کد رهگیری مالیاتی را چگونه دریافت کنیم؟

مدت مطالعه: 10 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 3 دی 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

به منظور ایجاد یک شبکه مالیاتی دقیق و هماهنگ، سازمان امور مالیاتی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های مختلف کرده است. هر فرد یا شرکتی که در حوزه فعالیت اقتصادی فعالیت می‌کند، براساس قوانین و مقررات مربوطه ملزم به پرداخت مالیات است و این مرحله نیازمند ثبت‌نام در سامانه‌های مالیاتی و دریافت کد رهگیری مالیاتی است.

علاوه بر این، بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی، افراد یا شرکت‌هایی که قصد استفاده از درگاه‌های پرداخت یا دستگاه کارتخوان را دارند، باید الزاماً در سامانه مالیاتی ثبت‌نام کرده و کد رهگیری مالیاتی را دریافت نمایند. در ادامه به مفهوم کد رهگیری ثبت نام مالیاتی خواهیم پرداخت و سپس مراحل گرفتن کد مالیاتی را بررسی خواهیم کرد. همچنین برای یادآوری کد رهگیری مالیاتی نیز راه حلی آسان ارائه خواهیم داد.

بنر مالیاتی

کد رهگیری مالیاتی چیست؟

قبل از هر کاری باید با کد مالیاتی و اهمیت آن آشنا شوید. این کد حاوی ده رقم است که بعد از ثبت نام در سامانه به فرد ارائه می‌شود. دلیل استفاده از این کد، امکان راه اندازی دستگاه کارت خوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی است. در حقیقت ورود به سامانه‌های مالیاتی تنها با داشتن کد رهگیری مالیاتی انجام می‌شود.

این کد بیانگر این است که مالیات پرداختی، براساس درآمد شما مشخص می‌شود و هیچ خللی به فعالیت شما وارد نخواهد شد. هم کسب و کارهای اینترنتی و هم فعالیت‌های حضوری هر دو به درگاه پرداختی نیاز دارند و گرفتن کد مالیاتی برای تمامی کسب و کارها واجب است.

Please select another listing to show to avoid recursion.

ضرورت دریافت کد رهگیری مالیاتی

کد مالیاتی به عنوان راهکاری برای سازمان امور مالیاتی به منظور تشخیص و محاسبه مالیات کسب و کارهای واجد شرایط پرداخت مالیات به شمار می‌رود. امروزه و با رواج پرداخت‌های اینترنتی، هر کسب و کاری مکلف است این درگاه را برای حفظ مشتریان خود تهیه کند. فرآیند دریافت این کد از سال 1400 آغاز شده و بر اساس قوانین جاری، تمامی واحدهای کسب و کار دارای پایانه پرداختی ملزم به تدوین پرونده مالیاتی نیز هستند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در سال‌های گذشته، بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین بدون استفاده از درگاه پرداخت فعالیت می‌کردند.

هدف از دریافت کد مالیاتی

  • هدف سازمان امور مالیاتی از تصویب این قانون شامل موارد زیر است:
  • مبارزه با پولشویی
  • جلوگیری از فرار مالیاتی
  • پیشگیری از بروز تخلفات
  • افزایش درآمد و تأمین هزینه‌های عمومی جامعه
  • اجبار به دریافت دستگاه کارتخوان بانکی POS و استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی
  • استفاده از کد رهگیری مالیاتی برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی.

چه کسانی باید کد رهگیری مالیاتی داشته باشند؟

هر شخصی که کسب‌وکاری دارد فارغ از اینکه شخص حقیقی یا حقوقی باشد؛ اگر در ازای محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهد، پولی به درگاه پرداختش واریز می‌شود، باید کد رهگیری مالیاتی داشته باشد.

مشاغل ملزم به دریافت کد رهگیری پرونده مالیاتی

از خرداد ۱۴۰۰ به بعد، اشخاص حقوقی نیز مانند شرکت‌ها موظف به دریافت کد مالیاتی هستند. مشاغلی که باید کد رهگیری مالیاتی داشته باشند عبارتند از:

  • کسب و کارهای کوچک خانگی
  • فروشگاه های اینستاگرامی
  • آنلاین شاپ ها یا فروشگاه های اینترنتی
  • مربیان و مدرسان ای که به صورت آنلاین آموزش میدهند
  • سایت های خیریه
  • برنامه نویس ها
  • استریمر ها و گیمر ها
  • تولید کنندگان محتوا
  • فریلنسرها
Please select another listing to show to avoid recursion.

سامانه دریافت کد رهگیری مالیاتی

در چند سال اخیر، سازمان‌های امور مالیاتی و سایر سازمان‌ها، به‌منظور جلب رضایت مشتریان و بهبود کیفیت خدمات، برخی از فعالیت‌ها را بصورت غیرحضوری طراحی کرده‌اند. اجرای این رویکردها باعث شده تا پروسه‌های بسیاری از مسائل مالیاتی سریع‌تر انجام شود و حتی اظهارنامه‌ مالیاتی به صورت آنلاین ارائه شود.

سامانه‌ کد رهگیری مالیاتی به آدرس Tax.gov.ir تعریف شده است. این سامانه به کسب‌وکارهای مختلف این امکان را می‌دهد تا با ثبت نام در آن، پرونده‌های مربوط به شماره پیگیری مالیاتی خود را ایجاد نمایند. تمامی مراحل گرفتن کد مالیاتی به صورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری برای انجام این فرایند وجود ندارد.

نحوه دریافت کد مالیاتی (چگونه کد رهگیری مالیاتی بگیریم؟

به منظور استعلام و دریافت کد مالیاتی با استفاده از کد ملی، بایستی به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی مراجعه نمایید. برای مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی، پس از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی، در صفحه اصلی از “داشبورد مالیاتی” می‌توانید میزان بدهی خود به صورت ریالی را مشاهده کنید. در صورت داشتن بدهی مالیاتی، هشدار مربوطه در کادر نارنجی یا زرد رنگ در بالای صفحه نمایش داده خواهد شد. نحوه دریافت کد مالیاتی نیز در ادامه توضیح داده شده است. مراحل دریافت کد مالیاتی عبارتند از:

ورود به سایت و بررسی قوانین

برای ثبت‌نام کد مالیاتی، به آدرس “https://tax.gov.ir/action/do/show/2” مراجعه کرده و نکات مهمی که قبل از ثبت‌نام باید بدانید را مطالعه نمایید. سپس می‌توانید بر روی دکمه‌ی قرمز در انتهای صفحه کلیک کنید تا به صفحه‌ی ثبت‌نام هدایت شوید.

مرحله‌ی پیش ثبت‌نام

شروع این فرآیند با ورود به یک صفحه آغاز می‌شود که در تصویر زیر قابل مشاهده است و شما باید اطلاعات هویتی و شماره همراه خود را وارد نمایید. سپس یک کد از طریق پیامک دریافت می‌کنید که باید آن را در سامانه وارد کنید تا به صفحات بعدی هدایت شده و تمامی اطلاعات هویتی و کسب و کاری خود را وارد نمایید.

پس از تکمیل فرآیند، باید گزینه “تأیید نهایی اطلاعات” را انتخاب کنید تا کد رهگیری ده رقمی را دریافت کنید. این کد هم در بالای صفحه نمایش داده می‌شود و هم به شماره تلفن همراهی که در اطلاعات خود وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود.

توجه: حتماً از این صفحه پرینت بگیرید و اطلاعات حساب کاربری خود را ذخیره نمایید.

مرحله‌ی ثبت نام در سامانه

بعد از اتمام مرحله قبلی، باید تقریباً 60-30 دقیقه منتظر بمانید تا اطلاعاتی که ارسال کرده‌اید توسط سازمان امور مالیاتی تأیید شود و شما نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری خود را از طریق پیامک دریافت کنید. سپس با استفاده از این اطلاعات، به صفحه “https://register.tax.gov.ir/Pages/Login” مراجعه کرده و وارد سیستم شوید. اکنون اطلاعات و مشخصات شما در سامانه‌ی مالیاتی ثبت شده است. پس از این مرحله، می‌توانید اطلاعات خود را تکمیل یا اصلاح کرده و از اطلاعات هویتی خود استعلام بگیرید.

تکمیل فرایند ثبت‌نام و استفاده از امکانات سایت

پس از تأیید صحت اطلاعات توسط سازمان امور مالیاتی کشور، وضعیت پرونده به وضعیت “ثبت‌نام کامل” تغییر خواهد یافت. در صورت وجود هرگونه مغایرت یا اشکال در اطلاعات ثبت شده، یک پیامک جهت اصلاح این اشکالات برای شما ارسال می‌شود.

پس از تکمیل اطلاعات پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام در سامانه، تأیید اطلاعات توسط سازمان امور مالیاتی و راستی‌آزمایی، وضعیت ثبت‌نام به وضعیت نهایی ۴۵ خواهد رسید. این به معنای تکمیل فرایند ثبت‌نام و فراهم شدن امکان استفاده از تمامی خدمات پرتال سازمان امور مالیاتی برای شماست.

تمامی مراحل ذکر شده در بالا، جزئی از فرآیند دریافت کد رهگیری مالیاتی برای کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی است.

مدارک لازم برای دریافت کد رهگیری مالیاتی

برای انجام این فرایند ارائه برخی از مدارک لازم است. در ادامه مدارک لازم برای دریافت کد رهگیری مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی را بصورت جداگانه بیان کرده‌ایم.

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی

مدارک لازم جهت گرفتن کد رهگیری مالیاتی اشخاص حقیقی عبارتند از:

  • کپی قبض پایانی محل فعالیت
  • کپی کارت بازرگانی
  • کپی وکالت‌نامه‌ی قائم مقام قانونی
  • کپی جواز کسب
  • کپی کارت ملی
  • کپی گواهی مربوط به ثبت نام اداره امور مالیاتی
  • اطلاعات هویتی فرد
  • اصل شناسنامه
  • عکس در ابعاد 3*4 (سه در چهار)
  • پیش ثبت نام مالی
  • ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت محل فعالیت
  • کپی یا اصل فیش بانکی مربوط به عوارض

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

  • کپی و اصل همه اسناد شرکت (روزنامه رسمی، شرکت نامه، مهر شرکت و…)
  • کپی و اصل آخرین تغییرات در روزنامه رسمی
  • کپی و اصل اسناد شناسایی همه اعضای شرکت
  • کامل کردن دفترچه مربوط به مشخصات شناسایی اشخاص حقوقی
  • فیش مربوط به پرداخت دو در هزاری سرمایه اولیه شرکت
  • قبوض آب، برق، گاز و تلفن شرکت
  • اسناد مربوط به مالکیت و اجاره نامه دفتر شرکت
  • گواهی مربوط به امضاء توسط مالکان امضاء حقوقی در محل دفترخانه رسمی اسناد
  • وکالت نامه از جانب شرکت (درصورتیکه مدیرعامل حاضر نباشد)

سازمان مالیات چطور با استفاده از کد مالیاتی، میزان مالیات را حساب می‌کند؟

کد مالیاتی به درگاه پرداخت یا دستگاه پوز شما متصل می‌شود، این ارتباط امکان مانیتورینگ تراکنش‌های حساب بانکی شما را برای شرکت مالیاتی فراهم می‌کند. این فرآیند امکان پیگیری و محاسبه مالیات بر اساس درآمد شما را توسط سازمان مالیاتی کشور، فراهم می‌سازد.

طبق قوانین مربوطه، بانک مرکزی موظف است اطلاعات حساب بانکی شما (شامل مانده ابتدای دوره، واریزها، برداشت‌ها و مانده نهایی دوره) را به سازمان مالیات ارائه دهد. بنابراین، مالیات شما براساس این اطلاعات محاسبه می‌شود.

رسیدگی به میزان اخذ مالیات از تراکنش های بانکی توسط کارمنتو

مالیات گردش حساب بانکی یا مالیات تراکنش‌های بانکی، به میزان تراکنش‌های انجام شده و نسبت به درآمد هرکس تعیین می‌شود. این قانون، پیچیدگی‌هایی ایجاد کرده است که ممکن است برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد. بنابراین، به منظور مدیریت بهینه مالیات و دقیق‌ترین محاسبه ممکن، بهترین راه حل مشاوره با متخصصان مالیاتی است.

برای حل این چالش، توصیه می‌شود که افراد به مشاوره با حسابداران یا مشاوران مالیات متخصص مراجعه کنند. این افراد می‌توانند به شما کمک کنند تا نحوه محاسبه مالیات‌های گردش حساب بانکی را درک کنید و همچنین با ارائه راهنمایی‌های لازم، به شما کمک کنند تا از مزایای مالیاتی مربوط به شرایط شخصی خود بهره‌مند شوید.

کارمنتو با بهره‌گیری از متخصصین باتجربه، تمام مراحل مالیاتی را از مشاوره تا بررسی اسناد را پوشش می‌دهد تا میزان مالیات تراکنش های بانکی شما عادلانه باشد و کمترین میزان را پرداخت نمایید.

اینتاکد مالیاتی چیست و چه تفاوتی با کد مالیاتی دارد؟

اینتاکد مالیاتی به منظور محاسبه ضرایب مالیاتی و دسته‌بندی انواع فعالیت‌های اقتصادی به کار می‌رود.

دریافت این کد مالیاتی نیز از طریق سامانه امور مالیاتی انجام می‌شود. پس از ثبت‌نام در سامانه و دریافت کد رهگیری مالیاتی، زمانی که قصد دارید اطلاعات مرتبط با نوع فعالیت فروشگاه خود را مشخص کنید، کافی است نوع کالا و خدمات ارائه شده را انتخاب و مربوطه را استعلام نمایید.

توجه: این کد اقتصادی توسط سازمان دارایی تعیین می‌شود و هر سال به‌روزرسانی می‌شود.

کد اقتصادی چیست و چه تفاوتی با کد مالیاتی دارد؟

کد اقتصادی به عنوان نمادی معادل کد ملی برای کسب‌وکارها عمل می‌کند، این کد 12 رقمی جهت شناسایی دقیق واحدهای اقتصادی فعال در حوزه مالیات و ارزیابی عملکرد مالی آنها به کار می‌رود.

اما چه تفاوتی بین این دو کد وجود دارد؟ هر شخص حقیقی یا حقوقی که در فعالیت اقتصادی شرکت می‌کند، باید کد اقتصادی را دریافت کند، حتی اگر تاکنون کد مالیاتی دریافت نکرده باشد. این کد اقتصادی به عنوان نشانه‌ای از شروع فعالیت استفاده می‌شود، در حالی که کد مالیاتی برای ثبت فعالیت مالیاتی و پرداخت مالیات تخصیص داده می‌شود.

بازیابی کد رهگیری مالیاتی و نحوه انجام آن (نحوه استعلام کد مالیاتی از سامانه)

این مرحله در سایت جهت رفع مشکل فراموشی کد رهگیری مالیاتی برای مویان در نظر گرفته شده است. جهت دریافت مجدد کد رهگیری مالیاتی، به آدرس زیر مراجعه نمایید: “https://register.tax.gov.ir/Pages/Login/ForgetFollowCode” (کلیک بر روی لینک کافی است). در سمت چپ صفحه‌ای که باز می‌شود و گزینه‌های شماره همراه تایید شده، شناسه ملی/کد ملی شریک اصلی و کلمه امنیتی برای شما نمایش داده خواهد شد.

شماره همراهی که در مرحله ثبت‌نام در سامانه کد رهگیری مالیاتی ارائه کردید، مرحله‌ی بازیابی کد رهگیری مالیاتی، همان شماره تأیید شده در است.

در صورتی که به عنوان شخص حقوقی ثبت‌نام کرده‌اید، در یادآوری کد رهگیری مالیاتی شناسه ملی را وارد کنید؛ و اگر ثبت‌نام به عنوان شخص حقیقی صورت گرفته است، کد ملی را وارد نمایید. (تنها کد ملی شریک اصلی کسب و کار که مسئول پرداخت مالیات و ثبت‌نام در سامانه است، قابل قبول است).

سپس کلمه امنیتی را که نمایش داده شده است، در قسمت مربوطه وارد کرده و گزینه “پیامک شماره رهگیری” را فعال کنید تا فرآیند بازیابی و دریافت مجدد کد رهگیری مالیاتی تکمیل شود و کد به صورت پیامک برای شما ارسال گردد. اگر در انجام این مراحل به مشکل خوردید می‌توانید از مشاوره آنلاین یا تلفنی کارمنتو برای بازیابی کد رهگیری مالیاتی استفاده کنید و نگران فاش شدن اطلاعات خود نباشید.

مشاوره مالی و مالیاتی

از طریق مشاوره مالی و مالیاتی آنلاین تلفنی بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت از طریق تماس امن پاسخ سوالات خود را در زمینه کد رهگیری مالیاتی و نحوه گرفتن آن دریافت نمایید.

دریافت کد رهگیری مالیاتی برای کارتخوان (دریافت کد رهگیری مالیاتی با کد ملی)

همه دارندگان دستگاه کارتخوان ملزم به ثبت‌نام و دریافت کد 10 رقمی مالیاتی از وب‌سایت مربوطه هستند. توجه به جزییات مهم قبل از ثبت‌نام کد رهگیری مالیاتی برای کارتخوان اهمیت ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال، ثبت‌نام در این سامانه و دریافت کد رهگیری مالیاتی برای کارتخوان بصورت کاملا رایگان انجام می‌شود و صاحبان کسب و کار موظفند این ثبت‌نام را به صورت قانونی در سیستم مالیاتی انجام دهند. همچنین افرادی که به صورت شراکتی فعالیت می‌کنند باید اطلاعات مربوط به هر یک از شرکا را ثبت کرده و در صورت هر گونه تغییر، طی دو ماه این اطلاعات را در سامانه به‌روزرسانی کنند.

نحوه دریافت کد مالیاتی و ثبت نام کد رهگیری مالیاتی برای کارتخوان به شرح زیر است:

  • ورود به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور
  • ورود به بخش پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک
  • انتخاب قسمت ثبت نام
  • نوشتن کلمه امنیتی، مشخص کردن نوع مودی مالیاتی، نوشتن کد ملی و ثبت ورود به ثبت نام
  • انتخاب قسمت ثبت نام و وارد کردن کد پستی، شماره موبایل و کلمه امنیتی
  • وارد کردن کد پیامکی ارسال شده و کلیک گزینه ثبت
  • ثبت تاریخ تولد و انتخاب گزینه استعلام
  • انتخاب گزینه پیش ثبت نام جدید
  • تکمیل بخش‌های قرمز رنگ مرحله به مرحله
  • انتخاب لوکیشن دقیق
  • ورود به صفحه جدید و پر کردن بخش‌های ضروری
  • مشخص کردن وضعیت مشمولیت مالیات ارزش افزوده
  • تایید و دریافت کد رهگیری ثبت نام مالیاتی
  • کلیک تایید نهایی

توجه کنید تمام اطلاعات لازم شامل تلفن ثابت، آدرس، کد پستی، مشخصات لازم و اطلاعات شخصی باید با اطلاعات لازم برای ثبت نام کارتخوان همخوانی داشته باشد.

Please select another listing to show to avoid recursion.

سخن پایانی

دریافت کد رهگیری پرونده مالیاتی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای آغاز کار در فضای اینترنتی است. این کد، گام اساسی برای انجام پرداخت‌های الکترونیکی و استفاده از دستگاه‌های کارتخوان است. عدم آگاهی از قوانین مربوط به کسب و کارهای آنلاین، باعث مواجهه شدن با جرائم مالیاتی بسیار شایع می‌شود. درست است که پرداخت‌های الکترونیکی باعث افزایش فروش و راحتی در خریدها شده، اما لازم است که این فرآیندها همراه با رعایت مقررات و ضوابط، انجام شوند.  در صورت نیاز به راهنمایی درباره‌ی مواردی مانند صفر تا صد دریافت کد رهگیری مالیاتی، کد رهگیری امور مالیاتی و … تیم مشاوران ما در کارمنتو آماده است تا به صورت آنلاین تلفنی، به شما کمک کنند.

مشاوره کارمنتو ویژگی‌های متنوعی دارد که از آن‌ها می‌توان به امکان دریافت مشاوره متنی رایگان، خدمات در دسترس 24/7 و پشتیبانی نیز به صورت 24/7 اشاره کرد. این سامانه امکان چت آنلاین با پشتیبان، ارائه خدمات در 11 حوزه و 31 زیرحوزه مختلف، همکاری با بیش از 350 مشاور برتر، استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها، وجود یک پلتفرم جامع و ویژه برای مشاوران و کارفرماها، قابلیت دریافت مشاوره فوری در هر جای ایران در زیر یک دقیقه و داشتن شارژ اولیه رایگان را نیز فراهم می‌کند. این سامانه همچنین امکان استفاده از کیف پول، حفظ محرمانگی اطلاعات و نمایش وضعیت مشاور به منظور صرفه‌جویی در زمان کاربر (آنلاین و آفلاین) را ارائه می‌دهد.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار تلفنی آنلاین در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

سوالات متداول دریافت کد رهگیری مالیاتی

  1. چه اطلاعاتی به وسیله کد مالیاتی در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد؟

در زمان ثبت نام گرفتن کد رهگیری مالیاتی ، اطلاعاتی مانند نوع شرکت، نوع مؤدی، اطلاعات هویتی فرد و شرکا در سامانه ثبت و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد. به علاوه، میزان درآمد و هزینه‌های افراد، ورودی و خروجی حساب مربوط به مؤدی، از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی به صورت دقیق در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

  1. بعد از دریافت کد مالیاتی چه کار کنیم؟

بعد از دریافت کد مالیاتی شماره رهگیری پرونده مالیاتی، نام کاربری و رمز عبور همزمان در سامانه مالیات ثبت می‌شود و همچنین به صورت پیامک برای شماره تلفن معرفی شده از طرف مؤدی ارسال می‌شود. پس از دریافت کد مالیاتی، مؤدی می‌تواند وارد سامانه مالیات شده و نسبت به ویرایش و تکمیل نواقص پرونده مالیاتی اقدام کرده و در نهایت، کارتخوان خود را اخذ نمایید.

  1. برای دریافت دستگاه کارتخوان گرفتن کد مالیاتی کافی است یا باید مراحل ثبت نام تکمیل شود؟

طبق قوانین کشور، هر فرد حقیقی یا حقوقی که درآمدی دارد موظف به پرداخت مالیات است. طبق قوانین جدید سازمان امور مالیاتی، از اول بهمن ماه سال 99 برای استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی (به صورت مستقیم یا واسط) و حتی دستگاه‌های کارتخوان (POS) داشتن کد رهگیری پرونده مالیاتی کافی است، اما دقت کنید که عدم تکمیل مراحل ثبت‌نام ممکن است منجر به عواقب جدی مالی و حقوقی شود.

  1. میزان هزینه‌ی لازم برای دریافت و ثبت نام کد رهگیری مالیاتی برای کارتخوان و درگاه پرداخت چقدر است؟

تمام مراحل دریافت کد مالیاتی به صورت رایگان انجام می‌شود و نیازی به پرداخت هزینه به سازمان امور مالیاتی ندارید.

  1. اگر فروشمان متمرکز نباشد و از طریق مغازه، اینستاگرام و سایت فروش داشته باشیم، به چند کد مالیاتی نیاز داریم؟

اگر تمام کانال‌های فروش شما مرتبط با یک کسب‌وکار هستند، تنها نیاز به یک کد رهگیری مالیاتی دارید. این کد مالیاتی مختص به کسب‌وکار شما است و به پایانه‌های فروش کسب و کار اختصاص ندارد.

  1. اگر بیشتر از یک کسب‌وکار داشته باشیم به چند کد مالیاتی نیاز داریم؟

در صورت داشتن بیش از یک کسب‌وکار (مثلاً داشتن دو پیج جداگانه در اینستاگرام برای فعالیت‌های مختلف)، شما باید برای هر یک از آن‌ها یک کد مالیاتی جداگانه دریافت کنید. نحوه گرفتن کد رهگیری مالیاتی از طریق سامانه مالیاتی، که در بالا معرفی شده، قابل انجام است و کافی است که در پنل کاربری خود، یک پرونده مالیاتی جدید برای هر کسب‌وکار ایجاد کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 124 نظر

4 124
کد رهگیری مالیاتی را چگونه دریافت کنیم؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

مالی و مالیاتی
20 فروردین 1403

|

< 1 دقیقه مطالعه
مالی و مالیاتی
20 اسفند 1402

|

< 1 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

مالی و مالیاتی
20 فروردین 1403

|

< 1 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد