مشاهده سوابق تامین اجتماعی با کدملی و بدون گذرواژه در سامانه

مدت مطالعه: 12 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 23 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

تمامی بیمه‌شدگان برای اطلاع از وضعیت واریزی حق بیمه خود و سوابق بیمه‌ای در طرح‌های مختلف، نیاز به مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی دارند. از طرفی تقریبا بیش از نصف مردم کشور تحت پوشش یکی از طرح‌های تامین اجتماعی هستند.

اما موضوع این جا است که دریافت سوابق بیمه به صورت حضور فیزیکی در شعبه‌های مختلف تامین اجتماعی در تمامی کشور هم زمان بسیار زیادی را صرف می‌کند. جدای از صرف زمان زیاد برای این کار، تمامی این افراد برای طی کردن مسافت محل کار یا زندگی خود تا شعبه تامین اجتماعی، باید هزینه پرداخت کنند.

همین موضوع باعث شده است که سازمان تامین اجتماعی، راه‌های مختلفی را برای گرفتن سوابق بیمه تامین اجتماعی متقاضیان در نظر بگیرد. در حال حاضر با سه روش امکان مشاهده و دریافت سابقه بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که اصلی‌ترین آن، از راه سامانه sabeghe.tamin.ir انجام می‌شود. با این کار شاید کمی از سختی‌های راه‌های قدیمی کم‌تر شود. بنابراین اگر می‌خواهید با انواع روش دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی آشنا شوید، در ادامه این مطلب از وبسایت کارمنتو همراه ما باشید.

بنر تامین اجتماعی

سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست؟

تمامی متقاضیانی که مشمول یکی از طرح‌های بیمه تامین اجتماعی می‌شوند، در ازای دریافت خدمات، باید حق بیمه را به طور منظم پرداخت کنند. اگر فرد تحت پوشش کارفرمای خود قرار بگیرد، این کار را باید کارفرما به صورت منظم انجام دهد؛ اما کارگر و کارمند وظیفه دارد که برای گرفتن سوابق بیمه خود و آگاهی از عملکرد کارفرما هم اقدام کند.

در هر زمانی که شما یا کارفرما حق بیمه را در زمان مشخص شده پرداخت می‌کنید، سابقه بیمه برای شما ثبت می‌شود. همچنین امکان مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد مختلف هم وجود دارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اصلا چرا باید به دنبال مشاهده و گرفتن سوابق بیمه ی تامین اجتماعی باشیم؟

مهمترین اهمیت مشاهده و ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی، در زمان بازنشستگی است؛ چرا که حقوق بازنشستگی شما بر اساس سوابق بیمه پرداختی انجام می‌شود. از طرفی اگر سوابق بیمه خود را پیگیری نکنید، امکان سوء‌استفاده کارفرما هم فراهم می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که در زمان تغییر شغل، گرفتن سابقه بیمه تامین اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

روش های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

سوال اصلی بیمه‌شدگان این است که نحوه دریافت لیست سوابق بیمه تامین اجتماعی چگونه است و برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی چه باید کرد؟ قطعا تمامی بیمه‌شدگان در زمان و موقعیت‌های مختلف، نیاز به دریافت سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی پیدا می‌کنند.

تا چند سال پیش افراد برای دیدن سوابق بیمه خود، باید به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کردند؛ اما با توجه به مشکلات روش حضوری، انواع روش های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای متقاضیان به وجود آمده است.

تنوع بین طریقه گرفتن سوابق بیمه تامین اجتماعی، باعث می‌شود که تمامی بیمه‌شدگان با میزان دانش و مهارت مختلف، امکان مشاهده سابقه بیمه خود را داشته باشند. البته توجه کنید که هر کدام از این راه‌ها نیاز به طی کردن مراحل خاصی برای نحوه اخذ سوابق بیمه تامین اجتماعی دارند که در ادامه مطلب، به طور مجزا تمامی آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

معرفی سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی sabeghe.tamin.ir

در حال حاضر بخش بزرگی از افراد جامعه به وسیله سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. حالا فرض کنید که تمامی بیمه‌شدگان، هر چند وقت یکبار به دنبال استعلام سوابق بیمه خود در سازمان تامین اجتماعی باشند. قطعا صف بزرگی از مراجعه‌کنندگان در شعبه‌های بیمه‌گذار تشکیل می‌شود و وقت افراد را تلف می‌کند.

بر همین اساس، تامین اجتماعی به منظور آسان‌تر شدن روند خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان، سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی را ایجاد کرده است. سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با شماره بیمه و کد ملی، در واقع یکی از بخش‌های مهم و اصلی در سایت اصلی تامین اجتماعی است که امکان خدمت‌رسانی غیر حضوری و اینترنتی را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

در این سامانه شما می‌توانید با وارد کردن آدرس sabeghe.tamin.ir در موتور جستجوی خود، برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید. این سامانه همزمان خدمات مختلفی به کارفرمایان و بیمه‌شدگان عادی در زمینه سوابق بیمه با کد ملی ارائه می‌کند. البته اگر می‌خواهید با نحوه دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی در این سامانه آشنا شوید، باید مطالب زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

بسیاری از افراد نحوه ثبت نام برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی در سامانه سوابق تامین اجتماعی را نمی‌دانند. تمامی بیمه‌شدگان برای بهره‌مندی از خدمات سامانه تامین اجتماعی برای سوابق، باید اطلاعات هویتی خود را ثبت کنند و رمز شخصی دریافت کنند. این کار هم به منظور اطمینان از حفظ اطلاعات مهم بیمه‌شدگان انجام می‌شود.

نحوه ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی، کاملا آسان است و تنها با داشتن اطلاعات هویتی فرد انجام می‌شود. بنابراین در این قسمت، تمامی مراحل درباره نحوه ثبت نام مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی را ارائه می‌دهیم:

  1. برای ثبت نام در sabeghe.tamin.ir، پس از وارد نمودن کلیه موارد روی گزینه ثبت نام کلیک نموده و منتظر دریافت پیامک شناسه فعالسازی از طریق تلفن همراه باشید.
  2. پس از دریافت پیامک فعال سازی از طریق تلفن همراه و درج آن در کادر مربوطه روی گزینه ثبت نام کلیک نمائید.
    تذکر: دقت کنید که حتما شماره خودتان را وارد کنید. در صورتی که شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به شخص شما (بیمه شده) نباشد نیاز است پس از طی کلیه مراحل ثبت‌نام برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی، شخصا (بیمه شده) با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی مراجعه نمائید. پس از وارد نمودن کلیه موارد، بر روی گزینه ثبت‌نام کلیک نمایید و منتظر دریافت پیامک شناسه فعالسازی از طریق تلفن همراه باشید.
  3. برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی، فرایند ثبت‌نام در سازمان تامین اجتماعی جهت دریافت سوابق بیمه را با پر کردن فرم آن تکمیل نمایید. در قسمت شهر نام شهری که شعبه بیمه تامین اجتماعی شما در آن قرار دارد را وارد نمایید. برای مثال اگر شما در اصفهان زندگی می‌کنید و محل کارتان استان فارس باشد ولی شعبه بیمه پردازی تهران باشد باید بسته به محل شعبه یکی از گزینه‌های تهران بزرگ–شرق تهران بزرگ–غرب تهران بزرگ را انتخاب نمایید.

بعد از ثبت نام در سامانه سابقه تامین اجتماعی، امکان استفاده از خدمات مختلف که یکی از آن‌ها مشاهده سوابق بیمه است، برای شما فراهم می‌شود. البته راه‌های دیگری هم به غیر از سایت sabeghe.tamin.ir برای مشاهده سوابق وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

توجه داشته باشید که کلیه اطلاعات هویتی برای سوابق بیمه تامین اجتماعی می‌بایست مطابق با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه بیمه شده باشد. دقت داشته باشید در صورت عدم تطابق اطلاعات وارد شده، حساب کاربری برای شما ایجاد نخواهد شد همچنین، همه فرم با کاراکتر فارسی پر شود به غیر از بخش گذر واژه و ایمیل که فرمت های خاص خود را دارند.

لازم به توضیح است که پس از انجام مراحل بالا برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی ثبت نام، برای تایید اطلاعات هویتی، تایید نهایی و فعال سازی حساب کاربری خود، باید  با در دست داشتن مدارک هویتی، به نزدیک ترین شعبه‌ی مربوط به تامین اجتماعی مراجعه کنید.

 ثبت نام در سامانه سوابق تامین

نحوه ورود به سایت سابقه تامین اجتماعی sabeghe.tamin.ir

خوشبختانه نحوه ورود به سامانه سوابق تامین اجتماعی بسیار آسان است. در صورتی که طبق آموزش مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، ثبت‌نام شما در سایت سوابق بیمه موفقیت آمیز بوده است، برای طی کردن مراحل در طریقه گرفتن سوابق بیمه دوباره وارد سایت سازمان تامین اجتماعی شوید. برای انجام این کار باید در یکی از مرورگرها آدرس sabeghe.tamin.ir را وارد کنید و صفحه اصلی سامانه را مشاهده می‌کنید. و این بار با ارائه نام کاربری(کدملی) و گذرواژه‌ای که در هنگام ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی انتخاب کرده‌اید، به پنل تامین اجتماعی سوابق خود وارد شوید.

البته اگر رمز عبور خود را برای ورود به سامانه سوابق تامین اجتماعی پرداخت بیمه فراموش کردید، بر روی دکمه بازیابی گذرواژه کلیک کرده و بازیابی گذرواژه برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی را درخواست کنید.

تغییر رمز عبور در سامانه سابقه بیمه تامین اجتماعی

اگر می‌خواهید رمز عبور خود را برای گرفتن سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی تغییر دهید، باید پس از وارد شدن به پرتال سابقه بیمه، در گوشه سمت چپ از قسمت نام کاربری گزینه پروفایل را انتخاب نموده سپس در قسمت مربوطه تغییرات لازم را اعمال نمایید.

اگر در زمینه روش جدید مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی یا ثبت نام تامین اجتماعی سوالی داشتید یا به مشکل خوردید، می توانید آن را در سامانه کارمنتو مطرح کنید تا توسط کارشناسان و مشاوران کارمنتو به آن پاسخ داده شود، همچنین می توانید در قسمت نظرات سایت نیز آن را مطرح کنید. ارتباط با مشاوران کارمنتو درباره سامانه دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی به صورت تلفنی و آنلاین انجام می‌شود و قطعا زمان کمتری را از شما صرف می‌کند.

بیمه

درمورد دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی و سامانه آن سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره بیمه و قانون کار آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه

اولین و مهمترین راه برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، از طریق سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی انجام می‌شود. زمانی که ثبت نام sabegh tamin.ir را انجام دادید، برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی در سایت تامین اجتماعی، باید نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید و وارد پورتال مخصوص به خود و سامانه ثبت سوابق شوید سپس باید به دنبال بخش مربوط به سامانه سوابق بیمه باشید.

بعد از ورود به صفحه اصلی سوابق بیمه با کد ملی، در قسمت منو باید بخش بیمه‌شدگان را انتخاب کنید و به دنبال گزینه خدمات سابقه باشید. بعد از پیدا کردن گزینه سوابق تلفیقی، صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن، امکان مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی وجود دارد.

شما در این مرحله می‌توانید چند مورد از سوابق در سامانه تامین اجتماعی را مشاهده کنید. مثلا اگر می‌خواهید سوابق تلفیقی را مشاهده کنید، گزینه مربوط به آن را فشار دهید و در صوت تمایل به بررسی تمامی سوابق، به دنبال بخش مشخص شده در این زمینه باشید. توجه کنید که در سامانه دریافت سوابق تامین اجتماعی، امکان مشاهده سوابق از سال‌های گذشته تا به الان وجود دارد و محدودیت زمانی خاصی ندارد.

از طرفی اگر می‌خواهید فایل سوابق بیمه خود را داشته باشید، می‌تواند دکمه دانلود فایل را فشار دهید و برای گرفتن سوابق بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید. توجه داشته باشید که نحوه دریافت سوابق بیمه از سایت تامین اجتماعی جزو آسان‌ترین و امن‌ترین راه‌ها برای انجام کارهای مخصوص به بیمه است.

در هر قسمت از سامانه تامین اجتماعی، خدمات مختلفی برای کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مسمتری‌بگیران وجود دارد که نیاز آن‌ها را به مراجعه حضوری برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کارت ملی برطرف می‌کند.

البته توجه کنید که اطلاعات نمایش داده شده در سامانه ثبت سوابق را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید تا امکان سوء‌استفاده از آن‌ها وجود نداشته باشد.

امکانات سایت سابقه تامین اجتماعی sabeghe.tamin.ir

با توجه به این که امور مربوط به بیمه‌شدگان متنوع است، بنابراین در سامانه مشاهده سوابق سابقه بیمه تامین اجتماعی، به غیر از بررسی سوابق، امکانات دیگری هم وجود دارد. البته هر قسمت از سامانه ثبت سوابق تامین اجتماعی مربوط به گروه خاصی از افراد است؛ از همین رو هر کدام از قسمت‌های سامانه سابقه تامین اجتماعی را معرفی می‌کنیم:

  1. بخش بیمه‌شدگان

    زمانی که شما آدرس sabegh. tamin. Ir را جستجو می‌کنید، می‌توانید از این بخش، امور مربوط به بیمه‌شدگان را ببینید. در این قسمت، موارد مختلفی از جمله خدمات نام‌نویسی، حمایت‌های کوتاه مدت، امور بیمه‌شدگان، خدمات پرونده الکترونیک، بازرسی‌های انجام شده از محل اشتغال، بازنشستگی، بیمه‌شدگان خاص، خدمات درمانی، ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی، خدمات سلامت الکترونیک، خدمات سابقه و امکان مشاهده بازرسی انجام شده توسط سازمان وحود دارد. البته بیشترین خدمات سامانه سوابق تامین اجتماعی بیمه شدگان هم در این قسمت ارائه می‌شود.

  1. بخش کارفرمایان

    این بخش از سامانه سابقه تامین اجتماعی، مربوط به امور کارفرمایان می‌شود. در این بخش امکان دریافت خدمات مختلفی از جمله فیش حقوقی مسمتری‌بگیران و بازنشستگان، حکم مسمتری‌بگیران، اعلام شماره حساب بانکی ویژه مسمتری‌بگیران، خدمات پرونده الکترونیک، استعلام وضعیت مسمتری‌بگیران، درخواست گواهی و مسمتری بازماندگان وجود دارد.

  1. بخش مسمتری بگیران

    یکی از مهمترین خدمات سایت تامین sabeghe.tamin.ir، مربوط به بازنشستگان است. البته با توجه به این که سابقه سامانه تامین اجتماعی برای بازنشستگان زیاد است، این قسمت برای مسمتری‌بگیران بیشتر اهمیت دارد.
    خدمات مختلفی که در این قسمت ارائه می‌شود، شامل فیش حقوق مسمتری‌بگیران بازنشستگی، حکم مسمتری‌بگیران، اعلام شماره حساب بانکی ویژه مسمتری‌بگیران، خدمات پرونده الکترونیک، استعلام وضعیت مسمتری‌بگیران، درخواست گواهی و مسمتری بازماندگان می‌شود که شما با ثبت نام در sabeghe.tamin.ir به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

  2.  بخش تامین اجتماعی من

    جدای از موارد مربوط به امور بیمه در سامانه الکترونیکی سوابق تامین اجتماعی، در این قسمت اطلاعات شخصی افراد بررسی می‌شود. مثلا اگر می‌خواهید شماره موبایل سامانه ثبت سوابق بیمه را تغییر دهید یا این که صندوق شخصی خود را مشاهده کنید، باید به این قسمت بیایید. همچنین تمامی درخواست‌های شخصی شما در سامانه سوابق بیمه و تیکت‌های پشتیبانی، در این بخش وجود دارند.

با توجه به امکانات محتلف سامانه ثبت سوابق بیمه تامین اجتماعی، قطعا بسیاری از امور مربوط به بیمه را می‌توانید به صورت غیر حضوری انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که تفاوتی بین سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی تهران و دیگر شهرها وجود ندارد و تمامی بیمه‌شدگان در کشور از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

Please select another listing to show to avoid recursion.

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل با کارت ملی

در حال حاضر که اکثر کارهای اداری و مهم افراد با استفاده از تلفن همراه انجام می‌شود، امکان مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با شماره بیمه و کد ملی هم از این طریق فراهم شده است. از طرفی در بین انواع روش دریافت سوابق بیمه، دو مورد از آسان‌ترین روش‌های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی غیر حضوری و نحوه گرفتن ریز سوابق بیمه تامین اجتماعی از راه تلفن همراه امکان‌پذیر است.

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت تلفن همراه به دو روش زیر امکانپذیر است:

  1. مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با اپلیکیشن تامین اجتماعی من
  2. مشاهده سوابق بیمه با استفاده از کد های دستوری

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون ثبت نام به صفحه مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکد دار

شاید با خود فکر کنید که دریافت سوابق تامین اجتماعی تنها برای کارگران آگاهی شخصی خود فرد انجام می‌شود. این در حالی است که شما اگر بخواهید در سازمان یا شرکت‌های مختلفی مشغول به کار شوید یا به فکر مهاجرت باشید، باید دائما به سازمان تامین اجتماعی سوابق مراجعه کنید. اگر می‌خواهید که در زمان خود صرفه‌جویی کنید و دیگر نگرانی بابت دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی نداشته باشید، بهتر است که سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکد دار تهیه کنید.

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکد دار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های شما می‌شود. اما اگر به دنبال طریقه دریافت سوابق بیمه بارکددار هستید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در اولین مرحله از نحوه دریافت سوابق پرداخت بیمه تامین اجتماعی به صورت بارکد دار، باید وارد سامانه تامین اجتماعی شوید.
  • در مرحله دوم از گرفتن سوابق بیمه تامین اجتماعی با این روش، باید به دنبال بخش بیمه‌شدگان باشید و خدمات سابقه را انتخاب کنید. بعد از این کار، گزینه اعلام سابقه به موسسات را فشار دهید.
  • در این قسمت از دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی، باید مربع کنار گزینه کلیه سوابق را انتخاب کنید و گزینه ارسال به صندوق شخصی را فشار دهید.
  • صحت اطلاعات موجود در صفحه باز شده را تایید کنید و گزینه موافقم را انتخاب کنید.
  • در این مرحله از روش دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی، به صفحه اصلی بروید و از بخش تامین اجتماعی من، به دنبال گزینه صندوق شخصی من باشید.
  • درخواستی که برای دریافت سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی داشتید، در این مرحله نمایش داده می‌شود. اما شما باید گزینه عملیات پنجره را فشار دهید و سپس گزینه رویت مکاتبه را انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر از نحوه دریافت سوابق بیمه بارکد دار، پنجره‌ای باز می‌شود که شما باید قسمت پی دی اف ضمیمه را اتخاب کنید. سپس برای دانلود و دریافت سوابق بیمه به صورت بارکد دار، اقدام کنید.

البته توجه کنید که مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی، زمان کمتری را از شما صرف می‌کند؛ اما با استفاده از این روش در نحوه دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی، در همه جا سوابق خود را به دنبال دارید.

سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون گذرواژه

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی گذرواژه ورود به سامانه تامین اجتماعی را فراموش می‌کنند. از آن طرف هم دانش و مهارت کافی برای بازیابی مجدد آن ندارند؛ حالا این سوال پیش می‌آید که آیا امکان گرفتن سابقه بیمه تامین اجتماعی برای این افراد وجود ندارد؟

خوشبختانه در حال حاضر حتی امکان مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون گذرواژه هم وجود دارد. اولین روش برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کارت ملی، مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌های تامین اجتماعی است که البته بیشتر افراد از این راه استقبال نمی‌کنند.

همچنین جدای از این طریقه دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی،  افراد با این مشکل تنها می‌توانند با استفاده از کد دستوری سوابق خود را مشاهده کنند. البته توجه داشته باشید که این روش هم جزو راه‌های سوابق تامین اجتماعی با شماره ملی است؛ اما نیازی به نام کاربری و گذرواژه ندارد.

اما با وجود این موارد، اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، ما در کارمنتو به شما در بازیابی آن کمک می‌کنیم. همچنین اگر به دنبال نحوه گرفتن استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی هستید، مشاوران کارمنتو در تمامی ساعت‌های شبانه روز، آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما هستند.

Please select another listing to show to avoid recursion.

سریع‌ترین روش مشاهده سوابق بیمه چیست؟

با توجه به این که افراد مشغله‌های زیادی دارند، به دنبال سریع‌ترین راه برای مشاهده سوابق بیمه خود هستند. اگر آموزش تصویری دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی را بررسی کنید، قطعا متوجه سریع‌ترین راه برای این کار می‌شوید. قطعا معطل ماندن در صف طولانی مراجعه‌کنندگان حضوری در شعبه‌های تامین اجتماعی، بیشترین زمان را صرف می‌کند.

برای طی کردن نحوه مشاهده سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی با استفاده از سامانه تامین اجتماعی و اپلیکیشن تامین من هم باید دسترسی به اینترنت داشته باشید و حتی اگر سرعت اینترنت هم پایین باشد، شما را معطل می‌کند. از طرفی اگر گذرواژه را هم فراموش کنید، امکان استفاده از این راه‌ها اصلا وجود ندارد.

اما در بین تمامی روش‌ها، استفاده از کد دستوری زمان کمتری را صرف می‌کند؛ چرا که نیاز به اینترنت یا حتی گذرواژه ندارد و تنها با استفاده از کد ملی است.

سخن پایانی

تا چند سال پیش پیدا کردن سوابق بیمه تامین اجتماعی برای افراد تنها به صورت حضوری انجام می‌شد؛ اما با طراحی سامانه جدید سوابق تامین اجتماعی، این کار آسان‌تر از قبل شده است. در حال حاضر با ثبت نام در sabeghe.tamin.ir، بیمه‌شدگان به اطلاعات مربوط به بیمه خود دست پیدا می‌کنند و می‌توانند کارهای دیگری را هم انجام دهند.

مشاهده سوابق تامین اجتماعی برای تمامی افراد کاملا ضروری است؛ از همین رو پیشنهاد می‌کنیم که هر چند وقت یکبار، سوابق بیمه خود را بررسی کنید. اگر متوجه خطای کارفرمای خود شدید، حتما از طریق مراجع مربوطه برای دریافت حق خود اقدام کنید.

در این مطلب تمامی موارد مهم درباره دریافت سوابق بیمه و طریقه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی را ذکر کردیم. اما اگر مشکلی در روند گرفتن سوابق بیمه خود دارید، می‌توانید در تمامی روزهای هفته، با مشاوران کارمنتو ارتباط تلفنی یا آنلاین برقرار کنید.

همچنین مطمئن باشید که تعرفه مشاوره در این وبسایت، بر اساس قیمت معقول در بازار است؛ اما برای اطمینان بیشتر، امکان استفاده از کیف پول الکترونیکی و شارژ اولیه رایگان هم برای شما وجود دارد.

همچنین ارتباط با مشاوران با استفاده از تکنولوژی جدید است و اطلاعات شما هم به صورت محرمانه نزد مشاوران کارمنتو نگهداری می‌شود. شما می‌توانید از خدمات کارمنتو در 11 حوزه و 31 زیر حوزه مختلف، استفاده نمایید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار تلفنی آنلاین در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 3 نظر

5 3
مشاهده سوابق تامین اجتماعی با کدملی و بدون گذرواژه در سامانه
خیر. تمامی بیمه‌شدگان برای ورود به سامانه سوابق تامین اجتماعی، باید نام کاربری و رمز عبور مخصوص به خود را دریافت کرده باشند.
خیر. شما می‌توانید در سامانه سوابق تامین اجتماعی بیمه شدگان، سوابق چند سال گذشته تا زمان حال خود را مشاهده کنید.
شما در سامانه دریافت سوابق تامین اجتماعی جدای از استعلام سوابق بیمه، می‌توانید خدمات مربوط به گروه‌های مختلف مانند بازنشستگان، کارفرمایان و بیمه‌شدگان را دریافت کنید.

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
23 اسفند 1402

|

5 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد