بهترین روش‌های بازاریابی در وکالت و جذب موکل

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 7 بهمن 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

همان طور که احتمالا می‌دانید، متاسفانه در کشور ما برای عملکرد وکلا ارزش و احترام چندانی قائل نمی‌شوند. با وجود اینکه تعداد افرادی که به خاطر پرونده‌های مختلف کارشان به دادسرا و دادگاه می‌کشد روزبه‌روز در حال افزایش است، اما باز هم وکلا در جذب موکل دچار مشکل می‌شوند. برخی افراد ترجیح می‎دهند به‌جای پرداخت هزینه به وکلا، از مجرایی غیرقانونی اقدام به حل مشکلات خود کنند و گاهی بالا بودن دستمزد وکلا مزید بر این علت می‌شود. بنابراین، مشاوره بازاریابی و فروش در وکالت، همانند تعداد کثیری از مشاغل بسیار حائز اهمیت است و تمامی وکلا باید با انواع روش‌های جذب موکل و دیجیتال مارکتینگ وکلا آشنایی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه، می‌توانید به بخش مشاوره دیجیتال مارکتینگ اپلیکیشن کارمنتو مراجعه نمایید.

امروزه با دسترسی به بسترهای الکترونیکی و ابزار دیجیتال مارکتینگ، اکثر کسب‌وکارها در این فضا به بازاریابی مشغول هستند. در مورد بازاریابی در وکالت هم این قضیه صادق است و شما می‌توانید از طریق روش‌هایی که در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت، و یا با مراجعه به بخش مشاوره بازاریابی و دریافت مشاوره  به راحتی پرونده‌های جدیدی بگیرید.

انواع روش‌های بازاریابی وکالت و جذب موکل

نکته مهم در مورد راه‌های جذب پرونده حقوقی و جذب موکل جدید این است که شما باید پیوسته با مخاطبین مختلف در ارتباط باشید و درباره مشکلات آن‌ها جویا شوید. درواقع افراد اگر حس کنند که شما فردی مورداعتماد برای به دست‌گرفتن پرونده حقوقی آن‌ها هستید و می‌توانید از حق آن‌ها به خوبی در دادسرا و دادگاه دفاع کنید، با خیال راحت امور حقوقی خود را به شما خواهند سپرد. فعالیت‌های مربوط به بازاریابی در وکالت فرصتی مغتنم برای شما است تا توانایی‌هایتان را برای به نتیجه‌رساندن پرونده‌های مختلف نشان داده و کاری کنید تا مخاطبانتان به شما اعتماد کامل کنند. در ادامه، روش‌هایی را خدمتتان معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید به وسیله آن‌ها به جذب موکل بپردازید.

 

استفاده از شبکهu200cهای اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و توئیترu00a0u00a0

       
بیشتر بخوانید: انواع روش‌های بازاریابی پزشکی و جذب بیمار برای کلینیک

-استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و توئیتر

حتما اطلاع دارید که امروزه مهم‌ترین بستر برای شناخته ‌شدن افراد در زمینه‌های کاری و شخصی مختلف، شبکه‌های اجتماعی است. اگر یک جستجوی مختصر انجام دهید، متوجه خواهید شد که هرکدام از وکلای بزرگی که سابقه کار روی پرونده‌های زیادی داشته‌اند، یک صفحه فعال در اینستاگرام دارند. آن‌ها در این صفحه به تولید محتوای مفید درباره انواع مشکلات حقوقی که ممکن است برای افراد پیش بیاید، می‌پردازند. هم‌چنین شما به عنوان وکیل می‌توانید از طریق صفحه اینستاگرامی، رزومه خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید تا اعتماد آن‌ها به شما بیشتر شود. در بستر اینستاگرام شما این فرصت را دارید که به پرسش و پاسخ با افراد مختلف حول مشکلات حقوقی گوناگون بپردازید و انواع مسائل حقوقی را برای آن‌ها شرح دهید. در بستر لینکدین بهتر می‌توانید به حرفه و شغل خود بپردازید و با تولید محتوای جذاب، موکلین را به سمت خود جذب کنید. در حالت کلی، بازاریابی در وکالت به وسیله ابزار دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روش‌ها محسوب می‌شود.

– داشتن وب‌سایت و جذب ترافیک از گوگل

از دیگر روش‌های کاربردی که اکثر وکلا از آن به عنوان راهی برای جذب موکل در طول بازاریابی در وکالت استفاده می‌کنند، طراحی وب‌سایت با برند مخصوص به خودشان است. اولین کاری که افراد هنگام رخ دادن انواع مشکلات حقوقی در زمینه‌های مختلف مانند ارثیه، طلاق، ازدواج و غیره می‌کنند، جستجو در گوگل است. بنابراین اگر شما بتوانید در وب‌سایت خودتان به این مشکلات بپردازید، راهکار مناسبی ارائه دهید با رعایت استانداردهای لازم برای سئو و بهینه‌سازی سایت به رتبه‌های بالاتر در موتور جستجوی گوگل برسید، قطعا یک تعامل دو طرفه با مخاطبین مختلف خواهید داشت. این مورد در نهایت به جذب موکل و بیشتر دیده شدن کسب‌و‌کار شما منتهی می‌شود. شبکه توئیتر از دیگر بسترهای مهم برای بازاریابی در وکالت به شمار می‌آید که می‌توانید در آن هم فعالیت کنید.

 

اهمیت برندسازی در وکالت

     
بیشتر بخوانید : روش‌های راه‌اندازی و بازاریابی قالیشویی

اهمیت برندسازی در وکالت

شاید اولین کاری که مخاطبین بعد از شنیدن نام شما و آشنایی اولیه با شما به عنوان وکیل انجام دهند، جستجوی نامتان در اینترنت و شبکه‌های مجازی مختلف باشد. به همین دلیل، حتما باید به دنبال برندسازی مناسبی برای کار و حرفه خود باشید. برند شما باید یک نام شایسته و لوگوی متناسب با حوزه فعالیت شما داشته باشد تا در ذهن مخاطب باقی بمانید. فراموش نکنید که ایجاد حس اعتماد بین مخاطبین در طول بازاریابی در وکالت، مهم‌ترین و ارزشمندترین نکته به منظور جذب موکل جدید است. بنابراین تا جایی‌که می‌توانید باید برند معتبری برای خودتان ایجاد کنید تا مخاطبان بیشتری را متقاعد به همکاری با خود کنید.

اكثر وكلا شعارهاي مختلفي همچون اعتقاد به برابري، عدالت و پايمال نشدن حق افراد در نظر مي‌گيرند. واقعيت اين است كه اين گونه شعارها امروزه براي جذب موكل كافي به نظر نمي‌رسد؛ بلكه بايد از سخنان و برندهاي كاملا شخصي‌سازي‌شده و جذاب استفاده شود. با توجه به اينكه انتظار مي‌رود اطلاعات و تجربه وكلا در اين زمينه ناکافی باشد، مي‌توانيد از خدمات مشاوره و بازاريابي در وكالت كه توسط مجموعه‌هاي معتبری ارائه مي‌شود، بهره ببريد.

نكات مهم بازاريابی در وكالت

همان طور که ذکر شد، شما باید با روش‌های عمومی كه اكثر وكلا به صورت مستقيم يا توسط مشاوران بازاريابی از آن‌ها براي جذب موكل استفاده می‌كنند، آشنا باشید. به علاوه‌، دسته ديگري از نكات مهم وجود دارند كه تا حد زيادی مسير بازاريابی در وكالت شما را كوتاه‌تر کرده و شما را سریع‌تر به هدفتان می‌رسانند. در ادامه به معرفی اين نكات و روش‌های كاربردی خواهیم پرداخت.

– تولید محتواهای ویدئویی و بصری در یوتیوب می‌تواند به سکوی پرتابی برای شما به منظور جذب موکل و افزایش تعامل با مخاطبین تبدیل شود.
– یک برنامه‌ریزی مناسب از فعالیت‌هایی که قصد دارید انجام دهید، داشته باشید.
– برای خودتان استراتژی تولید محتوا تعیین کنید.
– با مخاطبان به خوبی ارتباط برقرار کنید و به سوالات آن‌ها با حوصله و جدیت پاسخ دهید.
– حتما جلساتی را به عنوان مشاوره رایگان برای مخاطبین خود در نظر بگیرید.
– انواع مختلف روش‌های تبلیغاتی را برای فعالیت وکالتی خود در نظر بگیرید. بدین منظور می‌توانید از نمونه تبلیغات وکالت ایده بگیرید.
– دانش خود را از بازاریابی در وکالت بیشتر کنید و از خدمات مجموعه‌های مشاوره‌ای معتبر در این زمینه بهره ببرید.

حفظ و مدیریت ارتباط با موکلu00a0u00a0u00a0u00a0u00a0u00a0u00a0

بیشتر بخوانید: ترفندهای افزایش فروش و بازاریابی مطب دندانپزشکی

حفظ و مدیریت ارتباط با موکل

نحوه برقراری ارتباط با مخاطبانی که قصد دارید به عنوان موکل روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید، بسیار مهم است. البته هر وکیلی این نکته را به خوبی می‌داند! اما تعداد بسیار کمی هستند که می‌توانند مخاطبانشان را از طریق اعتمادسازی و ایجاد فضای دوستانه به موکل دائمی خود تبدیل کنند. بیشتر وکلا بر این باورند که هرچقدر رزومه آن‌ها قوي‌تر بوده و پرونده‌هاي زيادي را با موفقیت به پایان رسانده باشند، در فرآیند جذب موکل بهتر عمل خواهند کرد. اما واقعیت این است که نحوه برقراری ارتباط شما با موکلتان  د آینده شغلی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. تا حد امکان در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود فعال باشید و به خوبی یک رابطه دوطرفه با مخاطبین ایجاد کنید. هم‌چنین، همواره پیگیر کارهای موکلین خود باشید و آن‌ها را از طریق گزارشات منظم از روند پیشرفت پرونده آگاه کنید.

استفاده از خدمات مشاوره و بازاریابی کارمنتو

همانند دیگر زمینه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف، مشاورین بازاریاب و متخصص مجموعه کارمنتو به شما کمک می‌کنند تا تمامی روش‌های گفته‌شده را در طول بازاریابی در وکالت به خوبی پیاده کنید. در این مجموعه، نیارهای حوزه کاری شما به خوبی بررسی می‌شوند تا روش‌های جذب موکل به مطلوب‌ترین شکل ممکن در راستای پیشرفت شغلی شما به کار گرفته شوند. بدین ترتیب می‌توانید شاهد افزایش جذب موکل در پرونده‌های کاری خود باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 6 نظر

4 6
بهترین روش‌های بازاریابی در وکالت و جذب موکل
جواب تست 1
جواب تست 2
جواب تست 3

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد