آشنایی با بهترین بازی‌های متاورس

مدت مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 7 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

بازی‌های متاورس در چند سال اخیر محبوبیت بالایی بین کاربران پیدا کرده‌اند. هر کاری که در دنیای واقعی انجام می‌دهید، در متاورس نیز قابل انجام است. در متاورس کار می‌کنید، درس می‌خوانید، به  نقاط دور دنیا سفر می‌کنید، بازی می‌کنید و کسب درآمد می‌کنید. اما آنچه که این دنیا را بیش از هر چیز دیگر در چشم کاربران جذاب و منحصر به فرد کرده است، دنیای متاورس است. در این محیط‌ها شما نه تنها بازی می‌کنید و سرگرم می‌شوید، بلکه از طریق آن می‌توانید کسب درآمد کنید.

توکن‌های غیر مثلی داخل بازی‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید هم اقلام درون بازی را خریداری کنید و از بازی کردن در متاورس لذت ببرید و هم از طریق جمع‌آوری این توکن‌ها و خرید و فروش آن در صرافی‌های ارز دیجیتال درآمد کسب کنید. در این مطلب با بازی‌ها در متاورس و نحوه کسب درآمد از طریق این بازی‌ها آشنا خواهید شد. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع بازی‌های متاورس

بازی‌های متاورس یکی از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد هستند. عمر این دنیای شگفت‌انگیز زیاد نیست. اما آنچه مسلم است این است که این بازی‌ها توانسته‌اند آن‌گونه که باید طرفداران بسیاری به خود جلب کنند و به خاطر استقبالی که از آن‌ها شده است، روز به روز نیز به تعداد این بازی‌ها افزوده می‌شود. شما در این بازی‌ها می‌توانید زمین بخرید، زمین‌های خود را اجاره دهید، محصولات خود را پرورش دهید، برای بقا بجنگید. تمام دارایی‌های موجود در انواع این بازی‌ها تنها متعلق به خود شما است و هر تصمیمی که بخواهید می‌توانید برای دارایی‌های خود بگیرید.

برای ورود به دنیای متاورس به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای ورود به بازی‌های متاورس نیاز به یک سخت‌افزار مناسب دارید. البته مجبور نیستید هزینه زیادی برای این کار بپردازید. بلکه داشتن یک گوشی هوشمند قوی هم کفایت می‌کند. شما با لپ‌تاپ و یک گوشی هم می‌توانید وارد این دنیا شوید. اما اگر می‌خواهید آن را با تمام وجود حس کنید بهتر است برای خرید هدست واقعیت مجازی و یا عینک‌های مجازی اقدام کنید.

نصب و نحوه بازی‌های متاورس

شناخت بهترین بازی‌های متاورس برای ورود به این دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که فضایی که می‌خواهید وارد آن شوید، به حد کافی معتبر نباشد، به زودی مجبور می‌شوید از آن خارج شوید. پس ابتدا باید بازی خود را انتخاب کنید و سپس متناسب با سخت‌افزاری که در اختیار دارید برای دانلود و نصب بازی از منابع معتبر اقدام کنید. سپس برای ورود به بازی مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید.

۱.پذیرش قوانین بازی

برای ورود به بازی همانند هر نرم‌افزار دیگری ابتدا باید قوانین مربوط به بازی را بپذیرید و تأیید کنید. البته که دنیای متاورس چیزی بالاتر از یک نرم‌افزار معمولی است. هر یک از این بازی‌ها قوانین مخصوص به خود را دارد. به همین خاطر بهتر است قبل از ورود تمامی قوانین مربوط به بازی را مطالعه کنید.

۲.ساخت کیف پول ارز دیجیتال و اتصال آن به بازی

در مرحله بعد شما باید کیف پول ارز دیجیتال خود را به بازی‌های متاورس متصل کنید. این والت باید از NFT درون بازی پشتیبانی کند. در صورتی که کیف پول ندارید، باید والت مناسب را دانلود و نصب کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس به بازی برگردید و کیف پول خود را به بازی متصل کنید. البته برخی از این بازی‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید به صورت ناشناس و بدون داشتن کیف پول ارز دیجیتال از خدمات ارائه شده توسط آن‌ها استفاده کنید.

۳.ساخت آواتار

ساخت آواتار مرحله جذاب بعدی است که شما می‌توانید متناسب با چهره خود آواتار مورد نظر خود را بسازید. البته گاهی هم آواتاری که شما در ذهن دارید، ممکن است در بازی وجود نداشته باشد. پس از گذشتن از این مرحله شما وارد دنیای متاورس شده‌اید.

معرفی بهترین بازی‌های متاروس برای کسب درآمد

برای اینکه بتوانید از طریق بازی‌های متاورس کسب درآمد کنید، بهتر است با بهترین بازی‌ها در متاورس آشنا شوید. توکن‌های NFT موجود در این بازی‌ها را می‌توانید جمع‌آوری کنید، این توکن‌ها شرایطی برایتان فراهم می‌آورند تا بتوانید اقلام درون بازی را خرید کنید و یا با تبدیل آن‌ها به توکن‌های دیگر و خرید و فروش آن‌ها در صرافی‌ها کسب درآمد کنید. شما حتی می‌توانید در این بازی‌ها زمین بخرید و آن‌ها را به افراد دیگر اجاره دهید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین بازی‌ها در متاورس و توکن آن‌ها آشنا شوید.

دیسنترالند (Decentraland)

یکی از بهترین بازی‌های متاورس است که ارز دیجیتال MANA توکن غیر مثلی بومی آن است. در دیسنترالند می‌توانید زمین‌های درون بازی را که به صورت اقلام غیر مثلی LAND هستند را خریداری نمایید، آن‌ها را اجاره دهید و یا خرید و فروش کنید. توکن‌های این بازی از نوع ERC20 هستند و این بازی روی بستر اتریوم ارائه شده است. البته می‌توان گفت دیسنترالند تنها یک بازی نیست. بلکه بستری است که شرایطی فراهم نموده است تا توسعه‌دهندگان به ساخت توکن‌های NFT روی آن بپردازند.

آکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

آکسی اینفینیتی یکی از بهترین بازی‌های متاورس و شاید بتوان گفت محبوب‌ترین آن‌ها است. این بازی روی بستر اتریوم فعالیت می‌کند. بازیکنان در این بازی به پرورش موجوداتی به نام Axie می‌پردازند و در نهایت برای به دست آوردن پاداش، آکسی بازیکنان مختلف با یکدیگر مبارزه می‌کنند. AXS توکن بومی این بازی است که از نوع ERC20 است و کاربران با استفاده از آن می‌توانند آکسی‌های خود را در بازار به فروش برسانند و توکن AXS را در شبکه برای کسب پاداش استیک کنند. بازیکنان پاداش خود را به صورت توکن‌های AXS دریافت می‌کنند و برای به دست آوردن سود بیشتر،  می‌توانند این توکن‌ها را در صرافی‌ها به فروش برسانند.

 البته بازی آکسی اینفینیتی توکن دیگری به نام SLP دارد که از طریق نبرد بین آکسی‌ها برای هر بازیکن به دست می‌آید. پس از کسب توکن‌های SLP می‌توانید آن‌ها را در صرافی‌های ارز دیجیتال به رمز ارزهای دیگر تبدیل کنید و یا آن را به ارزهای فیات تبدیل کنید.

سند باکس (Sandbox)

سندباکس یکی از بازی‌های متاورس است که به دلیل گرافیک زیبا و محیط کاربرپسند آن را به یکی از جذاب‌ترین این بازی‌ها و نیز توکن آن را یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. این بازی بر بستر اتریوم اجرا می‌شود و SAND توکن بومی این بازی است. این بازی شباهت بسیاری به دیسنترالند دارد و کاربران در این بازی می‌توانند زمین خریداری کنند و تغییرات و اتفاقات روی آن را رقم بزنند. در حال حاضر توکن SAND را می‌توان باارزش‌ترین توکن بازی‌ها به حساب آورد. چرا که  استفاده از آن تنها به این بازی محدود نمی‌شود. این رمز ارز در بزرگترین صرافی‌های دنیا لیست شده و کاربران بسیاری به خرید و فروش این توکن روی آورده‌اند.

یو  اف او گیمینگ (UFO Gaming)

یکی از بازی‌های متاورس است که بر بستر اتریوم اجرا می‌شود. این پلتفرم شرایطی فراهم خواهد کرد که بازی‌های سنتی نیز بتوانند از فناوری بلاک چین استفاده کنند. UFO توکن ERC20 این بازی است که برای دارک متاورس مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارک متاورس این بازی خود شامل چندین سیاره است و هر یک از سیاره‌ها نیز بازی منحصر به فرد خود را دارند. بازیکنان در این سیاره‌ها می‌توانند زمین‌های مورد نظر خود را به صورت اقلام NFT خریداری کنند. این بازی شباهت بسیاری به دیسنترالند و سندباکس دارد. با این تفاوت که بازار NFT برای هر یک از سیاره‌ها با یکدیگر متفاوت است.

گالا (Gala Games)

گالا گیمز یک استودیوی بازی است که GALA توکن بازی‌های ارائه شده روی این پلتفرم است. گالا گیمز در تلاش است تا با برگرداندن کنترل دارایی‌های موجود در بازی‌ها به بازیکنان تحول شگفتی در صنعت بازی ایجاد کند. از آنجا که این بازی‌ها روز به روز محبوب‌تر می‌شوند،  قطعاً پلتفرم گالا و ارز دیجیتال آن با توجه به اهداف این شرکت، در آینده به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها و توکن‌های بازی در میان کاربران تبدیل خواهد شد.

بازی استار اطلس (Star Atlas)

استار اطلس یکی از بهترین بازی‌های متاورس است که روی بستر سولانا اجرا می‌شود و ارز دیجیتال STAR توکن این بازی است. این بازی در ۶۰۰ سال آینده اتفاق می‌افتد و یکی از بهترین بازی‌ها از نظر ساخت و گرافیک تصویری است. در بازی استار اطلس سه گروه برای به دست آوردن منابع با یکدیگر مبارزه می‌کنند. توکن STAR یکی از بهترین و آینده‌دارترین توکن این بازی‌ها است که می‌توانید آن را در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش کنید.

بلاک توپیا (Bloktopia)

یکی از جدیدترین بازی‌ها در متاورس است و ارز دیجیتال BLOCK توکن این بازی است. این بازی در واقع یک آسمان خراش ۲۱ طبقه است که در حال حاضر هر یک از واحدهای آن توسط چند شرکت بزرگ بازی خریداری شده است. همچنین صرافی‌های بزرگی همچون کوین و کوین گراف در آن واحد خریداری کرده‌اند. البته این بازی در ابتدای راه است و می‌توان گفت پتانسیل بالایی برای رشد دارد و در آینده به یکی از بهترین پلتفرم‌های متاورسی تبدیل خواهد شد.

کلام پایانی

در این مطلب با بازی‌های متاورس و نحوه نصب و ورود به این بازی‌ها آشنا شدید. دنیای متاورس روز به روز در حال پیشرفت است و هر روزه به تعداد این بازی‌ها افزوده می‌شود. این بازی‌ها شرایطی فراهم کرده‌اند تا هم بازی کنید و هم سرگرم شوید و هم از طریق توکن‌های درون بازی و خرید و فروش اقلام NFT درون بازی، کسب درآمد کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
آشنایی با بهترین بازی‌های متاورس

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد