روش‌های پولساز کسب درآمد از تلگرام

مدت مطالعه: 12 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 13 آذر 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

این روزها فضای مجازی به قدری گسترده شده است که می‌توان گفت درصد بسیار بالایی از افراد در این فضا حضور داشته و از آن استفاده می‌کنند. در کنار قابلیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که این فضا در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید از این بستر برای درآمدزایی نیز استفاده کنید. استفاده از شبکه‌های مجازی امکانات بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد که به وسیله آن می‌توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.
تلگرام یکی از شبکه‌های مجازی بسیار پرطرفدار است که به دلیل داشتن مخاطبان زیاد و امکانات عالی، انتخاب مناسبی برای افزایش درآمد شما خواهد بود. برای آشنایی با چگونگی کسب درآمد از تلگرام و روش‌های درآمد زایی از تلگرام، با مشاوران بخش مشاوره بازاریابی و فروش کارمنتو، همراه باشید.

چگونه از تلگرام درآمد کسب کنیم؟

درست است که اکثر افراد از تلگرام تنها به‌عنوان یک سرگرمی استفاده می‌کنند، اما عده دیگری، از این فضا برای کسب درآمد و پیشرفت در زمینه کاری خود بهره می‌برند. امروزه روش‌های کسب درآمد با استفاده از تلگرام بسیار گسترش یافته است. هر شخصی می‌تواند با توجه به حوزه کاری و یا علاقه خود در این فضا حضور داشته و کسب درآمد کند.
برای کسب درآمد از تلگرام روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه به روش‌های مختلف کسب درآمد از تلگرام پرداخته و این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و به درآمد برسید. در بخش مشاوره شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید از کارشناسان این حوزه مشاوره دریافت کنید.

مزایای کسب درآمد از طریق تلگرام

تلگرام منبع بسیار خوبی برای کسب درآمد است از این رو در ادامه به بررسی برخی از مزایای کسب درآمد از تلگرام خواهیم پرداخت:

دسترسی آسان

یکی از اصلی‌ترین مزایای کسب درآمد از تلگرام، دسترسی ساده و آسان به این برنامه است. برای اینکه بتوانید از طریق تلگرام درآمدزایی کنید، تنها به یک موبایل هوشمند و یک اکانت در تلگرام نیاز خواهید داشت.

متمرکز کردن کاربر در کانال شما

برخلاف شبکه‌های مجازی دیگر مانند اینستاگرام، توئیتر و غیره، ساختار تلگرام به صورتی است که هر شخصی با ورود به کانال شما، تنها بر روی پست‌های شما تمرکز داشته و می‌تواند تمام پست‌های شما را مشاهده کند.

عدم نیاز به مجوز

اگر قرار باشد یک کسب و کار سنتی راه اندازی کنید، باید تمام مجوزهای لازم برای راه اندازی آن کسب و کار را در اختیار داشته باشید. و همان‌طور که می‌دانید، دریافت مجوز برای راه اندازی کسب و کار فرآیندی بسیار زمان‌بر و طولانی است. اما استفاده از تلگرام برای کسب درآمد نیاز به هیچ مجوزی ندارد و شما می‌توانید به راحتی کانال خود را راه اندازی کرده و به درآمد برسید.

عدم نیاز به سرمایه زیاد

برای حضور در تلگرام و کسب درآمد از این طریق، نیازی به سرمایه زیادی نخواهید داشت و می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم یا حتی بدون هیچ هزینه‌ای، فعالیت خود را شروع کنید.

پشتیبانی از زبان فارسی

  

از دیگر مزایای مهم این برنامه، پشتیبانی از زبان فاسی است. استفاده کاربران ایرانی از این برنامه باعث شده تا تلگرام در آپدیت‌های خود، زبان فارسی را نیز اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اصول کسب درآمد از تیک تاک (TikToK)

داشتن امنیت بالا

می‌توان گفت که تلگرام یکی از امن‌ترین شبکه‌های مجازی است. به گفته مدیر سازنده این برنامه، تلگرام به هیچ وجه قابل هک نخواهد بود. همین امر باعث شده تا این فضا به یکی از امن‌ترین برنامه‌های موجود در سطح جهان تبدیل شود.

درآمد کانال‌های تلگرامی

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌شود که کانال‌های تلگرامی چقدر درآمد دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نمی‌توان درآمد دقیقی برای کانال‌های تلگرامی درنظر گرفت، اما می‌توان گفت در حالت کلی این درآمد به عوامل زیر بستگی دارد:
– تعداد اعضای کانال
– موضوع کانال
– میانگین بازدید پست‌ها

دلایل محبوبیت تلگرام نسبت به دیگر پیام‌رسان‌ها چیست؟

تلگرام از همان ابتدا به دلیل ویژگی‌هایی که داشت، در مقایسه با سایر پیام رسان‌ها برتری پیدا کرد و خیلی زود استفاده از آن در بین مخاطبان گسترش یافت. در ادامه، چند مورد از دلایل محبوبیت این برنامه نسبت به سایر پیامرسان‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

حضور چندین میلیون کاربر ایرانی

تلگرام از همان ابتدا طرفداران زیادی در بین کاربران ایرانی داشت. تعداد بالای نصب این برنامه در گوگل پلی و اپ استور، نشان‌دهنده محبوبیت این برنامه نزد کاربران ایرانی است.

حفظ امنیت و حریم شخصی


  

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پیامرسان، داشتن امنیت و حفظ حریم شخصی افراد است. تلگرام یکی از پیامرسان‌هایی است که امنیت بسیار بالایی دارد. این امنیت به حدی بالاست که مدیران این برنامه برای افرادی که بتوانند باگ امنیتی در این برنامه پیدا کنند، جایزه 100 هزار دلاری در نظر گرفته است.

داشتن سرعت بالا

تلگرام یکی از پرسرعت‌ترین برنامه‌های پیامرسان است و همین موضوع، این برنامه را به یکی از محبوب‌ترین پیامرسان‌ها در ایران تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل کسب درآمد از فیسبوک

آیا سرمایه‌ای برای درآمدزایی از تلگرام نیاز است؟

معمولا نداشتن و یا کمبود سرمایه، یکی از اساسی‌ترین مشکلات صاحبان مشاغل مختلف برای شروع کار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای راه اندازی کسب و کار در تلگرام، نیاز به سرمایه زیادی نخواهید داشت. امکانات موجود در تلگرام کاملا رایگان بوده و تنها هزینه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار در تلگرام هزینه تبلیغات است.
بنابراین می‌توانید بدون هیچ سرمایه‌ای کانال خود را در تلگرام راه اندازی کرده و به کسب درآمد برسید. البته در این شرایط و بدون تبلیغات ممکن است مدت زمان رسیدن شما به درآمد
، اندکی طولانی‌تر باشد؛ اما این کار غیر ممکن نیست و با صبر و پشتکار می‌توانید به هدفتان برسید.

چگونه از کانال تلگرام درآمد کسب کنیم؟

ویژگی‌های موجود در تلگرام به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها به کسب درآمد برسید. برای اینکه بتوانید به کسب درآمد از تلگرام برسید، باید ابتدا یک کانال تلگرامی برای خود ایجاد کنید. در ادامه به آموزش چگونگی ساخت کانال تلگرامی و امکانات و ویژگی‌های آن اشاره خواهیم کرد.

مراحل ساخت کانال تلگرامی

برای اینکه یک کانال تلگرامی بسازید، در ابتدا باید برنامه شما به‌روز باشد. بعد از به‌روزرسانی تلگرام، از قسمت Option روی گزینه New Channel کلیک کنید.

      

بعد از انتخاب گزینه New Channel صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که می‌توانید نام کانال خود و نیز تصویر مناسبی برای پروفایل کانالتان قرار دهید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید در قسمت Description توضیحات بیشتری در مورد کانال خود بنویسید. بعد از اِعمال این تغییرات، تیک بالای صفحه را بزنید.

   

در مرحله بعدی، دو گزینه Public Channel و Private Channel نشان داده می‌شود که گزینه اول برای ساخت کانال عمومی و گزینه دوم برای ایجاد کانال خصوصی است.
تفاوت کانال خصوصی و عمومی در این است که کانال عمومی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کانال تلگرامیشان برای تمام کاربران قابل رویت بوده و توانایی ورود به آن را داشته باشند تا از محتواهای کانال استفاده کنند. در صورتی که از این گزینه استفاده کنید، کاربران می‌توانند از قسمت جست‌وجوی تلگرام کانال شما را پیدا کرده و در آن عضو شوند.
لازم به ذکر است که می‌توانید از قسمت
Link برای کانال خود یک آدرس مشخص درست کنید و با ارسال آن به افراد مختلف، آن‌ها را به عضویت در کانال خود تشویق کنید. با داشتن این لینک و قرار دادن آن در گروه‌ها و کانال‌های مختلف، افراد می‌توانند به راحتی بر روی آن کلیک کرده و در کانال شما عضو شوند.

           
 

کانال خصوصی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند کانال تلگرامی آن‌ها در اختیار عموم قرار نگیرد. با ساختن این نوع کانال تلگرامی، در واقع مخاطب با سرچ کردن در قسمت جست‌وجوی تلگرام نمی‌تواند به کانال شما دسترسی داشته باشد و تنها راه برای اضافه کردن افراد در این نوع کانال، این است که آدرس لینک را در اختیار آن‌ها قرار دهید. بعد از اینکه نوع کانال خود را انتخاب کردید، تیک بالای صفحه را بزنید.
سپس
وارد صفحه اضافه کردن مخاطبان (Add members) خواهید شد. بعد از ورود به این صفحه باید افرادی را از لیست مخاطبانتان به کانال تلگرامی خود اضافه کنید. بعد از اینکه افراد مورد نظر خود را برای اضافه کردن به کانال انتخاب کردید، تیک بالای صفحه را بزنید.

بعد از انجام تمام مراحل بالا، کانال تلگرامی شما ساخته شده و در ادامه می‌توانید مطالب و محتواهای خود را در کانال قرار دهید تا مخاطبانتان از آن‌ها استفاده کنند.

قابلیت‌ها و امکانات کانال تلگرامی

کانال تلگرامی که ایجاد کرده‌اید، امکاناتی دارد که می‌توانید با استفاده از این قابلیت‌ها کانال خود را هرچه بهتر مدیریت کرده و به کسب درآمد از تلگرام برسید. در ادامه به معرفی این امکانات و ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.
برای اینکه بتوانید اعضای جدیدی را وارد کانال خود کنید، ابتدا وارد کانال خود شوید. سپس سه نقطه گوشه سمت راست بالای صفحه را انتخاب

کرده و روی Change info را بزنید.

           

 

– افراد مورد نظر خود را از لیست تعیین کنید.
– گزینه
Add member را انتخاب کنید تا افراد مورد نظرتان به کانال شما اضافه شوند
– برای اینکه بتوانید افرادی را از کانال خود حذف کنید، بعد از ورود به کانال، سه نقطه بالای صفحه را بزنید.

Change info را انتخاب کنید
– سپس صفحه
Members را باز کنید
– در این صفحه برای حذف هرکدام از کاربران، تنها کافیست انگشت خود را چند ثانیه بر روی نام کاربر مورد نظر قرار دهید تا گزینه
Remove from channel ظاهر شود
– با انتخاب این گزینه کاربر انتخابی شما از کانال حذف خواهد شد.

– اگر قرار باشد فرد جدیدی را به عنوان مدیر به این کانال اضافه کنید، دوباره باید از طریق سه نقطه بالای کانال گزینه Change info را انتخاب کنید
– بعد از باز شدن این صفحه، گزینه
Administrators را از لیست انتخاب کرده و گزینه Add Administrators را انتخاب کنید
– در این حالت می‌توانید شخص مورد نظرتان را به مدیران کانال اضافه کنید.

برای حذف مدیران نیز می‌توانید طبق موارد گفته شده در بالا، وارد صفحه Administrators شوید. در این صفحه با قرار دادن انگشت خود بر روی نام هرکدام از مدیران، گزینه Remove ظاهر خواهد شد که با انتخاب آن، فرد مورد نظر دیگر در کانال به عنوان مدیر نخواهد بود.

امکانات تلگرام برای اِعمال تغییرات در ساختار کانال

توجه داشته باشید که در صورت تمایل می‌توانید تغییراتی در ساختار کانال ایجاد کنید. برای انجام این کار در ساختار کانال تلگرامی، ابتدا وارد کانال تلگرامی خود شوید و در صفحه اصلی آن بر روی نام کانال ضربه بزنید. سپس بر روی سه نقطه بالای صفحه زده و گزینه Edit را انتخاب کنید.
در این صفحه می‌توانید تغییرات لازم را در نام، تصویر پروفایل، متن توضیحات و حتی آدرس کانال خود اعمال کنید.

   

در این قسمت سعی کردیم تا به صورت کامل با چگونگی ساخت کانال تلگرامی و قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن آشنا شویم. در ادامه، به انواع روش کسب درآمد از تلگرام پرداخته و روش‌های مختلف کسب درآمد از تلگرام را بررسی خواهیم کرد. 

بیشتر بخوانید : آشنایی با اصول و قواعد تبلیغات در اینستاگرام

انواع روش‌های درآمدزایی از طریق تلگرام

برای مثال شما می‌توانید از طریق راه‌های زیر به کسب درآمد از طریق تلگرام برسید:
– ساخت کانال تلگرامی
– انجام تبلیغات
– فروشنده محصول
– ارائه دهنده خدمات
در ادامه به بررسی 10 مدل از روش‌های کسب درآمد از تلگرام پرداخته و آن‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشارکت در فروش

یکی از بهترین انواع کسب درآمد از تلگرام، شراکت در فروش است. به عبارتی اگر شما خودتان صاحب کسب و کاری نبوده و محصولی برای فروش ندارید، می‌توانید در فروش محصولات و خدمات شرکت‌های دیگر با آن‌ها همکاری داشته باشید. شما می‌توانید با صاحبان کسب و کارها صحبت کرده و در ازای فروش هر یک از محصولات آن‌ها، حق کمیسیون مشخصی دریافت کنید.
اگر تعداد موارد فروش زیاد باشد، می‌توانید از ربات‌های دارای درگاه پرداخت نیز استفاده کنید. استفاده از این ربات‌ها باعث می‌شود تا فرآیند پرداخت آسان‌تر شده و نیازی به پیگیری‌های شما برای واریز هزینه نباشد. همچنین این کار باعث می‌شود بتوانید زمان بیشتری برای ارتباط با مشتریان داشته باشید.

شریک شوید.

     
اگر به دنبال کسب درآمد از تلگرام هستید، می‌توانید برای شراکت به سراغ وبسایت‌ها بروید. برای این کار به سراغ سایت‌هایی بروید که حداقل در یکی از دسته‌بندی‌ها یا یکی از شاخه‌های فعالیتتان، پتانسیل بالایی برای درآمدزایی دارند.
می‌توانید با آن‌ها صحبت کرده و در ازای ترافیک مشخصی که روزانه از طریق تلگرام به سایت آن‌ها هدایت می‌کنید، مبلغی را به شما بدهند. همچنین می‌توانید توافق کنید تا به ازای هر بازدیدکننده باکیفیت که از طریق کانال تلگرام شما به سایت آن‌ها رفته، هزینه‌ای به شما پرداخت شود. این موارد را در هنگام مذاکره با مدیران وب سایت مطرح کرده و در قرارداد خود ذکر کنید تا همه چیز به شکلی واضح مشخص باشد.

کانال آموزشی راه‌اندازی کنید.

یادگیری مهارت و یا علم جدید چزی است که اغلب افراد به دنبال آن هستند و اغلب افراد این آموزش‌ها را در شبکه‌های مجازی جست‌وجو می‌کنند. بنابراین راه اندازی کانال‌های آموزشی، مخاطبان زیادی را جذب کانال شما خواهد کرد. می‌توانید به جای پرداختن به تمام حوزه‌ها و آموزش در مورد تمامی آن‌ها، تنها بر روی یک موضوع خاص تمرکز کرده و آن را به صورت کامل پیش ببرید.

اگر کانال آموزشی شما به خوبی رشد کرده و مخاطبان زیادی را به خود جلب کند، بعد از مدتی می‌توانید به سراغ ارائه دهندگان آموزش‌هایی در حوزه مطالب کانال خود، موسسات آموزشی و یا انتشارات رفته و کانال خود را به آن‌ها معرفی کنید و از آن‌ها بخواهید تا تبلیغات خود را به شما بسپارند.
برای مثال اگر کانال شما در مورد آموزش مطالب آشپزی است، بعد از اینکه مخاطبان خوبی جذب کردید، می‌توانید به سراغ برخی از شرکت‌های مواد غذایی و یا رستوران‌ها رفته و از آن‌ها تبلغات بپذیرید.

نیازمندی‌ها ایجاد کنید.

افراد در زمینه‌های مختلف به دنبال نیازمندی‌ها بوده و برای رفع نیازشان، بیشتر از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند. البته برخی اوقات، حجم پیام‌ها در کانال‌های تلگرامی به حدی زیاد می‌شود که کاربران از کانال خارج می‌شوند.
برای جلوگیری از این اتفاق و برای اینکه تمام کاربران بتوانند به آسانی از کانال نیازمندی‌ها استفاده کنند، می‌توانید نیازمندی‌ها را تنها در یک زمینه خاص دریافت کنید. برای مثال، تنها نیازمندی‌های مربوط به استخدام را در کانال خود قرار دهید. یا می‌توانید نیازمندی‌ها را با کمک یک ربات دسته‌بندی کنید تا هر فرد تنها به نیازمندی‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.   

برای اینکه اختصاصی‌تر کار کنید، می‌توانید نیازمندی‌ها را تنها به شهر خود اختصاص دهید. در این حالت ممکن است که تعداد مخاطبان شما کمتر باشد؛ اما کانال شما یکی از بهترین کانال‌ها برای تبلیغات محلی محسوب خواهد شد. با استفاده از ایجاد کانال نیازمندی‌ها به چند روش می‌توانید درآمدزایی کنید:
1- برای مثال می‌توانید به ازای هر آگهی که در کانال خود قرار می‌دهید، هزینه دریافت کنید.
2- آگهی‌ها را به صورت رایگان قرار داده و درآمد خود را از طریق انتشار تبلیغات محلی به دست آورید.

کانال سرگرمی ایجاد کنید.


همان طور که می‌دانید، افراد بسیاری برای سرگرمی و وقت گذرانی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بنابراین راه‌اندازی یک کانال سرگرمی، یکی از راحت‌ترین روش‌های کسب درآمد از تلگرام است. البته در نظر داشته باشید، از آنجایی که تعداد کانال‌هایی که محتوای سرگرم‌کننده ارائه می‌دهند زیاد است، رقابت در این زمینه کمی سخت‌تر خواهد بود.
برای ایجاد یک کانال سرگرمی باید چیزی متفاوت به مخاطب ارائه بدهید و نسبت به سایر رقبا یک مزیت رقابتی داشته باشید تا موفق شوید. استفاده از تصاویر منحصربه‌فرد، کپشن‌های خاص و یا قرار دادن عکس‌هایی که خودتان گرفته‌اید، باعث تمایز شما از سایر کانال‌ها شده و مخاطبانتان را افزایش می‌دهد.
می‌توانید با قرار دادن تبلیغات در کانال خود به درآمدزایی برسید. دقت کنید که تعرفه تبلیغات خود را براساس میزان دیده شدن پست‌های خود قرار داده و از این طریق به درآمدزایی برسید.

با پلتفرم‌های تبلیغات همکاری کنید.

در واقع این پلتفرم‌ها، تبلیغات تلگرامی را در موضوعات انتخابی توسط مخاطبان قرار داده و انجام تبلیغات را با دسته‌بندی و مدیریت آن، آسان‌تر می‌کنند.

کانال‌های تلگرامی سایر افراد را مدیریت کنید.

درآمد این کار بستگی به نوع کانالی که قرار است مدیریت کنید و تخصص و مهارت شما در این کار خواهد داشت. هرچقدر کیفیت کاری که انجام می‌دهید بیشتر باشد، حقوق شما نیز به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.

کانال فروش کتاب صوتی راه اندازی کنید.

امروزه بیشتر افراد به دلیل دغدغه و مشغله کاری خود، زمانی برای خواندن کتاب ندارند. اما بیشتر افراد دوست دارند که به کتاب‌های صوتی گوش دهند. از همین رو، ایجاد یک کانال تلگرامی و فروش کتاب‌های صوتی در آن می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد از تلگرام باشد.

خرید و فروش کانال در تلگرام انجام دهید.

در این روش، شما بعد از راه اندازی یک کانال تلگرامی، باید تعداد اعضای کانال را افزایش دهید. زمانی که تعداد اعضای کانال شما تا حدی افزایش پیدا کرد، می‌توانید آن را به فروش برسانید.

کانال خبرگزاری ایجاد کنید.

می‌توانید با ایجاد یک کانال خبرگزاری و با تولید محتوای اخبار روزانه و قرار دادن آن در کانال، تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهید. البته باید توجه داشته باشید که تولید محتوا برای یک کانال خبرگزاری باید به صورت مستمر و کاملا به‌روز باشد. بعد از افزایش مخاطبان خود می‌توانید با انجام تبلیغات به کسب درآمد از تلگرام برسید.

چگونه کسب و کار خود را در تلگرام رونق دهیم؟


همان طور که گفته شد با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی، سبک زندگی مردم نیز تغییر پیدا کرده است. تلگرام نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد و نیز رونق کسب و کارها محسوب می‌شود.
میزان درآمدزایی شما از تلگرام بستگی به علاقه، تخصص، نوآوری و مدت زمانی که به این فضا اختصاص خواهید داد، دارد. بنابراین بهتر است برای شروع، از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل کسب و کار خود را رونق ببخشید. برای این کار می‌توانید از متخصصان و کارشناسان این حوزه در کارمنتو مشورت بگیرید تا شما را با ترفند کسب درآمد از تلگرام آشنا کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
روش‌های پولساز کسب درآمد از تلگرام

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد