راهنمای کسب درآمد از تیک‌تاک TikTok

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 26 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

همانطور که می‌دانید برنامه تیک‌ تاک یک رسانه اجتماعی بوده و توسط کشور چین راه‌اندازی شده است، که قابلیت اجرا در گوشی‌های هوشمند و اندروید را دارد. در این برنامه کاربران می‌توانند با استفاده از آهنگ، جلوه‌های ویژه، فیلتر و برچسب؛ موزیک ویدیو‌های جذاب ۳ تا ۱۵ ثانیه‌ای بسازند. این ویدیو‌ها و دابسمش‌ها علاوه بر جنبه سرگرمی می‌تواند باعث معروفیت و دیده شدن افراد شود.

این برنامه در مدت زمان بسیار کمی توانست رشد بالایی داشته باشد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. همین مساله باعث شد تا تیک تاک به یک بستر مناسب برای بازاریابی یا همان دیجیتال مارکتینگ تبدیل شود. حال شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که نحوه کسب درآمد از تیک تاک به چه شکلی است؟ پس برای یافتن پاسخ برای این سوال تا آخر این مطلب همراه کارمنتو باشید زیرا می‌خواهیم تکنیک‌های کسب درآمد از تیک تاک یا همان راه‌های کسب درآمد از TikTok  را به شما معرفی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران بخش مشاوره دیجیتال مارکتینگ در ارتباط باشید.

محبوبیت TikTok در ایران

تیک تاک برنامه‌ای است که طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد، زیرا یک برنامه بسیار سرگرم کننده و شاد است. علاوه بر آن افرادی که علاقه‌مند به مشهور شدن و محبوبیت هستند با کمترین هزینه و به راحتی با ساختن کلیپ‌ و چالش‌ می‌توانند دیده شوند. پس سرگرمی و مشهور شدن دو دلیل مهم برای محبوبیت TikTok در ایران است. علاوه بر مواردی که گفتیم قابلیت‌های تیک تاک دلیل دیگری بوده که باعث محبوبیت این برنامه در ایران می‌شود؛ قابلیت‌های تیک تاک شامل:

  • یک استودیو خلاق و بی نظیر برای ضبط کلیپ
  • قابلیت هوش مصنوعی و گرفتن تصویر
  • هماهنگی بین جلوه‌های ویژه و ریتم آهنگ
  • لیست و کتابخانه کامل انواع موسیقی‌ها
  • داشتن افکت و فیلتر‌های جذاب
  • اشتراک‌گذاری راحت ویدیو با دیگران
  • ویرایش ویدیو
  • امکان تماشای میلیون‌ها ویدیو مختلف
  • پیشنهاد تماشای ویدیوهای مورد علاقه
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل کسب درآمد از فیسبوک

مزایای استفاده از تیک‌تاک برای کسب درآمد

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه‌های اجتماعی شکل کسب و کار‌ها و بازاریابی نیز تغییر کرده است. این شیوه دارای مزیت‌های قابل توجهی است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برای شروع کسب و کار در تیک تاک نیاز به سرمایه و لوازم زیادی ندارید، بلکه با یک گوشی تلفن همراه هوشمند می‌توانید تجارت خود را راه‌اندازی و کسب درآمد کنید.
  • از طریق تیک تاک به راحتی می‌توانید شغل و حرفه خود را به افراد و مخاطبان مورد نیاز خود معرفی کنید.
  •   در گذشته شما برای فروش محصولات خود حتما به یک مغازه یا مکان نیاز داشتید، که برای خرید یا اجاره مغازه باید مبلغ زیادی را پرداخت می‌کردید. اما امروزه با راه‌اندازی یک صفحه در برنامه تیک تاک و بدون پرداخت اجاره بها مغازه می‌توانید محصولات خود را به فروش برسانید.
  • از طریق برنامه تیک تاک کسب و کار شما در تمام نقاط کشور و دنیا دیده می‌شود، پس مشتریان شما می‌توانند از هر نقطه کشور یا دنیا باشند.
  • چون یک روش جدید برای کسب درآمد است پس در کمترین زمان ممکن می‌توانید به درآمد بالا برسید.

اصول کسب درآمد از تیک‌تاک

اولین نکته‌ای که برای کسب درآمد از تیک تاک باید به آن توجه کنید، پروفایل شما است. پروفایل شامل نام، عکس و بیوگرافی است. برای انتخاب نام می‌‌توانید از نام خودتان یا یک نام مستعار جذاب استفاده کنید، انتخاب عکس مناسب مورد دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. در آخر بهتر است در قسمت بیوگرافی یک جمله جذاب یا جمله‌ای که به محتوای صفحه شما مربوط است اضافه کنید. مثلا اگر صفحه فروش محصولات پوستی را دارید می‌توانید جمله زیر را به عنوان بیو قرار دهید.

 “با محصولات ما زیبایی و طراوت را به پوست خود هدیه دهید

بعد  از تکمیل شدن پروفایل، شعار محتوا پادشاه استرا در نظر بگیرید، یعنی سعی کنید برای ساخت محتوا وقت بگذارید و ویدیوهای خلاقانه‌ای بسازید و آن‌ها را اشتراک‌گذاری کنید. پس برای پیشرفت صفحه و کسب درآمد از تیک تاک اصول زیر را حتما در نظر بگیرید، زیرا به شما کمک می‌کند تا محتوای بهتری تولید کنید.

  • بررسی محتوای رقبا و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها
  • ساختن کلیپ‌ و دابسمش‌ از آهنگ‌های ترند
  • تولید محتوا به شکل مستمر مثلا روز در میان
  • ساختن دابسمش سکانس‌های مشهور فیلم و سریال‌ها
  • ساختن ویدیو مشترک با افرادی پرمخاطب
  • تعامل با مخاطبین و پاسخ دادن به سوال‌های آن‌ها
  • فعالیت در حوزه‌هایی که به آن علاقه دارید
  • افزودن هشتگ‌های مناسب و پربازدید به ویدیو‌ها
  • چالش طراحی کنید یا چالش‌هایی که افراد دیگر طراحی کردند را انجام دهید
  • برای تولید محتوا برنامه‌ریزی داشته باشید
  • با همکاران و کسانی که به حرفه شما مربوط هستند تعامل برقرار کنید
  • ویدیو‌ها و کلیپ‌های طنز طرفداران بیشتری نسبت به سایر ژانرها دارد، پس سعی کنید به شیوه ساخت کلیپ‌های طنز برای خود مخاطب جذب کنید یا کسب و کارتان را معرفی کنید.
برای درک بهتر مفاهیم گفته شده، می‌توانید با مشاوران بخش مشاوره بازاریابی و فروش سایت کارمنتو همراه باشید.

روش‌های کسب درآمد از طریق تیک‌تاک

اصول و نکاتی که در قسمت قبل بیان کردیم باعث می‌شود تا صفحه شما مخاطبین زیادی به خود جذب کند. تا حدی که به یک چهره معروف در این برنامه تبدیل شوید. قطعا داشتن مخاطب زیاد و وایرال شدن ویدیوها، می‌تواند از لحاظ مالی نیز برای شما منفعت داشته باشد.

 چون اولا برنامه‌های اجتماعی با توجه به پیشرفتی که داشته‌اند، به یک محل مناسب برای تبلیغات و کسب درآمد تبدیل شدن. دوما شبکه‌های اجتماعی به یک رسانه عمومی تبدیل شده، و در دسترس همه افراد در سنین و جایگاه مختلف وجود دارد. حال برای کسب درآمد از تیک تاک برای شما چند پیشنهاد ویژه داریم:

راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و فروش محصولات

متداول‌ترین راه کسب درآمد از TikTok فروش کالا و خدمت‌رسانی به مردم است. چون امروزه به دلیل شرایط فراگیری کرونا اکثر مردم ترجیح می‌دهند، از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنند. در این روش باید از کالای مورد نظر ویدیو تهیه کرده و به مخاطبین معرفی کنید. در این ویدیو مخاطب باید اطلاعات کاملی را از محصول به مخاطب ارائه دهید.

 به عنوان مثال اگر قصد فروش ماسک صورت و محصولات مراقبت از پوست و مو را دارید. باید در قالب کلیپ‌های طنز و آموزشی، در مورد نحوه استفاده از محصولات و مزایای آن‌ها تولید محتوا کنید.

یا تولید محصول و خلق برند و سپس فروش محصولات تولیدی برند می‌تواند برای شما درآمد خوبی داشته باشد. مثلا صنایع دستی یا زیورالات دست‌ساز را طراحی و تولید کرده و یک برند برای خود بسازید و از فروش آن‌ها به صورت حضوری و اینترنتی درآمد داشته باشید. یا یک کالا را به صورت از پیش تولید شده و آماده به صورت فله تهیه کرده و روی برندسازی آن سرمایه‌گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای کسب درآمد از تلگرام

فروش صفحه‌های تیک تاک با مخاطب بالا

یک راه تقریبا آسان برای کسب درآمد از تیک تاک ساخت و رشد اکانت‌های محبوب و فروختن آن‌ها است. مثلا می‌توانید کلیپ‌های میکس شده طنز، عاشقانه، فلسفی و یا هر موضوعی که در آن تخصص دارید را بسازید و از این راه مخاطبان زیادی را جذب کنید. پس از این کار صفحه را می‌توانید به شخص دیگری بفروشید. محتوای با کیفیت، مشارکت دنبال کننده‌ها و تعداد آن‌ها در نرخ صفحه شما تاثیر می‌گذارد. یعنی هر چه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد و درصد بالاتری داشته باشید قیمت صفحه شما بیشتر است. مقدار مشارکت صفحه وابسته به تعداد فالوور و تعداد لایک و کامنت‌هایی است که مخاطبان آن‌ها را در صفحه شما ثبت می‌کنند.

به افراد دیگر مشاوره دهید

راه دیگری که برای کسب درآمد از TikTok به شما پیشنهاد می‌دهیم این است که، ابتدا تمامی اصول و قوانین تیک تاک را یاد بگیرید. قوانینی که می‌تواند باعث رشد و محبوبیت یک اکانت تیک تاکی شود تا به توان از آن کسب درآمد کرد. سپس این نکات را به افرادی که می‌خواهند صفحه آن‌ها رشد کند، اما فرصت یادگیری این اصول را ندارند، آموزش دهید. اکثر تیک تاکرها به دلیل مشغله کاری زیاد یک مشاور در کنارشان وجود دارد. مشاور معمولا در ایجاد محتوا به تیک کار کمک می‌کند و به او مشاوره می‌دهد.

بیشتر بخوانید : رمز موقیت در کسب درآمد از اینترنت

آژانس تبلیغاتی تشکیل دهید

یعنی صفر تا صد تبلیغات را انجام دهید، شیوه کار شما دقیقا مانند سازندگان تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی است. باید به وسیله خلاقیت و مهارت‌هایی که در ساخت ویدیو دارید برای برند‌ها ویدیو تبلیغاتی بسازید. سپس صفحه‌هایی که بازخورد تبلیغات در آن‌ها زیاد است را شناسایی کنید و به نحوی واسطه میان برند و صفحه‌های پرمخاطب در TikTok شوید. البته باید این را هم بدانید که هر چه صفحه‌ معرفی شده پربازدید‌تر باشد و تبلیغات شما موجب فروش محصول بیشتر گردد، قطعا برند پول بیشتری به شما می‌دهد.

اینفلوئنسر شوید

منظور از اینفلوئنسر شخصی است که بر افراد دنبال کننده تاثیر می‌گذارد، پس برای کسب درآمد از TikTok ابتدا باید به یک اینفلوئنسر تاثیرگذار تبدیل شوید. پس قبل از آن باید یک سری کارها را انجام دهید؛ مثلا ساعت مطالعه زیادی داشته باشید و روی مهارت‌های فردی و هنری خود، کار کنید تا بتوانید یک محتوای مفید و آموزنده بسازید. معمولا اینفلوئنسرها با تبلیغات و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی کسب درآمد می‌کنند. زیرا همانطور که می‌دانید تبلیغات دهان به دهان تاثیر زیادی بر رونق هر چه بیشتر یک کسب و کار دارد.

کسب درآمد از پخش زنده (live)

در قسمت پخش زنده تیک تاک مخاطبان با کلیک بر روی گزینه هدیه دادنیا Giftاز تیک تاکر مورد علاقه خود قدردانی کنند. سپس این هدایا به الماس تبدیل شده و تیک تاکر می‌تواند از طریق PayPal آن‌ها را به پول تبدیل کند. البته برای این مورد شرایط خاصی وجود دارد مثلا باید بیش از ۱۰۰۰۰ مخاطب داشته باشید و ویدیوهای شما در ۳۰ روز بیش از ۱۰۰۰۰۰ بار دیده شود و همچنین  اقامت قانونی در ایالات متحده ، انگلستان ، آلمان ، ایتالیا ، فرانسه یا اسپانیا نیز داشته باشید.

تبلیغ و آموزش هنر

راه دیگری که برای کسب درآمد از تیک تاک به شما پیشنهاد می‌دهیم این است که استعداد و هنر خود را تبلیغ کنید، مثلا اگر در زمینه نواختن مهارت دارید از خود فیلم بگیرید و آن را اشتراک‌گذاری کنید. این کار باعث می‌شود که علاقه‌مندان به نواختن موسیقی برای آموزش به شما مراجعه کنند و به راحتی از طریق آموزش نواختن می‌توانید کسب درآمد کنید. مکرومه بافی، میوه آرایی، آشپزی، نقاشی و تمامی کارهایی که در آن استعداد و توانایی دارید را می‌توانید در تیک تاک به اشتراک بگذارید و از آموزش آن‌ها به دیگران کسب درآمد کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 5 نظر

4 5
راهنمای کسب درآمد از تیک‌تاک TikTok

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد