نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

مدت مطالعه: 9 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 24 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

سرمایه گذاری، چیزی که امروزه بیشتر افراد به دنبال آن هستند. چرا که با توجه به شرایط اقتصادی امروز و افزایش روزانه قیمت‌ها، پس انداز کردن پول برای داشتن سرمایه در آینده، کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. بنابراین بهتراست سرمایه خود را، در بازارهای سرمایه گذاری وارد کنید تا بتوانید علاوه بر اصل پول خود، سودی نیز به دست آورید.

یکی از بازارهای سرمایه گذاری که امروزه افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است. قبل از ورود به هر نوع بازار سرمایه گذاری ابتدا باید اطلاعاتی درباره آن بازار و نحوه فعالیت در آن داشته باشید تا بتوانید بیشترین سود را از سرمایه گذاری خود به دست آورید.

در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل با آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال آشنا شویم، پس اگر قصد ورود به این بازار و سرمایه گذاری در آن را دارید تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) صورت خاصی از پول دیجیتال است، که به صورت الکتریکی تولید و ذخیره می‌شوند و انتقال این ارزها نیز در بستر دیجیتال انجام می‌پذیرد. برای تولید و تراکنش پول در این سیستم، نیازی به وجود بانک‌ها و یا اشخاص ثالث نیست و به جای آن، از سیستم رمزگذاری شده استفاده می‌شود.
تراکنش‌های رمزگذاری شده، در یک دفتر کل توزیع شده، با عنوان بلاک چین ثبت می‌شوند. به این ترتیب امکان پرداخت مستقیم و بدون واسطه وجود دارد.

کارمنتو به عنوان بزرگترین مرجع مشاوره ارز دیجیتال و رمز ارزها، راهنمای شما برای سرمایه‌گذاری پرسود خواهد بود.

نکات مهم برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال، صنعت بسیار جدیدی است که هنوز بسیاری از افراد آشنایی کاملی با آن ندارند. بسیاری از افراد نیز بدون هیچ شناختی اقدام به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می‌کنند. اما ورود شما، بدون آگاهی و شناخت کافی از این بازار می‌تواند منجر به از دست رفتن اصل سرمایه شما شود. در ادامه نکات مهمی را که برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید رعایت کنیم، بررسی خواهیم کرد.

  • قبل از ورود به بازار سرمایه گذاری، تحقیق نمایید.

قبل از این که وارد بازار سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شوید، باید در مورد این بازار تحقیق کنید. سعی کنید اطلاعات جامع و کاملی از تمام اصطلاحات و شرایط این بازار به دست آورید. اطلاعاتی در مورد بستر بلاک چین، رمز ارزها، توکن اختصاصی، قیمت کوین یا توکن، حجم معاملات و سایر نکات به دست آورید و به طور کلی بدانید وارد چه نوع بازاری می‌شوید.

  • روحیه ریسک پذیری داشته باشید.

بازارهای دیجیتال گاهی بسیار پرسود است، اما از آن جایی که بدون پشتوانه و دارای نوسانات بالایی نیز هست، ریسک زیادی دارد. در حال حاضر این ارزها چیزی به جز یک رشته کد رمزگذاری شده نیستند و پشوانه اصلی آن‌ها اعتماد مردم است. بنابراین برای ورود به این بازار اول باید روحیه ریسک پذیری داشته باشید

اگر در زمینه خرید ارز دیجیتال سوالی دارید می توانید مقاله مقابل را بخوانید؛ چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

  • احتیاط در پذیرفتن پروژه‌های خوب اما مشکوک

مانند هر بازار دیگری، در بازار ارزهای دیجیتال هم افراد کلاهبردار وجود دارند. بنابراین در دریافت پروژ‌هایی که بسیار خوب هستند و اندکی مشکوک، احتیاط کنید و قبل از سرمایه گذاری، همه جوانب را بسنجید

  • کنترل شرایط در مواجه با نوسانات قیمت

به یاد داشته باشید که شما هیچ گاه نمی‌توانید نوسانات بازار را کنترل کنید، اما می‌توانید رفتار معاملاتی، زمان ورود و خروج خود را کنترل کنید. داشتن یک برنامه مدون به شما در کنترل شرایط، در مواجه با نوسانات قیمت کمک خواهد کرد.

  • ایجاد تنوع در سرمایه

به مجموعه رمز ارزهای خریداری شده توسط هر فرد، سبد دارایی ارز دیجیتال می‌گویند. با ایجاد تنوع در سرمایه و سبد دارایی خود، احتمال ریسک را کاهش و احتمال سود را افزایش دهید. در این جا ضرب‌المثل«هیچ گاه همه تخم مرغ‌هایت را در یک سبد نگذار» کاربرد فراوانی دارد. بنابراین در انتخاب سبد دارایی ارز دیجیتال و تنوع در خرید چندین رمز ارز دقت زیادی داشته باشید.

  • برای سرمایه خود برنامه ریزی داشته باشید.

برای سرمایه خود برنامه داشته باشید و اقدام به انجام معاملات هیجانی نکنید. اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت و یا کوتاه مدت را دارید، برای سرمایه گذاری خود نیز برنامه کوتاه مدت و یا بلند مدت داشته باشید و سعی کنید بدون ذهنیت قبلی دست به اقدام نزنید

  • همه دارایی خود را تنها بر روی یک ارز سرمایه گذاری نکنید.

زمانی که سرمایه خود را تنها به خرید یک ارز اختصاص دهید، ممکن است با افت قیمت مواجه شده و تمام سرمایه خود را از دست بدهید. بنابراین هیچ‌گاه سرمایه گذاری خود را محدود به یک ارز دیجیتال نکنید و چندین ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، با این کار شانس کسب سود برای شما افزایش پیدا خواهد کرد.

  • در بازار ارز دیجیتال استراتژی خود را حفظ نمایید.

یکی از اساسی‌ترین نکاتی که باید در خرید و فروش ارز دیجیتال رعایت کنید، داشتن استراتژی خرید است. این که بدون داشتن هیچ گونه استراتژی و در لحظه تمام سرمایه خود را به خرید ارز دیجیتال اختصاص دهید، به ضرر شما خواهد بود. انتخاب استراتژی مناسب بسته به هر معامله‌گر متفاوت است و تجربه شخصی شما و یادگیری برخی از مهارت‌ها همچنین کمک گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای، می‌تواند به شما در داشتن یک استراتژی درست کمک کند.

اقدامات لازم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

برای این که بتوانید در سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال موفق باشید، باید به برخی از اقدامات و نکات مهم توجه داشته باشید. در زیر به بررسی برخی از اقدامات لازم برای سرمایه گذاری در حوزه، پرداخته‌ایم:

  • یک پلتفرم مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کنید.

از نخستین سالی که بیت کوین برای اولین بار در یک پلتفرم ارائه شد بیش از 12 سال می‌گذرد و در این مدت بیش از 300 پلتفرم برای ارائه خدمات در حوزه ارز دیجیتال ایجاد شده است. شما نیز برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید یک پلتفرم مناسب خرید و فروش، انتخاب کنید.
اگر در انتخاب پلتفرم مناسب با مشکل مواجه هستید، می‌توانید از کارشناسان و مشاوران کارمنتو که در این حوزه فعالیت دارند، راهنمایی و کمک بگیرید.

  • اصول پایه سرمایه گذاری در رمز ارزها را بیاموزید.

برای یک سرمایه گذاری اصولی در بازار ارز دیجیتال، باید اصول سرمایه گذاری در رمز ارزها را یاد بگیرید. بدون دانستن این اصول، شما قادر نخواهید بود به درستی پول خود را سرمایه گذاری کنید. بنابراین ابتدا به یادگیری این اصول اقدام کنید

  • سفارشات و مبادلات خرید و فروش ارز دیجیتال را ثبت نمایید.

پس از طی مراحل و آشنایی با اصل سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، نوبت به ثبت سفارش و خرید و فروش رمز ارز می‌رسد. با آگاهی که در زمینه ارز دیجیتال پیدا کرده‌اید به راحتی می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید.

مهم‌ترین ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری

در حال حاضر بیش از دو هزار ارز دیجیتال در سراسر دنیا وجود دارد و این بازار روز به روز در حال گسترش است. در ادامه قصد داریم به معرفی چند مورد از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، بپردازیم و مشخص کنیم کدام یک قابلیت ماینینگ را دارند.

  • بیت کویت (BTC)

بیت کوین اولین ارز دیجیتال است که در سال 2009 به وجود آمده است. این ارز دیجیتال، بر حسب ارزش بازار، رتبه اول را دارد و در حدود 60 درصد بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است. می‌توان گفت بیت کوین شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال با درصد محبوبیت بالایی است. همچنین بیت کوین از امنیت بالایی برخوردار است به طوری که از زمان به وجود آمدنش مشکل امنیتی برای آن رخ نداده است.
بررسی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد این ارز دیجیتال در طی دوره بلند مدت دو سال اخیر، 885 درصد و طی دوره کوتاه مدت 6 ماهه حدود 268 درصد رشد داشته است.

  • اتریوم (ETH)

اتریوم در رتبه دوم بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. این ارز بر پایه استفاده از قراردادهای هوشمند ساخته شده است. ارز اتریوم نسبت به بیت کوین، معاملات ارزان‌تر و سریع‌تری دارد. بررسی‌های روند قیمتی در اتریوم نشان می‌دهد که این ارز در بلند مدت سود خوبی نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.
قیمت ارز اتریوم در طی دوره دو ساله 1041 درصد و در دوره کوتاه مدت 6 ماهه 375 درصد رشد داشته است.

  • کاردانو (ADA)

کاردانو ارز دیجیتالی است که در سال 2017 به بازار عرضه شد. این ارز دیجیتال، قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمندانه را دارد و برحسب ارزش بازار دارای رتبه 6 است. نکته قابل توجه در مورد ارز کاردانو این است که، این ارز قابل استخراج نیست.
کاردانو در دوره بلند مدت دو سال اخیر 767 درصد و در دوره کوتاه مدت 6 ماهه، 204 درصد رشد کرده است.

  • لایت کوین (LTC)

لایت کوین ارزی بر پایه بیت کوین است و ارزش آن همسو با نوسانات قیمت بیت کوین است. این ارز گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است و سود مناسبی را نصیب سرمایه گذاران می‌کند.
قیمت لایت کوین در طی دوره دو ساله 372 درصد و در دوره 6 ماهه 231 درصد رشد داشته است.

  • بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش برخلاف تشابه اسمی، هیچ ربطی به بیت کوین ندارد، برخی از افراد تازه کار به دلیل شباهت اسمی بیت کوین کش را، به جای بیت کوین خریداری می‌کنند. این ارز برحسب ارزش بازار، رتبه هشتم را داراست.
قیمت بیت کوین کش در دوسال خیر 301 درصد و در طی دوره 6 ماهه 108 درصد رشد کرده است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌توانید از ارز بیت کوین استفاده کنید، البته برای یافتن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، باید نگاهی به بازار و تحلیل آن بکنید. با تحلیل نمودارهای ارز دیجیتال می‌توانید ارزهای دیجیتالی در کوتاه مدت رشد خوبی داشته‌اند را بیابید و در نهایت ارز مناسب برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت را انتخاب نمایید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم، ارزهای مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت هستند. البته ممکن است در برهه‌هایی از زمان و همچنین با استفاده از تحلیل نمودارهای ارز دیجیتال، نتایج بدست آمده نشان دهد که ارز دیگری برای سرمایه گذاری در بلند مدت مناسب‌تر است. بنابراین هر زمان که قصد سرمایه گذاری چه به صورت کوتاه مدت و چه بلند مدت را داشتید، بهتر است به تحلیل بازار و نمودارها اقدام کنید تا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید.
می‌توانید برای تحلیل بازار و نمودارها، و دانستن این که کدام نوع ارز برای سرمایه گذاری مناسب است، از مشاوران و کارشناسان کارمنتو مشاوره بگیرید. این افراد در این حوزه فعالیت کرده و مهارت بالایی دارند و می‌توانند به شما در یک سرمایه گذاری اصولی کمک کنند.

بیشتر بخوانیم: بهترین کارت‌های گرافیک برای ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال

کدام ارزهای دیجیتال بیشترین سود را داشتند؟

در ادامه قصد داریم به معرفی چند ارز دیجیتال که بیشترین سود را داشته‌اند بپردازیم:

  • بیت کوین

بیت کوین یکی از گزینه‌های پرطرفدار و محبوب، برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است که علاوه بر پویایی بسیار، این قدرت را به شما می‌دهد که در بازارهای دو طرفه جهانی به معامله بپردازید. بیت کوین در اکثر مواقع، سود خوبی نصیب سرمایه گذاران می‌کند.

  • اتریوم

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم اتریوم بعد از بیت کوین رتبه دوم را در بازارهای جهانی را دارد. سرمایه گذاران این ارز نیز سود خوبی دریافت می‌کنند و این ارز یکی از بهترین نوع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

  • تتر

تتر همیشه قیمت ثابتی دارد و نوسانات شدید بازار، هیچ گاه باعث کاهش ارزش سهام آن نمی‌شود. هر تتر برابر با یک دلار است و همین امر باعث شده است تا تتر ارزش بسیار بالایی داشته باشد.

  • دش

این ارز با وجود این که تنها چند سال است وارد بازار شده است، اما در طی همین چند سال، توانسته رشد بسیار خوبی داشته باشد، همچنین داشتن قدرت نقد شوندگی بالا و سرعت معاملات بسیار زیاد، باعث شده تا دش به یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری تبدیل شود.

زمان مناسب برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

درست است که سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال سودآور است، اما خرید در هر زمان و لحظه‌ای درست نیست. بنابراین باید زمان مناسب برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را بدانید. تشخیص زمان صحیح ورود به این بازار، نیازمند شناخت کامل بازار، یادگیری و بهره‌مندی از مشاورین برتر در این حوزه است.

همچنین بدانیم: بهترین نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین در سال 2022

 

چگونه می‌توان تشخیص داد یک رمز ارز ارزش سرمایه گذاری دارد؟

چگونه می‌توان تشخیص داد یک رمز ارز ارزش سرمایه گذاری دارد؟

تنوع و تعداد رمز ارزها بسیار گستره است و همین امر موجب می‌شود بسیاری از افراد، به خصوص افراد کم تجربه، در انتخاب و تشخیص یک رمز ارز با ارزش، دچار سردرگمی شوند. برای این که بتوانید یک رمز مناسب برای سرمایه گذاری انتخاب کنید باید با پارامترهایی همچون؛ بلاک چین، حجم در گردش، مارکت کپ، شناسه رمز ارز و غیره به خوبی آشنا باشید.

صرافی‌های معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال، در واقع پلتفرمی تحت وب و یا نرم افزار تلفن همراه است که می‌توانید در آن به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. برای این که بتوانید در بازار ارز دیجیتال فعالیت کنید، باید حساب فعالی در صرافی ارز دیجیتال داشته باشید.
صرافی‌های ارز دیجیتال به دو صورت متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می‌شوند. برای انتخاب صرافی معتبر و مناسب معیارهایی را باید در نظر بگیرید. برخی از ویژگی‌های یک صرافی معتبر عبارتند از:

  • پشتیبانی

  • میزان کارمزد

  • تجربه کاری

انتخاب یک صرافی معتبر، و فعالیت در بازار ارز دیجیتال به خصوص برای افراد تازه کار، دشوار است. بنابراین بهتر است از افراد متخصص و ماهر در این حوزه کمک بگیرید. کمک و راهنمایی گرفتن از این افرد باعث می‌شود تا شما یک سرمایه گذاری مطمئن و پرسود انجام دهید.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

بسیاری از افراد به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستند که برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال از کجا شروع کنیم؟ همان طور که در طی مطالب فوق چندین بار متذکر شدیم، اولین قدم برای ورود به این بازار شناخت کامل آن است. بنابراین در اولین قدم باید این بازار را به طور کامل بشناسید. برای این کار می‌توانید از تجربیات افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند، استفاده کنید.

کارمنتو، با در اختیار داشتن متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای در این حوزه، به صورت 24 ساعته و تمام روزهای هفته آماده خدمت رسانی به مشتریان و ارائه مشاوره سرمایه گذاری آنلاین و پاسخگویی به تمام سوالات شماست.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 5 نظر

4 5
نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد