ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به چه مدارکی دارد؟

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 12 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

بازنشستگان و مسمتری‌بگیرانی که راه درآمد دیگری ندارند و توان بدنی آن‌ها برای کار کردن پایین آمده است، حتما برای مراحل و مشکلات مختلف زندگی خود، نیاز به کمک هزینه‌های مختلفی پیدا می‌کنند.

بر همین اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات مختلفی را برای این گروه از افراد در نظر گرفته است. البته برای بیشتر متقاضیان این سوال پیش می‌آید که چگونه وام بازنشستگی تامین اجتماعی ثبت نام کنیم؟ آیا این کار تنها به صورت حضوری انجام می‌شود یا راه دیگری هم برای ثبت نام وجود دارد؟

در حال حاضر با توجه به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان، نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام تسهیلات وجود ندارد؛ اما قطعا برای دریافت وام‌های مختلف سازمان بیمه تامین اجتماعی، باید مراحل خاصی را طی کنید.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا مراحل آموزش ثبت نام وام بازنشستگی تامین اجتماعی را در این مطلب از کارمنتو مطالعه کنید و سپس برای این کار اقدام کنید.

بنر تامین اجتماعی

وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

سازمان تامین اجتماعی برای رفاه بیشتر بیمه‌شدگان و بازنشستگان مسمتری‌بگیر، خدمات مختلفی را ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها، ارائه وام بازنشستگان است. این وام به عنوان کمک هزینه به بازنشستگان داده می‌شود و انواع مختلفی دارد.

بنابراین بازنشستگان می‌توانند برای منظورهای خاصی ثبت نام وام صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی را انجام دهند. البته توجه کنید که تنها کسانی می‌توانند از این وام‌ها بهره‌مند شوند که واجد شرایط آن‌ها باشند.

مبلغ تسهیلات مختلف در تامین اجتماعی یه شکل خاص تعیین می‌شود؛ اما بیشترین مورد، مربوط به ثبت نام وام 20 تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی است.

از طرفی با توجه به این که متقاضیان زیادی نیاز به دریافت این وام دارند، انواع تسهیلات تامین اجتماعی بر اساس اولویت‌ها و ظرفیت‌های خاصی به بازنشستگان مختلف داده می‌شود. همچنین به دلیل کم بودن کارمزد وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مزایای مختلف آن، تعداد زیادی از افراد برای ثبت نام وام 4 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند.

معرفی سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی

در حالت کلی، دو راه برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه وجود دارد. در روش اول، افراد حضوری به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی برای ثبت نام مراجعه می‌کنند. البته با وجود سایت ثبت نام وام بازنشستگی تامین اجتماعی، این راه تنها در برخی از شهرستان‌هایی که سایت اینترنتی ندارند، بیشتر استفاده می‌شود.

برخی از این شهرها مانند اصفهان، یزد، سمنان، مشهد، کرمان و آذربایجان شرقی، سایت اینترنتی برای وام بازنشستگی تامین اجتماعی ثبت نام ندارند؛ از همین رو متقاضیان این شهرها باید برای دریافت وام، باید به صورت حضوری مراجعه کنند.

اما روش متداول و معمول برای ثبت نام، مراجعه به وبسایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی است. بازنشستگان شهرستان‌هایی مانند تهران، مازندران، شیراز، خوزستان و قزوین می‌توانند بدون مراجعه حضوری، به وبسایت‌های کانون شهر خود مراجعه کنند و ثبت نام غیر حضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی را انجام دهند. آدرس سایت کانون این شهرها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • آدرس سایت کانون شهر تهران: vaam.kabtatamin.ir
  • آدرس سایت کانون شهر مازندران: kbmazandaran.ir
  • آدرس سایت کانون شهر شیراز: kbtf.ir
  • آدرس کانون شهر خوزستان: kanoonkh.ir
  • آدرس کانون شهر قزوین: qzvkanoon.ir

البته اگر شهرستان شما جزو موارد ذکر شده در این قسمت نیست، می‌توانید برای آگاهی از وبسایت کانون شهر یا استان خود، به وبسایت کانون عالی بازنشستگان کل کشور مراجعه کنید. سپس از قسمت کانون‌ها، آدرس سایت کانون شهر خود را در صورت وجود مشاهده کنید. همچنین اگر سوالی درباره پیدا کردن وبسایت‌های کانون شهرستان محل زندگی خود دارید، می‌توانید با صرف تعرفه مقرون‌به‌صرفه، از مشاوران کارمنتو مشورت بگیرید. ارتباط با مشاوران این مجموع بر اساس پلتفرم جامع ویژه کاربر و مشاور انجام می‌شود و امکان مشاهده وضعیت مشاور در حالت آفلاین و آنلاین هم وجود دارد.

اما با توجه به این که سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، جامع‌ترین و مهمترین سامانه برای دریافت وام است، در این مطلب تنها نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه را آموزش می‌دهیم.

وبسایت vaam.kabtatamin.ir تمامی اطلاعات لازم برای دریافت و ثبت نام وام بازنشستگی تامین اجتماعی را به طور کامل ارائه می‌کند. افراد می‌توانند برای دریافت و ثبت نام وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی و وام 20 میلیونی، به این سامانه مراجعه کنند.

Please select another listing to show to avoid recursion.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی

قبل از این که برای ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کنید، باید نحوه ورود به سامانه را یاد بگیرید. توجه کنید که تمامی مراحل ثبت نام، از طریق سامانه vaam.kabtatamin.ir انجام می‌شود. بنابراین برای ورود به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه، باید مراحل زیر را طی کنید:

در مرحله اول از پیش ثبت نام وام مستمری بگیران تامین اجتماعی، باید آدرس vaam.kabtatamin.ir را در مرورگر کامپیوتر یا تلفن همراه خود وارد کنید. سپس با بالا آمدن نتایج جستجو، گزینه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را انتخاب کنید و وارد سامانه شوید. در صفحه اصلی سایت ثبت نام وام تامین اجتماعی بازنشستگان، اطلاعات مختلفی برای استفاده از انواع وام‌های تامین اجتماعی وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم که در صفحه اصلی سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، حتما شرایط لازم برای ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر مبلغ‌ها را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که دریافت وام، تنها از طریق بانک رفاه کارگران انجام می‌گیرد. بنابراین اگر در این بانک حساب ندارید، قبل از ثبت نام وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی برای افتتاح حساب اقدام کنید.

از طرفی داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگان هم در سایت ثبت نام وام 50 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر مبلغ‌ها کاملا ضروری است. همچنین تمامی موارد در خصوص پیگیری ثبت نام وام تامین اجتماعی مسمتری بگیران هم به صورت پیامکی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری در کانون وجود ندارد. البته اگر می‌خواهید از شرایط کامل سایت تامین اجتماعی جهت ثبت نام وام بازنشستگان آگاهی پیدا کنید، می‌توانید از مشاوران بیمه و قانون کار در کارمنتو کمک بگیرید.

بیمه

درمورد ثبت نام وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

آموزش ثبت نام در سامانه وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی

همانطور که می‌دانید، ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه تنها از راه غیر حضوری برای افراد بازنشسته در شهر تهران و برخی دیگر از شهرها انجام می‌شود. از طرفی زمانی که شما نام سامانه ثبت نام وام 7 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی را جستجو می‌کنید تنها گزینه ثبت نام وام در بالای صفحه مشاهده نمایش داده می‌شود.

اما توجه کنید که در هر زمانی نمی‌توانید برای ثبت نام وام بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید؛ چرا که زمان ارائه این وام کاملا اختصاصی است و باید اعلام شود. بنابراین اگر مهلت ثبت نام وام بازنشستگی تامین اجتماعی تمام شده باشد، نیازی به طی کردن مراحل دیگر وجود ندارد.

بنابراین اگر می‌خواهید نحوه ثبت نام وام بازنشستگی تامین اجتماعی را با استفاده از این سایت طی کنید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

در مرحله اول باید تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام وام بازنشستگان در سایت تامین اجتماعی را به دقت وارد کنید. اطلاعات مورد نیاز برای پر کردن فرم پیش ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، شامل موارد مختلفی از جمله نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، کد ملی، تلفن همراه، تلفن ثابت، تاریخ تولد و شماره مسمتری می‌شود. البته اگر شماره مسمتری خود را نمی‌دانید، می‌توانید آن را از راه دفترچه بیمه یا کارت عضویت سازمان تامین اجتماعی، برای تامین اجتماعی ثبت نام وام بازنشستگی پیدا کنید.

در قسمت‌های بعدی هم باید آدرس محل سکونت خود و شماره شعبه تامین اجتماعی را وارد کنید. همچنین در فیلدهای بعدی تامین اجتماعی ثبت نام وام بازنشستگان هم باید علت درخواست وام، شماره عضویت کانون و تاریخ اعتبار آن را هم وارد کنید. توجه داشته باشید که در قسمت شعبه بانک رفاه هم تنها نام شعبه مورد نظر خود را باید بنویسید.

اما برای شما این سوال پیش آمده است که اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی را از کجا پیدا کنیم؟ باید بگوییم که تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام وام بازنشستگان، در کارت عضویت شما نوشته شده است. با وارد کردن تمامی این اطلاعات، باید گزینه بازبینی اطلاعات را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که نام و نام خانوادگی در ثبت نام وام 50 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی باید حتما فارسی نوشته شود. همچنین کد شعبه شما، همان آخرین محل تایید حقوق دریافتی است.

نکته دیگر هم درباره مالکیت شماره همراه است. حتما باید شماره همراه وارد شده در ثبت نام غیر حضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به نام شخص وام‌گیرنده باشد. همچنین اشتباه بودن شماره همراه در ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، هیچ مسئولیتی برای کانون ندارد.

بعد از طی کردن تمامی این مراحل در ثبت نام وام صد میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر مبلغ‌ها، باید منتظر پاسخ آن باشید. کارشناسان سازمان تامین اجتماعی، اطلاعات وارد شده در سایت ثبت نام وام بازنشستگی تامین اجتماعی را بررسی می‌کنند. اگر واجد شرایط دریافت این وام باشید، تاییدیه درخواست ثبت نام وام 50 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق پیامک به شماره همراه شما ارسال می‌شود.

Please select another listing to show to avoid recursion.

فرم ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

اگر برای شما هم این چالش به وجود آمده است که آیا فرم ثبت نام وام بازنشستگی تامین اجتماعی را باید به صورت حضوری دریافت کنیم، باید بگوییم که در حال حاضر بیشتر شهر ها، وام بازنشستگی تامین اجتماعی ثبت نام را به صورت غیر حضوری انجام می‌دهند. بنابراین طبیعتا برای دریافت فرم ثبت نام صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی هم باید غیر حضوری اقدام کنید.

در واقع زمانی که مثلا برای ثبت نام وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه اقدام می‌کنید، خودبه‌خود فرم ثبت نام هم برای شما نمایش داده می‌شود. البته برای شهرهایی که امکان دریافت وام به صورتی اینترنتی وجود ندارد، فرم ثبت نام بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت حضوری ارائه می‌شود.

فرم ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، در واقع همان صفحه‌ای است که درباره آن اطلاعات کاملی را ارائه کردیم.

سخن پایانی

سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی به منظور دریافت وام برای بازنشستگان و مسمتری‌بگیران شهرهای مختلف طراحی شده است. در این سایت، تنها امکان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه برای متقاضیان واجد شرایط وجود دارد. بنابراین قبل از هر چیزی، باید واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید.

از طرفی برای ثبت نام وام بازنشستگی تامین اجتماعی، نیازمند رعایت قوانین و تبصره‌های مختلفی هستید که اگر اجرا نشوند، وام به شما تعلق نمی‌گیرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای انجام این کار، از مشاور بیمه و قانون کار تلفنی و آنلاین در کارمنتو کمک بگیرید.

کارمنتو با هدف سرعت‌بخشی به رفع مشکلات حقوقی و مربوط به بیمه افراد مختلف، امکان ارتباط با بیش از 350 مشاور برتر در کشور را به صورت آنلاین و تلفنی فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید در هر نقطه از ایران و در روزهای هفته و ساعت‌های شبانه روز، تنها در کمتر از چند دقیقه سوالات خود از جمله ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی تا کی ادامه دارد را از مشاوران بپرسید.

پیشنهاد می‌کنیم که برای مشاهده خدمات سایت کارمنتو، حتما به آدرس اینترنتی آن مراجعه کنید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به چه مدارکی دارد؟
ثبت نام وام تامین اجتماعی بازنشستگان در کانون بازنشستگی شهر افراد، به دو صورت حضوری یا از طریق سامانه vaam.kabta.ir انجام می‌شود.
این سامانه به منظور آسان‌تر شدن روند ثبت نام وام‌های مختلف در بیمه تامین اجتماعی طراحی شده است و امکان ثبت نام غیر حضوری انواع وام‌ها را هم فراهم می‌کند.
خیر. به محض تمام شدن مراحل ثبت نام وام، نتیجه ارائه وام از طریق پیامک به متقاضی اعلام می‌شود و اصلا نیازی به حضور فیزیکی فرد در کانون بازنشستگان نیست.

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد