بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال 2022

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 7 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

استخراج ارز دیجیتال از روش‌های مناسب برای کسب درآمد است. در این روش آماده‌سازی زیرساخت و سخت‌افزار، الزامی است. از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها، آماده‌سازی مکانی برای نصب دستگاه‌های استخراج بیت کوین است. این مکان باید از تجهیزات سرمایشی بسیار قدرتمندی برخوردار باشد و توانایی تأمین برق دیوایس ماینینگ را داشته باشد. بعد از تدارک مکان مناسب نوبت به خرید دستگاه ماینینگ بیت کوین می‌رسد. بدیهی است که هر چه دیوایس قابلیت و امکانات بیشتری داشته باشد، سرعت انجام تراکنش در آن افزایش یافته و در مدت زمان کمتری محاسبات بیشتری انجام می‌دهد. از آنجایی که هش ریت بیت کوین رو به افزایش است، خرید دستگاه‌های قدرتمند که سرعت عمل بالایی داشته باشند، به کسب درآمد بیشتر منجر خواهد شد.

انواع دستگاه‌های استخراج بیت کوین

دستگاه‌های استخراج بیت کوین تنوع بسیار زیادی دارند و سالانه شرکت‌ها با افزایش قدرت دستگاه و یا یک ویژگی متفاوت تلاش دارند دستگاهی متمایز به بازار عرضه کرده و سهم بازار بیشتری به دست بیاورند. برندهای بیت‌مین و کنان از جمله شرکت‌هایی هستند که بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و محصولات مختلفی در بازار دارند. انواع دیوایس‌ استخراج بیت کوین از نظر ابعاد، اندازه، وزن، میزان صدای تولید شده، میزان مصرف برق، تعداد فن‌هایی که در دستگاه نصب شده، نحوه اتصال به اینترنتی و شبکه، دمای هوای مناسب و بازده انرژی به مدل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. اینکه کدام دستگاه برای ما مناسب است تنها به قدرت مدل بستگی ندارد؛ بلکه به موقعیت و شرایط محیطی بستگی دارد که قرار است استخراج انجام شود.

فاکتورهای انتخاب بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین

بدیهی است قبل از خرید دستگاه ماینر جهت استخراج بیت کوین باید چند فاکتور اصلی را مورد نظر قرار گرفته و در ادامه با توجه به شرایط منطقه بهترین گزینه را انتخاب نمایید. برای مثال ممکن است در منطقه شما برق ارزان باشد و شما باید به سراغ مدل‌هایی بروید که برق بیشتری مصرف می‌کنند؛ اما قدرت هش بالاتری دارد. در صورتی که برق گران باشد ناچار هستید فاکتور میزان مصرف برق را بیشتر مورد نظر داشته باشید. از این رو ما فاکتورهای مطرح را بررسی می‌کنیم و این شما هستید که با توجه به موقعیت جغرافیایی و محدودیت‌ها موجود، بهترین را انتخاب می‌کنید.

  • میزان هش ریت دستگاه ماینر

هش ریت، همان قدرت دستگاه در حل مسئله است و هر چه هش ریت بالا باشد، میزان استخراج بیت کوین در مدل افزایش می‌یابد. در پی افزایش میزان استخراج، درآمد شما از بابت ماینینگ نیز افزایش می‌یابد. پس باید گفت در زمان خرید دستگاه ماینینگ بیت کوین اولین فاکتور میزان هش ریت خواهد بود؛ اما لازم به ذکر است که هر چه نرخ هش افزایش یابد، قیمت دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

  • میزان برق مصرفی دستگاه

با توجه به گران بودن برق در اغلب کشورهای دنیا، یکی از مهم‌ترین ملاک‌هایی که در زمان خرید باید به آن توجه داشت، میزان برقی است که دستگاه بیت کوین مصرف می‌کند. حال ممکن است در شهر شما قیمت برق مناسب‌تر از دیگر شهرها باشد. از این رو نگاهی به میزان برق مصرفی انداخته و هزینه روزانه‌ای که این دستگاه برای شما به همراه دارد را برآورد کنید. مقایسه بین میزان برق مصرفی و قدرت دستگاه، مقایسه بین میزان هزینه و درآمد حاصل از استخراج است و شما را به تصمیم منطقی نزدیک می‌کند.

  • قیمت دستگاه ماینینگ

قیمت دستگاه بیت کوین بر اساس میزان فن‌ها، مصرف برق و هش ریت در دستگاه‌های مختلف، متفاوت است. نمی‌توان گفت گران قیمت‌ترین دستگاه، بهترین آن‌ها برای استخراج است. اینکه کدام مدل برای شهر و موقعیت استخراج شما مناسب است به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه برق مصرفی اشاره کرد؛ اما بدیهی است که شما باید به دنبال گزینه‌هایی باشید که برای شروع کار سرمایه کمتری نیاز داشته باشند و در عوض میزان بازده انرژی آن نیز بالا باشد.

  • میزان بازده انرژی دستگاه

این فاکتور که بر اساس ژول بر تراهش محاسبه می شود، نشان‌‌دهنده این نکته است که ابزار ماینینگ به ازای هر ژول نرژی مصرفی چه میزان تراهش تراکنش انجام می‌دهد و در واقع چه میزان پاداش کسب می‌کند. هر چه این عدد در دستگاه ماینر کمتر باشد، دستگاه گزینه بهتری برای خرید است.

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین

حال که با ویژگی‌های بهترین دستگاه استخراج بیت کوین آشنا شدیم، بد نیست نگاهی به بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال 2022 بی‌اندازیم. بدیهی است که شما برای شروع کار نیاز به خرید یک یا چند دستگاه استخراج از بین این گزینه‌ها خواهید بود پس تلاش داریم به صورت جزئی ویژگی‌های بارز بهترین آن‌ها را بررسی نماییم.

دستگاه ماینینگ بیت‌مین انت‌ماینر اس ۱۹ پرو (Bitmain Antminer S19 Pro)

بیت‌مین انت‌ماینر اس ۱۹ سردمدار دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال 2022 است. این مدل که توسط بیت مین ساخته شده است با قدرت 110 تراهش قدرت به بازار ارائه شده است. این دستگاه 81 دسیبل صدا تولید می‌کند و دارای 4 فن می‌باشد. میزان مصرف برق آن که فاکتور بسیار مهمی است در این دستگاه 3250 وات خواهد بود. دمای محیطی که این مدل در آن فعالیت می‌کند، بین 5 تا 50 سانتی‌گراد متغیر است اما بدیهی است که باید دمای محیط خنک باشد. بازده انرژی در این دستگاه 29.5 اعلام شده است. تنها ایراداتی که این کارشناسان به این گزینه وارد می‌کنند وزن بالا و صدای زیاد آن است.

دستگاه استخراج مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام ۳۰ پلاس پلاس (MicroBT Whatsminer M30S++)

Whatsminer M30S++ نیز در سال 2020 وارد بازار شد و به یک رقیب قدرتمند برای بیت‌مین تبدیل شد. سازنده آن مایکروبی‌تی است. در مقایسه با رقیب خود با تولید صدای 83 دسیبل صدای بیشتری از رقیب سر سخت خود تولید می‌کند. تعداد فن نصب شده در آن 2 عدد است و 3472 ژول برق مصرف می‌کند. پس تا اینجا به رقیب خود باخته است؛ اما از نظر میزان قدرت با عدد 112 گوی سبقت را از همتای خود گرفته است. در ضمن بازده دمایی این مدل نیز بیشتر بوده و توانایی تحمل گرمای 60 درجه سانتی‌گراد را نیز دارد. پس می‌توان نتیجه گرفت که اگر برق در شهر شما ارزان قیمت است، خرید این دستگاه از برند مایکروبی‌تی کاملاً مقرون به صرفه خواهد بود.

دستگاه ماینینگ کنان اوالون‌ماینر ۱۲۴۶ (Canaan Avalonminer1246)

کنان از جمله تولیدکنندگان نام آشنا دستگاه‌های استخراج بیت کوین است؛ اما تولیدات این برند در سال 2020 نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند و از این رو با ارائه اوالون‌ماینر ۱۲۴۶ کمی از انتظارات مشتریان خود را برآورده نماید. این ابزار ماینینگ 90 تراهش قدرت دارد و 75 دسیبل میزان صدایی است که این دستگاه استخراج، تولید می‌کند. این مدل 4 فن دارد و 3420 وات مصرف برق آن است. دمای محیطی که این گزینه باید در آن نصب شود نباید از 60 سانتی‌گراد تجاور کند؛ اما بشونید از بازده انرژی 38 از رقبای خود سبقت گرفته است. این مدل برای فارم‌ها بسیار مناسب است؛ چرا که نحوه قرار دادن آن هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی مقدور خواهد بود.

دستگاه استخراج بیت مین انت‌ماینر تی ۱۹ (Bitmain Antminer T19)

بدیهی است که تولیدکنندگان دیوایس‌های استخراج بیت کوین بسته به تقاضای مشتریان خود محصولاتی با ویژگی‌های متفاوت تولید و عرضه نماید. انت‌ماینر تی ۱۹ کمی بعد از انت‌ماینر اس ۱۹ پرو به بازار عرضه شد و بازار هدف آن فارم‌های کوچک و متوسط است. این مدل با 75 دسیبل تولید صدا با وجود 4 فن، صدای کمتری تولید می‌کند. ابزار با 84 تراهش قدرت یکی از مناسب‌ترین انواع دستگاه‌های استخراج بیت کوین است. مصرف برق این مدل بسیار کمتر و حدود 3150 وات است. با این حال بازده انرژی این مدل 38 است. میزان برق مصرف این دستگاه نسبت پایین است اما بازده انرژی در آن بالا به نظر می‌رسد و نسبت به مدل پرو 19 قیمت بسیار پایین‌تری دارد.

دستگاه ماینینگ بیت مین انت‌ماینر اس ۱۷ پلاس (17+Bitmain Antminer S)

سری 17 بیت مین قبل از سری 19 ارائه شده است؛ اما هنوز مدل‌هایی از آن مخصوصاً مدل 17+ به اندازه این قدرتمند است که بتواند رضایت مشتریان را برآورده نماید. 73 تراهش قدرت پردازش این دستگاه است و با مصرف برق بسیار پایین 2920 وات توانسته جایگاه خود را در بین بهترین‌های سال 2022 حفظ کند. بازده انرژی این محصول 45 بوده و دمای محیط نباید بیشتر از 50 درجه سانتی‌گراد باشد. البته باید گفت که این سری با اندک مشکلات فنی مواجه است و بیت‌مین نیز این مشکلات را تأیید نموده است.

دستگاه استخراج ۶. کنان اوالون‌ماینر ۱۱۶۶ پرو (Canaan AvalonMiner 1166 Pro)

کنان نیز در کنار مدل قدرتمند 1246 مدل میان رده 1116 را برای مزارع کوچک و متوسط طراحی و ارائه داده است. قدرت این مدل 81 تراهش است و میزان کمی به نظر نمی‌رسد. این دیوایس 4 فن دارد و به همین دلیل 75 دسیبل صدای تولیدی آن منطقی به نظر می‌رسد. بازده آن 42 است و میزان برق مصرفی آن 3400 وات و مقدار نسبت زیادی است. با توجه به مسائل گفته شده Canaan AvalonMiner 1166 Pro برای مناطقی که قیمت برق کم است (مانند ایران) می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کلام آخر

شناسایی دستگاه‌های استخراج بیت کوین این مزیت را دارد که بتوانید در مدت زمان کوتاهی سرمایه صرف شه برای خرید تجهیزات را بازگردانید. برای رسیدن به این هدف و کسب درآمد قابل توجه با توجه به مختصات منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید باید تجهیزات سخت‌افزاری را خریداری کنید. از آنجایی که قیمت ماینرها نسبت به دیگر تجهیزات بیشتر است دقت در خرید بهترین دستگاه شما را یک قدم برای رسیدن به هدفتان نزدیک می‌کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 2 نظر

5 2
بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال 2022

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد