آشنایی با بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال متاورس

مدت مطالعه: 9 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 10 مهر 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

متاورس نامی است که این روزها زیاد به گوش علاقه‌مندان به بازی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌رسد. با اینکه متاورس در ابتدای راه است، اما در همین مدت زمان اندک برخی از  بهترین پروژه‌های متاورس ، کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند و روز به روز نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اما متاورس فراتر از آن چیزی است که در ذهن ما می‌گذرد. این دنیای مجازی شگفت‌انگیز فرصتی برای همگان فراهم می‌کند تا بتوانند در آن بازی کنند، زمین بخرند، موسیقی گوش کنند، تجارت کنند، درآمد کسب کنند و در یک کلام زندگی کنند. اگر می‌خواهید جزو اولین نفراتی باشید که روی متاورس سرمایه گذاری می‌کنید، باید در ابتدای راه با پروژه‌های آینده‌دار متاورس آشنا شوید و سپس با شناخت کافی وارد این دنیای منحصر به فرد شوید. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

چه عاملی باعث جذابیت پروژه‌های متاورسی شده است؟

پیش از معرفی بهترین پروژه‌های متاورس بهتر است اول ببینیم چه عاملی باعث جذابیت این دنیا شده است و چرا بسیاری از کاربران به آن جذب شده‌اند؟ متاورس دنیایی است که افراد می‌توانند در قالب آواتارهای مورد علاقه خود، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و معاشرت داشته باشند. شاید این موضوع ساده‌ترین تعریف از این دنیا باشد. اما متاورس می‌تواند در قالب‌های دیگر و به شکل‌های دیگری نیز در دسترس کاربران قرار بگیرد. متاورس یک دنیای مجازی و سه بعدی است که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی کاربران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

شما با این دنیا می‌توانید از هر جای دنیا که زندگی می‌کنید، در کنفرانس‌ها شرکت کنید، از موزه‌ها و باغ‌وحش‌ها دیدن کنید و به تماشای کنسرت بنشینید. به نقاط ناممکن سفر کنید و یا از گالری‌های نقاشی دیدن کنید. فعالیت‌های دنیای متاورس به حدی گسترده است که این‌ها تنها تعداد محدودی از مثال‌های این دنیای نوپا هستند. اما همان‌طور که در بخش مقدمه به این موضوع اشاره شد، کاربران می‌توانند در این دنیا کسب درآمد کنند و همین مسئله نیز باعث شده است تا کاربران به فکر شناخت بهترین پروژه‌های متاورس باشند.

چگونه می‌توان از متاورس کسب درآمد کرد؟

همیشه اولین نفرها شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت دارند و اگر می‌خواهید جزو اولین نفرات متاورس باشید، باید بدانید چگونه وارد این دنیا شوید و در آن کسب درآمد کنید. شناخت پروژه‌های آینده دار متاورس می‌تواند به شما در این راه کمک کند. متاورس شامل زمین‌هایی است که با خرید آن‌ها می‌توانید در این دنیا سرمایه‌گذاری کنید و یا آن را به افراد دیگر اجاره دهید. در دنیای متاورس می‌توانید یک فضای رقابتی ایجاد کنید و با راه‌اندازی تبلیغات درآمد کسب کنید. می‌توانید فروشگاه مجازی خود را بسازید و مشتریان ثابت داشته باشید. می‌توانید روی پروژه‌های بلاک چینی سرمایه‌گذاری کنید. به این ترتیب نه تنها کسب درآمد می‌کنید. بلکه می‌توانید به توسعه پروژه‌های کسب و کار مختلف کمک کنید.

جذاب‌ترین راه کسب درآمد در متاورس بازی کردن است. بازی‌های بلاک چینی فراوانی در این حوزه فعالیت می‌کنند که با پیوستن در آن‌ها هم سرگرم می‌شوید و هم از طریق توکن‌های NFT (توکن‌های غیر مثلی) کسب درآمد می‌کنید. همچنین می‌توانید این توکن‌ها را در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش کنید و سرمایه خود را افزایش دهید. توکن‌های NFT را می‌توانید از طریق بازی‌های متاورسی کسب کنید و یا آن‌ها را مستقیماً از فروشگاه‌های NFT خریداری نمایید.

معرفی بهترین پروژه‌های متاورسی

متاورس به حدی گسترده است که روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد. اما همان‌طور که در بخش قبل به این موضوع اشاره شد، شما می‌توانید با شرکت در بازی‌های بلاک چینی و کسب NFT سرمایه‌گذاری کنید و از این راه کسب درآمد کنید. پروژه‌های متعددی در این راستا فعالیت دارند که روز به روز نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. برخی از آن‌ها نیز هنوز در ابتدای راه هستند. اما پتانسیل بالایی دارند و در آینده به موفقیت‌های چشم‌گیری دست خواهند یافت. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری در متاورس و بهترین ارزهای دیجیتال متاورس آشنا شوید.

پروژه loktopiaB: آسمان خراشی ۲۱  طبقه در دل متاورس

بلاک توپیا یکی از پروژه‌های آینده دار متاورس است که با برخی از بزرگترین صرافی‌های دنیا همکاری دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا این آسمان خراش ۲۱ طبقه دارد. اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، می‌دانید که تعداد واحدهای بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز جهان محدود است و تنها ۲۱ میلیون واحد از آن تولید می‌شود. سازندگان بلاک توپیا به احترام خالق بیت کوین، آقای ساتوشی ناکاموتو تعداد طبقات این برج را ۲۱ در نظر گرفته‌اند. در بلاک توپیا شما می‌توانید آواتار مخصوص به خود را بسازید. سرمایه‌گذاری کنید، زمین بخرید، آموزش ببینید، تبلیغات گسترده انجام دهید و لپ کلام اینکه در آن زندگی کنید.

بازی بلاک توپیا تنها به این موارد محدود نمی‌شود. اما همچنان در حال پیشرفت و توسعه است. رمز ارز BLOK توکن این بازی است و تنها پس از جذب اولین سرمایه‌ها برای بلاک توپیا ارزش این رمز ارز ۷۵۰ برابر شد. شما در این بازی می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید و برای خود کسب درآمد داشته باشید. تمام ویژگی‌های بلاک توپیا آن را به یکی از آینده‌دارترین پروژه‌های متاورس و در نهایت توکن BLOK را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس تبدیل کرده است.

پروژه Wilder Word: اولین بازار متاورس

پلتفرم وایلدر ورد یکی از پروژه‌های آینده دار متاورس است که رمز ارز WILD، توکن بومی آن است. وایلدر ورد روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود و همچنان در حال توسعه و پیشرفت است. کاربران در این بازی می‌توانند اقلامی همچون اتومبیل، زمین، خانه، لباس و مواردی از این دست را به صورت اقلام NFT با استفاده از توکن WILD خرید و فروش کنند. در واقع می‌توان گفت وایلدر ورد اولین بازار متاورسی غیر متمرکز است که تیم توسعه‌دهنده آن در نظر دارد شرایطی فراهم کند تا کاربران بتوانند بر اساس دارایی‌هایشان روی این جامعه حاکمیت داشته باشند و به خرید و فروش اقلام NFT در آن بپردازند. در واقع می‌توان گفت WILD یک نوع توکن حاکمیتی است و کاربران می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مهم شبکه شرکت داشته باشند و رأی دهند.

پروژه Star Atlas: در حال زندگی کنید و در ۶۰۰ سال بعد بازی کنید

استار اطلس نیز یکی از پروژه‌های آینده دار متاورس است. این بازی شما را به ۶۰۰ سال آینده می‌برد و در آنجا می‌توانید زمین بخرید. در فضای کهشانی گشت و گذار کنید. بازی کنید و با دیگر بازیکنان مبارزه کنید و زمین‌های بازی را به تسخیر خود در آورید. ارز دیجیتال ATLAS، توکن این بازی است و روی بلاک چین سولانا اجرا می‌شود. بهترین ویژگی‌های سولانا این است که سرعت بسیار بالایی دارد و کارمزد تراکنش‌ها پایین است و به همین خاطر نیز بنیان‌گذاران، این شبکه را برای ساخت بازی متاورسی استار اطلس انتخاب کرده‌اند. کاربران در این بازی اقلامی مانند کشتی‌های جنگی را می‌توانند به صورت اقلام غیر مثلی خریداری کنند و از ویژگی‌های بازی برای موفقیت بیشتر استفاده کنند.

استار اطلس از پتانسیل بالایی برخوردار است و با اینکه هنوز منتشر نشده است، اما بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود قیمت توکن آن پس از عرضه بازی، به رشد بالایی دست پیدا کند.

بازی Sandbox (ارز دیجیتال SAND)

سندباکس یک بازی بلاک چینی است که در میان بهترین پروژه‌های متاورس رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و قدیمی‌ترین بازی متاورسی است. ارز دیجیتال SAND توکن این بازی محبوب است. این بازی روی بستر اتریوم قرار دارد و توکن آن نیز از استاندارد ERC20 تبعیت می‌کند. یکی از ویژگی‌های سندباکس که آن را از دیگر بازی‌های مشابه خود، متمایز کرده است، کسب درآمد از طریق بازی است.

بازیکنان می‌توانند در این بازی زمین‌های خود را به صورت توکن‌های غیر مثلی خرید و فروش کنند و یا آن‌ها را به بازیکنان دیگر اجاره دهند. زمین‌ها در قالب توکن LAND ارائه می‌شوند و بازیکنان از طریق رمز ارز SAND می‌توانند این زمین‌ها را خریداری کنند و از این طریق کسب درآمد کنند.

بازی Desentraland (ارز دیجیتال MANA)

دیسنترالند یکی از بازی‌های محبوب حوزه متاورس است و یکی از بهترین بازی‌ها برای سرمایه‌گذاری است. مانا نیز یکی بهترین ارزهای دیجیتال متاورس است که توکن بومی این بازی محسوب می‌شود. دیسنترالند دنیای متاورسی است که کاملاً شبیه به دنیای واقعی ساخته شده است و کاربران می‌توانند در آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، در رویدادهای مختلف شرکت کنند، بازی کنند و در نهایت زندگی کنند. این بازی روی بستر اتریوم اجرا می‌شود و MANA توکن داخل بازی دیسنترالند است. این رمز ارز را می‌توانید در بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا معامله کنید و با نگهداری و خرید و فروش آن سود مناسبی عاید خود کنید.

زمانی که یک توکن NFT توسط صرافی‌های بزرگ جهان لیست می‌شود، نشان‌دهنده ارزش و اعتبار آن است و به راحتی بدون اینکه حتی بازی کنید، می‌توانید این توکن‌ها را از طریق صرافی‌ها خرید کنید و برای آینده سرمایه‌گذاری کنید. در این بازی مالکیت کل دارایی‌ها کاملاً در دست بازیکنان است و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌های بلاک چینی می‌توانند از فضای این بازی برای تبلیغات پروژه‌های خود استفاده کنند.

بازی Axie Infinity (ارز دیجیتال AXS)

بازی آکسی اینفینیتی یکی از بهترین پروژه‌های متاورس است که دو نوع توکن NFT دارد. AXS و SLP توکن‌های بازی محبوب آکسی هستند. در این بازی کاربران می‌توانند موجوداتی به نام آکسی را خریداری کنند و آن‌ها را پروش دهند و بزرگ کنند. کاربران در بازی می‌توانند آکسی‌ها را به صورت اقلام NFT به فروش برسانند و در مقابل SLP دریافت کنند. گیاهان، حشرات، خزندگان و پرندگان در کلاس‌های مختلف قرار می‌گیرند و هر یک از آکسی‌ها معرف یک توکن NFT است. آکسی اینفینیتی روی بستر اتریوم اجرا می‌شود و هر یک از توکن‌های آن وظیفه مشخصی دارند.

AXS توکن حاکمیتی است و کاربران با داشتن این توکن می‌توانند در رأی‌گیری‌های شبکه شرکت کنند. آن‌ها می‌توانند از طریق قفل کردن مقادیر این توکن در شبکه، پاداش خود را دریافت کنند و از این طریق سود کسب کنند. اما SLP تنها از طریق بازی کردن به دست می‌آید و تنها برای پرورش آکسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این توکن را نیز می‌توانید در صرافی‌های پشتیبان آن، به پول نقد تبدیل کنید.

پروژه Enjin: بستری برای ساخت پلتفرم‌های متاورسی

Enjin یکی از پروژه‌های آینده دار متاورس است که پلتفرم بازی نیست. اما  به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین بسترها برای ساخت پلتفرم‌های متاورس است و توسعه‌دهندگان می‌توانند از این محیط برای ساخت پلتفرم‌های خود و ساخت توکن‌های NFT استفاده کنند. تمام توجه‌ها در این یکی دو سال اخیر به سوی متاورس و پروژه‌های متاورسی معطوف شده است و چه بهتر که فضایی باشد که بتواند این بازی‌ها و پلتفرم‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد.

شاید در ابتدای راه با  تغییر نام  فیس بوک به متا توجه‌ها به این سو جلب شد. اما خیلی قبل‌تر از این موضوع انجین میزبان پروژه‌های متعددی بوده است و می‌توان آینده روشنی برای آن در نظر گرفت. ارز دیجیتال ENJ توکن شبکه انجین است که نوعی توکن ERC20 است و روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. ENJ به وجود آمده است تا بتواند از برنامه‌ها و پلتفرم‌های ایجاد شده روی بستر انجین حمایت کند.

پروژه GALA Games: تحولی عظیم در صنعت بازی

پروژه گالا گیمز با هدف ایجاد تحول در صنعت بازی و اعطای تمامی حقوق و دارایی‌های بازی به بازیکنان به وجود آمده است. GALA توکن بومی این بازی است که روی بسترهای اتریوم و بایننس اسمارت چین فعالیت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید کاربران زیادی هستند که تمایل دارند هزینه‌های بالایی را برای خرید سکه‌های بازی صرف کنند. اما اگر واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، کاربران هیچ مالکیتی روی دارایی‌های موجود در بازی ندارند. اما اینجا است که گالا به میدان آمده و در تلاش است تا با استفاده از توکن‌های NFT و تکیه بر قدرت فناوری بلاک چین، بازیکنان بتوانند صاحب دارایی‌های درون بازی باشند و از این راه کسب درآمد کنند و دارایی‌های آن‌ها توسط بازی‌سازها به تاراج نرود.

تمام قابلیت‌های بالقوه گالا گیمز باعث شده است که به یکی از پروژه‌های آینده دار متاورس تبدیل شود و توجه سرمایه‌گذاران بزرگی را به خود جلب کند و می‌توان به آینده توکن گالا امیدوار بود.

بازی Alien Worlds (ارز دیجیتال TLM)

TLM یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس است که توکن بومی بازی دنیای بیگانه (Alien Worlds) است. آلین وردز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های حوزه متاورس است که در این بازی، کاربران می‌توانند دست به استخراج بزنند و با استفاده از امکانات و ابزارهایی که در اختیار دارند، توکن‌های TLM را دریافت کنند. این بازی روی بلاک چین وکس اجرا می‌شود و از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است. البته توکن آن با تمامی این تفاسیر هنوز آن‌طور که باید به ارزش واقعی خود دست پیدا نکرده است.

در این بازی متاورسی نه تنها از طریق کسب توکن‌ها می‌توانید درآمد کسب کنید، بلکه می‌توانید در این بازی سیاره بخرید و آن را به کاربران دیگر اجاره دهید و راه کسب درآمد جدیدی برای خود باز کنید. توکن TLM این قابلیت را دارد که در آینده به یکی از بهترین رمز ارزهای حوزه متاورس تبدیل شود.

کلام پایانی

در این مطلب با بهترین پروژه‌های متاورس آشنا شدید. شکی نیست که در آینده‌ای نه چندان دور متاورس کل جهان را در بر خواهد گرفت. بازی‌های حوزه متاورس نیز از سوی دیگر باعث شده‌اند تا کاربران زیادی جذب این دنیای مجازی شوند. روز به روز به تعداد بازی‌های دنیای متاورس و پلتفرم‌های فعال در آن افزوده می‌شود و چه بهتر که شما جزو اولین کسانی باشید که به این دنیا قدم می‌گذارید و از این راه منبع درآمد مناسبی برای خود در آینده فراهم می‌کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

3 1
آشنایی با بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال متاورس

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

سرمایه گذاری
1 خرداد 1402

|

5 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
20 تیر 1401

|

11 دقیقه مطالعه
سرمایه گذاری
21 اسفند 1400

|

5 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد