند تا به صورت قانونی و بهینه در بازار جهانی فعالیت کنند.

مالیات صادرات زعفران

سامانه پرداخت مالیات صادرات

سامانه پرداخت مالیات صادرات در ایران، تحت عنوان “سامانه مالیات بر ارزش افزوده” شناخته می‌شود. در این سامانه، صادرکنندگان ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند که به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مراحل کلی سامانه پرداخت مالیاتی به شرح زیر است:

ثبت‌نام در سامانه مالیات : صادرکنندگان باید در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند و اطلاعات خود را وارد نمایند.

صدور پیش‌فاکتور صادراتی: صادرکننده باید پیش‌فاکتورهای صادراتی را صادر کند و در آن‌ها مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کند.

ارسال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی: صادرکننده باید اطلاعات مربوط به صادرات، شامل مقدار و ارزش کالاها و مالیات مربوطه را به سازمان امور مالیاتی ارسال کند.

محاسبه و پرداخت مالیات صادرات: بعد از تایید اطلاعات، مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و صادرکننده باید آن را پرداخت کند. این پرداخت می‌تواند از طریق بانک‌ها یا به صورت الکترونیکی انجام شود.

دریافت گواهی‌نامه صادراتی: پس از پرداخت مالیات صادرات و انجام مراحل قانونی ، صادرکننده می‌تواند گواهی‌نامه صادراتی دریافت کند.

پس از پرداخت مالیات صادرات و انجام مراحل قانونی، صادرکننده قادر خواهد بود گواهینامه صادراتی دریافت کند. مدارک مورد نیاز برای این فرآیند شامل اظهارنامه مالیاتی، پیش‌فاکتورهای صادر شده و مدارک شناسایی و تجاری صادرکننده است.

نحوه پرداخت مالیات صادرات

نحوه پرداخت مالیات صادرات در ایران شامل مراحل و شرایط خاصی است که به نوع کالا و قوانین مربوطه بستگی دارد. در اینجا مراحل کلی پرداخت مالیات صادرات در ایران را توضیح می‌دهم:

1. تعیین نوع کالا و معافیت‌ها:

برخی از کالاهای صادراتی در ایران مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند، مانند صادرات محصولات کشاورزی و کالاهای غیرنفتی. از این رو، ابتدا باید نوع کالای صادراتی مشخص شود تا ببینید مشمول مالیات صادرات هست یا نه.

2. مالیات بر ارزش افزوده (VAT):

طبق قوانین مالیاتی ایران، صادرات کالاها و خدمات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است، اما صادرکنندگان باید ابتدا این مالیات را پرداخت کنند و سپس با ارائه مدارک به سازمان امور مالیاتی، تقاضای استرداد (بازپرداخت) این مالیات را بدهند.

3. ثبت اظهارنامه مالیاتی:

صادرکنندگان موظف اند اظهارنامه مالیاتی را در موعد مقرر به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. در این اظهارنامه، جزئیات صادرات و درآمدهای حاصله ذکر می‌شود.

4. مالیات علی‌الحساب صادرات:

برخی از صادرکنندگان ملزم به پرداخت مالیات علی الحساب صادرات هستند که درصدی از درآمد صادراتی به‌عنوان پیش‌پرداخت مالیاتی محاسبه می‌شود. این مقدار در مراحل بعدی حسابرسی می‌شود.

5. پرداخت مالیات و استرداد:

در صورتی که کالاهای صادر شده مشمول مالیات باشند، صادرکننده باید مالیات مربوطه را بر اساس نرخ های تعیین شده پرداخت کند. در نهایت، برای کالاهای معاف از مالیات، پس از ارائه مدارک و طی مراحل اداری، می‌توانند استرداد مالیات خود را دریافت کنند.

6. مدارک لازم پرداخت مالیات صادرات:

• کارت بازرگانی

• فاکتور فروش کالاهای صادراتی

• مدارک حمل و نقل و گمرک

• اظهارنامه مالیاتی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

• مدارک بانکی مبنی بر دریافت ارز صادراتی

پرداخت مالیات صادرات از طریق سامانه‌های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود، و تمامی فرآیندها به صورت آنلاین قابل پیگیری است.

سخن پایانی

در این مبحث به طور کامل متوجه شدید که مالیات و عوارض صادراتی چیست و شامل چه مواردی می‌شود. اکنون می‌دانید که معافیت مالیاتی صادرات خدمات مهندسی یا خدمات کشاورزی و غیره چگونه است. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید و در این زمینه دقیق‌تر عمل کنید و احتمال خطا کاهش پیدا کند، مشاوره کارمنتو می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. افرادی که در تیم مشاوره کارمنتو فعالیت می‌کنند، به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته به شما خدمات رسانی می‌کنند‌ که می‌توانید سوالاتتان را بپرسید و به پاسخ تمامی سوالاتی که در مورد مسئله پرداخت مالیات صادرات خدمات و معاف از مالیات دارید؛ برسید. همچنین شما با پشتیبان امکان چت آنلاین خواهید داشت و راهنمایی‌های لازم را برای دریافت مشاوره می‌توانید دریافت کنید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 3 نظر

4 3
مالیات صادرات کالا و خدمات چه قوانینی دارد؟ چگونه محاسبه میشود؟
زمانی که شما اقدام به انجام صادرات می‌کنید، باید بخشی از هزینه و درآمدی را که کسب می‌کنید، به دولت پرداخت نمایید که به آن مالیات صادرات گفته می‌شود.
بله.‌ بخشی از درآمد کشور بر اساس مالیات بر صادرات است.
مالیات صادرات در شرایط مختلف برای اجناس متفاوت با یکدیگر فرق دارد. به عنوان مثال مالیات صادرات کالاهای غیر نفتی با نفتی یکسان نیست اما چیزی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد مازاد درآمد حاصل از صادرات است.

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد