آشنایی با 15 گام مهم و اساسی برای جذب فالوور در اینستاگرام

مدت مطالعه: 15 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 6 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

فهرست مطالب

فرصت‌های بازاریابی در اینستاگرام به سرعت در حال رشد هستند. به همین دلیل، در این مطلب از وبلاگ کارمنتو، شما را با 15 گام مهم و اساسی برای جذب فالوور در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد. بیش 1 میلیارد کاربر فعال اینستاگرام اکنون یک حساب کاربری روی این شبکه اجتماعی دارند. در حالی که اینستاگرام تعداد فعلی کاربران تجاری خود را گزارش نکرده است، طبق یک گزارش، این پلتفرم در اواخر سال 2017 میزبان بیش از 25 میلیون از این حساب‌ها بود.

از آنجا که این پلتفرم به رشد و توسعه ویژگی‌های تعاملی‌تری، مانند استوری‌های اینستاگرام ادامه می‌دهد، مشاغل به طور مرتب از آن به عنوان ابزاری برای برندسازی، استخدام ، نمایش محصولات، جذب مشتری و ایجاد مشاغل جدید استفاده می‌کنند. اما یک نکته وجود دارد، آن هم این است که اگر مشهور نباشید برای جذب فالوور در اینستاگرام باید تلاش خود را بیشتر کنید.
 

برای دریافت مشاوره آنلاین از متخصصان مشاوره اینستاگرام در تمامی زمینه‌ها، وارد لینک مقابل شوید.
 

خوشبختانه، چند نکته وجود دارد که می‌توانید بلافاصله بعد از ایجاد صفحه کاربری شخصی یا تجاری انجام دهید تا حداقل 1000 فالوور با کیفیت را برای خود جمع کنید و توجه کنید که با این 15 گام‌ مهم و اساسی برای جذب فالوور در اینستاگرام به راحتی خواهید دید که فالوورهای شما به صورت تصاعدی در حال افزایش خواهد بود. با رعایت این نکات شما تنها نیاز به زمان، دقت و پشتکار خواهید داشت.
 

 1. ایجاد پروفایل و بهینه سازی آن برای جذب فالوور در اینستاگرام

برای جذب فالوور در اینستاگرام ابتدا پروفایل خود در اینستاگرام را سفارشی کنید تا ظاهر خوبی پیدا کند. این کار به فالوورهای بالقوه شما می‌گوید که چه کسی هستید و به آنها دلیلی می‌دهید تا شما را دنبال کنند. چطور باید این کار را انجام داد؟

باید اطمینان حاصل کنید که نام کاربری شما قابل شناسایی است و به راحتی قابل جستجو است به عنوان مثال اگر پیج برای کسب و کار شماست، سعی کنید نام کسب و کار خود را به عنوان اولین قسمت از نام کاربری خود نگه دارید تا افرادی که در جستجوی شغل شما هستند به احتمال زیاد به شما مراجعه کنند. به عنوان مثال تولیدکننده لباس لورنا جین از نام کاربری lornajaneactive استفاده می‌کند.

نحوه تنظیم حساب کاربری و پروفایل

 برای بهینه سازی پروفایل توصیه می‌شود که مراحل زیرا را با دقت دنبال کنید:

مرحله اول

مطمئن شوید که در بخش "گزینه‌ها" نام تجاری خود را به قسمت "Name" اضافه کنید. برای یافتن "گزینه ها"‌ روی سه خط در گوشه سمت راست بالای در آیفون ضربه بزنید ، و به دنبال "تنظیمات" که در انتهای صفحه در کنار یک چرخ دنده ظاهر می شود بگردید. اگر گوشی اندرویدی دارید ، روی سه نقطه در گوشه ضربه بزنید. نام تجاری یا نام در زیر عکس پروفایل شما ظاهر می شود

مرحله دوم

اطمینان حاصل کنید که پیج عمومی است. برای عمومی شدن پیج ، اینستاگرام را باز کنید به بخش "گزینه‌ها" بروید مطمئن شوید که گزینه حساب کاربری پرایوت یا همان خصوصی خاموش است.

کارمنتو فالور اینستاگرام

مرحله سوم

برای کسب و کار آنلاین بهتر است که تصویر پروفایل با دیگر شبکه های اجتماعی یکسان انتخاب شود.

مرحله چهارم

بخش بیو را با اطلاعاتی لذت بخش، عملی و آموزنده در مورد برند خود پر کنید. اطلاعاتی از این دست به شما امکان می‌دهد تا مردم بدانند که در چه مورد فعال هستید و دلیلی قانع کننده برای جذب فالوور در اینستاگرام است.

مرحله پنجم

پیوندی به بیوگرافی خود اضافه کنید تا افراد در صورت تمایل مستقیماً از اینستاگرام به وب سایت شما بروند. فضایی که برای URL ها اختصاص داده شده واقعاً با ارزش است.

هنگامی که 10000 دنبال کننده داشته باشید، می‌توانید پیوندهای بیشتری را به استوری خود اضافه کنید. تا آن زمان ، بیوگرافی شما تنها مکانی در اینستاگرام است که می توانید یک لینک قابل کلیک را در آن قرار دهید، بنابراین از آن عاقلانه استفاده کنید. توصیه می کنیم از لینک کوتاه شده و شخصی شده به کمک وب سایت هایی چون bitly استفاده کنید تا کلیک بیشتری شود. کار با بیتلی هم بسیار آسان است کافیست لینک را در کادری که در این سایت هست کپی کنید و استارت را بزنید، لینک کوتاه می‌شود و قابل کپی کردن و استفاده خواهد بود.

 مرحله ششم

در آخر، اعلان ها را فعال کنید تا وقتی مخاطبان پست‌های شما به اشتراک می‌گذارند یا نظر می‌دهند سریعتر با آنها درگیر تعامل شوید .برای فعال کردن اعلان ها ، به "گزینه ها" و سپس "تنظیمات اعلان " بروید. گزینه " همه" را برای هر گروه انتخاب کنید.

یک نکته مهم: ما توصیه نمی‌کنیم که حساب اینستاگرام خود را به توییتر و فیس بوک متصل کنید تا پست‌های اینستاگرام شما به طور خودکار در آنها منتشر شود زیرا هر کدام استراتژی خاص خود را می‌طلبد.

 2. یک نفر برای مدیریت پیج خود استخدام کنید

 دقیقاً مانند حساب های دیگر شبکه‌های اجتماعی شما که یک نفر (شاید دو نفر) آن را مدیریت می‌کنند، فقط یک یا دو نفر باید اکانت اینستاگرام شما را مدیریت کنند. اگر ممکن است ، شخصی را بکار بگیرید کنید که حساب کاربری شخصی اینستاگرام داشته باشد و مطمئن شوید که از تمام ویژگیهای مفید اینستاگرام مطلع است و استفاده می‌کند. اگر برای یک سازمان بزرگ کار می‌کنید، ممکن است متوجه شوید افراد بیشتری در مدیریت پیج دست دارند بنابراین برای اینکه کار هماهنگ باشد باید یک داکیومنت کلی از سیاست‌های پیج خود تهیه کنید تا همه یکسان عمل کنند.

3. در عکاسی و ویرایش عکس بهترین روش را به کار ببرید

‌ در اینستاگرام مهم است که تصاویر و فیلم‌های با کیفیت ارسال کنید. دنبال کنندگان توییتر شما ممکن است چند توییت بد را ببخشند، اما یک عکس بد در اینستاگرام اثرات مخربی دارد. به هیچ وجه مجبور نیستید یک دوره عکاسی بروید بلکه نیاز به تمرین و استفاده از ابزارهای خوب در این کار دارید. برای جذب فالوور در اینستاگرام قبل از شروع کار خود در پیج تمرین کنید و با نکات اساسی عکاسی و برنامه‌های ویرایش عکس آشنا شوید. استفاده از عکس‌هایی که با گوشی هوشمند گرفته می‌شود برای هوش مصنوعی اینستاگرام و اثبات اصالت پیج دارای اهمیت است.

کارمنتو فالور اینستاگرام

در اینجا چند نکات برجسته برای عکاسی بهتر آمده است:

  • در هر زمان بر یک سوژه متمرکز شوید.
  • چشم اندازهای جالب را پیدا کنید.
  • به دنبال تقارن باشید.
  • جزئیات کوچک را ضبط کنید.
  • فالوورهای خود را بخندانید.
  • قبل از ارسال عکس ها را ویرایش کنید.
  • اینستاگرام از قابلیتهای اساسی ویرایش برخوردار است ، اما در اکثر اوقات، آنها برای ویرایش یک عکس واقعاً بسیار عالی نیستند. بیشترعکسهای شما باید قبل از ارسال در اینستاگرام ویرایش شود.
  • حداقل یک یا دو برنامه ویرایش عکس دیگر را بر روی تلفن همراه خود داشته باشند.

4. برای جذب فالوور در اینستاگرام یک برنامه برای‌ ارسال منظم پست‌های خود تنظیم کنید

هنگامی که پروفایل خود را ایجاد کرده و بهینه سازی کردید، شخصی برای مدیریت پیج در نظر گرفتید و در مورد عکاسی با موبایل و ویرایش عکس دانش و آگاهی کسب کردید، زمان آن رسیده است که‌ پست ارسال کنید. برای شروع رسمی پیج و جذب فالوور در اینستاگرام بهتر است که پیج شما حداقل 15 پست داشته باشد و بعد از ان پست‌ها با زمان‌بندی ارسال شوند. به این ترتیب، وقتی افراد از صفحه بازدید می کنند، به جای یک پیج خالی حداقل تعدادی پست برای آشنایی با شما دارند.

 برای شروع ارسال پست در اینستاگرام یک تقویم برای خود تهیه کنید تا بتوانید مدیریت پیج را در ایامی چون تعطیلات یا آخر هفته‌‌ها راحت‌تر کنید.

 اینکه چه پستی در چه زمانی بیشترین بازدید و بازخورد را دارد. بستگی به سن، منطقه سکونت، جنسیت مخاطبان شما دارد. به مرور زمان و با آزمون خطا به این نکته می‌رسید که برای ارسال یک پست بهترین زمان کی خواهد بود و بعد لازم است که طبق یک برنامه و هر روز در همان ساعات اقدام به ارسال پست نمایید.

5-‌ امکان آرشیو و تغییر برخی مطالب برای پست کردن در اینستاگرام را فراهم کنید

  اگرچه بهترین کار این است که فقط یک یا دو نفر بتوانند حساب کاربری اینستاگرام را مدیریت کنند اما گاهی وسعت زیادی از مطالب وجود دارد که می خواهید در اینستاگرام ارسال کنید و‌ یک نفر قادر به پیگیری همه موارد نیست. یک راه حل؟

 سیستمی ایجاد کنید که بتوانید عکسها و مطالب را از اعضای تیم خود را آرشیو کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد. یکی ایجاد آدرس ایمیل خاص برای کارمندان برای ارسال عکس‌های خود، فیلم‌های کوتاه و غیره است. فقط افراد را تشویق کنید که موضوع را در این ایمیل‌ها درج کنند تا بتوانید با سهولت بیشتری عکس‌های ارسال شده را مرتب کنید. اگر تیم شما یک حساب Box یا Dropbox دارد، می‌توانید یک پوشه اشتراکی را نیز ایجاد کنید که افراد بتوانند به طور خودکار عکس‌ها و فیلم‌های خود را در آن آپلود کنند.

 این کارها چندین مزایا دارد که مهمترین آنها عبارتند از: داشتن یک آرشیو مرتب برای ارسال پست در تایم خود بدون سردرگمی و صرف زمان زیاد. مدیریت بهتر مطالب و نظارت بهتر بر عکس‌ها و فیلم‌هایی که قرار است در اینستاگرام ارسال شود. امکان تغییر دادن پست‌ها در صورت اشتباه بودن و نیاز به ادیت داشتن. انسجام بخشیدن به پیج شما.
 

6. از شخصیت و صدای برند خاص برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنید

 صدای برند، وسیله‌ای برای ارتباط اولیه هر شرکت با مشتریان بالقوه، چگونگی مراوده با آنها و دیدگاهی است که مشتریان از شما پیدا می‌کنند. در واقع‌ یکی از مهم‌ترین عناصر در ساخت یک برند مشهور یا همان شخصی سازی برند است. به همین دلیل ایجاد صدایی منحصربه‌فرد و قدرتمند که به‌ سرعت شنیده شود، یونیک باشد و فقط هم مخصوص شما دارای اهمیت است. این صدای برند می‌تواند نوشتار مخصوص شما، لحن و کلمات و تصاویری باشد که مختص به خودتان خواهد بود. این نکته در جذب فالوور در اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است.

کارمنتو فالور اینستاگرام

عکس ها و فیلم ها ممکن است مهمترین قسمت از ارسال های اینستاگرام شما باشند، اما کپشن‌ها، نظرات و متن‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد که شما را معتبر و قابل اعتماد نشان داده و به جذب فالوور در اینستاگرام کمک کند. صدای برند‌ و شخصیت خاص شما اینجاست که به کمک شما آمده و برای جلب توجه مخاطب کمک خواهد کرد.

 برای برند خود در تعاملات اینستاگرام، پاسخ دادن به کامنت‌ها، ارسال پست و … یک شخصیت جذاب و منحصر به فرد ایجاد کنید.

7. برای جذب فالوور در اینستاگرام کپشن‌های جذاب بنویسید

کپشن‌های جذاب بخشی از استراتژی‌ مهم بازاریابی دیجیتال و جلب مخاطب به سمت پیج هستند. این نوشته‌ها می توانند برای شخصی سازی برند شما ، برنده شدن در مقابل پیروان و ایجاد محتوای خاص و بالا بردن احتمال به اشتراک پست‌ها را فراهم کنند و از این طریق در معرض دید بیشتری قرار می گیرند.

  •  در اینجا چند مورد وجود دارد که ممکن است در یک کپشن برتر اینستاگرام مشاهده کنید:

  • ·  نظرات هوشمندانه

  • · استفاده از ایموجی‌های مربوطه افزودن فقط چند ایموجی مرتبط می تواند شخصیت بیشتری را به پست های شما اضافه کند. همچنین می تواند آنها را در فید اینستاگرام مورد توجه قرار دهد.

  • · هشتگ‌ها

  • · روایت مند بودن در نوشتن کپشن

  • · نوشتن کپشن‌های هوشمندانه یا تی شوخی‌های مناسب برای شخصی سازی بیشتر‌ برند خود در اینستاگرام

8- برای جذب فالوور در اینستاگرام پست‌های خود را با هشتگ مربوطه بهینه کنید

در اینستاگرام، یک هشتگ گفتگوهای کاربران مختلفی را که قبلاً به یک جریان واحد وصل نمی شوند ، پیوند می زند. اگر از هشتگ های مربوطه استفاده کنید ، پست های شما نسبت به افرادی که از قبل شما را دنبال می کنند یا از نام تجاری شما اطلاع دارند ، در معرض مخاطبان گسترده تری قرار می گیرند. کلید استفاده از هشتگ به طور مؤثر استفاده از آنها هوشمندانه و کم مصرف است. سعی کنید تعداد هشتگ در هر عنوان را به حدود سه محدود کنید. به همین ترتیب ، از هشتگ‌های "like for like" مانند # like4like یا # like4likes استفاده نکنید. این یک تاکتیک نادرست است که تنها تعداد کمی فالوور بی‌کیفیت به همراه می‌آورد.

برای جذب فالوور در اینستاگرام با درج هشتگ‌هایی که مخاطبان شما ممکن است از آن استفاده کنند، کمی در مورد هشتگ‌های مربوطه در حرفه یا صنعت خود تحقیق کنید. ساده‌ترین روش برای انجام این تحقیق در برنامه اینستاگرام خود ، در تب "کاوش" (یعنی نماد ذره بین) است. با جستجوی یک هشتگ، لیستی از هشتگ‌های مرتبط را در بالای صفحه نمایش شما، به نمایش درمی‌آید. به عنوان مثال ، هنگامی که #inboundmarketing را در اینستاگرام جستجو می‌کنیم، هشتگ‌های مربوطه مانند #marketingdigital ، #marketingtips و … را به ما نشان می‌دهد.

کارمنتو فالور اینستاگرام

همچنین برای ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب بهتر است یک هشتگ شخصی برای خود ایجاد کنید و در پست‌های مربوط درج کنید . این هشتگ های خاص می‌تواند شامل نام شرکت یا شعاری باشد که در بسیاری از عکس‌های شما اعمال می‌شود. این یک روش عالی برای ساخت برند شما در اینستاگرام است.

9. از طریق فالو، لایک و اظهار نظر با کاربران تعامل برقرار کنید

 اینستاگرام بسیار شبیه یک جامعه واقعی است و یکی از راه‌های خوب برای شرکت در این جامعه‌ و جذب فالوور در اینستاگرام پیدا کردن و برقراری ارتباط و فالو کردن افرادی است که عکس‌هایی را برای شما ارسال می کنند، کامنت می‌گذارند یا پست‌های شما را به اشتراک می‌گذارند.‌ برقراری ارتباط با مخاطب نشان از اهمیت دادن شما به آنها و احترام قائل بودن است. این مورد طبیعی‌ترین روش برای جلب توجه کاربران به حساب کاربری شما در اینستاگرام است.

این‌ نکات دو کار را برای شما انجام می‌دهد: برای یک ، وقتی که اعلانی را که از کسی که فالو کرده‌اید دریافت می‌کنید و لایک می‌کنید و کامنت می‌گذارید؛ ممکن است فرد را ترغیب کند پیج شما را بررسی کنند و تصمیم بگیرند که آیا شما را دنبال می کند یا نه.

کارمنتو فالور اینستاگرام

ثانیاً ، این بدان معناست که‌ پست‌های اخیر آنها را در فید خود مشاهده می‌کنید، بنابراین می توانید در صورت انتخاب، با آنها تعامل برقرار کنید. با جواب دادن کامنت‌ها در زیر پستتان هم از کاربران را از علاقه به برقراری ارتباط و تعامل دو طرفه با خبر می‌کنید.

10. برای جذب فالوور در اینستاگرام با کاربرانی که مخاطبینی مشابه شما دارند، تبلیغات و تبادل کنید

برای جذب فالوور در اینستاگرام، حساب‌های کاربری پیدا کنید که شبیه پیج شما هستند و مخاطبان یکسانی با علایق مشترک دارید. از آنها بخواهید که پیج شما را تبلیغ کنند و در عوض شما نیز برای آنها این کار را انجام دهید. اگر تعداد کاربر بالایی ندارید بهتر است که پیج‌های معتبر پیدا کرده و با پرداخت هزینه بخواهید که در پست یا استوری‌های خود پیج شما را تبلیغ نمایند.‌ اسپانسر شدن برای تهیه یک کلیپ و نام بردن از شما در کپشن آن هم یک مدل تبلیغات موثر است.

در انتخاب پیج‌های برای تبلیغ علاوه بر طیف مخاطب باید، میزان نرخ تعامل، بازدید‌ها و لایک را مدنظر داشته باشید تا بهترین بازخورد برای شما از تبلیغات و تبادل حاصل شود.

11. برای جذب مخاطب در اینستاگرام، مسابقاتی را اجرا کنید

راه عالی دیگر برای افزایش و جذب فالوور در اینستاگرام، اجرای مسابقات در پیج است . بطور مثال از افراد بخواهید تا وارد پیج شما شوند و در مورد پست‌های شما اظهار نظر کنند و کامنت بگذارند. همچنین ممکن است از یک عنصر UGC (محتوای ایجاد شده توسط کاربر) در مسابقه‌ خود استفاده کنید. بدین صورت که از افراد بخواهید پیرامون یک موضوع خاص عکس بگیرند و برای شما بفرستند و آن عکس‌ها را به حالت مسابقه به نمایش در بیاورید و به کسانی که بیشترین لایک را گرفتن جایزه بدهید. یا پیج شما را فالو کنند و با هشتگ خاصی پست‌هایی در صفحه خود منتشر کنند و شما از بین شرکت کننده‌ها قرعه کشی کنید..

در ادامه مثالی از ارسال استارباکس که یک مسابقه UGC را در حساب اینستاگرام خود تبلیغ می کند، آورده شده است.

کارمنتو فالور اینستاگرام

12. از استوری‌ها برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام همیشه فرصتی را برای ارسال عکسهای زیبا و منعطف برای نشان دادن برند شما ارائه داده است. با این حال ، به جز پست نمی‌توان از پتانسیل استوری هم غافل شد، ممکن است عکس‌هایی از برند خود و محصولات داشته باشید که حالت رسمی ندارند یا با فضای پیج شما مناسب نیستند از استوری برای به نمایش درآوردن آنها می‌توان استفاده کرد.

یک نگاه به محبوبیت Snapchat نشان می‌دهد که کاربران رسانه‌های اجتماعی به وضوح به عکس‌های زودگذر و اشتراک گذاری ویدیو کوتاه تمایل دارند. استوری‌های اینستاگرام هم به برندها اجازه می دهد تا با روش‌های مختلفی برای پرورش وفاداری و جذابیت برند، با کاربران درگیر شوند. اگرچه اسنپ چت پیشگام این ویژگی بود، اما اکنون اینستاگرام استوری بیش از 400 میلیون کاربر روزانه دارد که دو برابر تعداد کاربر اسنپ چت است.

کارمنتو فالور اینستاگرام

در کنار به اشتراک گذاشتن کلیپ‌های ویدئویی کوتاه و تصاویری خاص از طریق استوری اینستاگرام، کاربران همچنین می‌توانند از ویژگی‌های تعاملی مانند نظرسنجی برای جلب توجه بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان اینستاگرام خود و جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنند. پس از تأیید یک کاربر یا داشتن بیش از 10000 فالوور، شما حتی می‌توانند لینکدهی به وبسایت خود را در استوری انجام دهید.

برای جذب فالوور در اینستاگرام از استوری استفاده کنید

استوری‌های اینستاگرام بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، مگر اینکه به عنوان "هایلایت" مشخص شوند. استوری‌های هایلات شده در بالای نمایه شما بین فید عکس و بیوگرافی شما ظاهر می‌شوند. با این کار می‌توانید علاوه بر دسته‌بندی استوری دسترسی مخاطب به آن را راحت‌تر کنید

به عنوان مثال راشل براتن (yoga_girl) یک معلم یوگا در اروپا است که از استوری‌های پیج خود برای مستند سازی‌ پشت صحنه یوگا و به نوعی زندگی شخصی خودش استفاده می‌کند. در حالی که پست‌های اینستاگرام او عکس‌ها و فیلم‌های زیبا، حرفه‌ای و ویدئویی از وی را در یوگا به نمایش می‌گذارد، استوری‌های وی شامل سگ او هست که همیشه همراه اوست یا پشت صحنه رنگ کردن استودیو یوگا و مواردی از این دست.

در ادامه نکاتی برای استفاده بهتر از استوری جهت جذب فالوور در اینستاگرام برای برند شما آورده شده است:

 چه خنده دار، غمناک یا منحصر به فرد، از عکس‌ها و فیلم‌های معتبری در استوری برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنید. گالری عکس شما جایی است که محتوا می‌تواند کاملاً معتبر و خاص خود شما باشد. به پشت صحنه کار خود بروید.. به فالورها نشان دهید که چه روندی در برنامه ریزی یک رویداد یا راه اندازی یک محصول طی می‌شود و آن را سرگرم کننده می‌کند.

از استوری برای تولید محتوا و اضافه کردن دانش به فالوورهای خود استفاده کنید و برخی از آنها حالت آموزشی داشته باشد.

همانطور که در بالا گفته شد اینستاگرام به شما امکان می دهد استیکرهای تعاملی را به استوری خود اضافه کنید. به عنوان مثال، می توانید از مخاطبان خود بخواهید که در یک نظرسنجی رای دهند یا سوالات خود برای شما ارسال کنند. این ویژگیها ممکن است به شما کمک کند ضمن جذب فالوور در اینستاگرام، درباره روحیات، نیازها و علایق مخاطبان خود نکات مهمی نیز بیاموزید.

13. از ویژگی لایو برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنید

 اینستاگرام همچنین به کاربران امکان می دهد فیلم‌های لایو را ضبط و به اشتراک بگذارند. گرچه این قالب ثابت شده در که سایر شبکه های اجتماعی بسیار محبوب است اما نکاتی در مورد فیلم‌های لایو در اینستاگرام وجود دارد که آنها را منحصر به فرد می‌کند:

لایو هنگامی که کاربران فیلمبرداری را متوقف می‌کنند ناپدید می‌شوند. این تجربه معتبر و دو جهته به برندها اجازه می‌دهد تا محصولات خام و در حال تکمیل خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارند و با استفاده از نظرات آنها برای ویرایش و تکمیل آن استفاده کنند.

کارمنتو فالور اینستاگرام

از زمان اجرای ویژگی Live ، اینستاگرام ویژگی های بیشتری را نیز اضافه کرده است که باعث تعامل بیشتر بینندگان می‌گردد و به جذب فالوور در اینستاگرام کمک می‌کند. به عنوان مثال، کاربران اکنون می‌توانند ویدیوی زنده Q& As را راه اندازی کنند یا موسیقی را به پخش مستقیم اضافه کنند.‌ لایو یک روند رو به رشد را برای جذب فالوور در اینستاگرام فراهم می‌کند‌ بنابراین اگر اتفاق جالبی رخ می دهد بدون درنگ لایو را شروع کنید. خواه یک جشن تولد در محل کار باشد، یک جلسه دورهمی با اعضای تیم باشد. 

14. لینک پروفایل خود را در سایت و رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اینستاگرام را در صفحه اصلی وب سایت خود، صفحه "درباره ما" و سایر مکان‌های دیگر تبلیغ کنید و برای این کار از آیکون که مستقیماً با کلیک بر روی آن به پیج شما می‌رسد استفاده کنید.

اگر برند تجاری و کسب و کار شما دارای شماره تماس، آدرس و ایمیل است آن را به بخش تماس با ما‌ اینستاگرام اضافه کنید این کار باعث اعتمادسازی شده و به جذب فالوور در اینستاگرام کمک می‌کند. همچنین، حتماً اکانت اینستاگرام خود را در سایر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید. احتمال وجود دارد، کسانی که از قبل شما را در فیس بوک و توییتر دنبال می‌کنند، ندانند که شما پیجی در اینستاگرام هم دارید. با پیوند دادن به حساب اینستاگرام خود در بیوگرافی و پست‌های خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید این کار را انجام دهید.

کارمنتو فالور اینستاگرام

اگر در شبکه‌های دیگر حساب کاربری ندارید بهتر است همین الان دست به کار شوید و صفحات خود را بسازید. لینک دادن به پیج اینستاگرام را نیز در آنها فراموش نکنید. شاید این کار باعث جذب فالوور در اینستاگرام به شکل یکباره تعداد زیاد نشود اما تأثیرات طولانی مدت آن را خواهید دید.

15. درخواست تیک آبی بدهید

 هنگامی که یک حساب کاربری در اینستاگرام تأیید می‌شود، دارای یک تیک آبی است در کنار نام کاربری به نمایش در می‌آید. هنگامی که کاربر دیگری با این نمایه روبرو شد یا نام کاربری تأیید شده را در جستجوی خود پیدا کرد، تیکه آبی به آنها القا می‌کند که حساب کاربری‌ فردی یا برندی که می‌بینند معتبر است و ترغیب به فالو کردن می‌شوند.

کارمنتو فالور اینستاگرام

در واقع تیک آبی نوعی تأییدیه رسمی برای شخص یا برند خاصی است و از این نظر برای اغلب کاربران حرفه‌ای در این فضا اهمیت دارد که حتماً تیک آبی خود را دریافت کنند.

در حالی که اینستاگرام لیستی از شرایط لازم برای اعطای نشان را دارد، این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد برای یکی از مواردی که در این لیست آمده است، درخواست تیک آبی کنند. می‌توانید در مرکز راهنمایی اینستاگرام اطلاعات بیشتری در مورد این فرآیند کسب کنید و برای این کار اقدام نمایید. تیک آبی برای جذب فالوور در اینستاگرام مهم است.

جمع‌بندی

اینستاگرام بستری بصری است و به همین دلیل دارای قدرت فراوانی است. روزانه میلیون‌ها کاربر از مطالب منتشر شده در این فضا استفاده می‌کنند و با توجه به علایق خود اقدام به فالو کردن پیج‌های مختلف می‌کنند. به همین دلیل است که تعداد‌ بالای فالوور نوعی اعتبار در این شبکه اجتماعی است. البته با هدف جذب فالوور در اینستاگرام نباید به فکر راه‌ها و استراتژی‌های نادرست افتاد زیرا همین امر ممکن است به مرگ پیج شما ختم شود.

برخی از اشتباهات در مورد جذب فالوور در اینستاگرام شامل خرید و تزریق فالوور فیک به صفحه است که در طولانی مدت نرخ تعامل پیج شما را پایین آورده به ضرر شما تمام خواهد شد. استفاده از هشتگ‌های غیرمرتبط و بسیار زیاد نیز یکی دیگر از این اشتباهات رایج است و موارد دیگری از این دست. اینستاگرامی‌ها اصطلاحی به نام شدوبند دارند که به مرگ در سایه نیز معروف است و اگر پیجی با سیاست غلط به این حالت دچار شود به مخاطب نمایش داده نشده و مرگ آن صفحه را به همراه خواهد داشت.

برای جذب فالوور در اینستاگرام بیشتر رعایت قدم به قدم تمام مواردی که گفته شد برای داشتن یک پروفایل بهینه شده، یک پیج غنی و استفاده از ابزارهای این فضا برای جذب فالوور در اینستاگرام بسیاری ضروری خواهد بود. در واقع این 15 گام مهم و ضروری برای جذب فالوور در اینستاگرام نیاز به کمی حوصله و وقت گذاشتن دارند تا نتایج مطلوبی را به بار بیاورند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 2 نظر

4 2
آشنایی با 15 گام مهم و اساسی برای جذب فالوور در اینستاگرام

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد