آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2022

مدت مطالعه: 13 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 26 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

ارزهای دیجیتال در گذشته خیلی مورد استقبال نبودند و بسیاری از افراد هیچ گونه اعتمادی به این ارزها نداشتند. اما با گذشت زمان و از حدود دو سال پیش ورق برگشت. بسیاری از افرادی که در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده بودند سود کلانی کردند و پولشان چند صد برابر شد. به این ترتیب توجه بسیاری افراد به این بازار جلب شد. علاوه بر این بسیاری از ثروتمندان دنیا مانند ایلان ماسک نیز در این بازار به ترید مشغول شدند. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستند و کسی نمی‌تواند بر دارایی افراد نظارت کند، بسیاری از سرمایه داران روی این ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از این رو، صعود ارزهای دیجیتال امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. با اینکه عواملی چون ظهور کرونا و حتی سویه جدید آن یعنی اومیکرون تا حدی روی بازار دیجیتال تاثیر داشت و حتی در اواخر ۲۰۲۱ این ارزها کمی رکود را تجربه کردند، اما تجزیه و تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که در بازار ارزهای دیجیتال پتانسیل لازم برای رشد در سال ۲۰۲۲ وجود دارد. در این مقاله قصد داریم درباره چند مورد از این ارزهای دیجیتال و نکات مهم درباره بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله جذاب همراه مشاوره سرمایه‌گذاری کارمنتو باشید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2022

در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی درباره چند نمونه از بهترین ارزهای دیجیتال معروف که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند،در اختیار شما قرار دهیم.

بیت کوین

شاید بتوان گفت که خیلی از افراد رمز ارز را با بیت کوین شناختند. بیت کوین اولین ارز دیجیتال و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بود که خیلی زود توانست بین عموم محبوبیت پیدا کند. امروزه بسیاری از سرمایه گذاران در حوزه ارزهای دیجیتال حداقل بخشی از سبد خود را به بیت کوین اختصاص می‌دهند. حتی سرمایه گذاران نهادی و صندوق‌های بین المللی روی بیت کوین به عنوان دارایی اصلی‌شان سرمایه‌گذاری نموده‌اند. در سال ۲۰۲۱، بیت کوین توانست بالاترین رکورد خود یعنی ۶۸ هزار دلار را لمس نماید، اما یک افت خیلی شدید را نیز تجربه کرد. حتی با وجود این افت، تقریبا چیزی حدود ۴۰ درصد از سرمایه کل بازار به بیت کوین اختصاص یافته است. به همین دلیل است که هنوز هم بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال اصلی معتبر شناخته می‌شود.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نشان داده است که بیت کوین این شانس را دارد که دوباره در سال ۲۰۲۲ جهش قابل توجهی داشته باشد. حتی امکان ثبت رکورد جدید برای بیت کوین امری اجتناب ناپذیر است.


بیشتر بخوانید : هرآنچه درباره سرمایه گذاری ارزدیجیتال باید بدانید

اتریوم

اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است که بسیاری از سرمایه گذاران این ارز دیجیتال را در سبد خود دارند. افرادی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند نام این ارز را زیاد شنیده‌اند. در حال حاضر آمار نشان می‌دهد که اتریوم توانسته در مقایسه با بیت کوین محبوبیت بیشتری به دست آورد و یکی از ارزهای دیجیتال ارزشمند تبدیل شده. اتریوم در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ درصد رشد کرد که در مجموع سودآوری او در مقایسه با ارزهای برجسته‌ای مانند بیت کوین بیشتر بود

تجزیه و تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که اتریوم این پتانسیل را دارد که در سال ۲۰۲۲ رشد بیشتری داشته باشد. برخی از تحلیلگران نیز بر این باورند که در سال ۲۰۲۲ اتریوم جای بیت کوین را می‌گیرد. بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند تتر روی شبکه اتریوم قرار دارند و افزایش تمایل به خرید این ارزها باعث افزایش قیمت و ارزشمندی اتریوم می‌شود.

بایننس کوین

باینس در حقیقیت بزرگترین صرافی برای ارزهای دیجیتال در جهان محسوب می‌شود و ارز اصلی این صرافی بایننس کوین است. این شبکه قابلیت‌های زیادی دارد و این موضوع باعث شده که محبوبیت آن دو چندان گردد. از طرفی وقتی که شما از بایننس کوین استفاده می‌کنید، می‌توانید از امکانات فراوانی که این صرافی ارائه می‌دهد استفاده نمایید. اما از آنجایی که ایران تحریم است و این صرافی خدماتی به ایرانیان ارائه نمی‌دهد، ایرانیان تمایل دارند که از صرافی‌های داخلی مانند نوبیتکس استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید : مراحل و فرآیند ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال

پولکادات

پولکادات در حقیقت زنجیره‌های خصوصی و عمومی هستند و به نوعی فناوری‌های آینده را به هم وصل می‌کنند. پولکادات می‌تواند به نوعی یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال باشد که احتمالا در سال‌های آینده برجسته‌تر هم خواهد شد. پولکادات می‌تواند به بلاکچین‌های مستقل اجازه دهد تا تراکنش خود را از طریق این زنجیره به اشتراک بگذارند. این مشخصه باعث می‌شود که بتوان برای نخستین بار از اطلاعات خارج از شبکه نیز استفاده نمود.

سولانا

سولانا یک پلتفرم بلاکچین عمومی است که کارمزد کمی برای معامله دریافت می‌کند. علت آن این است که مکانیسم اثبات سهام در این پلتفرم استفاده می‌شود. ارز محلی شبکه سولانا SOL است. جالب است که بدانید سولانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ شد. این ارز توانست خیلی سریع جای خودش را بین سایر ارزهای دیجیتال پیدا نماید و پنجمین ارز دیجیتال ارزشمند و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری شود. با توجه به اینکه این ارز در سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی داشت، تحلیل بازار حاکی از احتمال صعود بالا برای برای این رمز ارز است.

بیشتر بخوانید : هر آنچه درباره استخراج ارز دیجیتال و فرآیند ماینینگ باید بدانید

تتر

تتر یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مطرح است که بر روی شبکه اتریوم کار می‌کند. این ارز دیجیتال با نام USDT مبادله می‌شود. این کوین به نوعی دارای نوسات قیمتی است که میزان آن ناچیز است. قیمت تتر به طور کلی معادل ۱ دلار آمریکا است. با توجه به اینکه نوسان این ارز دیجیتال کم است بسیاری از افراد آن را گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دانند. اما در زمانی که نوسانات بازار شدید است و افراد تصمیم دارند تا سرمایه خود را حفظ نمایند تتر می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. همچنین از دیگر مزیت‌های تتر این است که مانند دلار عمل می‌کند و می‌توانید با آن در هر صرافی معامله کنید.

شیبا

برخی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال بر این باورند که شیبا می‌تواند یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری برای سال ۲۰۲۲ باشد. این ارز دیجیتال ابتدا در سال ۲۰۲۰ معرفی و عرضه شد و به نوعی یکی از نوظهورترین ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. با این حال ایلان ماسک خیلی از این ارز حمایت کرد و با توئیت‌هایی که در رابطه با آن نوشت باعث شد که برخی به سرمایه‌گذاری روی این ارز علاقه‌مند شوند. اما در کل به خاطر داشته باشید که این ارز پشتوانه قوی ندارد و می‌تواند دچار نوسات شدیدی شود.

آیا ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

شاید برای خیلی‌ها این سوال پیش بیاید که آیا می‌توانند روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند؟ این روزها صحبت ارزهای دیجیتال در همه جا هست و فرقی ندارد که شما یک سرمایه گذار بزرگید، یا یک تریدر و یا یک فرد بی‌اطلاع و بی‌تجربه. کمتر کسی پیدا می‌شود که این روزها درباره ارزهای دیجیتال نداند. از این رو بسیاری از افراد وسوسه می‌شوند که در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

به جرات می‌توان گفت که اگر بی‌اطلاع و بدون دانستن یک سری از نکات وارد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال شوید حتما دچار ضرر خواهید شد. چرا که هر سرمایه‌گذاری، نیازمند دانش فنی مربوط به خود است. اما در صورتی که درباره سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال تحقیق لازم را کنید و تحلیلهای مختلف را درباره آن‌ها مطالعه نمایید، و با آگاهی و دانش لازم وارد این بازار شوید، سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال می‌تواند برایتان مفید باشد. از این رو حتما باید قبل از هر گونه اقدام یک سری از نکات را مد نظر قرار دهید که در بخش بعدی درباره این نکات به شما توضیح می‌دهیم.

نکات مهم در انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

اگر قصد دارید که در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نمایید باید حتما یک سری از نکات را مد نظر قرار دهید تا دچار مشکل نشوید.

با سرمایه مازادتان وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید.

یکی از نکات مهمی که باید در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید، این است که با آن بخشی از سرمایه‌تان وارد این بازار شوید که اگر آن را از دست دادید، در زندگی عادی شما خللی ایجاد نگردد. به طور کلی، بازار ارزهای دیجیتال همواره ریسک خود را داشته و دارد. همان قدر که ممکن است پول شما به یکباره چند برابر شود به همان نسبت نیز ممکن است که سرمایه‌تان را از دست بدهید. همچنین هنوز قوانین مشخصی در رابطه با ارزهای دیجیتال وضع نشده است. از این رو مواردی مانند بیمه این ارزها وجود ندارد. شاید اگر به نمودارهای ارزهای دیجیتال نگاه کنید، با خودتان حس کنید که این ارزها دائما در حال صعودند اما در واقع اینطوری نیست. همیشه در کنار سود ضرر است. گاهی ارزهای دیجیتال نیز دچار کاهش قابل توجه قیمت می‌شوند؛ همانطور که بارها شده‌اند. برای مثال در اردیبهشت ۱۴۰۰ ناگهان بازار ارزهای دیجیتال به طرز خیلی بدی سقوط کرد.

تحقیق و بررسی کنید.

قبل از اینکه بخواهید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید، بهتر است وقت کافی را صرف آن نمایید و در رابطه با بازار حسابی تحقیق کنید. این روزها منابع خارجی و داخلی زیادی وجود دارند که ارزهای دیجیتال را تحلیل و بررسی می‌کنند. شما می‌توانید تحلیل این ارزها را بررسی کنید و ببنید که روند این ارزها چگونه بوده است. از افرادی که در این زمینه فعال هستند و کار می‌کنند سوال بپرسید. اما گول برخی از افراد را نخورید که مستقیما به شما می‌گویند روی این ارز سرمایه‌گذاری کن یا بگذار من برایتان سرمایه‌گذاری کنم. همواره برای اینکه بتوانید به درست‌ترین جواب برسید بهتر است که منابع معتبر را برای مطالعه انتخاب نمایید.

ترس ضرر کردن را از خود دور کنید

اگر قصد دارید که روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید باید ترس را کنار بگذارید. این ترس می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی شما و عملکردتان در این بازار داشته باشد. همچنین ترس می‌تواند باعث شود که کل سرمایه شما که با تلاش بسیار جمع کرده‌اید یک شبه از دست بدهید. ترس از دست دادن به نوعی شما را به هیجان وا میدارد و ممکن است از روی هیجان و بدون انجام هیچ گونه تحقیقی کاری انجام دهید. طبیعتا وقتی کاری بدون فکر صورت می‌گیرد نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. شما باید بدون ترس و با داشتن دانش کافی در مورد بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بدانید. اینکه اکنون شما در حال خرید چه ارزی هستید و چه آینده‌ای خواهد داشت.

به هر پروژه‌ای اعتماد نکنید!

برخی از افراد به ویژه کسایی که در زمینه ارز دیجیتال تازه وارد هستند خیلی زود فریب برخی از تبلیغات یا پروژه‌هایی را می‌خورند که نتایج آن برایشان رویایی است. این روزها بازار ارزهای دیجیتال نیز پر از کلاه بردار است، که می‌خواهند از هر طریق روی شما تاثیر بگذارند و شما را فریب دهند. برای مثال این افراد به شما می‌گویند که پروژه‌هایشان قرار است به زودی از همه ارزهای دیجیتال پیشی بگیرد اما بیشتر آن‌ها شکست می‌خورند و اگر شما گول آن را خورده باشید سرمایه‌تان را از دست خواهید داد. همچنین گاهی تبلیغات واقعی درباره یک پروژه وجود دارد که کلاه برداری نیست، اما فقط نیمه پر لیوان را به شما نشان می‌دهند و حرفی از معایب آن نمی‌زنند. اینجاست که اگر دانش لازم را برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را داشته باشید، این علم به کمکتان می‌آید تا بتوانید جنبه‌های منفی پروژه را مشخص کنید.

راستی آزمایی کنید.

اعتماد راحت منجر به شکست شما خواهد شد. هر جایی که پول هست طبیعتا کلاهبردار هم هست. دنیای ارز دیجیتال هم، که این روزها اسمش همه جا هست، از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال تبلیغ توکن‌های بی‌ارزش، کیف پول یا صرافی‌های جعلی، سواستفاده از نام برخی از اشخاص، سرقت اطلاعات حساس و استخراج‌های ابری برخی از این موارد هستند. شما کافی است چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و فقط به پشتوانه حرفی که از این حرف‌ها می‌شنوید فکر کنید. اگر واقعا حرف آن‌ها منطقی بود که بسیار عالی؛ اگر خیر حواستان باشد که گول نخورید. شما با کمی فکر کردن خیلی راحت متوجه می‌شوید که سود برخی پروژه‌ها نجومی و دور از ذهن است.

قیمت ارز دیجیتال تعیین کننده همه چیز نیست.

ارزهای دیجیتال با یکدیگر فرق دارند و به همان نسبت سیستم ارزش‌گذاری آن‌ها نیز باهم فرق دارد. در واقع سیستم ارزهای دیجیتال پشتوانه ندارد و به صورت آزاد فعالیت می‌کند به همین دلیل هر کسی می‌تواند ارز منحصر به فرد خود را رشد و توسعه دهد. بسیاری از ارزهای دیجیتال با هدف تقلید از ارزهای برجسته مانند بیت کوین به وجود آمده‌اند و برخی دیگر از این ارزها به دنبال این هستند که مشکلات دیگری را حل نمایند. بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری آن‌هایی هستند که روند منطقی و درستی را طی می‌کنند.

درست است که هر کسی می‌تواند آزادانه ارز خود را توسعه دهد اما هیچ تضمینی برای موفقیت آن‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال فرض کنید که یک ارز دیجیتال قیمت کمی دارد اما کوین‌های آن به حدی زیاد است که حجم بازار قابل قبولی برای آن به وجود می‌آید. کاردانو می‌تواند یک نمونه خوب از این مورد به حساب بیاید. در زمانی که این مقاله در حال نگارش است قیمت کاردانو حدود ۱.۵۸ دلار است اما به لحاظ حجمی در بازار رتبه پنج را دارد.

کیف پولتان را در جای امن نگه دارید.

یکی از تفاوت‌های قابل توجه ارزهای دیجیتال با سایر دارایی‌ها در این است که این ارزها در هیچ جا به عنوان سند و مدرک ثبت نمی‌شوند. در واقع هر کسی آن‌ها را داشته باشد در حقیقت مالک آن ارز دیجیتال است. پس اگر دارایی شما (کیف پول شما) گم شود یا مورد سرقت قرار بگیرد به این معنی است که شما آن را برای همیشه از دست داده‌اید. به همین دلیل است که فعالان این حوزه می‌گویند بهتر است که دارایی های دیجیتال شما در صرافی نگه داشته نشود. چرا که این صرافی ها کلید خصوصی ارزهای شما را نزد خود نگه می‌دارند. البته شما می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول‌های سخت افزاری یا نرم افزاری و نزد خود نگه دارید. این کار از دید برخی افراد امنیت بالاتری دارد. حال تصمیم با شماست.


بیشتر بخوانید : سرمایه‌گذاری در ایران و اهمیت آن

نیاز نیست که حتما یک واحد کامل از یک ارز را خریداری کنید.

در هنگام خرید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری ، شما مجبور نیستید که لزوما برای خرید یک ارز دیجیتال یک واحد از آن را بخرید. برای مثال برای ارزی مانند بیت کوین می‌توان آن را تا 8 رقم اعشار تقسیم نمود و به اندازه مورد نظرتان بخرید. این باعث می‌شود که شما متناسب با موجودی حسابتان بتوانید ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کنید. احتمالا این اتفاق یکی از بزرگترین مزایای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

احتمال تخصیص مالیات در آینده

اکنون در بسیاری از کشورها هیچ قانون مشخصی در رابطه با ارزهای دیجیتال وجود ندارد. اما این احتمال وجود دارد که در آینده بابت ارزهای دیجیتال از شما مالیات گرفته شود. نهادهای مختلفی می‌توانند در زمینه تعیین قانون و نحوه دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال دخیل باشند. ما کاری با بد یا خوب بودن تخصیص مالیات به ارزهای دیجیتال نداریم. اما مسئله ای که اهمیت دارد این است که شرایط فعلی خیلی پایدار نخواهد بود.

کنترل احساسات

دنیای ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان است و اگر هیجان زده یا احساسی عمل کنید شکست خواهید خورد. قیمت‌ ارزهای دیجیتال دائما در حال تغییر هستند. نباید نگران شوید و استرس داشته باشید. این نکته را به خاطر بسپارید که سرمایه‌گذاری روی این ارزها عمدتا بلند مدت است و نوسانات لحظه ای نباید زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو بر خودتان مسلط باشید و اگر نمی توانید اصلا وارد بازار ارزهای دیجیتال نشوید. ممکن است که شما ارزی را بخرید و ناگهان فردا آن روز، ارز شروع به ریزش کند. نگران نباشید. همه چیز موقتی است و در دراز مدت آن ارز دوباره صعود خواهد کرد. البته این صعود زمانی رخ می‌دهد که خرید شما بر اساس تحلیل درست بوده باشد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

برای افرادی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعال هستند یا می‌خواهند در این ارزها سرمایه‌گذاری کنند این سوال پیش می‌آید که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، چه ارزی است؟ پیش از هر چیز باید گفت که هیچ کس نمی‌تواند به طور قطع بگوید که چه ارزی می‌تواند بهترین باشد. با این وجود چند پیشنهاد که از نظر پشتوانه در بازار مطرح هستند برای شما ارائه می‌شود.

بیت کوین

بیت کوین که اولین ارز دیجیتال و برجسته‌ترین در این زمینه است می‌تواند یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد. داشتن شاخص خوب یکی از مشخصه های خوب این ارز دیجیتال به حساب می‌آید. بر اساس اطلاعات مرکز بلاکچین  به طور روزانه 488 هزار آدرس به بیت کوین اضافه می‌شود و دائما  این عدد در حال افزایش است. همچنین برخی معتقدند که بیت کوین یک دارایی ضد تورم است که عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. علاوه بر تمام این موارد کشور السالوادور بیت کوین را به عنوان پول ملی قبول کرده و همین امر باعث شده که اعتبار این ارز دیجیتال بالا برود.

اتریوم

اتریوم از دیگر شبکه‌های مبتنی بر بلاکچین بوده و از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است، که ETH توکن اصلی آن است. با توجه به اینکه اتریوم عملکرد خوبی در زمینه قراردادهای هوشمند داشته است به یکی از اصلی ترین مدعیان در زمینه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

قراردادهای هوشمند مانند قراردادهای کاغذی هستند با این تفاوت که در آن‌ها نیازی به واسطه نیست. با توجه به اینکه اتریوم یک شبکه غیر متمرکز بزرگ است و دومین بازار بزرگ بعد از بیت کوین را به خود اختصاص داده است، می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد. همچنین این ارز توانسته در زمان خیلی کوتاهی رشد قابل توجهی داشته باشد و حتی برای مدتی از بیت کوین پیشی گرفت.

پولکا دات

پولکادات نیز یک شبکه پلاکچین است که مثل اتریوم به توسعه دهندگان این اجازه را می‌دهد که قراردادهای هوشمند ایجاد نمایند. این شبکه دارای یک پایگاه برنامه نویسی است که هر روز در حال پیشرفت است. خیلی از فعالان در این زمینه معتقدند که این ارز از اتریوم ایمن تر است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

به طور کلی، اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت روی ارزهای دیجیتال را دارید بهتر است به سایت کارمنتو مراجعه کنید. همچنین بهتر است که تنها روی یک ارز خاص سرمایه‌گذاری نکنید و در سبد خود چند ارز دیجیتال را قرار دهید. در ادامه به برخی از ارزهای دیجیتال مناسب برای بلند مدت اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : آشنایی با نحوه سرمایه‌گذاری بلند مدت و انواع آن

اتریوم

برخی از کارشنان معتقدند که اتریوم گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری دراز مدت است. با وجود اینکه ارزش این ارز دیجیتال کاهش قابل توجهی داشته اما خیلی ها معتقدند که این ارز وارد مرحله اثبات قیمتی شده و در آینده سیر صعودی خواهد داشت. کارشناسان سایت کارمنتو عقیده دارند که هم اکنون قیمت این ارز به کف خود رسیده بهترین زمان برای خرید است.

کاردانو

کاردانو یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است که می‌توان گفت که در آینده جایگاه بالایی خواهد داشت. بلاکچین کاردانو فوق العاده قوی است و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بلند مدت به حساب بیاید. همچنین با وجود اینکه نوسان ارزهای دیجیتال خیلی زیاد بود اما این ارز یکی از کم نوسان‌ترین ارزها به حساب می‌آید.

بیت کوین کش

بیت کوین کش که از پروتکل اصلی بیت کوین جدا شده اخیرا پا در عرصه ارزهای دیجیتال گذاشته است و شرایط نسبتا آسانی را چه به لحاظ قیمتی و چه به لحاظ سرعتی به کاربران ارائه می‌دهد. از این رو برخی از کارشناسان می‌گویند که بیت کش نیز می‌تواند مانند بیت کوین توانایی رشد بسیار خوبی داشته باشد. بنابراین احتمالا این رمز ارز گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت

برخی از کسایی که می‌خواهند در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کوتاه مدتی داشته باشند، می‌خواهند بدانند که بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری چیست؟ خوب بهترین پیشنهاد مشورت با کارشناسان زبده سایت کارمنتو است. برخی کارشناسان سایت کارمنتو بر این باورند که آلت کوین‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت باشد. همان اندازه که ریسک آلت کوین بالاست به همان اندازه کاربران سود خوبی هم در مدت کم دریافت می‌کنند. با توجه به اینکه هنوز آلت کوین‌ها به ارزش واقعی خود نرسیده‌اند می‌توان انتظار داشت که در آینده قیمت این کوین‌ها افزایش قابل توجهی داشته باشد.

کلام آخر

شاید تنها جمله‌ای که در خصوص بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری می‌توان مطرح کرد این باشد که هر رمز ارزی که با تحلیل ترید شود مناسب است. تحلیل بازار کاری تخصصی است که نیاز به تمرکز و دقت بسیار بالایی دارد. امیدواریم با تحلیل درست از رفتار بازار و با توجه به پشتوانه پروژه‌ها سود خوبی را از معاملات خود کسب کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2022

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد