نحوه تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر

مدت مطالعه: 8 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 5 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

واژه “اینفلوئنسر (Influencer)” با معنای لغوی تأثیرگذار، واژه‌ای است که در دنیای مدرن امروزی و با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار رایج شده و بسیاری از افراد را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. در دنیای مدرن و مجازی امروزی به افرادی که در یک یا چند پلتفرم اجتماعی شناخته شده باشند و توسط گروهی از افراد دنبال شوند، اینفلوئنسر گفته می‌شود. اینفلوئنسرها افرادی هستند که با توجه به تعداد افراد دنبال‌کننده‌ای که دارند می‌تواند کسب‌وکارها و برخی از خدمات موردنظر خود را به دنبال‌کنندگان خود معرفی کرده و از این طریق، هم کسب‌وکار موردنظر را تبلیغ کرده و باعث ترویج آن شوند و هم از طریق معرفی‌های خود در صفحات اجتماعی کسب درآمد کنند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، با مراجعه به بخش مشاوره تبلیغات اینترنتی اپلیکیشن کارمنتو، به راحتی در فضای مجازی اقدام به کسب  درآمد نمایید.

بازاریابی اینفلوئنسری (Infuencer marketing) یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های بازاریابی می‌باشد که در جامعه کسب‌وکارها نیز جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد. در واقع امروزه کسب‌وکارها و یا صاحبان مشاغل نیز دریافته‌اند که بازاریابی به شیوه‌های قدیمی منسوخ شده و تأثیر مهمی روی افراد ندارند و در عوض بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها تأثیرگذاری بیشتری داشته و می‌تواند برای کسب‌وکارها و صاحبان مشاغل نیز بسیار مفید واقع شود. اگر شما نیز به دنبال راه‌های تبدیل شدن به اینفلوئنسر هستید و یا از افرادی هستید که سوال «چگونه اینفلوئنسر شویم» یا «چگونه اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی شویم) و یا «چگونه در اینستاگرام اینفلوئنسر شویم»، ذهنتان را به خود مشغول کرده است، به مطالب این مقاله از سایت کارمنتو، توجه فرمایید.

برای شناخت بیشتر روش‌های بازاریابی در اینستاگرام، با مشاورین ما در بخش مشاوره بازاریابی و فروش همراه باشید.

 

ویژگی‌ها و توانایی‌های که یک اینفلوئنسر باید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهکار‌های نوشتن کپشن حرفه‌ای در اینستاگرام

ویژگی‌ها و توانایی‌های که یک اینفلوئنسر باید داشته باشد.

یک فرد عادی و معمولی برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر باید چه ویژگی‌ها و توانایی‌هایی داشته باشد؟ یک اینفلوئنسر باید ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلفی داشته باشد تا بتواند روی مخاطبان خود تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد و تبلیغات کسب‌وکارها و مشاغل مختلف را انجام دهد. هر اینفلوئنسری که تعداد مخاطبان بالایی داشته باشد لزوماً تأثیرگذاری بالایی نخواهد داشت؛ بلکه باید ویژگی‌های مخصوصی داشته باشد تا بتواند در دنیای اینفلوئنسرهای مختلف و همچنین در دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ اثرگذاری بالایی داشته باشد. ویژگی‌هایی که اغلب اینفلوئنسرها به آن نیاز دارند عبارتنداز:

•    داشتن شور و اشتیاق

فردی که به‌عنوان اینفلوئنسر محصول و یا خدماتی را معرفی می‌کند باید با شور و اشتیاق بالایی آن را به مخاطبان خود معرفی کند تا علاوه بر مفید واقع شدن تبلیغات انجام شده، مخاطبان صفحه نیز افزایش یابد.

•    داشتن قدرت نفوذ کلام

تأثیرگذاری بالای یک اینفلوئنسر وقتی به وجود می‌آید که تأثیرگذاری بالایی بر روی مخاطبان خود داشته باشد و مطمئن باشد که می‌تواند تبلیغ محصولی را با اعتماد بر قدرت نفوذ کلام خود در بهترین حالت انجام دهد.

•    داشتن تعامل

بسیاری از مردم و افراد به اینفلوئنسری که حس نزدیکی به آن دارند، اعتماد می‌کنند و محصولات معرفی شده توسط او را دنبال می‌کنند. به همین دلیل یک اینفلوئنسر برای اینکه بتواند اعتماد مخاطبان خود را جلب کند باید در تعامل با مخاطبان خود باشد و از این طریق با سلیقه و خلقیات مخاطبان خود آشنا شود.

•    کسب اعتبار

اینفلوئنسری که در مقابل تمام رفتار و گفتار خود حس مسئولت‌پذیری داشته باشد و بتواند در مقابل هر محصول و یا برندی که تبلیغ می‌کند، این اطمینان خاطر را به مخاطبان خود بدهد که محصول معرفی شده ارزش و اعتبار بالایی دارد و مخاطبان او نیز گفته‌های او را معتبر بدانند؛ اینفلوئنسر موفقی خواهد بود.

•    میزان محبوبیت و دیده شدن

اینفلوئنسری که تعداد مخاطب و بیننده بیشتری داشته باشد و علاوه بر دیده شدن زیاد، در میان مخاطبان خود محبوب واقع شود، می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد و تبلیغات و بازاریابی محصولی را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

 

 گام‌هایی که برای تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر باید طی کرد.

آیا به دنبال راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام هستید؟
در این مقاله با ما همراه باشید!

گام‌هایی که برای تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر باید طی کرد.

صفحات اجتماعی در دسترس از جمله اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب وغیره، از جمله پلتفرم‌هایی می‌باشند که اینفلوئنسرهای معروف و مطرح در آن فعالیت می‌کنند و قابلیت این را دارند که اینفلوئنسرهای جدیدی را در زمینه‌های متفاوت با مخاطبان مختلف پذیرا باشند. حال سوال مهمی که بسیاری از افراد از خود می‌پرسند این است که چگونه اینفلوئنسر شویم و یا چگونه در اینستاگرام اینفلوئنسر شویم و یا چگونه اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی شویم؟

اگر شما نیز به دنبال راهکار و ایده برای اینفلوئنسر شدن هستید و می‌خواهید اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی شوید و یا برای تبدیل ‌شدن به اینفلوئنسر نمی‌دانید از کجا شروع کنید که بتوانید روی گروهی از مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود تأثیر بگذارید؟ به راهکارهای ساده‌ای که در ادامه مطلب آورده شده است، توجه کنید.

•    مشخص کردن زمینه فعالیت خود

شما باید قبل از هر کاری برای تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر، زمینه فعالیتی خود را انتخاب کنید. زمینه‌های فعالیتی متفاوتی وجود دارد که می‌توانند انتخاب شوند. موضوع‌های انتخابی شما در هر زمینه‌ای که باشند، باید متناسب با سلیقه شخصی شما بوده و زمینه‌ای باشد که شما به آن علاقه داشته باشید؛ در غیر این صورت شما به‌عنوان یک اینفلوئنسر نمی‌توانید با مخاطبان خود ارتباط مؤثری داشته باشید و اثرگذاری شما تا حد بسیار زیادی پایین خواهد آمد. علاوه بر داشتن علاقه به موضوع فعالیت خود، باید در زمینه فعالیتی خود نیز مطالعات فراوانی داشته باشید تا بتوانید اطلاعات درست و محتواهای مناسبی را تولید کرده و در اختیار مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود قرار دهید.

•    بهینه سازی پروفایل شبکه اجتماعی

پس از اینکه حیطه فعالیت خود را به طور دقیق انتخاب کردید، باید صفحه اجتماعی مناسب برای فعالیت خود را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال برخی از اینفلوئنسرها برای بیشتر دیده شدن ویدئوهای خود صفحه اجتماعی یوتیوب را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر برای به دست آوردن مخاطبان بیشتر صفحه اجتماعی اینستاگرام را انتخاب می‌کنند. پس از انتخاب پلتفرم مناسب، شما باید نام کاربری مناسب و ایده‌آلی را برای خود انتخاب نموده و در قسمت بیوگرافی صفحه، فعالیت‌ها و خودتان را به طور کوتاه و مختصر تشریح کنید.

•    شناسایی مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود

داشتن اطلاعاتی از مخاطبان و سلیقه‌های آنها یکی از مهم‌ترین عواملی است که هر اینفلوئنسری برای شناسایی آن باید تلاش کرده و اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد. شناختن مخاطبان و آشنایی باسلیقه آنها باعث می‌شود تا هر اینفلوئنسری بتواند محتوای تولیدی صفحه خود را بهینه ساخته و محتوای خود را طوری تولید کند تا روزبه‌روز بر تعداد مخاطبان خود بیفزاید و بتواند اثرگذاری خود را به طور مستمر افزایش دهد.

•    تولید محتواهای مفید

بحث تولید محتوا یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین مبحث‌ها در صفحات اجتماعی می‌باشد. اینفلوئنسری که بتواند محتوای مفید و مناسب برای مخاطبان خود تولید کند و برای تولید محتواهای خود زمان قابل‌توجهی صرف کند، بدون شک اینفلوئنسر موفقی خواهد بود. افرادی که در ذهن خود به دنبال راه‌های موجود برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر می باشند و اغلب اوقات سوال چگونه اینفلوئنسر شویم، چگونه در اینستاگرام اینفلوئنسر شویم و یا چگونه اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی شویم را مطرح می کنند، باید در ابتدا روی بحث تولید محتوای خود تمرکز کنند. برخی از افراد برای تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر، به‌ویژه اینفلوئنسر اینستاگرامی، صرفاً برای اینکه صفحات اجتماعی پرباری داشته باشند؛ محتواها و پست‌های تألیفی سایر صفحات را کپی کرده و در صفحه خود منتشر می‌کنند. طبیعی است که در این صورت مخاطبان، پست‌ها و محتوای تکراری و کپی شده را تشخیص داده و امکان اینکه اینفلوئنسر موردنظر را تأیید نکنند و اعتبار اینفلوئنسر از بین برود، وجود دارد. استفاده از عکس‌های منحصربه‌فرد که خود شما برای گرفتن آنها تلاش کرده و برای آنها وقت صرف کرده‌اید باعث می‌شود تا محتوای تولیدی صفحه شما خاص و متفاوت بوده و مخاطب بیشتری را جذب نماید.

بحث تولید محتوا بحث بسیار مهمی می‌باشد که به اصطلاح با واژه (Feed) شناخته می‌شود. برخی از فعالان صفحات مجازی و اجتماعی، محتواهای مرتبط با زمینه فعالیت خود را در صفحه خود منتشر می‌کنند که ممکن است این کار پس از مدت زمان مشخصی باعث یکنواختی شده و باعث از دست دادن تعدادی از مخاطبان گردد. یکی از اصلی‌ترین عوامل رشد یک اینفلوئنسر این است که بتواند بین محتواهای تولیدی خود اعتدال ایجاد کرده و حس یکنواختی به مخاطبان خود ندهد. بر اساس آخرین آمارها، مردم و افراد جامعه به اینفلوئنسری اعتماد می‌کنند که بتوانند حس نزدیکی با اینفلوئنسر موردنظر داشته باشند. به همین دلیل استفاده از محتواهایی که درباره خود اینفلوئنسر تألیف و نوشته می‌شوند، در میان محتواهای آموزشی یا موضوعی باعث می‌شود اعتماد مردم نسبت به یک اینفلوئنسر جلب شود.

•    تعامل با سایر اینفلوئنسرهای فعال در زمینه خود

اینفلوئنسرهایی که در زمینه‌ای مشابه با زمینه شما در حال فعالیت هستند و تعداد مخاطب بالایی دارند، می‌توانند در رشد و دیده شدن صفحه شما نیز اثر بگذارند. تعامل با این اینفلوئنسرها باعث می‌شود تا مخاطبانی که به دنبال مطالب و محتواهای شبیه به محتواهای شما می‌باشند؛ صفحه شما را دیده و در صورت مناسب بودن محتواهای شما برای آنها صفحه شما را نیز دنبال کنند و باعث رشد شما شوند.

برای آنکه بهتر بتوانید در شبکه‌های اجتماعی، فعالیت خود را داشته باشید، از خدمات مشاوره شبکه‌های اجتماعی این سایت، بهره‌مند شوید.

 

مصمم و منظم بودن

•    مصمم و منظم بودن

اینفلوئنسرها برای اینکه مخاطبان خود را از دست ندهند و بتوانند همواره صفحه اجتماعی خود را رشد و گسترش دهند باید مطالب و محتواهای تولیدی خود را به طور منظم و مصمم و با استمرار بارگذاری کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.
بسیاری از اینفلوئنسرها مطالب مورد نظر را به طور پراکنده و بدون اینکه دسته‌بندی کنند در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند که این عمل باعث ایجاد بی‌حوصلگی در مخاطب شده و مخاطب نمی‌تواند مطلب مورد نظر خود را به‌آسانی پیدا کند و ممکن است به همین دلیل نیز صفحه اجتماعی اینفلوئنسر را ترک کند و یا به محتواهای تولیدی‌اش اهمیت چندانی ندهد که در حالت کلی این موارد باعث افت صفحه و افت میزان اعتبار اینفلوئنسر خواهد شد.

•    متمرکز شدن بر روی یک یا نهایتاً دو صفحه اجتماعی

برخی از اینفلوئنسرها مطالب و محتواهای تولیدی خود را در پلتفرم‌های مختلفی بارگذاری می‌کنند و سعی می‌کنند در پلتفرم‌های مختلفی فعالیت داشته باشند و همین امر سبب می‌شود تا تمرکز خود را از صفحه اصلی از دست داده و مطالب و محتواهای به درد بخوری تولید نکنند. به اغلب اینفلوئنسرها مخصوصاً آن‌هایی که تازه شروع کرده‌اند، اکثر اوقات توصیه می‌شود تا برای دیده شدن و کسب اعتبار و جذب مخاطبان زیادتر، تمرکز خود را بر روی یک صفحه اجتماعی و یا نهایتاً دو صفحه اجتماعی صرف کنند و برای رشد و توسعه آن تلاش کنند.

 

ایده‌های مناسب برای اینفلوئنسری

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: راهکارهای جذب فالوور در اینستاگرام

ایده‌های مناسب برای اینفلوئنسری

افرادی که همواره به دنبال ایده برای اینفلوئنسر شدن می باشند و مدام در حال تکرار سوال چگونه اینفلوئنسر شویم، چگونه در اینستاگرام اینفلوئنسر شویم و یا چگونه اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی شویم، هستند باید به دنبال ایده برای اینفلوئنسر شدن باشند. در این بخش از نوشته قصد داریم چند ایده برای اینفلوئنسر شدن در اختیار شما قرار دهیم که مهم‌ترین آنها عبارتنداز:

•    مربی شوید.

در صفحات اینستاگرامی و بسیاری از صفحات اجتماعی دیگر بسیاری از افراد با آموزش حرفه خاص مانند رقص، برنامه کامپیوتری، مهارت‌های خانه‌داری، ورزش و سایر فعالیت‌ها به یک اینفلوئنسر قوی تبدیل شده‌اند. شما نیز می‌توانید با آموزش مبحثی که در حیطه مهارت‌های ما قرار دارد، تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید.

•    ماجراجویی و عکاسی از ماجراها

در دنیای مدرن امروزی که بسیاری از مشاغل و کارها توسط رایانه‌ها و دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌گیرد، بسیاری از افراد جامعه به دنبال دیدن صحنه‌های عجیب و خارق‌العاده می‌باشند. به همین دلیل شما می‌توانید با سفر به مکان‌های بکر و طبیعی و ماجراجویی در آنها و ثبت لحظات خود در صفحات اجتماعی، تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید.

•    مشاوره دهید.

شما می‌توانید از طریق درمیان‌گذاشتن تجربیات خود با مخاطبان خود و دادن توصیه‌هایی در این باب، با مخاطبان خود مشورت کنید و از این طریق به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید.

•    تولید محتواهای سرگرم‌کننده

بسیاری از افراد با هدف سرگرمی، وارد صفحات اجتماعی می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید با تولید محتواهای خلاقانه و سرگرم‌کننده، مخاطبان زیادی را جذب کرده و تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید.

•    جمع‌آوری اطلاعات ارزنده و ارائه مختصر آن

در زندگی امروزی بسیاری از افراد به سبب مشغله‌های کاری خود نمی‌توانند وقت کافی برای خواندن کتاب اختصاص دهند و اطلاعات مفیدی را کسب کنند. به همین دلیل کسب اطلاعات فراوان و مفید و یا خواندن کتاب‌های مفید و جمع‌بندی آنها و ارائه آنها به‌صورت مفید و مختصر می‌تواند یکی از ایده‌های جالب برای اینفلوئنسر شدن باشد.

با توجه به تمامی گفته‌ها و نکاتی که ذکر شد، انجام هر کار و موفق شدن در آن کار مستلزم سعی و تلاش زیاد و داشتن علاقه و شور و شوق زیاد است که اینفلوئنسری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
نحوه تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد