بهترین روش‌های بازاریابی لوازم خانگی و جذب مشتری

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 16 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

در کشور ما هم صنعت لوازم خانگی و واردات آن تبدیل به یکی از مهم‌ترین صنایع و زمینه‌های شغلی در سال‌های اخیر شده است. افراد و تاجران زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و این موضوع باعث شده تا کسب‌وکارهای مرتبط با تولید یا واردات لوازم خانگی رشد زیادی داشته باشند.

با وجود گسترده‌ بودن بازار لوازم خانگی و رشد تعداد لوازم خانگی مورد نیاز خانواده‌ها، ورود به بازار داغ این حوزه و جذب مشتری لوازم خانگی کار چندان راحتی هم نیست. امروزه تعداد فراوانی از مجموعه‌ها و کسب‌وکارها، چه در داخل کشور و چه در خارج، در زمینه لوازم خانگی فعالیت می‌کنند. همان طور که می‌دانید، تعداد برندهای معتبر و مشهوری که اقدام به تولید لوازم خانگی می‌کنند، زیاد است. با یک نگاه جزئی به بازار لوازم خانگی در ایران متوجه می‌شوید که سهم عمده بازار، در دست برندهای خارجی است. در واقع برندهای معتبر خارج از کشور توانسته‌اند با به کارگیری اصول مناسب بازاریابی لوازم خانگی در ایران، در زمان کوتاهی موفق به جذب مشتریان شوند.

برای آشنایی با انواع روش‌های بازاریابی، به بخش مشاوره بازاریابی و فروش اپلیکیشن کارمنتو مراجعه نموده و از مشاوران این حوزه، راهنمایی دریافت نمایید.

بازاریابی لوازم خانگی و تکنیک‌های فروش آن

با صحبت‌های مطرح‌شده، این حقیقت آشکار می‌شود که سهم عمده بازار لوازم خانگی در دست برندهای خارجی است و متاسفانه کالاهای داخلی در مقایسه با برندهای خارجی، ارزش و جذابیت بسیار پایینی برای مشتریان ایرانی دارند. این مساله تنها به کیفیت بالای محصولات خارجی و مشهورشدن برند آن‌ها در سرتاسر جهان مربوط نمی‌شود. بلکه موضوع اصلی، آگاهی از اصول بازاریابی لوازم خانگی است. متاسفانه کسب‌وکارهای ایرانی عمدتا اقدام به استفاده از روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی به روش‌های سنتی می‌کنند. در حالی‌که همانند برندهای خارجی، باید از بازاریابی شبکه ‌ای لوازم خانگی یا از بازاریابی اینترنتی لوازم خانگی استفاده کرد. همین موضوع باعث می‌شود تا تولیدات داخلی حرفی برای گفتن در برابر رقبای خارجی نداشته باشند.

اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری هستید که در زمینه لوازم خانگی فعال هستید، نباید فراموش کنید که بدون استفاده از روش‌های مناسب بازاریابی لوازم خانگی به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد. شاید معتقدید که به دلیل نیاز دائمی مشتری به این لوازم، جذب مشتری لوازم خانگی کاری ساده باشد. اما توجه کنید که در هنگام خرید محصولات و تجهیزات باارزشی که کاربرد زیادی دارند، افراد معمولا نهایت دقت را به کار می‌گیرند تا بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم خانگی را برای منزلشان تهیه کنند. بنابراین، شما باید با ارائه مناسب‌ترین ایده تبلیغاتی لوازم خانگی به شیوه‌های مختلف، محصولات خود را به مخاطبان معرفی کرده و برند کسب‌وکار خود را به مخاطب معرفی کنید. در واقع شما باید تمامی سعی خود را به کار گیرید تا با مخاطبین تعامل مناسبی برقرار کنید. در این صورت امکان جذب مشتری لوازم خانگی بیشتر خواهد شد. البته منظور از بازاریابی لوازم خانگی این نیست که مانند اکثر کسب‌وکارهای ایرانی تنها به چاپ تراکت، پوستر اکتفا کنید. بلکه باید با درنظرگرفتن آینده بازار و همین‌طور سرمایه و پتانسیل کسب‌وکار خود به ارائه‌ ایده‌های جدید بپردازید. در ادامه مقاله مراحلی که باید به منظور انجام بازاریابی لوازم خانگی از آن‌ها عبور کنید، مفصل شرح می‌دهیم.

 

تحقیقات بازاریابی لوازم خانگی و اهمیت آن

   
بیشتر بخوانید: بهترین راهکار بازاریابی مطب دندانپزشکی و روش‌های موثر در تبلیغات آن

تحقیقات بازاریابی لوازم خانگی و اهمیت آن

همان طور که اشاره کردیم، بهترین شیوه برای اینکه کسب‌وکار خود را در زمینه فروش لوازم خانگی گسترش دهید، استفاده از به‌روزترین شیوه‌های بازاریابی لوازم خانگی است. اولین مرحله‌ای که باید وارد آن شوید، انجام تحقیقات بازاریابی لوازم خانگی است که اهمیت بسیار زیادی دارد. در طول تحقیقات بازاریابی لوازم خانگی شما باید به اطلاعاتی همچون میزان مصرف انواع لوازم خانگی در سال‌های اخیر، پرطرفدارترین لوازم خانگی‌ در بین مردم، پرفروش‌ترین آن‌ها و دیگر اطلاعات مهم در این زمینه دست پیدا کنید.
در حالت کلی به منظور انجام تحقیقات بازاریابی لوازم خانگی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • انجام تحقیقات بازاریابی لوازم خانگی به صورت کتابخانه‌ای با استفاده از جستجو در منابع مختلف از جمله اینترنت
  • انجام تحقیقات بازاریابی لوازم خانگی از منظر کیفی به منظور تعیین شاخص‌های مختلف خرید لوازم خانگی در بین مشتریان و شاخص‌های فروش پرتقاضاترین لوازم خانگی در بین فروشندگان
  • تحقیقات بازاریابی از منظر کَمی به منظور ارزشیابی میزان خرید مردم، قدرت مالی آن‌ها، میزان استفاده از لوازم خانگی و غیره

براي انجام مرحله دوم مي‌توانيد از طريق تهیه پرسشنامه و یا مصاحبه‌های گسترده و میدانی از تاجران و فروشندگان بهره ببرید. ممکن است انجام مراحل مختلف در طول تحقیقات بازاریابی لوازم خانگی نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی داشته باشد؛ اما مطمئن باشید که اگر بازاریابی لوازم خانگی را به شکل اصولی پیش ببرید و ایده‌هاي خلاقانه به منظور توسعه كسب‌وكارتان در سر داشته باشيد، در كمترين زمان به سود سرشاري دست خواهید یافت.

اگر به دنبال راهکاری برای تبلیغات کسب و کار خود هستید، با مراجعه به بخش مشاوره تبلیغات و برندینگ اپلیکیشن کارمنتو، با متخصصان ما در ارتباط باشید!

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در زمینه‌های ذکر شده، پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا برندهای معتبر در زمینه لوازم خانگی را شناسایی کنید و سپس از روش‌هایی که این برندها و کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده آن‌ها به منظور تولید، توزیع و بازاریابی به کار می‌گیرند، اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید. برای مثال، برندهای سامسونگ و اسنوا در زمینه لوازم خانگی شهرت بسیار زیادی دارند و بیشتر تاجران بزرگ اقدام به معامله لوازم این دو برند می‌کنند.

مساله دیگری که باید در طول تحقیقات بازاریابی لوازم خانگی به آن توجه کنید، تعیین شاخص‌های مناسب تبلیغاتی برای تاثیر روی مخاطبین(چه خانم‌ها و چه آقایان) است. تمامی این اطلاعات و شاخص‌هایی که به دست آورده‌اید، به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین روش را برای بازاریابی لوازم خانگی خود انتخاب کنید.

عوامل تاثیرگذار در افزایش فروش لوازم خانگی

بر اساس تحقیقات گسترده انجام شده، قطعا به این نتیجه خواهید رسید که وجود برخی عوامل در پروسه بازاریابی لوازم خانگی، به طور مستقیم با افزایش فروش و جذب مشتری لوازم خانگی ارتباط دارند. در ادامه سعی می‌کنیم تا به معرفی مهم‌ترین عوامل و ایده‌ها بپردازیم:

  • حتما به خواسته مشتریانتان و سلایق آن‌ها توجه کنید و در این خصوص با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
  • از نظرات مشتریان قبلی که از لوازم خانگی شما خرید کرده‌اند، جویا شوید.
  • هنگام بسته‌بندی و ارسال، تمامی استانداردها را در نظر بگیرید.
  • محصولات خود را از برندهای معتبر تهیه کنید تا اعتماد مخاطبین و مشتریانتان به شما بیشتر شود.
  • اجناس و کالاهای متنوع ارائه دهید و همواره به‌روزترین لوازم خانگی را به مشتریان خود پیشنهاد دهید.
  • همواره در ارتباط و تعامل با مخاطبین و مشتریان، اطلاعات درست و حقایق را بازگو کنید. این کار باعث می‌شود تا حس اعتماد و تاثیرگذاری شما در آن‌ها بیشتر شود.
  • سعی کنید به منظور جذب مشریان جدید از تبلیغات گسترده و در بسترهای مختلف بهره ببرید.
  • در تعیین قیمت برای لوازم خانگی خود با دقت عمل کنید و در صورت امکان، روش‌های تسهیل در پرداخت مشتریان را برای محصولات کسب‌وکارتان در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با روش‌های بازاریابی لوازم پزشکی و افزایش فروش آن

انواع روش‌های فروش لوازم خانگی

  • مهم‌ترین مرحله در بازاریابی لوازم خانگی، انتخاب مناسب‌ترین روش برای فروش و تبلیغ محصولات است. البته مدیران کسب‌وکارهای بزرگ توان خود را به کار می‌گیرند تا از اکثر روش‌ها استفاده کنند. در ادامه به بررسی انواع مختلف این روش‌ها می‌پردازیم.

– استفاده از شبکه‌های اجتماعی

  • اگر در شبکه‌های اجتماعی مختلف مخصوصا اینستاگرام، در زمینه لوازم خانگی تحقیق کنید، قطعا با تعداد زیادی بیزینس فعال در حوزه لوازم خانگی روبه‌رو می‌شوید که از طریق استفاده از خدمات شبکه‌های مجازی اقدام به تولید محتوا برای معرفی، تبلیغ و در نهایت فروش محصولات خود می‌کنند. داشتن اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف نه تنها برند شما را در ذهن مخاطبان ماندگار می‌کند، بلکه باعث آشنایی شما با دیگر کسب‌وکارها در این زمینه و امکان همکاری با آن‌ها می‌شود.
استفاده از وب‌سایت 

   
– استفاده از وب‌سایت

حتما می‌دانید که تقریبا تمامی کاربران فضای مجازی برای تامین نیازهای خود و آشنایی با محصولات مختلف به جستجو در گوگل می‌پردازند تا به اطلاعات مدنظرشان دسترسی پیدا کنند. بازاریابی اینترنتی لوازم خانگی از طریق وب‌سایت، یکی دیگر از روش‌های جذاب و کاربردی است که می‌توانید از آن بهره ببرید. اگر بتوانید در رتبه‌های بالاتر و صفحه اول گوگل قرار بگیرید، مطمئن باشید که در کوتاه‌ترین زمان درآمد شما چند برابر می‌شود.

– تبلیغات آفلاین

علی‌رغم اینکه امروزه اکثر روش‌های سنتی تبلیغات و بازاریابی لوازم خانگی منسوخ شده و جای خود را به روش‌های نوین بازاریابی داده‌اند، اما همان طور که می‌دانید، بیشتر تاجران باسابقه در بازار لوازم خانگی و برخی از مخاطبین و مشتریان شاید آشنایی چندانی با ابزار دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در بستر مجازی نداشته باشند.

– تبلیغات آنلاین

در کنار تبلیغات آفلاین مانند نصب پوستر، چاپ تراکت، کارت تجاری و غیره، بیشترین انرژی خود را صرف تولید و نشر محتواهای تبلیغاتی در بستر مجازی کنید. خرید اغلب وسایل و تجهیزات موردنیاز، به خصوص پس از شروع دوران پاندمی کرونا، در بستر مجازی انجام می‌شود. بنابراین، اگر در تولید محتوای جذاب، داشتن برند معتبر و معرفی جامع محصولات خود موفق عمل کنید، قطعا جذب مشتری لوازم خانگی شما هم بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید : آشنایی با روش‌های جذب و حفظ مشتری در کسب و کار

بهترین ایده‌ها برای بازاریابی اینترنتی لوازم خانگی

تمامی بسترهای فضای مجازی مانند گوگل و شبکه‌های اجتماعی به سمتی حرکت می‌کنند تا بیشترین رضایت را در مخاطبانشان ایجاد کنند. بنابراین، شما هم باید هنگام تولید محتوا و فعالیت در کانال‌های مجازی مختلف، به رضایت مخاطبین و مشتریان خود توجه کنید. در ابتدا تلاش کنید که مشتریان قبلی خود را به مشتریان مادام‌العمر محصولاتتان تبدیل کنید. سپس می‌توانید به جذب مشتریان جدید برای محصولات خود فکر کنید.
تولید محتوای جذاب اولین نکته‌ای است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. استفاده از محتواهای بصری مانند اینفوگرافیک، ویدئو، موشن‌گرافی و غیره می‌تواند بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبین داشته باشد تا به خرید از محصولات شما ترغیب شوند. در شبکه‌هاي اجتماعي به گونه‌ای عمل کنید که منجر به ارتباط مستقیم شما با مخاطب شود.
وقت‌گذاشتن روی بهينه‌سازي و تقویت سئو سایت و قرارگرفتن در رتبه‌هاي بالاتر گوگل مي‌تواند باعث پيشرفت و توسعه كسب‌وكار شما شود.

نکات مهمی که در بازاریابی لوازم خانگی باید رعایت کنید

اشاره کردیم که امروزه بیشترین موارد بازاریابی لوازم خانگی در بستر اینترنت و از طریق وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام می‌شود. بنابراین، سعی کنید تا تمامی موارد مربوط به بازاریابی لوازم خانگی را که از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود به خوبی یاد بگیرید. هم‌چنین سعی کنید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید تا مخاطبان بیشتر با کسب‌وکار شما درگیر باشند. نکته مهم دیگر این است که کیفیت محصولات و استانداردهای لازم در بسته‌بندی یا حمل‌ونقل را حتما رعایت کنید. موارد لازم مربوط به مشتری مداری را رعایت کنید.

شاید شما هم مانند برخی از مدیران کسب‌وکارهای دیگر در زمینه لوازم خانگی، فرصت و حوصله کافی برای انجام موارد ذکرشده و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشید. بنابراین، حتما سعی کنید تا از خدمات مشاوره بازاریابی و فروش لوازم خانگی در این خصوص استفاده کنید.

 

مشاوره بازاریابی لوازم خانگی و مزایای آن   

مشاوره بازاریابی لوازم خانگی و مزایای آن

هر کسب‌وکاری حتی در زمینه‌های کاری مشابه، ممکن است در شرایط نابرابری به توسعه و ارتقای شرایط خود بپردازند. درست است که استفاده از روش‌های بازاریابی لوازم خانگی که توسط تاجران و کسب‌وکارهای مشهور و بزرگ به کار گرفته می‌شود، می‌تواند به کلید موفقیت شما تبدیل شود، اما این موضوع را در نظر بگیرد که توسعه شخصی شما در کنار پیشرفت کسب‌وکارتان مستلزم گذر زمان، آینده‌نگری و استفاده از مشاوره‌های مختلف است. خدمات مشاوره بازاریابی و فروش کارمنتو، مسیر بازاریابی شما را کوتاه‌تر و پربازده‌تر می‌کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 14 نظر

4 14
بهترین روش‌های بازاریابی لوازم خانگی و جذب مشتری

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد