بهترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم در سال ۲۰۲۲

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 7 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

اتریوم، پلتفرمی است که بر مبنای تکنولوژی بلاک چین پایه گزاری شده است. این رمز ارز، برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط نابغه‌ای به نام ویتالیک بوترین برنامه‌نویسی و معرفی شد. این نابغه ۲۰ ساله، هدف اصلی خود از این کار را برطرف کردن نقایص بیت کوین، معروف‌ترین ارز دیجیتال جهان اظهار کرد. از جمله ویژگی‌ها و کاربردهای اتریوم می‌توان به خدمات و پرداخت‌های مالی گوناگون، حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران، حذف واسطه‌ها و در نتیجه انجام تراکنش‌ها در بازه زمانی کمتر و هزینه پایین‌تر، عدم سانسور اطلاعات یا عدم جلوگیری از فعالیت کاربران و امکان توسعه و به روز کردن آن اشاره نمود. همین مزایا و همچنین رشد غیرقابل‌چشم‌پوشی این ارز دیجیتال باعث شده است به یکی از محبوب‌ترین ارزها تبدیل شده و توجه کاربران زیادی را به خود جلب نماید.

از این رو به نظر می‌رسد، به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه و علی‌الخصوص آشنایی با انواع نرم‌افزار استخراج اتریوم مهم‌ترین گام در جهت ورود به دنیای ارز و آغاز فعالیت‌های اولیه در آن است. در این مقاله قصد داریم برخی از این نرم‌افزارها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، بهترین نرم‌افزار را جهت استفاده انتخاب نمایید.

انواع برنامه‌های استخراج اتریوم

انواع برنامه‌های ماینینگ اتریوم بر اساس فاکتورهای بسیار متنوعی به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شود. مهم‌ترین تفاوت بین این نرم‌افزارها در ابزاری است که باید نصب شود. بعضی از این نرم‌افزارها برای نصب روی لپ‌تاپ و نوعی دیگر برای نصب روی موبایل طراحی شده‌اند. بعضی از این برنامه در کنار استخراج اتریم اجازه استخراج دیگر انواع ارز دیجیتال را می‌دهد و انواع دیگر آن این اجازه را نمی‌دهند و تنها برای این ارز طراحی شده‌اند. رابط کاربری برنامه نیز مهم است چرا که کاربران مبتدی نیز باید بتوانند از این ابزارها برای استخراج استفاده کنند و بهتر است برای استفاده از برنامه نیاز به گذراندن یک دوره آموزشی نباشد. سیستم‌عاملی که نرم‌افزار از آن پشتیبانی می‌کند از دیگر وجوه تمایز نرم‌افزارهای ماینینگ اتریوم است. اما مهم‌ترین وجه تمایز بین نرم‌افزارها کارمزد استخراج است که به شما تعلق می‌گیرد. بدیهی است که هر چه میزان این کارمزد بیشتر باشد نرم‌افزار بهترین خواهد بود.

بهترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم

اگر شناختی از دنیای ارز دیجیتال دارید حتماً می‌دانید که اتریوم بعد از بیت کوین، از جمله محبوب‌ترین و برترین ارزهای جهان به شمار می‌رود. اگر شما نیز به دنبال کسب درآمد از طریق استخراج این ارز هستید، می‌بایست در ابتدا مناسب‌ترین برنامه استخراج اتریوم را شناسایی و بر روی سیستم خود نصب کنید. در زیر برخی از مهم‌ترین نرم‌افزارهایی را که می‌توانند به شما کمک کنند معرفی می‌کنیم.

  • Claymore

از جمله محبوب‌ترین برنامه‌های استخراج ارز اتریوم در میان کاربران می‌توان به کلیمور (clymore) اشاره کرد. علت این میزان از محبوبیت برنامه مذکور این است که همواره بهینه‌سازی و آپدیت می‌شود. در ضمن، آن منحصراً یک برنامه ماینینگ اتریوم نیست و این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که هم‌زمان بتوانید علاوه بر اتریوم، ارزهای دیگری از جمله سیاکوین (Siacoin)، پاسکال(Pascal)، دکرد (Decred) و LBRY را نیز استخراج نمایید. شایان ذکر است که هزینه استخراج توسط این نرم‌افزار یک درصد است. این برنامه هم اکنون در ویندوز و لینوکس قابل دسترسی می‌باشد و تیم پشتیبانی آن همواره تلاش می‌کند امکان دسترسی به جدیدترین فورک‌های اتریوم، آن هم با بالاترین سرعت را برای کاربران ایجاد نمایند.

  • CGMiner

سی جی ماینر، از جمله نرم‌افزارهایی است که امکان اجرای آن بر روی اکثر قریب به اتفاق سیستم‌عامل‌ها وجود دارد. در ضمن کار با آن بسیار آسان است و اگر جزو کاربران مبتدی هستید توصیه می‌کنیم از این نرم‌افزار استخراج اتریوم برای آغاز فعالیت خود استفاده کنید. شایان ذکر است که برنامه مذکور صرفاً برای استخراج ارز اتریوم کاربرد دارد و فقط کافی است رمز عبور، نام کاربری و URL داشته باشید. یک مزیت غیرقابل‌چشم‌پوشی آن، امکان استخراج هم‌زمان از چند استخر را ایجاد می‌کند و این ویژگی، به شما امکان استفاده حداکثری از زمان را می‌دهد.

  • Miner Gate

ماینر گیت هم یک برنامه استخراج اتریوم است که کارایی بسیار بالا و در عین حال، کاربردی آسان دارد. استفاده از آن برای مبتدیان توصیه می‌شود. کاربران سیستم‌عامل ویندوز، اوبونتو و مک، هر سه می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که ماینر گیت تنها برای ماینینگ اتریوم کاربرد ندارد. بلکه امکان کسب درآمد از طریق استخراج ۱۲ ارز دیجیتال دیگر از جمله بیت کوین، لایت کوین، زی کش، فانتوم کوین، دیجیتال نوت و … را نیز ایجاد می‌کند. همچنین شما می‌توانید در آن، اتریوم را با ارزهای دیگر معاوضه کنید.

  • Ethminer

اترماینر یکی از بهترین نرم‌افزارهایی است که می‌توانید برای ماینینگ اتریوم از طریق سیستم‌عامل ویندوز، مک و همچنین لینوکس به کار گیرید. این نکته را فراموش نکنید که این نرم افزار تنها با کارت گرافیکی Nvidia همخوانی دارد و در صورتی که انواع دیگر کارت گرافیکی در سیستم شما وجود داشته باشد امکان بروز خطا بسیار زیاد است.

  • Geth یا (Go Ethereum)

نرم‌افزار Geth یکی از راه‌های استخراج رایگان اتریوم می‌باشد. شما می‌توانید این برنامه را بر روی مک، لینوکس، ویندوز و هر سیستم‌عامل دیگری نصب کنید و خیالتان از به‌روزرسانی مداوم و همیشگی آن راحت باشد. جالب است بدانید که از این نرم‌افزار به عنوان معدنچی اصلی یاد می‌شود. Geth دارای ویژگی کیف پول یا ولت می‌باشد، همچنین شما می‌توانید علاوه بر ماینینگ اتریوم، کارهای دیگری از قبیل انجام یک تراکنش از آدرسی به آدرس دیگر، ساخت و اجرای یک قرارداد هوشمند و بررسی تاریخچه بلاک را نیز انجام دهید.

  • Easy Miner

اگر به یک نرم‌افزار استخراج اتریوم نیاز دارید که از همان بدو اتصال به سخت‌افزار شما شروع به درآمدزایی کند می‌توانید کار با ایزی ماینر را یاد بگیرید. این برنامه در واقع یک نسخه گرافیکی از BFGMiner  و CGMiner می‌باشد.

  • WinETH

این نرم‌افزار با رابط کاربری ساده و گرافیکی طراحی شده است و مخصوص نصب روی سیستم‌های کامپیوتری است. رابط کاربری جذاب آن توسط زبان برنامه‌نویسی c++ نوشته شده است و با کارت گرافیکی Nvidia همخوانی دارد. از جمله مزایای این نرم‌افزار امکان راه‌اندازی مجدد ماینر در زمان بروز خطا است. در ضمن این برنامه پیشنهادهای پیشرفته‌ای برای راه اندازه ارائه می‌دهد.

فاکتورهای انتخاب بهترین نرم‌افزار استخراج اتریوم

حال که برنامه‌های مربوط به اتریوم را شناخته‌اید، نوبت به انتخاب بهترین نرم‌افزار استخراج اتریوم رسیده است. برای این منظور لازم است چند نکته کلیدی را به خاطر بسپارید. رعایت این نکات به شما در راه کسب موفقیت بیشتر جهت داشتن درآمد بیشتر از دنیای ارز دیجیتال کمک خواهد کرد. این نکته‌ها عبارت‌اند از:

  1. در وهله اول، شما باید با توجه به سخت‌افزاری که دارید، نرم‌افزار مناسبی را جهت استخراج ارز مورد نظرتان یعنی اتریوم انتخاب نمایید. در غیر این صورت مطمئناً در مراحل انجام کار، با مسائل و مشکلات مختلفی رو به رو می‌شوید.
  2. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، هر برنامه ماینیگ اتریوم برای به کارگیری در یک یا چند سیستم‌عامل خاص طراحی شده‌اند. پس نکته دیگر در هنگام نصب نرم‌افزار، توجه به همخوانی برنامه انتخابی شما با سیستم‌عامل نصب شده بر روی سخت‌افزارتان است.
  3. تمامی اطلاعات مربوط به نرم‌افزار را بررسی کنید. گزینه‌ای را انتخاب کنید که از سرعت و عملکرد بسیار مطلوبی برخوردار باشد. چرا که این نرم‌افزار در واقع یکی از مهم‌ترین اجزای ماشین کسب درآمد شما خواهد بود.
  4. اگر مبتدی هستید پیش از شروع کار اطلاعات کافی در رابطه با اتریوم و نحوه استخراج آن به دست آورید. همچنین نرم‌افزارهایی را برای شروع کار انتخاب کنید که کار کردن با آن‌ها آسان باشد.

کلام آخر

اتریوم بعد از بیت کوین بهترین ارز برای استخراج است و از آنجایی که هش ریت آن چندان بالا نیست امکان استخراج آن توسط سیستم‌های کامپیوتری قوی نیز مقدور و مقرون به صرفه است. در این مقاله به معرفی چند نرم‌افزار استخراج اتریوم که مورد توجه استخراج‌کننده‌ها هستند پرداختیم و فاکتورهایی که در زمان انتخاب نرم‌افزار باید مد نظر داشته باشید را بررسی کردیم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 5 نظر

4 5
بهترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم در سال ۲۰۲۲

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد