بازاریابی صادرات و پیدا‌ کردن مشتری خارجی

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 28 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

با توجه به وضعیت موجود، قطعا صادرات کالا به کشورهای خارجی برای آن دسته از کسب‌وکارهایی که قصد صادرات خارجی دارند، می‌تواند با سود و درآمد فوق‌العاده‌ای همراه باشد. اگر شما هم قصد انجام چنین کاری را دارید، خوب می‌دانید که حتی تبادل کالا در بین مشتریان داخلی نیاز به استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی و فروش دارد، چه برسد به صادرات کالا به مشتریان و شرکای خارجی که شما را با چالش‌های بیشتری همراه خواهد کرد! بنابراین، بازاریابی صادرات در این مسیر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید مشتریان مناسبی در خارج از کشور برای محصولات و خدمات خود انتخاب کنید.

بازاریابی صادرات که Export marketing هم نامیده می‌شود، درواقع تعیین‌کننده محل مشتریان خارجی، ویژگی‌های شخصیتی و نیازهای آن‌ها است. در ادامه این مقاله، انواع روش‌های بازاریابی برای صادرات کالا به خارج از کشور و پیدا کردن مشتریان جدید را ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان، به بخش مشاوره بازاریابی و فروش وب‌سایت کارمنتو مراجعه نمایید.

انواع روش‌های پیداکردن مشتری خارجی برای صادرات

می‌توان گفت که اصلی‌ترین چالش و سوالی که مدیران کسب‌وکار در طول بازاریابی صادرات محصولات به کشورهای خارجی با آن مواجه می‌شوند، این پرسش است که چگونه مشتری خارجی پیدا کنیم؟ حتی اگر شما صاحب کسب‌وکاری باشید که ارزشمندترین محصولات را هم برای صادرات در اختیار داشته باشید، تا زمانی‌که نتوانید مشتریان را در خارج از کشور به خوبی شناسایی کنید، در امر صادرات خارجی شکست می‌خورید.
در ادامه، روش‌هایی که می‌توانید با به‌کارگیری آن‌ها تعداد مشتریان خارجی خود را در طول بازاریابی صادرات کالا افزایش دهید، به صورت جامع مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جهت آگاهی بیشتر در خصوص قوانین صادرات و واردات می‌توانید با نصب اپلیکیشن کارمنتو، در بخش مشاوره صادرات و واردات، از مشاوران ما راهنمایی کسب کنید.

– اطلاعات لازم را درباره تجارت بین‌الملل و نحوه فعالیت در بازار خارجی کسب کنید.

به عنوان ا ولین کار برای بازاریابی صادرات، شما باید هرگونه اطلاعاتی که درباره صادرات محصولات کسب‌وکار شما به خارج از کشور نیاز است، به دست آورید. درواقع باید از کَم‌وکِیف تجارت بین‌الملل و نحوه بازاریابی برای صادرات کالا توسط دیگر کسب‌وکارها به خارج از کشور اطلاع داشته باشید تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید. همان طور که می‌دانید، شرایط تجارت از نوع صادرات و واردات در هر کشوری متفاوت است؛ بنابراین شما باید از شرایط کشورهایی که قصد صادرات کالاهایتان را به آن‌ها دارید، اطلاع داشته باشید. به مجموعه این فعالیت‌ها، تحقیقات بازار بین‌الملل گفته می‌شود.

خبر خوب اینکه بخش زیادی از این فعالیت‌ها، به عنوان مقدمه‌ای برای بازاریابی صادرات، می‌تواند به صورت آنلاین و از طریق فضای الکترونیک انجام شود. بعد از انجام تحقیقات بازار، شما این توانایی را خواهید داشت تا تغییرات بازار هدف را در کشور خارجی رصد کرده و از قوانین سیاسی و اقتصادی آن از قبیل قوانین و تعرفه‌های گمرکی و غیره اطلاع حاصل کنید.

بیشتر بخوانید : روش‌های نوین جذب و حفظ مشتری و نقش آن در افزایش فروش

 

- سعی کنید برای کسب‌وکار خود برندسازی و تبلیغات مناسب و گسترده انجام دهید.   

– سعی کنید برای کسب‌وکار خود برندسازی و تبلیغات مناسب و گسترده انجام دهید.

ایجاد یک برند خاص، به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا بتوانید مشتریان خارجی را که قصد واردات محصولات مختلف به کشور خودشان را دارند تشویق به معامله کنید. بنابراین، برندسازی و گسترش تبلیغات کسب‌وکار شما و شناساندن محصولات و خدماتتان، یکی دیگر از گام‌های مهم برای افزایش مشتریان خارجی و بازاریابی صادرات محسوب می‌شود. برای افزایش فروش محصولاتتان در کشورهای خارجی لازم است که مشتریان آگاهی و شناخت بیشتری از تولیدات شما داشته باشند. پروموت محتوا و ایجاد برند شخصی و برند تجاری از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این مرحله انجام دهید. در صورت نیاز به مشاوره برندسازی و تبلیغات، با کارشناسان این بخش همراه باشید.

– بازاریابی الکترونیک، گامی مهم به سوی افزایش مشتریان خارجی

خودتان بهتر می‌دانید که این روزها استفاده از روش‌های سنتی برای توسعه کسب‌وکار و پیدا کردن مشتریان جدید کمی منسوخ شده است. درواقع با وجود ابزار دیجیتال مارکتینگ، شما نیازی به روش‌های قدیمی نخواهید داشت. طراحی و تولید یک وبسایت و هم‌چنین داشتن شبکه‌های اجتماعی که بتوانید برند و محصولات خود را در آن‌ها معرفی کنید، به پیشرفت کاری شما کمک می‌کند. بدیهی است که زبان محتواهای شما هنگام استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ باید انگلیسی باشد تا بتوانید با مشتریان خارجی جدید آشنا شوید. این کار ممکن است برای شما کمی سخت به نظر برسد؛ اما با استفاده از خدمات مشاوره و بازاریابی برای صادرات خارجی، از طریق مجموعه‌های مشاوره‌ای داخل کشور، این مشکل هم تا حد زیادی حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید : چالش‌ها و روش‌های بازاریابی کسب وکارهای کوچک

– تا حد امکان محصولات خود را در نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی و داخلی به نمایش بگذارید.

با وجود شرایط تحریم و سخت‌شدن بازاریابی صادرات و ارسال کالا به مشتریان خارجی، هر ساله نمایشگاه‌هایی در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود که شما می‌توانید با کسب شرایط لازم، محصولات خودتان را در غرفه‌های مختلف در معرض دید قرار دهید. مشتریان خارجی که قصد واردات کالا دارند، قطعا با مشاهده محصولات شما به شراکت با شما تشویق خواهند شد. هم‌چنین این موضوع باعث می‌شود تا اعتماد مشتریان خارجی به شما بیشتر شود.

براساس تحقیقات انجام شده، این راهکارها بیشترین تاثیر را در پروسه بازاریابی صادرات به خارج از کشور داشته‌اند و می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. البته فراموش نکنید که علاوه بر استفاده از تمامی این روش‌ها، دریافت مشاوره از مراکز معتبر و باسابقه تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف شما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : ترفندهای موثر افزایش فروش و بازاریابی املاک

نکاتی که در بازاریابی صادرات باید رعایت کنید.        

نکاتی که در بازاریابی صادرات باید رعایت کنید.

برای موفقیت در امر بازاریابی صادرات، علاوه بر آگاهی و به‌کارگیری روش‌های مختلف، باید برخی نکات را رعایت کنید که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

– نیازهای مشتریان خارجی و به عبارت دیگر بازار هدف را در کشور مقصد به خوبی شناسایی کنید.
– در هنگام ارائه و به نمایش‌گذاشتن محصولات و خدمات خود، از روش‌های جدید و خلاقانه بهره ببرید.
– به صورت منظم و متوالی، تحقیقات بازار را انجام دهید تا اطلاعاتتان به‌روز شوند.
– سعی کنید در تمامی نمایشگاه‌های بین‌المللی مکانی برای معرفی محصولاتتان در نظر بگیرید.
– نقاط قوت کسب‌وکار و محصولات خود را شناسایی کرده و روی آن‌ها متمرکز شوید تا بتوانید مشتریان زیادی جذب کنید.
– سعی کنید که میزان ارزش افزوده‌ی بیشتری برای محصولاتتان در نظر بگیرید.
– حتما همه استانداردهای بین‌المللی لازم را هنگام طراحی، تولید و نمایش محصولاتتان به مشتریان خارجی رعایت کنید.
– باید بیاموزید که در مقابل تغییرات بازار و عملکرد رقبای داخلی و خارجیتان منعطف و به سرعت عمل کنید و زود جا نزنید.
امیدواریم تا به این بخش از مقاله پاسخ این سوال را که چگونه برای محصولاتتان مشتری خارجی پیدا کنید را گرفته باشید.

استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی کارمنتو

همان طور که اشاره کردیم، برای اینکه بتوانید فعالیت‌های مربوط به بازاریابی صادرات را از طریق ابزار مختلف مانند دیجیتال مارکتینگ انجام دهید، نیاز به استفاده از خدمات مشاوره‌ای مجموعه‌های معتبر خواهید داشت.  کارکنان مجموعه کارمنتو با بهره‌گیری از تجربه، دانش و تخصص خود همواره اطلاعاتشان را مربوط به تحقیقات بازار در کشورهای خارجی مختلف به‌روزرسانی می‌کنند و از تمامی شرایط صادرات کالا به کشورهای خارجی و نحوه بازاریابی برای صادرات آگاه هستند. پیدا کردن مشتریان خارجی می‌تواند با سود زیادی برای کسب‌وکار شما همراه باشد تا بتوانید برند خود را بین‌المللی کنید. کارمنتو در کنار شماست تا این رویا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملی سازید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 9 نظر

4 9
بازاریابی صادرات و پیدا‌ کردن مشتری خارجی

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد