راهنمای کامل برای کسانی که می‌خواهند بلاگر شوند

مدت مطالعه: 8 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 14 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر بلاگر اینستاگرام به یک شغل فوق‌العاده جذاب و پرطرفدار تبدیل شده است. اکثر کسانی که به نوعی با اینترنت و رسانه‌های جمعی اینترنتی سر و کار دارند، دوست دارند که بتوانند وبلاگ خود را راه ‌اندازی کرده و تبدیل به یک بلاگر اینستاگرام شوند و نوشته‌ها و‌ایده‌ها، مهارت و فوت و فن‌های خاص را با کاربران به اشتراک گذاشته و در خلال آن چیز‌های جدید را با توجه به مهارت خودشان آموزش دهند. هم با مردم در ارتباط باشند و هم از این راه کسب درآمد کنند. با تمامی این تفاسیر راههای تبدیل شدن به بلاگر در اینستاگرام به همین راحتی‌ها هم نیست، شما باید مهارت خاصی داشته باشید و یا بتوانید شیوه‌های جدید سبک زندگی و نگرش‌های خاص خود را با مردم در میان بگذارید.
حتی می‌توانید با سخنان انگیزشی و ارائه راهکار‌های خاص و جدید برای بهتر زندگی کردن و موفقیت تبدیل به یک بلاگر شوید
. اما قبل از هر چیز لازم است بدانید که به چه کسی بلاگر می‌گویند. در ادامه این مطالب از سایت کارمنتو قصد داریم که توضیح مفصلی در مورد این شغل و انواع آن، موفقیت در شغل بلاگر اینستاگرام و همچنین روش‌های کسب درآمد شغل بیشتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره بازاریابی و فروش از مشاوران کارمنتو، با نصب اپلیکیشن کارمنتو به راحتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

به چه کسی بلاگر می‌گویند؟

در تعریف blogger تعابیر نادرستی وجود دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که هر کسی که حضوری پررنگ و فعال در اینستاگرام دارد و فالور‌هایش زیاد است در واقع به نوعی بلاگر است، اما به واقع اینطور نیست.

blogger فردی است که در زمینه کاری خودش همیشه حرفی برای گفتن دارد، اکثر این افراد تعامل مناسبی با مردم داشته و خیلی سریع می‌توانند روی آنها تأثیر بگذارند. آن‌ها معمولا به واسه دانش و اطلاعاتی که دارند می‌توانند افراد را متقاعد کنند تا انتخاب خاصی را انجام دهند. (هر بلاگر اینستاگرام یک هدف خاصی را دنبال می‌کند و در همان زمینه فعالیت می‌کند).

یک blogger باید در زمینه کاری خود صاحب‌نظر باشد و بتواند ‌ایده‌ها و تجربیات و نظریات شخصی‌اش در مورد موضوعات مختلف را با مردم به اشتراک گذاشته و از این طریق به شهرت و درآمد برسد. همچنین با توجه به حرفه، علاقه و تخصص و مهارتی که دارد باید در وبلاگ خود نظرات کارشناسانه، ‌ایده‌ها، روش‌ها، ترفند‌ها و…. را از طریق محتوای تصویری به نمایش عموم بگذارد.

اگر تمایل دارید که بلاگر اینستاگرام شوید و هنوز اطلاعات درستی از اینکه بلاگر کیست ندارید و حتی نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید، بهتر است برای ابتدای کار موضوع مورد علاقه خود را پیدا کنید. چرا که برای موفقیت در این شغل حتما باید در موضوع مورد علاقه تان فعالیت کنید. در غیر این صورت نمی توانید به کار خود ادامه دهید، چون انگیزه خاصی برای تولید محتوا پیدا نمی کنید.

پس بهتر است که قبل از اینکه حیطه کاریتان را مشخص کنید، اطلاعاتی در مورد انواع بلاگری و میزان درآمد و نحوه کار انواع آنها به دست‌آورید تا بعداً افسوس نخورید که چرا فعالیتم را در حوزه دیگری شروع نکردم.

در هر حال مطمئن باشید که درآمدی که از طریق فعالیت در زمینه بلاگر اینستاگرام به دست می‌آورید خیلی بیشتر از درآمد شغل‌های دیگر است و فرقی نمی‌کند که در کدام حوزه فعال باشید.

بیشتر بخوانید:روش‌های بازاریابی در تلگرام و مزایای آن

بلاگر اینستاگرام یا سایر رسانه های اجتماعی

بلاگر‌های ایرانی معمولاً در فضای اینستاگرام فعالیت می‌کنند. چرا که این شبکه در ایران طرفداران و مخاطبان زیادی دارد. مطابق با اعلام فیسبوک مردم کشور ایران جز هفت کشوری هستند که بیشترین استفاده را از اینستاگرام دارند. البته این موضوع خیلی به نفع بلاگرهای اینستاگرامی ایرانی است. چرا که در کشور‌های اروپایی یک blogger  قبل از شروع حرفه خود باید تمامی رسانه های اجتماعی را بررسی کند و تشخیص دهد که کدام فضا برای نوع فعالیتش مناسب‌تر است در صورتیکه در ایران تنها یک گزینه پر طرفدار و عامه پسند وجود دارد و آن‌ اینستاگرام است. بدین ترتیب یک بلاگر ایرانی از ابتدا می داند که باید در فضای ‌اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کند.

خصوصیات بلاگر اینستاگرام

اگر بخواهید یک blogger  شوید و در این حوزه فعالیت کنید، قبل از هر چیز باید استعداد این کار را داشته باشید. اگر چه بسیاری از افراد فکر می‌کنند تنها با داشتن یک صفحه اجتماعی و یک موبایل می‌توان بلاگر اینستاگرام شد، اما به واقع این طور نیست. فعالیت در این حرفه مانند هر شغل دیگری نیاز به کسب مهارت‌های خاصی دارد. در واقع یک بلاگر اینستاگرام باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند در این حرفه موفق شود.

برای کسب راهنمایی بیشتر می‌توانید با مشاوران ما در حوزه مشاوره شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید.

ویژگی های خاص و مهم بلاگر اینستاگرام

برای موفقیت در این حرفه باید خصوصیات زیر را داشته باشید:

  • کنجکاو و علاقمند
  • پشتکار و انگیزه
  • اعتماد به نفس بالا
  • فن بیان مناسب و کلامی شیوا
  • خلاقیت
  • صبر و بردباری
  • توانایی برقراری تعامل آنلاین
  • به روز بودن
  • تسلط بر موضوعات مهم در زمینه کاری خود
  • تسلط بر مهارت‌های بازاریابی

انواع بلاگر‌ها در ‌اینستاگرام چه کسانی هستند؟

به طور کلی بلاگر‌ها در اینستاگرام در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که رایج‌ترین

آنها عبارتند از:

  • بیوتی بلاگر
  • فشن بلاگر
  • فود بلاگر
  • بلاگر گردشگری و سفر
  • بلاگر خودرو
  • بلاگر طنز

بیوتی بلاگر

بلاگرهای زیبایی اطلاعات زیادی در مورد مراقبت از پوست و مو، روش‌های آرایش و مد و…. دارند که از طریق پیج شخصی‌اشان در اینستاگرام با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارندیک blogger فعال در زمینه آرایش و زیبایی باید محتوای زیادی درباره آرایش، مدل‌های مو، محصولات مراقبت از پوست، لباس‌ها و تقریباً هر چیز دیگری که در رده “زیبایی” قرار می‌گیرد تولید کند. در واقع باید از طریق ساخت ویدئو، انواع آموزش‌های مختلف در زمینه زیبایی را با فالور‌هایش به اشتراک بگذارد.

علاوه بر تولید محتوای تصویری، باید رسانه‌های اجتماعی خود را به روز نگه دارد و از طریق به اشتراک گذاشتن عکس‌های جذاب در حساب‌های شخصی اینستاگرام و فیسبوک سعی کند که تعامل خود را با دنبال‌کننده‌هایشان حفظ کند تا بتواند محصولات مختلف آرایشی را معرفی یا تبلیغ کند. ناگفته نماند که همچنین باید با سایر هنرمندان جامعه خود همکاری کند.

در واقع برقراری ارتباط با سایر گروه‌های زیبایی برای بلاگران در این زمینه بسیار مهم است. چرا که اغلب محتوا را در قالب بلاگ‌های مهمان مبادله کرده و رویداد‌ها را با هم میزبانی می‌کنند و از مغازه‌ها و سالن‌های محلی بازدید می‌کنند تا در وب سایت خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل بازاریابی در اینستاگرام و مزایای آن

فشن بلاگر 

فشن بلاگر شخصی است که در وبلاگ خود محتوا‌هایی در مورد مد و استایل تولید کرده و عکس‌های جذاب و خاص از لباس‌ها، فیلم‌های فشن شو و… منتشر می‌کند. Fashion blogger ترکیبی از استایلیست، روزنامه‌نگار و مدل است. هیچکس به یک Fashion blogger  سفارش تولید محتوا نمی‌دهد، بلکه خود وی باید محتوا‌های خلاقانه و خاص تولید کند تا بتواند رضایت کاربرانش را جلب کرده و روز به روز بر تعداد آن‌ها بیفزاید. اگر بخواهیم این شغل  را توصیف کنیم می‌توانیم اینطور عنوان کنیم که یک بلاگر فشن، سردبیر مجله آنلاین مد و فشن صفحه شخصی خود است.

فود بلاگر

معمولاً اصطلاح food blogger به کسانی اطلاق می‌شود که در زمینه غذا و آشپزی فعالیت می‌کنند. فود بلاگری ترکیبی از فعالیت‌های مختلف مانند آشپزی، عکاسی و معرفی غذاست. اکثر بلاگر‌های غذا تمامی عکس‌های مورد نیازش را خودشان می‌گیرند. حتی برخی از آن‌ها به طور اختصاصی روی عکاسی از غذا فعالیت می‌کنند.

به طور کلی تا زمانیکه فعالیت‌های یک blogger در زمینه غذا و سایر موارد مربوطه باشد، به آن food blogger گفته می‌شود. اگر بخواهیم این حرفه را به صورت کامل و مفصل شرح دهیم، باید بگوییم که فود بلاگری انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

بلاگر آشپزی

معمولاً فود بلاگر‌های آشپزی در صفحه شخصیشان طرز تهیه غذا‌ها و آموزش آن‌ها را با کاربران به اشتراک می‌گذارند و سعی می‌کنند که دستور پخت غذا‌های جدید، خاص، بین‌المللی و… را به کاربران آموزش دهند.

بلاگر بررسی غذا‌های رستوران‌ها

فود بلاگر‌هایی دیگری وجود دارند که به رستوران‌های مختلف سر می‌زنند و غذا‌های آن‌ها را امتحان می‌کنند و سپس با بیان تجربه خود، آن مکان‌ها و نوع غذایشان را به کاربران معرفی می‌کنند.

بلاگر غذا و سفر 

بلاگر‌های غذا و سفر افرادی هستند که به دور دنیا و یا کشور خود سفر کرده و غذا‌های محلی و طعم و طرز تهیه آن‌ها را برای کاربران خود بازگو می کنند. این حرفه شامل تحقیقات، عکسبرداری، ویرایش، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی زیادی است. بلاگر‌های غذا و سفر چالش پذیرش فرهنگ‌ها و تجربیات جدید را می‌پذیرند. حتی اگر به قیمت خروج از منطقه امن آن‌ها باشد.

بلاگر عکاسی از غذا‌ها

نوع دیگری از فود بلاگر‌ها صرفاً در زمینه عکس گرفتن از غذا‌های مختلف فعالیت می‌کنند. آن‌ها عکس‌های مربوط به غذا‌های مختلف را در صفحه اجتماعیشان قرار می دهند. خصیصه شاخص این نوع فود بلاگر‌ها این است که خودشان تمامی عکس‌های وبلاگ یا پیج اینستاگرامیشان را می‌گیرند.

بلاگر سفر و گردشگری

Tourism blogger به نقاط مختلف در سرتاسر جهان سفر می‌کند و تمامی اتفاقات، تجربیات و وقایع را از ابتدا تا انتهای سفرش از طریق صفحات اجتماعی با مخاطبینش در میان می‌گذارد. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به توریسم بلاگری نگاه کنیم، باید بگوییم که آنها روزنامه نگارن امروزی دنیای مدرن هستند.

بلاگر خودرو

Car blogger کسی است که در صفحات اجتماعیش به معرفی آخرین مدل ماشین‌ها پرداخته و تمامی آپشن‌ها و امکانات مختلف ماشین‌ها را بررسی کرده و با مخاطبین به اشتراک می‌گذارد. اکثر این افراد ماشین‌های جدید برند‌های معروف اتومبیل را با هم مقایسه می‌کنند و حتی آخرین نمونه از مدل‌ها را با مدل‌های قبلیشان مقایسه کرده و در مورد امکانات جدیدشان توضیح می‌دهند.

بلاگر طنز

یکی از بلاگر‌هایی که البته خیلی هم طرفدار دارد، Humor Blogger  است که معمولاً تجارب شیرین خنده دار را با مخاطبان به اشتراک گذاشته و محتوا‌های طناز گونه و با مزه تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید : قوانین و شرایط تبلیغات در اینستاگرام

ابزار‌های مورد نیاز برای بلاگر شدن

برای فعالیت در این زمینه خصوصا بلاگر اینستاگرام باید تجهیزات ویژه‌ای داشت، تجهیزاتی مانند گوشی موبایل با کیفیت تصویر‌برداری عالی، میکروفن با کیفیت، مونوپاد، دوربین تصویربرداری، رینگ لایت، نور ثابت و البته مهمتر از همه یک پیچ رسمی اینستاگرام و یا سایر صفحات اجتماعی.

افراد مورد نیاز در تیم blogger

اگر مصمم باشید که این حرفه را انتخاب کنید، در ابتدای راه نیاز به تیم خاصی ندارید. اما کم کم به واسطه علاقمندی مخاطبان و همچنین افزایش تعداد آن‌ها باید میزان فعالیت‌های خود را بیشتر کنید. در این شرایط است که نیاز به افراد دیگری دارید تا در کنار شما بتوانند محتوای پیج شما را تأمین کنند. از آنجایی که حجم فعالیت‌ها افزایش پیدا می‌کند دیگر خود بلاگر اینستاگرام به تنهایی نمی‌تواند محتوای متن صفحه اجتماعیش را تولید کند و کمک افراد دیگر را می‌طلبد.

نکات طلایی برای موفقیت در بلاگری

برای موفقیت در این زمینه باید موارد زیادی را رعایت کرد که عبارتند از:

  • دسترسی به یک ابزار مناسب برای جستجوی کلمات کلیدی
  • داشتن شور و شوق مناسب برای انجام فعالیت‌ها
  • استفاده از ترفند‌های سئوی مناسب برای بهتر دیده شدن
  • تولید محتوای با کیفیت
  • استفاده از تصاویر و یا فایل‌های رسانه‌ای مختلف
  • صادق بودن با مخاطبان و نشان دادن شخصیت واقعی خود
  • نوشتن کپشن‌های جذاب و با کیفیت
  • داشتن ثبات و پشتکار در انجام فعالیت های مربوط به این حوزه
  • فعالیت ادامه دار، منظم، بدون وقفه و با برنامه ریزی

اگر می‌خواهید یک بلاگر اینستاگرام موفق و البته پر مخاطب شوید قبل از هر چیز باید ببینید که آیا استعداد کافی برای فعالیت در این حرفه را دارید یا خیر. سپس با آموزش و کسب مهارت‌های مورد نیاز می‌توانید کم کم به این زمینه شغلی وارد شده و مخاطبان خاص خود را پیدا کنید.

25 راه تبدیل شدن به یک بلاگر اینستاگرام پردرآمد

در این قسمت از مطالب به چند نکته مهم در مورد موفقیت در این حرفه اشاره می‌کنیم:

  1. حتماً برای پیج اینستاگرامی خود پروفایل خاص و مرتبط با زمینه فعالیت خود بگذارید.
  2. از هشتگ‌ها و ایموجی‌های مناسب استفاده کنید.
  3. نام پیجتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که به راحتی پیدا شود.
  4. پیج اینستاگرام خود را باز بگذارید.
  5. تمامی عکس‌های پیج خود را با روشی مشابه ویرایش کنید به شکلی که صفحه شما هارمونی خاص خود را داشته باشد.
  6. از رنگ‌هایی استفاده کنید که با برند و فعالیت شما همخوانی داشته باشد.
  7. همیشه از یک پس زمینه استفاده کنید.
  8. برای گرفتن عکس فقط از نور طبیعی استفاده کنید.
  9. برای عسکبرداری از سوژه مورد نظرتان حتماً تم خاصی ایجاد کنید.
  10. در کپشن خود سؤالاتی را طرح کنید و از مخاطبان بخواهید تجربیاتشان را با شما در میان بگذارند.
  11. حتماً به دایرکت‌ها پاسخ دهید.
  12. برای گرفتن عکس از لوازم خاص و شیک استفاده کنید.
  13. برای پست‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشید.
  14. کمپین‌های ماهانه یا مناسبتی راه بیاندازید.
  15. برچسب‌های مرتبط را به پست‌های خود اضافه کنید.
  16. از فعال بودن هشتگ‌های خود مطمئن شوید.
  17. بررسی کنید که مخاطبان خاص شما چه کسانی هستند.
  18. کامنتهای خود را باز نگه دارید.
  19. کاملاً با احترام سخن بگویید، حتی زمانیکه بازخوردی منفی و یا بی‌ادبانه دریافت کردید.
  20. تنها به ارسال عکس بسنده نکنید و از تأثیر فیلم‌های کوتاه غافل نشوید.
  21. مسابقه بهترین عکس از موضوعات مختلف را برگزار کنید.
  22. حساب اینستاگرام خود را ایمن نگه دارید.
  23. روزانه استوری داشته باشید.
  24. تمامی کسانی که شما را دنبال می‌کنند، دنبال کنید.
  25. مسابقه ماهانه برگزار کرده و برای آن جایزه تعیین کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 69 نظر

4 69
راهنمای کامل برای کسانی که می‌خواهند بلاگر شوند

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد