بهترین زمان برای ترید و معامله ارز دیجیتال

مدت مطالعه: 4 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 12 دی 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

تخمین زمان طلایی ترید و اتخاذ پوزیشن درست خرید و فروش در بازارهای ارز دیجیتال، مهارتی است که در معامله گران با تجربه و با دانش یافت می‌شود. برای افراد آماتور که تازه معامله در بازارهای جهانی را آغاز نموده است این سؤال مطرح می‌شود که بهترین ساعت برای ترید ارز دیجیتال چه ساعت‌ها و چه زمان‌هایی هستند؟ همان‌طور که می‌دانید بازارهای جهانی خرید و فروش ارز دیجیتال، بازارهایی 24 ساعته هستند که در آن به جز بیت کوین، 2500+ ارز دیجیتال دیگر نیز خرید و فروش می‌شود. به جرات می‌توان گفت تخمین موقعیت مناسب برای ترید ارز دیجیتال از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند شما را به سود برساند و یا با ضرر مواجه کند.

کارمنتو به عنوان بزرگترین مرجع مشاوره ارز دیجیتال و رمز ارزها، راهنمای شما برای سرمایه‌گذاری پرسود خواهد بود.

نگران نباشید با گذشت مدتی تجربه به شما زمان مناسب معاملات را نشان خواهد داد. شما به عنوان یک معامله‌گر باید در ساعاتی از روز روند بازار را بررسی کرده و بسته به صعودی و یا نزولی بودن آن تصمیماتی را اتخاذ نمایید. شاید زمان‌های زیادی را بتوان به عنوان بهترین زمان معاملات بیت کوین معرفی کرد؛ اما این موضوع در مورد ارزهای دیجیتال دیگر صادق نیست. در میان ارزهای دیجیتال، بیت کوین محبوبیت زیادی دارد و به اصطلاح آینده دار است؛ اما ارزهای دیگر محبوبیت کمتری دارند و خرید و فروش آن‌ها لحظه‌ای نیست. در نتیجه اگر گوش به زنگ باشید می‌توانید از قبل خرید و فروش به موقع دیگر ارزهای دیجیتال سود بیشتری به دست بیاورید.

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال

معاملات ارز دیجیتال همیشه با ریسک همراه است حتی اگر تسلط کافی به نمودار پیچیده و گیج‌کننده معاملات چند ماهه گذشته داشته باشید، باز هم باید برای خرید یک سهم و یا یک ارز دیجیتال، ریسک معامله را قبول کنید. ناگفته مشخص است بهترین خرید، خرید ارزان است و جالب است بدانید که یک تخمین کلی برای ساعاتی که قیمت ارزها در پایین‌ترین حد ممکن بوده است، وجود دارد. برای مثال در سال 2014 ساعت 3 بعد از ظهر و 11 شب، بیت کوین با کمترین قیمت ممکن به فروش رسیده است و در سال 2017 ساعت 2 بعد از ظهر و 11 شب کمترین نرخ معاملات ثبت شده است. پس می‌توان نتیجه گرفت که بهترین زمان‌ ترید ارز دیجیتال و خرید ارز چیزی حوالی 2 تا 3 بعد از ظهر و 11 شب است. پس اگر سرمایه‌ای دارید که تصمیم دارید آن را به ارز دیجیتال تبدیل کنید این ساعات، زمان مناسبی برای معامله خواهند بود.

از دیگر پیشنهادات ما برای تخمین زمان مناسب خرید ارز، بررسی بازار گاوی و خرسی است. زمانی که بازار گاوی است قیمت‌ها صعودی هستند و از این جهت یا باید زودتر اقدام کنید و سرمایه خود را در این افزایش قسمت سهیم کنید و یا ریسک نکنید و تا خرسی شدن بازار صبر داشته باشید.

همچنین بخوانیم: راهنمای کامل ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال

بهترین زمان فروش ارز دیجیتال

فاکتورهای زیادی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد زمان مناسب برای فروش ارز دیجیتال فرا رسیده است. ارزهای دیجیتال معروفی همچون بیت کوین، ارزهای آینده داری هستند از این جهت نگهداری آن‌ها در طولانی مدت ضرری به همراه نخواهد داشت. این ارزهای نه چندان نام آشنا هستند که سودهای چشم‌گیری به همراه دارند و با خرید ارزان و فروش به موقع آن‌ها، می‌توانید در کوتاه مدت سرمایه مناسبی به دست بیاورید. برای فروش، بهترین زمان ‌ترید ارز دیجیتال، زمانی است که شما به هدف خود رسیده‌اید. به عبارتی زمانی که قیمت به نقطه اوج قیمت یا sell limit رسید مناسب ترین زمان فروش است. در این میان ممکن است اخبار در مورد یک ارز مثبت باشد و شما ترجیح دهید که ارز را نگه دارید؛ اما فراموش نکنید که صبر هم اندازه دارد.

همان‌طور که در مورد خرید ارز در بازار گاوی صحبت کردیم در بازار خرسی نیز باید گوش به زنگ باشید. اگر قصد فروش دارید باید هر چه سریع‌تر سرمایه خود را از کاهش قیمت نجات دهید و یا این که مدت زمان بیشتری برای کسب سود صبر کرده و منتظر گاوی شدن بازار بمانید. انتخاب بین فروش و یا نگهداری سرمایه در بازار خرسی نیاز به دانش و تجربه دارد.

معاملات ارز دیجیتال در چه ساعاتی بیشتر است؟

مناسب ترین زمان برای معامله ارز دیجیتال بسته به نوع بازار متفاوت است؛ اما به صورت تجربی ثابت شده است که زمانی که بازارهای مالی سنتی آمریکا فعال هستند، نوسانات معاملات ارز دیجیتال بیشتر است. از آنجایی که بازارهای مالی آمریکا از ساعت 9:30 تا 16:00 فعال هستند، می‌توان گفت که بین ساعت 18:00 تا 00:30 به وقت تهران بهترین ساعت برای ترید ارز دیجیتال هستند. لازم به ذکر است که نوسانات بازار ارز دیجیتال در روزهای میانی هفته بسیار بیشتر از روزهای پایانی است. طبق داده‌هایی که این بایننس در غالب نمودار ارائه داده است حجم معاملات در ساعات بین 7:30 تا 8:30 به وقت تهران در بالاترین میزان خود چیزی حدود 6.5 میلیون دلار و در ساعات 13:30 به وقت تهران در کمترین حد خود یعنی 2 میلیون دلار قرار داده شده است. در بازار کریپتو بیشترین حجم معاملات از ساعت 4 تا 9 شب انجام می‌شود.

بیشتر بخوانیم: آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2022

پس یک معامله‌گر ایرانی باید زمان های مناسب برای معامله کردن را بسته به بازاری که در آن معامله می‌کند، تشخیص دهد؛ اما به صورت کلی ساعات بین 4 تا 9 بعدازظهر، مطابق با ساعات فعالیت بازارهای سنتی آمریکا بیشترین حجم معاملات در بازارهای معامله ارز دیجیتال انجام می‌گیرد.

خطرناک‌ترین زمان‌ها برای معاملات ارز دیجیتال

زمان‌هایی که بازار خالی از معامله‌گر است، زمان‌هایی است که ریسک معامله در آن‌ها بالا خواهد بود. یکی از خطرناک‌ترین زمان‌های معامله ارز دیجیتال روزهای آخر هفته است. روزهای شنبه و یکشنبه که بازارهای جهانی اروپا و آمریکا تعطیل هستند، به هیچ عنوان زمان مناسبی برای معاملات ارزهای دیجیتال نیستند. البته بازارهای جهانی همیشه تحت تأثیر اخبار اقتصادی و سیاسی جهان هستند و تنها در صورتی می‌توان گفت که در این روزها نوسانات قیمت را چک کنید که اتفاق خاصی رخ داده باشد. اگر به دنبال ترید منطقی و اصولی رمز ارز هستید در قسمت بالا بهترین ساعت برای ترید ارز دیجیتال را بررسی کردیم و به واقع هر ساعتی به جز این ساعت‌ها برای معاملات چندان منطقی نمی‌دانیم؛ چرا که ریسک انجام معامله در آن بسیار بالا خواهد بود.

کلام پایانی

مطمئنا در بازارهای مالی تجربه حرف اول را می‌زند. با این وجود شاید بتوان به کمک تجربه دیگران یا گذشته بازار تصمیم گرفت که چه خریدی مناسب است. مسلما هر خریدی ممکن است به ضرر خطم شود اما تحلیل بازار این خطر را به حداقل می‌رساند. همچنین خرید در ساعات صعودی بازار که از آن تحت نام بهترین ساعات ترید ارز دیجیتال یاد می‌شود می‌تواند خطر ریزش را بسیار کاهش دهد. امیدواریم با کارمنتو همواره پر سود باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 10 نظر

5 10
بهترین زمان برای ترید و معامله ارز دیجیتال

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد