بهترین مشاغل و مهارت های پولساز در ایران

مدت مطالعه: 10 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 30 بهمن 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که افراد در انتخاب شغل و مهارت برای خود در نظر می‌گیرند، پولساز بودن آن است. زیرا امروزه تمام مردم به دنبال رسیدن به موفقیت و ثروت در زندگی خود هستند تا بتوانند زندگی مورد علاقه خود را داشته باشند. پس باید مشاغل و مهارت های پولساز را بشناسند تا راحت‌تر و سریع‌تر به ثروتی که می‌خواهند دست بیابند. البته عملکرد و سطح تلاش در حوزه کاری، اهمیت بسیار بیشتری نسبت به انتخاب حوزه دارد؛ اما شما با ارائه بهترین عملکرد خود در یک حوزه پولساز، می‌توانید به ثروت دست بیابید.

برای دریافت خدمات مشاوره کارآفرینی، با مراجعه به اپلیکیشن کارمنتو، با متخصصان مجرب این حوزه در ارتباط باشید.

برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب‌ترین شغل را برای خود از بین مهارت های پولساز بیابید، باید برخی نکات را به یاد داشته باشید. تمام افراد قطعا به دنبال مهارت های پولساز هستند تا کار راحتی برای موفقیت داشته باشند؛ اما این نکته را به یاد بسپارید که موفقیت به هیچ عنوان ساده به دست نمی‌آید. به هر حال، در این مقاله به مهارت های پولساز و بهترین شغل های 10 سال آینده می‌پردازیم. ابتدا برای درک بیشتر موضوع، ببینیم اصلا مهارت پولساز یعنی چه؟

منظور از مهارت پولساز چیست؟

قطعا هر کدام از مهارت‌ها و شغل‌ها دارای بازار و شرایط متفاوتی هستند و از هر کدام می‌توان تا مقدار مشخصی ثروت به دست آورد. اما برخی مهارت ها و شغل‌ها وجود دارند که حداقل در 10 سال آینده وجود خواهد داشت و افراد می‌توانند با آن‌ها به ثروت برسند. امروزه آموزش مهارت های پولساز در ایران وجود دارد و افراد همواره می‌توانند فراگیری این مهارت‌ها را شروع کنند.

اصلی‌ترین نکته‌ای که باید مهارت های پولساز در ایران داشته باشند، امکان کسب ثروت از آن است. امروزه شغل‌های زیادی وجود دارد که افراد در آن تا حدی جا برای پیشرفت دارند و تا سقفی تعیین شده، می‌توانند رشد کنند. اما مهارت های پولساز در ایران باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند هر چه قدر بخواهند پیشرفت کنند و هیچ سقفی برای آن‌ها وجود نداشته باشد. تنها این مهارت‎ها می‌توانند برای افراد پولساز باشند و آن‌ها را به ثروت برسانند. برای اینکه تشخیص بدهید شغل مورد نظرتان پولساز است یا خیر، برخی معیارها را باید در ذهن داشته باشید. در ادامه به این معیارها اشاره می‌کنیم.

 

ویژگی های مهارت های پولساز

ویژگی های مهارت های پولساز

اگر به دنبال یک مهارت پولساز و موفقیت آفرین برای خود هستید، باید برخی ویژگی‌ها را معیار خود قرار دهید. زیرا یک شغل یا مهارت در صورتی می‌تواند برای افراد پول و موفقیت به ارمغان بیاورد که این ویژگی‌ها را داشته باشد. برخی از مهم‌ترین معیارهای مهارت های پولساز عبارت است از:

•    جای رشد و پیشرفت داشته باشد.

اولین ویژگی که باید در انتخاب مهارت های پولساز برای خود مدنظر قرار دهید، داشتن فرصت برای رشد افراد است. کارهایی مانند کارمندی و کارگری هیچ‌گونه جای رشدی برای افراد ندارند و یک سقف مشخص برای پیشرفت ان‌ها تعیین شده است. پس کارهایی مانند کارمندی و کارگری به هیچ عنوان نمی‌توانند برای شما پولساز باشند. زیرا وقتی میزان مهارت شما از حدی مشخص بگذرد، نمی‌توانید آن را برای ثروت سازی استفاده کنید. البته افرادی که کارمندی و کارگری را برای آموختن و یاد گرفتن موقت انجام می‌دهند فلسفه‌ای جدا دارند؛ زیرا تمام افراد موفق در دوره‌ای از زندگی خود، تجربه کارمندی و کارگری را داشته‌اند.

•    حداقل در 10 سال آینده روی بورس باشد.

مهارتی برای شما پولساز و موفقیت آمیز است که حداقل در 10 سال آینده کاربرد داشته باشد. زیرا آینده‌نگری از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در انتخاب مهارت خودتان به آن توجه کنید. قطعا بهترین شغل های 10 سال آینده، نیازمند مهارت‌هایی هستند که بتوان آن‌ها را در دنیای دیجیتالی پیاده سازی کرد. به همین دلیل مهارت های پولساز اینترنتی همواره در صدر برترین شغل‌ها قرار دارند و همواره می‌توانید نیاز تمام کسب و کارها به این مهارت‌ها را در سرتاسر جهان مشاهده کنید.

•    مهارتی رایج نباشد.

همیشه محصولات و خدماتی گران قیمت هستند که افراد نتوانند مشابه آن‌ها را پیدا کنند و یا بسیار نایاب باشد. در شغل‌ها نیز اینگونه است و شما باید از ابتدا به دنبال مهارتی باشید که نتوان آن را در همه جا مشاهده کرد. اگر کمی دقت کنید، شغل‌هایی که تمام افراد بتوانند در ان استخدام شوند حقوق نسبتا کمی دارند. پس اگر مهارت مورد نظر شما بسیار نایاب است و به سختی می‌توانید مطالبی را برای آموختن پیدا کنید، نشان دهنده این است که این مهارت می‌تواند بسیار پولساز باشد. البته دقت کنید که این ویژگی به تنهایی کافی نیست و می‌تواند در مواردی شما را گمراه کند.

•    تقاضای زیادی داشته باشد.

همواره می‌توانید مهارت‌هایی را مشاهده کنید که تمام کسب و کارها به دنبال استخدام متخصص آن هستند. مهارت های پولساز همواره تقاضای زیادی از سوی کسب و کارها دارند و افراد متخصص کمی در این حوزه پیدا می‌شود. این ویژگی می‌تواند حتی یک راه‌های عالی برای یافتن مهارت های پولساز در ایران باشد. به این صورت که تقاضای کسب و کارها برای استخدام را بررسی کنید و مهارتی که بیشتر از همه نظرتان را به خود جلب کرده را به عنوان مهارت مناسب خود برگزینید.

•    با شرایط موجود شما مطابقت داشته باشد.

قطعا تعداد مهارت های پولساز در ایران بسیار زیاد است و هر کدام تجهیزات و شرایط خاصی را طلب می‌کنند. برخی مهارت‌ها وجود دارند که استفاده از آن‌ها نیازمند تجهیزات مختلفی می‌باشد. شما باید شرایط و امکانات خود را در نظر داشته باشید تا مناسب‌ترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. اگر شرایط سرمایه گذاری را دارید، می‌توانید مهارت استفاده از دستگاه‌های مختلف را یاد بگیرید. اگر نمی‌توانید سرمایه گذاری کنید، به دنبال مهارتی باشید که بتوان بدون تجهیزاتی خاص از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: رازهای مربوط به کارآفرینی

برای یادگیری مهارت های پولساز چه باید کرد؟

حالا که معیارها و ویژگی‌های مهارت های پولساز در آینده را مطالعه کردید، شاید برایتان سوال شود که چگونه می‌توان این مهارت‌ها را فرا گرفت. یکی از راه‌های رایجی که قطعا تا به حال آن را شنیده‌اید، کلاس‌های آموزشی است. بعضا کلاس‌های آموزشی برای مهارت‌های مختلف برگزار می‌شود که می‌توانید با پرداخت شهریه آن، در کلاس‌ها شرکت کنید.

بهترین راه آموختن مهارت که به تمام افراد توصیه می‌شود، کار آموزی کردن است. بسیاری از کسب و کارها برای آموزش دادن افراد و پرورش دادن آن‎ها، کار آموزی‌هایی برگزار می‌کنند و تمام افراد می‌توانند در آن حضور داشته باشند. شما می‌توانید در این کار آموزی‌ها مهارت‌هایی را به صورت عملی یاد بگیرید و حتی در حین آموختن کسب درآمد کنید.

راه دیگری که جدیدا به دلیل پیشرفت تکنولوژی در جهان به وجود آمده، استفاده از پلتفرم‌های آنلاین آموزشی است. امروزه پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب وجود دارند که می‌توانید تمام مهارت‌ها را در آن‌ها یاد بگیرید. این مورد به صورت کاملا خود آموزی است و شما باید واقعا انگیزه و اراده کافی را داشته باشید تا بتوانید به مهارت مورد نظر خود مسلط شوید.

لیست بهترین شغل های 10 سال آینده

حال که ویژگی‌های مهارت های پولساز را مطالعه کرده‌اید، شاید مطالعه این متن برایتان خوشایند باشد. ما با مطالعه و گردآوری بهترین مهارت های پولساز در ایران، بهترین شغل های 10 سال آینده را در اختیارتان می‌گذاریم. با معیارهایی که برایتان شرح دادیم، تمام این موارد را با شرایط خود تطابق دهید و مناسب‌ترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. نگاهی به بهترین شغل های 10 سال آینده بیندازیم:

 

برنامه نویسی

•    برنامه نویسی

مشاهده نام شغل برنامه نویسی میان بهترین شغل های جهان بسیار عادی شمرده می‌شود. این مهارت تقریبا تمام ویژگی‌های مهارت های پولساز را دارد و افرادی که بتوانند به برنامه نویسی مسلط شوند، تا ده‌ها سال می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند. زیرا شغل برنامه نویسی تازگی دارد و از شغل‌های جدید حساب می‌شود. برنامه نویسی از مهارت های پولساز اینترنتی است که افراد زیادی تا به حال با این مهارت، به ثروت‌ فراوانی در زندگی خود رسیده‌اند.
اما نکته‌ای که وجود دارد، شما باید نهایت مهارت را در برنامه نویسی کسب کنید تا بتوانید با آن پول بسازید. زیرا امروزه برنامه نویسان زیادی وجود دارند که در سطح متوسط فعالیت می‌کنند. از طرفی دیگر دنیای برنامه نویسی بسیار گسترده است و انتهایی ندارد. پس هر چه قدر در برنامه نویسی حرفه‌ای‌تر باشید، در جای بهتری استخدام می‌شوید و پول بیشتری کسب می‌کنید. حتی می‌توانید کسب و کاری مختص خود داشته باشید و در ازای مبالغ هنگفت، کد نویسی کنید.

جهت دریافت مشاوره برنامه نویسی سایت، با مراجعه به این بخش، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

•    تدریس آنلاین

همانطور که می‌توان از مهارت های پولساز برای کسب درآمد استفاده کرد، تدریس آن‌ها نیز روشی عالی برای کسب درآمد است. در سال‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، تدریس‌های آنلاین بسیار رواج یافت و اساتید زیادی در حوزه‌های مختلف، مشغولِ به اشتراک گذاشتن مهارت خود با افراد دیگر شدند. تدریس آنلاین از بهترین شغل های 10 سال آینده است که می‌توان آن را از مهارت های پولساز اینترنتی شمرد. همچنین امروزه پلتفرم‌های بی شماری برای افراد وجود دارد که باعث شده تمام افراد با انواع شرایط بتوانند در آن‌ها تدریس کنند و درآمد داشته باشند.

•    کارشناس شبکه‌های اجتماعی

اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی رفته رفته افزایش می‌یابد و طبق پیش بینی‌ها، کارشناس شبکه‌های اجتماعی از بهترین شغل های 10 سال آینده خواهد بود. کارشناس شبکه‌های اجتماعی در واقع کسی است که صفحات شبکه‌های اجتماعی کسب و کارها را مدیریت می‌کند. همچنین تولید محتوای این صفحات و استراتژی در شبکه‌های اجتماعی بر عهده او است و کسی که بتواند صفحات شبکه‌های اجتماعی را به بهترین نحو مدیریت کند، می‌تواند ثروت خوبی برای خود بسازد. زیرا این کار تقریبا برای هر کسب و کاری نیاز است و تقاضای زیادی در بازار کار دارد.

بیشتر بخوانید: چه مراحلی را برای اینفلوئنسر شدن باید طی کنیم؟

تولید و محتوا

•    تولید محتوا

تولید محتوا برای وبسایت و شبکه‌های اجتماعی نقش حیاتی دارد. زیرا برای این که کسب و کار بتواند صفحات خود را در این پلتفرم‌ها ارتقاء دهد، نیاز به تولید محتوای ارزشمند دارد. عموما تمام کسب و کارها افرادی را برای تولید محتوا استخدام می‌کنند تا این کار به بهترین نحو انجام شود. با توجه به اینکه رفته رفته فعالیت در دنیای دیجیتالی اهمیت بیشتری برای کسب و کارها پیدا می‌کند، می‌توان گفت تولید محتوا از مهارت های پولساز بسیار آینده دار است و تا سال‌ها در لیست برترین شغل‌ها خواهد ماند.

•    ترجمه

با توجه به اینکه هر روز ارتباط‌ها با کشورهای خارجی افزایش می‌یابد، کسب و کارها باید بتوانند با یک دیگر بدون مشکل ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل افرادی را به عنوان مترجم نیاز دارند تا بتوانند با کسب و کارهای سرتاسر جهان تعامل داشته باشند. شما می‌توانید با فرا گرفتن یکی از زبان‌های مهم کشور، به خصوص انگلیسی، به عنوان مترجم در کسب و کارها فعالیت کنید. همچنین مترجمان می‌توانند فعالیت‌هایی مانند ترجمه کتب خارجی به فارسی را انجام دهند که از مهارت های پولساز شناخته می‌شود.

 

حوزه های پزشکی

•    حوزه‌های پزشکی

هر چه قدر هم تکنولوژی در دنیا پیشرفت کند، مردم به پزشک‌های مختلف نیاز دارند. شاید حوزه پزشکی از معدود مشاغلی باشد که بتوان وجود آن را حتی در صد سال بعدی تضمین کرد. البته برخی حوزه‌های پزشکی وجود دارد که شاید با گذر زمان دیگر وجود خارجی نداشته باشند؛ اما مواردی مانند دندانپزشکی و پزشک عمومی نیازی حیاتی است و عدم وجود این مشاغل می‌تواند ضربه‌ای بزرگ به بشریت بزند. پزشکی از بهترین شغل های 10 سال آینده است و می‌توانید آن را از مهارت های پولساز بدانید.

•    سئو

برای اینکه کسب و کار بتواند وبسایت خود را ارتقاء دهد و آن را به رتبه‌های برتر برساند، باید برخی تکنیک‌ها بر روی وبسایت پیاده کند. این تکنیک‌ها به طور کلی سئو نام دارند که مطمئنا از بهترین مشاغل 10 سال آینده خواهد بود. با وجود اینکه فرا گرفتن تکنیک‌های سئو نسبتا سخت است، اما از برترین مهارت های پولساز موجود می‌باشد که افراد می‌توانند آن را فرا گیرند. امروزه تمام کسب و کار به دنبال متخصص سئو برای وبسایت خود هستند.

از دیگر خدمات سایت کارمنتو، می‌توان به مشاوره سئو و بهینه‌سازی سایت اشاره نمود.

•    امنیت سایبری

با توجه به اینکه تمام جهان به سوی دیجیتالی شدن می‌رود، امکان دزدی داده‌های هر کسب و کاری در دنیای دیجیتالی امکان پذیر است. برای جلوگیری از این اتفاق عموما افرادی را استخدام می‌کنند تا امنیت سایبری وبسایت را تامین کند. به همین دلیل رفته رفته کار تامین امنیت سایبری ارزشمندتر از قبل می‌شود و می‌توان آن را از مهارت های پولساز در آینده دانست.

•    طراحی لباس

از دیگر مهارت های پولساز در آینده می‌توان طراحی لباس اشاره کرد. مردم همواره از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و بی‌نقص استقبال می‌کنند؛ به خصوص اگر این طراحی به صورت لباس انجام گیرد. به طور قطع می‌توان گفت طراحی لباس از بهترین شغل های 10 سال آینده است و به افراد توصیه می‌شود آن را فرا گیرند. فعالیت این افراد کاملا بستگی به عملکرد آن‌ها دارد و اگر بتوانند لباس‌هایی خاص و جذاب طراحی کنند، می‌توانند ثروت خوبی از مهارت خود به دست آورند.

گرافیک

•    گرافیک و فتوشاپ

آخرین گزینه از بهترین شغل های 10 سال آینده، گرافیک و فتوشاپ است. مطمئنا تمام کسب و کارها نیازمند کسی هستند تا بتواند برای صفحات شبکه‌های اجتماعی و وبسایت آن‌ها، عکس‌هایی با کیفیت و گرافیکی بسازد. به همین دلیل می‌توان گفت گرافیک و فتوشاپ از مهارت های پولساز در آینده به شمار می‌رود. امروزه پلتفرم‌های مختلفی برای آموزش فتوشاپ و گرافیک وجود دارد که می‌توانید آن را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید و به صورت فریلنسری کار کنید و یا در یک شرکت استخدام شوید. قطعا افراد مسلط به فتوشاپ و گرافیک امروزه بیکار نخواهند ماند.

چگونه از بین مهارت های پولساز، مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنیم؟

امروزه اکثر افراد از مهارت های پولساز در آینده خبردار هستند و می‌توانند به سادگی آن حرفه را فرا گیرند. نکته مهم دیگری که وجود دارد، بحث علاقه است. اگر شما در پولسازترین حرفه فعالیت کنید ولی به آن علاقه نداشته باشید، شاید نتوانید بهترین نسخه خود را در این حوزه نشان دهید. اما اگر به حوزه‌ای علاقه داشته باشید که شاید حوزه بسیار پولسازی به نظر نمی‌آید، می‌توانید چشم امید بیشتری به موفقیت در آن داشته باشید.

به طور کلی انتخاب مهارت های پولساز بسیار حیاتی است؛ اما اراده، هیجان و علاقه به آن مهارت می‌تواند تلفیقی برای موفقیت شما باشد. سعی کنید مهارتی را فرا گیرید که ضمن داشتن علاقه و هیجان برای آن، جای رشد و پیشرفت زیادی داشته باشید و تمام اراده خود را برای آن به کار گیرید؛ در این صورت شما می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید. حالا بهتر است به بخش بهترین شغل های 10 سال آینده بازگردید و طبق علاقه و شرایط، یکی را برای خود انتخاب کنید و در آن حرفه‌ای شوید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 19 نظر

4 19
بهترین مشاغل و مهارت های پولساز در ایران

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد