مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی و کد ussd چگونه است؟

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 23 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

تمامی کارمندانی که حق بیمه آن‌ها را کارفرما پرداخت می‌کند، از روند سوابق بیمه و تاریخ دقیق واریز حق بیمه بی‌اطلاع هستند؛ از همین رو اگر کارفرما تخلفی در پرداخت حق بیمه انجام دهد، در نهایت بر سابقه بیمه آن‌ها و موارد مهم دیگر در آینده تاثیر می‌گذارد. بر همین اساس تمامی کارگران و کارمندان باید سابقه بیمه خود را هر چند وقت یکبار بررسی کنند و از پرداخت آن اطلاع داشته باشند.

تا چند سال پیش، استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی، تنها از طریق مراجعه حضوری در شعبه‌های بیمه انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر با توجه به این که اکثر افراد به تلفن همراه دسترسی دارند، مشاهده سوابق بیمه با موبایل هم امکان‌پذیر است. اما اگر می‌خواهید نحوه مشاهده سوابق بیمه با موبایل را بدانید، این مطلب از وبسایت کارمنتو را تا انتها مطالعه کنید.

بنر تامین اجتماعی

روش‌های مشاهده سوابق بیمه با موبایل

در تلفن‌های همراه، نرم افزارها و امکانات مختلفی وجود دارد که به سرعت افراد را به منظور خود می‌رسانند؛ از همین رو با توجه به این که حتی کارهای خیلی مهم دولتی هم از طریق موبایل امکان‌پذیر است، قطعا شما هم می‌توانید از سه راه کد USSD، اپلیکیشن و سایت، سوابق بیمه خود را تنها با استفاده از تلفن همراه به دست بیاورید. اما راه‌های مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی، شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشاهده سابقه بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من

اگر به طور روزانه از اینترنت استفاده می‌‎کنید و می‌خواهید از تمامی امکانات و خدمات سازمان تامین اجتماعی به ضورت غیر حضوری استفاده کنید، اپلیکیشن تامین اجتماعی من به شما کمک می‌کند. یکی از خدمات این اپلیکیشن، مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی است. بیمه‌شدگان می‌توانند با ثبت نام در این نرم‌افزار روی تلفن همراه خود، از این امکان بهر‌ه‌مند شوند.

برای ثبت نام در تامین اجتماعی من، باید برنامه را نصب کنید و نام کاربری و رمز عبور مخصوص به خود را تعیین کنید. سپس در صفحه ورود به اپلیکیشن، باید در قسمت استعلام خدمات غیر حضوری، گزینه بیمه‌شدگان را انتخاب کنید. در مرحله بعدی هم کد ملی و گذرواژه دریافتی هنگام ثبت نام را وارد کنید.

توجه کنید که حتی اگر رمز عبور خود را فراموش کرده باشید، پیامک رمز جدیدی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. در مرحله بعد از ورود به حساب کاربری، باید یکی از سه گزینه بیمه‌شده، مسمتری‌بگیر و کارفرما را بر اساس نقش خود انتخاب کنید.

سپس با ورود به صفحه اپلیکیشن، گزینه کلیه سوابق را فشار دهید و بر اساس نیاز خود، سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده کنید. این اپلیکیشن قابلیت نشان دادن سوابق بیمه تامین اجتماعی بر اساس روز یا سال را برای متقاضیان فراهم می‌کند. همچنین حتی شما می‌توانید داده‌های موجود در آن را به صورت عددی یا نموداری ببینید.

همچنین جدای از مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل، امکانات دیگری از جمله پیدا کردن مراکز ارائه‌دهنده خدمات، نزدیک‌ترین مرکز به کاربر، مبلغ بدهی کارفرما، استعلام مستمری و اعتراض به سوابق ناموجود هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

البته توجه کنید که درباره مشاهده سوابق بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من و خدمات دیگر این نرم‌افزار، اطلاعات مهمی در وبسایت کارمنتو ارائه شده است که می‌توانید برای مشاهده آن اقدام کنید.

Please select another listing to show to avoid recursion.
  • استعلام سابقه بیمه از طریق کد دستوری با موبایل

بسیاری از افراد دسترسی به اینترنت و دانش کافی برای دانلود و نصب اپلیکیشن تامین من را ندارند؛ اما برای این دسته از بیمه‌شدگان هم امکان مشاهده سوابق تامین اجتماعی با موبایل وجود دارد. افراد می‌توانند تنها با وارد کردن کد دستوری خاصی، استعلام سوابق بیمه خود را دریافت کنند. . این روش ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای دریافت سوابق تامین اجتماعی و خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی است که نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارد.

البته توجه کنید که برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی Ussd هم باید در سامانه مربوط به تامین اجتماعی ثبت نام کنید تا امکان دیدن سوابق تامین اجتماعی برای شما فراهم شود. بعد از این که در سامانه ثبت نام کردید، کدها دستوری زیر به شما در مشاهده سوابق بیمه با موبایل کمک می‌کنند:

  1. کد USSD برای مشاهده سریع سوابق بیمه اپراتور همراه اول: #142*
  2. کد USSD برای مشاهده سریق سوابق بیمه اپراتور ایرانسل: #1420*4*
  3. کد USSD برای مشاهده سریع سوابق بیمه اپراتور رایتل : #1420*4*

بعد انتخاب کد مشاهده سوابق بیمه با موبایل، عدد مربوط به استعلام را ارسال کنید. در صفحه بعدی، گزینه‌های مختلفی وجود دارند که باید مشاهده آخرین سابقه را در بین آن‌ها انتخاب کنید.

سپس کد ملی خود را در قسمت مربوطه وارد کنید و در نهایت، سابقه بیمه در دسترس شما قرار می‌گیرد. توجه کنید با وجود کد مشاهده سوابق بیمه با موبایل، سابقه بیمه به همراه میزان دستمزد روزانه شما نمایش داده می‌شود. اما این روش، راه مناسبی برای گرفتن ریز سوابق بیمه نیست؛ چرا که تنها سابقه کلی را نمایش می‌دهد.

بیمه

درمورد مشاهده و دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره بیمه و قانون کار آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

  • مشاهده سابقه بیمه از طریق سایت تامین اجتماعی با موبایل

اصلی‌ترین و رسمی‌ترین راه برای نحوه مشاهده سوابق بیمه با موبایل، از طریق سایت تامین اجتماعی انجام می‌شود؛ اما توجه کنید که این کار بدون ثبت نام قبلی در سایت امکان‌پذیر نمی‌شود. بنابراین اول باید نام کاربری و رمز ورود خود را دریافت کنید و سپس آدرس سایت sabeghe.tamin.ir را جستجو کنید.

با وارد کردن نام کاربری و رمز، وارد پنل کاربری خود شوید و از صفحه اصلی، منوی سه خط افقی در بالای سمت راست را انتخاب کنید. سپس در بخش بیمه‌شدگان، گزینه خدمات سابقه را فشار دهید و در مرحله بعد هم به دنبال گزینه سوابق تلفیقی باشید. با انتخاب چند گزینه ساده در تلفن همراه، به راحتی می‌توانید سابقه بیمه خود را مشاهده کنید و حتی فایل آن‌ها را دانلود کنید.

Please select another listing to show to avoid recursion.

سخن پایانی

آگاهی از سوابق بیمه، جزو مهمترین موارد برای تمامی کارکنان است؛ چرا که هرچه سابقه پرداخت بیمه افراد بیشتر باشد، قطعا در حقوق بازنشستگی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. اما اگر می‌خواهید بدون مراجعه حضوری به شعبه بیمه تامین اجتماعی سوابق بیمه خود را پیدا کنید و از آن طرف هم سیستم کامپیوتری ندارید، با استفاده از تلفن همراه هم امکان مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی وجود دارد.

از طرفی اگر درباره نحوه انجام این کار و ثبت نام در سایت تامین اجتماعی سوال دارید، می‌توانید از مشاوران غیر حضوری در وبسایت کارمنتو سوالات خود را بپرسید. این وبسایت ارائه‌کننده انواع خدمات حقوقی و بیمه در 11 حوزه و 31 زیر حوزه مختلف به صورت آنلاین و تلفنی است.

همچنین شما بدون محدودیت زمان و مکان و در تمامی ساعت‌ها و نقاط کشور، می‌توانید به صورت تماس تلفنی آنلاین، با مشاور خود در ارتباط باشید. توجه کنید که تعرفه ارائه خدمات در وبسایت کارمنتو، بر اساس نرخ معقول در بازار است و حتی امکان شارژ اولیه رایگان هم برای کاربران وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید با شارژ کردن کیف پول الکترونیکی خود، به راحتی تماس تلفنی با مشاور برقرار کنید و در خصوص مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی تامین اجتماعی سوالات خود را بپرسید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار تلفنی آنلاین در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی و کد ussd چگونه است؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد