چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

مدت مطالعه: 12 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 26 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

اگر در دنیای کریپتو تازه کار هستید، فهمیدن نحوه خرید بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند در ابتدا گیج کننده باشد. خوشبختانه، یادگیری خرید و فروش در دنیای کریپتو کارنسی بسیار ساده است. برای این که بدانید چگونه ارز دیجیتال بخریم و چه نکاتی را در خرید رمز ارزها باید رعایت کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها با این مقاله از کارمنتو همراه باشید. 

 جهت آشنایی با حوزه سرمایه‌گذاری و راه‌های موفقیت در آن، در بخش مشاوره سرمایه‌گذاری اپلیکیشن کارمنتو، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چرا ارز دیجیتال بخریم؟

قبل از این که بدانید چگونه ارز دیجیتال بخریم باید در مورد ارزش و ریسک خرید ارز دیجیتال بدانید. شکی نیست که ارزهای دیجیتال رشد قابل توجهی داشته‌اند. به دلیل رشد باورنکردنی بیت کوین (BTC) و اتر (ETH)، حوزه ارزهای دیجیتال به رشد خود ادامه داده است. علاوه بر عرضه اولیه (ICO)، اکنون انواع جدیدی از سرمایه گذاری بلاک چین وجود دارد، از امور مالی غیرمتمرکز گرفته تا توکن های نوظهور.

بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال بر این باورند که این سرمایه گذاری‌ها می‌تواند دسته جدیدی از میلیونرها (یا میلیاردرها) را ایجاد کند؛ اما کسانی که هنوز در فضای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکرده‌اند ممکن است این سؤال را داشته باشند که آیا دلایل قانع کننده‌ای برای شروع سرمایه گذاری وجود دارد یا خیر. در ادامه، برخی از دلایلی که ممکن است مردم بخواهند ارزهای دیجیتال بخرند و همچنین برخی ملاحظات دیگر را قبل از سرمایه گذاری خواهیم خواند.

برخی از دلایل خرید ارز دیجیتال

  • رمزارزها به عنوان یک فناوری تحول آفرین توصیف شده‌اند که می‌تواند تعدادی از صنایع را متحول کند.
  • از آنجایی که نمی‌توان آن‌ها را چاپ یا توقیف کرد، ممکن است ارزهای دیجیتال ذخیره‌ای امن از ارزش را نیز فراهم کنند.
  • با این حال، ارزهای دیجیتال به شدت سوداگرانه باقی می‌مانند.

یک فناوری تحول آفرین

فناوری بلاک چین زیربنای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک تغییر دهنده بالقوه برای تعداد زیادی از صنایع، از حمل و نقل گرفته تا بانکداری و مراقبت‌های بهداشتی مورد استقبال قرار گرفته است.

این پتانسیل برای افرادی که به آینده ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند، سرمایه گذاری جذابی ایجاد می‌کند. برای افرادی که به این وعده اعتقاد دارند، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال راهی برای کسب بازدهی بالا و در عین حال حمایت از آینده فناوری است.

پیش از خرید ارز دیجیتال چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای سرمایه‌گذاران این است که گرفتار تبلیغات نشوند. ارزهای دیجیتال به سرعت به جایگاه برجسته‌ای در سبد بسیاری از سرمایه‌گذاران رسیده‌اند. در عین حال، تحلیلگران همچنان به سرمایه‌گذاران در مورد ماهیت نوسان و غیرقابل پیش‌بینی بودن آن‌ها هشدار داده‌اند.

اگر تصمیم گرفته‌اید مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید یا قبل از این که بدانید چگونه ارز دیجیتال بخریم، مهم است که از همان ابتدا تحقیق کنید. در زیر، چیزهایی را که باید قبل از سرمایه گذاری بدانید بررسی می‌کنیم.

دزدی، کلاهبرداری و سایر خسارات

از آنجایی که ارز دیجیتال به یک واسطه مرکزی متکی نیست، این وظیفه کاربر است که کلیدهای رمزنگاری را که آدرس بلاک چین آن‌ها را کنترل می‌کنند، با خیال راحت ذخیره کند. سرمایه‌گذارانی که فضای ارز دیجیتال را کاوش می‌کنند باید بدانند که تعدادی از اقدامات امنیتی خاص کاملاً ضروری است و حتی این اقدامات ممکن است به اندازه کافی از دارایی‌های آن‌ها در برابر هکرهایی که دائماً برای اصلاح تکنیک‌های خود کار می‌کنند، محافظت نکند.

سرقت یکی از رایج‌ترین تهدیدها برای کاربران ارزهای دیجیتال است و هکرها توکن هایی به ارزش میلیاردها دلار را از صرافی‌ها، کیف پول‌های دیجیتالی و کاربران عادی به سرقت برده‌اند. علاوه بر این، تعدادی طرح نیز برای فریب کاربران برای دست کشیدن از توکن‌های خود وجود دارد مانند؛ دست‌کاری بازار و حتی ICO های جعلی.

اما تهدید بزرگ دیگر، خود کاربران هستند. برخلاف سایر برنامه‌ها، اکثر کیف پول‌های دیجیتال در صورت فراموش کردن رمز عبور قابل بازنشانی نیستند. کاربران صدها میلیون دلار ارز دیجیتال را به دلیل فراموشی رمزهای عبور یا گم شدن دستگاه‌ها از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید : آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال و نحوه سرمایه‌گذاری در آن‌ها

به این فکر کنید که چرا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنید؟

شاید اساسی‌ترین سوالی که باید قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از خود بپرسید این است که چرا این کار را انجام می‌دهید. آیا صرفاً به دلیل مرسوم بودن ارزهای دیجیتال به آن علاقه دارید؟ یا دلیل قانع‌کننده‌تری برای سرمایه‌گذاری در یک یا چند توکن دیجیتال خاص وجود دارد؟ البته، سرمایه‌گذاران اهداف سرمایه‌گذاری شخصی مختلفی دارند و کاوش در فضای ارزهای دیجیتال ممکن است برای برخی افراد منطقی‌تر از دیگران باشد.

برای یادگیری آموزش خرید ارز دیجیتال وقت بگذارید

مخصوصاً برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که تازه وارد ارزهای دیجیتال هستند، ضروری است که قبل از سرمایه‌گذاری، درک کنند که دنیای ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند. برای یادگیری آموزش خرید ارز دیجیتال در مورد ارزهای مختلف پیشنهادی وقت بگذارید. علاوه بر این، بررسی فناوری بلاک چین برای درک نحوه عملکرد این جنبه از دنیای ارزهای دیجیتال مهم است.

اگر پیشینه علم کامپیوتر یا برنامه نویسی ندارید، احتمالاً برخی از جنبه‌های فناوری بلاک چین برای شما چالشی برای تجزیه و تحلیل خواهد بود.

هنگامی که ارز دیجیتال (یا چندین ارز دیجیتال) را برای سرمایه گذاری شناسایی کردید، به نحوه استفاده آن توکن ها از فناوری بلاک چین و اینکه آیا نوآوری‌هایی وجود دارد که آن‌ها را از بقیه حوزه‌ها متمایز می‌کند، نگاه کنید. با درک بهتر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، برای تعیین اینکه آیا یک فرصت سرمایه گذاری بالقوه ارزشمند است یا خیر، مجهزتر خواهید شد.

انتخاب ارز مناسب قبل از خرید با  دیدن آموزش خرید ارز دیجیتال

رمزارز، به طور کلی شکلی از توکن‌های دیجیتال است که در یک دفتر کل توزیع‌شده و غیرمتمرکز به نام بلاک چین وجود دارد. فراتر از آن، حوزه ارزهای دیجیتال از زمانی که بیت کوین از یک دهه پیش راه اندازی شد، به طور چشمگیری گسترش یافته است و ممکن است توکن دیجیتالی بزرگ بعدی فردا منتشر شود. بیت کوین همچنان از نظر ارزش بازار، پایگاه کاربر و محبوبیت، پیشتاز بسته ارزهای دیجیتال است. سایر ارزهای مجازی مانند اتریوم به ایجاد سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) کمک می‌کنند.

برخی آلتکوین ها دارای ویژگی‌های جدیدتری نسبت به بیت کوین هستند، مانند توانایی انجام تراکنش‌های بیشتر در ثانیه یا استفاده از الگوریتم‌های اجماع مختلف مانند اثبات سهام.

به انجمن آنلاین علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال بپیوندید

از آنجایی که فضای ارزهای دیجیتال بسیار مرسوم است، همه چیز به سرعت توسعه می‌یابد. دلیل این امر این است که جامعه‌ای قوی و بسیار فعال از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در ارتباط شبانه‌روزی با یکدیگر وجود دارد.

گروه‌ها و کانال‌های تلگرام، توییتر، یوتیوب و … بهترین مکان‌ها برای یادگیری و تبادل اطلاعات در حوزه ارز و بهترین راهنمای خرید ارز دیجیتال هستند.

در راهنمای خرید ارز دیجیتال دقت کنید که وایت پیپر رمز ارزها را بخوانید

در آموزش  خرید ارز دیجیتال دقت کنید که وایت پیپر رمز ارزها را بخوانید. مهم‌تر از تبلیغات، ویژگی‌های خود یک ارز دیجیتال است. زمانی که قصد سرمایه گذاری دارید، برای یافتن وایت پیپر پروژه وقت بگذارید. برای هر پروژه ارز دیجیتال باید یک وایپ پیپر داشته و به راحتی قابل دسترسی باشد.

وایت پیپر را با دقت بخوانید؛ باید همه اهدافی که توسعه دهندگان پروژه در کار خود قصد انجام  آن را دارند، از جمله یک بازه زمانی، یک نمای کلی از پروژه و جزئیات را بدست آورید. اگر وایت پیپر حاوی داده‌ها و جزئیات خاصی در مورد پروژه نباشد، به طور کلی منفی تلقی می‌شود. وایت پیپر فرصتی برای تیم توسعه است تا کی، چه چیزی، چه زمانی و چرا پروژه خود را مشخص کند. اگر چیزی در وایت پیپر ناقص یا گمراه کننده به نظر برسد، ممکن است به مسائل اساسی مربوط به خود پروژه اشاره کند.

زمان کلید است مهم ترین نکته در زمان آموزش خرید ارز دیجیتال

پس از تحقیقات جدی، احتمالاً احساسی نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌اید و ممکن است یک یا چند پروژه را برای سرمایه گذاری تعیین کرده باشید. گام بعدی این است که زمان سرمایه گذاری خود را تعیین کنید. دنیای ارزهای دیجیتال به سرعت در حال حرکت است و به دلیل نوسانات بسیار شناخته شده است.

از یک طرف، خرید یک ارز جدید قبل از افزایش محبوبیت و ارزش، ممکن است سرمایه‌گذاران را به حرکت به همان سرعت ترغیب کند. با این حال، در واقع، اگر قبل از حرکت، صنعت را زیر نظر داشته باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر است. ارزهای دیجیتال تمایل دارند از الگوهای قیمتی خاصی پیروی کنند. بیت کوین اغلب در میان ارزهای دیجیتال پیشتاز است که تمایل دارند مسیر کلی خود را دنبال کنند. اخبار مربوط به هک صرافی، کلاهبرداری یا دست‌کاری قیمت می‌تواند موج شوک را در حوزه خرید ارز دیجیتال ایجاد کند، بنابراین مهم است که مراقب آنچه در آن می‌گذرد باشیم.

تحلیل بازار ارز دیجیتال قبل از خرید ارز دیجیتال

شما نمی‌توانید تنها با خواندن اخبار به یک معامله‌گر موفق تبدیل شوید. تجارت هنری است که مدیریت ریسک فعال را با درک عالی از روانشناسی جمعیت بازار هدف و اقدامات قیمت ترکیب می‌کند. همچنین، بازار ارزهای دیجیتال به اندازه سایر بازارها تثبیت نشده است، بنابراین تجارت کریپتوهای کمتر شناخته شده به صورت کوتاه مدت می‌تواند حتی ریسک بیشتری داشته باشد.

می‌توانید دنیای کریپتو کارنسی را با قمار مقایسه کنید که ممکن است تمام سرمایه خودتان را از دست بدهید. صرف نظر از این، بخش‌های زیر روش‌های تحلیلی را ارائه می‌کنند که معامله‌گران حرفه‌ای با حساب‌های بزرگ و تحمل ریسک بالا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال

متداول‌ترین روش‌هایی که سرمایه‌گذاران برای تجزیه و تحلیل مزایا و ریسک‌های مرتبط با سرمایه گذاری‌های بلندمدت در بازار سهام استفاده می‌کنند شامل تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال و تحلیل کمی است. حتما این دو روش را در آموزش خرید ارز دیجیتال بیاموزید. سرمایه‌گذاران بلندمدت به دنبال سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که احتمال بیشتری برای به حداکثر رساندن بازده خود در مدت زمان طولانی‌تری دارند.

به طور کلی این به معنای حداقل یک سال است، اگرچه بسیاری از کارشناسان مالی محدوده زمانی پنج تا ده سال یا بیشتر را پیشنهاد می‌کنند. یکی از مزایای سرمایه گذار بلندمدت، توانایی پس انداز و سرمایه گذاری برای اهداف بزرگی است که برای دستیابی به بالاترین پاداش‌ها به زمان قابل توجهی نیاز دارد.

با درک تفاوت‌های بین تحلیل‌های تکنیکال یا فاندامنتال ، هولدرها به سه استراتژی ارزشمند انتخاب سهام که می‌توانند برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری سودآور استفاده کنند، دسترسی پیدا می‌کنند.


بیشتر بخوانید : آموزش مرحله به مرحله ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال مهم ترین راهنمای خرید ارز دیجیتال

اکثر سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند تصمیم‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت را ارزیابی کنند، با تحلیل بنیادی یک شرکت، یک سهام منفرد یا کل بازار شروع می‌کنند. تحلیل بنیادی فرآیند اندازه‌گیری ارزش ذاتی یک اوراق بهادار با ارزیابی تمام جنبه‌های یک تجارت یا بازار است. دارایی‌های مشهود، از جمله زمین، تجهیزات یا ساختمان‌هایی که یک شرکت در اختیار دارد، در ترکیب با دارایی‌های نامشهود مانند علائم تجاری، ثبت اختراع، نام تجاری یا مالکیت معنوی بررسی می‌شود.

 برای انجام تحلیل بنیادی، باید صورت‌های مالی، داده‌های تاریخی، تماس‌های کنفرانس سرمایه‌گذاران، بیانیه‌های مطبوعاتی، گزارش‌های تحلیلگر و برآوردهای تحلیلگر را بررسی کنید.

هنگام ارزیابی دامنه گسترده‌تر بازار سهام، سرمایه‌گذاران از تحلیل بنیادی برای بررسی عوامل اقتصادی، از جمله قدرت کلی اقتصاد و شرایط خاص بخش صنعت استفاده می‌کنند.

تجزیه و تحلیل بنیادی منجر به ارزشی می‌شود که به اوراق بهادار در حال بررسی اختصاص داده می‌شود که با قیمت فعلی اوراق مقایسه می‌شود. سرمایه‌گذاران از این مقایسه استفاده می‌کنند تا تعیین کنند که آیا در یک سرمایه گذاری بلندمدت ارزش خرید را دارد یا خیر و یا ارزش فروش را دارد.

تحلیل فنی یا تکنیکال

فرآیند ارزیابی اوراق بهادار از طریق آمار به عنوان تحلیل تکنیکال شناخته می‌شود. تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از داده‌های مربوط به فعالیت بازار مانند بازده تاریخی، قیمت سهام و حجم معاملات برای ترسیم الگوهای حرکت اوراق بهادار استفاده می‌کنند. در حالی که تحلیل بنیادی تلاش می‌کند ارزش ذاتی یک اوراق بهادار یا بازار خاص را نشان دهد، داده‌های فنی به منظور ارائه بینشی نسبت به فعالیت آتی اوراق بهادار یا بازار به عنوان یک کل در نظر گرفته می‌شود. سرمایه‌گذاران و تحلیلگرانی که از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند به شدت احساس می‌کنند که عملکرد آینده را می‌توان با بررسی الگوهای مبتنی بر داده‌های عملکرد گذشته تعیین کرد.

تحلیل تکنیکال از داده‌های دوره‌های زمانی کوتاه برای توسعه الگوهای مورد استفاده برای پیش‌بینی اوراق بهادار یا حرکت بازار استفاده می‌کند، در حالی که تحلیل بنیادی بر اطلاعاتی متکی است که سال‌ها را در بر می‌گیرد. به دلیل کوتاه بودن مدت زمان جمع‌آوری داده‌ها در تحلیل تکنیکال، سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به استفاده از این روش در معاملات کوتاه مدت دارند. با این حال، تحلیل تکنیکال می‌تواند ابزار مفیدی برای ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت باشد که با تحلیل بنیادی ترکیب شود.

ویژگی صرافی مناسب خرید و فروش ارز دیجیتال

صرافی ارزهای دیجیتال بستری است که در آن خریداران و فروشندگان برای تجارت ارزهای دیجیتال با یکدیگر ملاقات می‌کنند. صرافی‌ها اغلب کارمزدهای نسبتاً پایینی دارند، اما رابط‌های پیچیده‌تری با انواع معاملات و نمودارهای عملکرد پیشرفته دارند که همگی می‌توانند آن‌ها را برای سرمایه‌گذاران جدید ارز دیجیتال ترسناک کنند.

برخی از شناخته شده ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال Coinbase، Gemini و Binance.US هستند. در حالی که رابط‌های تجاری استاندارد این شرکت‌ها ممکن است برای مبتدیان قدری مشکل باشد، به ویژه آن‌هایی که پیش‌زمینه معاملات سهام ندارند، آن‌ها گزینه‌های خرید آسان را نیز ارائه می‌دهند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ممکن است قبل از اولین خرید رمزنگاری خود یا مدتی بعد، یاد بگیرید که از پلتفرم‌های معاملاتی استاندارد استفاده کنید.

یک نکته مهم

به عنوان فردی که تازه وارد کریپتو شده است، باید مطمئن شوید که صرافی یا کارگزاری انتخابی شما امکان انتقال ارز فیات و خریدهای انجام شده با دلار آمریکا را می‌دهد. برخی از صرافی‌ها فقط به شما اجازه می‌دهند با استفاده از یک رمزارز دیگر، ارز دیجیتال بخرید، به این معنی که قبل از اینکه بتوانید معاملات ارزهای دیجیتال را در آن پلتفرم شروع کنید، باید صرافی دیگری را برای خرید توکن‌هایی که صرافی مورد نظرتان می‌پذیرد، پیدا کنید.

کارگزار ارز دیجیتال

کارگزاران رمزارز، پیچیدگی خرید رمزارز را از بین می‌برند و رابط‌های کاربری آسانی را ارائه می‌کنند که با صرافی‌ها تعامل دارند. برخی کارمزدهای بالاتری نسبت به مبادلات دریافت می‌کنند. برخی دیگر ادعا می‌کنند که کارمزدی دریافت نمی‌کنند و کاملاً رایگان هستند در حالی که از طریق فروش اطلاعاتی در مورد آنچه شما و سایر معامله‌گران خرید و فروش می‌کنید به کارگزاری‌ها یا صندوق‌های بزرگ یا عدم اجرای معامله شما با بهترین قیمت ممکن در بازار، درآمد کسب می‌کنند. Robinhood و SoFi دو تا از شناخته شده ترین کارگزاران ارز های رمزنگاری هستند.

باید مراقب کارگزاران باشید زیرا ممکن است با محدودیت‌هایی در انتقال دارایی‌های ارز دیجیتال خود به خارج از پلتفرم مواجه شوید. به عنوان مثال، در Robinhood و SoFi، شما نمی‌توانید دارایی‌های رمزنگاری خود را به خارج از حساب خود منتقل کنید. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای رمزارز ترجیح می‌دهند برای امنیت بیشتر، ارزهای خود را در کیف پول‌های رمزنگاری نگه دارند. برخی حتی کیف پول‌های سخت‌افزاری کریپتو که به اینترنت متصل نیستند را برای امنیت بیشتر انتخاب می‌کنند.

کاربران ایرانی نیز باید توجه داشته باشند که اگر از صرافی خارجی استفاده می‌کنند، این صرافی ایران را تحریم نکرده باشد چون در صورت استفاده از فیلتر شکن این صرافی‌ها به بهانه‌های مختلف ممکن است دارایی شما را مصادره کنند.


بیشتر بخوانید: ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چیست؟

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

خرید از صرافی ایرانی

در راهنمای خرید ارز دیجیتال در همین ابتدا باید در یک صرافی آنلاین ایرانی ثبت نام کنید تا بتوانید ریال را به تتر و یا هر ارز دیگری که در صرافی وجود دارد تبدیل کنید، پس از ثبت نام و احرازِ هویت مراحل آموزش خرید ارز دیجیتال را دنبال کنید:

1. یک بروکر را انتخاب کنید

برای خرید ارز دیجیتال، ابتدا باید یک کارگزار یا یک صرافی رمزنگاری خارجی را انتخاب کنید. در حالی که هر کدام به شما امکان خرید ارزهای دیجیتال را می‌دهد، چند تفاوت کلیدی بین آن‌ها وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

2. حساب خود را ایجاد و تأیید کنید

هنگامی که در مورد کارگزار یا صرافی ارز دیجیتال تصمیم گرفتید، می‌توانید برای افتتاح حساب ثبت نام کنید. بسته به پلتفرم و مبلغی که قصد خرید دارید، ممکن است مجبور شوید هویت خود را تأیید کنید. این یک گام اساسی برای جلوگیری از تقلب و برآوردن الزامات نظارتی فدرال است.

ممکن است تا زمانی که فرآیند تأیید را کامل نکنید، نتوانید ارز دیجیتال بخرید یا بفروشید. این پلتفرم ممکن است از شما بخواهد که یک کپی از گواهینامه رانندگی یا پاسپورت خود را ارسال کنید و حتی ممکن است از شما خواسته شود که یک سلفی بارگذاری کنید تا ثابت کنید ظاهر شما با مدارکی که ارسال می‌کنید مطابقت دارد.

خرید از صرافی خارجی

  1. وارد کوین بیس شوید.
  2. خرید / فروش را در سمت راست بالا انتخاب کنید.
  3. برای انتخاب دارایی مورد نظر برای خرید، روی فیلد خرید کلیک کنید.
  4. مبلغی را که می‌خواهید بخرید به ارز دیجیتال یا ارز محلی خود وارد کنید.
  5. روش پرداخت خود را انتخاب کنید
  6. برای تأیید خرید خود، روی Preview Buy کلیک کنید (همیشه می‌توانید برای ایجاد تغییر روی فلش برگشت کلیک کنید).
  7. در صورت صحیح بودن جزئیات، برای تکمیل خرید، روی خرید کلیک کنید.
  8. اگر می‌خواهید این خرید را تکراری کنید، روی خرید یک‌بار کلیک کنید و انتخاب کنید هر چند وقت یک‌بار می‌خواهید خرید تکرار شود.

راهنمای خرید ارز دیجیتال با استفاده از اپلیکیشن موبایل کوین بیس

1. در پایین ضربه بزنید.

2. خرید را انتخاب کنید، سپس دارایی مورد نظر برای خرید را انتخاب کنید.

3. مبلغی را که می‌خواهید بخرید به ارز دیجیتال یا ارز ملی خود وارد کنید.

4. برای بررسی خرید خود، پیش نمایش خرید را انتخاب کنید (همیشه می‌توانید برای تغییر روی دکمه برگشت ضربه بزنید).

5. اگر همه جزئیات درست است، روی خرید همین حالا ضربه بزنید تا خرید شما تکمیل شود.

اگر می‌خواهید این خرید را تکراری کنید، روی خرید یک‌باره ضربه بزنید و انتخاب کنید هر چند وقت یک‌بار می‌خواهید خرید تکرار شود.

3. سپرده‌گذاری نقدی برای سرمایه گذاری

در راهنمای خرید ارز دیجیتال برای خرید رمزارز، باید مطمئن شوید که وجه در حساب خود دارید. شما ممکن است با پیوند دادن حساب بانکی خود، مجوز انتقال سیمی یا حتی پرداخت با کارت بدهی یا اعتباری، پول را به حساب رمزنگاری خود واریز کنید. بسته به صرافی یا کارگزار و روش تأمین مالی شما، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید تا بتوانید از پولی که سپرده‌گذاری می‌کنید برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنید.

پس از ثبت نام و احراز هویت در صرافی مورد نظرتان حالا شما می‌توانید به راحتی به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

نتیجه‌گیری

در نهایت، به یاد داشته باشید که ارزهای دیجیتال یک حوزه بسیار سوداگرانه است. به ازای هر میلیونر، بسیاری از سرمایه‌گذاران دیگر وجود دارند که بدون مطالعه و فقط از رو حدس و گمان تمام سرمایه خود را در این بازار نابود می‌کنند. سرمایه گذاری در این فضا به معنای ریسک کردن است. با انجام تکالیف خود قبل از سرمایه گذاری، به خود کمک می‌کنید تا بهترین شانس موفقیت را داشته باشید. در پایان و در پاسخ به سوال اول که پرسیدیم چگونه ارز دیجیتال بخریم باید گفت: ابتدا صرافی مناسب و سپس رمز ارز مناسب را انتخاب کنید. حال تنها باید بخش از سرمایه خود را وارد بازار کنید تا به ترید مشغول شوید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد