بهترین روش‌های بازاریابی و تبلیغ دندانپزشکی

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 16 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

امروزه، تمام کسب و کارها برای دیده شدن توسط مخاطبان و برای اینکه بتوانند مشتریان و مخاطبان بیشتری جذب کنند، به بازاریابی نیاز دارند. استفاده از روش‌های درست و اصولی بازاریابی باعث می‌شود تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کرده و در نهایت درآمد خود را افزایش دهید.

فرض کنید شما دندانپزشک هستید و هیچ بیماری مطب شما را نمی‌شناسد. در این صورت هرچقدر هم مدت زمان طولانی‌تری در مطب منتظر بمانید، هیچ چیزی عاید شما نخواهد شد. بنابراین، اگر دندانپزشک هستید و دوست دارید مطب خود را به تعداد بسیار زیادی از بیماران بشناسانید، با مشاوره بازاریابی کارمنتو همراه باشید تا راهکارهای مهم بازاریابی دندانپزشکی و تبلیغات دندانپزشکی را به شما آموزش دهیم.

چرا دندانپزشکان به بازاریابی مطب خود نیاز دارند؟

دنیای امروزی به سرعت در حال تغییر است و بیماران مانند گذشته، برای پیدا کردن یک مطب دندانپزشکی خوب، تنها به پرس‌وجوهای شفاهی از دوستان و آشنایان اکتفا نمی‌کنند. همچنین، افزایش رقابت در دنیای دندانپزشکی نیز باعث شده تا بسیاری از مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی خالی از بیمار بوده و در جذب بیماران موفق عمل نکنند.

جالب است بدانید، مطب بسیاری از دندانپزشکان در بیشتر مواقع خالی است، در حالی که برخی دیگر وقت سرخاراندن نیز ندارند! به نظر شما چه چیزی موجب این تفاوت شده است؟ چه اقدامی باید انجام داد تا بیماران بیشتری به مطب مراجعه کنند؟
پاسخ تمام این پرسش‌ها تنها یک چیز است: بازاریابی دندانپزشکی!

بازاریابی یکی از ارکان بسیار مهم برای پیشرفت و موفقیت در بیشتر کسب و کارها است که متاسفانه در کشور ما کمتر به آن پرداخته می‌شود. در واقع بازاریابی نه‌تنها از کسب‌وکارها جدا نیست، بلکه مکمل آن‌ها نیز هست. در این میان، دندانپزشکان و مطب‌های دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به شدت به بازاریابی دندانپزشکی، به شکلی درست و اصولی نیاز دارند.

      

راهکارهای بازاریابی و تبلیغات مطب دندانپزشکی   

بیشتر بخوانید : بازاریابی لوازم پزشکی چگون است و چه اهمیتی دارد؟

راهکارهای بازاریابی و تبلیغات مطب دندانپزشکی

درست است که پیدا کردن یک دندانپزشک خوب کار سختی است؛ اما جلب اعتماد بیماران توسط یک دندانپزشک، به مراتب امری دشوارتر است. از همین رو، یکی از دغدغه‌های اصلی اغلب دندانپزشکان این است که بیشتر دیده شوند و بتوانند اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنند. برای اینکه بتوانید یک بازاریابی دندانپزشکی حرفه‌ای انجام دهید و به صورت خلاقانه تبلیغات دندانپزشکی خود را پیش ببرید، با ما تا آخر مقاله همراه باشید تا با ایده‌هایی کارآمد، برای هرچه بهتر به سرانجام رساندن این پروسه آشنا شوید.

در ادامه، به بررسی چند مورد از استراتژی‌های جذب مشتری دندانپزشکی خواهیم پرداخت:

– شبکه‌های اجتماعی را از یاد نبرید

امروزه، استفاده از فضای مجازی به شکلی انکارناپذیر گسترش پیدا کرده و تاثیر آن بر زندگی مردم را نمی‌توان نادید گرفت. به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازاریابی کلینیک دندانپزشکی، استفاده از این فضاست. برای این کار ابتدا شبکه اجتماعی مناسبی انتخاب کنید.
برای مثال، اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی، گزینه مناسبی برای بازاریابی دندانپزشکی خواهد بود. البته باید توجه کنید که رقابت در فضای مجازی زیاد است؛ بنابراین اگر بخواهید در این فضا به سرعت پیشرفت کرده و به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید، باید محتوای مفید و جذابی به مخاطبان ارائه دهید. در صورتی که نیازمند مشاوره هستید، در بخش مشاوره مدیریت شبکه‌های اجتماعی، از کارشناسان راهنمایی دریافت نمایید.

– کارت پستال تهیه کنید

یکی از بهترین روش‌های تبلیغ دندانپزشکی، استفاده از عکس‌های قبل و بعد درمان بیماران است. برای این منظور می‌توانید کارت پستال‌هایی تهیه کنید و در آن یک عکس از لبخندی با دندان‌های نامرتب و خراب و عکسی با دندان‌های سالم و لبخندی جذاب قرار دهید.
سعی کنید از عکس‌ بیمارانی استفاده کنید که قبل و بعد از انجام مراقبت‌های دندانپزشکی، تغییرات چشمگیری داشتند. تماشای عکس‌های قبل و بعد بیماران، باعث جلب اعتماد بیماران جدید شده و آن‌ها را به سمت مطب شما می‌کشاند.

 

- مزایا را بُلد کنید 

بیشتر بخوانید : انواع روش‌های بازاریابی پزشکی و جذب بیمار برای کلینیک

– مزایا را بُلد کنید

بسیاری از مردم از اهمیت مراجعه به دندانپزشک و چکاپ دائمی دندان‌هایشان آگاه نیستند. شما می‌توانید در تبلیغات دندانپزشکی خود از مزایای مراجعه منظم به دندانپزشکی و چکاپ توسط دندانپزشک صحبت کنید. در واقع شما با این کار، علاوه‌بر اطلاع‌رسانی مطالبی مهم، مخاطبان را متقاعد خواهید کرد که برای چکاپ دندان‌هایشان به مطب دندانپزشکی شما بیایند.

– تنها صحبت کردن کافی نیست؛ در عمل نشان دهید

اگر بتوانید خدمات خود را به مشتریان نشان دهید، تاثیر بسیار بیشتری روی مخاطب خواهد داشت. برای مثال، با استفاده از ویدئوها یا تصاویر به مخاطب نشان دهید که بعد از انجام کارهای دندانپزشکی تا چه اندازه سطح کیفیت زندگیشان بالاتر خواهد رفت و بعد از انجام امور دندانپزشکی، چه مراقبت‎هایی باید انجام شود.

– خبرنامه ارسال کنید

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات کلینیک دندانپزشکی، تهیه خبرنامه است. می‌توانید خبرنامه‌هایی با موضوع بهداشت دهان و دندان درست کرده و در اختیار مشتریان قبلی، فعلی و حتی آینده خود قرار دهید. در این خبرنامه‌ها می‌توانید از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری به سمت شما جذب شوند.
برخی از دندانپزشکان این خبرنامه‌ها را با استفاده از پست برای بیماران خود ارسال کرده و برخی از دندانپزشکان نیز از خبرنامه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند. استفاده از خبرنامه‌های الکترونیکی راحت‌تر است و می‌توانید تعداد زیادی از آن را تهیه کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

– اس‌ام‌اس مارکتینگ را از یاد نبرید

استفاده از اس‌ام‌اس یکی از روش‌های قدیمی، اما رایج برای بازاریابی دندانپزشکی است. می‌توانید برای مخاطبان خود پیام تبلیغاتی ارسال کنید و آن‌ها را از خدماتی که ارائه می‌دهید آگاه کنید.

 

- وب‌سایت بسازید 

 بیشتر بخوانید : برای بازاریابی بیمه و روش‌های افزایش متقاضیان بیمه چه باید کرد؟

– وب‌سایت بسازید

شاید بتوان گفت، ساخت وب‌سایت یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی دندانپزشکی است. امروزه اغلب مردم، قبل از اینکه محصولی بخرند یا خدمتی دریافت کنند، ابتدا سری به گوگل می‌زنند و در آن به جستجو و تحقیق می‌پردازند. ساخت وب‌سایت برای مطب‌تان، گامی موثر و مثبت در جهت جذب مخاطبان بیشتر خواهد بود.
البته به این نکته هم توجه داشته باشید، برای اینکه وب‌سایت شما بتواند در رتبه‌های خوب گوگل قرار بگیرد، باید به شکلی مستمر، محتوای خوبی برای آن تولید کنید.

– تبلیغات ویدئویی انجام دهید

استفاده از ویدئو یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی پزشکی است. آمارها نشان می‌دهند که تماشای ویدئو برای مخاطبان بسیار جذاب‌تر از خواندن نوشته‌هاست و همچنین مدت ماندگاری ویدئو در ذهن مخاطب، بسیار طولانی‌تر از متن و نوشته است. همچنین، ویدئوها بسیار بیشتر از متن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند. می‌توانید با تهیه ویدئوهای کوتاه در مورد مطب و خدمات خود، آن‌ها را در فضای دیجتیال قرار داده و مخاطبان را با مطب و خدماتتان آشنا کنید.

– از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

می‌توانید از مراجعه‌کنندگان خود آدرس ایمیل آن‌ها را دریافت کرده و برای ایمیل مارکتینگ از آن استفاده کنید. همچنین برای دریافت ایمیل‌های بیشتر می‌توانید در سایت خود یک ایبوک رایگان در مورد دندانپزشکی قرار دهید و از مخاطبان سایت بخواهید با وارد کردن ایمیل خود، ایبوک رایگان را دریافت کنند. به این ترتیب، نه‌تنها شما یک ارزش برای مخاطب ایجاد کرده و او را به مخاطب وفادار خود تبدیل کرده‌اید، بلکه ایمیل‌هایی حقیقی در اختیار دارید که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به بازاریابی دندانپزشکی بپردازید.

 در گوگل مپ تبلیغ کنید  

بیشتر بخوانید : از چه روش‌هایی برای تبلیغات افزایش فروش و مشتری استفاده کنیم؟

-در گوگل مپ تبلیغ کنید

این‌گونه تبلیغات کاملا منطبق با جست‌وجوی کاربر در منطقه‌ای است که مطب شما در آن واقع شده است. به این صورت که اگر کلمه دندانپزشک در این برنامه جست‌وجو شود، گوگل مپ نتایج جست‌وجو منطقه‌ای را منتشر خواهد کرد. به این ترتیب می‌توانید به راحتی در اختیار مخاطب قرار گرفته و از عدم حضور رقبا در این فضا، نهایت استفاده را ببرید.

تکنیک‌های کاربردی جذب بیمار دندانپزشکی

تکنیک‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بیماران بیشتری به مطب خود جذب کنید. در ادامه، چند مورد از این نمونه‌ها را بررسی خواهیم کرد:

– از بیماران قبلی خود غافل نشوید

به همان اندازه که جذب بیماران جدید اهمیت دارد، حفظ بیماران قبلی نیز حائز اهمیت است. سعی کنید لیستی از بیماران قبلی خود در اختیار داشته باشید و بعد از گذشت مدتی، با ارسال پیام و یا برقراری تماس، از آخرین وضعیت آن‌ها مطلع شوید. این کار حس بسیار خوبی به بیمار القا می‌کند و این بیماران را به مشتریان وفادار شما تبدیل خواهد کرد. فراموش نکنید که بیماران راضی، عاملی موثر برای موفقیت در بازاریابی دندانپزشکی و رونق کسب‌کار شما خواهند بود.

– تبلیغات دهان به دهان (حضوری) هنوز هم موثر است

با وجود تمام روش‌های نوین تبلیغات دندانپزشکی، هنوز هم تبلیغات دهان به دهان یکی از موثرترین و بهترین روش‌ها برای بازاریابی کلینیک دندانپزشکی است. اگر بتوانید کاری کنید که بیماران از کار شما راضی باشند، خودشان به نوعی باعث بازاریابی و تبلیغ برای مطب شما خواهند شد.

     

- رابطه‌ای صمیمی با بیمارتان برقرار کنید    

– رابطه‌ای صمیمی با بیمارتان برقرار کنید

به یاد داشته باشید که بیماران تنها به دنبال درمان نیستند؛ بلکه آن‌ها به دنبال فردی هستند که دلسوزانه به مشکل آن‌ها گوش داده و در جهت رفع آن بربیاید. بنابراین، اگر بتوانید رابطه خوبی با بیماران خود داشته باشید، این بیماران تبدیل به مشتریان وفادار شما خواهند شد.

– در دسترس باشید

بیماران از اینکه برای آن‌ها وقت بگذارید، به حرف آن‌ها گوش دهید و در دسترس باشید بسیار لذت می‌برند. انجام این کارها شاید در ابتدا بسیار ساده و پیش‌پاافتاده به نظر برسد، اما باعث افزایش مخاطبان شما خواهد شد و در واقع یکی از استراتژی‌های جذب مشتری دندانپزشکی است.

– اشتباهات مراجعین را رفع کنید

برخی از مراجعه‌کنندگان ممکن است انتظارات نامعقولی داشته باشند. در این گونه موارد سعی کنید با آرامش و حرفه‌ای وارد عمل شوید و افراد را نسبت به اشتباهاتشان آگاه کنید. حوصله به خرج دهید و تمام ابهامات بیمار را رفع کنید. به یاد داشته باشید که این کار شما به معنای ارزش گذاشتن برای بیمار است و موجب می‌شود که بیمار با رضایت خاطر مطب شما را ترک کند.

– از مشاوره بازاریابی دندانپزشکی استفاده کنید

یکی از راه‌های موثر برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را افزایش دهید، استفاده از مشاوره افراد خبره در این زمینه است. مشاوران بازاریابی کسانی هستنند که در این زمینه تجربه بسیار زیادی دارند و می‌توانند شما را در این مسیر یاری کنند تا گا‌م‌های موثرتری برای رونق کسب‌وکارتان بردارید.

بازاریابی دندانپزشکی را چگونه موثرتر کنم؟

در این مقاله سعی کردیم، با ارائه راهکارهای مختلف به شما کمک کنیم تا بهترین بازاریابی دندانپزشکی را برای مطب خود انجام دهید. البته به یاد داشته باشید که بازاریابی مبحثی بسیار گسترده و پیچیده است؛ پس برای اینکه بتوانید یک بازاریابی دندانپزشکی اصولی و موثر داشته باشید، از راهنمایی و توصیه‌های مشاوران بازاریابی استفاده کنید.
کارمنتو یک پلتفرم تخصصی مشاوره است که با در اختیار داشتن افراد متخصص و کارشناسانی خبره و باتجربه در این حوزه، همراه شما خواهد بود تا به بهترین شیوه مخاطبان خود را افزایش دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 3 نظر

3 3
بهترین روش‌های بازاریابی و تبلیغ دندانپزشکی

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد