راه‌اندازی کسب و کار خانگی‌ با سرمایه کم

مدت مطالعه: 13 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 7 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

در توضیحی ساده، کسب و کار خانگی هر نوع فعالیت اقتصادی است که در فضای منزل و با استفاده از امکانات و وسایل منزل راه‌اندازی شود. امروزه کسب و کارهای خانگی از بخش‌های مهم و ضروری فعالیت‌های اقتصادی حتی در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شوند. موضوعی که شاید پذیرش آن برای ما سخت باشد. کسب و کارهای خانگی با اشتغا‌ل‌زایی، نوآوری در عرضه محصول و خدمات تنوع و دگرگونی قابل توجهی در اقتصاد هر کشور ایجاد میکنند. از آنجایی که راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در مقایسه با سایر انواع کسب و کارها ساده‌تر است، این نوع مشاغل نقطه شروعی برای کسب و کارهای شخصی بزرگ‌تر به‌ویژه برای افراد جوان بهشمار میرود. با توجه به ضرورت و اهمیت کسب و کارهای خانگی، در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

با استفاده از مشاوره کارآفرینی کارمنتو، می‌توانید اصول راه‌اندازی کسب و کار با سرمایه کم جدید را بیاموزید.

بررسی وضعیت کسب و کار خانگی در ایران

وضعیت کسب و کار خانگی در ایران در دو عنوان مجزا شامل تاریخچه کسب و کارهای خانگی در ایران و سپس ضرورت گسترش این نوع کسب کارها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تاریخچه کسب و کارهای خانگی در ایران

کسب و کارهای خانگی در ایران سابقه‌ای دیرینه دارند. صنایع دستی اصیل و کهن بخش مهمی ‌از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهند. تاریخچه بسیاری از این هنرها به زمان‌های دور برمی‌گردد. این صنایع دستی در ابتدای پیدایش و حتی با گذشت زمان زیادی در منازل و محل سکونت صاحبان هنر تولید می‌شدند. با توجه به این واقعیت به نظر می‌رسد، کسب و کار خانگی در ایران پدیده جدیدی نباشد. در نتیجه تغییر و تحولاتی که در فعالیت‌های اقتصادی – اجتماعی امروزی به‌وجود آمده، به کسب و کار خانگی توجه ویژه‌ای می‌شود. امروزه این نوع کسب و کارها در حال توسعه بیشتر نسبت به گذشته هستند.

همچنین بدانیم :
 بهترین مشاغل و مهارت های پولساز در ایران 

توجه به کسب و کارهای خانگی در ایران

به‌طور کلی کسب و کارهای خانگی از طرف عموم مردم ایران مشاغلی زنانه، پاره‌وقت و برای سرگرمی‌ تلقی می‌شود. مسئولان نیز توجه چندانی به این قبیل مشاغل ندارند. تصور عامیانه مردم از مشاغل خانگی، صرفا مشاغلی سنتی است. در حالی که بسیاری از مشاغل خانگی دانش‌محور و نوین نیز وجود دارند که می‌توانند سهم قابل توجهی در کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التخصیلان دانشگاهی کشور داشته باشند.

در سال ۱۳۸۹در ایران قانون سازماندهی و حمایت از مشاغل خانگی توسط مجلس شورای اسلامی ‌به تصویب رسید. پس از تصویب قانون، حمایت از مشاغل خانگی و گسترش این قبیل مشاغل به ‌عنوان یکی از سیاست‌های اشتغال‌زایی در ایران مورد توجه قرار گرفت. بر اساس برخی آمارها امروزه ۲ میلیون ایرانی به انجام کسب و کارهای خانگی مشغول هستند.

مراحل راه‌ اندازی کسب و کار خانگی

راه‌اندازی کسب و کار خانگی اگر مطابق اصول و برنامه باشد، شانس موفقیت زیادی را نصیب افراد می‌کند. از طرف دیگر در صورتی که بدون برنامه‌ریزی قبلی اقدام به راه‌اندازی کسب و کار خانگی شود، ریسک بالایی به دنبال خواهد داشت. مراحل راه‌اندازی این نوع کسب و کارها به شرح زیر است:

۱. با ایده‌ای مشخص و قوی کسب و کار خود را شروع کنید

فردی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار خانگی است، برای یافتن ایده عالی باید بر ویژگی‌ها و شرایط خودش تمرکز کند. بهترین ایده برای شروع کسب و کار از تمرکز و توجه بر توانایی‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه افراد نشأت می‌گیرد.

۲. فضایی برای شروع فعالیت‌های خود در منزل در نظر بگیرید

برای انجام کسب و کارهای خانگی و مدیریت مسائل کاری و زندگی شخصی باید فضایی اختصاصی متناسب با نوع و میزان فعالیت در نظر گرفته شود.

۳. مشتریان خود را بشناسید

برای داشتن کسب و کار خانگی پردرآمد به مشتری‌ها نیاز است. ممکن است فرد ایده‌ای خلاقانه برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی داشته باشد، اما داشتن ایده خلاقانه و بکر به این معنی نیست که حتما این نوع فعالیت مشتری دارد و مردم نیز خواستار محصول یا خدمات هستند.

قبل از شروع کسب و کار بازار باید به درستی شناسایی شود. قبل از شروع فعالیت باید افرادی که نیازمند نتیجه کار هستند، شناسایی شوند. در واقع بازار هدف، میزان تقاضا و افراد متقاضی بررسی شوند.

از آنجایی که سن، جنسیت، شغل، محل زندگی و میزان درآمد مشتری‌ها در اتخاذ استراتژی بازاریابی مناسب تاثیرگذار است، تمامی این موارد باید به‌طور دقیق بررسی شوند.

۴. رقبای خود را بشناسید

شناخت نسبت به رقبا از چندین جنبه دارای اهمیت است. اول اینکه با آگاهی از نحوه فعالیت آن‌ها این امکان را دارید که کسب و کار خود را با ایجاد تغییراتی از آن‌ها متمایز کنید. با ایجاد تمایز شما در نظر مشتری‌ها برجسته می‌شوید. علاوه بر این شناخت نقاط ضعف رقیب به شما در پیشگیری کمک می‌کند که از تکرار اشتباهات پرهیز کرده و فعالیت خود را ارتقاء دهید. با کمی جست و جو در فضای مجازی و سرزدن به صفحات مربوط به رقبا، اطلاعات زیادی از نحوه فعالیت آن‌ها کسب می‌کنید.

۵. ایده خود را آزمایش کنید

اگر مشغول به کاری هستید و تصمیم به راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم دارید، توصیه ما این است که قبل از ترک شغل فعلی خود، ایده خود را آزمایش کنید. به‌صورت پاره‌وقت و در زمان‌های آزاد از ایده خود برای کسب درآمد استفاده کنید.

پیشنهاد ما این است که از بلاگرها و اینفلوئنسرها برای استفاده از محصولات و خدمات کمک گرفته شود. علاوه بر این مشارکت  در رویدادهای محلی، جشنواره ها و نمایشگاه ها نیز به شما کمک می کند که بازخورد مشتریان بالقوه را دریافت کرده و ارزیابی از بازار هدف داشته باشید.

۶. برای تأمین بودجه لازم برنامه‌ریزی کنید

برای راهاندازی کسب و کارهای مختلف با توجه به نوع فعالیت و امکانات مورد نیاز به بودجه نیاز است. لازم است که با تهیه فهرستی از تجهیزات مورد نیاز، بودجه مورد نیاز تخمین زده شود. پس از تخمین بودجه لازم، شرایط امکان برنامه‌ریزی برای تأمین هزینه‌ها نیز فراهم می‌شود.

۷. ساختار تجاری مناسب برای کسب و کار خانگی انتخاب کنید

افرادی که اقدام به راه‌اندازی کسب و کار خانگی می کنند، این امکان را دارند که فعالیت خود را در قالب مالکیت شخصی، مشارکت عمومی، مشارکت محدود، شرکت با مسئولیت محدود و سایر موارد انجام دهند. ساختارهای تجاری مختلف هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

۸. کسب و کار خود را بیمه کنید

بیمه در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده است. به‌عنوان مثال با بیمه تجارت کسب و کار خانگی در برابر خسارت‌های مالی محافظت می‌شود. برای انتخاب نوع بیمه بهتر است با مشاور بیمه تماس گرفته و سپس بهترین بیمه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانیم :
 ایده راه اندازی کسب و کار با 100 تا 150 میلیون 

مدیریت کسب و کار خانگی

هر مجموعه برای اینکه به اهداف مدنظر برسد، نیاز به مدیری دارد که بتواند کارها را ساماندهی کند. افراد ماهر و حرفه‌ای مجموعه به مدیری با قدرت تصمیم‌گیری و مدیریت بالا نیاز دارند. مدیریت کسب و کار خانگی نیز دسته‌ای از سبک‌های کسب و کار خانگی به‌شمار می‌رود. در این شغل فرد مدیر پروژه و صاحب مجموعه‌ای است که از نتیجه تلاش چند نفر به درآمدزایی می‌رسد. در واقع در مجموعه کسب و کار خانگی علاوه بر افرادی که کارها را انجام می دهند، فردی باید مدیر مجموعه باشد. در صورتی که فرد به تنهایی و مستقل کارها را انجام میدهد، خودش مدیر کسب و کار خانگی است.

انواع کسب و کار خانگی

روش‌های مختلفی برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی با سرمایه کم وجود دارد. کسب و کارهای تولیدی خانگی، کسب و کارهای اشتراکی و آموزش آنلاین و … مهم‌ترین روش‌های کسب و کار خانگی به‌شمار می روند.

راه اندازی کسب و کار خانگی اینترنتی

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که ابزار ارزشمندی به نام اینترنت را برای گسترش کسب و کار خود در اختیار داریم. در زمان ما  تجارت آنلاین نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. به‌نظر می‌رسد در سایر مشاغل نیز برای موفقیت در کسب و کار نیاز به استفاده از ابزار اینترنت است.

با استفاده از اینترنت می‌توان با سرمایه کم یا بدون سرمایه تجارت جدیدی راه‌اندازی کرد. برای این کار ابتدا لازم است با اینترنت و کار با سیستم رایانه آشنایی کامل داشت.

راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی یکی از این روش‌ها است. فروشگاه اینترنتی ممکن است یک پیچ اینستاگرام، کانال تلگرام یا وب سایت اینترنتی باشد. برای راه‌اندازی فروشگاه بهتر است ابتدا بر روی محصول خاصی متمرکز شوید و تنوع محصولاتی که در فروشگاه ارائه می‌کنید، محدود باشد. بعد از این‌که در بازار اینترنتی جایگاه خودتان را پیدا کردید و تبدیل به مارکی تجاری شدید؛ می‌توانید به راحتی فروشگاه‌تان را توسعه دهید.

کار پروژه‌ای یا فرینلسر از دیگر روش‌های کسب و کار اینترنتی است. فریلنسرها به ‌صورت کلمه ای، ساعتی یا پروژه ای کار می‌کنند. افرادی که علاقه‌مند به نوشتن و تحقیق هستند، این امکان را دارند که به‌عنوان تولید‌کننده محتوا با برخی سایت‌ها و شرکت‌ها همکاری کنند. ویراستارهای فریلنسر نیز برای ویرایش مطالب از قبیل اصلاح خطاهای املایی، نگارشی و گرامری با نویسندگان همکاری میکنند. مترجم آنلاین فرینلسر، طراحی آرم و از دیگر روش های راه‌اندازی کسب و کار خانگی اینترنتی است.

امکان ارائه خدماتی از قبیل مشاوره سئو، توسعه دهنده وب، مشاوره رسانه‌های اجتماعی، مشاوره کسب و کارهای اینترنتی و خانگی یا سایر انواع کسب و کارها، مشاوره سلامت، طراحی و فروش اپلیکیشن، نوشتن رزومه برای دیگران و بسیاری از فعالیت‌های متنوع دیگران از روش‌هایی هستند که در آن تنها با استفاده از اینترنت امکان کسب درآمد وجود دارد.

بیشتر بخوانید :
 چگونه در فضای مجازی کسب و کار راه اندازی کنیم؟ 

راه‌اندازی کسب و کار تولیدی

مشاغل خانگی تولیدی که نیاز به امکانات کمی دارند، طیف وسیعی از کسب و کارها را در برمی‌گیرند. اگر چه انجام این مشاغل نیاز به تخصص و مهارت ویژه ای دارد، با صرف کمی انرژی و خلافیت قابل یادگیری است.

برای فروش محصولات تولیدی نیز می‌توان فروشگاه مجازی راه‌اندازی کرد. بسیاری افراد امروزه از طریق پیج‌های اینستاگرام، کانال تلگرام، وب سایت شخصی و سایر روش‌های مجازی اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند. برای راه‌اندازی فروشگاه اینرنتی نیز می‌توان شخصا اقدام کرد یا از افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت دارند، کمک گرفت.

بسیاری از این کسب و کارهای خانگی تولیدی در مدت کوتاهی به  کسب و کار خانگی پردرآمد تبدیل می‌شوند.

برخی از انواع ایده کسب و کار خانگی عبارتند از:

  • تولید شمع
  • تولید چیپس میوه
  • تولید عروسک
  • تولید محصولات ارگانیگ
  • تولید شیرینی و دسر
  • تولید انواع غذاها و فینگرفود
  • تولید زیورآلات و اکسسوری
  • تولیدد کیف و سایل چرمی
  • تولید ست های آشپرخانه
  • پرورش قارچ
  • پرورش پرنده های زینتی
  • پرورش ماهی های زینتی

به‌طور یقین این لیست تنها لیست محدودی از فعالیت‌های تولیدی قابل انجام در خانه است. بسیاری از فعالیت های تولیدی دیگر نیز در منزل قابل انجام هستند.

راه اندازی کسب و کارهای اشتراکی

یکی دیگر از روش‌های کسب و کار خانگی که نیاز به سرمایه چندانی ندارند، کسب و کارهای اشتراکی هستند. در این نوع کسب و کارها فرد در واقع بازاریاب یا واسطه بین فروشنده و خریدار است. در ایران این روش کسب درآمد خانگی چندان شناخته شده نیست؛ اما بسیاری از افراد از این روش روزانه تا میلیون‌ها تومان درآمد کسب می‌کنند.

بازاریابی فروش یکی از کسب و کارهای اشتراکی خانگی به‌شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ از قبیل سامسونگ، ال جی، علی بابا، دیجی کالا و بسیاری از شرکت‌های بزرگ امکاناتی فراهم کرده‌اند که افراد می‌توانند از طریق اینترنتی یا تلفنی کار فروش را برای این شرکت‌ها انجام دهند و از هر فروش درصد بگیرند.

ایجاد فروشگاه‌هایی برای فروش وسایل دست دوم نیز ایده جالبی برای کسب درآمد است. سمساری های خانگی امروزه رایج هستند. بسیاری افراد لوازم مورد نیاز خود را با قیمت پایین‌تر از این فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند.  بسیاری از فروشگا‌های اشتراکی اصلا مالک تجهیزاتی که به فروش می‌رسانند، نیستند. در واقع تنها فروشگاهی راه‌اندازی کرده‌اند که در آن اجناس سایرین را عرضه می‌کنند. از فروش این اجناس نیز درصد خود را می‌گیرند.

راه اندازی کسب و کارهای آموزشی

یکی از بهترین روش‌های راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم به‌ویژه برای افرادی که در زمینه‌ای خاص تخصص دارند، آموزش است.

آموزش آنلاین روشی بسیار انعطاف‌پذیر برای کسب درآمد افراد آموزش‌دهنده و کسب مهارت افرادی است که از آموزش‌های آنلاین بهره می‌گیرند. برای کسب درآمد از طریق آموزش آنلاین افراد این امکان را دارند که از طریق وبسایت های مختلف تدریس آنلاین داشته باشند. در اینصورت نیازی نیست که افراد شخصا دنبال مشتری باشند.

علاوه بر این افراد می توانند ببا راه‌اندازی صفحه‌ای شخصی، کانال تلگرامی یا سایت شخصی به معرفی خدمات و آموزش بپردازند. تدریس از طریق اسکایپ یا واتس آپ نیز از مرسوم‌ترین روش‌های آموزش مجازی است.

نمونه‌هایی از کسب و کارهای خانگی

برخی از مرسوم‌ترین نمونه‌های کسب و کارهای خانگی در ادامه فهرست شدهاند:

  • دست سازه‌ها
  • پرورش گیاهان زینتی
  • پخت و پز خانگی
  • تولید محتوای وب سایت و شبکه‌های اجتماعی
  • ترجمه و ویراستاری
  • طراح گرافیک
  • تدریس آنلاین
  • طراحی دوخت لباس
  • تعمیرات وسایل در منزل
  • کسب درآمد از طریق فریلنسری
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • پرستاری از کودکان و سالمندان در منزل
  • بازاریابی محصولات در منزل
  • حسابداری در منزل

سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی

یکی از مسائل مهم در راه‌اندازی هر نوع کسب و کاری از جمله خانگی مقداری سرمایه لازم است. از آنجایی که در کسب و کارهای خانگی برای خرید یا اجاره دفتر، حقوق کارمندان، خرید بسیاری از تجهیزات و بسیاری از موارد دیگر هزینه ای پرداخت نمی‌شود. به همین دلیل تا زمانی که افراد به سوددهی لازم نرسیدند، نیاز به سرمایه گذاری خیلی زیاد نیست.

بر اساس آمارهای معتبر در نقاط مختلف جهان ۴۴ درصد از کسب و کارهای خانگی در شروع راه‌اندازی کمتر از ۵ هزار دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند. بیش از ۶۰ درصد از کسب و کارهای خانگی نیاز به هیچ سرمایه‌ای ندارند. بیش از ۲۰ درصد از آن‌ها به سرمایه‌ای بین ۵ الی ۱۰ میلیون تومان نیاز دارند. باقی مشاغل نیز بر اساس بزرگی و کوچکی با استفاده از سرمایه‌های اولیه مختلف قابل انجام هستند. به‌طور کلی در ایران با سرمایه‌ای کم حدود ۱ الی ۱۰ میلیون تومان امکان کارآفرینی در منزل وجود دارد.

مزایای راه‌اندازی کسب و کار خانگی

مشاغل خانگی و کسب و کار در منزل مزایای قابل توجهی دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای این نوع کسب و کارها عبارتند از:

  • آزادی و استقلال عمل بیشتر
  • ساعات کاری انعطاف‌پذیر
  • ایجاد تعادل و موازنه بیشتر بین کار و زندگی
  • پایین بودن هزینه راه‌اندازی کسب و کار در مقایسه با بسیاری از مشاغل دیگر
  • ریسک پایین‌تر
  • آزاد بودن زمان کاری و امکان کارکردن به‌صورت پاره وقت
  • در اختیار داشتن زمان بیشتر برای انجام کارها
  • تناسب برخی مشاغل با ویژگی‌های جسمی ‌افراد معلول و کم‌توان
  • تناسب مشاغل با شرایط اقشار مختلف جامعه
  • امکان انجام مسئولیت‌های خانوادگی همزمان با انجام مسئولیت‌های کاری. افرادی که به مشاغل خانگی می‌پردازند، زمان بیشتری برای پرداختن به مسئولیت‌های خانوادگی از قبیل پرورش و تربیت فرزندان دارند
  • احتمال موفقیت بالا
  • امکان مشارکت خانوادگی و کمک گرفتن از اعضای خانواده و دوستان در انجام کارها

راه‌اندازی کسب و کار در منزل چه معایبی دارد؟

در اینکه کسب و کارهای خانگی و کارآفرینی در منزل مزایای بسیار زیادی دارد هیچ شکی نیست؛ اما این نوع کسب و کارها معایبی نیز دارند. در صورتی که افراد قبل از راه‌اندازی کسب و کار از این معایب آگاه باشند،  امکان برنامه‌ریزی برای پیشگیری، رفع یا کاهش اثرات آن‌ها نیز وجود دارد. به این ترتیب در صورت مواجه با آن آسیب کمتری می‌بینند. برخی از مهم‌ترین معایب کسب و کار خانگی عبارتند از است:

نیاز به اینترنت پرسرعت در برخی مشاغل

برخی کسب و کارهای خانگی نیاز مبرم به اینترنت با سرعت بالا دارند. در صورتی که در اینترنت اختلال ایجاد شود، این گونه کسب و کارهای نیز دچار مشکل خواهند شد.

افزایش انتظارات و توقعات اطرافیان

برای بسیاری از افراد کسب و کارهای خانگی مقوله قابل درکی نیست. از آنجایی که افراد درک درستی از این موضوع ندارند، همواره تصور می‌کنند که شما باید زمان کافی برای آن‌ها داشته باشید.

در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار در خانگی باید زمان زیادی صرف کار شود. این موضوع اغلب باعث اعتراض اطرافیان می‌شود. به‌ویژه اگر درک درستی از کار شما نداشته باشند.

کاهش تحرک

در این قبیل کسب و کارها افراد مجبور نیستند که هر روز از خانه بیرون روند، مسیر خانه تا محل کار یا حداقل بخشی از آن را پیاده روی کنند. به همین دلیل تحرک آن‌ها کاهش می‌یابد. کاهش تحرک در صورتی که با انجام فعالیتهای فیزیکی در ساعات فراغت از کار جبران نشود، در درازمدت اثرات منفی بر سلامت فرد خواهد داشت.

از بین رفتن مرز بین کار و زندگی

با وجود اینکه در اختیار داشتن زمان بیشتر و آزادی عمل در زمان انجام کارها از مزایای مهم کسب و کار خانگی است؛ اما در صورتی که این موضوع به‌درستی مدیریت نشود، مرز بین کار و زندگی بهم می‌ریزد. افراد همواره مشغول کار بوده و دچار پریشانی می‌شوند.

سخت بودن بازگشت به کار بیرون از منزل

برای افرادی که به کسب و کارهای خانگی عادت کرده‌اند، کار در بیرون منزل و تحت نظر رئیس یا افراد مافوق چندان راحت نخواهد بود.

احساس کسالت و بی‌برنامگی

کار در بیرون از منزل دارای این مزیت است که پس از اتمام کار و بازگشت به منزل وقت افراد کاملا آزاد است. در صورتی که در کار در خانه محدود زمانی مشخصی بین کار و سایر مسائل زندگی وجود ندارد. این موضوع در برخی افراد احساس ناراحتی ایجاد می‌کند.

قوانین راه‌اندازی کسب و کار خانگی

مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۹ قانون حمایت از مشاغل خانگی را به تصویب رسانده است. در این قانون اولین شرط راه‌اندازی کسب و کار خانگی عدم ایجاد مزاحمت برای واحدهای مسکونی همجوار و عدم ایجاد آلودگی صوتی و زیستی است. در این قانون کسب و کار خانگی به سه شکل تعریف می‌شود:

  • در حالت اول افراد در منزل کار را برای کارفرمایی که در بیرون است، انجام میدهند؛
  • در حالت دوم تمام مراحل تولید و عرضه توسط فرد در منزل انجام می‌شود. فرد به صورت مستقل خدمات خود را انجام داده و عرضه می‌کند؛
  • در حالت سوم، کسب و کار خانگی بخشی از فرآیند تولید و عرضه محصولات است. ممکن است تولید یا ارائه محصول یا خدمات مربوط به این بخش باشد.

این نوع کسب و کارها امکان استفاده از بازارهای محلی شهرداری برای عرضه محصولات خود را دارند. به عبارت دیگر شهرداری‌ها وظیفه راه‌اندازی بازارهای محلی موقت به ‌صورت دوره‌ای برای فروش محصولات خود را دارند. کسب و کار خانگی از پرداخت عوارض اداری، تجاری و مصوب شوراهای اسلامی شهر و روستا معاف هستند.

مشاوران و متخصصان ما در بخش مشاوره راه اندازه کسب و کار، آماده ارائه خدمت به عزیزان می‌باشند.

پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌ها هستند؟

فلکس جابر که سرویس آنلاین تخصص یافته در ارتباطات و کنترل غیرحضوری کسب و کار است، برای جمع آوری لیست پردرآمدترین مشاغل خانگی دنیا، مشاعل پایگاه‌های داده بیش از ۲۵۰۰۰ لیست‌های شغل جاری انداخته و از بین این مشاغل ۱۰ شرکت با بالاترین دستمزد را پیدا کرد.

خانم سارا ساتن، سردبیر فلکس جابز اذعان دارد که بسیاری از افراد تصور می‌کنند، مشاغل خانگی، مشاغلی با مهارت کم و شرایط دستمزدی پایین هستند؛ اما بررسی این مشاغل نشان می‌دهد که مشاغل خانگی با مهارت کم و شرایط دستمزدی پایین هستند، در حالی که در بین مشاغل خانگی شغل‌های سطح بالا، حرفه ای با دستمزد مناسب نیز وجود دارند. در ادامه به ۱۰ مورد از پردرآمدترین مشاغل خانگی دنیا، طبق رده بندی فلکس جابز اشاره شده است:

  1. مدیر امور نظارت بالینی:
  2. وکیل نظارتی
  3. نویسنده پزشکی ارشد
  4. مهندس محیط زیست
  5. مدیر توسعه کیفیت
  6. مهندس نرم افزار ارشد
  7. مدیر توسعه کسب و کار
  8. زیست شناس تحقیقی
  9. مدیر حسابدار
  10. مامور هدیه دهندگان عمده

مشاغل خانگی با سرمایه کم و سود بالا

بسیاری از افراد به فکر راه‌اندازی کسب و کار خانگی هستند که نیاز به سرمایه بالایی نداشته باشد. در بسیاری از کسب و کارها با سرمایه ای کم امکان راه‌اندازی کسب و کار وجود دارد.

در این بخش به برخی از این مشاغل خانگی اشاره می‌شود:

  • بلاگری در منزل
  • سرمایه گذاری در بورس
  • برنامه نویسی در منزل
  • مشاوره آنلاین
  • ترجمه و ویراستاری
  • پشتیبانی امور مشتریان و کسب و کارهای اینترنتی
  • سئوکار (مشاوره بهینه ساز موتورهای جستجوگر اینترنتی)
  • طراحی گرافیکی و صفحه آرایی در منزل
  • پرورش قارچ در منزل
  • پرورش و فروش گیاهان آپارتمانی در منزل
  • راه‌اندازی سایت آموزش
  • نویسندگی آزاد
  • کترینگ مواد غذایی
  • راه‌اندازی مزون لباس خانگی

بهترین ایده برای شروع کسب و کار خانگی چیست؟

اگر با خواندن این مطالب به فکر راه‌اندازی کسب و کار خانگی افتادید و این پرسش در شما شکل گرفت که بهترین ایده برای راه‌اندازی این نوع کسب و کارها کدام است؟ باید عرض کنیم که برای یافتن بهترین ایده هر فردی باید به علایق خود تمرکز کند. بهترین ایده در افراد مختلف متفاوت است. چون افراد علایق و استعدادهای مختلفی دارند. به‌طور یقین اگر به علایق و استعدادهای خود توجه کنید، شما نیز می‌توانید صاحب بهترین شغل در منزل شوید.

نکته مهم دیگر این است که شرایط و امکانات هر فرد متفاوت است. گاهی افراد در زمینه‌ای خاص تخصص و مهارت دارند و می‌توانند از این تخصص خود به بهترین شکل ممکن در راه‌اندازی کسب و کار خانگی استفاده کنند.

کلام پایانی…

کسب و کارهای خانگی شامل هر نوع فعالیت اقتصادی می‌شوند که در فضای منزل با استفاده از امکانات و وسایل موجود راه‌اندازی می‌شود. کسب و کار خانگی اینترنتی، کسب و کار اشتراکی، کسب و کار تولیدی و آموزش‌های آنلاین از انواع کسب و کارهای خانگی هستند. بسیاری از این کسب و کارها نیازی به سرمایه ندارند. بسیاری از آن‌ها نیاز به تخصص‌هایی دارند که در مدت کوتاهی قابل یادگیری است.

برخلاف تصور عموم کسب و کار خانگی شغلی زنانه و سرگرم‌کننده نیست. امروزه این نوع کسب و کارها از بخش‌های مهم فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای پیشرفته به‌شمار می‌روند. بسیاری از افراد با راه‌اندازی کسب و کار خانگی به درآمدهای بسیار بالا رسیدند. افراد با توجه به علایق، توانمندی‌ها و شرایط خود این امکان را دارند که صاحب بهترین شغل در منزل شوند. مشاغلی که فرد از انجام آن لذت برده و درآمد کافی نیز کسب می‌کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 47 نظر

4 47
راه‌اندازی کسب و کار خانگی‌ با سرمایه کم

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد