صفر تا صد صادرات به امارات (دبی)

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 30 بهمن 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

صادرات به دبی و به طور کلی کشور امارات یکی از مسیرهای صادراتی سودآور ایران محسوب می‌شود و می‌توان گفت که یکی از تجارت‌های قوی برای ایران به شمار می‌آید. این تجارت به صورت صدور محصولات کشاورزی و یا حتی صنعتی صورت می‌گیرد. صادرات به امارات و دبی از طریق راه‌های مختلفی انجام می‌شود و مهم‌ترین آن‌ها از طریق راه‌های آبی حد فاصل بین دو کشور انجام می‌گیرد. یکی ازمواردی که باعث شده تا تجارت به امارات این چنین پرسود و رضایت بخش باشد، این است که ظرفیت بازار این کشور بسیار بالاست و هر شخصی با هر میزان سرمایه می‌تواند اقدام به ورود به این بازار کند و کم کم تجارت خود را ارتقا دهد. اگر قصد ورود به این بازار درآمدزا و پرسود را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با کسب مشاوره‌ی صادرات به دبی و امارات تجارت خود را آغاز نمایید.

جهت دریافت راهنمایی و مشاوره، به بخش مشاوره صادرات و واردات سایت کارمنتو مراجعه کنید.

معرفی کشور امارات برای صادرات

کشور امارات متحده‌ی عربی در غرب آسیا و در شرق شبه جزیره‌ی عربستان قرار دارد. این کشور ثروتمند به دلیل اینکه فرودگاه‌های بسیاری دارد و همچنین بنادر زیادی را گسترش داده است سبب شده تا نرخ صادرات به این کشور افزایش پیدا کند. این ویژگی موجب شده است تا تجارت از ایران که راه آبی و هوایی نزدیکی به این کشور دارد رونق زیادی داشته باشد. اما این به این معنی نیست که هر زمان که مایل باشید با این کشور تجارت کنید، راه برای شما آزاد و خیلی زود رونق پیدا کند. بازاریابی و تحقیق راجع به مشتریان محصول و… امر بسیار مهم و ضروری است که نداشتن اطلاعات راجع با آن می‌تواند شما را با مشکلات عدیده‌ای رو به رو کند. دریافت مشاوره‌ی صادرات به امارت از یک متخصص با تجربه می‌تواند کمک شایانی به شما در این امر مهم کند.

راه‌های صادرات کالا به دبی

می‌توان گفت صادرات به دبی یکی از پرهزینه‌ترین صادرات‌ها برای ایران محسوب می‌شود زیرا بخش عمده‌ای از کالا با لنج جابه جا می‌شوند و بنابراین محصولات ابتدا از طریق زمینی و سپس دریایی باید جابه‌جا شوند. هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل یکی از دغه‌های اساسی برای صادرات محصولات کشاورزی محسوب می‌شود و اگر تاخیری در رساندن کالا به بازار صورت بگیرد موجب فاسدشدن آن‌ها خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از رخداد چنین پیش آمدهایی بهتر است از کارشناس مجرب مشاوره‌ی صادرات به امارات را دریافت کنید. در ادامه برخی از مسیرهای صادرات کالا به امارت را بررسی می‌کنیم.

صادرات به دبی با لنج

محصولات کشاورزی و اغلب محصولاتی که امکان فاسد شدن و یا از دست رفتن کیفیت در فضای آزاد دارند را عموما با لنج‌های یخچال‌دار جابه‌جا می‌کنند. پیدا کردن لنج‌هایی با این امکانات معمولا مشکل به نظر می‌رسد.

صادرات به دبی از طریق هوایی

یکی دیگر از روش‌های صادرات به دبی از طریق هواپیما خواهد بود. با توجه به اینکه امارات دارای فرودگاه‌های متعددی است؛ روند صادرات و رساندن کالاها به بازار فروش از این طریق راحت خواهد بود.

لیست کالاهای صادراتی ایران به امارات

کالایی که در لیست صادرات به امارات از ایران هستند بسیار متعدد و متنوع هستند و در دو بخش محصولات کشاورزی و صنعتی به چشم می‌خورند. در ادامه به معرفی چگونگی صادرات برخی از این محصولات به دبی می‌پردازیم.

صادرات میوه به دبی

کشور امارات به دلیل داشتن آب و هوایی بسیار خشک و گرم مانند دیگر کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس تنها محصول میوه و صیفی جات آن خرما است. امارات بیش از 80 درصد از محصولات کشاورزی خود را از کشور ایران و ترکیه تهیه می‌کند. عمده محصولات کشاورزی که از ایران به دبی صادر می‌شوند شامل هندوانه، گوجه فرنگی، کیوی و… هستند.

بیشتر بخوانید: نحوه صادرات به گرجستان به همراه قوانین گمرکی  این کشور

صادرات زعفران به دبی

امارات یکی از بزرگترین قطب‌های صادراتی ایران برای زعفران است. کیفیت، بسته بندی‌های شیک و مرغوبیت کلاله‌های زعفران باعث شده است تا ایران در رتبه‌ی اول صادرات این محصول با ارزش به امارات باشد.

صادرات ترشی به دبی

ترشی یکی از چاشنی‌های خوشمزه به حساب می‌آید که طرفداران زیادی در همه‌ی جای دنیا دارد و امارات نیز جزء این دسته محسوب می‌شود. صادرات انواع ترشی به امارات در بسته بندی‌های متفاوت و یا به صورت فله صورت می‌گیرد.

صادرات خشکبار به دبی

کشور ایران یکی از قطب‌های تولیدکننده‌ی خشکبار مرغوب و باکیفیت است بنابراین کشور امارات که در نزدیکی ایران است یکی از متقاضیان تراز اول خشکبار ایران خواهد بود. در رابطه با خشکبار دغدغه‌ی فساد مطرح نیست و می‌توانید با خیال راحت اقدام به تجارت این کالای باارزش و پر سود کنید. کشورهای زیادی در صف تجارت خشکبار به دبی هستند بنابراین اگر مایل به اقدام به این نوع از صادرات هستید حتما مشاوره‌ی صادرات به امارات را از یک کارشناس مجرب کسب نمایید تا راه‌های دسترسی را برای شما شرح دهد.

صادرات صنایع دستی به دبی

ایران یکی از قطب‌های صادرات صنایع دستی به دبی است و از این طریق ارز آوری بسیاری برای ایران داشته است. کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و آفرقایی بیشترین خواهان صنایع دستی ایران هستند و صادرات این محصول از درآمد خوبی برخوردار است.

صادرات آلوئه ورا به دبی

چند وقتی است که خواص بی‌نظیر آلوئه ورا در درمان خشکی و سوختگی و از بینبردن کپک و قارچ ثابت شده است. ایران یکی از تولیدکنندگان آلوئه ورا با بهترین کیفیت در دنیاست و صادرات آن می‌تواند تجارت پایدار و پرسودی را شامل شود. آلوئه ورا به چند شکل مختلف برای صادرات آماده می‌شود و هر یک بازار فروش خاص خود را دارد؛ بنابراین اگر قصد تجارت این محصول را دارید کسب یک مشاوره‌ی صادرات به دبی می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

صادرات گلیم و فرش به امارات

صادرات فرش و گلیم اصیل ایرانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های صادرات به امارت تا چند سال گذشته بود . اما با ورود فرش دستس چینی به جهان این بخش کمی از رونق افتاد. اما هنوز هم فرش اصیل ایرانی متقاضیان خاص خود را دارد.

صادرات عسل به امارات

همانطور که می‌دانید عسل فاسد نمی‌شود و اگر قصد صادرات این محصول را دارید نیازی نیست که نگران از دست رفتن کیفیت محصول خود تا رسیدن به بازار مقصد باشید. بسته بندی شیک و کیفیت مرغوب از مهم‌ترین ارکان برای پذیرش محصول شما در کشور امارات است و این قاعده در صادرات عسل به امارات مستثنی نیست.

صادرات سبزیجات به امارات

از آن جایی که امارات تهی از زمین‌های کشاورزی برای تولید سبزیجات است بخش عظیمی از محصولات مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند. هویج، کاهو، هندوانه، شلغم و… از جمله‌ی محصولات صادراتی به امارات هستند.

همچنین بخوانیم: پرسودترین کالاهای صادراتی و شرایط صادرات آن به عمان

مراحل صادرات کالا به دبی

اکثر فعالیت‌های تجاری امارات از طریق سرکت‌های بازرگانی صورت می‌گیرد؛ بنابراین اگر قصد تجارت به این کشور را دارید بهتر است تا با یک شرکت بازرگانی قرارداد داشته باشید و یا خودتان در دبی یک شرکت تاسیس نمایید. ابتدا باید در گمرک دبی ثبت نام نمایید و پس از آن کد واردکننده یا صادرکننده را نیز از مرجع دریافت نمایید. در نهایت باید مدارک ثبت را به سازمان گمرک دبی ارسال نمایید تا مجوزهای لازم برای صادرات به امارات برای شما صادر شود. برخی از مراحل صادرات به امارات به شرح زیر هستند.

کارت بازرگانی دریافت کنید: برای انجام هر گونه تجارت در سطح بین‌المللی باید کارت بازرگانی مربوط به خود را داشته باشید. بنابراین در قدماول از سازمان‎‌های ذی ربط کارت بازرگانی تهیه کنید.
بازاریابی کالای مورد نظر در امارات: اینکه بخواهید کالای خود را به امارات منتقل کرده و در روز اول ان را به فروش برسانید را از برنامه‌ی خود حذف کنید. مهم‌ترین قدم برای تجارت با این کشور این است که بازار فروش کالای خود را پیدا کنید و یا با تبلیغات موثر آن را ایجاد نمایید.
تهیه‌ی پروفورما یا پیش فاکتور: بعداز پیداکردن خریدارکالای خود باید یک فاکتور حاوی اطلاعات مربوط به مشخصات و قیمت و تعداد کالا را تهیه نمایید.
قرارداد صادراتی: بعد از ارائه‌ی پیش فاکتور باید یک قرارداد با رعایت قوانین بین‌المللی در خصوص تجارت با امضای صادرکننده و واردکننده‌ی کالا تهیه نمایید.
امور گمرکی: در این مرحله باید تمامی امور مربوط به ترخیص کالا از گمرک شامل تعیین ارزش گمرکی کالاها، عقد قراداد حمل و بیمه کالاها، گواهی بازرسی کالاها، صدور فاکتور و گواهی مبدا و ارسال کالاها از گمرک به کشور مقصد را انجام دهید. ترخیص کالا از گمرک دبی بسیار راحت‌تر از ایران است و قوانین سخت گیرانه نیستند.
انتقال وجه: بعد از انجام تمامی این امور باید مراحل مربوط به انتقال وجه از طریق سیستم‌های بانکی، صرافی‌های موجود صورت بگیرد. سیستم بانکی دبی باز است و از این نظر مشکلی برای انجام امور انتقال وجه نخواهید داشت.

 

مزایای صادرات کالا به امارات

با اینکه امارات محصولی برای صادرات ندارد اما از طریق واردات انواع و اقسام محصولات کشاورزی و یا صنعتی تبدیل به قطب صادرات به کشورهای مجاور شده است. بنابراین قطعا برای محصول تجاری شما بازار مناسب و خریداران خوبی وجود دارد.
سیستم بانکی این کشور باز است؛ بنابراین این کشور امکان صادرات و واردات را برای تجار فراهم کرده است.
امارات یکی از کشوهای مهم اقتصادی و تجاری در دنیا محسوب می‌شود و همین امر باعث شده تا شرکت‌های مهم و بزرگتری از تمام دنیا در این کشور سرمایه‌گذاری کنند؛ بنابراین امکان ارتباط با بزرگترین شرکت‌های دنیا از طریق تجارت با امارات برای شما فراهم خواهد شد.
امارات یکی از سرمایه‌پذیرترین کشورهای حال حاضر دنیاست که سرمایه‌های افراد و شرکت‌های مختلفف را می‌پذیرد.
نرخ تورم در این کشور حدود 2.1 درصد است و این یعنی یک تجارت با اقتصاد پایدار.
سیستم بانکی قوی، نظام سیاسی پایدار در دبی باعث شده است تا تجارت به این کشور بسیار پرسود و باثبات باشد.
به دلیل اقتصاد خوب و تورم پایین، مردم این کشور از توان مالی برای خرید برخوردار هستند؛ به همین دلیل همیشه بازار فعالی برای کالاهای تجاری شما وجود دارد و این بازار دچار رکود نخواهد شد.
در این کشور برای شرکت‌ها مالیاتی تعلق نمی‌گیرد و دیگر مالیات‌ها نیز بسیار کم است بنابراین می‌توانید یک تجارت پرسود از صادرات به دبی داشته باشید.
بیشتر بدانیم: صفر تا صد صادرات به افغانستان

مدارک و مجوزهای مورد نیاز برای صادرات کالا به دبی

کارت بازرگانی و یا معرفی‌نامه از شرکت جهت ارسال بار تجاری به امارات
گواهی حلال برای تمامی مواد غذایی واردشده الزامی است
بارنامه دریایی برای کالاهای حمل شده از طریق دریا یا بارنامه هوایی برای کالاهای هوایی
گواهی مبدأ صادرشده توسط مقامات صلاحیت‌دار کشور صادرکننده یا تائید شده توسط سفارت دبی
برگه خرید پروفورما و قرارداد خرید و فروش
مشخصات محصول شامل نحوه‌ی استفاده، نام سازنده، واردکننده، ترکیب محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضا است. تمامی مشخصات باید به زبان عربی و انگلیسی روی بسته‌بندی محصول نوشته شده باشد.
ارائه‌ی قرارداد خرید و فروش بین صادرکننده و واردکننده
لیست بسته‌بندی کالاهای صادرکننده
شرکت‌ها باید برای صادرات به امارات کد واردکننده یا صادرکننده‌ی خود را ارسال نمایند.
کالاهای صادرشده باید با کالای ذکر شده در پروانه صادرات مطابقت داشته باشند.
مجوزهای سازمان بهداشت برای مواد غذایی
مجوزهای لازم جهت اخذ مجوز صادراتی
پکینگ لیست
اینوویس
کالاها باید پس از 72 ساعت از راسال به مقصد خود برسند و حداقل 3 ماه تاریخ انقضا داشته باشند.

مشاوره‌ی صادرات به امارات در کارمنتو

همانطور که توضیح داده شد صادرات به دبی یکی از تجارت‌های مهم و پردرآمد برای ایران محسوب می‌شود. عمده محصولاتی که به امارات صادر می‌شوند محصولات کشاورزی هستند. توجه داشته باشید که برای صادرات مواد غذایی حتما باید از لنج‌های دارای یخچال مخصوص نگهداری، استفاده نمایید تا کالای شما با کیفیت مطلوب خود به مقصد برسد. هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل برای رزرو این لنج‌ها کار دشواری است. برای اطلاع از شرایط صادرات به امارات از کارشناسان مجرب کارمنتو مشاوره‌ی صادرات به دبی را کسب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 166 نظر

5 166
صفر تا صد صادرات به امارات (دبی)

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

تجارت و بازرگانی
20 شهریور 1401

|

5 دقیقه مطالعه
تجارت و بازرگانی
20 شهریور 1401

|

5 دقیقه مطالعه
تجارت و بازرگانی
4 مرداد 1401

|

5 دقیقه مطالعه
تجارت و بازرگانی
2 مرداد 1401

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

تجارت و بازرگانی
20 شهریور 1401

|

5 دقیقه مطالعه
تجارت و بازرگانی
20 شهریور 1401

|

5 دقیقه مطالعه
تجارت و بازرگانی
4 مرداد 1401

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد