راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری

مدت مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 5 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

همگی می‌دانیم اصلی‌ترین هدف واحدی که تمامی کسب‌وکارها دنبال می‌کنند، افزایش فروش و جذب مشتری و درنتیجه درآمدزایی بیشتر می‌باشد و این موضوع برای تمامی بیزینس‌ها، از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا تجارت‌های گسترده در زمینه‌های مختلف مشترک است. درواقع مدیران کسب‌وکارهای مختلف به دنبال نوین‌ترین و خلاقانه‌ترین راهکارها برای افزایش فروش و جذب مشتری هستند تا علاوه بر درآمدزایی بیشتر بتوانند از اعتبار خوبی در بازار برخوردارشده و کسب‌وکار خود را گسترش دهند؛ بنابراین برای یافتن این راهکارهای خلاقانه باید از متخصصین این حوزه مشاوره بازاریابی و فروش دریافت نمایند، تا بتوانند در این مسیر از دیگران پیشی بگیرند.
علاوه بر اهمیت شناساندن خدمات و محصولات کسب‌وکارها به مخاطبین و مشتریان، با توجه به این موضوع که تعداد رقبای تجاری در زمینه‌های مختلف روزبه‌روز درحال افزایش است، یادگیری بهترین راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری و هم‌چنین جلب اعتماد مشتری بسیار پررنگ‌تر از گذشته شده است.
امروزه با توجه به اینکه افراد در سنین و سلایق مختلف، وقت زیادی از روز خود را صرف فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اینترنتی می‌کنند، راه‌اندازي كسب‌وكارهاي مجازي مانند فروشگاه‌هاي آنلاين، رونق بسيار زيادي دارد و اكثر افراد سراغ اين روش براي بازاريابي و افزايش مشتري مي‌روند. به طور كلي فروش چه آنلاين باشد و چه به صورت حضوري، يك علم كاملا تخصصي محسوب مي‌شود؛ بنابراين اگر شما هم قصد داريد كسب‌وكاري جديد راه‌اندازي كنيد يا طبق تحليلتان، فروش محصولات كسب‌وكار شما دچار افت زيادي شده است، نياز داريد تا روش‌هاي ترفند جذب مشتري و تکنیک‌های افزایش فروش محصول را به خوبي ياد بگيرید و از آن‌ها به منظور پيشرفت كسب‌وكارتان بهره‌مند شويد. در نتیجه با توجه به این که فرآیند فروش یک علم تخصصی است، صاحبان فروشگاه ها باید از مشاوره کسب و کار استفاده نمایند تا در این راه از رقبای خود پیشی بگیرند. در اين مقاله جديدترين و علمي‌ترين راهكارها براي افزايش فروش و جذب مشتري را به صورت كامل خدمت شما معرفی می‌نماید.

ديجيتال ماركتينگ، بهترين ابزار براي توسعه كسب‌وكار آنلاین و افزايش مشتري

حتما نام ديجيتال ماركتينگ به طور مكرر به گوش شما هم خورده است! روش‌هاي بازاريابي نوين بر خلاف بازاريابي سنتي، مبتني بر ديجيتال ماركتينگ است. به طور مثال در بازاريابي سنتي، به منظور افزایش فروش و جذب مشتری از راهکارهایی مانند بازاریابی فیزیکی، تبلیغات روی بنر به صورت چاپی و برقراری ارتباط به صورت تلفنی استفاده می‌کردند؛ در حالی‌که در روش‌های بازاریابی به شیوه جدید و به‌روز، موارد گفته‌شده نقش بسیار کم‌رنگی دارند. دیجیتال مارکتینگ با فراهم‌کردن بستر مناسب در فضای دیجیتال، روش‌های جذب مشتری به صورت الکترونیکی را ممکن کرده است. با استفاده از بسترهای مجازی مانند ایمیل، شبکه‌های مختلف مجازی، اینفوگرافی، ویدئو و غیره، کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف فرصت بسیار بیشتری برای نشان‌دادن خدمات و محصولات خودشان خواهند داشت و می‌توانند در میان رقبای حرفه‌ای خود حرف زیادی برای گفتن داشته باشند.
شما امروزه با کمتر کسب‌وکاری مواجه می‌شوید که یک وبسایت برای معرفی برند و محصولاتش نداشته باشد. استفاده از روش‌های الکترونیکی و آنلاین به حدی در کسب‌وکارها زیاد شده است که مشتریان و مخاطبین مختلف، بیشتر از این طریق جذب می‌شوند و به فروش محصولات اقدام می‌کنند و انتظار زیادی در این حوزه از مدیران کسب‌وکار دارند. بنابراین دیجیتال مارکتینگ و آشنایی با روش‌های جذب مشتری، فرصتی طلایی برای کسب‌وکارها و برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر می‌باشد. شما نیز اگر می‌خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید و فروشتان را بیشتر کنید، بهتر است از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید.

معرفی 7راهکار اصلی به منظور افزایش فروش و جلب اعتماد مشتریان

با وجود اینکه روش‌های آنلاین برای توسعه کسب‌وکارها و تبلیغات خدمات و محصولات آن‌ها راحت‌تر از روش‌های گذشته است، اما در هر حالت از بازاریابی در هر زمینه‌ای، باید با به‌روزترین راهکارها و تکنیک‌های افزایش فروش محصول آشنا شوید و با استفاده از آن‌ها، کسب‌وکار خود را توسعه داده و درآمد بیشتری داشته باشید. در ادامه به معرفی این راهکارها و توضیح کامل هر یک می‌پردازیم که اکثر آن‌ها کاملا مبتنی بر خدمات دیجیتال مارکتینگ و شبکه اینترنت هستند.

1. تعیین هدف و شناخت کامل از خدمات و محصولات کسب‌وکار

علاوه افزایش فروش و جذب مشتری و  در حالت کلی توسعه کسب‌وکار، در هر زمینه‌ای از زندگی که انتظار حرکت رو به جلو داشته باشید، ابتدا باید اهداف کوتاه‌مدت وبلندمدت خود را به صورت کاملا واضح و شفاف برای خودتان مشخص کرده و آن‌ها را یادداشت کنید. علاوه بر این موضوع، باید روی این نکته وقت بگذارید که خدمات و محصولات کسب‌وکار شما چه دغدغه‌های مهمی را از مخاطبین رفع می‌کند و جایگاه محصولات کسب‌وکار شما در بازار چگونه است. هم‌چنین باید به صورت کامل بر ویژگی‌ها و امکانات محصولات کسب‌وکارتان آگاهی و اِشراف لازم را داشته باشید تا بتوانید به طور خوبی برای مخاطبینتان شرح دهید.

2. مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

بعد از تعیین اهداف، شما باید پرسونای مخاطبین یا به عبارتی ویژگی‌های شخصیتی بهترین مشتری که می‌تواند از محصولات شما خرید کند را در ذهن داشته باشید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا با آگاهی‌ یافتن از سلایق و نیازهای مختلف، بهترین محصولات و خدمات را برای مشتریانتان فراهم کنید.

3. ابتدا مشتریان فعلی خود را حفظ کنید، سپس به دنبال مشتریان جدید باشید!

درواقع اگر کسب‌وکار شما به تازگی ایجاد نشده است، ابتدا وظیفه دارید که مشتریانی که قبلا از محصولات شما خریداری کرده‌اند را حفظ کنید و سپس به دنبال راه‌های افزایش مشتری باشید. مساله جلب اعتماد مشتری، موضوعی است که بیشترین تاثیر را بر احتمال خرید مشتریان از محصولات شما دارد. از طرفی مشتریانی که قبلا از شما به صورت آنلاین یا حضوری خرید کرده‌اند، قطعا این حس اعتماد را تا حد زیادی در آن‌ها ایجاد کرده‌اید و احتمال زیادی دارد که دوباره جذب محصولات جدید شما شوند. بنابراین فراموش نکنید که به مشتریان قدیمی خود باید ارزش بیشتری بدهید.

این مقاله کاربردی را هم بخوانید: 15 گام مهم برای جذب فالوور در اینستاگرام

داشتن وب سایت الزامی است

4. داشتن وبسایت الزامی است!

یکی از ملزوماتی که شما برای افزایش فروش و جذب مشتری بدان نیاز دارید، طراحی یک وبسایت حرفه‌ای و متناسب با برند کسب‌وکار شما می‌باشد تا از این طریق اعتبار و ارزش کسب‌وکار خود را به عرصه ظهور برسانید و محصولات و خدمات خود را از طریق تولید محتوای مناسب در قالب‌های جذاب و گوناگون، به مخاطبینتان ارائه کنید. اگر اقدام به تهیه یک مکان دیجیتال همیشگی برای معرفی کسب‌وکارتان نکنید، یقینا در رقابت کم می‌آورید و از چرخه کنار می‌روید.

5. شبکه های اجتماعی را بسیار جدی بگیرید!

منظور از جدی‌گرفتن شبکه‌های مجازی این نیست که شما هم مانند هزاران نفر دیگر اقدام به بازکردن صفحات متعدد در شبکه‌های مختلف کرده و فعالیت مشابه آن‌ها را دنبال کنید. تعداد کسب‌وکارهای انلاین و شبکه‌های مجازی کسب‌وکار به حدی زیاد شده است که شما در این فضا هم کاملا باید رفتار حرفه‌ای از خود نشان دهید تا بتوانید کسب‌وکار خود را توسعه دهید. افزایش فروش و جذب مشتری از طریق تبلیغات باکیفیت، حرفه‌ای و گسترده در شبکه‌های اجتماعی از جمله بهترین روش های جذب مشتری محسوب می‌شود.

حتما این مقاله را بخوانید: تکنیک های فروش در شبکه اجتماعی لینکداین

6. اهمیت تولید محتوای جذاب را فاموش نکنید!

علاوه بر محتواهای متنی جذاب که می‌توانید از آن در کنار اینفوگرافی و تصاویر مناسب در وبلاگ سایتتان استفاده کنید، استفاده ازمحتواهای ویدئویی تاثیر شگفت‌انگیزی بر ماندگارشدن برند و محصولات کسب‌وکار شما و در نتیجه افزایش فروش و جذب مشتری خواهد داشت. بیشتر از 50 درصد کاربران شبکه‌های مجازی و وب‌سایت‌های مختلف اظهار می‌کنند که در صورت مشاهده محتواهای ویدئویی جذاب از محصولات مختلف بیشتر به خرید آن علاقه‌مند می‌شوند.

 

استفاده از ایمیل مارکتینگ

7. استفاده از ایمیل مارکتینگ

طبق تحقیقات مختلف بیشتر از 93 درصد از افراد، حداقل یک ایمیل فعال به نام خود دارند؛ بنابراین شما می‌توانید با استفاده از در اختیار قراردادن اطلاعات مفید به صورت رایگان در قبال گرفتن ایمیل از مخاطبان وب‌سایتتان، از ایمیل مارکتینگ هم برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید.
فرایند افزایش فروش و جذب مشتری، نیازمند دقت، حوصله و پایداری در انجام کارهای لازم است. همان‌طورکه اشاره کردیم، راه‌اندازی یک کسب‌وکار مجازی و فروشگاه آنلاین و یادگیری جدیدترین روش‌های جذب مشتری و تکنیک‌های افزایش فروش محصول از طریق جلب اعتماد مشتری به وسیله ابزار دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند بهترین کمک در این زمینه باشد. در پایان اگر در زمینه افزایش فروش و جذب مشتری نیاز به دریافت مشاوره داشتید، می‌توانید از خدمات سایت کارمنتو استفاده نمایید و با ثبت درخواست مشاوره خود در بخش مشاوره تبلیغات و برندینگ  با متخصصین با تجربه و خبره کارمنتو ارتباط برقرار کنید و از راهنمایی های آنها بهره ببرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد