آموزش روش‌های افزایش فالوور رایگان با ترفندهای ساده

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 4 بهمن 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

وقتی که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی شروع به کار کرد، در دنیای آنلاین تحول ایجاد شد. این شبکه شامل یک فیدِ بی‌‍پایان بود، پر از عکس‌های مختلف، سلبریتی‌ها و سیاستمدارانی که زندگی روزمره‌شان را به اشتراک می‌گذاشتند. میشود بگوییم که شبکه‌های اجتماعی به دوران قبل از اینستاگرام و بعد از آن تقسیم شدند، به ویژه در سال‌های اخیر که این شبکه، دیگر یک اپلیکیشن ساده اشتراک عکس نیست. حالا اینستاگرام یک مارکت پلیس بزرگ است که برندها برای تبلیغات و فروش روی آن حساب می‌کنند. این روزها کسب و کارهای کوچک و بزرگ، اینستاگرام را به عنوان یک فضای کلیدی و مهم در نظر می‌گیرند و از هر راهی برای افزایش فالوور (و در نتیجه آگاهی از برند و فروش) در آن استفاده می‌کنند. در این مطلب موضوع افزایش فالوور اینستاگرام را بررسی می‌کنیم و راه‌های مختلف فالوور گرفتن را هم میشناسیم. اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی و رشد یک پیج هستید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

 برای دریافت مشاوره درمورد فالوورگیری اینستاگرام، وارد صفحه مشاوره اینستاگرام شوید. 

مزایا افزایش فالوور اینستاگرام

چرا برندها و افراد به دنبال افزایش فالوورشان هستند، مگر داشتن صد فالوور چه فرقی با داشتن صد هزار فالوور دارد؟ احتمالا شما هم دیده‌اید که اینفلوئنسرهای امروزی، به محض فالوور گرفتن مدل تولید محتوایشان را تغییر میدهندو به شکل عجیبی روز به روز فالوورهای بیشتری دارند. اینستاگرام مثل یک بلندگو است که صدای شما را بلند میکند. چه یک فرد باشید و بخواهید پرسونال برندینگ انجام بدهید، چه محصولی برای فروش داشته باشید و چه به عنوان یک سازمان بخواهید روی ارزش‌ها و اهدافتان تاکید کنید. آن سوی این بلندگو مخاطبان یا فالوورهای شما ایستاده‌اند که طبیعتا هرچه تعدادشان بیشتر باشد، اهدافتان سادهتر محقق خواهند شد. بنابراین به عنوان مثال، برای یک صفحه فروش مربای خانگی، افزایش فالوور یعنی افزایش تعداد فروش از دو مربا در هفته به ده مربا. یا برای یک سازمان ارائه دهنده خدمات هاست، یعنی افزایش درآمد و بیشتر شدن مشتریان، و البته جذب نیروهای حرفه‌ای و متخصص. به صورت کلی افزایش فالوور اینستاگرام واقعی (و نه افزایش فیک) این فواید را برای کسب و کارتان به همراه خواهد داشت:

  • افزایش شهرت و شناخته شدن
  • افزایش تاثیرگذاری نظرات و عقایدتان
  • افزایش درآمد با تبلیغات
  • امکان تیم‌سازی و گسترش فعالیت
  • افزایش فروش
  • افزایش Brand Awareness
  • قابلیت همکاری‌های بین‌المللی

راه‌های افزایش فالوور رایگان

احتمالا شما هم بنرهای افزایش فالوور و ادعاهای عجیب و غریب درمورد بالا بردن صفحه را در سطح اینترنت زیاد دیده‌اید. خیلی از افرادی که در ابتدای مسیر هستند، این تصور را دارند که برای پیشرفت صفحه‌شان حتما باید پول خرج کنند، اما واقعیت این است که اینستاگرام چند سالی است الگوریتمش را طوری تنظیم کرده که دیگر با چند پست جنجالی و یا خریدن فالوور فیک پیشرفت نخواهید کرد، بلکه باید محتوا تولید کنید، مداوم و با صبوری. خیلی از اوقات محتوای شما خوب و جذاب است، اما غیر از دوستان و آشنایانتان کسی آن را نمیبیند و کامنت هم نمی‌گذارد. اگر میخواهید فالوورهای پیج اینستاگرامتان را بالا ببرید، این راه‌ها پیش روی شما هستند:

بیشتر بخوانیم: راهنمای کامل بازاریابی در اینستاگرام

  • جذب فالوور (واقعی): برای جذب فالوور، همیشه خرید بهترین راه حل نیست. در واقع می‌توانیم بگوییم که بهایی که برای «خرید» می‌پردازید همان فعالیت مناسب و محتوایی است که تولید می‌کنید. با این حال اگر قصد تبلیغات یا خرید فالوور دارید، با جستجو منبعی را پیدا کنید که فالوورها را به شما «نمی‌فروشد»، بلکه شما را به افراد واقعی با پروفایل‌های واقعی «معرفی» میکند، مثلا پابلیشرها یا کانال‌های تبلیغاتی آنلاین. داشتن یک عکس واقعی (گرافیکی یا رئال) و بایو جذاب به جذب فالوور کمک می‌کند.
  • هشتگ‌گذاری مناسب: هشتگ‌های نیچ (niche) هشتگ‌های اختصاصی و دقیقی هستند که شما را به مخاطبی وصل می‌کنند که دقیقا به دنبال محتوای شماست. این محتوا ممکن است یک دفتر پلنر باشد یا یک دوره آموزش مارکتینگ. برای فروختن دفترتان، به جای #دفتر هشتگ #دفتر_پلنر را بزنید و مخاطب را تارگت کنید.
  • تبادل با دیگر پیج‌ها (یا همان شات): گاهی پیج‌هایی که کاری مشابه شما انجام می‌دهند یا محصولی دارند که احتمالا خریداران شما هم دوستش دارند، به راحتی با معرفی شما، مقدار زیادی مخاطب اضافه می‌کنند. این سود دوطرفه است، یعنی هم شما مخاطبان تازه به دست می‌آورید و هم صفحه مقابلتان فروشش را بالا می‌برد.
  • جذب اعتماد با اطلاعات صحیح: وقتی بایوی شما واقعی و فکرشده باشد و راه‌های ارتباطی را در آن بگذارید، مخاطب با اولین نگاه متوجه می‌شود که با یک پیج حرفه‌ای طرف است. همچنین داشتن لی‌اوت مناسب، عکس پروفایل خوب و… هم به شما کمک خواهند کرد.

آیا نیاز است برای شروع کار فالوور بخریم؟

در ابتدای مسیر، دو گزینه پیش روی شماست: کاملا ارگانیک ولی با سرعت کم جلو بروید، یا فالوور بخرید و مشکلاتش را هم بپذیرید. یکی از چیزهایی که طرفداران خرید فالوور می‌گویند، این است که کسی صفحه‌های کم فالوور را فالو  نمیکند و در نتیجه بهتر است ابتدای مسیر، مقداری فالوور بخرید. این ایده چندان از واقعیت دور نیست، اما ممکن است دردسرهایی را برای شما به همراه داشته باشد. بیایید با هم یک مثال را بررسی کنیم: شما مهارت کار با طلا و نقره دارید و می‌خواهید یک طلافروشی آنلاین به راه بیاندازید. برای خریدِ چیز باارزش و گران‌قیمتی مثل طلا، مخاطب باید حتما به شما اطمینان داشته باشد (هرچقدر خودتان مطمئن باشید) و این اطمینان وقتی مغازه‌ای در کار نیست، با فالوورها، کامنت‌ها و لایک‌ها سنجیده می‌شود. وقتی مخاطب با یک صفحه خلوت و کم فالوور روبرو شود، یا به آن اطمینان نمی‌کند، یا فکر می‌کند در ابتدای راه است و نهایتا پستتان را سیو می‌کند تا بعدا به سراغش بیاید. در این مرحله خرید چهار یا پنج هزار فالوور فیک، فکر بدی نیست.

معایب افزایش فالوور فیک 

بسیاری از وب‌سایت‌ها هستند که برای پیج‌های اینستاگرام فالوور می‌فروشند. اولین قدم در خرید فالوور این است که مطمئن باشید هیچ‌کدام از سایت‌ها، ربات‌ها یا افرادی که ادعای «فروش» فالوور دارند، افزایش فالوور اینستاگرام واقعی برایتان انجام نمی‌دهند. افزایش فالوور اینستاگرام با حجم بالا (مثلا 10 هزار کاربر) در عرض یکی دو روز، قطعا واقعی نیست و فیک است. با دانستن این نکته، بهتر است حتی اگر قصد خرید فالوور فیک را دارید از منابعی بخرید که به کارشان مطمئن هستید. بهترین راه اطمینان در خرید این است که ابتدا سایت فروشنده را بررسی کنید، در صورت لزوم از دیگران تجربیاتشان را بپرسید و در شبکه‌های اجتماعی به دنبال صفحه‌هایشان بگردید.

معایب خرید فالوور فیک

همان طلافروشی را در نظر بگیرید، بعد از افزایش فالوورها احتمالا تعدادی فالوور ارگانیک هم گرفته‌اید و شاید فروشتان کمی هم بالا رفته باشد. با این وجود فالوورهای فیک برای شما کانورژن ایجاد نمی‌کنند. شاید ویترین خوبی بسازند و باعث شوند صفحه حرفه‌ای‌‍تر بنظر برسد، اما از میانشان کسی برای شما کامنت نمی‌گذارد، پست‌ها را سیو نمی‌کند و چیزی هم نمیخرد. در نهایت این محصول شماست که باید اطمینان بسازد.

همچنین بخوانیم: آشنایی با اصول و قوانین تبلیغات در اینستاگرام

بهتر است خیلی خوب محتوا تولید کنید و تمام تلاشتان را روی کیفیت محصول بگذارید. همان‏طور که گفتیم، فالوورهای غیرواقعی برای شما ایمپرشن، کامنت و خرید ایجاد نمی‌کنند و یک ویترین هستند. از طرفی عملا فالوور فیک نقشی در افزایش فالوور اینستاگرام ندارد، چون بعد از مدتی ریزش پیدا می‌کند و چیزی از آن باقی نمی‌ماند. به صورت کلی می‌توانیم معایب خرید فالوور فیک را این‌طور خلاصه کنیم:

هدر رفتن پول
احتمال کلاهبرداری و نرسیدن فالوورها
ریزش فالوور بعد از یک مدت کوتاه

چالش‌های افزایش فالوور اینستاگرام

یکی از اولین چالش‌های افزایش فالوور اینستاگرام، تغییر همیشگی الگوریتم‌هاست. اینستاگرام سالانه الگوریتم‌هایش را تغییر میدهد (حتی گاهی دو بار در یک سال) و این روی مدل فعالیت کاربرانش تاثیر می‌گذارد. مثلا بین سال‏های 2012 تا 2015 شما می‌توانستید با یک پست جنجالی دیده شوید و هفته‌ها فالوور بگیرید، اما حالا فعالیت کوتاه مدت کافی نیست. باید با فالوورهایتان در تعامل باشید و حسی دوستانه و انسانی به آن‌ها بدهید تا دلشان بخواهد از سرویس یا محصول شما استفاده و البته شما را به دوستانشان معرفی کنند. وقتی یک کاربر محصول خوبی بخرد، قطعا در دفعات بعدی هم برای خریدهایش به همان برند مراجعه خواهد کرد. مهم است که با تبلیغات، تولید محتوای مناسب، و افزایش کیفیت کاری کنید که مشتری‌ها و مخاطبان همیشه به شما برگردند.

20 ایده کاربردی برای افزایش فالوور اینستاگرام

حالا که با مزایا و مضرات خرید فالوور و افزایش فالوور در اینستاگرام آشنا شدیم، بد نیست کمی راه‌های مختلف آن را بررسی کنیم. همان‌طور که گفتیم، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه افزایش فالوور در اینستاگرام خریدن است، اما این راه فایده زیادی برای کسب و کار ندارد و خیلی زود شما را به پله اول برمی‌گرداند. این‌ها، چند مورد راه افزایش فالوور در اینستاگرام به صورت واقعی و ارگانیک هستند:

بیشتر بخوانیم: کسب درآمد از اینستاگرام چگونه است؟

  1. برگزاری مسابقات مختلف و اهدای جایزه (جوایزی از کوچک تا بزرگ، مثلا جایزه نقدی یا حتی لپتاپ و گوشی)
  2. معرفی دهان به دهان بین دوست‌ها و آشنایان
  3. همکاری مشترک با برندهایی که مخاطب مشترک دارند (مثلا اگر فروشنده لوازم آرایشی هستید، می‌توانید در صفحه یک آرایشگاه یا سالن ناخن فعالیت مشترک کنید)
  4. گذاشتن پست‌های اشتراکی یا Collaboration
  5. کار با پابلیشرهای رایگان
  6. فرستادن اشانتیون همراه محصولات و خدمات
  7. فرستادن هدایای سازمانی یا شخصی برای مخاطبان
  8. هشتگ‌گذاری اصولی
  9. کپشن نویسی حرفه‌ای
  10. برگزاری لایو با افراد مهم و تاثیرگذار در حوزه
  11. گذاشتن پست‌های آموزشی و کاربردی با موضوعاتی که برای همه جالبند (مثلا چطور در تابستان بدنمان را خنک نگه داریم)
  12. پرداختن به اخبار روز
  13. تحلیل اتفاقات روز
  14. تحلیل رفتار مخاطب (این مورد را بهتر است به کارشناسان بسپارید)
  15. تبلیغات آفلاین
  16. تبلیغات بنری در سایت‌ها
  17. استفاده از تگ لوکیشن
  18. تولید محتوای بدون وقفه
  19. پرسیدن سوال‌های چالشی در پست و استوری
  20. پیگیری مداوم و همیشگی الگوریتم اینستاگرام
  21. طراحی هویت بصری (این کار را می‌توانید در مراحل بعدی به یک گرافیست حرفه‌ای بسپارید

مشاوره اینستاگرام در کارمنتو

افزایش فالوور اینستاگرام توسط صاحبان پیج‌ها غیرممکن نیست و با کمی تجربه و آموزش، می‌توانید آرام آرام آن را شروع کنید. با این حال ممکن است نیاز داشته باشید که در یک موقعیت خاص (با ددلاین) فالوورها را بالا ببرید، یا به چالشی برخورده‌اید و باید کمک و راهنمایی بگیرید. مشاوران آنلاین و متخصص در پلتفرم کارمنتو، هرجای ایران که زندگی می‌کنید، آماده کمک به شما هستند. افزایش فالوور واقعی و بالا بردن صفحه، گاهی با مشکل مواجه می‌شود و در این موقعیت هیچکس بیشتر از یک متخصص اینستاگرام نمی‌تواند چالش را حل کند. با دریافت مشاوره آنلاین، می‌توانید جلو بسیاری از اشتباهات را بگیرید و صفحه خودتان را سریع‌تر و اصولیتر رو به جلو ببرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 3 نظر

3 3
آموزش روش‌های افزایش فالوور رایگان با ترفندهای ساده

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد