راه‌ اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون تومان

مدت مطالعه: 9 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 6 اسفند 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

بسیاری از افراد سرمایه متوسط و قابل قبولی دارند؛ اما نمی‌دانند با این سرمایه چه کارهایی می‌توان انجام داد تا به سود خوبی برسند. ممکن است برخی‌ها با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی کشورگمان کنند با ۲۰۰ میلیون تومان، نمی‌توان کاری را آغاز کرد؛ اما کسب و کارهایی وجود دارد که با همین مبلغ می‌توان به درآمد بالایی رسید. در این مقاله به معرفی چند شغل برای کارافرینی می‌پردازیم.

با ۲۰۰ میلیون چه کارهایی می‌توان راه‌اندازی کرد؟

با ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانید برای راه اندازی کسب و کارهای زیر برنامه ریزی کنید:

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در شغل های ایرانی

صنایع دستی ایرانی طرفداران بیشماری دارد و در صورت سرمایه‌گذاری روی آن، می‌توان به درآمد قابل توجهی رسید. هر یک از این هنرها را می‌توان آموزش دید و با سرمایه کم شروع به کسب و کار کرد.

راه اندازی کسب و کار سفالگری با ۲۰۰ میلیون

سفالگری

سفالگری یکی از محبوب‌ترین صنایع دستی است که گردشگران نیز به آن علاقه زیادی نشان می‌دهند. این شغل قدمتی بسیار طولانی دارد و به زمان باستان می‌رسد. علاوه‌بر سفالگری، میناکاری روی سفال نیز یکی از مشاغلی است که می‌توانید به آن فکر کنید.

صنایع دستی چوبی

صنایع دستی چوبی نیز جزو زیباترین آثار هنری ایران است که از سالیان دور در ایران رواج داشته است. این صنایع از تنوع بالایی برخوردار هستند که می‌توان به ساخت معرق، منبت کاری، خراطی، خاتم کاری و مشبک اشاره کرد.

حصیربافی

حصیربافی نیز یکی از زیباترین صنایع دستی است که در شمال و جنوب ایران رواج دارد و به عنوان سوغات نیز استفاده می‌شود. در شهرهای مختلف ایران برای حصیربافی از برگ درخت خرما، نی، ساقه گندم و انواع ترکه‌ها استفاده می‌شود.

صنایع دستی بافت و نساجی

بافت و نساجی جزو متنوع‌ترین صنایع دستی ایران هستند که در شهرهای مختلف ایران رواج دارند. بعضی از زیرشاخه‌های آن شامل جاجیم بافی، چادرشب، گبه بافی، ابریشم بافی، مخمل بافی، شمد بافی، خوس بافی و …

رودوزی‌های سنتی

هنر رودوزی نیز طرفداران زیادی دارد که با ابزارهای متنوعی انجام می‌شود. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به ملیله دوزی، پته دوزی، سوزن دوزی و قلاب دوزی اشاره کرد.

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل تولیدی

پنج مشاغل تولیدی که می‌توانید به عنوان یک گزینه برای شروع کسب و کار خود، در نظر بگیرید عبارت هستند از:

راه اندازی کسب و کار جوراب بافی با ۲۰۰ میلیون

جوراب بافی

جوراب بافی یکی از مشاغلی است که می‌توانید با خرید دستگاه، از آن کسب درآمد کنید. دستگاه جوراب بافی جزو ماشین آلات نساجی است و قیمت حدودی آن ۱۵۰ میلیون تومان است؛ البته اگر اقدام به خرید دستگاه دست دوم کنید هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. کار کردن با این دستگاه آسان است و به فضای خیلی بزرگی نیاز ندارد.

تولید ظروف یک بار مصرف

تولید ظروف یک بار مصرف یکی دیگر از مشاغلی است که می‌توانید با این سرمایه، راه اندازی نمایید. قیمت این دستگاه‌ها با توجه به نوع و ظرفیت آن متفاوت است. انواع ظروف یک بار مصرف شامل گیاهی، پلاستیکی، کاغذی، آلومینیومی هستند که می‌توانید انتخاب کنید که کدام یک را تولید نمایید.

تولید ابر و اسفنج

تولید ابر و اسفنج جزو مشاغل پردرآمد است و اگر با آگاهی و دانش لازم، وارد این حیطه شوید، سود بالایی برای شما به ارمغان خواهد آورد. ابر و اسفنج کاربردهای متنوعی دارند و توسط شرکت‌ها و صنایع مختلف مانند خودروسازی، صنایع بسته بندی، پتروشیمی، مبل سازی، صنایع غذایی و … خریداری می‌شوند.

تولید ذغال

تولید ذغال یک صنعت جدید در خاورمیانه است که بازار خرید و فروش خوبی دارد و با استفاده از دستگاه‌های تولید ذغال و مواد اولیه ارزان می‌توانید به سود خوبی برسید. مواد اولیه ذغال از ضایعات چوب است که از کارگاه‌های مبل‌سازی جمع آوری می‌شود.

تولید محصولات چرم مصنوعی

چرم مصنوعی به عنوان یک جایگزین برای چرم طبیعی در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از موارد استفاده آن می‌توان به صنایع تولید کیف، کفش، مبل، صندلی اداری، صنایع خودروسازی، تولید پوشاک و… اشاره کرد. بنابراین شما انتخاب‌های زیادی دارید و می‌توانید به صورت اختصاصی هر کدام را تولید کنید.

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل خدماتی

کسب و کارهای خدماتی شامل این موارد است:

راه اندازی کسب و کار ارایشگری با ۲۰۰ میلیون

آرایشگری

آرایشگری جزو شغل‌های پر درآمد است و در صورت علاقه به آن می‌توانید به پیشرفت قابل توجهی برسید. این حرفه برای بانوان دارای گستردگی زیادی است که پرداختن به هرکدام به صورت اختصاصی هم درآمد زیادی دارد. برای آقایان نیز این حرفه مناسبی است که می‌توانند به راحتی در آن پیشرفت کنند.

تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات و خدمات مجالس، یکی از فرصت‌های شغلی است که می‌توان با سرمایه کم به آن پرداخت. اکثر افراد ترجیح می‌دهند خدمات مجالس شادی و عزای خود را به دست شرکت‌های معتبر بسپارند تا خیال خود را از برپایی یک مراسم آبرومند راحت کنند. با این کار می‌توانید به آن‌ها در برپایی یک مراسم با شکوه کمک کرده و به درآمد خوبی برسید.

روغن گیری

روغن گیری یکی از راه‌های کسب درآمد است که به سرمایه بالایی نیاز ندارد. امروزه اکثر افراد به مصرف روغن‌های طبیعی علاقه زیادی دارند. در ابتدای راه اگر بودجه کافی برای اجاره مکان ندارید می‌توانید با دستگاه روغن گیری خانگی کار خود را آغاز کنید؛ البته توجه داشته باشید که دستگاه‌های روغن گیری پلاستیکی برای این کار مناسب نیست و تنها مصارف شخصی را جواب می دهد.

شرکت خدماتی نظافتی

تاسیس شرکت خدمات نظافتی به سرمایه بالایی نیاز ندارد. خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند شامل نظافت منزل، باغبانی، نقاشی، سم پاشی، نگهداری از کودک، پرستاری سالمند و … است. با ایجاد این شغل می‌توانید برای بسیاری از افراد نیز ایجاد اشتغال کنید.

تعمیرات

تعمیرات یکی از مشاغلی است که درآمد خوبی دارد. با توجه به علاقه و مهارت خود می‌توانید تعمیرات موبایل، لوازم خانگی، خودرو و … انتخاب کنید. برای شروع به این کار لازم است آموزش‌های لازم را ببینید و با اجاره یک مغازه کار خود را آغاز کنید.

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل اینترنتی

برای راه اندازی مشاغل اینترنتی می‌توانید به این موارد فکر کنید:

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل اینترنتی

تولید محتوا

امروزه با گسترش اینترنت و فضای مجازی کار تولید محتوا رونق زیادی دارد. تولید محتوا شامل تولید محتوای متنی یا ادمینی شبکه‌های مختلف اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و… است. برای این کار نیازی به سرمایه زیادی ندارید و لازم است آموزش‌ ببنید و کسب تجربه کنید.

مشاوره کسب و کار

اکثر افراد پیش از شروع هرکاری نیاز به مشورت با افراد متخصص دارند. با ایجاد یک سایت برای مشاوره تخصصی در این حوزه می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

فروش اینترنتی

امروزه اکثر افراد به دلیل نداشتن وقت یا سایر دلایل خرید اینترنتی را به حضوری ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید فروش یک محصول خاص در شبکه‌های اجتماعی را بر عهده بگیرید و از این راه، درآمد قابل توجهی کسب نمایید. فروش اینترنتی نیاز به سرمایه خاصی ندارد؛ تنها لازم است آموزش ببینید و راه‌های جذب مخاطب را بیاموزید و بعد به گسترش کسب و کار آنلاین خود بپردازید.

طراحی وب سایت

طراحی سایت جزو مشاغل پر درآمد اینترنتی است که آینده بسیار خوبی دارد. معمولا افرادی که وارد این حوزه می‌شوند در رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی نرم افزار و … تحصیل کرده‌اند؛ اما لازم است بدانید بدون مدرک مرتبط و با گذراندن دوره‌های آموزشی نیز می‌توانید وارد این حرفه شوید.

سئو

امروزه با فراگیر شدن دیجیتال مارکتینگ، رقابت بین برندها برای جایگاه بهتر و بالاتر در نتایج جستجوها، افزایش یافته است. این کار بر عهده سئوکار است که می‌تواند با دانش خود، سایت را به لحاظ سئو بهینه سازد و ترافیک ارگانیک را به سمت آن هدایت سازد. با گذراندن دوره‌های سئو می‌توانید به درآمد قابل توجهی در این حوزه دست یابید.

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل خانگی

کسب و کارهای خانگی با سرمایه کم شامل موارد زیر است:

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل خانگی

بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات یکی از مشاغلی است که می‌توانید در منزل به آن بپردازید و نیاز به سرمایه زیادی ندارد. بسته بندی موارد زیادی مانند خشکبار و آجیل، زعفران، حبوبات، مواد غذایی، پوشاک و… را شامل می‌شود که می‌توانید با انتخاب هرکدام به سود قابل توجهی برسید.

سبزی خرد کنی

اکثر افراد به دلیل نداشتن وقت ترجیح می‌دهند اموری مانند پاک کردن و خردکردن سبزی را به شخص دیگری بسپارند. برای شروع این کار نیازی به سرمایه زیادی بالایی ندارید و با خرید یک دستگاه سبزی خردکن می‌توانید کار خود را آغاز کنید. برای فروش آن می‌توانید هم با فروشگاه‌های مختلف در ارتباط باشید و هم به صورت اینترنتی محصول خود را به فروش برسانید.

قالی بافی

یکی از مشاغل خانگی که می‌تواند درآمد نسبتا خوبی داشته باشد قالی بافی است که به سرمایه زیادی نیاز ندارد. برای این کار لازم است توانایی جسمی بالایی برای نشستن‌ طولانی داشته باشید و سرعت انگشت‌ها را بالا ببرید. قالی بافی هم به صورت گروهی و هم انفرادی انجام می‌شود.

خیاطی

خیاطی یکی از هنرهایی است که می‌توانید به وسیله آن درآمد خوبی کسب کنید. ممکن است بسیاری از افراد، مدل لباس خاصی مدنظر داشته باشند و ترجیح می‌دهند به صورت سفارشی دوخته شود. برای شروع این کار تنها هزینه چرخ خیاطی و آموزش‌های لازم را باید بپردازید و به سرمایه خاصی نیاز ندارد.

غذا و شیرینی خانگی

تهیه غذای خانگی و کیک و شیرینی یکی از راه‌های کسب درآمد است که به سرمایه زیادی نیاز ندارد. تنها باید به این کار علاقه داشته باشید و آموزش‌های لازم را یا به صورت اینترنتی و مطالعه کتاب و یا به صورت حضوری، در کلاس ببینید. غذا و شیرینی خانگی طرفداران زیادی دارد و با این کار می‌توانید سود خوبی کسب کنید.

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل کشاورزی

مشاغل کشاورزی گستردگی زیادی دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم.

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل کشاورزی

پرورش قارچ

پرورش قارچ شغلی زود بازده است و به سرمایه زیادی نیاز ندارد. حتی این کار را می‌توان در منزل انجام داد. سودآوری این کار باعث شده افراد زیادی به این حرفه مشغول شوند. انواع قارچ دکمه‌ای و صدفی در صورت پرورش اصولی رشد خوبی دارند.

کشت زعفران

زعفران یکی از محصولات گران و پر طرفدار است و در صورت کشت آن می‌توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید. این محصولات در مناطق گرم و خشک به خوبی رشد می‌کنند. زعفران را می‌توانید در خاک مزرعه، در گلخانه و سالن و در باغچه و گلدان کشت نمایید. لازم است توجه داشته باشید که کشت آن در فصل خاصی صورت می‌گیرد.

کاشت آفتابگردان

آفتابگردان یکی از گیاهانی است که در مناطق معتدل به خوبی رشد می‌کند. با توجه به اهمیت دانه‌‌های آفتابگردان، می‌توانید با کاشت این محصول به درآمد خوبی دست پیدا کنید. تاریخ کاشت آفتابگردان با توجه به آب و هوای هر منطقه متفاوت است؛ اما به طور کل بهترین زمان هنگامی است که دمای هوا به ۸ تا ۱۰ درجه رسیده باشد.

کاشت گوجه فرنگی

کاشت گوجه فرنگی یکی دیگر از مشاغلی است که حتی می‌توانید در خانه آن را شروع کنید. زمان کاشت آن با توجه به محیطی که در آن قرار دارید متفاوت است. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید بهتر است در فصل زمستان اقدام به کشت گوجه فرنگی نمایید و در صورت سکونت در مناطق نیمه گرمسیری اسفند تا اردیبهشت رزمان مناسبی برای کشت خواهد بود.

کاشت سیب زمینی

کاشت سیب زمینی یکی دیگر از مواردی است که می‌توان به عنوان درآمد به آن نگاه کنید. این محصول جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی مردم دارد و پرداختن به این کار می‌تواند سود بالایی داشته باشد. برای کاشت این محصول لازم است در انتخاب زمین دقت کنید و در زمان مناسب برای کشت آن اقدام نمایید.

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل دامداری

برای راه اندازی مشاغل دامداری می‌توانید درباره این کسب و کارها مطالعه کنید:

راه اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون در مشاغل دامداری

پرورش زالو

با توجه به گسترش زالو درمانی و استفاده زیاد آن در مصارف پزشکی، پرورش زالو یکی از راه‌هایی است که می‌توانید به عنوان یک کسب و کار در نظر بگیرید. این کار به سرمایه بالایی نیاز ندارد؛ اما لازم است آموزش‌های لازم را ببینید و از افراد متخصص در این زمینه مشورت بخواهید.

پرورش زنبور عسل

پرورش زنبور عسل یکی از شغل‌های پردرآمد است و می‌توانید سود بالایی از آن کسب نمایید. برای شروع این کار می‌توانید کندو مورد نیاز را از زنبورداران با سابقه خریداری کنید؛ اما با توجه به اینکه ممکن است این کادوهای دارای آفت باشد بهتر است نسبت به تهیه آن از سازمان جهاد کشاورزی اقدام کنید.

پرورش ماهی

ماهی و کنسرو، یکی از غذاهای مهم در سفره‌های غذایی است و پرورش ماهی می‌تواند سودآور باشد. این کار به سرمایه زیادی احتیاج ندارد؛ اما لازم است دانش و اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید. این کسب و کار، نه تنها در بازارهای داخلی سود خوبی دارد، بلکه با صادرات ماهی و کنسرو نیز می‌توان به درآمد قابل توجهی رسید.

پرورش شتر مرغ

پرورش شترمرغ یک سرمایه‌گذاری پولساز و کم ریسک است که روش نسبتا آسانی دارد. این پرنده رشد سریعی دارد و هزینه نگهداری آن پایین است. این کار نیاز به سرمایه بالایی ندارد و با ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانید به راحتی این کار را آغاز کنید.

پرورش کرم ابریشم

سابقه پرورش کرم ابریشم به ۴۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این کار به سرمایه بالایی نیاز ندارد و کار سختی در پیش نخواهید داشت. کرم ابریشم برای تغذیه نیاز به برگ توت دارد و شما می‌توانید با کاشت درخت توت به گسترش فضای سبز نیز کمک کنید.

کارمنتو، همراه شما در راه اندازی کسب و کارها

امروزه اکثر افراد به دنبال شروع کسب و کارهایی هستند تا بتوانند با هزینه کم به سود بالایی دست پیدا کنند. با توجه به علاقه و تخصص افراد، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توان به شروع وگسترش آن پرداخت. لازم است بدانید شروع هرکاری بدون مشکل نخواهد بود و ممکن است ابتدای راه موانع زیادی پیش پای شما باشد. همچنین در ماه‌های اول شروع کار، قطعا به سود مورد انتظار خود نخواهید رسید و حتی ممکن است دچار ضرر و زیان شوید. کافی است صبر و حوصله داشته باشید و پیش از آغاز کسب و کار خود تمام جوانب را سنجیده و با افراد متخصص مشورت نمایید.

کارمنتو با داشتن مشاوران آگاه و مجرب می‌تواند شما را در راه اندازی کسب و کار با توجه به سرمایه و علاقه شما راهنمایی کند. شما می‌توانید سوالات خود را به صورت آنلاین و تلفنی با این مشاوران در میان بگذارید و بدون نگرانی کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 245 نظر

4 245
راه‌ اندازی کسب و کار با ۲۰۰ میلیون تومان

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد