روش‌های بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 23 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

حتما شما هم می‌دانید که کشورهای جهان سومی و در حال توسعه همانند ایران، بیشترین آمار فروش لوازم آرایشی بهداشتی را دارند. حتی بیشترین تعداد عمل جراحی زیبایی هم در این کشورها انجام می‌شود. از این رو، فروش لوازم آرایشی می‌تواند برای شما با سود و درآمد فوق‌العاده‌ای همراه باشد. اما خبر بد برای کسب‌وکارهایی که قصد فروش محصولات آرایشی بهداشتی دارند این است که تعداد شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدکننده این لوازم در داخل کشور، با توجه به نیاز شدید بازار، روزبه‌روز در حال افزایش است. این موضوع، رقابت را برای فروش بیشتر و جذب مشتریان جدید سخت‌تر می‌کند.

با مطالبی که ذکر شد، اگر شما هم قصد دارید با فروش لوازم آرایشی بهداشتی کسب درآمد کنید، زمینه بسیار سودآوری را انتخاب کرده‌اید. البته به شرطی که با قوانین بازاریابی لوازم آرایشی بهداشتی و روش‌های نوین و جدید بازاریابی محصولات آرایشی بهداشتی به خوبی آشنا باشید. در این مقاله درباره این روش‌ها که بیشتر مبتنی بر ابزار دیجیتال مارکتینگ در فضای مجازی هستند، مفصل بحث می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با بازاریابی دیجیتال، با مراجعه به بخش مشاوره دیجیتال مارکتینگ، از کارشناسان مجرب، مشاوره دریافت نمایید.

اهمیت بازاریابی در فروش لوازم آرایشی بهداشتی

جالب است بدانید که ارزش بازار لوازم آرایشی بهداشتی در کشورمان بیشتر از 35 میلیارد تومان است. بنابراین، اگر بتوانید حتی بخش کوچکی از بازار فروش لوازم آرایشی را در دست خود بگیرید، در مدت کوتاهی می‌توانید به درآمد فوق‌العاده‌ای برسید. البته به شرطی که از پسِ بازاریابی لوازم آرایشی بهداشتی برآیید! بازاریابی مناسب باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه شما به جامعه مشتریان هدف خود دسترسی پیدا کنید، مخاطبین و مشتریان هم به خوبی با محصولات شما آشنا شوند و از شما خرید کنند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه بازاریابی لوازم آرایشی، با نصب اپلیکیشن کارمنتو، مشاوره بازاریابی و فروش دریافت کنید.

نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که امروزه ابزار الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی به نوعی در زندگی همه اقشار جامعه نفوذ کرده و بسیار تاثیرگذار هستند. اگر به دوروبرتان نگاه کنید متوجه می‌شوید که فروش لوازم آرایشی نظیر انواع کرم ضدآفتاب و مراقب پوست، لوسیون تقویت کننده، انواع عطر، محصولات مراقبت از مو و غیره به شکلی گسترده از طریق شبکه اینستاگرام و سایر کانال‌های مجازی به فروش می‌رسد. یک دلیل این موضوع این است که اکثر خریداران لوازم آرایشی بهداشتی خانم‌ها هستد و طبق آمار، بیشترین درصد کاربران شبکه‌های مجازی را خانم‌های جوان تشکیل می‌دهند. بنابراین، فروش این محصولات به آن‌ها راحت‌تر به نظر مي‌رسد. البته آقايان هم خريدار محصولات بهداشتی و مراقبتی مختلف هستند كه مي‌توانيد روی آن‌ها هم سرمایه‌گذاری کنید.

بعد از تعیین برند کسب‌وکار شما در زمینه فروش لوازم آرایشی، باید هر طور که می‌توانید با مشتریان و مخاطبین تعامل برقرار کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث ورود راحت شما به بازار می‌شود، بلکه شما را از نیازهای مشتریان مطلع می‌کند. تنها راه چاره، استفاده از بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی است که می‌تواند مسیر فروش لوازم آرایشی را برای شما هموارتر کند. فعالیت‌های مربوط به بازاریابی به قدری مهم و بااهمیت هستند که اکثر مدیران کسب‌وکارهای امروزی قبل از شروع به کار از خدمات مشاوره و بازاریابی لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می‌کنند تا مسیر موفقیت برای آن‌ها کوتاه‌تر شود.

 

انواع روش‌های بازاریابی و فروش لوازم آرایشی بهداشتی   

 بیشتر بخوانید : نکات طلایی در نحوه صحیح بازاریابی رستوان و جذب مشتری

  
انواع روش‌های بازاریابی و فروش لوازم آرایشی بهداشتی

همان طور که اشاره کردیم، اصلی‌ترین روش برای افزایش فروش این محصولات، بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی است. با استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ، شما می‌توانید در بستر مجازی، محصولات و ویژگی‌های آن‌ها را به صورت كامل و جامع به مخاطبين مختلف معرفي كنيد. خبر خوب ديگر اين است كه طبق تحقيقات انجام شده، اكثر مردم مخصوصا خانم‌ها كه به سختي به برندی اعتماد مي‌كنند، اگر يك يا دو بار خريد موفقي از شما داشته و از محصولات آرايشي يا بهداشتي كه از صفحه شما تهيه كرده‌اند رضايت کافي داشته باشند، تبديل به مشتري مادام‌العمر كسب‌وكار شما مي‌شوند. بنابراين استراتژی و روش‌هایی که شما به منظور بازاریابی لوازم آرایشی بهداشتی از آن‌ها استفاده می‌کنید، باید به گونه‌اي باشند كه اولا رضايت مشتريان كنوني را جلب كنند و ثانيا شما را براي پيداكردن مشتريان جديد و ارتباط با مخاطبين مختلف ياري كنند. در ادامه، انواع روش‌هاي موفق در زمينه بازاريابي لوازم آرايشي بهداشتي را خدمتتان معرفي مي‌كنيم.

  • بازاریابی آفلاین

بدیهی است که اصلی‌ترین روش بازاریابی لوازم آرایشی بهداشتی را بازاریابی اینترنتی و استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ معرفی کردیم. اما ایده تبلیغاتی لوازم آرایشی بهداشتی آفلاین کمک زیادی به آگاهی‌بخشی مخاطبین راجع‌به برند کسب‌وکار شما می‌کند. اجاره بیلبوردهای سطح شهر و نصب بنرهای تبلیغاتی مختلف که شامل معرفی جذاب محصولات آرایشی بهداشتی است، قطعا منجر به افزايش فروش شما می‌شود. هم‌چنين اگر مخاطبين را به روش‌‍‌هاي مختلف، مخصوصا با اِعمال تخفيف‌هاي ويژه، تشویق کنید تا محصولات شما را به چند نفر دیگر معرفی کنند، فروش لوازم آرایشی شما رونق فراوانی خواهد یافت و تاثیر این راهکار را در کوتاه مدت خواهید دید.

  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شاید بیشتر وقت افراد در طول روز صرف چک‌کردن شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌شود. این موضوع تبدیل به فرصتی برای تمامی کسب‌وکارها شده است تا بتوانند محصولات و خدمات خودشان را به مخاطبین مختلف معرفی کنند. حتما با صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی زیادی روبه‌رو شده‌اید که اقدام به فروش محصولات خود از کانال مجازی می‌کنند. درواقع استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی لوازم آرایش بهداشتی باید در برنامه‌های شما قرار گیرد. در غیر این صورت، توان کافی برای رقابت با رقبا را در این زمینه نخواهید داشت. تولید محتواهای بصری و متنی جذاب برای معرفی محصولات آرایشی بهداشتی تاثیر فوق‌العاده‌ای در جذب‌شدن خانم‌های جوان به کسب‌وکار شما خواهد داشت. بنابراین، تا جایی‌که می‌توانید باید وقت و حوصله کافی به این زمینه اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید : بازاریابی بیمه و انواع روش افزایش فروش آن

  • فروش از طریق وب‌سایت

به هیچ وجه نباید گوگل و موتورهای جستجوی اینترنتی را دست کم بگیرید. احتمالا اولین کاری که افراد مختلف برای یافتن محصول بهداشتی و آرايشی موردنظرشان و اطلاع از تاثیرات آن انجام می‌دهند، جستجو کردن در گوگل است. بنابراین اگر شما یک‌ وب‌سايت با قالب مناسب طراحی كنيد و با رعايت سئو و بهينه‌سازي سايتتان، در صفحه اول گوگل قرار بگيريد، يقينا ميزان فروش لوازم آرايشي در كسب‌وكار شما 2 الي 3 برابر بيشتر خواهد شد!‌

  • اس‌ام‌اس ماركتينگ

تمامي افرادی که از انواع گوشی استفاده می‌کنند، حتي افرادي كه به شبكه‌هاي مجازي دسترسي ندارند، از سرویس پیام کوتاه گوشی بهره می‌برند. اس‌ام‌اس مارکتینگ در کنار ایمیل مارکتینگ از دیگر ابزارهای پرطرفدار در حوزه بازاریابی محصولات آرایشی بهداشتی محسوب می‌شود. با استفاده از این ابزار، مخاطبین به درک درستی از محصولات و خدمات شما می‌رسند و می‌توانند برای خرید محصولات شما تصمیم گرفته و اقدام کنند.

بیشتر بخوانید : بازاریابی پوشاک و انواع روش‌های افزایش فروش لباس

  • استفاده از تبلیغات آنلاین

بعد از تولید محتوا، وظیفه مهم‌تر شما این است که محتواهایتان را در فضای مجازی از طریق روش‌های مختلف گسترش دهید. تبلیغات آنلاین و پروموت محتواهای شما شاید چالش‌برانگیزترین قسمت در بازاریابی لوازم آرایشی بهداشتی باشد. البته شبکه‌های اجتماعی کار را تا حد زیادی برای تبلیغات آنلاین آسان‌تر کرده‌اند. شما باید تا جایی‌که می‌توانید فعالیت خود را در بستر آنلاین گسترش دهید و با شیوه‌های مختلفی، محصولات آرایشی خودتان را تبلیغ کنید.
هرچقدر که تعداد تبلیغات و محتواهای شما بیشتر باشد، درواقع بیشتر به چشم مخاطب می‌آیید و کم‌كم برند كسب‌وكار شما در ذهن مخاطبانتان باقی مي‌ماند. و در نهایت با افزايش فروش لوازم آرايشی خود مواجه خواهيد شد. مشاوره تبلیغات آنلاین کارمنتو، مسیری امن و هموار را برای موفقیت شما، پیش رویتان قرار می‌دهد.

ستفاده از مشاوره بازاريابی لوازم آرايشی بهداشتی

       

استفاده از مشاوره بازاريابی لوازم آرايشی بهداشتی

همان طور كه در بخش اول هم اشاره كرديم،‌ تعداد زيادی از شركت‌ها اقدام به فروش و بازاريابی محصولات آرايشی بهداشتی در داخل كشور كرده‌اند. هم‌چنين تعداد مجموعه‌هايی كه اقدام به واردات محصولات آرايشی از كشورهای حاشيه خليج فارس می‌کنند، در حال افزايش است. برای اينكه بتوانيد در ميان رقبا حرفی برای گفتن داشته باشيد، بايد اقدامات مربوط به بازاريابی لوازم آرايشی بهداشتی را به نحو مناسبی انجام دهيد. به همین منظور اكثر مديران كسب‌وكارهاي امروزي به مراكز مشاوره و بازاريابی معتبر مراجعه می‌كنند تا از خدمات مشاوره و بازاريابي لوازم آرايشی بهداشتی استفاده كنند. به‌كارگيري اين مشاوره‌ها قطعا باعث كوتاه‌تر شدن مسير موفقيت كسب‌وكار شما و در نهايت افزايش فروش لوازم آرايشی خواهد شد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 45 نظر

4 45
روش‌های بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد