صفر تا صد راه اندازی فارم ماینینگ

مدت مطالعه: 11 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 3 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

یکی از ابزارهای اولیه انباشت رمز ارزها از طریق فرآیندی است که به عنوان "ماینینگ" شناخته می‌شود. به زبان ساده، این استخراج به فرآیند محاسباتی "حل" ریاضیات پیچیده در هر بلوک با استفاده از قدرت پردازش کامپیوتر اشاره دارد. پس از حل شدن هر معادله ریاضی، به ماینر امکان دسترسی به ارز دیجیتال ذخیره شده در خود بلوک داده می‌شود. "مزرعه ماینینگ" گروهی از سرورهای کامپیوتری یا تجهیزات سخت افزاری است که برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شود. استخراج کریپتو اغلب یک فرآیند محاسباتی بسیار پیچیده است. به عنوان مثال، بیت کوین اغلب برای حل یک بلوک به مقادیر زیادی قدرت پردازش نیاز دارد، بنابراین گروه‌ها ‌و نهادهای سرمایه گذار دریافته‌اند که ادغام منابع، نتایج بسیار سودآورتری را به همراه دارد. استان لیائونینگ در شمال شرقی چین نمونه‌ای از یک مزرعه استخراج بیت کوین عظیم است. کل مزرعه ماینینگ یک کارخانه بزرگ را اشغال می‌کند و از مارس 2021 تا به امروز تقریباً 700 بیت کوین در ماه تولید می‌کند. در ادامه این مقاله به بررسی و فرآیند راه اندازی فارم ماینینگ خواهیم پرداخت و با چالش‌های پیش‌روی آن آشنا خواهیم شد.
 

فارم ماینینگ چه تفاوتی با استخر ماینینگ دارد؟

برای شناخت تفاوت بین فارم ماینینگ و استخر ماینینگ ابتدا باید با مفهوم هر یک آشنا شویم.

آشنایی با فارم ماینینگ

فارم ماینینگ اتاق یا انباریست که به استخراج ارزهای دیجیتال اختصاص داده شده است. فارم یا مزرعه می‌تواند یک زیرزمین در خانه شما با 2 دستگاه ASIC یا یک انبار بزرگ با ده‌ها ‌GPU و ASIC باشد. فارم ماینینگها شامل منابع تغذیه بزرگ، فن‌های بزرگ برای خنک کردن تجهیزات و بیش از یک نفر هستند که آن‌ها را راه اندازی می‌کنند. به نوعی، یک مزرعه ماینینگ مانند یک استخر ماینینگ کوچک است که ماینرها در یک ساختمان واحد قرار دارند. استخراج بیت کوین یک مفهوم ساده است که اگر به خوبی توضیح داده نشود، پیچیده به نظر می‌رسد. در هسته خود، ماینینگ فرآیند تأیید یک تراکنش است تا به دفتر کل عمومی معروف به بلاک چین اضافه شود. تراکنش‌ها ‌در بلوک‌ها ‌اضافه می‌شوند. تنها چیزی که برای تأیید یک تراکنش بیت کوین نیاز دارید یک رایانه مجهز به اینترنت با یک برنامه نرم افزاری مرتبط با بلاک چین است.

امروزه، با ورود ماینرهای بیشتری به بازار، تعداد ماشین‌های استخراج بیت کوین و مزارع ماینینگ اضافه شده همچنان در حال افزایش است. مجموع قدرت محاسباتی ماینینگ بیشتر و بیشتر می‌شود و خروجی یک ماینر بیشتر و بیشتر ناپایدار شده است. برای به دست آوردن درآمد پایدارتر از ماینینگ، ماینرها شروع به اتحاد کردند تا همه ماشین‌های ماینینگ را به هم متصل کنند تا با سایر ماشین‌های ماینینگ در سراسر جهان رقابت کنند، که باعث ایجاد مفهوم استخرهای ماینینگ شد.

آشنایی با استخر ماینینیگ

اینگونه می‌توان برداشت کرد که یک استخر ماینینگ مجموعه‌ای از چندین فارم ماینینگ است که هر فارم مجموعه‌ای از چند ماشین ماینینگ است. به طور خاص، استخر ماینینگ یک پلتفرم استخراج باز و کاملا اتوماتیک است. ماینرها ماشین‌های ماینینگ خود را به استخر ماینینگ متصل می‌کنند، اینگونه قدرت محاسباتی خود را افزایش می‌دهند و سپس شروع به کسب سود می‌کنند. استخر ماینینگ مجموعه‌ای از توان محاسباتی است که توسط این ماشین‌های ماینینگ ارائه می‌شود، بنابراین نیازی نیست استخر ماینینگ در یک مکان متمرکز شود.

فارم ماینینگ‌ها متفاوت هستند. مزارع استخراج بیت کوین دارای الزامات جغرافیایی خاصی هستند. راه اندازی مزرعه ماینینگ هزینه‌های زیادی را می‌طلبد. در میان آن‌ها، ساخت، تجهیزات، نگهداری و ساخت شبکه مزرعه ماینینگ همگی به این هزینه‌ها ‌و همچنین هزینه‌های منابع انسانی، برق و سایر هزینه‌های نگهداری نیاز دارند. در شرایط عادی، استخراج رمزنگاری شده نیاز به مصرف برق زیادی دارد. بنابراین، فارم‌ها معمولاً در مکان‌هایی قرار می‌گیرند که هزینه برق نسبتاً ارزان است. چرخه بازپرداخت یک ماشین ماینینگ به طور مداوم با توجه به نوسانات بازار در حال تغییر است و به طور جدایی ناپذیری با سیاست‌ها، قیمت‌ها ‌و فناوری مرتبط است.

اصطلاحات مهم در ماینینگ

  • دشوار بودن ماینینگ

دلیل اینکه ماینرهای حرفه‌ای بیت‌کوین دیگر از کامپیوترهایی با CPU یا GPU استفاده نمی‌کنند را می‌توان در سختی استخراج بیت کوین خلاصه کرد. بلاک چین برای تنظیم اتومات خود به گونه‌ای توسعه یافته است که بلاک بیت کوین تنها در عرض 10 دقیقه تکمیل می‌شود. به این ترتیب، معماهای ریاضی که پنج سال پیش توسط پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی حل شده بودند، به حدی سخت‌تر شدند که امروزه فقط ASIC‌ها می‌توانند آن‌ها را حل کنند. یک مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) دارای سرعت محاسباتی بسیار بالاتری نسبت به یک کامپیوتر با استفاده CPU است. یک ASIC حاوی یک تراشه ویژه است که پازل‌های ریاضی مورد نیاز برای تأیید تراکنش‌ها ‌را با میلیاردها نرخ هش در ثانیه حل می‌کند. برخی از ASIC‌ها ‌از تریلیون‌ها ‌نرخ هش در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. با سرعت بالا، آن‌ها به طور عادلانه آماده هستند تا تراکنش‌ها ‌را تا زمانی که دشواری استخراج فراتر از سرعت آن‌ها نباشد تأیید کنند.

  • ارزش بیت کوین

مانند همه ارزهای دیجیتال، ارزش بیت کوین نیز در نوسان است. در پایان دسامبر 2017، یک بیت کوین 19000 دلار ارزش داشت. در سال‌های بعد ارزش آن فراتر رفت و امروز قیمت آن بسیار کم شده است. فرض کنید قیمت می‌تواند به 5000 دلار کاهش یابد، این موضوع می‌تواند بر سودآوری کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد.
 

الزامات راه اندازی فارم ماینینگ

قبل از خرید برای شروع کسب و کار استخراج کریپتو، سود پیش‌بینی شده ماینر خود را با استفاده از ماشین حساب‌های سودآوری استخراج آنلاین محاسبه کنید. شما می‌توانید پارامترهایی مانند هزینه تجهیزات، هش ریت، مصرف انرژی و قیمت فعلی بیت کوین را وارد کنید تا ببینید چقدر طول می‌کشد تا سرمایه شما بازپرداخت شود.

احتمالاً قبلاً متوجه شده‌اید که بیت‌کوین چگونه کار می‌کند و استخراج بیت‌کوین به چه معناست. اما ما باید از تئوری به عمل برسیم و شروع به تولید مقداری پول نقد دیجیتالی کنیم. هنگام انتخاب آن باید به یک نکته اصلی فکر کنید:

Hash Rate 

نرخ هش تعداد محاسباتی است که سخت افزار شما می‌تواند در هر ثانیه انجام دهد، زیرا سعی می‌کند هش هدف را شکست دهد. میزان هش بر حسب مگا هش، گیگا هش، تراهش و اگزاهش در ثانیه (MH/sec، GH/sec، TH/sec و EH/sec) اندازه گیری می‌شود. هرچه هش ریت شما (در مقایسه با میانگین هش ریت فعلی) بیشتر باشد، احتمال حل یک بلوک بیشتر است. صفحه مقایسه سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین ویکی، مکان خوبی برای یافتن اطلاعات تقریبی در مورد هش‌ها برای سخت‌افزارهای مختلف است.

چگونه یک فارم ماینینگ راه اندازی کنیم؟

استخراج بیت کوین نه تنها ارزشمند است، بلکه برای ماینرها نیز مفید است. با یک بیت کوین مثلا به ارزش 9080 دلار، پاداش 12.5 بیت کوین به شما 113512 دلار می‌رسد. اگر کارمزد تراکنش‌هایی را که برای تأیید تراکنش‌ها دریافت می‌کنید نیز اضافه کنید، می‌توانید ماینینگ را به یک حرفه و شغل درآمدزا تبدیل کنید.

ابزارهای اساسی برای شروع استخراج:

  1. کیف پول بیت کوین – کیف پول یک برنامه موبایل، دستگاه سخت افزاری یا یک برنامه وب با قابلیت محافظت از رمز عبور است که در آن بیت کوین‌های شما ذخیره می‌شود.
  2. یک برنامه نرم افزار ماینینگ – ماینر BTC و ماینر CG نمونه‌هایی از نرم افزارهایی هستند که از ASIC‌های مورد نیاز شما پشتیبانی می‌کنند.
  3. عضویت در یک استخر استخراج – ماینرها قدرت محاسباتی خود را برای تکمیل سریع بلوک بیت کوین به کار می‌برند. وقتی بلوک بیت کوین را تکمیل می‌کنند، پاداش‌ها را با اعضا به اشتراک می‌گذارند.
  4. یک سکوی ماینینگ (mining rig) امروزه ماینرهای حرفه‌ای از ماشین‌های ASIC برای استخراج استفاده می‌کنند. ASIC‌ها ‌دستگاه‌های قدرتمندی هستند که به طور ویژه برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده اند.
  5. یک کامپیوتر مجهز به اینترنت
  6. منبع برق – برای راه اندازی یک فارم ماینینگ کوچک هر هفته به حداقل 1000 کیلووات برق نیاز دارید.
  7. فن خنک کننده – تجهیزات معدن گرمای زیادی آزاد می‌کنند. برای خنک نگه داشتن دکل و خانه خود به یک فن خوب نیاز دارید.

پیدا کردن مکان مناسب

اگر ماینر آماتور هستید و فارم ماینینگ شما کمتر از 20 دکل دارد، به مکان خاصی نیاز ندارید. با این حال، آنچه شما نیاز دارید سیم کشی با کیفیت و حداقل 1.5 کیلو وات قدرت در هر دکل است. حتما با یک برقکار برای سیم کشی مشورت کنید. شما می‌توانید تقریباً ظرفیت برق خود را با نگاه کردن به کلیدهای مدار در جعبه فیوز تعیین کنید: در بیشتر موارد، یک قطع کننده سه فاز وجود دارد و حداکثر جریان در زیر کلید مشخص می‌شود. برای به دست آوردن توان مجاز تقریبی، این عدد را در 3 و سپس در 220 ولت ضرب کنید. برای مثال، اگر برچسب زیر کلید مدار C25 را نشان دهد، آنگاه 25 A× 3 × 220 V = 16500 VA. اساساً این عدد به این معنی است که ما می‌توانیم روی 15 کیلو وات حساب کنیم.

هنگام قرار دادن ماینرها در مناطق صنعتی، به فاکتور پایداری ولتاژ توجه کنید: کامپیوترها به نوسانات ولتاژ حساس هستند، به همین دلیل است که اگر یک تثبیت کننده قبل از روشن کردن سکوها نصب کنید، بسیار کمک کننده خواهد بود. لوازم خانگی قدرتمند (مانند یخچال، مایکروویو، و واشر فشار قوی) ممکن است باعث صدمه زدن به تجهیزات شبکه شوند، به خصوص زمانی که شبکه برق با حداکثر ظرفیت خود کار می‌کند.

اگر منطقه‌ای را برای قرار دادن کل فارم خود انتخاب می‌کنید، نرخ برق محلی را در نظر بگیرید. مناطقی که نیروگاه‌های بزرگ دارند نرخ قیمت پایین‌تری دارند. به همین دلیل است که فارم ماینینگ‌های بزرگ در کشور چین معمولاً در مجاورت نیروگاه‌های برق آبی قرار دارند. قیمت‌ها ‌همچنین ممکن است برای تسهیلات مسکونی و تجاری به طور قابل توجهی متفاوت باشد، که مورد دوم مقرون به صرفه‌تر است.

خرید تجهزیات مناسب

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید از چه سخت افزاری استفاده کنید. سه دسته سخت افزار اصلی برای استخراج کنندگان بیت کوین وجود دارد: GPU، FPGA و ASIC.

CPU/GPU استخراج بیت کوین

کم قدرت‌ترین رده سخت افزارهای استخراج کریپتو، خود کامپیوتر شما است. از نظر تئوری، می‌توانید از CPU رایانه خود برای استخراج بیت‌کوین استفاده کنید، اما در عمل، طبق استانداردهای امروزی،  cpu آنقدر کند است که هیچ فایده‌ای ندارد. با افزودن سخت افزار گرافیکی به رایانه رومیزی خود می‌توانید هش بیت کوین خود را افزایش دهید. کارت‌های گرافیک دارای واحدهای پردازش گرافیکی یا به اختصار (GPU) هستند.

یکی از چیزهای خوب در مورد پردازنده‌های گرافیکی این است که گزینه‌های شما را نیز باز می‌گذارند. برخلاف سایر گزینه‌ها، این واحدها را می‌توان با ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین استفاده کرد. برای مثال لایت کوین از الگوریتم اثبات کار متفاوتی برای بیت کوین استفاده می‌کند که Scrypt نام دارد. این برای سازگاری با CPU و GPU بهینه شده است و آن‌ها را به گزینه خوبی برای استخراج کنندگان GPU تبدیل می‌کند که می‌خواهند بین ارزهای مختلف جابجا شوند. با این حال، مشابه استخراج بیت کوین، ASIC‌ها ‌اکنون بر چشم انداز استخراج لایت کوین تسلط دارند.

این روزها استخراج CPU و GPU دیگر قابل اجرا نیست. دشواری استخراج بیت کوین با انتشار قدرت استخراج ASIC آنقدر شتاب یافته است که کارت‌های گرافیک ساده نمی‌توانند با آن رقابت کنند.

ماینرهای FPGA

این ماینرها به یک سازنده سخت‌افزار ماینینگ کریپتو اجازه می‌دهد تا تراشه‌ها را به صورت حجمی خریداری کند و سپس آن‌ها را برای استخراج بیت‌کوین، قبل از اینکه آن‌ها را در تجهیزات خود قرار دهد، شخصی سازی کند. از آنجایی که آن‌ها برای استخراج بیت کوین سفارشی شده‌اند، عملکرد خیلی بهتری را نسبت به CPU و GPU ارائه می‌دهند. FPGA‌های تک تراشه‌ای در حدود 750 مگا ساعت در ثانیه کار می‌کنند، اگرچه این سرعت در سطح بالایی است، ولی سازندگان می‌توانند بیش از یک تراشه را هم روی یک برد قرار دهند. این ماینرها در  زمان خود ارتقای قابل توجهی نسبت به استخراج CPU و GPU داشتند. با این حال، امروزه FPGA‌ها ‌به دلیل عملکرد پایین دیگر در استخراج بیت کوین قابل رقابت نیستند.

تراشه‌های ASIC

مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) به طور خاص طراحی شده اند تا فقط یک کار را انجام دهند: استخراج بیت کوین با سرعتی که فرا تصور شماست. از آنجایی که این تراشه‌ها به طور خاص برای این کار طراحی شده و سپس ساخته شوند، تولید آن‌ها گران و زمان بر است – اما سرعت آن خیره کننده است. در زمان نگارش این مقاله، واحدها با سرعتی بین 7 تا 14 تراهش در ثانیه به فروش می‌رسند.

اکنون فارم ماینینگ شما آماده است. اما این احتمال نیز وجود دارد که شانس زیادی برای استخراج موفقیت آمیز بیت کوین نداشته باشید، مگر اینکه با افراد دیگر در این زمینه کار کنید، مثلاً با پیوستن به یک استخر استخراج بیت کوین. امروزه، صنعت استخراج بیت کوین در درجه اول در سطح استخر به جای سطح فردی فعالیت می‌کند. برخی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین در حال حاضر در جهان عبارتند از F2Pool، Poolin، Binance Pool و AntPool.

مقایسه راه اندازی فارم ماینینگ در مناطق گرمسیر و سردسیر

در مناطق سردسیر و با ارتفاع زیاد که باد در جریان باشد، راه اندازی یک فارم ماینینگ می‌تواند چالش کمتری را ایجاد کند. همانطور که در پایین‌تر بررسی خواهیم کرد، با درج پنجره‌های اصولی می‌توان هوای گرم تولید شده را به مکانی دیگر منتقل و مجددا هوای تازه و سرد را وارد مکان کرد. در نتیجه نیاز به وسایل خنک کننده بیشتر، کم می‌شود.

در مناطق گرمسیر، خنک نگه داشتن تجهیزات لازم چالشی جدی محسوب می‌شود. در این مناطق حتما باید از وسایل خنک کننده خوب استفاده کنید، تا بتواند اثر حرارت زیاد تولید شده توسط این تجهیزات را از بین ببرد و ایجاد اصطهلاک در فارم اتفاق نیفتد.

چالش‌های راه اندازی فارم ماینینیگ

هنگام ساختن یک مزرعه ماینینگ کوچکتر با 2 سکوی ماینینگ اختصاصی یا بیشتر، باید انتظار برخی از موانع رایج مانند رسیدن به حد فیوز یا دفع گرما و خنک کردن دکل‌ها را داشته باشید. در این مقاله شما را در مسیر درست نحوه برخورد با این موانع راهنمایی می‌کنیم. ما به چهار حوزه اصلی خواهیم پرداخت:

  • برق
  • حرارت و ایجاد گرما
  • شبکه
  • مدیریت
  • تجهیزات امنیتی

به خاطر داشته باشید که راه اندازی هر فرآیند ماینینگ متفاوت با دیگری است. هر اتاق دارای طرح‌بندی پنجره‌های متفاوت، تنظیم برق متفاوت، و … است. شما باید از تخیل و نبوغ خود برای ساخت مزرعه خود استفاده کنید و نکات این مقاله بیشتر برای راهنمایی شروع کار است!

مصرف برق بالا

برای سیم‌کشی‌ها و سایر کارهایی که به انرژی نیاز دارد حتما یک برقکار حرفه‌ای استخدام کنید. چند نکته اساسی در مورد برق وجود دارد که به استخراج مربوط می‌شود. مقدار برقی که دکل مصرف می‌کند تقریباً به گرما تبدیل می‌شود. اگر دکل 1000 وات مصرف کند، تقریباً 1000 وات گرمای خروجی توسط دکل وجود خواهد داشت. فرمول اصلی برای محاسبه گرمای خروجی به شکل روبروست:                                A=W/V

A همان آمپر، W توان و V ولتاژ است.

اگر فیوز را بیش از حد بارگیری کنید، با قطع شدن، باعث خرابی غیر ضروری دکل می‌شود. هرگز فیوز را 100% شارژ نکنید. همیشه حدود 5٪ یا 10٪ را به عنوان ذخیره بگذارید. در صورت امکان از فیوز، فقط برای سکوهای ماینینگ استفاده کنید. هنگام برنامه ریزی قبل از راه اندازی، همیشه یک فیوز و کابل اضافی بگذارید. در صورتی که بخواهید مزرعه ماینینگ خود را در آینده گسترش دهید، این موضوع سبب آسان‌تر شدن این ارتقا خواهد شد.

به طور خلاصه ماشین‌های فارمینگ بیت کوین، انرژی زیادی مصرف می‌کنند. فقط یک دستگاه ASIC می‌تواند هر ماه هزینه زیادی روی قبض شما بگذارد. یک ماشین خوب باید قدرت محاسباتی بالا و مصرف انرژی کم داشته باشد. اگر یک مزرعه ماینینگ با چندین ASIC راه اندازی می‌کنید، آماده هزینه‌های سرسام آور در قبض برق خود باشید.

گرمای جهانی

همانطور که قبلا ذکر شد، میزان توان مصرفی دکل با مقدار حرارت خروجی برابر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که یک دکل 1 کیلوواتی تقریباً به اندازه یک بخاری 1 کیلوواتی گرما تولید می‌کند. در برخی موارد که اتاق فاقد پنجره است یا هواکش‌های با صدای بلند همسایه‌ها ‌را آزار می‌دهد، AC می‌تواند انتخاب معقولی باشد. ارزان ترین راه برای خنک کردن اتاق باز کردن یک پنجره و قرار دادن پشه بند روی آن است. این یک راه کم مصرف برای تامین هوای تازه به دکل‌های شما است.

باز هم، این گزینه فقط تا زمانی کافی است که جریان هوای طبیعی کافی وجود داشته باشد. البته ممکن است راهکار چندان ایمنی نباشد. توصیه می‌شود که یک منطقه سرد و یک منطقه گرم ایجاد کنید. این عمل به معنای جداسازی فیزیکی یک طرف دکل با طرف دیگر است. هوای تازه وارد اتاق تجهیزات می‌شود، سپس از طریق دکل‌های آن طرف دیوار، جایی که هوای گرمتر از اتاق خارج می‌شود، از اتاق خارج خواهند شد. این کار از مخلوط شدن مجدد هوای گرم با هوای سرد جلوگیری می‌کند.

شایان ذکر است که بهتر است که به جای اینکه سعی کنید آن را خنک کنید، هوای گرم را از دکل‌ها ‌دور و از اتاق خارج کنید. به همین دلیل است که استفاده از AC توصیه نمی‌شود. برای دکل 1 کیلوواتی، شما تقریباً به 300 متر مکعب در ساعت جریان هوا نیاز دارید. با فرض اینکه دمای هوای محیط بیرون 20 درجه سانتیگراد است، شما می‌توانید، اتاق را در دمای 30 درجه سانتیگراد نگه دارید. همچنین می‌توانید از این داده‌ها ‌برای بدست آوردن جریان هوای تقریبی مورد نیاز برای مزرعه خود استفاده کنید. اگر یک مزرعه ماینینگ 5 کیلوواتی بسازید، تقریباً به 1500 متر مکعب در ساعت، جریان هوا نیاز دارید.

اینترنت ثابت و دائمی

ماینینگ، به خودی خود مقادیر بسیار کمی از پهنای باند شبکه را مصرف می‌کند. یک ریگ استخراج 6 GPU روزانه حدود 50 مگابایت تا 70 مگابایت مصرف می‌کند. توجه داشته باشید که اکثر نرم افزارهای ماینینگ نیاز به به روزرسانی دارند که ممکن است از پهنای باند بیشتری استفاده کنند.

توصیه می‌شود که از اینترنت 4G و از طریق سیم کارت استفاده نکنید. در حالی که از نظر تئوری، باید خوب کار کند، ولی محدودیت‌های خاصی را به وجود می‌آورد. همچنین اینترنت 4G چندان پایدار نیست و ممکن است مکرراً قطع شود.

توصیه ما این است که با استفاده از اتصالات کابلی از طریق WiFi به اینترنت متصل شوید.

مدیریت

یکی دیگر از جنبه‌های بسیار مهم فارم ماینینگ، پایداری و توانایی بهینه سازی دکل‌ها ‌است. شما می‌خواهید که دستگاه‌هایتان پایدار باشند، خراب نشوند و همچنین  باعث خرابی غیرضروری سایر تجهیزات نشوند و در عین حال قادر به اورکلاک کردن پردازنده‌های گرافیکی و نظارت بر هر دستگاه جداگانه از یک مکان راه دور باشند. بهترین گزینه برای این چنین استفاده‌ای NHOS است. NHOS یک سیستم عامل NiceHash است که مبتنی بر هسته لینوکس است. NHOS راه اندازی سریع و آسانی دارد، همچنین بسیار پایدار است. در مقالات مختلف هم ثابت شده است که NHOS یکی از سودآورترین راه‌ها ‌برای استخراج است.

تجهیزات امنیتی

با توجه به گران‌قیمت بودن تجیهزات لازم برای فارم ماینینگ، احتمال به سرقت رفتن آن‌ها نیز بالا می‌رود و لازم است که با آگاهی کامل به این موضوع و داشتن ابزار امینتی مناسب، مثل فنس کشی، دوربین‌های مداربسته، نرده کشی و … از بروز این‌گونه اتفاقات جلوگیری کنید.

راه اندازی فارم ماینینگ با مشاوران ارز دیجیتال در کارمنتو

در این مقاله سعی کردیم به بررسی و چالش‌های راه اندازی فارم ماینینگ اشاره کنیم. مجموعه کارمنتو، فعال در زمینه‌های ارز دیجیتال و راه اندازی فارم ماینینگ، با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب این حوزه می‌تواند پاسخگوی نیاز شما برای ایجاد یک فارم ماینینگ باشد. برای اطلاع بیشتر و راهنمایی‌های لازم از صفر تا صد راه اندازی مزرعه ماینینگ می‌توانید به سایت کارمنتو مراجعه کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 33 نظر

4 33
صفر تا صد راه اندازی فارم ماینینگ

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد