بازاریابی املاک و روش‌های جذب مشتری     

مدت مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 23 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

مدیران املاک همواره به دنبال روش‌هایی برای جذب مشتری بیشتر و واسطه‌گری برای انجام معامله‌های بزرگ هستند. در واقع، تمامی افرادی که قصد دارند در بنگاه‌های مسکن مشغول به کار شوند، باید با روش‌های بازاریابی املاک و جذب مشتریان جدید آشنا شوند تا از این طریق درآمدزایی کنند. امروزه با وجود بستر مجازی و ابزار دیجیتال مارکتینگ، اکثر افراد در این فضا به دنبال مسکن موردعلاقه خود هستند و به صورت مستقیم با خریدار ارتباط برقرار می‌کنند. البته در کشور ما روال خرید، رهن و اجاره مسکن همچنان از طریق مشاوران املاک و بنگاه مسکن صورت می‌گیرد.

بنابراین اگر شما هم قصد فعالیت در بنگاه مسکن را دارید، باید با جدیدترین روش‌های متنوع مشاوره بازاریابی و فروش املاک آشنا شوید. همان ‌طور که می‌دانید، با گسترش ساخت‌و‌سازهای ساختمانی در مناطق مختلف و همین‌طور افزایش تعداد بنگاه‌های فعال، قطعا کار سختی را برای رقابت با آن‌ها پیش رو خواهید داشت. بازاریابی املاک به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای و کاربلد شناخته شوید و مشتریان جدید را برای برآورده‌شدن نیازهایشان به سمت خود جذب کنید.

گام‌های مهم در بازاریابی املاک‌

قبل از معرفی انواع راهکارهای بازاریابی املاک و مراحلی که باید برای به‌کارگیری فنون بازاریابی املاک به کار بگیرید، بهتر است ابتدا با تعریف بازاریابی املاک به زبانی ساده آشنا شوید. بازاریابی املاک، عبارت است از به کارگیری انواع فنون و روش‌های مختلف و خلاقانه برای جذب مشتریان جدید و ارائه مشاوره املاک در زمینه‌های مختلف. به عبارت دیگر، هدف از بازاریابی املاک مانند بازاریابی در سایر زمینه‌ها، افزایش جذب مشتری، شناخت مشاوره املاک به مخاطبین و در نهایت رسیدن به درآمدزایی بالاتر است. به منظور انجام اصولی بازاریابی املاک باید فعالیتتان را در چند فاز و چندین مرحله پیش ببرید که در ادامه، این مراحل را بررسی می‌کنیم. اگر از مراحل و قدم‌هایی که باید برای بازاریابی املاک طی شود شناخت مناسبی داشته باشید، زودتر به نتیجه ایده‌آل خود خواهید ‌رسید. حتی در صورتی که نتیجه‌ای که انتظارش را دارید حاصل نشود، به راحتی متوجه می‌شوید که کجای کار و در کدام مرحله اشتباه یا ناقص عمل کرده‌اید که آن را سریع‌تر اصلاح کنید.

 

- معرفی برند خود 

– معرفی برند خود 

جالب است بدانید که بازاریابی املاک و جذب یک مشتری جدید دقیقا مانند این است که بخواهید با فردی ناآشنا، رابطه صمیمی و نزدیک برقرار کنید. قطعا در اولین گام، شما باید به نحوی صحیح خودتان را به آن شخص بشناسانید. در واقع نباید انتظار داشته باشید که شما سر جای خود بنشینید و تنها به روش‌های سنتی تبلیغات مشاور املاک بسنده کنید و انتظار جذب موفق و سریع مشتری جدید را داشته باشید. ابتدا باید خود و زمینه فعالیتتان که در اینجا مشاوره املاک است به خوبی معرفی کنید تا مخاطبین با شما آشنا شوند. درست مثل زمانی‌که از طریق واسطه، خودتان را به فرد موردعلاقه‌تان معرفی می‌کنید! قطعا شناخته‌شدن شما و تبلیغات مشاور املاک از این طریق به تنهایی کافی نیست و شما باید وارد مراحل بعد شوید.

بیشتر بخوانید : راهکاری‌های افزایش فروش و بازاریابی لوازم منزل

– جلب توجه مشتریان

در رابطه با معرفی خودتان و اهمیت تبلیغات مشاور املاک در راستای شناساندن به مشتری، در بخش قبلی صحبت کردیم. اما مساله مهم‌تر این است که شما قرار است چگونه خودتان را به مشتری معرفی کنید؟ این نکته را فراموش نکنید که نخستین مواجهه شما با مخاطبین و مشتریان همواره در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند و شما باید از همان ابتدا نهایت تلاش خود را برای جلب توجه و رضایت مشریانتان انجام دهید. بهتر است این موضوع را با مثالی عینی شفاف‌تر کنیم. قطعا اگر در برخورد اولتان با فردی که تا به حال با او رودررو صحبت نکرده‌‌اید، دچار کمبود اعتماد به نفس شوید و نتوانیتد بحثتان را به خوبی مدیریت کنید، شکست خواهید خورد. از طرفی، اگر از فرد موردنظرتان یک شناخت نسبی در مورد علایق، تفریحات و اولویت‌های زندگیش داشته باشید، به راحتی می‌توانید بر روی او تاثیر مناسبی بگذارید و گفتگو را به سمتی که تمایل دارید پیش ببرید. در مورد بازاریابی املاک هم اتفاق مشابهی می‌افتد و شما باید بررسی کنید که مشتریانتان چه اولویت‌هایی برای تبلیغات املاک و خرید مسکن در نظر می‌گیرند تا جذب مشاور املاک شوند.

– جذب مشتریان

در قدم بعدی، شما کم‌کم به سوی جذب‌کردن مشتری گام برمی‌دارید. در واقع، پس از شناساندن خودتان به مشتریان به عنوان مشاور املاک کاربلد و ایجاد رابطه خوب و انتقال اطلاعات مناسب، وقت آن است که به جذب مشتری بپردازید. در نظر بگیرید که موضوع جذب مشتری زمانی برای مشاور املاک و بنگاه اقتصادی اتفاق می‌افتد که فروشنده یا خریدار مسکن صراحتا اطلاعات خود و مسکنش را در بنگاه ثبت کند.

– حفظ مشتریان

با افزایش روزافزون قیمت مسکن در ایران، اکثر افراد به ویژه جوانان، اقدام به اجاره و رهن ملک در مناطق مختلف می‌کنند. بنابراین احتمال اینکه درصد بالایی از مشتریان شما، به منظور تغییر ملک، گرفتن مشاوره و تبلیغات املاک دوباره به سمت شما جذب شوند، وجود دارد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که شاید مشتری شما به دلایل مختلف از محدوده فعالیت بنگاه املاک شما خارج شده و منطقه دیگری را برای زندگی انتخاب کند. البته اگر حس اعتماد و حرفه‌ای بودن را به مشتریانتان القا کنید، یقینا آن‌ها بنگاه شما را به دیگران معرفی خواهند کرد.

اگر به دنبال راهکاری برای تبلیغات آنلاین مشاور املاک خود هستید، با مراجعه به بخش مشاوره تبلیغات آنلاین کارمنتو، از متخصصان این حوزه راهنمایی دریافت کنید.

تکنیک‌های طلایی بازاریابی املاک

حال نوبت آن است که شما را با انواع راهکارهای بازاریابی املاک آشنا کنیم. به طور کلی، افراد باید سعی کنند تا از جدیدترین فنون بازاریابی املاک برای جذب مشتریان جدید استفاده کنند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

- بازاریابی اینترنتی

– بازاریابی اینترنتی

باید این حقیقت را بپذیرید که امروزه استفاده از روش‌های سنتی تبلیغات مشاور املاک، تقریبا منسوخ شده است. با روی کارآمدن ابزار الکترونیک در فضای مجازی و دسترسی طیف گسترده‌ای از مردم به این ابزارها، مخصوصا شبکه‌های اجتماعی، شما می‌توانید با ایجاد صفحه کاری برای بنگاه و آژانس املاک خودتان، در کنار تولید محتوای کاربرپسند از فعالیت‌هایتان، گام مهمی به سوی جذب مشتری بردارید.

– بازاریابی محیطی

بازاریابی محیطی در مورد بازاریابی املاک، مجموعه‌ای از روش‌های تبلیغات مشاور املاک است که در محیط واقعی انجام می‌دهید که البته باید کاملا خلاقانه و در معرض دید عموم باشند. به عنوان مثال، تبلیغ بنگاه مسکن شما در اتوبوس، مترو و مکان‌های عمومی می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

– تبلیغات مشاور املاک با کارت ویزیت

از دیگر روش‌های مرسوم تبلیغات مشاور املاک که از گذشته هم توسط مدیران آژانس مسکن استفاده می‌شود، استفاده از کارت ویزیت است. ثبت اطلاعات کامل بنگام شما به همراه راه‌های ارتباطی و استفاده از پس زمینه زیبا برای طراحی کارت بسیار اهمیت دارد.

 

- تبلیغات پیامکی   

بیشتر بخوانید : بهترین تکنیک‌های بازاریابی کتاب و فروش آن ویژه نویسندگان

– تبلیغات پیامکی

تقریبا تمامی افراد حداقل یک گوشی موبایل در اختیار دارند و کمترین چیزی که هر روز چندین دفعه چک می‌کنند، پیامک‌هایی است که در گوشی آن‌ها ظاهر می‌شود. بنابراین، اگر یک پیام تبلیغاتی مشاور املاک به صورت مناسب و جذاب در نظر بگیرید و برای مخاطبین مختلف، مخصوصا آن‌هایی که در منطقه نزدیک آژانس املاک شما زندگی می‌کنند، ارسال کنید باعث جذب مشتریان جدید به سمت شما خواهد شد.

مشخصه‌های تبلیغات مشاور املاک

همان طور که اشاره کردیم، اصلی‌ترین کار شما در طول بازاریابی املاک این است که به شکل مناسبی به تبلیغات مشاور املاک بپردازید. در روش‌های تبلیغاتی بازاریابی املاک، چه در فضای مجازی به شکل محتواهای بصری باشند و چه در فضای حقیقی در قالب کارت ویزیت، تراکت و مجله انجام شوند، باید چندین نکته‌ی مهم را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

– انتخاب مناسب‌ترین عنوان و نام

حتما سعی کنید برای آژانس مسکن خود نام مناسب و عنوان تبلیغاتی شایسته‌ای در نظر بگیرید که مخاطبین با فعالیت شما به خوبی آشنا شوند.

– استفاده از متن کوتاه برای تبلیغات مشاور املاک

شاید شما حوصله و وقت کافی برای مطالعه یک متن تبلیغات مشاور املاک طویل را داشته باشید؛ اما باور کنید که مخاطبین امروزی حوصله کافی برای این کار را ندارند. بنابراین همواره به یک متن کوتاه و در عوض جذاب و کاربرپسند بسنده کنید.

– ذکر راه‌های ارتباطی به صورت واضح و استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ

به دلایلی که در قسمت‌های قبلی مطرح کردیم، هیچ وقت فراموش نکنید که استفاده از فضای مجازی می‌تواند به نقطه قوت شما در رقابت با رقبایتان تبدیل شود. سعی کنید از بستر مجازی و شبکه‌های اجتماعی به خوبی بهره ببرید و حتما راه‌های ارتباطی از قبیل آدرس آژانس مسکن، به همراه شماره تلفن ثابت و شماره موبایل را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

بیشتر بخوانید : ترفندهای موثر برای بازاریابی رستوران و روش‌های جذب مشتری

نمونه تبلیغات مشاور املاک

قطعا خواندن متن جذاب و وسوسه‌انگیز زیر به عنوان متن تبلیغات مشاور املاک، می‌تواند باعث به وجود آمدن ایده‌های جدید و جذابی در ذهنتان شود.
“گروه مشاوره املاک … با داشتن بیش از .. سال تجربه کاری، افتخار این را دارد تا معرفی خاص‌ترین و دنج‌ترین ملک‌های منطقه … را برای شما مشتریان عزیز عهده‌دار باشد. ما حافظ اعتماد گران‌بهای شما به آژانس خودمان خواهیم بود.”

کارمنتو و مشاوره بازاریابی فروش 

کارمنتو و مشاوره بازاریابی فروش

امروزه فعالیت مشاور املاک و کار در آژانس‌های مسکن، افراد زیادی را که شاید تخصص مناسبی در این زمینه نداشته باشند، به خود جذب کرده است. گاه برای فعالیت در این حیطه شغلی، بدون داشتن تجربه کافی نیز می‌توانید اقدامات مفید و کارآمدی از طریق دریافت مشاوره از مجموعه‌های فعال در این حوزه داشته باشید. شما می‌توانید با مجموعه‌های معتبر در زمینه مشاوره بازاریابی املاک در ارتباط باشید و از خدمات مشاوره‌ای جذاب آن‌ها استفاده کنید. مجموعه کارمنتو، به عنوان نهاد پیشرو در این زمینه پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 16 نظر

5 16
بازاریابی املاک و روش‌های جذب مشتری     

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد